Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Lilla Essingen Deli Lilla Essingen AB

Deli Lilla Essingen AB

Primusgatan 79, 112 67 Stockholm — Visa karta

Vår specialitet är att tillaga varje rätt dirket vid beställningen, är det kallskuret blir et kallskuret när du ser på. Även till din lunchsallad. Vi jobbar enbart med de bästa råvarorna. Mån-Fre: 9-19:00,
Lör-Sön: 9-17:00. Välkomna!

Läs vad 6 kunder tycker om Deli Lilla Essingen AB

• Anna G
    Anna G skrev om Deli Lilla Essingen AB
    Glatt mig så över att Pappas Deli nu förlängt sina öppettider o fått virättigheter. Nu såtar jag det direkt efter att ta försökt besöka dem en lugn vardagkväll. Frågade om vi kunde ta ett ytterbord ute o äta middag o ha hunden, en mindre lugn ras vid bordet. Trots att det var glest med gäster var vi inte välkomna. Ingen framgångsfaktor
    med nedlåtande attityd hos personalen. Läs mer
  • Fred T
    Fred T skrev om Deli Lilla Essingen AB
    Bemötandet var väl okej men nästan två hundra spänn för två kalla bitar lasagne som jag tog hem och värmde känns inte särskilt upphetsande! Läs mer
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Deli Lilla Essingen AB
    Lilla Essingen behöver ett nytt ställe som serverar bra mat och som är mysigt att hänga på. Varje gång vi går dit blir vi sura på att man som kund inte verkar vara särskilt viktig. Inga specialare möjliga, saker är nästan alltid slut och personalen förvånar varje gång med att ignorera oss gäster. De behöver konkurrens verkar det som! Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Deli Lilla Essingen AB
    alltid lika bra och stan's godaste smörgåsar!!! Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Deli Lilla Essingen AB
    Ett ställe man besöker allför sällan! En av stans bästa latte kan man få här och idag provade jag även salladen. Nu förstår jag varför det kallas pappas Deli och inget annat. Perfekta råvaror och utan att snåla med variationen. Broccolin perfekt krispig, fantastiskt god terpenad och helt enkelt en riktigt lyxig sallad. Att man dessutom kan köpa med sig godsakerna hem sedan är alltid trevligt.
    Sitt ute eller inne, finns både soffgrupp och vanliga bord. Dessutom har de lyckats locka till sig en massa lattepappor, kan det bero på namnet!
    Verkligen trevlig personal vilket min hund även vill framhäva. Förutom allt det goda blir jag på bra humör efter en visit hos Pappas! Rekommenderas efter en tur längs med vattnet eller en solsession på bryggan. Läs mer
  • Linn K
    Linn K skrev om Deli Lilla Essingen AB
    Ett riktigt svennigt ställe där lattemorsorna och folk med stora solglasögon och dyra second hand-kläder gärna hänger. God latte som antagligen är en riktig kaloribomb för den är krämig som en chockladmousse och riktigt mättande. Köp gärna den extra starka, även om du får pantsätta din bil för att ha råd.
    Primörsalladerna, om än mastigt prissatta kan tyckas, är också förvånande mättande (det är svårt att äta en hel) och fulla av en mängd olika grönsaker. De kan lätt delas på två vilket gör att de känns prisvärda.
    (Och sedan kan man njuta av salladen resten av dagen när den återkommer i delikata rapar). Varning för tapenad-andedräkt!

Barnvänligt med tillgång till mikrovågsugn där man kan värma medhavd mat och tillåtande stämning då ägarnas (?) barn även gärna kommer förbi och gastar "PAPPA HEJ".

Betyget går ner för den underliga inramningen av "deli". Några ledsna morötter i en glasdisk och en skål med oliver förvandlar inte ett café till en deli...? Läs mer
    Fredrik L, Emma K gillar detta

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Stora Nygatan 41-43, 11127, Stockholm