Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala Commedia Trattoria

Commedia Trattoria

Skolgatan 31, 753 11 Uppsala — Visa karta

Uppsalas enda genuint italienska restaurang med italiensk mat och italienska viner. Centralt belägen och i samma regi i 23 år.

Läs vad 11 kunder tycker om Commedia Trattoria

• Nicklas
    Nicklas skrev om Commedia Trattoria
    Var där på en svensexa och åt en ofantligt god kötträtt med svampsås. personalen var lite stel, men det berodde nog mest på att vi var ett hyfsat stökigt gäng som tyvärr kan ha varit lite oförskämda mot folk runtomkring oss.
    Fy på oss och tummen upp för restaurangen som bjöd på god mat och dryck. Läs mer
  • stina w
    stina w skrev om Commedia Trattoria
    Detta är som ett andra hem för mig. Personalen är varm, rolig, välkomnande och enormt duktiga. Jag tröttnar aldrig på maten. Inget snålande där inte- varken med portioner eller fina råvaror. Breassola med stora generösa parmesanflak över- och så riktigt med olivolja på det...Mmmmm. Bara en sån förrätt med ett glas vin till gör en grå dag till en fest! Läs mer
  • Hanna G
    Hanna G skrev om Commedia Trattoria
    Grymt god mat. Pastan är den godaste pastan jag har ätit och menyn är ytterst prisvärd. Ett gott vin och trevligt söllskap och kvällen kan inte bli annant än en succe. Läs mer
  • Lennart P
    Lennart P skrev om Commedia Trattoria
    Riktigt god mat. Rikliga portioner, trevlig personal och mysiga lokaler. Vi var ett stort sällskap, många olika beställningar. Ändå kom maten in som den skulle, ingen fick sitta och vänta. Läs mer
  • Maria F
    Maria F skrev om Commedia Trattoria
    Mycket trevlig interiör och definitivt god (om än inte så prisvärd) mat. Var jäktigt för personalen vid besöket men de var annars mycket trevliga. Svårt att få bord om man inte är ute i tid. Läs mer
  • John
    John skrev om Commedia Trattoria
    Helt ok hak. Trevlig personal. Billig och enkel mat som knappast gör en besviken. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Commedia Trattoria
    Mycket god och prisvärd mat! Perfekt ställe att gå till om man är många och en del inte vill spendera så mycket pengar, medan andra vill äta lyxigt. Man kan dela en pizza (gjord för två) för ca 80 kr per person eller t.ex. äta smaskig pasta för ca 130-150 kr, eller mycket god oxfilé för ca 250 kr. Personalen brukar vara väldigt trevlig också. Läs mer
  • Cattis
    Cattis skrev om Commedia Trattoria
    Bästa Italienska resturangen i Uppsala! Men var ute i god tid och boka bord. Läs mer
  • Jenny  G
    Jenny G skrev om Commedia Trattoria
    Commedia Trattoria är en mysig italiensk restaurang med trevlig personal i ett av Uppsalas mysigaste områden. Maten var mycket god och det finns mycket att välja mellan, och det gick fort att få maten. Att man kan promenera hit från Uppsalas mest centrala delar är ett starkt plus. Lokalerna är smakfullt inredda och känns mysiga. Helt klart att rekommendera! Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Commedia Trattoria
    Med en underbart mysig miljö och godomligt god mat har denna anrika italienska rastaurang förtjänat det bästa av betyg. Här är det smart att boka bord för att få plats. Läs mer
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Commedia Trattoria
    Mycket fin restaurang med utsökt mat i trevlig atmosfär. Något höga priser men det är helt klart värt besöket. Tror att det är bäst att boka bord då restaurangen ofta är väldigt full. Väl värd ett besök! Läs mer

Bästa restaurangerna i Uppsala:

Lotta K Lotta K tycker:
“Snabba svar vid förfrågningar....” Läs mer

Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM