Dahlkar Bygg AB

Dahlkar Bygg AB

Ring 070-934 90 51 www.dahlkarbygg.se

Ett familjeföretag som verkar i hela stor Stockholm, varmt välkommen till Dahlkar Bygg AB. Vi vänder oss åt både företag, kommuner och privatpersoner. Vi ser alltid till att leverera den absolut högsta kvalitet och ger alltid det lilla extra med unik och proffsig service, inget uppdrag är för litet! Vi samarbetar med specialister...

37 omdömen om Dahlkar Bygg AB

Jens krister B
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Vi har samarbetat med Dahlkar ett tag, professionella och alltid mån om detaljer och bästa lösning. Enkla att ha med att göra , solklar femma !

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Håkan H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Bra bemötande och engagemang Våra förväntningar var höga på kvalité och service. Detta blev uppfyllt med råge. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Håkan, Tack för ett gott samarbete & en fin recension. Hör av dig i vår om du önskar hjälp som vi pratade om!

Cecilia H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Professionellt utförande och bemötande under hela processen.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Cecilia, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Mattias T
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Vi har bara gott att säga om Dahlkar Bygg! Vi har anlitat dem 3 gånger. Proffsiga, pålitliga, trevliga, och lätta att ha att göra med. De svarar när jag ringer eller skriver och kommer på avtalad tid och i tid. Under arbetets gång håller de mig informerad om vad som händer, hur det går, vad nästa steg är osv. Bra diskussioner tillsammans om olika alternativ och val inför eller under en byggnation. Slutresultatet har varit väldigt bra i de jobb de hjälpt oss med. Det känns ordentliga i det arbete de utför.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Mattias, Tack för förtroendet som vi fått de senaste åren från er & att du tog dig tid att skriva en fin recension.

Carianne C
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Väldigt bra bemötande och mycket ansvarsfulla. Proffsig och snabbt utfört arbete.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Carianne, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Gabriel M
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Genomförde en renovering av mitt kök och genomgående snickeri i min bostad. Var inget annat en helt nöjd av Dahlkar Bygg! Väldigt kommunikativ, noga med sitt utförande och håller som lovat både efter tidsplan o standard!! Helt över min förväntan och oerhört nöjd med deras insats!!!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Gabriel, Tack för ett gott samarbete & vad roligt att höra att vi levererade över din förväntan! Ditt kök blev verkligen super snyggt! Tusen tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss.

Carina S
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Otroligt proffsig firma att ha att göra med! Magnus är mycket trevlig & mån om en som kund & informerar alltid i god tid vad som ska ske. Har anlitat dom i 3 år & rekommenderar dom varmt!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Carina, Tack för ett gott samarbete genom åren & STORT tack för att du tog dig tid att skriva en fin recension om oss. Vi ses snart då ditt kök ska delrenoveras, redan nu i höst :)

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Magnus K
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Bra samarbete genom de 3 olika tillfällena vi anlitat Dahlkar Bygg. Det är alltid saker som dyker upp under byggprojekt som behöver lösas och vi har alltid kommit fram till bra lösningar gemensamt när saker uppstått. Det kändes väldigt tryggt då man känner att kompetensen är hög och då kan man komma fram till lösningar som är bäst för båda parter oavsett vem som orsakat problem under resans gång.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Magnus, Tack för både ett gott samarbete vid flera tillfällen samt att du tagit dig tid att skriva en fin recension

Daniel T
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Bra info från start till mål och kontinuerliga uppdateringar hela tiden. Även bra input med förslag på bra lösningar och vad som skulle funka/inte funka. Att sen badrummet blev jävligt fint väger ju såklart tungt också.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Daniel, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Felix H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Slipade den gamla fiskbensparketten i vardagsrummet som hade gulnat. Proffesionellt bemötande och grymt resultat!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Felix, Vi kan inte ta åt oss hela äran, för det som du skriver ett "grymt resultat". När du väljer att ge det gamla fiskbens parketten som gulnat en omgång med både slippapper & ett pigment (betong grå), kan det inte bli annat än grymt. Du måste ha det snyggaste golvet i stan! Tusen tack för att vi fick vara med och skapa detta samt att du tog dig tid att skriva en fin recension.

Charlotte H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Anlitat Dahlkar vid flera tillfällen. Bygge av rejäl altan med tak och stupränna, nytt staket, montering av entrétak, m.m. Beundransvärd yrkeskunskap, alltid vänligt bemötande, lätta att kommunicera med, lyhörda. Bästa hantverkare jag någonsin haft att göra med. Rekommenderas varmt! Charlotte Heindow

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Charlotte, Tack för ett gott samarbete genom åren & STORT tack för att du tog dig tid att skriva en fin recension om oss. Vi hörs vid nästa projekt

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Richard M
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Proffsigt bemötande och ett bra utfört arbete Hjälpsamma, Offerten noggrann och detaljerad. Möjligen var priset något högt. ”Keep up the god work”

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Richard, att få förtroendet att komma tillbaka till en kund är det bästa kvittot på att man har gjort ett bra arbete! Att vi har fått komma tillbaka till er vid TVÅ tillfällen är inte bara ett kvitto på att du verkligen uppskattat det vi har gjort & att du har kunnat känna ett förtroende för oss på Dahlkar Bygg. Men även att du tyckt att det varit värt priset som du har fått innan påbörjat arbete, även fast det varit mycket pengar! Men återigen tack för ett gott samarbete & för att du tagit dig tid att lämna en fin recension

Kenneth G
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Proffsigt o trevligt från första kontakt,offert till utfört arbete.Som bestått av snickerier,målning.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Kenneth, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Roger H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Riktigt duktiga hantverkare. De är punktliga, noggranna och bra på att kommunicera vad som skulle göras och när. De kom även med synpunkter på förbättringar. Kommer garanterat anlita dem igen.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Roger. Jag måste bara säga att jag verkligen älskar ditt vardagsrum med akustikpanelen, det blev så snyggt! Jag måste göra likadant hemma så fort jag får tid :) Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

Carl N
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Dahlkar genomförde en helrenovering av vår bostad och vi är mycket nöjda med både resultat och bemötande av både Magnus och hans kollegor. Dahlkar höll oss informerade genom hela processen och var noga med att hjälpa till att hitta alternativa lösningar, där vår idé inte var genomförbar och gav inte orimliga förhoppningar kring kostnader eller resultat. Vi kommer anställa dem igen om vi har behov och får chansen.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Carl, Tack för förtroendet & samarbetet! Ni gjorde det som alla drömmer om, köpte en lägenhet som var i STORT renoveringsbehov & förvandlade den till en riktigt pärla! Vi kan inte ta åt oss all ära i detta projekt då du gjorde en hel del rivning samt arbeten med köket också, men ibland räcker inte tiden till och då klev vi in och avslutade köket åt er. Tusen tack igen för förtroendet

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 132 omdömen 4.7 av 132 omdömen

Carolina S Carolina S
Emma H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Byggsde ny stor altan samt staket runt tomten. Mycket professionella som lyssnade in våra önskemål. Arbetade enligt plan och var mycket noga med att kommunicera dagligen om hur arbetet gick och vad som gjorts. Vi är supernöjda!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Emma & Michael med stans snyggaste altan. Tack för ett gott samarbete & för att ni tog er tid att skriva en fin recension

Conny G
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Otroligt proffsiga och duktiga. Gjorde ett fantastiskt jobb. Är super nöjd. Rekommenderas starkt.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Conny, Tack för ett gott samarbete & en fin recension. Vi ses snart, vi komme till din Brf och ska utföra div arbeten på er innergård inom kort!

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 183 omdömen 4.8 av 183 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Catharina K
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Noggranna,pålitliga håller tidsplanen.Bra på att förklara och komma med förslag..

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Catharina, Tack för ett gott samarbete, hoppas ni fått många fina kvällar på er nya balkong

Karin J
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Hej har använt Dahlkar bygg 2 gånger lika nöjd bägge gångarna. Håller vad dom lovar bra kommunikation och proffsiga

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Karin, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Robin L
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Proffsigt o trevligt bemötande vid renoveringen av vårat badrum.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Robin, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension, vi ses snart på nästa projekt!

Peter E
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Min tillbyggnad för radhuset överträffade mina höga förväntningar. Skickliga och proffesionellt bemötande av både chef och medarbetare. Rekommenderas varmt /Peter

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Peter, Tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva en fin recension

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 258 omdömen 4.7 av 258 omdömen

Rune G
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Under de cirka 50 år som jag har anlitat mängder av hantverkare av olika slag, så är Dahlkar Bygg AB det i särklass bästa. Allt från första besök, offertgivning och genomförande så var de allt igenom professionella. De hjälpte mig att genomföra en totalrenovering av en trerumslägenhet. När detta gjordes så var jag utomlands större delen av tiden, men kände mig ändå helt trygg att saker sköttes på rätt sätt. De var mycket duktiga på att kommunicera, stämde alltid av ev förändringar, höll alla tider och alltid artiga och...

Svar från Dahlkar Bygg AB

Wow vilken recension! Tack Bästa Rune för recensionen. Men speciellt tack för förtroendet, att lämna över nycklarna till sin lägenhet till oss på Dahlkar bygg och sedan befinna sig på andra sidan jordklotet medans vi gör om hela lägenheten, det tyder på förtroende! Sedan att slutresultatet blev fantastiskt och att du är lika nöjd som jag även fast Ikea strulade till det med leveransen, tror det krävdes 5 olika leverans tillfällen för att det skulle komma rätt delar, men strunt i det, det blev super bra och både du och jag...

Pentti R
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Bra bemötande och information om byggets fortskridande.när de bytte ut paneler på gavlarna. Utförde arbetet snabbt samtidigt som de var noggranna

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Pentti, Tack för ett fint samarbete, en fin recension & för en ljuvlig äppelpaj!

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Jonas A
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Proffesionellt bemötande, utförande och återkoppling.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Jonas, Tack för att du tog dig tid att skriva en fin recension!

Eva T
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Pålitliga, gör ett bra jobb, ordning o reda

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Eva, Tack för att du tog dig tid att skriva en fin recension och vi ses i oktober igen!

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

Kerstin J
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Jag har anlitat Dahlkar Bygg vid 5 olika tillfällen. Tapetsering, målning, nya golv, ombyggnad av kök och montering av duschvägg. Alltid trevligt bemötande och jag är mycket nöjd med det utförda arbetet.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Kerstin, tack för att vi har haft ditt förtroende de senaste åren. Hela din lägenhet är nu så fin att det inte finns något mer att göra. De roligaste projekten är återkommande kunder och för oss på Dahlkar Bygg så får vi nu hoppas att du planerar en flytt snart så vi kan komma och arbeta hos dig framöver, haha skämt åsido Tack igen för ditt förtroende och för ett fint samarbete.

Birgitta C
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Blev väldigt bra bemött. Bra kommunikation om tider då de skulle komma för olika jobb. Hade tidigare hört från vänner att de gjorde ett bra jobb. De lade nya golv i hall och kök, målade väggar i vardagsrum, hall och kök och målade tak i vardagsrum. Hade fast pris och det stämde. Fick även hjälp med att laga ett skåp som var trasigt. Alla olika arbetare var väldigt trevliga.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Birgitta, tack för ett gott samarbete & att du tog dig tid att skriva denna fina recension.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Ulrika H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Våra allra bästa rekommendationer! Professionella, lösningsorienterade och mycket serviceminded. Dahlkarl Bygg har hjälp oss med flera jobb.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Ulrika, Tack för förtroendet som vi fått de senaste åren från er. Nu när flyttbilen snart kommer så följer vi självklart med till nästa adress, det är bara att ni hör av oss så kommer vi direkt :) Vi ses snart

Kristina R
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Dahlkar bytte mina vindskivor. Ett jättetrevligt bemötande och snabb och bra arbetsinsats. Kan varmt rekommendera Magnus & co.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Kristina, Tack för ett superbra samarbete & för att du precis som jag gillar att gynna de lokala företagen :) Tack igen och vi hörs vid nästa projekt

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Ulla E
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Allt blev till mycket stor belåtenhet jättebra service. Det blev kanonbra med min nya dusch-stång över badkaret. Två duktiga och trevliga män. Dahlkar är toppen.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Ulla & Tack för ditt förtroende & för att du tog dig tid till en fin recension

Johan H
Skrev om Dahlkar Bygg AB

De hade gjort om svärföräldrarnas badrum, och efter det resultatet blev de självklara valet för oss. Fantastiskt kundbemötande och professionalism. Snickeri, måleri och el-jobb blev ändå över all förväntan! Kommer definitivt tillbaka när framtida behov kommer!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Tack Johan för ett gott samarbete & för en fin recension. Hälsa både Gabriella och svärföräldrarna

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Marika G
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Arbetet gällde byte av panel på en husgavel. Informationen innan och förberedelserna var bra. Alltid bra nformation om tidplan, vad nästa steg blir etc. Arbetet mycket väl utfört, jag är väldigt nöjd. Ett extra plus för att Dahlkar Bygg alltid håller ordning under arbetets utförande, samt plockar undan och städar efter sig. Dessutom är hantverkarna trevliga. Mycket nöjd med Dahlkar Bygg, jag har anlitat dem flera gånger, och kommer även att anlita dem mer framöver.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Marika, tack för den fina recensionen och för att vi har haft ditt förtroende de senaste åren. Bland de roligaste projekten är återkommande kunder och för mig som planerar in alla projekt så är det extra roligt att få komma till dig. För när jag går igenom & planerar allt med mina killar på Dahlkar Bygg så märker jag att killarna tycker att det är roligt när jag säger att vi ska till Marika. Så du har gjort ett fantastiskt avtryck på både mig och dom. Tack igen för ett gott samarbete!

Kari C
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Jag fick snabbt hjälp då jag kontaktade DAHLKAR BYGG AB att åtgärda min altan. Killarna är duktiga, effektiva och pålitliga. Jag fick uppdateringar under byggets gång med telefonsamtal och bilder. Allt det ekonomiska och slutsumman visste jag om innan bygget påbörjades. Stort TaCK till Er, jag är så nöjd och kan verkligen rekommendera DAHLKAR BYGG AB om ni vill ha ett bra resultat !!! Kari

Svar från Dahlkar Bygg AB

Tack Kari för ditt förtroende. Det är alltid lite extra roligt när kunden som i ditt fall är bortrest och får komma hem och se den stora förvandlingen, även fast vi uppdaterat dig med lite bilder under arbetets gång. Hoppas att du får många fina stunder på din nya uteplats.

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Mattias A
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Dahlkar Bygg gjorde ett badrum åt oss. Väldigt nöjda med hela processen, från offert och planering till genomförande och justeringar efter färdigställandet. Enkel och tydlig kommunikation, duktiga medarbetare och underentreprenörer gör att jag gärna rekommenderar denna firma!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Tack Mattias för att du valde oss på Dahlkar Bygg & för den fina recensionen!

Martin O
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Kan varmt rekommendera Dahlkar Bygg AB. Ett kunnigt och professionellt bemötande.

Svar från Dahlkar Bygg AB

Tack Martin, Vi ses snart vid nästa projekt!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Anna P
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Bästa byggarna! Så proffsigt bemötande och så hjälpsamma. Dom renoverade kök o badrum för 4 år sedan och nu behövde jag hjälp med en duschvägg som gått sönder. Ringde på onsdag och frågade om hjälp, färdigt o klart på fredagen. Kan mycket varmt rekommendera Dahlkar bygg!

Svar från Dahlkar Bygg AB

Haha, ringer på onsdag och klart på fredag! Det måste ha varit vårt rekord, men ibland flyter det på riktigt bra :) Tack för att vi fick ditt förtroende igen & för den fina recensionen.

Ingrid Lorenz S
Skrev om Dahlkar Bygg AB

Perfekt service. Snabbt och noggrant utfört arbete

Svar från Dahlkar Bygg AB

Hej Ingrid, Tack för ett gott samarbete, Hoppas du kan njuta av din nya uteplats!

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen