Alla kategorier Bilverkstad Skåne Helsingborg Däckbytarna

Däckbytarna

Landskronavägen 26, 252 32 Helsingborg — Visa karta

Välkommen till Däckbytarna i Helsingborg!

Däckverkstaden har vi drivit sedan 1989. Vi har bytt lokaler ett par gånger och 2004 gick vi med i Däckteam för att stärka vår position på marknaden, men vi är samma företag i grunden. Vi strävar ständigt efter att förbättra vår service och vill att du ska känna dig trygg när du låter oss ta hand om din bil och dina däck.

Idag kan vi stå till tjänst med all service och reparation som din bil kan behöva. Vi säljer både sommar- och vinterdäck, byter däck åt dig och förvarar dem tryggt och säkert när du inte använder dem.

Varmt välkomna önskar Anne, Roman & killarna i verkstaden.

​Öppettider:

Lördag Stängt

Läs vad 104 kunder tycker om Däckbytarna

• Ingrid O
    Ingrid O skrev om Däckbytarna
    Är mycket nöjd. Har fått hjälp utöver däckbyte när jag ville sälja gamla däck som ingen var intresserad av.
  • Dane P
    Dane P skrev om Däckbytarna
    Tjänsten är okej men priset är för högt
  • Anders M
    Anders M skrev om Däckbytarna
    Bra bemötande, trevlig personal. Kunnig personal.
  • Mona A
    Mona A skrev om Däckbytarna
    Hej! Däckbytarna har hjälpt mig under många år i stort och smått. Har alltid fått bästa servicen där. Mina däck finns där och då får man en påminnelse och tid att nu är det tid att byta inför kommande säsong. Förväntar mig att de är lika tillmötesgående och duktiga framöver.
    Hälsar Mona
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Däckbytarna
    Bemötandet var bara bra. Jag har fått hjälp med att byta mina däck. Personalen är alltid trevliga.
  • Todde L
    Todde L skrev om Däckbytarna
  • Mike W
    Mike W skrev om Däckbytarna
    Jag har haft ett långvarigt samarbete med företaget. De har alltid bemött mig med respekt och proffessionalitet. Jag är mycket nöjd med deras särart hantera mig som kund.
    Mike Wall
  • bosse l
    bosse l skrev om Däckbytarna
    bästa och trevligaste däckfirman i helsingborg, varit kund i 20 år och de överträffar alltid mina förväntningar!
  • Jan S
    Jan S skrev om Däckbytarna
    Mycket trevliga och kompetenta !
    Ett nöje att ha att göra med.
    Mervärde.
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Däckbytarna
    Alltid vänliga, kunniga o tillmötesgående.
    Väljer gärna denna verkstad före andra.
    VI har fått hjälp med allt från reparationen såsom stor motorrep, service, däckbyte mm.
  • Lothar F
    Lothar F skrev om Däckbytarna
    Upplever en bra och objektiv bemötande och service !

Har köpt däcksbyten, däcklagring, div. service som
    byte av glykol, oljebyten.

Kostnadsbilden tycker jag är dyr, men jag har inget
    att jämföra med !!
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Däckbytarna
    Jag har mina däck på förvaring, köper nya däck och även annat smått o gott. Punktering..Egentligen vänder jag mej dit med ALLT som bara går eftersom jag från första besöket varit mer än nöjd med både bemötande och resultat!!
  • Pia N
    Pia N skrev om Däckbytarna
    Absolut det bästa som hänt oss och vår Suzuki
  • Karin B
    Karin B skrev om Däckbytarna
    Alltid väldigt trevligt bemötande och fin service. Byte av däck, förvaring och inköp av nya däck.
  • Malin P
    Malin P skrev om Däckbytarna
    Köp och byte av däck samt däckförvaring. Bra kundbemötande, hög servicenivå och kvalitet i utförandet. Nöjd kund.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Däckbytarna
    Förvarar och byter mina däck.
    Bra och professionellt bemötande
  • Filip C
    Filip C skrev om Däckbytarna
    Ordning och reda samt ett trevligt bemötande präglar denna verkstad. Mycket nöjd kund!
  • Siv J
    Siv J skrev om Däckbytarna
    Däckbytarna förvarar mina däck, ser till att de blir bytta till sommar eller vinter. Personligt och proffsigt bemötande. Alltid vänliga och tillmötesgående vid frågor och extra service till en person som inte är så kunnig på bilar!
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Däckbytarna
    Jag har fått bra bemötande och bra service.
    Varorna är sommardäck och vinterdäck sam byte av dessa. Har även förvaring av däcken hos er.
  • Wigerfelt A
    Wigerfelt A skrev om Däckbytarna
    Mycket bra, utmärkt service. Får hjälp med allting, alltid villiga att ordna det till kundens bästa.
  • Liv D
    Liv D skrev om Däckbytarna
    Är kund sedan flera år tillbaka. Framförallt däckbyten men även annat. Fantastisk service med kunnig, engagerad och mycket trevlig personal. / Nöjd kund :)
  • Björn E
    Björn E skrev om Däckbytarna
    Däck hotell!! Byte av däck, alltsammans sköts perfekt! Vi är mkt nöjda!
    Väldigt bra kundservice och bemötande!👍
  • Björn E
    Björn E skrev om Däckbytarna
    OK, men lite sloppy med vissa saker.
  • Lars N
    Lars N skrev om Däckbytarna
    Mycket bra, trevlig personal, kunniga och hjälpsamma
  • Stig H
    Stig H skrev om Däckbytarna
    För drygt tre år sedan råkade jag ut för det osannolika att få två punkteringar dagarna efter varandra. Med bilen på ett nödhjul och puntering på ytterligare ett hjul parkerad i ett källargarage började rundringningen till en mängd däckverkstäder för att få hjälp. Däckbytarna var den enda firman som var beredd att lösa problemet. De fixade ett nytt däck av rätt fabrikat och dimension och reparerade det andra däcket. Allt löst direkt samma dag på ett utmärkt och professionellt sätt. Därefter har Däckbytarna alltid fått förtroendet att ta hand om mina däckgöromål.
  • Tommy D. S
    Tommy D. S skrev om Däckbytarna
    Däckbytarna är på många sätt en ovanlig bil -och däckverkstad. Här får man redan från start ett garanterat familjärt bemötande . Trots tidvis en stor arbetsbelastning finns det alltid plats för att diskutera kundens problem och fundera ut en första diagnos. Tid brukar ordnas så snart som möjligt el. enl. kundens önskemål. På avtalad dag kan man lugnt lämna bilen i Romans och de andras förvar. De fixar sedan allt utan att göra kunden besviken. Jag tycker att de alltid levt upp till eller överträffat mina förväntningar och jag kan med gott samvete rekommendera Däckbytarna till alla som söker en kompetent och pålitlig bildoktor.
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Däckbytarna
    Trevligt bemötande, bra service och effektiva.
    Byte sommar/vinterdäck och förvaring..
  • Jessica M
    Jessica M skrev om Däckbytarna
    Hej,
    har fått hjälp med att byta däck vår och höst. De är alltid lika trevliga och tillmötesgående.
  • Git K
    Git K skrev om Däckbytarna
    Alltid ett positivt bemötande och hjälpsamma.
    Mestadels däckbyte.
  • Peter E
    Peter E skrev om Däckbytarna
    Däckförvaring. Jag är mycket möjd med tidsbokning och service.
  • Eva T
    Eva T skrev om Däckbytarna
    Ett kanonbemötande. Personligt och trevligt. Snabb hjälp.
    Förvarar hjulen och reparerar min bil där.
  • Maria L
    Maria L skrev om Däckbytarna
    Har varit kund i många år. Alltid bra service och trevligt bemötande. Framför allt fått hjälp med däck och förvaring, men även reparationer.
  • Joel N
    Joel N skrev om Däckbytarna
    Byte och förvaring av däck. Bra service men kan bli bättre på återkoppling vid problem som kommit upp.
  • Per J
    Per J skrev om Däckbytarna
    Kännstryggt att lämna bilen för service till Däckbytarna.
  • Carina F
    Carina F skrev om Däckbytarna
    Mycket trevligt bemötande vid varje kontakt. Köpt nya däck som jag är nöjd med.
  • Ingela R
    Ingela R skrev om Däckbytarna
    Jag har redan skickat in detta men upprepar att ni är bäst i allt. Hade jag inte flyttat utomlands och sålt bilen så hade jag aldrig slutat hos er.
  • Yvonne E
    Yvonne E skrev om Däckbytarna
    Alltid omtanke och glädje vid däckbyte
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Däckbytarna
    Har anlitat företaget i många år för hjulbyte, förvaring och hjultvätt.
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Däckbytarna
    Jag har mina vinter-/sommarhjul där på förvaring. När det är dags för byte får jag kallelse, vilket jag uppskattar. Alltid snabb service och vänligt bemötande,
  • Flemming N
    Flemming N skrev om Däckbytarna
    Bästa däckatället alla kategorier.
  • Caj O
    Rep
    alltid bra
  • Anette S
    Anette S skrev om Däckbytarna
    Bra personlig service. Trevlig personal med positiv inställning. Lätt att ändra tider som passar mig som kund. Jättebra att de har öppet efter vanlig arbetstid för oss som har svårt att komma ifrån.
  • Seija H
    Seija H skrev om Däckbytarna
    Alltid vänliga och försöker hjälpa alla dagar och tidspunkter
    Hjälp med punktering lördag på min parkering
    Hjälp med att få bilen reparerad samma dag som bilen har fått felen
  • Knut N
    Knut N skrev om Däckbytarna
    Verkstaden på Landskronavägen är den bästa däckverkstaden som jag har använt. Högsta möjliga service, alltid hjälpsamma i både stort och smått och alltid trevliga. Med tre olika fordon underlättar de mitt liv.
  • Folke U
    Folke U skrev om Däckbytarna
    Som gammalkund hos Däckbytarna vet jag att jag ALLTID får den bästa servicen och ett trevligt mottagande.
  • Viola N
    Viola N skrev om Däckbytarna
    Förvaring, köp och byte av däck. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Dock ett stort minus att personalen röker i verkstan. Lukten sätter sig i klädseln i bilen. Minus också för att det inte används skydd på sätena och personalen skitar ner
  • Lotta N
    Lotta N skrev om Däckbytarna
    Supertrevliga. Har fått hjälp med däck, servat bilen, bytt glödlampor, hjälp med att få min bil dit när den inte startade.m.m. Känner nig alltid välkommen dit.
  • Pia H
    Pia H skrev om Däckbytarna
    Jag har bytt däck höst o vår men även köpt ny däck. Alltid trevligt o tillmötesgående bemötande av alla, aldrig några problem att ändra tider när livet kör ihop sej. Rekommenderar alltid Roman o Anne till alla jag känner... med det allra vänligaste Pia Häljesgård
  • Lars D
    Lars D skrev om Däckbytarna
    Snabba, trevliga och hög servicenivå
  • Mats B
    Mats B skrev om Däckbytarna
    Helt underbara på döckbytarna! Ställer upp på alla konstiga frågor och har alltid ett glatt humör och hjälper en

Landskronavägen 26, 252 32 Helsingborg