Calle Målare

Calle Målare

Ring 072-549 83 75 www.callemalare.nu
4.5

Calle Målare är ett personligt måleri med fokus på professionalitet och engagemang! Vi hjälper både privatpersoner och företag med allt från invändigt till utvändigt måleri. Vi är alltid noggranna med grundarbete till färdig yta. Vi kan tapetsera, måla snickerier, väggar, tak, fönster och mycket annat! När du anlitar Calle...

38 omdömen om Calle Målare

Jacob H
Skrev om Calle Målare

Calle Målare hjälpte oss måla om vårt landställe ute på Värmdö, vi är super nöjda efter snabbt och proffsigt arbete! Kontakten direkt med Calle fungerade även det utmärkt. Rekommenderar starkt!

Anna F gillar detta
BM Villatak & Måleri AB
4.9/5 i betyg av 252 omdömen 4.9 av 252 omdömen

Vårt projekt: ca 250 kvm valmat tak. Byte av en takstol, råspont, tegel, hängrännor och stuprör. Eftersom det är valmat så innebar det att v

Joel K
Skrev om Calle Målare

Totalrenovering av tvårumslägenhet, innefattande lagning av sprickbildning i tak och trasiga hålkäl, uppsättning av mikrofiberduk, målning av väggar, tak och snickerier i samtliga rum förutom badrum. Även slipning av trägolv. Calle var alltid tillgänglig under processens gång och vid de tillfällen det uppstod problem eller missförstånd blev de lösta utan någon tillkommande kostnad. Tidsplanen för projektet var alldeles för optimistiskt satt och överskreds med ett antal veckor, men med tanke på slutresultatet är jag ändå mycket nöjd.

Sara L
Skrev om Calle Målare

Varning! Anlita en annan målare! Calle målare och jag kom i augusti 2017 överens om ett anbud gällande en köksrenovering (målning av väggar, tak, fönster och snickerier samt sprutlackering av köksluckor). Den tid arbetet skulle ta att utföra satte Calle till ”max 6 arbetsdagar”. Först den 21 september 2018, det vill säga mer än ett år senare, var arbetet slutfört. Förutom den extrema förseningen har en hel del blivit fel under arbetets gång. Som exempel kan nämnas att två fönsterrutor (av två möjliga) repades då gammal...

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

ANNA-KARIN P
Skrev om Calle Målare

Detta är ett något sent omdöme. Vi anlitade Calles firma förra sommaren för att måla om vårt hus utvändigt. Det sattes från början upp en helt orimlig tidsram (förstod vi i efterhand) för arbetet. Vid flera tillfällen fick vi ringa och pusha för progression av arbetet. Arbetarna dök upp lite då och då trots att de låg mycket efter i tidsplanen. Calle själv dök inte upp när han sagt att han skulle. Jag vill däremot inte kasta någon skugga på själva målarna och det arbete som de utförde. I slutändan blev vi mycket nöjda...

Marita A
Skrev om Calle Målare

Har anlitat Calle Målare för ett antal projekt. Äntligen en hantverkare med yrkesstolthet som engagerar sig, visar genuint intresse och tar sitt fulla ansvar för genomförandet. Jag och mina kollegor ger våra allra bästa rekommendationer till Calle Målare och kommer att kontakta honom även i fortsättningen.

Timblads Målerifirma
4.9/5 i betyg av 225 omdömen 4.9 av 225 omdömen

Bra kommunikation, lätta att kontakta, gav kontinuerligt information om det pågående arbetet, genomförde uppdraget på ett professionellt sät

Brf Danviksparken B Brf Danviksparken B
Pia G
Skrev om Calle Målare

Vi skulle renovera ett rum. Calle målare lovade och lovade men det blev inte mycket gjort och dessutom långt ifrån fackamannamässigt utfört tyvärr. Rekommenderar absolut inte Callemålare till något hantverkar arbete.

Mattias A
Skrev om Calle Målare

Vi behövde förbättra väggar samt måla om i samtliga rum (minus kök och badrum), och valde Calle. Bra: - Flexibla vad det gällde ytterligare arbete vi ville ha utfört - vi valde även att byta ut några garderober samt golvet i ett rum Dåligt: - Calle dök inte upp som utlovat när vi skulle diskutera arbetet första gången - det borde varit en varningsklocka nog... - Arbetet startade inte på utsatt tid, utan först tre dagar senare. Det är inte praktiskt när man behöver styra med annat boende för familjen under tiden...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Emilia L
Skrev om Calle Målare

Calle har gjort två jobb hos oss. Det första arbetet vi anlitade honom för var att spackla igen ett några cm stort hål i väggen och måla. Det var omöjligt att se att det endast var en liten bit av väggen som målats. Mycket bra gjort! I samband med en flytt anlitade vi honom för liknande arbete men det visade sig att vi behövde måla om hela lägenheten (väggar och tak). Han kunde sätta igång med en gång efter att vi gått igenom allt med honom. Vi är väldigt nöjda med resultatet även här! Han svarar snabbt, är lätt att ha...

Britta F
Skrev om Calle Målare

Anlitade Calle Målare under sommaren för målning av min 30-talstvåa på Kungsholmen inför kommande försäljning. Målning av väggar, tak, köksluckor och snickerier samt slipning och oljning av golv. Calle höll kontakten under processens gång på ett väldigt bra sätt. Resultatet blev lysande. Vackert målat, lägenheten blev som ny. När mäklaren som skulle sälja min lägenhet såg resultatet ville hon också anlita Calle målare och bad om numret direkt:).

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Edgar N
Skrev om Calle Målare

Calle är kung! Målade hela lägenheten snabbt och snyggt!

Said R
Skrev om Calle Målare

Vi anlitade Calle till att måla om hela vår nyinköpta bostadsrätt. I princip målade vi om alla vägggar, tak och snickerier. Vi jämförde tre-fyra leverantörer och valde Calle. Såhär i efterhand är vi helnöjda med vårt val. Det var några saker som vi tycker stack ut med att anlita Calle som vi tänkte nämna nedan. Pris: Calle var varken billigast eller dyrast, men han var tydligast. En leverantör var väldigt svår att att tyda priset på och det tog oss 5-6 mailrundor innan vi fick en klar bild av vad jobbet skulle kosta....

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Helena A
Skrev om Calle Målare

Fick kontakt med Calle målare via bra byggare där jag lagt ut en offertförfrågan på att måla om fasaden på en två våningsvilla. Fick ett gott och kunnigt intryck vid första synen av arbetet. Vi diskuterade fram en bra lösning för båda parter. Arbetet genomfördes super snabbt och proffsigt. Huset är som nytt. Kommer absolut att anlita Calle målare igen.

Yvonne E
Skrev om Calle Målare

Mycket proffsigt bemötande och återkommande kontakter med Calle under arbetes gång. Superduktiga målare och resultatet blev mycket bra. Arbetet avser fasadmålning. Rekommenderar verkligen Calle Målare!!

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Robert D
Skrev om Calle Målare

Smidig process från start till mål. Trevliga, snabba och resultatet blev bra.

Boson J
Skrev om Calle Målare

Jag är mycket nöjd med Calle Målare och hans målare har gjort ett riktigt mästararbete och förvandlat vårt nymålade hus så att det ser ut som nyproducerat. Calle har haft ett mycket trevligt bemötande och varit tillmötesgående samt lämnat en ärlig offert.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Per E
Skrev om Calle Målare

Projekt: Byta ut utvändig träpanel på ett radhus samt måla och kitta om fönster. Redan vid första kontakten med Calle (genom brabyggare.se) tänkte jag - hoppas det här går vägen för Calle låter förtroendeingivande. Ursprungligen hade vi tänkt att enbart måla om befintlig panel. Väl på plats ville Calle att vi skulle fundera på att inte bara måla om utan istället byta ut träpanelen. Det blev också det vi bestämde oss för och så här i efterhand är jag glad för det. Själva jobbet startades som planerat och hantverkarna...

Ole T
Skrev om Calle Målare

Calle utförde snabbt och snyggt precis det han ombetts göra o fakturan var helt enligt anbudet. Perfekt!

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Carl L
Skrev om Calle Målare

Redan från första mötet fick jag ett väldigt bra intryck när vi noggrant gick igenom alla arbetsytor i lägenheten. Jag beställde spackling och målning av tak, väggar och snickerier, resultatet blev helt enastående, det kändes som att komma till en ny lägenhet. Det jag uppskattade mest var utvärderingarna som gjordes var fjärde dag, jag fick se hur arbetet fortlöpte samt gå igenom viktiga detaljer som jag annars skulle ha missat. Jag kan varmt rekommendera Calle Målare!

Anita W
Skrev om Calle Målare

Proffsigt och trevligt bemötande. Punktliga och gav bra feedback och förslag på alternativ. Rekommenderar gärna företaget till andra och kommer att anlita igen!

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Katja H
Skrev om Calle Målare

Proffsiga, duktiga, trevliga. Bästa rekommendationer!

Mikael B
Skrev om Calle Målare

Det är en sån här målare man vill ha! Från början till slut har kontakten varit trevlig och professionell med både Calle och hans team. Calle är ärlig och bryr sig om sina kunder. Det är ett vinnande koncept och vi kommer definitivt att anlita Calle Målare igen nästa gång vi behöver hjälp. Calle tar mer än lågprismålarna men då är du garanterad att bli nöjd och det man påpekar fixas utan diskussion. Calle inspekterade arbetet när det var klart och såg själv något som han inte var nöjd med och fixade till det. Slutarvodet...

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Ajla H
Skrev om Calle Målare

Vi anlitade Calle för jobb i vår tvåa. Han har gjort ett toppenjobb tillsammans med sina kollegor. Vi är mycket nöjda både med kundbemötandet samt med det utförda arbetet. Det gick fort att få tag på Calle och vi skulle anlita honom igen. Vi är särskilt nöjda med att Calle ordnade med allt material, inklusive småskruvar och pluggar.

Erik L
Skrev om Calle Målare

Vi skulle måla om vårt lägenhetskök efter en renovering, inkl tak, väggar, lister och element. Calle gav från start ett mycket sympatiskt och professionellt intryck, kändes tryggt. I planeringen var han noggrann och mån om att arbetet skulle hålla hög kvalitet, det slutade till och med med att extra grundarbete genomfördes utan extra kostnad för att uppnå önskat resultat. Målarjobbet genomfördes felfritt på överenskommen tid. Calle ringde upp efter för att försäkra att det inte fanns några klagomål innan han skickade ut...

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Lena T
Skrev om Calle Målare

Proffsiga och trevliga! Vi är väldigt nöjda. De rev ner en tapet som de först inte tänkt men för bästa möjliga resultat behövdes det och vi behövde inte betala extra inte heller för att vi tapetserade lite mer än vad vi först sagt. Resultatet är jättefint! Inget att klaga på.

Mathias Ö
Skrev om Calle Målare

Bra bemötande, serviceinriktad. Arbetet tog lite längre tid än planerat men resultatet blev mycket bra. Arbetet blev till och med billigare än vad som offererats vilket är väldigt possitivt som kund.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Hans B
Skrev om Calle Målare

Mycket noggrann, ordentligt utförd grundning och proffesionell målning, lyhörd. lite tidsoptimist.

Gustaf S
Skrev om Calle Målare

Uppdraget som gavs var att renovera övervåningen på en 1700-tals herrgård. Arbetet innefattade spackling, målning, tapetsering, lagning, slipning och målning av golv och flytt av vägg. Arbetet utfördes inom överenskommen tid, inom överenskommet pris med en exceptionellt hög kvalité. Vi är enormt nöjda och rekommenderar varmt Calle Målare för alla liknande uppdrag.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Magnus Ö
Skrev om Calle Målare

Mycket bra att ha att göra med och slutresultatet blev kanon!

Anita M
Skrev om Calle Målare

Då det krisade sig för mig så fick jag snabbt tag i Calle. Han är en noggrann, duktig och kom med bra förslag om hur vi skulle göra med renovering. Jag är jättenöjd och kommer att anlita Calle igen vid behov.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Peter H
Skrev om Calle Målare

Har aldrig köpt måleritjänster, men Callemalare.se var otroligt professionella och gjorde allt som skulle gjöras på utsatt tid. Vi hade taket och alla väggar och dörrar och lister ommålade och det set kanon ut. Dom hjälpte också till att slipa om trägolven, fräshade upp badkartet samt hjälpte oss få en VVS firma att installera ny toalett samt sätta upp handduksvärmare.

Elisabeth E
Skrev om Calle Målare

Mycket bra att ha att göra med! Seriös, pålitlig försöker alltid tillgodose kundens önskemål. Kan definitivt fekommendera Calle Målare!

Göran G
Skrev om Calle Målare

Vi är väldigt nöjda med både bemötandet och utförandet av det uppdrag han åtog sig. Hembygdsföreningen i Sigtuna. Objekt som målades invändigt. Sockenstugan.

Anders N
Skrev om Calle Målare

Jag har anlitat Calle Målare för att måla om min fasad. Bemötandet har varit bra från första kontakt till slutfört arbete. Få tillkommande kostnader och rimligt prissatta.

Gunnar M
Skrev om Calle Målare

Högsta kvalitet till rätt pris. Omsorgsfullt och utan konstigheter.

Henrik O
Skrev om Calle Målare

Kan varmt rekommendera Calle och hans kollegor. Jag är mycket nöjd med jobbet de gjorde (tapetserade walk in closet + spackla måla lister)

Carla S
Skrev om Calle Målare

Ommålning av husfasad. Proffsig offert och fakturering. Arbetet var vi nöjda med.

Gunnar M
Skrev om Calle Målare

Proffesionellt utförd målning av villafasad med linoljefärg med utmärkt resultat till rätt pris. Inga konstigheter. Vi är mycket nöjda.

Kent S
Skrev om Calle Målare

Mycket gott bemötande vid första kontakten. Bra offert . Mkt bra utfört måleriarbete på mitt hus. Kan verkligen rekommendera Calle Målare.