Car Selection

Instrumentvägen 13, 126 53 Hägersten — Visa karta

Varmt välkomna till oss på Car Selection!

Här hittar du en trygg bilhandel. Vårt största mål är att alltid ha nöjda kunder. Därför anstränger vi oss extra noga för att du som kund ska känna dig både nöjd och säker när du köper en bil hos oss. Vi hjälper dig genom hela köpet och erbjuder både avbetalningsplaner och bilförsäkringar som passar just dig och din ekonomi.

Du hittar oss på Instrumentvägen 13 i Hägersten. Kom gärna förbi och besök vår anläggning med alla bilar. Vi både köper, säljer och byter.
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-18:00

Läs vad 81 kunder tycker om Car Selection

• Arvid S
    Arvid S skrev om Car Selection
    Jag köpte en billig bil av car selection för en tid sedan. Pga att jag köpte av en bilfirma så gjorde jag ingen egen djupare koll på fordonet vilket visade sig vara en miss då det fanns flera skulder på det från en tidigare ägare.
    Trots att det står i kontraktet att fordonet sålts utan skulder så vill inte car selection ta något ekonomiskt ansvar och var väldigt otrevliga på telefon.
    Jag råder dig att hålla dig undan från denna firma.
    //Arvid
  • Ella A
    Ella A skrev om Car Selection
    Hej!

Jag köpte en bil av carselection som jag är mycket nöjd med. Jag tycker att carselection har mycket proffsiga och schyssta personal som manar om sina kunder! //Ella
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Car Selection
    Köpte en Avensis av dessa i våras. Kom inte ens hem med den utan att den gick i kok. De sålde en bil till mig som det va fel på och svarar inte ens på mail när man påpekar det för dem.

Mycket oseriös firma. Köp inte bil av dessa utan vänd er till andra bilhandlare.
  • Alan F
    Alan F skrev om Car Selection
    Mycket trevlig bemötande,häller vad dem lovar med småfix o.s.v...Deras mekanik mycket kunnig, hjälpsam, och trevlig....Ska man köpa bil titta först på car selection.
  • Annette E
    Annette E skrev om Car Selection
    Mycket bra bemötande. Tydlig, ärlig och trevlig försäljare.
    Jag rekommenderar varmt Car Selection.
  • Sasza A
    Sasza A skrev om Car Selection
    5/5, väldigt proffsiga och trevliga. Lovade att ordna en antenn som hade fått säljstopp - löste det. Lovade att åtgärda ett fel som uppkom i samband med besiktningen - löste det.
    Lovade inget om att hjälpa till med en massa småfix som uppkom flera månader efter köpet - löser det ändå! Rekommenderar Car Selection.
  • Viktor E
    Viktor E skrev om Car Selection
    Elias bytte in våran Suzuki mot deras Toyota och allt gick proffsigt och bra till.
    Rekommenderas!
  • Lars H
    Lars H skrev om Car Selection
    Bilskojare.

Ger bud på bil jag vill sälja per mail.
    När jag tagit mig tid att åka dit med följebil i rusningstrafik på andra sidan stan berättar man att man trodde att bilen med det reg nr jag angivit var en helt annan modell och bjuder 20% under sitt eget bud.
  • Anne S
    Anne S skrev om Car Selection
    Trevligt bemötande av personal! Köpet gick smidigt och jag återkommer gärna.
  • Lena L
    Lena L skrev om Car Selection
    Jag fick ett fint bemötande och det var en smidig affär, men kan inte säga så mycket om kvaliteten på deras bilar.
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Car Selection
    Många bilar i bra skick, rena och fräscha. Bra prisbild inget övervärderande direkt. Tuffa förhandlare ;o) men schyssta. Hjälper till att lösa småproblem som upptäcks efter köp, prata med Elias!
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Car Selection
    Hur pass grundligt undersöker ni era bilar?
  • Hans S
    Hans S skrev om Car Selection
    Trevligt bemötande men stressig personal.
    2017-04-14 Elias S svarar Hans S
    Hejsan Hans S! Tack för dina värdefulla synpunkter. Vi hoppas på ett återseende inom kort och att du vid nästa tillfälle ska känna att personal på Car Selection ger bästa möjliga bemötande utan stress. Med vänliga hälsningar Car Selection.
  • Adam G
    Adam G skrev om Car Selection
    Very trustable company , nice dealing and good help after sell. I really recommend Elias , thank you for your support.
    2017-04-14 Elias S svarar Adam G
    Hello Adam G! It is very pleasant to read your recommendation. We really enjoy to hear about your positive experience at Car Selection. We look forward to meet you again soon. Best regards Car Selection
  • Ewa B
    Ewa B skrev om Car Selection
    Mycket tillmötesgående från ankomst till avfärd, fantastisk service.
    Ärendet gällde byte av begagnade bilar.
    Fick hjälp med att byta hjul m m på plats.
    2017-04-14 Elias S svarar Ewa B
    Hejsan Ewa B! Tackar och bockar för fin rekommendation. Vi på Car Selection tycker att det är kul att få hjälpa kunder med allt ifrån inbyten av bilar till inköp av bilar och mycket mer däremellan. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Per B
    Per B skrev om Car Selection
    Tyvärr ingen bilfirma att rekommendera. Var tvungen köpa bilen innan jag fick provköra?! Helt orimligt. Okej om det varit en dyr, motorstark variant. Nu var det en seg Volvo med 15000 mil på mätaren under 50'000:-. Blev ingen affär där, åkte till en seriös bilhandlare o köpte bil senare samma dag.
    2017-04-14 Elias S svarar Per B
    Hej Per B! Den beskrivning som du ger stämmer inte överens med hur vi bedriver vår verksamhet. Våra kunder är självklart alltid välkomna att provköra bilen som de är intresserad av före eventuellt köp. Du är välkommen för ett nytt besök inklusive provkörning i framtiden. Vänliga hälsningar Car Selection
    2017-04-14 Per B svarar Elias S
    Tyvärr fick jag inte provköra denna. Regn uppgavs som anledning. Helt orimligt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Samuel A
    Samuel A skrev om Car Selection
    Mycket nöjd med resultatet av att göra en affär med carselection!!
    De har en mycket proffsig personal som är kunniga och som manar om sina kunder!
    2017-04-14 Elias S svarar Samuel A
    Hej Samuel A! Nöjet är helt och hållet på vår sida. Tusen tack för din rekommendation den betyder mycket för oss. Med vänliga hälsningar Car Selection
  • Petra O
    Petra O skrev om Car Selection
    Seriösa, trygga och bra bilhandlare. Vi är supernöjda med bilköpet.
    2017-04-14 Elias S svarar Petra O
    Hej Petra O! Vi är superglada över att du är så pass nöjd med ditt köp hos oss. Välkommen åter! Vänliga hälsningar Car Selection
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Car Selection
    Dom gjorde sitt bästa trevligt bemötande
    2017-04-14 Elias S svarar Jörgen S
    Hej Jörgen S! Vi strävar efter att varje kund ska lämna vår bilfirma med en positiv känsla. Tack för att du valde Car Selection och vi hoppas att du kikar förbi igen snart. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Östermark M
    Östermark M skrev om Car Selection
    Bra bilfirma
    bra bil
    problemfri affär
    rekommenderas
    2017-04-14 Elias S svarar Östermark M
    Hej Östermark M! Vi på Car Selection är glada över din varma rekommendation. Hoppas att du väljer oss även vid ditt nästa bilköp. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Rauker A
    Rauker A skrev om Car Selection
    Bra bemötande hjälpsam med bil köp.
    2017-04-14 Elias S svarar Rauker A
    Hej Rauker A! Vi är tacksamma för din rekommendation. Det glädjer oss att höra! Välkommen åter. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Margareta S
    Margareta S skrev om Car Selection
    Trevliga hjälpsamma killar. Hade vissa problem med bilen. Åkte tillbaka o fick hjälp på en gång. Kan verkligen rekommendera Car Selektion.
    Mvh margaretha
    2017-04-14 Elias S svarar Margareta S
    Hej Margareta S! Vi ser det som en självklarhet att hjälpa kunden med att lösa eventuellt problem eller frågetecken som uppstår. Vi jobbar utifrån mottot att stötta kund genom hela bilköpet och vi är glada över att du tycker att vi hållt fast vid vårat löfte. Ha en bra dag önskar Car Selection
  • Mohammad A
    Mohammad A skrev om Car Selection
    Hej!
    Köpte en ny bil hoss carselection, de var mycket trevliga och proffsiga personal som hjälpte mig med allt möjligt.
    God jul!!
    2017-04-14 Elias S svarar Mohammad A
    Hej Mohammad A! Din rekommendation är ju suverän. Hoppas att du väljer oss nästa gång också. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Car Selection
    Jättenöjd med er!

Service och bemötande från personalen var jättebra och jag och min fru blev bemöta proffsigt och trevligt.
    Ett stort tack till personalen.
    Varmt rekommenderad
    2017-04-14 Elias S svarar Lukas L
    Hej Lukas L! Vi är så nöjda över att ni uppfattar oss som professionella då vi arbetar hårt med just denna aspekt. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Karin S
    Karin S skrev om Car Selection
    Bra köp
    Köpte ek bil,mycket nöjd. Bra pris, hjälpte mig även till en service m.m Rekommenderar!!!
  • Mehmet K
    Mehmet K skrev om Car Selection
    Väldigt bra servis och trevliga killar...varmt rekommenderas👍
  • Anders S
    Anders S skrev om Car Selection
    Snabba svar via mail. Väldigt proffesionellt bemötande när bilen skulle avhämtas. Motsvarade alla förväntningar och vad som hade beskrivits i både annons och via telefonsamtal.
    Seriös handlare är min absoluta bedömning, rekommenderas varmt. Kommer alltid att kolla vad dom har inne och se om något passar när jag skall byta bil i framtiden. Rekommenderar gärna till mina vänner
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Car Selection
    Vilket skämt! Vi blev lovade fälgar till vinterdäcken. Dom svarar inte på telefon, sms eller mail. Ögontjänare skulle jag kalla dom för. Gör inte affärer med dessa skojare. En av fem, är en för mycket i betyg.
  • Melisa S
    Melisa S skrev om Car Selection
    Köpte en Audi för en månad sen är super nöjd, otrolig trevlig personal :)
  • Sejad J
    Sejad J skrev om Car Selection
    Mycket nöjd med bilen stort tack killar
  • Anna B
    Anna B skrev om Car Selection
    Ett bra kundbemötande. Jag köpte bilen av Daniel och Elias.. bra jobbat !
  • Lena U
    Lena U skrev om Car Selection
    Mycket nöjd med Car Selection.
  • Emelie B
    Emelie B skrev om Car Selection
    Varning!

Köpte en bil som sades gått 9200 mil, efter service hos auktoriserad bilverkstad hade bilen helt plötsligt gått 20 000+ mil. Påtalade detta för Car Selection som sades inte kunna göra något åt det. Företaget har en stämningsansökan mot sig sedan tidigare. Bilköp här sker helt på egen risk!
    2017-04-14 Elias S svarar Emelie B
    Hej Emelie B! Dessvärre upplever vi att det som du beskriver inte stämmer överens med vad som verkligen hände. När en kund återkopplar något efter affären så ser vi alltid till att reda ut frågan. Bilen som du köpte var importerad vilket tydligt hade kommunicerats både i annons och muntligt vid personliga mötet under bilvisningen. I det köpekontrakt som vi upprättat tillsammans framgår även tydligt att Car Selection inte kan garantera miltal vid importerat fordon. I detta fall har du 3 månader efter affären meddelat oss att miltal inte är korrekt. För att Car Selection ska få nöjda kunder erbjöd vi dig en mycket generös lösning i form av att du fick lämna tillbaka bilen som du köpte med hela köpebeloppet direkt tillbaka i handen. Vänliga hälsningar Car Selection.
  • Kristin P
    Kristin P skrev om Car Selection
    Jag/vi fick ett trevligt bemötande. Proffsiga och hjälpsamma. Kommer definitivt rekommendera denna bilfirma till andra. Och i framtiden när en ny bil ska köpas är de hitt jag kommer gå först.
  • Malin A
    Malin A skrev om Car Selection
    Härliga personal som varmt välkomnade mig, väldigt övertygande och gav bra information om många bilar, jätte nöjd med min bil som jag köpt. rekommenderas!
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Car Selection
    Trevliga kunniga personal, kändes tryggt att köpa bilen sen hade man flera bilar att välja mellan. Rekommenderar Car selection till er som vill vara nöjda med era bilar.
  • Alex H
    Alex H skrev om Car Selection
    svart affär de säljer krockade bilar som nya och i bra skick men bilarna är inte riktigt i bra skick så ..de är inte ärliga alls
    2017-04-14 Elias S svarar Alex H
    Hejsan Alex H! Car Selection är ett registrerat bolag som följer samtliga krav som ställs på svenska företagare. I våra annonser lämnar vi enbart fullständig och korrekt information om våra objekt. Vänliga hälsningar Car Selection
  • Leif L
    Leif L skrev om Car Selection
    Företaget är INTE seriöst.

Köpte en BMW 520D Touring -07 av dom för några år sedan.

Jag hade ett ärende hos ARN (allmänna reklamations nämnden)
    Bilen sades vara i toppskick och även nyservad, två felkoder fanns och vi blev lovade att felkoderna skulle släckas.
    Även om det krävdes reservdelar för det så skulle det ordnas.
    Vi blev även lovade en 12 månaders försäkring.
    Inget av detta uppfylldes trots att vi var med bilen två gånger till dom för åtgärd.
    Vi fick inte själva lämna in bilen på verkstad utan de skulle göra det.
    Efter egen kontroll med nämnda verkstad (Bavaria i Solna) så fick vi veta vad som måste göras samt ungefärlig kostnad.
    Jag blev utskälld över telefon för att själv ha kontaktat verkstaden.
    Blev tillsagd att hämta bilen vid 15.00, efter det klockslaget så ansvarade man inte för eventuella parkeringsböter och blev formligen utfösta från deras försäljningslokal.
    Felkoderna sa man från Car Selections sida att de nu var släckta men att man inte kunde garantera att de inte på nytt skulle komma tillbaka.

Självklart så var de inte släckta eftersom de inte har bytt ut en endaste pinal som behövdes bytas ut.

Fattar inte hur man tydligen kan bedriva en firma där man tydligen skiter i kunderna så fort man har fått betalt för bilaffären.
    2017-04-14 Elias S svarar Leif L
    Hej Leif L! Vilken tråkig beskrivning. Du skriver att du som kund fått löften som du anser att vi brutit. Vi på Car Selection upprättar rättssäkra köpekontrakt med syfte att båda parter som ingår avtal ska följa överenskommelsen. Vår ståndpunkt är att vi inte har brutit mot vad du beskriver. I just ditt ärende är det viktigt att framhålla att Car Selection har stått för samtliga kostnader som du fått hos verkstaden. Som samtliga bilhandlare i Sverige, stora som små, säger så är det inte möjligt att garantera att en viss felkod inte ska dyka upp. Vi vill inte vilseleda någon kund utan är alltid tydliga med information vad gäller fordonets skick och affärens särskilda villkor. Du är välkommen att kontakta oss på nytt för att få personlig respons i ärendet. Vänliga hälsningar Car Selection.
  • Adam Y
    Adam Y skrev om Car Selection
    Untrustable guys. They are selling cars which had accidents after they repair it. But they would NOT tell you that. you have to find out by yourself.

Be carefull!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Check the car before you pay the down payment!!!!!!!!!!
    Avoid them!!!!!!
    2017-04-14 Elias S svarar Adam Y
    Hello Adam Y! We are confident in our advertisement. We will always give the buyer a correct description of the vehicle's condition. We invite and encourage our customers to carefully inspect the vehicle before the purchase. Best regards Car Selection
  • Mohamed A
    Mohamed A skrev om Car Selection
    Jag köpte en MB och är väldigt nöjd. Rekomenderar starkt
  • Johan
    Johan skrev om Car Selection
    De var jättetrevliga, inget att gnälla på där, men det var en del "säga si, göra så". Jag skulle fått nya dubbdäck men fick använda (inte gamla, men ej heller nya) friktionsdäck. Lampan krånglade, vilket skulle fixas. Det gjorde man genom att byta ut till en annan glödlampa som efter någon vecka också började ge upp. Kunde varit värre, men helt klart UNDER godkänt.
  • Christian L
    Christian L skrev om Car Selection
    Bra service och bemötande av Daniel. En smidig och snabb affär direkt.
  • Jennifer U
    Jennifer U skrev om Car Selection
    Jag fick ett genomtrevligt bemötande av Elias, som var mycket hjälpsam. Han ordnar också med skrotning av min gamla bil, som företaget köpte av mig, hjälpte mig hitta en billigare försäkring, och ordnade med bra finansiering. Bilen jag köpte är i fantastiskt skick, och jag är jättenöjd!
  • Khaled R
    Khaled R skrev om Car Selection
    Köpte en bil från Car selection för cirka 3 månder sen är verkligen jätte nöjd. Jag kommer absolut att komma tillbaka till dem för nästa bilköp.
  • Petra H
    Petra H skrev om Car Selection
    Jättenöjd med Daniel som säljare, lugn, hjälpsam och ödmjuk.
  • Niclas D
    Niclas D skrev om Car Selection
    trevligt bemötande, snabb hjälp. Har nått för alla plånböcker.
  • Oscar J
    Oscar J skrev om Car Selection
    Trevlig personal och bra hjälp. Upplever säljarna som serviceminded.
  • Alex
    Alex skrev om Car Selection
    Väldigt bra service och även kunniga killar som vet vad dom håller på med! Gott kaffe och även väldigt nöjd över min Golf Tdi! Rekommenderas stark
  • Josefin B
    Josefin B skrev om Car Selection
    Mycket trevligt och proffsigt mottagande. Toppbetyg.
  • Malin R
    Malin R skrev om Car Selection
    Verkade bra, sa att de skulle justera vissa saker på bilen innan vi hämtade den, sa att servar gjort vid hämtning. Men redan efter en timmes körning uppenbarade sig samma problem. Nu går det inte att få tag på dem på telefon, och inte ringer de upp efter lämnade meddelanden på svararen.
    2017-04-15 Elias S svarar Malin R
    Hejsan Malin R! Vi på Car Selection tar våra kunders synpunkter på fullaste allvar. När du kontaktade oss erbjöd vi dig en lösning för att du som kund skulle känna att du fick den stöttning och respons som du önskade genom hela affären. Vi jobbar kontinuerligt på att ha en hög tillgänglighet både per telefon och e-post och vi tog kontakt med dig enligt begäran. Vänliga hälsningar Car Selection

Instrumentvägen 13, 126 53 Hägersten