Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag22 omdömen om Conrad
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Jag beställde kabeltrummor på nätet av Conrad elektronik för att vi skulle kunna ha på vår altan i sommar. No shit att jag blev lurad 😱. "Kabeltrumman är 1 cm hög och gjord av papper". 500 kronor! Så dåligt! Arg är bara förnamnet!
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Allt dåligt
Kundservice 00000
Ekonomi avdelning 0000
Allt va dåligt 👎 -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Beställde för en dryg vecka sedan två varor för ca 3700. När jag inte fått någon orderbekräftelse så skickade jag mail till kundtjänst som var enda sättet. Inget svar från kundtjänst efter flera dagar. Då blev jag orolig och gick in på Mitt Klarna eftersom jag valt att betala med Klarna. Klarna hade fått ett betalningsuppdrag trots att ingen order var skapad eller aviserad till mig. Gick sedan tillbaka in på Conrad och fick där se att ordern fanns men var annulerad... Sedan tillbaka in i Klarna och kunde via chatten lägga ett ärende på att betalningen skulle tas bort. Gick in igen och fick då se att pengarna dragit dvs ingen på Klarna hade gjort något åt min klagan. Hörde sedan av mig igen till Conrads kundservice men har fortfarande inte hört av dem. Helt makalöst dålig service på gränsen till brottsligt beteende.
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Jag blev för ett tag sedan otroligt glad när jag hittade en skruvdragare från Bosch. Den hade varit pricken över i. I alla fall till det jag skulle ha den till.
När paketet kommer med express leverans som jag betalat extra för så märker jag att det inte finns någon skruvdragare med.
På följesedeln har Conrad.se skrivit "Levereras bara inom Tyskland".
Med tanke på att jag behövde ha skruvdragare redan nästa dag så blir jag förståss mycket irriterad. Jag går därför in på Conrad.se igen för att dels försöka leta upp ett telefonnummer till kundservice.
Detta finns inte på deras sida utan dem vill att jag mailar istället.
Så jag mailar förstås till dem för att fråga följande:
1. Varför marknadsför ni något som inte säljs i Sverige på en svensk sida?
2. Produkten är kvar på min faktura, varför?
Jag vill även varna andra från att köpa denna produkt från Conrad.se så jag skriver en recension på deras sida.
I recensionen står följande:
Köp INTE
Fick just hem min order från Conrad.se där denna skulle funnits med. På följesedeln har man skrivit "Levereras bara inom Tyskland". Vad är vitsen med att sälha något som man inte kan leverera. Detta kanske gäller fler av produkter på Conrad.se. Hursomhelst köp INTE denna produkten om du bor i sverige vilket är troligt eftersom du är på en svensk sida.
-------------
Detta tycker jag är en helt relevant uppgift att lämna.
Svaret jag får glr mig ännu mer irriterad.
Här är deras svar:
Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag!
Tack än en gång,
Conrad
-------------
Vad håller ett företag på med när man gör så här?
Produkten ligger kvar på deras sida och ingenstans står det något om att den bara levereras i Tyskland.
https://www.conrad.se/p/bosch-home-and-garden-ixo-vi-classic-skruvdragare-batteri-36-v-15-ah-li-ion-2182245
Jag kan till viss del köpa att dem inte lägger upp min recension eftersom den inte riktar sig mot Bosch utan mot Conrad.se men dem borde hur som helst ta bort produkten från sin hemsida. -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Svarar aldrig , Handla inte , riktigt oseriöst företag
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Riktigt, riktigt uselt! Vill verkligen VARNA andra för detta företag som gör sig oanträffbara för kunden. Flera tel.nummer men inget där man når någon. Fy tusan för sådana företag!
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
VARNING FÖR DETTA BOLAG!!!!!!!!!
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Detta måste vara det uslaste av usla näthandlare. Företaget har ingen kundservice alls. Svarar inte på email. Avbokade en order samma dag jag beställde och fick en "ticket" på att ärendet var mottaget. Inget händer på tio daga och så kommer den vara jag har avbeställt ändå. Jag försöker kontakta Conrad men de svarar inte. Jag returnera då varan samma dag och den finns sedan på deras postterminal i Malmö men dom hämtar inte ut den på tio dagar. min faktura hos Klarna håller på att förfalla och jag försöker ånyo kontakta Conrad via mail och Facebook men dom svarar inte. Till sist kommer ett svar på FB att jag är oförskämd som ifrågasätter deras brist på kundservice och att Conrad kommer att svartlista mej. Skönt skriver jag för ni är redan svartlistade hos mej. Nu vet jag inte vad som sker mer returen som dom först idag hämtat ut och nu ska det ta ytterligare 14 dagar att få den returregistrerad i Tyskland och min faktura är förfallen hos Klarna.Jag får alltså lov betala för en vara jag avbokade och som ändå kom till mej och som jag returnerade i tid men som Conrad inte hämtade ut. Betalar jag fakturan på 750 kr så ser jag väl inte röken av någon återbetalning. Ska jag ringa polisen????? Varning för det uslaste av usla företag på nätet
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Beställde en fläkt mitt i den extrema värmeperioden. Den levererades snabbt, om än något transportskadad. Upptäckte vid monteringen att några skruvar saknades. Conrad kunde inte skicka ny fläkt (utsåld, förstås!) eller skicka nya skruvar ... MEN valde att betala tillbaka hela beloppet och låta mig behålla fläkten! Snygg och uppskattad lösning! TACK!
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Akta er för detta företag!
Företaget har funkat bra när jag beställde för något år sen men nu är det TOTAL katastrof!
Beställde en sågmaskin den 27/7 som det fanns 10st i lager av, det är nu 16/8 och dom har fortfarande inte ens bekräftat ordern och kundsupport vägrar svara trots 4 mejl(väntat flera dagar mellan varje mejl, dom utlovar 48h svarstid).
För 3 dagar sen fick jag ett generiskt mejl att mitt ärende var slutfört men dom har fortfarande varken bekräftat min beställning eller skickat produkten...
TOTALT ODUGLIGA! -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Jag beställde 2 tornfläktar via hemsidan www.conrad.se. På andras hemsidor så som Clas Ohlson om vi ska ta dem som exempel så står det att att det är slut. Det gjorde det inte på conrad.se. Det stod bara att det skulle ta upp till 5 arbetsdagar. Helt plötsligt fick jag ett mail från Klarna att jag ska få återbetalning. Men det stod inte varför. Jag har mailat conrad.se. Jag har skickat via Messenger. Jag har skrivit på deras hemsida. För jag har inte ångrat köpet vilket jag då kan förstå varför jag skulle få en återbetalning är berättigad. Jag har även frågat www.klarna.se inget svar. Jag har fibromyalgi och det innebär att jag är varmare i kroppen än många andra. Så jag har behov av dessa fläktar och dessa var till bra pris dessutom då jag bara har sjukersättning. Detta är dåligt. Köp ingenting från conrad.se.
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Riktigt usel service och brist på leverans. Köp inte här om ni inte är tvungna, så nära blufföretag man kan komma som "vanligt" företag. Ej uppdaterad webbshop, så du vet inte om du får det du beställer, ingen information om att varan inte kommer att levereras. Omöjliga att ha att göra med om det blir fel. Går ej ringa och kundservice tar ca 10 dagar på sig att svara och då är det ett standardsvar som häntvisar till regler. 0 personlig kontakt och tar ej ansvar för deras ofungerande kundtjänst och webbshop.
Conrad har funkat bra förut, men stor varning, det blir dyrt och dåligt här nu! -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Varning!
Om det inte är fel på varan får du betala returen själv, blir svindyrt!
Dessutom får du inte tillbaka pengarna, jag har nu väntat i sex veckor.
Kundtjänsten är usel på att svara och skyller på förseningar och leverensföretag som kursat.
Nej, aldrig mer Conrad! -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Sjukt oseriöst företag
Köpte en vara som inte fungerar
Deras kundtjänst svarar inte på mailen trots påstötningar
Jag förstår varför de inte har ett telefonnummer man kan nå dem på
HANDLA INTE HÄR! -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Jag har nu lovat mig själv att ALDRIG köpa något från Conrad igen och jag vill bara uppmana andra att tänka till en gång till innan man göra det.
Så länge produkten verkligen finns på deras lager och den skickas på en gång så kanske de är bra men ibland så går det fel...
Det största problemet med att handla hos dem är att det finns ingen, jag repeterar ingen som tar emot meddelande hos dem på ett seriöst sätt. Man blir behandlad som luft när man försöker komma i kontakt med dem.
Jag kan bara varna alla att handla från detta bolag, de borde inte få finnas på nätet.
Om man tittar närmar på andra kommentarer här på prisjakt om Conrad så finns det gott om exempel som liknar mina.
För de som är intresserad om min historia kan ni läsa den nedan.
- 31:e Aug, beställer en Disk som finns på lager med 5 dagar lev-tid
- 7:e Sep mailar dem och frågar vart min beställning tagit vägen
Får ett ärendenummer tillbaka där de säger att de återkommer.
- 10:e Sep, fortfarande inget svar så jag skickar ett nytt meddelade om att jag vill avbeställa orden, ber dem bekräfta med ett mail.
Får ett nytt ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma
- 12:e Sep Ännu inget hört. Skickar nytt meddelande till dem där jag vill att de bekräftar min avbeställning
Får ett tredje ärendenummer där de lovar att återkomma
- 14:e Sep, äntligen får jag ett mail från dem....
Nu undrar de om jag är nöjd med mitt senaste köp!
Va.. Jag har ju inte fått något, hur ska jag kunna vara nöjd!
- 14:e Svarar på ovan mail och talar om att jag vill ha en bekräftelse om att det är avbeställt.
Får ett fjärde ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma
- 18:e Sep nu svarar det att på ärende nummer 3, de bekräftar att ordern är annullerad
- 12:e Okt Får ett nytt mail från dem där de beklagar att min order inte är redo att skickas men de lovar att skicka den så fort de kan
- 12:e Okt Svarar på mailet och ber dem igen att bekräfta att ordern är annullerad
Får ett femte ärendenummer där de lovar att återkomma
- 17:e Okt Nu svarar de och beklagar att de haft driftstörningar i deras kundservice och att de hoppas att allt löst sig
- 17:e Okt Nytt meddelande till dem om att jag vill få det bekräftat att order är annullerad
- 17:e Okt Svar tillbaka om att min order inte hade blivit riktigt annullerad men att de nu skulle se till att den blev det.
- 14:e Nov Får ett leveransbesked från dem om att min order är på väg
- 14:e Nov Nytt meddelande till dem, denna gång lite mer negativt...
- 16:e Nov Paketet ligger nu på mitt utlämningsställe och dessutom är de på väg att dra pengar från mitt konto
Fortsättning följer...... -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
VARNING!
2017-11-11
Har ännu inte sett röken av min order som jag beställde den 17 september som skulle skickas "inom 5-6 dagar". Jag startade ett ärende hos Conrad den 27 september - inget svar ännu (11 november). Ingen som helst form av återkoppling kring restnoterad produkt eller svar på ärendet.
Status/återkoppling ifall produkter är restnoterade är under all kritik. Har inte heller fått något svar på något av alla ärenden jag skickat in.
Efter att ha reklamerat ordern via Klarna (har även försökt via Conrad, ej fått återkoppling, och som ni förstår inte heller fått någon produkt ännu) trodde jag att kaoset var över och min order blivit cancellerad. Skönt! Men, det slutar inte där. I förrgår fick jag en "Fakturapåminnelse" DIREKT från Conrad (även om jag handlat via Klarna?) på samma order. Hörde av mig direkt till "supporten" men så klart ej fått svar ännu. Inte nog med att Conrad aldrig levererat någon produkt eller går att få tag i - man har också mage att skicka en fakturapåminnelse för en order som aldrig blivit levererad som dessutom är köpt genom Klarna - som i sin tur tittat på ärendet och gjort en återbetalning. Detta är helt sjukt.
Jag skulle på detta sätt vilja varna andra för att bli utsatt av Conrad Elektronik. Jag har tidigare handlat av dem i olika sammanhang utan problem - men nu har det hänt något väldigt allvarligt. Jag läser på nätet om fler som inte fått varken ordrar och blivit fakturerade på senare tid. Jag kommer aldrig att handla via Conrad igen - varken personligen eller via något av bolagen jag sitter inköpsansvarig för. -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Försenad leverans. Får hem helt fel produkt och har inte fått något svar på två veckor från deras så kallade kundtjänst
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Varan finns inte i lager som fanns enligt hemsidan vid beställning. Helt oacceptabelt!!!
Nu verkar det ta till efter jul, vilket gör allting helt värdelöst...
Undvik! -
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Det här verkar vara ett lite väl struligt företag att handla ifrån. Jag har dålig erfarenhet att en kundtjänst som känns väldigt ointresserad att hjälp till. Dessutom är det minst 2 veckors leverans. Inte 6 dagar som dom säger...
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Beställde saker i slutet av oktober och efter några veckor kom de men var trasiga och jag fick returnera. Returporto fick jag stå för och än har jag inte fått nån ny produkt. Försökte ringa idag men telefonen går inte att komma fram på... I fortättningen handlar jag från seriösare företag
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Efter noga övervägande av vilket element jag skulle köpa kom nästa dilemma, att hitta rätt webbshop. Jag valde mellan två men valet föll på Conrad.se pga Sigges kommentar. Det visade sig att de har lager i Tyskland som skickar allt med lastbilar till Sverige på onsdagar och fredagar. För mig var det inget större problem och Conrads kundtjänst på telefon var väldigt tillmötesgående. En vecka efter min beställning fick jag mitt element.
-
skrev om Conrad Elektronik Norden AB
Otroligt urval av artiklar som näppeligen finns ngn annanstans i Sverige. Inga lågpriser men desto bättre kvalitet!
Ibland strular det med logistiken vid leverans men då brukar man vara generös i sitt kundbemötande.