Comfortzone AB

• 2019-08-01

Verifierad kundrelation
    Anders K skrev om Comfortzone AB
    Varning för köpa Comfortzone frånluftsvärmepumpar

Jag har köpt en och ingenting har fungerat, felaktiga kretskort, läckage, sönderbrända kablar, dålig lukt, trasig växelventil, trasig kompressor, trasig fläktmotor – ingen ända på problemen. Företaget som jag köpte igenom har gjort allting för hjälpa mig och de har helt sluta sälja deras pumpar, för som de säger, det är i princip fel på alla deras pumpar. Enligt Comfortzone är alla fel andras fel, installatörens fel, användarens fel, huset fel osv… Samma sak med IVT 890/895 som de tillverkar. Däremot IVT Vent fungerar utan problem.

Enligt min installatör så (Ängslyckan, Enköping) brann en värmepump totalt upp och höll på bränna upp hela brf-föreningen, inte ens då accepterade Comfortzone det skulle vara något fel. Den nya pumpen som sedan köptes in, läckte beredaren som ett såll – helt normalt enligt Comfortzone och menade att installatören ska ha några extra vattentankar med sig.

Det värsta av allt är ändå Trygghetsförsäkringen. Alla företag i branschen har en trygghetsförsäkring, som ingår i 6 år och kan förlängas till 16 år (eller 18 år), så säljer Comfortzone också att det gör för sina pumpar. Alla använder bolaget Artic, men kontroll med Artic, så tar de inte sedan 2016 Comfortzone pumpar. Inte heller något annat bolag heller använder de. När jag pressade på Comfortzone om detta, så säger de att de själva försäkrar, de är egen försäkring. suck – skapar egna lagar och regler.

Jag har hursomhelst reklamerat och begärt pengarna tillbaka, Comfortzonen är utkastad och en Nibe F730 sitter på plats och fungerar utan problem, det är a och o, man kan lita på sin panna. Läs mer