Car Selection

Varmt välkomna till oss på Car Selection!

Här hittar du en trygg bilhandel. Vårt största mål är att alltid ha nöjda kunder. Därför anstränger vi oss extra noga för att du som kund ska känna dig både nöjd och säker när du köper en bil hos oss. Vi hjälper dig genom hela köpet och erbjuder både avbetalningsplaner och bilförsäkringar som passar just dig och din ekonomi.

Du hittar oss på Instrumentvägen 13 i Hägersten. Kom gärna förbi och besök vår anläggning med alla bilar. Vi både köper, säljer och byter.

Läs vad 186 kunder tycker om Car Selection 2

• 2021-09-25
    Väldigt bra personal och bra samarbete

Nöjd kund
  • 2021-05-18
    Tack för eran finaste bilföretag, vi är himla nöjda med er. Tack!
    2021-04-24
    Det var väldigt kul att köpa bil, köpte en bil från David jätte trevlig och professionell säljare. Väldigt social där vi hade en del skratt under köpet. Väldigt gott kaffe också bjöd de på må jag säga haha! Rekommenderar starkt.
  • 2021-04-21
    VARNING FÖR DESSA SKOJARE! Om jag kunde ge sämre omdöme än riktigt uselt hade jag gjort det. Fruktansvärda och samvetslösa skojare som lurade min son att köpa en bil för 70 kkr vars motorlampa började lysa dagen efter köpet och en läckande topplockspackning mm mm. Till en början var dom ganska tillmötesgående men när de gång på gång misslyckades med att laga bilen blev de allt otrevligare.

De tog dessutom in hans gamla bil som inbyte till ett mycket lågt pris, eftersom kamremmen behövde bytas. Denna bil såldes några dagar senare till priset som om denna var bytt men absolut UTAN att de hunnit åtgärda detta. Jag tvivlar starkt på att de upplyste denna kvinnan om detta (dock inga belägg för), men det är förstås inga problem att fråga.

HÅLL ER LÅÅÅNGT BORTA om ni vill undvika en dålig bilaffär. Dom gör ALLT för att lura dig.
    Hej! Vad tråkigt att du känner så, vi försöker göra vårt bästa för att våra kunder skall ha en så bra affär som möjligt. Det med motorlampan samt läckande topplockspackningen som upptäcktes efter köpet är alltid tråkigt men vi stod för samtliga kostnader där vi gjorde en felsökning och bytte topplockspackningen samt reparerade felet som gjorde att motorlampan började lysa efter att ni hade använt bilen. Där även du som kund inte fick betala någonting för reparationerna och det tycker vi är ganska fair! ps. vi har olika slags garantier som täcker bland annat hela bilen och med en period upp till 2 år där du blev erbjuden men du valde att tacka nej till samtliga garantier och köpte bilen helt utan garanti men vi hjälpte er ändå ds.

Ang. bilen som vi köpte från din son, det är detta priset vi kunde ta in bilen med tanke på att kamremmen behövde bytas som du beskrev ovan! Det var vad vi kunde erbjuda faktiskt och vad vi ansåg var ett rimligt pris vilket du gick med på det, du kunde jätte gärna tacka nej till detta pris! Därefter byttes kamremmen på denna bil innan den skulle säljas vilket är självklart i detta fall!

Tråkigt att du upplevde bilköpet hos oss på det viset men du är alltid välkommen att kontakta oss för eventuella funderingar.
    David
  • 2021-03-05
    Skippa att köp bil från den här skojfirman.

Vi köpte en passat den 18/1-21 och vi märker snabbt att det är pyspunka i ena däcket. Blev lovade sommardäck som var skit rent ut sagt. Efter någon dag så lös motorlampan och varningslampa för bromsarna lös.
    Vi lämnar in bilen, får ringa och tjata i en vecka för att få reda på vad det är för fel. Tillslut säger dom att "det va katalysatorn, vi släckte lampan men märker ni ngt fel så kom in igen"

När vi åker hem på motorvägen så går EPC lampan och vi kan ej gasa bilen. Tillslut får vi igång den å åker in med den igen.

2 veckor av tjat om vad som sker med bilen.
    Sen ringer dom och säger att DOM vill häva köpet.
    Fine tänker vi, åker å skriver på papprena. I kontraktet framgår det att hela handpenningen på 21000 ska betalas tillbaka till vårat konto även 24750 till banken för en slutfaktura på lånet. Detta var den 16/2 2021.

Den 23/2 märker vi att dom inte hade skickat in ägarbytet (där va d fel av oss att vi ej lämnade in det själva men trodde att en bilfirma hade det förståndet att göra d själv,men vårt fel att ej göra d själv).

Då säger dom att pengarna är på väg.
    Dom sattes in igår, i dag, i förrgår.. dom kommer.

Torsdagen den 25/2 så ringer vi igen och frågar varför pengarna inte är inne, dom sattes in idag.. sa dom ännu en ggn.

Vi bestämmer oss att åka dit efter att dom säger gång på gång att pengarna är insatta.

Så otrevliga att det inte är sant. Melak sitter och ljuger oss rakt i ansiktet. När hon kommer in t kontoret så har hon blivit varnad av att vi är där och har ett sånt otrevligt och oproffsigt bemötande. Vägrar vara till hjälp eller bekräfta att pengarna ska komma in. Kl. 13 ska hon senast höra av sig.

Hon smsar en bild på insättning. 19250kr, så dom snor 1750 av våra pengar. Får en bild på att dom har satt in pengarna till banken. Men den har dom antagligen gått och avbrutit för inga pengar och inga svar när man ringer, smsar eller mailar.

Nu har vi tagit rättsliga åtgärder och kontaktat Arn för att få varenda krona tillbaka..jag hoppas innerligt att ingen annan köper bilar på detta oseriösa pajasfirma.
    Så extremt vidrigt att dom ens får ha öppet. Så varnar verkligen alla!!!
    2020-11-19
    Mycket bra upplevelse, rekommenderar starkt!
  • 2020-11-19
    Köpte bil från car selection är supernöjd med bilen fick även hjälp med att tona rutorna. Rekommenderar car selection
  • 2020-11-19
    Gjort flera bilaffärer med Elias. Bra service och lätta att ha att göra med. Rekommenderas.
  • 2020-10-15
    Trevligt bemötande men inte speciellt ärlig försäljare. Tog bilen till en bilprovning, hittade en del fel som dom lovade att åtgärda om jag ville köpa bilen eller citat ”strunta i det och vänta på att någon annan köpare dyker upp som inte tar bilen till en bilprovning och köper den till fullpris ändå.” Inte speciellt förtroendeingivande! Köpte inte bilen!
  • 2020-10-14
    Köpte bil, vart positivt överraskad.
    Smidig affär , trevligt bemötande !
  • 2020-10-12
    Mycket bra service, rekommenderar gärna Car Selection
    Hej Katarina,

va trevligt att höra ditt nöje, Du är alltid välkommen!

Med vänliga hälsningar,

Car selection
    Melak
  • 2020-09-10
    Köpte en bil.
    Bra bemötande. Otrolig kunnig personal och mycket hjälpsamma.
    Med andra ord ; de är suveräna.
  • 2020-09-09
    Super nöjd med bilen och servicen jag fick på plats. Väldigt hjälpsamma speciellt Melak
    Rekommenderar starkt
    2020-09-09
    Trevliga personal
    Bra bemötande
    Bra kvalitet på bilar
    2020-07-10
    Trevlig personal som hjälpte mig från Början till slut! Utmärkt service köpt många bilar från carselection och är alltid lika nöjd, rekommenderar starkt
  • 2020-07-02
    Super nöjd med servicen fick hjälp av säljaren melak som hjälpte mig till 100% genom hela köpet. Rekommenderar starkt.
  • 2020-04-25
    Jag har köpt min nya bil från Car Selection.
    Trevliga personal och bäste bemötande.
    /Raghid
  • 2020-04-16
    Dem är ärliga med allt inom försäljningen är väldigt nöjd med bil köp nästa bil köp bli hos dem
  • 2020-04-09
    Köpte en bil och försäljaren var trevlig!
  • 2020-04-08
    Trevlig personal
    Jag njöd med them
  • 2020-04-07
    Bra service. Professionella personal. Jag är jätte nöjd och rekommenderar 100%
    2020-04-07
    Tack för bra service mycket nöjd med Bilen.
  • 2020-04-05
    Jag bytte in min Nissan qashqai mot en golf 5 år äldre och fick betala 5 tusen mellanskillnad. När jag sätter mig i bilen och ska starta så startar inte motorn varpå de behåller bilen i 2 veckor och när min sambo kommer dit för att ta bilen är den inte klar. Jag bytte bil och fick en annan golf istället dock så fattades reservnyckeln och företaget tog ej på sig ansvaret att fixa fram reservnyckeln utan sa att min sambo skulle få bekosta tillverkningen av en ny nyckel.
    Inget företag jag skulle rekommendera.
    Opålitliga och håller inte det de lovar.
  • 2020-04-03
    Bra bemötande, tog sig tid att visa deras förslag på bil utifrån mina önskemål. Tillmötesgående då mina önskemål även kunde justeras till det bättre.

Jag kommer att återkomma.
  • 2020-04-01
    Sämsta skojföretaget inom bilförsäljning!! Ljuger till max och bara blåser folk och sen slutar att svara i telefon. sämst
    2020-03-26
    Första säljaren var inte så pratsam och kunde inte så mycket. Så det kändes lite osäkert.
    Men har sedan fått topp bemötande av de andra två! Service inriktade och det känns som att de bara vill sälja bilar de kan stå för och önskan om att ge bra kvalité. Rättade direkt till några småfel utan att man ens behövde be om det. Rekommenderar dem!
    2020-03-25
    Jätte trevliga och glada säljare och riktig service fick jag affären gick hur smidig som helst
    Stor tack till er jätte glad med bilen
  • 2020-03-21
    Nice stuff beautiful car with good price I recommend all my friends to deal with you
  • DAVID M
    skrev om Car Selection
    2020-03-20
    Jag åkte hela vägen från Malmö till Stockholm för att köpa en bil dom hade och säljaren sa att bilen var fläckfri och när jag väl var på plats så var nästan hela bilen i rost och vindrutan var sprucken, och så började säljaren ljuga att hon hade talat om skadorna i telefon, riktigt dåligt bemötande, rekommenderar inte Car Selection, betalar hellre mer hos någon annan och får en seriös affär än att göra affärer med dessa oseriösa bilhandlare......
    2020-03-20
    ...................................................
    2020-03-11
    Tack för all hjälp och härliga bemötandet!
    Vi fick bästa hjälpen under hela köp processen med att hitta den rätta bilen för vår lilla familj!

Rekommenderar verkligen Car Selection!
    2020-03-04
    Dålig bemöttande. Hade rest långt för att titta på bilen. Säljaren verkade inte än brya sig om vad jag ville. Jag skulle inte rekommendera någon att köpa bil där.
  • 2020-02-21
    Bra service och trevlig personal.
    2020-02-19
    ،bra aervice och niligt samt att det är lerare att få tiderna
    2020-02-19
    Väldigt nöjd och allt gick smidigt.
  • 2020-02-19
    Mycket trevlig bemötande och jag har gjort ett lyckat köp, kan rekommendera Car Selection
    2020-02-19
    Jag var där och köpte en bil kan inget annat än att tack står för det dom lovar och säljarna är underbara. Liza ska ha tacket 😊
  • 2020-02-19
    De kan inte stå på sina ord,köpte en bil med många fel.aldrig mer bil hos dom.
  • 2019-12-10
    Jag köpte min Volvo förra året och har bara negativt att säga om Car Selection. Bland fanns inte min servicebok i bilen men den skulle jag få så snart de hade fått tillbaka den från den andra bilfirman. Jag fick den inte förens ett år senare när jag la in en anmälan till allmäna reklamations nämnden. Då dök den plötsligt upp. Jag är dock osäker på om den är äkta och hör till min bil.

Fick också betala bilskatten direkt på 2000 kr trots att det stod att Car Selection skulle betala. När jag påpekade detta skrek Daniel åt mig i telefonen. Var till slut tvungen att betala annars skulle jag få körförbud.

Har haft alla möjliga problem med bilen som varit mycket kostsamt. Har dock lärt mig mycket kring att köpa begagnade bilar…..

Skulle dock inte rekommendera någon att köpa sin bil från Car Selection.
    Hej,
    Väldigt synd att det slutade på det viset men vi beklagar att du upplevde det på det sämsta sättet Daniel har nämligen slutat hos oss och kan vara därför du fick så lite hjälp men känner du att du fortfarande vill ha hjälp och är osäker över något tveka inte på att höra av dig till oss.

• 2019-11-19
    Håller inte vad de lovar. Aldrig mer.
    Hej Janis,
    Beklagar att du upplever det här.
    Hör gärna av dig så kan vi kanske hjälpa dig.

• 2019-10-18
    Köpte bil tog även deras garanti för 5000kr extra. Körde hem med bilen skulle låsa den å centrallåset glappar (ingen info vid köp) påpeka detta till car selection o vart ombedd att kontrollera sattelit/sändare vilket denna försäljare inte visste vart den fanns men fick då info om att kolla YouTube om jag inte kunde fixa det själv så skulle vi höras av vi skulle ändå höras av angående en av bilnycklarna inte hittades trots att info vid köp var att det finns 2 ST nycklar men den ena var tillfälligt borta så jag ringde efter jag youtubat o inte hittat info om vart sattelit/sändare fanns dom skulle då höra av sig med en tid som jag skulle komma förbi o under den väntetiden så började motorlampan lysa har då haft bilen i max 1 1/2 vecka ringde igen å påpeka detta till slut så efter missförstånd från min sida så rekommenderar säljare V att jag ska ta kontakt med bolaget som jag hade garanti hos å åtgärder felen via dom så då ringde jag dit o fick prata med en på kundtjänst att det fanns ingen garanti tecknad för fordonet(även bekräftelse via mejl) sa då att jag har papper m underskrift mm angående garanti men han sa att dom har ändå inte tecknat garanti på bilen😵 hörde då av mig angående detta men ingen respons fick min styvfar att fortsätta ta kontakt fick då tag på V på ställde då krav på V att fixa detta o inget hände min styvfar smsade å påminde men inget hände. Ringde då igen å fick prata med någon annan som sa att detta skulle åtgärdas o åtgärden blir då en garanti på bilen å den tecknades idag fredag 18/10 o skulle finnas enligt denna person registrerad senast måndag.. ringde idag å kollade men inget har inkommit än så det blir till å ringa på måndag igen.. sa kan bli intressant så bolaget s ok m garantin tecknats hos sa att garantin går bara att tecknas 3dagar efter bilköp o det har gått längre än så... Så summan av kardemumman blir tummen ner👎👎👎 Kommer bli Mer problem innan detta är avklarat å jag kan använda bilen eller så får bilen gå tillbaka till detta lurendrej företaget.. kommer eventuellt bli ett Arn ärende av detta köp.
    Hej Marian,
    Beklagar att det blev lite fel från början.
    Vi hade missat att teckna garantin. Men du fick bästa hjälp av oss och hoppas att allt fungerar fortfarande som det ska för dig.
    Men sedan fick du garantin tecknad av oss.

• Moheb H
    skrev om Car Selection
    2019-10-15
    Jag köpte bilen av Lisa och kan varmt rekommendera henne! Hon har kunden i fokus och vet hur man bemöter en kund på bästa sätt. Vid köp av bilen lovades en service och en uppsättning vinterdäck som levererades veckan där på. Car selection är seriösa och jag rekommenderar dem varmt. De håller vad dem lovar.

Tack för en trevlig affär.
    Hej Moheb,

Va roligt att höra.

2019-10-09
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
    Hej Lukas

• 2019-10-09
    Väldigt glad bemötande och super sirves underlättat för mig på alla sett och vis stor tack från jätte nöjd kund 😊😊👍
    Hej Elias

• 2019-10-07
    Det var ett bra mootagande och service som jag fick, allt stämde om bilen i annonsen . Dock saknade ett insynsskydd för bagaget och detta har jag påpekat, med tanke på hur trevliga Elias och hans syster är tror jag att detta kommer hanteras av Carselection ASAP.
    Janne H
    Staffanstorp
    Hej Jan,

Tack för ditt recension och vi kontaktar dig så snart som möjligt angående insynsskyddet.

• 2019-08-07
    Jag fick se en liten bil på nätet(en Kia). Tittade o prov körde. Fick den hjälp jag behövde. Allt var perfekt
    Hej Ingela

2019-08-07
    Jag köpte en bil och fick väldigt mycket hjälp av de som jobbar där speciellt Melak som verkligen tog hand om mig från början till slut. Jag levde upp till mina förväntningar och skulle starkt rekommendera car selecetion. Riktigt bra jobbat och tack Melak ännu en gång för hjälpen.
    Hej LAMAR !

MELAK
  • 2019-05-29
    Köpt Volvo. bra bemötande bra respons allt enligt avtal och förhandlingar . sjyssta och reko jag rekommenderar car selection
    Hej Samuel!

• 2019-03-14
    Köpte en välskött Citroën Xantia 2001.
    Helt OK bemötande.
    Dock undrar jag vad som hänt om vi inte själva upptäckt att bilens hydrauliksystem inte var hopmonterat???
    2019-03-10
    Mycket glad över min nya BMW som köptes för 4 månader sedan!
    Bemött på ett bra och proffesionellt sätt.
    Trevliga personal och tackar Adam som hjälpte mig med bilköpet.

Rekommenderas!