Constella Bygg

Constella Bygg

Ring 073-157 02 41 www.constellabygg.se

Välkommen till Constella Bygg! Vi erbjuder helhetstjänster inom renoveringar och byggnationer. Hos oss blir varken priset eller resultatet en överraskning, vi håller alltid hög kvalitet och levererar jobbet vi lovat till priset vi lovat. Våra hantverkare är professionella och fokuserar helhjärtat på ditt byggprojekt, ända tills...

40 omdömen om Constella Bygg

Vincent A
Skrev om Constella Bygg

Stort tack till Constella för arbetet som precis blev klart till Jul. Badrummet ser fantastisk ut, köket blev som jag hade tänkt det.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Gunnar
Skrev om Constella Bygg

Hej Tack för hjälpen med mitt badrum, det blev superfint.

Sebastian M
Skrev om Constella Bygg

Anlitade Constella för en badrumsrenovering. Bygget flöt på smidigt och enligt tidsplan. Är mycket nöjd med slutresultatet och kan definitivt rekommendera Constella Bygg!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Richard W
Skrev om Constella Bygg

Gjorde total renovering med ändrad planlösning på 100m2. Proffsig dialog och rådgivning genom hela projekt och skötte allt runt om kring. Transparenta med prissättning. Kommer använda de nästa gång.

Peter D

Gggggggggggggggggggggggggggggggggg

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen
BadgeFourYears

Andrius P Andrius P
Tiffany W
Skrev om Constella Bygg

Det är andra gången vi anlitat Constella Bygg - de renoverade kök, hall och trappa i vårt förra hus. Vi köpte sedan ett hus med stort renoveringsbehov och valde att återvända till Constella för projektet. Med en väldigt tajt deadline för att kunna flytta in, var det viktigt att ha en firma som kunde driva projektet effektivt och även vägleda oss lite (många beslut i ett sådant projekt, stora som små). Renoveringen bestod av bland annat ett helt nytt tak, ny träfasad, nytt badrum, två toaletter, nytt kök, samt...

Leif E
Skrev om Constella Bygg

Vi anlitade Constella bygg för helrenovering av vårat badrum, vi har även tidigare anlitat Constella bygg. Ett företag vi definitivt kommer att anlita igen. Bemöttes på bästa sätt. Kan varmt rekommenderas . Leif Edvinsson /Sandviken

Francesco F
Skrev om Constella Bygg

In summary: Unprofessional, uncaring, unplanned, extremely late. Constella bygg was in charge of building 4 etage apartments in our bostadforeningen in Södermalm. One of them was mine. They won as their price was lower than the competition. During the whole project attention to detail was almost nonexistent, and they would most often chose the cheapest option, and try to do as little as possible. Lots of mistakes on the way - with need to re-do things several times. At least 2 of the people in the apartments they were...

Fredrik V
Skrev om Constella Bygg

Vi har använt oss av Constella för renovering av två badrum i vår villa från slutet av 1970-talet. I båda badrummen har Constella hjälpt oss från start till mål, med rivning, gjutning, flytspackling, uppbyggnad av nya väggar med bra tätskikt, dragning av ny el, installation av handdukstorkar, spottar i taket, golvvärme, led-speglar och eluttag i kommoder. Slutligen helkakling, fogning, bortforsling av skräp och grovstädning. Vi är mycket nöjda med bemötandet från Constellas projektledare och med de kunniga och flitiga hantverkare...

Henrik A
Skrev om Constella Bygg

Höll tiden trots oväntade extraarbeten, smidig kontakt med arbetsledare och hårt arbetande målare/snickare/elektriker/rörmockare! Inga halvdagar utan de jobbade 7-18 varje dag! Material fanns på plats så ingen tid slösades på att åka till bygghandel för att köpa smågrejer.

Svante A
Skrev om Constella Bygg

Vi har fått förstärkt bjälkar och byggt upp golv i en lägenhet i vår bostadsförening. Constella har varit tydliga och lätta i kommunikationen, från offert till slutfaktura. De gjorde arbetet snabbt och noggrant, och gjorde iordning efter sig. Constella har gjort ett bra jobb, helt utan överraskningar.

Tony H
Skrev om Constella Bygg

Inför min badrumsrenovering tog jag in 2 offerter och valde efter många om och men att gå vidare med Constella. De var tydliga med vad som skulle göras och informerade mig under arbetets gång om status för renoveringen. Kvalité i både utförande och kommunikation. Jag rekommenderar Constella alla dagar i veckan.

Pia R
Skrev om Constella Bygg

Constella Bygg utförde ommålning, inredning av ett kontors utrymme på 300 kvm. First Hotel Norrtull Genomförandet var utmärkt : - Offert-förfarande avlöpte smidigt och offerter var tydliga och väl strukturerade. - Kontrakt förfarande lika så - tydligt, strukturerat bra - Leveransen av arbete sköttes utmärkt enligt angiven tidsplan och kostnad utan ÄTA Jag mycket nöjd med hur renoveringen avlöpte, arbetsplatsen var städat och snygg efter varje arbetsdag. Vi var också nöjda med att personalen inte vistades i hotellet, visade respekt för våra gäster.

Johan G
Skrev om Constella Bygg

Proffsigt bemötande! Lösningsorienterade. Allt är möjligt vilket jag tycker känns ovanligt i byggbranschen där man oftast får höra ” det går inte” eller ” det blir svårt”. Vi är väldigt nöjda!

Jessica H
Skrev om Constella Bygg

Vi anlitade Constella Bygg för en renovering av vår vindsvåning. Vi är mycket nöjda med resultatet som blev över förväntan.

Pekka T
Skrev om Constella Bygg

Constella Bygg var snabb med första kontakt och jättevänliga i hela processen. Kostnadseffektiva och hög kvalitet. Lite utmaningar med tidtabeller men annars toppen!

Kevin N
Skrev om Constella Bygg

Ett företag jag definitivt kommer att anlita återigen. Bemöttes på bästa möjliga sätt och ett väldigt fint kök blev slutresultatet. Rekommenderas starkt!

Mats R
Skrev om Constella Bygg

Duktiga hantverkare som levererar på tid

JONATHAN T
Skrev om Constella Bygg

Renoverade mitt badrum och allt från offertförfrågan till utförande var exemplariskt och kan definitivt rekommendera detta företag till andra! Plus i kanten till den trevliga säljaren som jag tror heter Andreas eller Anders som var mycket förstående och kunde få en bra bild på hur min vision var av mitt drömbadrum! Tummen upp!

Carl A
Skrev om Constella Bygg

Hej! Vill ge ett stort tack till hela Constella bygg för ett utmärkt arbete och jättebra service. Rekommenderar starkt!

Anders A
Skrev om Constella Bygg

Hej! Jag är nöjd med deras fina arbete som de utfört på mitt kök och badrum. Det som kändes bäst var att det alltid gick att få tag på ansvarig när vi hade frågor. Rekommenderas

Lykke G
Skrev om Constella Bygg

Constella renoverade mitt badrum och kök. I köket är det så dåligt isolerat att vattnet till diskmaskinen fryser när det blir kallare än 5 minusgrader ute. Badrummet renoveras om i sin helhet nu två år efter Constella varit inne. Anledningen till att det måste göras om är att Constella lagt tredubbla tätskikt på väggen som inte varit fästa vilket har gjort att kaklet spruckit och varit på väg att ramla ner. Constella har inte tagit något ansvar för felen de orsakat under renoveringen. Den entreprenör som är inne och renoverar...

Svar från Constella Bygg

Tack för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme, men så tråkigt att din upplevelse av Constella bygg blev negativ. I situationen ifråga, som alltså uppstod för två år sedan, erbjöd vi oss att göra allt som krävdes för att rätta till felen. Vi föreslog två alternativa lösningar – att antingen avhjälpa felen kostnadsfritt och ta in en oberoende besiktningsman för att godkänna arbetet, eller att avsluta samarbetet och frigöra dig från kontraktet utan att göra anspråk på ersättning för vårt nedlaga jobb. Du valde det senare...

Margit H
Skrev om Constella Bygg

Constella Bygg har totalrenoverat min lägenhet och de gjorde ett gediget arbete, tydlig tidplan och höll tidplanen. De har även kommit med smarta lösningsförslag. Det var alltid ordning och reda snyggt uppstädat. Jag kan verkligen rekommendera dem. Fått ett personligt bemötande och känt mig trygg på hela resan.

Tiffany W
Skrev om Constella Bygg

Constella Bygg gjorde en total renovering av vårt kök. Vi hade väldigt bra kontakt med Constella under hela processen. Deras arbete var av högsta kvalitet och byggarna var otroligt respektfulla. Det var nästan som vår 1,5 åring gjorde mer röra än renoveringen. Vi kommer absolut anlita dem för alla framtida projekt.

Johan B
Skrev om Constella Bygg

Proffsigt från början till slut!

Niklas J
Skrev om Constella Bygg

Full pott. Constella gjorde badrum och kök hos oss. Bra kommunikation, budgeten hölls och jobbet var klart ett par dagar innan plan!

Erik A gillar detta
Marcus F
Skrev om Constella Bygg

Bra och snabb kontakt initialt, tydlig offert och tydliga besked om vad som skulle ske. Väldigt bra utfört arbete. Rekommenderas!😀

Gustav T
Skrev om Constella Bygg

Patrik på Constella är seriös och trevlig och hans hantverkare är noggranna, snabba och effektiva! Rekommenderas! Gustav

Karolina
Skrev om Constella Bygg

Jättenöjd! Har antlitat Constella för både total badrumsrenovering och för olika snickerier. Blev som utlovat med både pris och resultat alla gånger.

Lena R
Skrev om Constella Bygg

Fantastiskt bra, kompetent, trevlig, professionell och modern byggfirma. Har anlitat Constella vid flera tillfällen. De levererar alltid i tid och med suveränt resultat! Rekommenderar dem varmt!

Anders O
Skrev om Constella Bygg

Vi fick bra hjälp i projektering. Allt gjordes med bra kvalitet. Bygget blev också klart på utsatt tid. Vi är mycket nöjda kunder.

Annika E
Skrev om Constella Bygg

Ett litet arbete för leverantören men för mig som kund mycket värdefullt! Utmärkt bemötande och perfekt leverans!

Peter F
Skrev om Constella Bygg

Bra killar som ställer upp i ur och skur! Tacksam återkommande kund

Johan H
Skrev om Constella Bygg

Bra bemötande och genomgång av arbetet och vad som ingår och tidsplan som var exakt. De har fått förtroendet att göra två stora jobb i min lägenhet. Rekommenderas !!!

Anders L
Skrev om Constella Bygg

Beställde ett nytt parkettgolv i ett rum. Bra bemötande o snabbt jobbat. Mycket bra hantverk!

Dennis J
Skrev om Constella Bygg

Rak ärlig står för vad man har lovat

Cecilia W
Skrev om Constella Bygg

Constella hjälpte mig med att bygga om mitt kök. Bra hantverkare som kom i tid och passade på att jobba extra mycket när jag var bortrest. Nöjd med resultatet.

Hampus H
Skrev om Constella Bygg

Constella är ett seriöst bolag som dyker alltid upp när man behöver mest hjälp. Det har alltid bra lösningar på problemen som har uppstått i lägenheten.

Gustav L
Skrev om Constella Bygg

Proffsiga och pålitliga. Lätt att få tag på byggledaren.

Francesco M
Skrev om Constella Bygg

Mycket duktiga kakelsättare, de gjorde de bästa badrummen jag sett. Vi hade stora plator på vägg och golv, 50x100 och allt är fogat utan tandning. Det lilla badrummet var stora plattor på golv och smala på golvet. Det tog lite extra tid men det är värt det varje gång jag går in i badrummet. Jag känner mig stolt att visa upp de. Fick bra respons från Constella och vi hade regelbundna avstämningar om tid och fakturor.