Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Calle Målare

Calle Målare

Saltmätargatan 5, 113 59 Stockholm — Visa karta

Calle Målare är ett personligt måleri med fokus på professionalitet och engagemang! Vi hjälper både privatpersoner och företag med allt från invändigt till utvändigt måleri. Vi är alltid noggranna med grundarbete till färdig yta. Vi kan tapetsera, måla snickerier, väggar, tak, fönster och mycket annat!

När du anlitar Calle Målare ser vi det som en självklarhet med noggrann planering, ordning och reda under arbetets gång och att vi håller oss till det vi kommit överens om tillsammans med dig.

Varmt välkommen att vända dig till oss med ditt projekt!

Läs vad 24 kunder tycker om Calle Målare

• Boson J
    Boson J skrev om Calle Målare
    Jag är mycket nöjd med Calle Målare och hans målare har gjort ett riktigt mästararbete och förvandlat vårt nymålade hus så att det ser ut som nyproducerat. Calle har haft ett mycket trevligt bemötande och varit tillmötesgående samt lämnat en ärlig offert.
  • Per E
    Per E skrev om Calle Målare
    Projekt: Byta ut utvändig träpanel på ett radhus samt måla och kitta om fönster.

Redan vid första kontakten med Calle (genom brabyggare.se) tänkte jag - hoppas det här går vägen för Calle låter förtroendeingivande.

Ursprungligen hade vi tänkt att enbart måla om befintlig panel. Väl på plats ville Calle att vi skulle fundera på att inte bara måla om utan istället byta ut träpanelen. Det blev också det vi bestämde oss för och så här i efterhand är jag glad för det.

Själva jobbet startades som planerat och hantverkarna jobbade 6 dagar i sträck, från morgon till kväll. Ingen oförklarlig frånvaro eller liknande. De uppträdde hela tiden mycket professionellt och var hela tiden mycket försiktiga med våra växter, prylar och allt annat som kan komma i vägen. De täckte över alla växter med plast och/eller träskivor, flyttade alla trädgårdsmöbler och andra prylar fram och tillbaka, la papp på gräsmattan som skydd när de målade (innan panelen sattes upp), samlade upp sågspånet direkt vid sågningen, krattade och sopade rent efter sig och transporterade till sist bort allt avfall.

Resultatet är såvitt jag kan bedöma helt perfekt utfört. Det enda spår de har lämnat efter sig är den nya träpanelen på huset, bortsett från den syns det inte att de har varit här.

En möjlig förbättring skulle vara om hantverkarna på plats pratade bättre engelska. Det är alltid lättast att prata direkt med de som utför jobbet, men att ringa Calle när så behövdes fungerade det också.

Så min förhoppning införlivades: Det går alldeles utmärkt att lita på Calle. Och det kommer jag säkert att göra fler gånger.
  • Ole T
    Ole T skrev om Calle Målare
    Calle utförde snabbt och snyggt precis det han ombetts göra o fakturan var helt enligt anbudet. Perfekt!
  • Carl L
    Carl L skrev om Calle Målare
    Redan från första mötet fick jag ett väldigt bra intryck när vi noggrant gick igenom alla arbetsytor i lägenheten. Jag beställde spackling och målning av tak, väggar och snickerier, resultatet blev helt enastående, det kändes som att komma till en ny lägenhet. Det jag uppskattade mest var utvärderingarna som gjordes var fjärde dag, jag fick se hur arbetet fortlöpte samt gå igenom viktiga detaljer som jag annars skulle ha missat. Jag kan varmt rekommendera Calle Målare!
  • Anita W
    Anita W skrev om Calle Målare
    Proffsigt och trevligt bemötande. Punktliga och gav bra feedback och förslag på alternativ. Rekommenderar gärna företaget till andra och kommer att anlita igen!
  • Katja H
    Katja H skrev om Calle Målare
    Proffsiga, duktiga, trevliga. Bästa rekommendationer!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Calle Målare
    Det är en sån här målare man vill ha! Från början till slut har kontakten varit trevlig och professionell med både Calle och hans team. Calle är ärlig och bryr sig om sina kunder. Det är ett vinnande koncept och vi kommer definitivt att anlita Calle Målare igen nästa gång vi behöver hjälp. Calle tar mer än lågprismålarna men då är du garanterad att bli nöjd och det man påpekar fixas utan diskussion. Calle inspekterade arbetet när det var klart och såg själv något som han inte var nöjd med och fixade till det. Slutarvodet översteg inte offerten och det känns tryggt. Allt material fixade Calle och hans Team och det var skönt. Rekommenderas varmt.
  • Ajla H
    Ajla H skrev om Calle Målare
    Vi anlitade Calle för jobb i vår tvåa. Han har gjort ett toppenjobb tillsammans med sina kollegor. Vi är mycket nöjda både med kundbemötandet samt med det utförda arbetet. Det gick fort att få tag på Calle och vi skulle anlita honom igen. Vi är särskilt nöjda med att Calle ordnade med allt material, inklusive småskruvar och pluggar.
  • Erik L
    Erik L skrev om Calle Målare
    Vi skulle måla om vårt lägenhetskök efter en renovering, inkl tak, väggar, lister och element. Calle gav från start ett mycket sympatiskt och professionellt intryck, kändes tryggt. I planeringen var han noggrann och mån om att arbetet skulle hålla hög kvalitet, det slutade till och med med att extra grundarbete genomfördes utan extra kostnad för att uppnå önskat resultat. Målarjobbet genomfördes felfritt på överenskommen tid. Calle ringde upp efter för att försäkra att det inte fanns några klagomål innan han skickade ut fakturan. Det skall nämnas att Calle även lämnade den bästa offerten bland flera tillfrågade bolag. Kan verkligen rekommenderas.
  • Lena T
    Lena T skrev om Calle Målare
    Proffsiga och trevliga! Vi är väldigt nöjda. De rev ner en tapet som de först inte tänkt men för bästa möjliga resultat behövdes det och vi behövde inte betala extra inte heller för att vi tapetserade lite mer än vad vi först sagt. Resultatet är jättefint! Inget att klaga på.
  • Mathias Ö
    Mathias Ö skrev om Calle Målare
    Bra bemötande, serviceinriktad. Arbetet tog lite längre tid än planerat men resultatet blev mycket bra. Arbetet blev till och med billigare än vad som offererats vilket är väldigt possitivt som kund.
  • Hans B
    Hans B skrev om Calle Målare
    Mycket noggrann, ordentligt utförd grundning och proffesionell målning, lyhörd. lite tidsoptimist.
  • Gustaf S
    Gustaf S skrev om Calle Målare
    Uppdraget som gavs var att renovera övervåningen på en 1700-tals herrgård. Arbetet innefattade spackling, målning, tapetsering, lagning, slipning och målning av golv och flytt av vägg. Arbetet utfördes inom överenskommen tid, inom överenskommet pris med en exceptionellt hög kvalité.
    Vi är enormt nöjda och rekommenderar varmt Calle Målare för alla liknande uppdrag.
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Calle Målare
    Mycket bra att ha att göra med och slutresultatet blev kanon!
  • Anita M
    Anita M skrev om Calle Målare
    Då det krisade sig för mig så fick jag snabbt tag i Calle. Han är en noggrann, duktig och kom med bra förslag om hur vi skulle göra med renovering. Jag är jättenöjd och kommer att anlita Calle igen vid behov.
  • Peter H
    Peter H skrev om Calle Målare
    Har aldrig köpt måleritjänster, men Callemalare.se var otroligt professionella och gjorde allt som skulle gjöras på utsatt tid. Vi hade taket och alla väggar och dörrar och lister ommålade och det set kanon ut. Dom hjälpte också till att slipa om trägolven, fräshade upp badkartet samt hjälpte oss få en VVS firma att installera ny toalett samt sätta upp handduksvärmare.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Calle Målare
    Mycket bra att ha att göra med! Seriös, pålitlig försöker alltid tillgodose kundens önskemål. Kan definitivt fekommendera Calle Målare!
  • Göran G
    Göran G skrev om Calle Målare
    Vi är väldigt nöjda med både bemötandet och utförandet av det uppdrag han åtog sig. Hembygdsföreningen i Sigtuna. Objekt som målades invändigt. Sockenstugan.
  • Anders N
    Anders N skrev om Calle Målare
    Jag har anlitat Calle Målare för att måla om min fasad. Bemötandet har varit bra från första kontakt till slutfört arbete. Få tillkommande kostnader och rimligt prissatta.
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Calle Målare
    Högsta kvalitet till rätt pris. Omsorgsfullt och utan konstigheter.
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Calle Målare
    Kan varmt rekommendera Calle och hans kollegor. Jag är mycket nöjd med jobbet de gjorde (tapetserade walk in closet + spackla måla lister)
  • Carla S
    Carla S skrev om Calle Målare
    Ommålning av husfasad. Proffsig offert och fakturering. Arbetet var vi nöjda med.
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Calle Målare
    Proffesionellt utförd målning av villafasad med linoljefärg med utmärkt resultat till rätt pris. Inga konstigheter. Vi är mycket nöjda.
  • Kent S
    Kent S skrev om Calle Målare
    Mycket gott bemötande vid första kontakten.
    Bra offert .
    Mkt bra utfört måleriarbete på mitt hus.
    Kan verkligen rekommendera Calle Målare.

Saltmätargatan 5, 113 59 Stockholm