C.E Tak och Fasad

C.E Tak och Fasad

Ring 08-756 69 72 cetakochfasad.se

Välkommen till C.E Tak och Fasad! Vi är din takläggare i Täby med rötter i branschen sedan 1991. Med vår långa erfarenhet kan vi hjälpa dig med allt från takbyten, murning och målning av takskägg och fönster till avfärgning av fasader med kalkbruk och mycket mer. Vi har utbildat oss hos Benders (betongplattor) och Vittinge...

46 omdömen om C.E Tak och Fasad

Bo H
Skrev om C.E Tak och Fasad

Gjorde ett bra jobb och komma med goda råd vid en akut situation. Mycket tacksamma att han ställde upp med kort varsel.

Hej Bosse, Tack för ditt fina omdöme! Gott nytt år! Vänliga hälsningar Christer

Elitfönster På Plats Sollentuna
4.9/5 i betyg av 137 omdömen 4.9 av 137 omdömen

Trevligt bemötande allt fungerade perfekt.

Anna Kristina H Anna Kristina H
Johan K
Skrev om C.E Tak och Fasad

Snabb återkoppling, trevligt bemötande och kompetent.

Hej Johan, Tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Stella T
Skrev om C.E Tak och Fasad

Toppen på alla sätt! Lyhörd, vänlig, duktig, glad, effektiv. Vi kommer aldrig anlita någon annan!

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Stella, Tack för ditt superfina omdöme! Det var roligt att jobba åt er mor och jag hoppas att allting är bra med henne! Hälsa mamma och ha en bra vinter! Med vänliga hälsningar Christer

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Lena B
Skrev om C.E Tak och Fasad

C.E Tak och Fasad byggde en ”Påhängsbod” på 12 kvm till min kolonistuga. Jag är petig och ville ha det estetiskt och passande till den gamla stugan. Resultatet blev fantastisk bra, inte bara snyggt utan ochså stabilt och välgjort. Killarna som byggde var lyhörda och supertrevliga. Grannar på kolonin rekommenderade firman och sa att man kan lita på dom, håller helt med om det. Lena Bejerot

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Lena, Tack för ditt jätte fina omdöme! Hoppas du får till målningen i år. Med vänliga hälsningar Christer

Benny P
Skrev om C.E Tak och Fasad

CE-Tak kunde hjälpa mig med kort varsel att åtgärda ett vattenläkage från yttertak. Proffesionellt och trevligt bemötande samt snabb åtgärd! Anlitar gärna CE- tak för byggnadsarbeten och förslag på åtgärder igen. Benny Peterson Täby

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Benny, Tack för ditt fina omdöme! Trevlig höst! Med vänliga hälsningar Christer

Stockholm Glas & Solskydd AB
4.8/5 i betyg av 348 omdömen 4.8 av 348 omdömen

Snabbt och proffsigt utfört. Kan rekommendera för persienn reparation

Camilla H Camilla H
Ingela W
Skrev om C.E Tak och Fasad

Dom la om mitt garagetak. Jobbet gick smidigt. Trevligt bemötande.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Ingela, Tack för ditt fina omdöme! Ha en fortsatt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar Christer

Lars S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Jag valde Christer´s firma av två skäl. Jag vill gärna stötta lokala företag plus att jag fick en bra känsla när vi träffades första gången. Själva arbetet har skötts seriöst och noggrant. Jag har fått bra information under arbetets gång och tidsplanen har följts bra trots att det bara var Christer och sonen som kämpade på med ett så i mina ögon stort jobb. Bra jobbat. Jag rekommenderar Christer alla dagar i veckan och kommer anlita er igen.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Lars, Tack för ditt väldigt fina omdöme och att du vill stötta lokala företag! Hälsa pappa och tacka för att vi fick komma! Ha en fortsatt trevlig sommar! Med vänliga hälsningar Christer

Höga Höjder Fönsterputs
4.5/5 i betyg av 1169 omdömen 4.5 av 1169 omdömen

Trevligt professionellt uppträdande. Inte 100% perfekt jobb men ok.

Harriet A Harriet A
Stefan E
Skrev om C.E Tak och Fasad

Fantastiskt resultat, bra kommunikation genom hela processen. Nöjd med allt!

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Stefan, Tack för ditt fina omdöme! Nu är det bara lillebror och föräldrarnas hus kvar. Trevlig helg! Med vänliga hälsningar Christer

Marcus G
Skrev om C.E Tak och Fasad

Omfattande takomläggning av villa i Vallentuna. Vi är mycket nöjda med arbetet och kan varmt rekommendera firman.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Marcus och Caroline, Tack för ert fina omdöme och extra arbetskraft! Vänliga hälsningar Christer

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Anders L
Skrev om C.E Tak och Fasad

Prisvärt, trevliga, allt gick som planerat

Hej Anders, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Jonas R
Skrev om C.E Tak och Fasad

Christer är proffsig! Levererar enligt plan och lite till. Ordnar med det lilla extra och lämnar bygget städat och klart. Jag kan varmt rekommendera Christer och hans team!

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Jonas, Tack för ditt mycket fina omdöme! Hoppas semestern satt bra! Med vänliga hälsningar Christer

Leif S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Allt har fungerat utmärkt vid bytet av vårat tak. Trevligt personal. Christer svarade alltid när det var ngt vi undrade över. Därför kan vi varmt rekommendera hans firma.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Leif, Tack för ert fina omdöme! Lycka till med golfen och hälsa Ann. Med vänliga hälsningar Christer

Mirjam W
Skrev om C.E Tak och Fasad

Snabbt svar på mail och snabba åtgärder. Med andra ord en bra kommunikation - även muntligt. Vi behövde nytt tak och det har vi fått. Allt verkar bra så här långt. Företaget gjorde även en bra uppstädning efter utfört arbete. Det är svårt för oss utan takläggarerfarenhet att bedöma arbetets kvalitet, men utförarna verkade vara professionella och företagsägaren själv var på plats och deltog i arbetet. Bra bemötande. Jag har rekommenderat företaget till grannarna.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Mirjam, Tack för ditt fina svar och tack för att ni rekommenderar mig vidare! Med vänliga hälsningar Christer

Bo S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Fungerade perfekt, verkligen serviceinriktade. Kom när de lovat, gjorde vad de skulle och fakturerade precis i enlighet med vad som överenskommits i förväg. Kan verkligen rekommenderas.

Hej Bo, Tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

PETER L
Skrev om C.E Tak och Fasad

Ett mycket stort tack till Christer som med lätthet fastställde orsaken till läckaget i vårt takutsprång och därefter utförde nödvändig reparation. Jag är imponerad av hur snabbt det hela gick! Några timmar efter första ankomst så var både felsökning och reparation klart. Snyggt blev det också. Christer var mycket tillmötesgående i all kommunikation och enkel att kommunicera med. Rekommenderas starkt!

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Peter, Tack för ditt fina omdöme! Lycka till med försäljningen! Med vänliga hälsningar Christer

Madeleine U
Skrev om C.E Tak och Fasad

Det nya taket blev så snyggt! över våra förväntningar. Killarna jobbade på snabbt och bra med ett proffsigt resultat.

Hej Madeleine, Tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Agneta W
Skrev om C.E Tak och Fasad

Hej Vi köpte ommålning av vårt 1930-tals hus som har träfasad. Bra , trevligt och tydligt bemötande. Vi fick ett nytt och fint hus, efter ommålningen! Tack, tak och fasad!

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Agneta, Tack så mycket för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Nils Björn Gustav S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Lade om taket på ett hus i Enebyberg. Ganska besvärlig takkonstruktion och en hel del virke som behövde bytas ut m.m. Jag valde bort några stora firmor (med konstiga upplägg, franchise m.m.) och tog Christer i stället och det ångrar jag inte. Jag är mycket nöjd med resultatet. Arbetet tog ett par veckor och det har flutit på bra. Christer är kunnig och erfaren, han är lätt att få tag i och kommunicerar tydligt man behöver ta ställning till olika frågor m.m. Christer är mycket pålitlig och håller vad han lovar. Det blir inga överraskningar eller konstigheter eller överpriser. Rekommenderas varmt.

Hej Nils, Tack så mycket för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Jan
Skrev om C.E Tak och Fasad

C.E Tak och fasad har bytt taket på vårat hus i Täby. Från första kontakt till slutfört arbete har Christer och hans personal hållit alla löften och tidsplanen på ett föredömligt sätt. Vi kan varmt rekommendera C.E Tack och Fasad ( vi har redan bett om offert på andra jobb på vårt hus)

Hej Jan, Tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Gerd E
Skrev om C.E Tak och Fasad

omläggningen av tak på vår stuga i Ulriksdal gick smidigt och fort. Vi är mycket nöjda, grym service, bra bemötande och glada leenden. Vi ses när snön smälter Tack Christer med team Gerd och Bengt

Hej Gerd och Bengt, Tack för ert fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Marianne S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Hade beställt omläggning av taket på min kolonistuga i Ulriksdal. Stämde träff med Christer och vi gick igenom behoven. Med sina proffsiga och trevliga medarbetare bytte han papp, läkt och lade nytt lertegel. Slutligen körde han bort skräp och gammalt material. Detta på ett par veckor under vintern som är den kallaste och snörikaste i mannaminne. Kan rekommendera CE Tak och Fasad å det varmaste. Marianne

Hej Marianne, Tack för ditt fina omdöme! Med vänliga hälsningar, Christer

Lars A
Skrev om C.E Tak och Fasad

Mindre än ett dygn från första kontakt var det brådskande jobbet utfört - till punkt och pricka! Professionellt från början till slut, snyggt! Tack Christer och dina duktiga och trevliga killar, ni är mönsterhantverkare!! /Lasse och Anki

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Lars och Anki, Tack för ert mycket vänliga omdöme! Lycka till med flytten! Vänliga Hälsningar Christer

Anders L
Skrev om C.E Tak och Fasad

Läckage från taket som Christer fixade snabbt, trots att det var mitt under semestern och jag var inte hemma. Bra återkoppling på arbetet både med bilder och telefon kontakt. Kan verkligen rekommendera CE Tak och Fasad

Hej Anders, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Annika W
Skrev om C.E Tak och Fasad

Omläggning av tak. Mycket bra bemött, från början till slut, och genomgående lätt att få kontakt med samt snabb återkoppling på ev frågor. Arbetet löpte på mycket bra enligt tidsplan med bra personer på plats. Ställningar, restmaterial och skräp snyggt bortstädat och jag är verkligen helnöjd. Tack Christer o ni som jobbade. Annika W

Hej Annika, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Svante E
Skrev om C.E Tak och Fasad

Nytt papptak, balkongräcke och trall. Mycket bra bemötande och arbete. Tar ansvar för helheten och stämmer av. Mycket seriösa. Rekommenderas!

Hej Svante, Tack för ert fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Svante P
Skrev om C.E Tak och Fasad

Vi putsade om fasaden på vårt hus från 1925. Vi är utomordentligt nöjda. C.,E. Tak och Fasad utförde arbetet på ett utmärkt sätt och var mycket trevliga och på alla säty lätta att ha göra med.

Hej Svante, Tack för ert fina omdöme! Med vänliga hälsningar Christer

Stefan C
Skrev om C.E Tak och Fasad

Grym service, höll alla avtalade tider och resultatet perfekt!!!

Hej Stefan, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Susanne E
Skrev om C.E Tak och Fasad

Renovering av mitt funkishus från 1940.Nytt tak i tegel. ny fasad och nyputsad grund. allt med kulturkalk. Jag är mycket nöjd med arbetet och ett bra bemötande. Det var ett stort projekt med många inblandade. Allt gick bra och jag kan varmt rekommendera C.E Tak o.Fasad till andra. Tack Christer och dina medarbetare för ett fint arbete.

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Susanne, Tack för ditt fina omdöme! Det var ett mycket kul projekt! Vi syns snart igen:) Vänliga hälsningar Christer

Martin A
Skrev om C.E Tak och Fasad

Jättesnabb respons och bra jobb!

Hej Martin, Tack för ditt fina omdöme! Glad påsk Vänliga hälsningar Christer

Ritta A
Skrev om C.E Tak och Fasad

bra samarbete och positiv arbetsklimat mellan "arbetarna" Arbetet var att riva ett gammalt staket och göra ett nytt och högre, skaffa material och forsla bort rivet material. Allt gick som planerat och vi kunde diskutera tillsammans om olika lösningar. "klimatet" var vänlig och proffsig Förväntningarna var "normala", vi har haft kundkontakt tidigare, därför kunde jag lita på firman Kan absolut rekommendera till olika uppdrag . .

Hej Ritta, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Else-britt K
Skrev om C.E Tak och Fasad

Pålitliga snabba noggranna o trevliga . Rekommenderas!!!

Hej Else-Britt, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Klas E
Skrev om C.E Tak och Fasad

Christer var mycket kommunikativ och höll oss på eget initiativ uppdaterade under arbetets gång. Takomläggningen sköttes mycket professionellt av Christer själv samt en kollega och resultatet blev mycket bra. Det var tydligt att han har stor erfarenhet och vet hur arbetet ska utföras enligt konstens alla regler. Vi kände oss helt trygga och rekommenderar med varm hand Kjell till alla vi känner.

Hej Klas, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Andreas K
Skrev om C.E Tak och Fasad

Takpappläggning. Trevliga och tillmötesgående. Litet jobb men väl utfört.

Hej Andreas, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Erik J
Skrev om C.E Tak och Fasad

Vi fick taket på stugan fixad. De kunde, enligt våra önskemål, behålla existerande tegel. De har varit väldigt lätta att ha att göra med och få återkoppling från. Arbetet genomfördes snabbt och de hörde av sig om frågetecken uppstod. Resultatet är vi väldigt nöjd med (även om jag inte direkt vet nåt om tak...). Kostnaderna var bra och det var inga krångligheter kring vad hela skulle landa på.

Hej Erik, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Karin Ö
Skrev om C.E Tak och Fasad

CE Tak kom snabbt när del av taket på boden flugit av och lagade. Personlig kontakt, snabb respons, lagade samma dag. Både trevliga och proffsiga!

Hej Karin, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Jonas S
Skrev om C.E Tak och Fasad

Christer på CE Tak & Fasad kan jag varmt rekommendera. Mycket kunnig och erfaren, jobbar effektivt och är dessutom en mycket trevlig person. /Jonas

Hej Jonas, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Charlotte M
Skrev om C.E Tak och Fasad

Vi är mycket nöjda med de jobb som har utförts av C.E Tak och Fasad! Bra utförande på utsatt tid och trevligt bemötande,vi har fått nytt tegeltak, ommålad fasad,snickerier till balkong och nya takrännor,vi rekommenderar gärna företaget! Charlotte o Henning M

Svar från C.E Tak och Fasad

Hej Charlotte och Henning, Tack för ert fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Tove Åsa H
Skrev om C.E Tak och Fasad

Snabba, trevliga, uppfattade dem som kunniga. Inga problem!

Hej Tove, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Mikael B
Skrev om C.E Tak och Fasad

Bra respons! Höll vad de lovade! Trevligt bemötande och förtroende intryck! Jag rekommenderar dem starkt

Hej Mikael, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Ann H
Skrev om C.E Tak och Fasad

Fick snabb hjälp med takpannor som blåst ner. Mycket vänligt bemötande och bra arbete, Rekommenderas.

Hej Ann, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Åke W
Skrev om C.E Tak och Fasad

Väl utfört arbete. Pålitlig och trevlig. Löste mitt problem som tre takläggare tittat på innan och inte hade rätt lösning. Bravo

Hej Åke, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Fredrik M
Skrev om C.E Tak och Fasad

Omläggning av papptak. Snabb, bra och inga konstigheter!

Hej Fredrik, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Peter F
Skrev om C.E Tak och Fasad

- Fasadrenovering + målning av trävirke och omläggning av altan. - Väldigt professionellt och serviceinriktat. - Jag förväntade mig ett bra jobb och det fick jag. Dessutom inom budget! Företaget levde alltså upp till mina, höga, förväntningar. -

Hej Peter, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Mark A
Skrev om C.E Tak och Fasad

Vi hörde av oss till Christer och han kunde snabbt komma på besök och gör en kontroll. Vi fick ett prisförslag som var bra och vi fick en bra känsla av hela upplägget och kunskapen företaget hade. Själva arbetet gick smidigt och resultatet blev riktigt snyggt. Vi ger de 5/5

Hej Mark, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Ylva G
Skrev om C.E Tak och Fasad

Nytt tak. Allt i tid och enligt offert. Trevligt bemötande.

Hej Ylva, Tack för ditt fina omdöme! Vänliga hälsningar Christer

Anna R