Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Buffe Terrass

Götgatan 24, 118 46 Stockholm — Visa karta

Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM

Restauranger nära Buffe Terrass:

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Daniel:
Tack för en ypperlig service och kunnande när ni hjälpte oss med serveringstillstånden. Behövde gå igenom provet 5 ggr endast

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Christian C:
Trevlig miljö och bra personal. Menyn tunnare nu än tidigare men lika kraftigt prissatt som tidigare. Det egna mjödet är bra men inget att "...

Västerlånggatan 68, STOCKHOLM
Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, mal... Läs mer ›
Bo M:
Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i Stockholm.

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig persona... Läs mer ›
Susanne S:
Trevligt bemötande, bra service och fantastiskt god mat.

Läs vad 10 kunder tycker om Buffe Terrass

• Sara S
    Sara S skrev om Buffe Terrass
    Trevligt bemötande, mycket bra pastarätter och gott fikabröd. Priserna relativt normalt för att vara fik i Stockholm, dyr lunch men samma pris på rätterna på kvällen. Linguini Vongolerätten är superbra.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Buffe Terrass
    När jag kommer in så möts jag av en modern coffeeshop med det vanliga utbudet av mackor, kakor, bullar och diverse kaffesorter. Men Muggen sticker ut ordentligt från andra fik - tyvärr är det dock inte till Muggens fördel.

Direkt när jag ska beställa så misslyckas kafébiträdet att besvara mina frågor då han växlar mellan engelska och svenska vilket gör mig förvirrad. Min relevanta fråga var vad skillnaden mellan fudgecake och kladdkaka är, vilket han misslyckades att besvara. Nästa dråpslag kom när jag skulle betala, 83 kronor för ett glas juice i plastmugg (!) och en bit kladdkaka med sprutgrädde. Jag vet att det inte är någon billig stadsdel att fika i men det får finnas lite rim och reson i priserna.

Med ett sådant pris så förväntade jag mig en väldigt god bit kladdkaka. Tyvärr var så inte fallet med den ledsna ursäkt till kladdkaka på min tallrik, troligen är det den torraste och sämsta bit som någonsin besökt min gom. Nej, om du prompt ska fika i området, välj för guds skull då ett annat ställe.

Bonus: Efter mitt besök på Muggen blev ett besök på fikets hemsida en fest utan dess like. Speciellt gillar jag meningen: "Vi brukar säga att på Muggen bakar vi med kärlek och smör."
    Om det är sanning så är det en väldigt svart kärlek och ett dåligt smör om du frågar mig.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Buffe Terrass
    Mysigt ställe om man vill ta en kaffe men priserna på maten och mackorna är liiite för höga.. Trevlig personal och ligger bra till! Värt ett besök för en kaffe speciellt på kvällen!
  • Edit T
    Edit T skrev om Buffe Terrass
    Bra café på bra adress, men alldeles för höga priser... Kunde bli lite bättre på att göra kaffe dessutom.
  • Tore J
    Tore J skrev om Buffe Terrass
    Mysigt och bra personal. Bra mackor och trevlig inredning.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Buffe Terrass
    Mycket trevligt och mysigt ställe. Ibland lite väl mycket folk dock.
  • Johan N
    Johan N skrev om Buffe Terrass
    Mysigt fik på härliga götgatsbacken. Populärt område gör såklart att det lockar en hel del folk, men muggen lyckas ändå behålla mysstämmningen.
  • Gussun A
    Gussun A skrev om Buffe Terrass
    Jättemysigt ställe med as goda mackor och pajer!
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Buffe Terrass
    Salladerna är ett skämt!! gå inte hit om du inte vill överbetala för en tanig liten sallad. Mysig inredning men ta en kaffe istället!
    Peter, Annika T gillar detta
  • Annika T
    Annika T skrev om Buffe Terrass
    Café Muggen är ett helt ok cafe.. Dom har helt ok sallader och en massa olika smaskiga pajer, bullar, kakor. Står alltid vid disken och vet aldrig vad jag ska välja pga allt gott dom har. Lika trevligt att fika här oavsett om det är vinter eller sommar och personalen är riktigt trevliga. Kan kanske tycka att det är lite "dyrt" att fika här, det är nog det enda negativa.

Götgatan 24, 118 46 Stockholm