Alla kategorier Flyttstäd Västra Götaland Borås Flyttstädsbyrån Borås Flyttstäd

Borås Flyttstäd

Von Lingens väg 2, 504 47 Borås — Visa karta

Känner du att du redan har fullt upp i flytten och att flyttstädningen är ett nödvändigt ont? Låt proffsen sköta städningen så att du kan fokusera på allt annat som flytten innebär!

Vi på Borås Flyttstäd arbetar efter ett noga planerat städschema som vi testat otaliga gånger och med vår städgaranti kan både du och nästa ägare eller hyresgäst känna er trygga. Vi vet vad som är viktigt att tänka på, vilka vrår som är svåra att komma åt - och hur man gör det. Dessutom har vi alla verktyg och medel som behövs för att bostaden ska kännas riktigt en och fräsch när vi är klara.

Så, ta en paus i flyttstressen och låt oss ta hand om städningen!

Läs vad 53 kunder tycker om Borås Flyttstäd

• Per-arne L
    Per-arne L skrev om Borås Flyttstäd
    Positiva medarbetare snabba och pigga gjorde ett kanonjobb vad jag kan bedöma Läs mer
  • Line W
    Line W skrev om Borås Flyttstäd
    Det var bra, inga anmärkningar. Lite dyrt bara Läs mer
  • Sanna P
    Sanna P skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande. Bra genomfört uppdrag. Läs mer
  • Veerapriya S
    Veerapriya S skrev om Borås Flyttstäd
    Helt kanon tjejen som kom helt otroligt duktig kan sitt jobb effektiv . Kan varmt rekommendera er. ? Tack för ett bra jobb mvh Magnus / Veerapriya Läs mer
  • Mia T
    Mia T skrev om Borås Flyttstäd
    Sen information om vilken tid städningen skulle ske. Bristande städning av ugn och badrum. I övrigt helt ok. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Borås Flyttstäd
    Efter städningen hade spolknapparna på toaletten gått sönder så toaletten stod och rann hela tiden, gick inte att spola i. Ringde företaget som inte tog på sig det trots att toaletten fungerade fint innan städningen men var sönder när jag kom tillbaka. De sa att de inte kan åtgärda den typen av problem och att personalen inte är ovarsamma vis städning. (Jag misstänker att man lyft upp insatsen med knapparna för att städa och då går insatsen gått sönder.) Kvinnan i telefon sa att hon skulle prata med nån och återkomma vilket hon aldrig gjorde. Problemet fick jag själv lösa genom att ta in kunnig personal för att byta till ny knappsats. Har ej blivit erbjuden nedsatt pris som kompensation utan slutsumman blev istället 100 kr mer än vad som stod på offerten. Kan förstå att saker kan gå sönder men att bara slå ifrån sig och inte erbjuda kompensation är under all kritik. Jag anlitade flyttstädning för att underlätta vid flytt men det hade blivit mindre krångel om jag städat själv då toaletten aldrig gått sönder när jag städat. Gick även igenom med trasa bakom toalett och på fönsterhakar då det fortfarande var smutsigt. Läs mer
  • Rita W
    Rita W skrev om Borås Flyttstäd
    Snabbt och smidigt gick städningen och det var trevliga representanter från företaget som jag gärna vill rekommendera så att fler kan få lika bra service som vi fick och ett väl utfört arbete med garanti ett utmärkt och prisvärt företag. Läs mer
  • Emmy B
    Emmy B skrev om Borås Flyttstäd
    Bokade flyttstäd. Inte nöjd med slutresultatet och var rädd för att få nedslag vid bedömning. Hade städat bättre själv om jag hade haft tid. Läs mer
  • Emma R
    Emma R skrev om Borås Flyttstäd
    Beställde flyttstäd. Fick ingen bekräftelse på att de ens varit där utan fick åka dit själv för att kolla. Blev lovad att en lapp skulle vara lämnad till nya ägarna så att de kunde ringa dom direkt istället för att gå via mig, vilket det inte var. Istället får jag ett samtal om att inte ens golvet var ordentligt avtorkat, smutsiga lådor i köket, fläckar i ugnen m.m.
    Ringer flyttstäd för att påpeka att det inte får gå till så här och får ett ganska otrevligt bemötande.
    Dock kom dom dit samma dag och åtgärdade allt men överlag är jag väldigt onöjd. Läs mer
  • Tri Minh T
    Tri Minh T skrev om Borås Flyttstäd
    Städningen var super och ni hade bästa priset och svarade snabbt. Super nöjd! Läs mer
  • Annica L
    Annica L skrev om Borås Flyttstäd
    Tycker arbetet var slavigt utfört. Fick själv gå med trasa på tex lister och dörrar. T.o.m. på handtaget till kylskåpet var det rester av ketchup. Omdömet avser ett flyttstäd. Läs mer
  • Lotta P
    Lotta P skrev om Borås Flyttstäd
    Flyttstädning som trots att det körde ihop sig pga oförutsedda händelser så utförde ni städet som utlovat. Dvs att det skulle vara klart till lunch då de nya hyresgästerna skulle in.
    Jag tycker också att ert pris va bra!!
    Skulle verkligen rekommendera er till andra. Läs mer
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Borås Flyttstäd
    Bra utförande av arbetet! Absolut inget att klaga på. Läs mer
  • Jenni J
    Jenni J skrev om Borås Flyttstäd
    Trevlig personal som kom. Kom i tid. Gjorde ett super bra jobb. Hörde av sig när de var klara. Har inget negativt att säga. Läs mer
  • Maud S
    Maud S skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande och trevlig personal. Beställde Flyttstäd som blev godkänd av hyresvärden. Läs mer
  • Ingela W
    Ingela W skrev om Borås Flyttstäd
    Kontakt via telefon. Jag fick ett trevligt bemötande och ett fast pris efter att ha lämnat lite uppgifter. Tjänsten jag behövde var en flyttstädning.
    Tjejerna som kom och utförde städningen var trevliga och utförde jobbet till full belåtenhet. Läs mer
  • Johanna P
    Johanna P skrev om Borås Flyttstäd
    Ni städade min lägenhet vid en flytt och städningen blev godkänd så jag är nöjd med hjälpen! Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Borås Flyttstäd
    Mycket bra från bemötande till utförande, enda att egentligen anmärka på är att det missades ta på listerna ovanför dörrarna, men annars grymt bra. Läs mer
  • Carola J
    Carola J skrev om Borås Flyttstäd
    Det var bara bra .bra kontakt och toppenstädat.
    Billigt var det oxå Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Borås Flyttstäd
    Inga problem. Bra pris och snabbt utfört. Lätta att nå med frågor. Läs mer
  • Dödsbo J
    Dödsbo J skrev om Borås Flyttstäd
    Tyvärr vet jag inte eftersom jag inte varit där mer men jag är övertygad om att det blev perfekt då jag inte fått ngt klagomål från min mors boende.
    Maj Johansson Läs mer
  • Emilie P
    Emilie P skrev om Borås Flyttstäd
    Bemötandet var bra men städningen var inte proffsig alls. Jag fick städa själv innan besiktningspersonen kom. Jag är inte en pedant. Tom besiktningspersonen sa att detta inte var proffsigt gjort. Läs mer
  • Markus E
    Markus E skrev om Borås Flyttstäd
    Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Dock så förstod jag det som att Flyttstäd även tog kontakt med köparen för att lösa besiktning av lägenheten då det stod ”vi sköter kontakten med köparen”. Men så var inte fallet. Läs mer
  • David S
    David S skrev om Borås Flyttstäd
    Städning ej godkänd vid slutbesiktning. Företaget Åke ner till lägenheten för att åtgärda men hyresvärden godkände inte besiktningen därefter heller. Konsekvensen blev att vi själva fick städa i ordning resten för att inte betala för dålig utförd städning. Tyvärr dålig hantering. Läs mer
  • Hanna R
    Hanna R skrev om Borås Flyttstäd
    Väldigt trevligt bemötande på mejl vid beställning av tjänst. Kom i tid på städdagen.
    Det som drar ner betyget lite är att tre rätt uppenbara ställen var missade i städningen. det åtgärdades dock väldigt fort och bemötandet via telefon var också trevligt! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande från personen man pratade med i telefon men utförandet va slarvigt utfört. Även andra gången. Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Borås Flyttstäd
    Lätt att boka, lätt att ha och göra med. Eftersom min flytt gick till norrköpkng så har jag ingen aning om städresultatet men inget klagomål har jag fått. Tack för bra arbete! Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande och snabbt utfört kan absolut rekommenderas. Läs mer
  • Helena K
    Helena K skrev om Borås Flyttstäd
    Bra. Jag är nöjd, även nya ägaren är nöjd. Läs mer
  • Filip M
    Filip M skrev om Borås Flyttstäd
    Denna städfirma får inget bra betyg av mig.
    Jag beställer städ för en lgh på ca:80kvm och balkong på 1x2m.
    Dem sa att om jag drar ut spis och kyl/frys så städar dem bakom och sedan puttar dem tillbaka det på plats igen.
    Men nej då, kyl/frys var ej tillbaka.
    Jag fick också ett samtal att våran lgh var FÖR smutsig. För smutsig?
    Det fick jag betala extra för. Men deras arbete är det bra gjort. Dem flesta listerna var ej avtorkade.
    Golvet var flammigt= tyder väl på att dem bara har svept över golvet med moppen lite för hastigt kanske.
    Balkongen då. Den fick jag också betala extra för om jag ville ha den städad och det ville jag ju så det säger jag inget om. Men arb ska ju verkställas också.
    Balkongen var lika skitig efter dem hade varit och städat den.

Då är vi framme vid betygen då. Jag har ju inte ringt och klagat på detta för jag orkar inte diskutera och argumentera. Jag har annat att göra.

Men mitt betyg är efter som ni har skickat och frågat efter det är -5 Läs mer
  • Carolin F
    Carolin F skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande och lätt att få kontakt med vid frågor. Köpte flyttstädning. Läs mer
  • Lars-eric J
    Lars-eric J skrev om Borås Flyttstäd
    Mycket nöjda med resultatet! Snabbt och smidigt från offert till betald faktura. Snyggt! Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Borås Flyttstäd
    Trevligt bemötande och mycket effektiv flytthjälp. Inget att anmärka på. Läs mer
  • Emelie G
    Emelie G skrev om Borås Flyttstäd
    Dom anlitade en annan firma som i sin tur anlitade en annan firma. Det vill säga att Företaget jag anlita var aldrig i min lägenhet och utförde jobbet.
    Dom skickade dit andra företag för att stöda vid tre tillfällen. Under dessa tillfällen blev Min kyl repad, lägenheten blev inte ordentligt städad och jag förlorade en köpare på grund av detta.
    Dock var dom tillmötesgående och hjälpte till för att lösa problemen. Läs mer
  • Emelie F
    Emelie F skrev om Borås Flyttstäd
    Bokade flyttstädning och bemötandet jag fick över telefon var bra. Efter att städningen var genomförd kom vår personal från vår hyresvärd för att besiktning och informerade oss om att det var långt ifrån städat. Då företaget lämnat ett visitkort i lägenheten tyckte hyresvärden att vi skulle kontakta städbolaget för att städa om. De kom tillbaka för att städa om och tyvärr upprepades samma visa ytterligare en gång. Vi förklarade då för personen som skulle städa gång nummer 3 vilka anmärkningar som funnits utöver att golv, lister och andra självklara saker inte var gjort. Efter den besiktningen återstod ytterligare några anmärkningar vilka vi valde att själva åtgärda för få ett slut.

Trots detta fick vi betala fullt belopp för en städning som inte lyckades utföras på 3 tillfällen.

Anledningen till att vi valde att boka städning och inte göra det själva var för att vi ville spara tid. I slutändan tog det oss mer tid och energi i form av samtal fram och tillbaka + att det kostade oss samma belopp som vi hade fått betala för att annat företag skulle städat vid ETT tillfälle. Läs mer
  • Urban A
    Urban A skrev om Borås Flyttstäd
    Allt var bra och kan rekomendera er till andra! Läs mer
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Borås Flyttstäd
    Bemötandet var lite nonchalant, dock gav raka ärliga svar vid frågor vilket var uppskattat. Resultatet efter var som förväntat. Hade önskat att de damma av elementen dock om jag minns rätt stod det att de inte gjorde rent dem om de inte gick att hänga av från vägg
    Hyresvärd godkännde besiktningen också efter städning vilket i sig var huvud skälet till städningen. Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Borås Flyttstäd
    Bra bemötande vid förfrågan om pris vid flyttstäd.
    Bra flyttstädning. Läs mer
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Borås Flyttstäd
    Kontakten var god men jag inte själv sett resultatet. Men de nuvarande ägarna av vårt hus har inte heller klagat :) Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Borås Flyttstäd
    Toppen! Rent och fint! Väldigt bra med städ-garanti! Läs mer
  • Eva U
    Eva U skrev om Borås Flyttstäd
    Är nöjd med bemötandet och flyttstädningen. Läs mer
  • Dino M
    Dino M skrev om Borås Flyttstäd
    Inget att anmärka. Funkade hur bra som helst.. Läs mer
  • Sofia R
    Sofia R skrev om Borås Flyttstäd
    Fungerade bra förutom fönsterputsningen. Dock åtgärdades den snabbt. Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Borås Flyttstäd
    Jag anlitade Borås Flyttstäd i våras, eftersom det var en "sunkig", omodern och nedgången lgh jag flyttade ifrån. Gamla delbara fönster, fläkt som inte ventilerade ordentligt bl.a.
    Resultatet var toppen!
    De hyresgästerna som tog över var nöjda!
    Värt varenda krona!
    / Linda Läs mer
  • Roberth U
    Roberth U skrev om Borås Flyttstäd
    Lätt att få tag i,gör ett bra arbete. Läs mer
  • Lina E
    Lina E skrev om Borås Flyttstäd
    Vi är nöjda med det arbete Borås flyttstäd gjorde i samband med vår utflytt. Allt från första kontakt till dess att fakturan vat betald var bra. Bra bemötande! Smidigt! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Borås Flyttstäd
    Jag är jättenöjd! Fick hjälp med flyttstäd av en villa med kort varsel och i semestertider. Läs mer
  • Jeppe S
    Jeppe S skrev om Borås Flyttstäd
    Dagen innan fakturan ska betalas mottager jag en ny faktura som säger att jag har missad rot avdraget för att jag betalar för sent. Plötsligt är fakturan på mer än det dubbelte.
    När jag ringer säger han att jag bara behöver betala förseningsavgift.
    Jag fick också betala 1000 kr mer för att det var extra smutsigt.
    Jeppe Läs mer
    2017-08-24 Kimmie S svarar Jeppe S
    En städning genom vår samarbetspartner, beklagar det inträffade.

Mvh Kimmie
  • Jesper D
    Jesper D skrev om Borås Flyttstäd
    Fick hjälp med flyttstädning av lägenhet.
    De var enkelt och smidigt. Läs mer
    Kimmie S gillar detta
  • Ida N
    Ida N skrev om Borås Flyttstäd
    Jag fick snabbt svar på min offertförfrågan och direkt-kontakt. Jag är mycket nöjd med flyttstädningen som gjordes. Läs mer
    Kimmie S gillar detta

Von Lingens väg 2, 504 47 Borås