Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag18 omdömen om CDON
-
skrev om CDON
Gjorde misstaget att betala direkt vid beställning - UPS, deras utvalda leverantör skickar sms om var paketet ska hämtas, men inget paket finns på uthämtningsstället. Och CDON svarar inte på kundservicemailen. Bara meddelar att de lägger på 150 kronor om paketet inte hämtas ut.
Aldrig mer CDON. Undvik. -
skrev om Cdon AB
Fick en felaktig vara från cdon som jag reklamerade direkt.
Fick bekräftelse på reklamationen sedan hände ingen ting.
De hänvisar till sin leverantör. De samarbetet inte !
Har mailat 10 -20 gånger utan framgång. De skickade faktura med straffavgifter.
Har begärt att få returfrakten betalt men de nekar!
Varning ⚠️ -
skrev om Cdon AB
Varning akta er för CDON!
Så efter att ha beställt saker hos CDON, via experiment och test.
För att kolla om stället är säkert kan jag uppenbarligen säga.
”Nej det är det inte!”
Min första beställning var sköldar för (Cosplay) kostar en rejäl slant.
Två av 3 var trasiga och defekta & säljare gav mig olika erbjudande att byta eller få (1) eller då kanske nya sköldar som komplettering, eller att då få ett återköp/återbetalning.
Här är det ironiska med detta.
”CDON, lägger ner ämnet eller det säljare och det jag & han diskuterar om, säger att det tog för lång tid, efter att jag då fått vänta på säljaren som också ber om ursäkt att han svara lite väl för sent ibland!”
Kontaktar CDON, inget svar, försökte igen inget svar & försöker igen & igen inget svar.
Har ungefär 15 spammejl men inga svar på min fråga, vad de sysslar med.
Finns inget telefonnummer heller & jag får bara spammejl via min Hotmail.
Jag testade (0101647807) och kommer till telefonsvar, att numret du ringt ej existerar mera!
Så har bevis på bevis, via mejl via säljare och via skador på produkt, men CDON svara ej.
Sedan köpte jag en Samsung m.2 SSD hårddisk 2tb.
Sägs via köp att den har 3 års garanti & det visar sig att [Xstra digital storage] har precis som (Lars Erik H) skrivit, att de har gått i konkurs & att CDON luras.
Här är tvisten…
Min SSD är defekt & det visar sig via Samsung att den inte heller har någon garanti alls.
Diskuterat detta med Samsung via chatt och tele.
Och via Samsung är detta CDON’S ansvar & att detta är CDON som får då stå för detta, för att det är deras ansvar att säljare är säker & inte luras via gamla delar eller då varorna som inte alls stämmer via order eller överens, som stämmer helt via Samsung.
Igen ignorerar CDON mig och nu blir man lite smått grinig.
Det blev [Hallå konsument] på hela saken & (ARN) på hela saken också & även kontakta en polare som är advokat, som sniffar runt & förklarar att CDON håller på med lurendrejeri av högsta grad.
Lurendrejeri på högsta grad beror på att försäljare som utnyttjar detta system då ljuger & om då sina produkter & CDON står inte efter sina egna villkor & lagar.
Garanti finns inte, sakerna är trasiga, eller då gamla och så vidare defekta.
Därför är det deras skyldighet att stå för dessa problem & skulderna, när företag lurar även dem.
Och därför bör dem, ha skyldigheter att titta till försäljarna, som faktiskt säljer dessa defekta sakerna och varorna!
För jag är inte den första via detta ämne/händelse via då CDON & att det ej svara och då säljer defekta eller då trasiga varor säljare säljer, bara för att bli av med dessa trasiga produkter för ett lite smartare billigare pris.
Så mina 5 tips till er är…
1: Undvik företag som CDON & gå alltid in och läs bedöm om företaget utanför Trustpilot.
2: Undvik företag som håller på med samma saker Seagate – Komplett – Wish – Fyndiq – Telia – och så vidare, som då förstört för dig & ditt liv, via mig också Media Markt – Elgiganten & värst av allt Komplett.se som sålde mig multi ton defekta pc varor.
Och vägrade återbetala eller fixa det i runt 5 hela år.
3: Köp aldrig tekniska saker via internet som CDON – Wish – Alibaba – Aliexpress – Fyndiq – eller några liknade sidor.
4: Lita absolut inte på Trustpilot, deras system fungerar så här.
”De använder och utnyttjar privat-personer eller kunder via andra ord & sedan tar de betalat ifrån företagen att ta bort dåliga bedöm!”
Hela Trustpilot är en bluff & scam, som dragit in sig av lagar som inte finns & då dragit in alla företag i denna process detta borde inte få vara lagligt, så företag måste då betala för att få bort sina dåliga bedöm.
Därför är hela Trustpilot ett bluff företag, som tar bort dålig bedöm eller sanningen för $pengar$.
Och du kan inte heller dela med dig av bevis, som foton, video, telefonsamtal eller något alls.
Så hela Trustpilot är ett scam/bluff företag.
5: Skicka iväg ert ämne till [Hallå konsument] sedan (ARN) och även ring polisen och polisanmäl företaget.
”Känner ni en advokat dra in din advokat-polare också i det, för dess mera dess bättre!”
Kontakter spela stor roll här!
Dessa företag bör inte få finns kvar, när dem uppenbarligen lurar folk.
I alla fall undvik CDON, för många säljare ljuger & luras & säljer då defekta och trasiga delar samt saker utan garanti & sedan skiter CDON i det bara.
Detta är CDON’S ansvar, men uppenbarligen skiter dem totalt i det.
Tänk på detta & tack att ni alla har läst & faktiskt lärt er något på detta ämne.
Streaming to criticise bad companies, bad environment damage & about the irony & fun about are little corrupted planet.
Also, stream about good products & games…
Med vänliga hälsningar Mr Gold fish! -
skrev om Cdon AB
Varning - Köp från CDON avrådes pga bluff med köpgarantin!
Den senast skandalen drabbar alla som beställt varor via CDON av den globala leverantören "Xtra" som nyligen gick i konkurs blir utan ersättning tvärt emot vad man lovar på sin hemsida, lurendrejeri! CDON agerar bedrägligt med den utlovade sk "köpgarantin" som bara är falsk marknadsföring.
- teknikveckan.se/cdon-ater-igen-i-blasvader-efter-konkurs-och-forlorade-pengar
- www.breakit.se/artikel/35034/handlare-i-konkurs-drabbade-kunder-besvikna-pa-cdon-uppenbart-att-de-ljuger
- bubblan.teknikveckan se/t/cdon-ater-igen-i-blasvader-efter-konkurs-och-forlorade-pengar/16566
- m3.idg se/2.1022/1.772839/kunder-i-klam-nar-cdon-handlare-gar-i-konkurs -
skrev om Cdon AB
Normalt sett så använder en mellanhand av tjänster och produkter ett escrow-konto så att kunden kan känna sig trygg i att voran verkligen levererats eller i alla fall skickats, Om man inte har detta ska det i alla fall finnas någon form av säkerhet eller försäkring för kunden. Så är inte fallet med CDON.
Jag köpte hårddiskar till min NAS för 2 månader för 9000kr sen som aldrig kom. CDON skickade pengarna till "handlaren" utan någon som helst försäkring om att varorna skickats eller ens fanns. Nu har företaget gått i konkurs och det finns enligt CDON inget jag kan göra. Hur fan kan de föra över pengarna till företaget ifråga helt blint?
Kommer ALDRIG köpa från CDON igen och funderar på att kontakta konsumentombudsmannen. -
skrev om Cdon AB
Undvik, undvik så långt du bara kan. Riktigt värdelös sida, som ärligt talat erbjuder mycket lite eller inget till sina kunder.
Handlade en grej där slutet på September. Dels har jag inte fått varan, dels har företaget gått i KK. Det visade sig nämligen att CDON låtit en riktigt oseriös aktör marknadsföra sig där under ett år. Men nu höll det inte längre.
Dock har CDON tagit mot presentkort från mig, på nästan hela produktens värde, vilket man vägrar återbetala, man svarar bara "avvakta". Så jag står utan produkt och utan pengar för att köpa den på annat ställe. Så mycket får man för en trygg e-handel.
Kundtjänsten är svåra att få tag på, håller inte sina kunder informerade, har långa svarstider och är inte heller speciellt hjälpsamma.
CDON vill alltså gärna marknadsföra sig som en trygg och seriös aktör, men i verkligheten är det lätt Sveriges sämsta e-handel. Jag själv kommer akta mig väldigt mycket för CDON i framtiden. Förhoppningsvis plockar prisjämförelsesidor bort CDON, så att folk får svårare att hitta dit. Hur svenska myndigheter kan låta företaget fortsätta undrar jag? -
skrev om Cdon AB
Oerhört långsam leverans. Väldigt dålig kommunikation. Verkar försöka ducka en återbetalning fast det står tydligt på hemsidan att så skall ske i detta fallet. Verkar totalt sett vara helt ointresserade av att ge sina kunder support.
-
skrev om Cdon AB
Helt ofattbart dåligt företag, CDON var ju ett bra företag förut, har köpt CD skivor och DVD etc. och allt har varit bra. Nu har jag bråkat i en månad om ett jäkla duschdraperi, får frågor på engelska om att skicka bilder och ingen info om retur. Helt ofattbart att CDON får agera som ett svenskt företag, det finns ju inget telefonnummer man kan ringa och kundservicen är obefintlig. Efter allt bråk och tusen mail och hot om anmälan så fick jag till slut pengarna åter. Handla INTE från CDON!
-
skrev om Cdon AB
För långa leveranstider på CDON
3 veckors leveranstid för ett par Air pods är konstigt. Beställde en gitarr från Tyskland samma dag som lurarna, den var framme på 4 dagar. CDON får ta och steppa upp där. -
skrev om Cdon AB
Vill gärna ge 0 som betyg men det får bli en riktig fet etta.
30 DAGAR TOG DET FÖR ATT LEVERERA TVÅ STYCK YTTERDÄCK TILL EN CYKEL.
INGET KVITTO FÅR MAN HELLER, INTE HELLER ORDERBEKRÄFTELSE PÅ MEJL.
CDON är katastrofalt, support skriver inte tillbaka på mejl heller, tredje part leverantör svarar inte heller??
Inte nog med att det inte heller finns något telefon nummer, INGENTING.
MAN KAN INTE ENS FÅ KONTAKT MED DESSA MÄNNISKOR.
Spara tid och pengar, handla INTE på CDON.
Handla någon annanstans.
/Dzejlan -
skrev om Cdon AB
Hej
Jag vill varna ALLA som funderar på att handla via företaget som går under namnet CDON, de är ju bara en marknadsplats för andra oseriösa aktörer som inte klarar av att driva egen handelsplats. Se bara företaget Phoneia som man inte kan lämna omdömen på eftersom Trustpilot har stängd den möjlighet.
Jag har ett pågående ärende där säljaren inte vill kreditera en retur på en vara som jag har skriftligen meddelat att jag inte ville ha eftersom det tog allt för lång tid att få varan skickat.
Ni kan komma postens hemsida på försendelsenr 00373501093047266279 där syns det att det inte gick att levererar returen till företaget Phoneia så det ligger på ett Serviceställe (sen 18 mars) och detta är företagets svar till mig:
Phoneia AB
22 mars 2022 22:04 CET
Hej!
Vi förstår din situation, men tyvärr är det inte vi som sköter transporten för Postnord och leveranstiden.
Det ser ut som att returen kommit till ombudet 18/03, där vi brukar hämta ut returer från denna ombud 2 gånger per vecka.
Som vi tidigare nämt kommer vi avbryta din beställning så fort sändningen returnerats till oss.
Mvh
Phoneia AB
CDONs svar till Qliro som har fakturan:
Vi kontaktade cdon igår ser jag gällande detta ärende. CDONS svar: Kunden är i kontakt med säljaren angående denna.
Samt att deras kundombudsman har gett detta svar:
Hej Poul,
Tack för ditt mail.
Vad tråkigt att du ej är nöjd med din kontakt med säljaren Phoneia.se
Vår ambition är att alltid ska vara tryggt och säkert att handla via CDON – vi är Nordens största marknadsplats med det självklara målet att alla våra kunder ska vara nöjda.
Alla företag som säljer via oss ska följa våra avtal och regler, och vi gör rutinmässigt kontroller för att försäkra att dessa efterlevs.
För att säkerställa att detta är just ett undantag gör vi nu för säkerhets skull en extra inventering av samtliga aktörer som använder vår plattform.
Ibland tar det liten stund innan scanning sker samt överlämning av försändelser som det verkar ha skett i detta fall
(här har de lagt in länk till spårningshistoriken)
Kan se att ordern nu är på väg i retur.
Så fort de mottagit den kommer de returregistrera din order.
Önskar dig en fin dag
Med vänlig hälsning,
Karolina | Coordinator: Merchant Customer Support
Alltså inget ansvar från CDON heller, för de är ju bara en marknadsplats men fakturan från Qliro är från CDON men de har inget ansvar för att säljande företag sköter sig. -
skrev om Cdon AB
Handla INTE härifrån!!! De använder de sämsta underleverantörerna som ej levererar varorna samt tar ut stora avgifter när du gör returer på de trasiga varorna!
-
skrev om Cdon AB
Jag hade beställt ett par hörlurar av cdon 25e okt som ni inte har levererats. Beställningen bekräftades den 27e oktober av cdon. Den 25e november kontaktat jag både cdon och coolstuff.com som säljer varan via cdon och frågade var produkten fanns och när den kommer. Varken cdon eller cdons affärspartner har då svarat på min förfrågan utan istället i separat kanal ensidigt avbeställt ordern.
Ingen ersättning erbjuds.
Trots detta har CDON idag dessutom skickat ett mail till mig där CDON ber mig recencera produkten som jag aldrig fick... -
skrev om Cdon AB
Sämst!
Hade beställt en Homepod Mini som stått som registerad i postnord i 2 veckor. Varken Mobilshoppen eller CDON svarar på mina kundtjänstmail.
Helt värdelöst, dom kan inte ens hjälpa en avbeställa ordern. -
skrev om Cdon AB
Extrema levererastider och ingen service
Listar varan som i lager med 1-2 dagars beräknad leverans men sen visar det sig att det är en underleverantör som inte har varan i lager utan i sin tur beställer från fjärrlager. 3 veckor senare ingen leverans och ingen ursäkt för försenad leverans.
Sämst i klassen! Aldrig mer cdon! -
skrev om Cdon AB
Köpte en Dji Spark för att dokumentera en långresa i Thailand, redan efter första flygningen upptäcktes att skydds-kåporna till ledbelysningen var skadade från fabrik. Blev lovad att detta skulle fixas så fort jag kom hem från semestern och att jag kunde använda min Dji spark under tiden. Väl hemma får man ingen hjälp från CDON utan blir skickad till underleverantörer och div omöjliga blanketter som skall fyllas i och sedan händer inget och jag sitter fortfarande med en trasig Dji Spark.
-
skrev om Cdon AB
CDON var i mina ögon ett bra bolag! MEN... CDON sköter sina fakturering via Qliro. Qliro är ett företag som anser att banktransaktioner sker 365 dagar/år och tar inte hänsyn till storhelger. Gjorde betalning från min bank 29 december, den registrerades hos Qliro 3 januari pga storhelg, MEN redan 2 januari hade de skickat min faktura till inkasso... Att Qliro har haft bekymmer med sitt egna faktureringssystem och att betalning via deras site inte gick igenom är tydligen kundens bekymmer, inte deras... Bedrövligt!
-
skrev om Cdon AB
Mycket oseriöst företag.
Ingen kundservice
Varning för detta företag