Jag blev bemött på ett mycket professionellt och trevligt sätt av Delco AB. Redan från första kontakt var kommunikationen tydlig, snabb och saklig. De lyssnade på våra behov, gav bra vägledning och levde upp till de förväntningar vi hade på kvalitet och service.
Delco AB
Om företaget
Delco AB är ett väletablerat serviceföretag som tillhandahåller städ-och servicetjänster i Malmö och dess Närområde. Städservicegruppen i Skåne har förvärvats av Delco AB under våren 2024. Vi sätter Dig som kund i centrum och gör vår yttersta för att Du ska vara nöjd med servicen från oss. För er trygghet skickar vi alltid...
112 omdömen om Delco AB
Sedan starten hos Reco 2024
Cleaning was performed fairly well, but some harder-to-reach or tougher spots were left without really trying to clean them (ex: calc on shower robinets, high places in the kitchen...). To clean windows some handles were unscrewed by the crew, but were put back wrong without care to make it actually work. All in all, a decent cleaning, but attention to detail could have been better, as they provoked remarks from the landlord during inspection.
Jag begärde städning innan jag lämnade min lägenhet: allt var bra. Rent och punktligt.
Fungerar utmärkt, alltid välstädat med avtorkade arbetsytor, sopor tömda mm. Fortsätt så!
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Som vanligt bra bemötande av Alexandru på Delco som hjälpte oss med att boka in flyttstädning av våra företagslokaler. Städningen blev också riktigt bra. Rekommenderar Delco!
Städar varannan vecka. Trevlig personal. Är oftast klara före full tid. Ibland slarviga, d v s utför inte städningen enligt överenskommen utförande. Tyvärr sällan samma personal från gång till gång. Hade varit mycket positivt med samma personal vid varje tillfälle - hade då varit enkelt att påtala och rätta till brister till kommande gång.
Fungerar utmärkt förutom några tillfällen då företaget hamnat i hög sjukfrånvaro, men rättar till snabbt i de fall det blivit fel.
Tack så mycket för ditt fina omdöme Susanne! Vi uppskattar verkligen din förståelse vid de tillfällen vi haft hög sjukfrånvaro. Vi arbetar ständigt för att säkerställa att våra kunder alltid får bästa möjliga service, även när oväntade situationer uppstår.
Vi är i stort sett nöjda med Delco och får alltid ett bra bemötande av vår kontaktperson. Städningen är bra, men beror ju såklart vilken personal som jobbar vid de olika tillfällena, vissa är jättebra, andra är mer bara okej. Ibland känns det som att de har lite bråttom att bli klara och ge sig iväg, då händer det att de glömmer trasor, hinkar, flaskor med rengöringsmedel etc. De kommer oftast på utsatt tid, men är ibland försenade pga kunden före eller trafiken. En förändring vi inte gillade, var när de gick över till...
Tack för att ni delar er feedback Gunilla, vi uppskattar verkligen er ärlighet. Vi är glada att ni är nöjda med bemötandet och städningen i stort, och tar till oss era synpunkter om variationen i utförande, kvarlämnat material och punktlighet. Vi kommer att påminna personalen om rutinerna och se över planeringen för att förbättra detta. Vi tar också med oss era erfarenheter kring abonnemangsformen och tidbanken. Det är värdefull input som hjälper oss att utveckla mer flexibla lösningar framåt. Tack för ert förtroende,...
De är alltid väldigt tillmötesgående
Stort tack för det fina omdömet Sara. Va roligt att du upplever att vi är tillmötesgående. Vår strävan är alltid att våra kunder känner sig hörda och att vi levererar det vi lovar :)
Tillmötesgående, trevliga, bra på sitt jobb. Lätta att få tag på, ett telefonsamtal bort.
Stort tack för det fina omdömet Blazenka :) Vi strävar alltid efter att vara tillgängliga och leverera hög kvalitet, så det känns extra roligt att du upplever det så. Ser framemot ett långvarigt samarbete :)
Mail och telefonkontakt funkar bra. Städningen är lite ojämn i kvalitén. Ändring av städ tid som skett på senaste tiden inte optimal för oss, min fru jobbar oregelbundna tider och ursprunglig tid var anpassad för att fungera i samklang med hennes arbetstider/sovtider.
Stort tack för er feedback Andreas. Vi är glada att ni upplever att mail och telefonkontakten fungerar bra. Vi tar till oss era synpunkter om att städningen upplevs som ojämn och kommer se över hur vi kan höja jämnheten i kvalitén. Vi förstår också er situation kring ändringen av städtiden och hur det påverkar er vardag. Vi ska göra vårt bästa för att hitta en lösning som fungerar bättre i samklang med er familjs behov. Tack för ert förtroende!
Alltid duktig och trevlig personal även om alla inte förstår svenska så bra! Vi löser med lite engelska m m. Kommer alltid enligt beställning och i tid
Stort tack för det fina omdömet Leif. Uppskattas verkligen. vi är tacksamma för det långvariga och goda samarbetet!
Jag har varit kund många år (även innan ägarskiftet) och jag kan dessvärre se en klar försämring över tid. Särskilt under det senaste halvåret, vilket jag också påpekat. Jag har hemstädning, där kvaliteten över lag har gått ner. Vissa gånger har inte golvet i köket varit torkat. Andra gånger har man kunnat "rita" på ytor som borde varit torkade. Vid något tillfälle var det vatten på parkettgolvet efter städning. Generellt lägre kvalitet, vill jag säga. Jag är även kund för mitt företag, People Impact. Där har det börjat...
Hej Boel, Tack för ditt ärliga feedback. väldigt tråkigt att läsa om att ert upplevelse har försämrats. Vi jobbar på att säkerställa rutinerna och tar dina ord på stort allvar!
Mycket trevligt och professionellt bemötande. Snabbt, snyggt, professionellt och luktar fantastiskt gott.
Stort tack för det fina omdömet Malin. Det uppskattas att ni upplever oss profesionella. Vi strävar alltid efter hög kundnöjdhet och god kvalité. Ser framemot ett långvarigt och gott samarbete :)
Blir fint städat - som förväntat!
Tack för det fina omdömet Maja. Skönt att vi lever upp till förväntingarna. Vår strävan är att alltid uppnå det förväntingar ni har på oss. Ser framemot långvarigt och gott samarbete :)
Vi valde Delco till städning av vårt företag när vi flyttade. Även om ingen är perfekt har vi mycket fin och bra dialog med arbetsledare som ser till att vi alltid är nöjda. Rekommenderar start! Mvh Johan Olsson, VD på Hjtech AB
Stort tack för det fina omdömmet. Det glädjer oss att ni är nöjda både med städningen och servicen från oss :)
De gjorde ett jättebra jobb på min flyttstädning, dessutom väldigt trevliga och enkla att samarbeta med.
Stort tack för det fina omdömet Andy :) Kul att du blev nöjd med städningen och bemötandet från oss :)
Vi är mycket nöjda med Delco AB och kan varmt rekommendera dem till andra BRF:er. Det bästa är att vi har vår egen lokalvårdare som kommer varje gång och är jätteduktig. Att vi också alltid får feedback på kontroller ser vi som mycket positivt. /Elin
Hej Elin, Stort tack för det fina omdömet. Det glädjer oss verkligen att ni uppskattar vår service. Vi ser framemot ett långt och långvarigt samarbete :)
Punktliga, duktiga, flitiga Städar tyst och försiktigt
Hej Anja, Stort tack för det fina omdömet. Det uppskattas verkligen :)
Kvalité på städnignne beror väldigt mycket på vem det är som kommer och städar. Städare brukar ofta komma sent och behöva stressa igenom städningen i butiken för att de ska bli klara innan stängning
Storstädning som krävde flexibilitet. Utfördes riktigt bra.
Tack för det fina omdömet Henrik. Jätteroligt att du uppskattar det hårda arbetet vi har utfört :)
Varit bra på att utföra sina uppgifter, samt lätt att kunna ändra ev tid eller dag. Personal som varit här har varit vänliga och utfört sin uppgift som avtalat.
Tack för det fina omdömet Per. Jätteroligt att du är nöjd med städningen från oss :)
De gör ett mycket bra jobb. Ingen som helst klagan på detta Däremot ett stort problem för mig är att jag kan inte kommunicera med dem pga att jag inte behärskar inte deras språk. Dessutom är jag dålig på engelska.
Tack för det fina omdömet Bengt :)
Bra och tillmötesgående bemötande. Bra städning när de ordinarie städarna, Jola och Beata, har utfört arbetet, sämre vid vikarier. Vid kontakt nyligen hade Maria skrivit svarsmail till mig, men glömt att skicka iväg det. Fick påminna ett antal ggr via mail och tel samtal, men sedan blev utfallet det jag hade önskat. Detta var en engångsföreteelse.
Tack för det fina omdömet Yvonne. Kul att du är nöjd med städpersonalen som kommer till dig. Vi beklagar att kontakten varit lite struligt. Men förhoppningsvis sätter sig rutiinerna snart igen!
Städhjälp 1ggr/vecka Noggranna, Punktliga, Trevlig Personal Bra info. vid ändringar av tider o.s.v
Stort tack för det fina omdömet Camilla. Känns jätteroligt att få bekräftat att vi ger bra info vid ändringar. Kul att du även är nöjd med städningen från oss :)
Mycket pålitliga och noggranna.
Stort tack för det fina omdömet Mikael, och stort tack för dina fina ord :)
Fantastiska Beata och Jolanta som städar hos oss, vi är mycket nöjda med dem. Efter bytet av städledare är kundbemötandet något svajigt. Vi har varit kunder länge och även rekommenderat Delco till andra.
Stort tack för det fina omdömet. Vi förstår att det känns lite svajigt när vår tidigare arbetsledare inte jobbar kvar. Men förhoppningsvis efter lite träning blir kundbemötandet återigen bra :)
Mycket bra upplevelse av Delco. Lyhörda och hög service .
Stort tack för det fina omdömet Magnus. Vi kommer alltid att sträva efter att ni får en bra upplevelse av oss :)
Snabb och tjänstvillig personal!
Stort tack för det fina omdömmet Margareta. Kul att du är nöjd med städningen från oss :)
Bra och noggranna. Delco har lovat ett tema och det är alltid de som kommer. Det skapar en trygghet och är värt mycket för mig som kund.
Stort tack för det fina omdömet Dorota. Kul att du känner dig trygg med oss. Det är precis det vi vill att alla ska känna när dem anlitar os :)
Vi är mycket nöjda. Första gången vi hade städhjälp, så vi visste egentligen inte vad vi kunde vänta oss. Vi kommer nog att återkomma, när vi behöver hjälp nästa gång
Stort tack för det fina omdömet Ingvar. Kul att ni blev nöjda med städningen ☺️
Bra och lätta att ha att göra med!
Stort tack för det fina omdömet David :) Vi strävar efter att ni alltid ska tycka att vi är bra :)
Jag har så här långt enbart goda erfarenheter. Delco har gång på gång visat sig vara såväl pålitliga som flexibla och lyhörda. Städresultatet var också över förväntan.
Stort tack för det fina omdömet Christian. väldigt kul att höra att ni är nöjda med städningen. Ser framemot långvarigt och god samarbete :)
Duktiga och nogranna. Vi är nöjda
Stort tack för det fina omdömet Thomas :) Ser framemot gott och långvarigt samarbete :)
Trevlig bemötande av både personal och administration. Gör alltid sin bästa för kunden ska bli nöjd och sätter kunden i fokus. Rekommenderar varmt
Stort tack för det fina omdömet Maria. Känns jätte roligt att du både är nöjd med städningen från oss pch bemötandet från administrationen. Ser framemot ett långvarigt samarbete :)
Trevligt bemötande från såväl administration som produktion. Utför sitt jobb med mycket god kvalitet till ett förmånligt pris. Våra förväntningar efter erhållna rekommendationer var stora. Hitintills har de uppfyllts med råge.
Stort tack för det fina omdömet Rolf. Väldigt roligt att du är nöjd med både städningen och bemötandet från administrationen. Vi strävar efter att ha god komunikation och samarbete i många år framöver :)
Det har varit rörigt med tider och man har inte kunnat ha en stående tid som tidigare. Jag hade också uppskattat om det gick att få e-faktura. Annars har servicen varit bra och de har varit snabba att svara på mail.
Hej Fanny, tack för omdömet och för en bra feedback. Vi jobbar väldigt håty med att få i ordning schemat och vi kommer se till att dagarna blir samma dagar. Har varit lite strul med planwering, det håler vi med om. men förhoppningsvis är det löst nu. Tack!
Blivit bättre i kommunikationen än i början. Kan kanske se till att belysning etc. är avstängt när de lämnar bostaden.
Tack för Omdömet hans. Vi kommer att lyfta upp den feedbak. Tack.
Har varit professionella och tillmötesgående
Tack för fina omdömet Ivana :)
Har sedan många år haft hemstäd av Delco AB. När ordinarie samordnare är frånvarande ändras klockslag och utförare ofta. Tyvärr slutar också de bästa städarna. Själva utförandet är ok.
Tack för omdömet Ewa. Tack för din feedback, vi strävar efter att alldrig ändra på tiderna. Vi tycker också att det är väldigt tråkigt med att en av våra medarbetare slutar. Men vi tycker att alla är mycket bra och vi är väldigt stolta över vra medarbetare.
Mycket trevligt bemötande. Måna om sina kunder. Nära kontakt.
Stort tack för det fina omdömet Blazenka. Vi är mycket glada över att få städa förskolan :)
Vår tidigare leverantör, Städservicegruppen, köptes upp av Delco. Bemötandet från administrationen på Delco har varit toppen, verkligen. Men tyvärr har nivån på den utförda städningen varit allt annat än bra. Där var en överlappningsperiod när det ursprungliga bolagets personal fortfarande var kvar, då märktes ingen skillnad. Men när Delcos egna personal tog över så var skillnaden stor. De fick 1.5- 2 månader på sig att visa att de kunde utföra en minst lika bra städning som tidigare bolag. Vi hade en tät och bra dialog....
Tack för omdömet Andreas. Beklagar verkligen missnöjet som du har fått uppleva. Tyvärr blev övergången från det uppköpta bolaget allt annat än önskvärt. Vi lyckades inte få till rutinerna eller planeringarna som vi hade önskat. Vi har inga svar på kvaliten som bi har fått uppleva. Kvaliten som ni har fått upplev är allt annat än vad vi på Delco egentligen står för. Tog oss tid att återfå balansen i den nivån som vi egentligen är kända för. Trevligt att du åtminstånde var nöjd med bemötandet från arbetsledningen. Återigen vill jag tack för omdömet!
Allt fungerar jättebra! Trevlig och kunnig personal. Nöjd kund!!!
Tack för det fina omdömet Leif. Jätteroligt att du är nöjd med städningen från oss :)
Snabb och effektiv. Vi fick en städning med väldigt kort varsel. Mycket nöjd med resultatet. Rekommenderas starkt.
Stort tack för det fina omdömet Sadik. Väldigt roligt att ni är nöjda med resultatet :)
Ett mycket gott bemötande, smidigt, flexibelt och mycket trevligt. Mina förväntningar har varit att få vardagsstädning Min önskan har också varit att kunna göra uppehåll då jag reser bort på semester, vilket har fungerat mycket bra samt att kunna byta dagar i enstaka fall då jag får gäster på förutolanerad dag. Allt har fungerat såå bra. Riina gör en stor insats. Enstaka tillfällen har jag även önskat tillägg som fönsterputsning mm Även detta har fungerat till belåtenhet. Jag har gått i pension och hade tänkt utföra städningen själv men tack vare all smidighet har jag valt att fortsätta.
Stort tack för det fina omdömet Susanne. Väldigt trevligt att du uppskattar städningen och servicen med oss. Förhoppningsvis skall det fungera bra framöver också :)
Mycket.bra.städning.och.hjälp.när.jag.skulle.betala.min.faktura
Tack för det fina omdömet Göran. Uppskattar dina fina ord. Mycket roligt att du är nöjd med servicen från oss!
Ingen kontakt när personal byttes ut, kom andra tider än överenskommet, helt nya rutiner, inget hej då nu är vi klara. Slarvigt och bråttom städat.
Hej Annicka, Tack för ditt omdömme. Tyvärr blev den en misslyckat överlämning när vi tog över det nya bolaget. Har varit väldigt svår att få till rutinerna. Vi är mycket ledsna för att ni har fått uppleva detta missnöje. Förhoppningsvis har vi också lärt oss att säkerställa bättre innan vi tar över något. Åter igen är vi väldigt ledsna över missnöjet som ni har fått uppleva!
Nivån på utförd städning måste bli betydligt bättre om vi skall stanna kvar som kund sedan övertaget av er. Det slarvas med kvalitén, speglar är dragiga, köksfläkten städas dåligt, tömda sopor sorteras fel i sopkärlen. Tre luckor på vår köksinredning har blivit repiga sedan man använt något städ verktyg som ger märken i lacken. Vill väldigt gärna bli kontaktad avseende ovan. Mvh Anders 0705-781320
Hej Anders, Tack för omdömet. Du kommer att bli kontaktad av vår Driftchef!
Vår tidigare städservice köptes upp av Delco, och dessvärre blev det en katastrof. Efter delco tog över blev allt fel. Fel tider, problem med fakturahantering, bortglömda larmkoder och utlösta larm, och heller inte någon förbättring över tid ( vi gav dem 1.5 mån inkörningstid). Vi fick byta leverantör och är glada över bytet.
Hej Johannes, Tack för ditt omdöme. Det är verkligen tråkigt att höra att din upplevelse inte levde upp till förväntningarna. Vi håller med om att överlämningen inte fungerade som den borde, och det skapade tyvärr utmaningar med att justera tiderna. Vi uppskattar din ärlighet och tar till oss din feedback!