Commedia Trattoria

Commedia Trattoria

4.4

Uppsalas enda genuint italienska restaurang med italiensk mat och italienska viner. Centralt belägen och i samma regi i 23 år.

11 omdömen om Commedia Trattoria

Nicklas
Skrev om Commedia Trattoria

Var där på en svensexa och åt en ofantligt god kötträtt med svampsås. personalen var lite stel, men det berodde nog mest på att vi var ett hyfsat stökigt gäng som tyvärr kan ha varit lite oförskämda mot folk runtomkring oss. Fy på oss och tummen upp för restaurangen som bjöd på god mat och dryck.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
stina w
Skrev om Commedia Trattoria

Detta är som ett andra hem för mig. Personalen är varm, rolig, välkomnande och enormt duktiga. Jag tröttnar aldrig på maten. Inget snålande där inte- varken med portioner eller fina råvaror. Breassola med stora generösa parmesanflak över- och så riktigt med olivolja på det...Mmmmm. Bara en sån förrätt med ett glas vin till gör en grå dag till en fest!

Hanna G
Skrev om Commedia Trattoria

Grymt god mat. Pastan är den godaste pastan jag har ätit och menyn är ytterst prisvärd. Ett gott vin och trevligt söllskap och kvällen kan inte bli annant än en succe.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Lennart P
Skrev om Commedia Trattoria

Riktigt god mat. Rikliga portioner, trevlig personal och mysiga lokaler. Vi var ett stort sällskap, många olika beställningar. Ändå kom maten in som den skulle, ingen fick sitta och vänta.

Maria F
Skrev om Commedia Trattoria

Mycket trevlig interiör och definitivt god (om än inte så prisvärd) mat. Var jäktigt för personalen vid besöket men de var annars mycket trevliga. Svårt att få bord om man inte är ute i tid.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
John
Skrev om Commedia Trattoria

Helt ok hak. Trevlig personal. Billig och enkel mat som knappast gör en besviken.

Anna J
Skrev om Commedia Trattoria

Mycket god och prisvärd mat! Perfekt ställe att gå till om man är många och en del inte vill spendera så mycket pengar, medan andra vill äta lyxigt. Man kan dela en pizza (gjord för två) för ca 80 kr per person eller t.ex. äta smaskig pasta för ca 130-150 kr, eller mycket god oxfilé för ca 250 kr. Personalen brukar vara väldigt trevlig också.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Cattis
Skrev om Commedia Trattoria

Bästa Italienska resturangen i Uppsala! Men var ute i god tid och boka bord.

Jenny  G
Skrev om Commedia Trattoria

Commedia Trattoria är en mysig italiensk restaurang med trevlig personal i ett av Uppsalas mysigaste områden. Maten var mycket god och det finns mycket att välja mellan, och det gick fort att få maten. Att man kan promenera hit från Uppsalas mest centrala delar är ett starkt plus. Lokalerna är smakfullt inredda och känns mysiga. Helt klart att rekommendera!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Johanna S
Skrev om Commedia Trattoria

Med en underbart mysig miljö och godomligt god mat har denna anrika italienska rastaurang förtjänat det bästa av betyg. Här är det smart att boka bord för att få plats.

Jenny W
Skrev om Commedia Trattoria

Mycket fin restaurang med utsökt mat i trevlig atmosfär. Något höga priser men det är helt klart värt besöket. Tror att det är bäst att boka bord då restaurangen ofta är väldigt full. Väl värd ett besök!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen