Alla kategorier Snickeri Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Vällingby Byggnadsfirman S. Arnhuvud

Byggnadsfirman S. Arnhuvud

Vällingbyvägen 154, 162 53 Vällingby — Visa karta

Byggnadsfirman S. Arnhuvud AB startades i Stockholm 1997. För närvarande är det förutom jag själv 3 anställda, och en paraply-organisation med elektriker, rörmokare, plattsättare, mattläggare, målare, arkitekter och olika konstruktörer. Detta för att på ett effektivt sätt uppnå resultat med bibehållen kvalité.

Läs vad 15 kunder tycker om Byggnadsfirman S. Arnhuvud

• Erna Z
    Erna Z skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Målnings- och snickerijobb. Trevligt bemötande, jobbade flitigt och höll tider. Bra utfört jobb. Tydlig redovisning av nedlagt jobb.
  • Micke S
    Micke S skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Jag är jättenöjd med vårt nya duschrum på landet bra pris och snyggt.jag kan rekomendera Arnhuvud bygg.Mvh Micke.S
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Bygger alltid med sinne för detaljerna och med yrkesstolthet. Vill man bevara karaktären i huset så är S. Arnhuvud ett måste. Vi har anlitat dem i över 15 år.
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Snabb respons, proffsigt hantverk och rimligt pris är en bra kombination som byggnadsfirman står för. Dessutom är dom att lita på.
  • Ann-Cathrin F
    Ann-Cathrin F skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Trevligt bemötanfe. Arbetet utfördes perfekt, helt enligt tidsplan.Samarbetet mellan / övergången mellan olika yrkesgrupper: el.,VVS. och snickeri skedde smidigt utan väntetider.
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Hej!
    Det var på mitt fritidshus (ett äldre torp) som
    jag beställt takomläggning samt en ny farstukvist.
    Jag är mycket nöjd med utförandet av arbetet och bemötandet.
  • Karl-Eric J
    Karl-Eric J skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Fungerat bra. Särskilt bra är det nätverk av andra hantverksområden (rörmokare,elektriker etc) som Arnhuvud har och samordnar. Jobb med olika moment blir därmed utförda utan väntetider och utan att man själv behöver engagera sig
  • Peter H
    Peter H skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Ett noggrant företag som inte lämnar något åt slumpen.
    Som UE är man alltid väl underrättad när det är dags att komma eftersom dom ser helheten.
    Rekommenderar varmt Byggnadsfirman S.Arnhuvud till både mina egna kunder samt vänner och bekanta.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Vi (familjen) har använt oss av Sören och hans medarbetare under mer än 10 år. Dom har en hög yrkesstolthet och vi har aldrig varit missnöjda med leveransen. Han gör det där lilla extra och har hjälpt oss att ta rätt beslut väldigt många gånger. Vi har haft cirka fem större uppdrag med företaget, allt från köksrenovering, källarrenovering, badrum, etc. Sören är dessutom noga med att sina underleverantörer håller samma höga klass. Vi ger Sören våra allra bästa rekommendationer
  • Katriina A
    Katriina A skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Snabbt och fint utfört arbete.
  • Kenneth G
    Kenneth G skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Seriösa, kunniga, pålitliga och hyggligt prisvärda
  • K-G W
    K-G W skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Projekt: Taklyft på villa Uppsala 2004. Företaget, Byggfirman S Arnhuvus, gjorde konstruktion och skal (yttertak, väggar, fönster)varefter vi själva isolerade och gjorde inredning.

Företaget kopplades in då en färdig ritning och bygglov fanns på plats.

Företaget gjorde förberedande arbete: Ritade och beställde takstolar, beställde material och planerade arbetet.

Företaget utförde taklyftet: Avlägsnade det gamla taket och takstolarna. Monterade nya takstolar. Lade yttertaket inklusive takbeläggning. Spikade på ytterpanel. Installerade fönster.

Företaget ansvarade också för det konstuktionsarbete som behövdes: Bärande balkar för ny trappa. Avlänkningar runt skorsten. Med mera.

Företaget hade också, via underleverantör, hand om allt utvändigt plåtarbete.

Företaget levererade och installerade ny trapp.

Företaget kom också med uppskattade råd för det arbete vi skulle göra själva.

S.Arnhuvud fungerade också som kvalitetsansvarig.
  • SWECON J
    SWECON J skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Vi fick en Lastramp reparerad,di e lätte att få tag i och jobbet utfördes på ett bra sätt å te bra pris!

Rekommederas!!!
  • Mats N
    Mats N skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Mycket nöjd! Sören är en mycket duktig snickare. Rekommenderas varmt
  • Anders J
    Anders J skrev om Byggnadsfirman S. Arnhuvud
    Gedigen kunskap. Bra dialog. Allt till belåtenhet. Kan rekommenderas!

Vällingbyvägen 154, 162 53 Vällingby