Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Nacka Dipart Entreprenad AB

Dipart Entreprenad AB

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Dipart är ett byggföretag som bland annat arbetar med balkonger, betongrenovering och husproduktion.
Tuna Industriväg 4, 15330, JÄRNA
Badrumsrenoverarna
Andreas J:
Vi anlitade Badrumsrenoverarna hösten 2015 för att totalrenovera ett gammalt badrum från 1962, men ville i samma veva riva några väggar och ...

Byggföretag nära Dipart Entreprenad AB:

Midskeppsgatan 10, STOCKHOLM
Vi utför uppdrag i hela Storstockholm och inget projekt är för stort eller för l... Läs mer ›
Jimmy B:
Beställde renovering av gammalt okaklat badrum med byte av all inredning. 3Nor lämnade detaljrik offert inkl. alla typer av arbeten som behö...

Ackumulatorvägen 4, LIDINGÖ
Välkommen till oss på Lidingö Hantverksgrupp. Vi hjälper dig med måleri, taklägg... Läs mer ›
Gustaf M:
Professionellt och trevligt bemötande. Bra jobb

RENSTIERNAS GATA 23, Stockholm
Kontakta oss gärna för mer info kring hur vi arbetar! Läs mer ›
Agnetha B:
Har använt mig av Litabygg tre gånger hittills och alltid blivit nöjd. Hjälpsamma, lyhörda och kunniga hantverkare.

Kocksgatan 38, Stockholm
Välkommen till Wall Bygg & Fastigheter! Vi presenterar oss gärna närmare, tveka ... Läs mer ›
Philip S:
Vi valde Wall bygg efter att ha fått tips om dem från en granne. Vi fick ett mycket professionellt bemötande av firman när vi träffade Fredr...

Läs vad 6 kunder tycker om Dipart Entreprenad AB

• Negat A
    Negat A skrev om Dipart Entreprenad AB
    Nonchalanta chefer, bra arbetsledare dock åtgärdade han inte klagomålen på ett ordentligt sätt. Man tycker att dagens byggproffs ska använda sig av vattenpass , laser och ordentligt utrustning. Här arbetar man som på stenåldern . Jag köpte lgh en månad innan dem började byta fönstren då var den ny renoverad efter deras arbete ser det inte bra ut. Har påpekat felen men inte fått det åtgärdat. Har under senaste åren anställt hantverkare som gjort mkt bättre arbete. Dipart helt enkelt ursla på detaljer och slut finish! De är säkert bra på grund jobbet men slut resultatet är inte tillfredställande för ögat.
  • johan e
    johan e skrev om Dipart Entreprenad AB
    Hantverkarna i sig är duktiga, men projekteringen är _katastrofal_. Det som ursprungligen uppskattades till 4 v har nu pågått i 9, och är inte nära klart. Detta är nästan uteslutande på grund av att det väntas på att plattsättare, målare och elektriker skall bli tillgängliga. Och när dessa blir tillgängliga har de alltid flera andra projekt parallellt, vilket innebär att det utförs väldigt lite arbete.

Projektledaren är omöjlig att få tag på, återkopplar aldrig, och levererar inte det han lovar.

Det generella intrycket är att det är väldigt oprofessionellt hanterat.
  • johan e
    johan e skrev om Dipart Entreprenad AB

Det generella intrycket är att det är väldigt oprofessionellt hanterat.
    2015-06-03 Representant för Dipart Entrepre svarar johan e
    Hej Johan
    Min erfarenhet från våra Nöjd Kundenkäter är också att våra hantverkare är mycket skickliga och gör bra jobb.

En problematik när det gäller försäkringsärenden med vattenskador är att torktiden kan variera och dra ut på tiden. så ibland tar färdigställandet lång tid.

Problematiken du upplevt gällande att vi har många jobb igång samtidigt stämmer väl med verkligheten. Det är ett absolut måste att vi har det så då varje jobb i regel är litet, det krävs att man kan arbeta på flera projekt under samma dag. Beläggningen varierar också enormt över tid vilket gör det svårt att planera. Ett skyfall och vi har plötsligt 40 nya jobb som alla ska tas om hand omedelbart.

Vi arbetar hårt på att bli bättre på bland annat kommunikationen med de drygt 1000 kunderna vi har varje år. Mängden mail med frågor, telefonsamtal etc är högt och det är en utmaning för oss att kunna vara tillgängliga när det passar våra kunder. Ditt intryck stämmer med min bedömning, vi behöver bli bättre där, styra processen helt enkelt.

Vore toppen om du hör av dig till mig så kan jag titta närmare just på ditt ärende och se vad vi omedelbart kan göra för att förenkla för dig.

Jag kan nås på 08-716 90 50

Allt det bästa

Jens Hoffmann, VD
  • Per R
    Per R skrev om Dipart Entreprenad AB
    Välj någon annan än detta företag.
    Fruktansvärd nonchalant VD.
    Skapar mer oreda än ett fullgott arbete.
    Undvik dessa skojare.
    Negat A gillar detta
  • Henry D
    Henry D skrev om Dipart Entreprenad AB
    Har inte koll på sina underleverantörer. Lovar för mycket. Mycket strul. Skitade ner i vår bostad efter fönsterbyte. Dipart vägrade att sanera efter sig. Vi hade stora problem med att få gehör för våra bekymmer. Ganska nonchalanta. Välj någon annan är min rekommendation.
  • mikael p
    mikael p skrev om Dipart Entreprenad AB
    jävla skit firma, borde stoppas omedelbart vd är galen varning för denna firma.

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand