Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Nacka Dipart Entreprenad AB

Dipart Entreprenad AB

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Dipart är ett byggföretag som bland annat arbetar med balkonger, betongrenovering och husproduktion.
VÄTTEGRÄND 73, 19275, Sollentuna

Byggföretag nära Dipart Entreprenad AB:

Henriksdalsringen 73, NACKA
Din dröm, vårt mål! Vi har lång erfarenhet inom bygg och renovering och hjälper ... Läs mer ›
Susanne M:
En totalrenovering av undervåning i radhus avseende Helläggning av parkett 50 kvadratmeter samt tillsnyggning av tre portaler. Nytt tak me...

Midskeppsgatan 10, STOCKHOLM
Välkommen till 3nor! Vi utför uppdrag inom lägenhetsrenovering i hela Stockholm.... Läs mer ›
Jimmy B:
Beställde renovering av gammalt okaklat badrum med byte av all inredning. 3Nor lämnade detaljrik offert inkl. alla typer av arbeten som behö...

Wahlbergsgatan 15, Johanneshov
Välkommen till en byggfirma som arbetar med öppen och tydlig kommunikation genom... Läs mer ›
Laszlo E:
Toppen fint jobb som Stockholm ROT har ut fört! Tack för det!

RENSTIERNAS GATA 23, Stockholm
Kontakta oss gärna för mer info kring hur vi arbetar! Läs mer ›
Peter N:
Jag har använt dem till flera projekt, varje gång med utmärkt resultat: Stengång, gjutning och skifferbeklädnad av mur, stensatt uteplats, k...

Läs vad 12 kunder tycker om Dipart Entreprenad AB

• Anna M
    Anna M skrev om Dipart Entreprenad AB
    Kan verkligen rekommendera Dipart AB, dom gjorde en helrenovering på min lgh inkl byte av kök vitvaror mm.Projektledaren Sebastian är tillgänglig såväl kvällar som helger och har förutsett och löst problem på ett sätt man knappt vågat önska ens! Har aldrig träffat på någon mer positiv och professionell person än han. Tydlig kommunikation och fokus på att uppfylla mina förväntningar till 100%
    Det finns inga problem bara lösningar vilket är en underbar känsla när man står inför en totalrenovering. Tack vare Sebastian blev det som för många verkar varit ett helvete en positiv erfarenhet och 110% nöjd resultat för mej och mina barn.
    Arbetsledaren Anders har sett till att snickare, målare, elektriker mfl hållit tidsplaneringen. Även han tillgänglig när som helst och alltid lika tillmötesgående.
    Tack Sebastian och Anders med personal som gjorde det omöjliga möjligt!! Läs mer
  • Oskar
    Oskar skrev om Dipart Entreprenad AB
    Totalt jävla skämt! Håller med föregående inlägg! Inget funkade hemma hos oss heller. ”Projektledare” som inte svarar å när man väl får kontakt med personen är han förbannat otrevlig! Precis som det är vårt fel att han inte kan sitt jobb!
    Välj annat bolag! Förstår varför byggbranschen får dåligt rykte!

REKOMMENDERAS INTE Läs mer
  • Ken S
    Ken S skrev om Dipart Entreprenad AB
    VARNING!!! Ska inte få bedriva verksamhet mot privatpersoner. Inkompetenta projektledare som inte svarar på telefon, mail och sen ljuger för att sen inte återkommer enligt ök. Har givit mig och min familj ett helvete i mer än 1 års tid för ett jobb på max 3-4 månader. Kontakta gärna mig om ni har funderingar på att anlita Dipart. Jag kan ge er information och dokumentation som kommer få er på andra tankar! Har även en handfull familjer som jag fått kontakt med som blivit utsatta för Dipart, inga roliga historier för de enskilda familjerna! Läs mer
    Oskar gillar detta
  • Philip
    Philip skrev om Dipart Entreprenad AB
    Hade hantverkare och arbetsledare fått köra racet själv hade betyget blivit högre. möttes av en projektledare som ifrågasatte och ignorerade när jag ställde frågor!
    Vände jag mig till chefer högre upp blev det noll respons. Kändes verkligen att de sket i kunden och att de bara ville åt mina pengar

Usch! Läs mer
    Oskar gillar detta
  • Eva
    Eva skrev om Dipart Entreprenad AB
    Jag fick hjälp av Dipart via mitt försäkringsbolag när olyckan varit framme. Är jättenöjd med allt från projektledning till hantverkare och slutresultat! Hade hela tiden god kontakt med härliga Håkan som hjälpte mig förstå förloppet och höll mig uppdaterad! Väldigt proffsigt! Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Dipart Entreprenad AB
    Dipart hjälpte oss återställa vårt kök efter att vår diskmaskin läckt vatten och orsakat en fuktskada. Vi passade på att beställa lite tilläggsarbeten när hantverkarna ändå var på plats och vi är supernöjda med resultatet! Arbetet har gått förhållandevis snabbt och vi har blivit trevligt bemötta rakt igenom. Läs mer
  • Elina .
    Elina . skrev om Dipart Entreprenad AB
    Vår första vattenskada inträffade i badrummet och den efterföljande reparationen, hanterad av ett annat bolag än Dipart, tog många månader och var dåligt genomfört. Med den erfarenheten tvingades vi in i ett nytt återställningsprojekt nu under sommaren.

Hela kundupplevelsen med Dipart skiljer sig på samtliga punkter från den jag hade med entreprenören under min första skada. De är enkla att arbete med, snabba att respondera, uppträder lösningsfokuserat med ett optimistiskt synsätt, ”det där fixar vi” och håller vad de lovar. Återkopplar hur arbetet går och vad som kommer att ske de närmaste dagarna. De underentreprenörer Dipart har känns dessutom kvalitets-säkrade och agerar på ett likartat sätt som de själva gör.

Sist men inte minst, har Dipart förstått att deras arbetsplats är mitt hem.

Vi rekommenderar dem starkt! Läs mer
  • Negat A
    Negat A skrev om Dipart Entreprenad AB
    Nonchalanta chefer, bra arbetsledare dock åtgärdade han inte klagomålen på ett ordentligt sätt. Man tycker att dagens byggproffs ska använda sig av vattenpass , laser och ordentligt utrustning. Här arbetar man som på stenåldern . Jag köpte lgh en månad innan dem började byta fönstren då var den ny renoverad efter deras arbete ser det inte bra ut. Har påpekat felen men inte fått det åtgärdat. Har under senaste åren anställt hantverkare som gjort mkt bättre arbete. Dipart helt enkelt ursla på detaljer och slut finish! De är säkert bra på grund jobbet men slut resultatet är inte tillfredställande för ögat. Läs mer
  • johan e
    johan e skrev om Dipart Entreprenad AB
    Hantverkarna i sig är duktiga, men projekteringen är _katastrofal_. Det som ursprungligen uppskattades till 4 v har nu pågått i 9, och är inte nära klart. Detta är nästan uteslutande på grund av att det väntas på att plattsättare, målare och elektriker skall bli tillgängliga. Och när dessa blir tillgängliga har de alltid flera andra projekt parallellt, vilket innebär att det utförs väldigt lite arbete.

Projektledaren är omöjlig att få tag på, återkopplar aldrig, och levererar inte det han lovar.

Det generella intrycket är att det är väldigt oprofessionellt hanterat. Läs mer
    2015-06-03 Representant för Dipart Entrepre svarar johan e
    Hej Johan
    Min erfarenhet från våra Nöjd Kundenkäter är också att våra hantverkare är mycket skickliga och gör bra jobb.

En problematik när det gäller försäkringsärenden med vattenskador är att torktiden kan variera och dra ut på tiden. så ibland tar färdigställandet lång tid.

Problematiken du upplevt gällande att vi har många jobb igång samtidigt stämmer väl med verkligheten. Det är ett absolut måste att vi har det så då varje jobb i regel är litet, det krävs att man kan arbeta på flera projekt under samma dag. Beläggningen varierar också enormt över tid vilket gör det svårt att planera. Ett skyfall och vi har plötsligt 40 nya jobb som alla ska tas om hand omedelbart.

Vi arbetar hårt på att bli bättre på bland annat kommunikationen med de drygt 1000 kunderna vi har varje år. Mängden mail med frågor, telefonsamtal etc är högt och det är en utmaning för oss att kunna vara tillgängliga när det passar våra kunder. Ditt intryck stämmer med min bedömning, vi behöver bli bättre där, styra processen helt enkelt.

Vore toppen om du hör av dig till mig så kan jag titta närmare just på ditt ärende och se vad vi omedelbart kan göra för att förenkla för dig.

Jag kan nås på 08-716 90 50

Allt det bästa

Jens Hoffmann, VD
  • Per R
    Per R skrev om Dipart Entreprenad AB
    Välj någon annan än detta företag.
    Fruktansvärd nonchalant VD.
    Skapar mer oreda än ett fullgott arbete.
    Undvik dessa skojare. Läs mer
    Negat A gillar detta
  • Henry D
    Henry D skrev om Dipart Entreprenad AB
    Har inte koll på sina underleverantörer. Lovar för mycket. Mycket strul. Skitade ner i vår bostad efter fönsterbyte. Dipart vägrade att sanera efter sig. Vi hade stora problem med att få gehör för våra bekymmer. Ganska nonchalanta. Välj någon annan är min rekommendation. Läs mer
  • mikael p
    mikael p skrev om Dipart Entreprenad AB
    jävla skit firma, borde stoppas omedelbart vd är galen varning för denna firma. Läs mer

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand