Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Östermalm Constella Bygg

Constella Bygg

Skeppargatan 27, 114 52 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Constella Bygg!

Vi erbjuder helhetstjänster inom renoveringar och byggnationer. Hos oss blir varken priset eller resultatet en överraskning, vi håller alltid hög kvalitet och levererar jobbet vi lovat till priset vi lovat. Våra hantverkare är professionella och fokuserar helhjärtat på ditt byggprojekt, ända tills du blir nöjd.

Vad behöver du hjälp med? Totalentreprenad, ombyggnation eller tillbyggnation? Vi utför alla typer av byggarbeten och projekt både till privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 30 kunder tycker om Constella Bygg

• Svante A skrev om Constella Bygg
    Vi har fått förstärkt bjälkar och byggt upp golv i en lägenhet i vår bostadsförening. Constella har varit tydliga och lätta i kommunikationen, från offert till slutfaktura. De gjorde arbetet snabbt och noggrant, och gjorde iordning efter sig. Constella har gjort ett bra jobb, helt utan överraskningar. Läs mer
  • Tony H
    Tony H skrev om Constella Bygg
    Inför min badrumsrenovering tog jag in 2 offerter och valde efter många om och men att gå vidare med Constella. De var tydliga med vad som skulle göras och informerade mig under arbetets gång om status för renoveringen. Kvalité i både utförande och kommunikation. Jag rekommenderar Constella alla dagar i veckan. Läs mer
  • Pia R
    Pia R skrev om Constella Bygg
    Constella Bygg utförde ommålning, inredning av ett kontors utrymme på 300 kvm. First Hotel Norrtull

Genomförandet var utmärkt :

- Offert-förfarande avlöpte smidigt och offerter var tydliga och väl strukturerade.
    - Kontrakt förfarande lika så - tydligt, strukturerat bra
    - Leveransen av arbete sköttes utmärkt enligt angiven tidsplan och kostnad utan ÄTA

Jag mycket nöjd med hur renoveringen avlöpte, arbetsplatsen var städat och snygg efter varje arbetsdag. Vi var också nöjda med att personalen inte vistades i hotellet, visade respekt för våra gäster. Läs mer
  • Johan G skrev om Constella Bygg
    Proffsigt bemötande! Lösningsorienterade. Allt är möjligt vilket jag tycker känns ovanligt i byggbranschen där man oftast får höra ” det går inte” eller ” det blir svårt”. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Constella Bygg
    Vi anlitade Constella Bygg för en renovering av vår vindsvåning. Vi är mycket nöjda med resultatet som blev över förväntan. Läs mer
  • Pekka T skrev om Constella Bygg
    Constella Bygg var snabb med första kontakt och jättevänliga i hela processen. Kostnadseffektiva och hög kvalitet. Lite utmaningar med tidtabeller men annars toppen! Läs mer
  • Kevin N
    Kevin N skrev om Constella Bygg
    Ett företag jag definitivt kommer att anlita återigen.
    Bemöttes på bästa möjliga sätt och ett väldigt fint kök blev slutresultatet.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Mats R skrev om Constella Bygg
    Duktiga hantverkare som levererar på tid Läs mer
  • Jonathan T
    Jonathan T skrev om Constella Bygg
    Renoverade mitt badrum och allt från offertförfrågan till utförande var exemplariskt och kan definitivt rekommendera detta företag till andra! Plus i kanten till den trevliga säljaren som jag tror heter Andreas eller Anders som var mycket förstående och kunde få en bra bild på hur min vision var av mitt drömbadrum! Tummen upp! Läs mer
  • Carl A skrev om Constella Bygg
    Hej! Vill ge ett stort tack till hela Constella bygg för ett utmärkt arbete och jättebra service. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Anders A skrev om Constella Bygg
    Hej! Jag är nöjd med deras fina arbete som de utfört på mitt kök och badrum. Det som kändes bäst var att det alltid gick att få tag på ansvarig när vi hade frågor. Rekommenderas Läs mer
  • Lykke G skrev om Constella Bygg
    Constella renoverade mitt badrum och kök. I köket är det så dåligt isolerat att vattnet till diskmaskinen fryser när det blir kallare än 5 minusgrader ute. Badrummet renoveras om i sin helhet nu två år efter Constella varit inne. Anledningen till att det måste göras om är att Constella lagt tredubbla tätskikt på väggen som inte varit fästa vilket har gjort att kaklet spruckit och varit på väg att ramla ner. Constella har inte tagit något ansvar för felen de orsakat under renoveringen. Den entreprenör som är inne och renoverar badrummet nu har aldrig tidigare sett sämre utfört hantverksarbete.

Jag avråder från att anlita Constella som leverantör. Läs mer
    2018-02-23 Andreas S svarar Lykke G
    Tack för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme, men så tråkigt att din upplevelse av Constella bygg blev negativ. I situationen ifråga, som alltså uppstod för två år sedan, erbjöd vi oss att göra allt som krävdes för att rätta till felen. Vi föreslog två alternativa lösningar – att antingen avhjälpa felen kostnadsfritt och ta in en oberoende besiktningsman för att godkänna arbetet, eller att avsluta samarbetet och frigöra dig från kontraktet utan att göra anspråk på ersättning för vårt nedlaga jobb. Du valde det senare alternativet och vi drev inte kravet avseende våra fordringar vidare. Ny valfri entreprenör kunde alltså anlitas med bibehållen budget. Vi uppfattade att denna lösning blev bra för dig och att vi gick skilda vägar utan ”hard feelings”. Vi är ledsna om så inte var fallet. Vi beklagar att vi gjorde fel från början men vill med bestämdhet dementera påståendet att vi inte tog ansvar. Vi är tvärtom alltid mycket seriösa och noga med att göra rätt för oss. Vi hoppas att din nu förestående renovering kommer att bli mer framgångsrik.

Vänligen,

Patrik Vestlund, VD Constella bygg
  • Margit H skrev om Constella Bygg
    Constella Bygg har totalrenoverat min lägenhet och de gjorde ett gediget arbete, tydlig tidplan och höll tidplanen.
    De har även kommit med smarta lösningsförslag. Det var alltid ordning och reda snyggt uppstädat. Jag kan verkligen rekommendera dem. Fått ett personligt bemötande och känt mig trygg på hela resan. Läs mer
  • Tiffany W skrev om Constella Bygg
    Constella Bygg gjorde en total renovering av vårt kök. Vi hade väldigt bra kontakt med Constella under hela processen.
    Deras arbete var av högsta kvalitet och byggarna var otroligt respektfulla. Det var nästan som vår 1,5 åring gjorde mer röra än renoveringen.
    Vi kommer absolut anlita dem för alla framtida projekt. Läs mer
  • Johan B skrev om Constella Bygg
    Proffsigt från början till slut! Läs mer
  • Niklas J skrev om Constella Bygg
    Full pott. Constella gjorde badrum och kök hos oss. Bra kommunikation, budgeten hölls och jobbet var klart ett par dagar innan plan! Läs mer
    Andreas S gillar detta
  • Marcus F skrev om Constella Bygg
    Bra och snabb kontakt initialt, tydlig offert och tydliga besked om vad som skulle ske. Väldigt bra utfört arbete. Rekommenderas!😀 Läs mer
  • Gustav T
    Gustav T skrev om Constella Bygg
    Patrik på Constella är seriös och trevlig och hans hantverkare är noggranna, snabba och effektiva!

Rekommenderas!

Gustav Läs mer
  • Karolina skrev om Constella Bygg
    Jättenöjd! Har antlitat Constella för både total badrumsrenovering och för olika snickerier. Blev som utlovat med både pris och resultat alla gånger. Läs mer
  • Lena R
    Lena R skrev om Constella Bygg
    Fantastiskt bra, kompetent, trevlig, professionell och modern byggfirma. Har anlitat Constella vid flera tillfällen. De levererar alltid i tid och med suveränt resultat! Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Anders O skrev om Constella Bygg
    Vi fick bra hjälp i projektering. Allt gjordes med bra kvalitet. Bygget blev också klart på utsatt tid. Vi är mycket nöjda kunder. Läs mer
  • Annika E
    Annika E skrev om Constella Bygg
    Ett litet arbete för leverantören men för mig som kund mycket värdefullt! Utmärkt bemötande och perfekt leverans! Läs mer
  • Peter F skrev om Constella Bygg
    Bra killar som ställer upp i ur och skur!
    Tacksam återkommande kund Läs mer
  • Johan H skrev om Constella Bygg
    Bra bemötande och genomgång av arbetet och vad som ingår och tidsplan som var exakt.

De har fått förtroendet att göra två stora jobb i min lägenhet. Rekommenderas !!! Läs mer
  • Anders L skrev om Constella Bygg
    Beställde ett nytt parkettgolv i ett rum. Bra bemötande o snabbt jobbat. Mycket bra hantverk! Läs mer
  • Dennis J skrev om Constella Bygg
    Rak ärlig står för vad man har lovat Läs mer
  • Cecilia W skrev om Constella Bygg
    Constella hjälpte mig med att bygga om mitt kök. Bra hantverkare som kom i tid och passade på att jobba extra mycket när jag var bortrest. Nöjd med resultatet. Läs mer
  • Hampus H skrev om Constella Bygg
    Constella är ett seriöst bolag som dyker alltid upp när man behöver mest hjälp. Det har alltid bra lösningar på problemen som har uppstått i lägenheten. Läs mer
  • Gustav L skrev om Constella Bygg
    Proffsiga och pålitliga. Lätt att få tag på byggledaren. Läs mer
  • Francesco M skrev om Constella Bygg
    Mycket duktiga kakelsättare, de gjorde de bästa badrummen jag sett. Vi hade stora plator på vägg och golv, 50x100 och allt är fogat utan tandning. Det lilla badrummet var stora plattor på golv och smala på golvet. Det tog lite extra tid men det är värt det varje gång jag går in i badrummet. Jag känner mig stolt att visa upp de.
    Fick bra respons från Constella och vi hade regelbundna avstämningar om tid och fakturor. Läs mer

Skeppargatan 27, 114 52 Stockholm