Conscanda Sverige AB

Conscanda Sverige AB

37 omdömen om Conscanda Sverige AB

Roger K
Skrev om Conscanda Sverige AB

Från första möte till färdig installation har upplevelse varit mycket positiv, de förstod mina behov. Snabbare installation än utlovat och enligt den besiktning som utfördes i samband med annat en av de bättre installationerna med isolering och utfört arbete

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Wila A
Skrev om Conscanda Sverige AB

Nöjd från början till slut. Var en av tre offerter och fick således bästa priset och troligen bästa bemötandet. Snabbt och snyggt utfört arbete. Kan bara rekommenderas. /Stefan W

Bernt K
Skrev om Conscanda Sverige AB

Conscanda håller vad de lovar. Dock så kom den ena fakturan på avvägar och jag får betala påminnelseavgift. Bättre att maila än att lita till posten. Den ena fakturan kom med mail och den andra per papperspost, men kom aldrig fram. Bättre att maila bägge.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Insimul A
Skrev om Conscanda Sverige AB

Alltid bemötta med snabba besked och återkopplingar, vi använder oss av samtliga tjänster som Conscanda erbjuder plus några nya dom sett till att kunna erbjuda för att fylla upp behoven under ett projekt!

Emma S
Skrev om Conscanda Sverige AB

Snabb återkoppling. Trevlig personal, gediget arbete. Duktiga och prisvärda!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Hans K

Bra kommunikation. Tydlig. Punktlig. Jag är nöjd

Björn B
Skrev om Conscanda Sverige AB

Snabba, lösningsorienterade och lyhörda. Professionella underlag för ritningar och mätningar.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Kalle F
Skrev om Conscanda Sverige AB

Komplett installation av FTX-system inklusive rördragning i gammalt hus från 1936. Trevlig och professionell personal. Lyhörd för mina önskemål i projektet. Snyggt och funktionellt resultat.

Per F
Skrev om Conscanda Sverige AB

Bra, snabb och professionell service.

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Karin F
Skrev om Conscanda Sverige AB

Ringde Ventus och kom till Conscanda. Blev mycket trevligt bemött i telefon och vid besöket hos mig. Mycket nöjd.

Rolf E
Skrev om Conscanda Sverige AB

Arbetet är utfört till sto belåtenhet. Dock bör arbetslaget ges bättre förutsättningar ur arbetsmiljösynpunkt. Fel typ av stege för att komma upp på taket.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Björn W
Skrev om Conscanda Sverige AB

Efter att ha efterlyst service av ventilationssystemet i min villa fick jag snabbt svar från Conscandas chef Charlie W innehållande arbetsbeskrivning och kostnad. Efter att ha antagit anbudet fick jag förslag om tidpunktt för servicen. Charlie kom den överenskomna tidpunkten tillsammans med en medarbetare. De utförde det aktuella arbetet till min belåtenhet. Jag fick omgående en dokumentation av uppmätta luftvärden före och efter servicen samt en faktura inklusive ROT-avdrag.

Tove L
Skrev om Conscanda Sverige AB

Conscanda rengjorde ventilationen i vår bostadsrättsförening och vi är mycket nöjda. Professionellt och resulterade i bra förbättring av luftflöden.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 257 omdömen 4.7 av 257 omdömen

Petri E
Skrev om Conscanda Sverige AB

Höll vad de lovade, killarna som fixade installationen jobbade effektivt och lämnade inget stök efter sig. De kunde placera nya ventilationskanaler på bra sätt i vårt gammalt hus. Rekommenderas varmt!

Hans N
Skrev om Conscanda Sverige AB

Vänligt och professionellt bemötande. Kom i tid och förklarade vad de gjort. Enda anledningen till att de inte fick högsta betyg var att de glömt skriva in våran bokning i sin kalender. Jag påminde om den bokade tiden några dagar innan och de bad då om att flytta tiden till eftermiddagen.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Linda E
Skrev om Conscanda Sverige AB

Extremt svårt att få svar ibland och mycket svårt att ha en dialog kring uppföljning. Det drar ner rejält på ett i övrigt riktigt bra intryck, vilket är synd.

Arvid K
Skrev om Conscanda Sverige AB

Väldigt positiv upplevelse av Charlie och och Conscanda. Installationen av FTX-system blev väldigt lyckad.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Mikael D
Skrev om Conscanda Sverige AB

Snabb återkoppling, bra service och snyggt utfört arbete

Erik J
Skrev om Conscanda Sverige AB

Mycket bra bemötande och kommunikation, FXT-aggregatet levererades i rätt tid och installerades på en dag (4 man). Allt ypperligt…..korrekt faktura skickades samma kväll.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Gunnar W
Skrev om Conscanda Sverige AB

Trevligt bemötande, proffsigt utfört jobb, installation av FTX-ventilation.

Daniel A
Skrev om Conscanda Sverige AB

Bra utfört arbete på avtalad tid. Rekommenderas.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
AB Bukten
Skrev om Conscanda Sverige AB

Snabba, proffsiga och trevliga! Jag har använt dom på större entreprenader som UE. Håller det dom lovar.

Thomas A
Skrev om Conscanda Sverige AB

Bra service och höll vad de lovade.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Thomas B
Skrev om Conscanda Sverige AB

Vi köpte installation av ett FTX-systemen. Mycket bra kontakt från början till slut. William och Charlie har varit trevliga, tillgängliga och serviceinriktade. Det enda som vi kan anmärka på är städningen efter arbetets första del. Om inte byggdamm hanterades av Conscanda hade det varit bra för oss att få veta att det skulle bli mycket damm. Vi hade då kunnat täcka möbler. Marie och Thomas

Pernilla T
Skrev om Conscanda Sverige AB

Trevligt bemötande och snabba svar. Stjärna i kanten till Charlie!

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Stina F
Skrev om Conscanda Sverige AB

Trevligt bemötande och bra återkoppling inför och under besöket. Supernöjd!

Katarina B
Skrev om Conscanda Sverige AB

Bra bemötande. Återkopplade snabbt på förfrågan. Gjorde ett bra jobb och var tydliga i sin uppskattning av kostnad.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Magnus G
Skrev om Conscanda Sverige AB

Var i akut behov av ny FTX-ventilation till mitt hus, en 79-villa på 200 m2. Jag tog in tre offerter varav Conscanda svarade snabbast (inom 24 timmar) och levererade offert. Den låg i paritet med de andra, MEN kunde utföra jobbet inom en vecka - taget! Väl hos oss var två installatörer och jobbade ca 12 timmar utan trubbel. Dessutom två ytterligare som fixade el, kontroller och demonstrerade anläggningen. Tog ca tre timmar. In alles - snabbt, bra och smidigt! Extra plus med säljare/representant som föreslog ljuddämpare till sovrummen - värt varenda krona!

Micke H
Skrev om Conscanda Sverige AB

snabb och bra service, fick hjälp med det vi behövde

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Patrik F
Skrev om Conscanda Sverige AB

Höll både tiden och priset enligt utlovad, mycket nöjd! Byte av FTX aggregat I villa inkling rengöring och omjusterande av ventilationssystem.

Petter M
Skrev om Conscanda Sverige AB

Fick hjälp med omisolering av vind och installation av FTX-system. Mycket trevligt bemötande och professionellt utförande.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Peter B
Skrev om Conscanda Sverige AB

Mycket nöjd. Snabb och smidig installation. Fick först fel typ av fläkt till ventilationen men det rättade dom till direkt. Kan rekommenderas!

Nils J
Skrev om Conscanda Sverige AB

Mycket trevliga och flexibla. Installerade FTX med frikyla i villa med självdrag. Vid injustering upptäcker de ett missljud och kommer direkt med lösningsförslag. Överlag väldigt nöjd.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Sven-Olof P
Skrev om Conscanda Sverige AB

Mycket bra kontakt med montörer och bra arbete.

Nils N
Skrev om Conscanda Sverige AB

Vi blev bra bemötta hela vägen men tyckte kommunikationen var lite otydlig i samband med starten av vår entreprenad som omfattade installation av ett FTX-aggregat. Hade uppskattat tydligare instruktioner om vad vi skulle plocka undan innan arbetets start. Vid början av entreprenaden sköttes allt exemplariskt men vid byte av personal upplevde vi städning och allmän ordning som något sämre.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen

Carolina S Carolina S
Conny S
Skrev om Conscanda Sverige AB

De var trevliga o kompetenta under hela reasn. Från offert till avlut. Minimalt med damm/skräå efter intallationen. Installtion av FTX-system. Inomhusklimat har blivit mycket bra.

Susann K
Skrev om Conscanda Sverige AB

Fungerat bra, trevligt bemötande och bra jobb

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen