Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Nacka Dipart Entreprenad AB

Dipart Entreprenad AB

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand — Visa karta

Dipart är ett byggföretag som bland annat arbetar med balkonger, betongrenovering och husproduktion.
Karlsbodavägen 15A, 16867, BROMMA
Entreprenadhuset
Elin E:
Jättebra service och ett fantastiskt snyggt resultat! Vi anlitade Entreprenadhuset för renovering av ett badrum och en tvättstuga samt för o...

Byggföretag nära Dipart Entreprenad AB:

Henriksdalsringen 73, NACKA
Din dröm, vårt mål! Vi har lång erfarenhet inom bygg och renovering och hjälper ... Läs mer ›
Nichlas T:
Väldigt bra, från början till slut! Snabba, proffsiga, flexibla och enkla att ha att göra med! Fick hjälp att riva en vägg, flytta kyl och f...

Midskeppsgatan 10, STOCKHOLM
Välkommen till 3nor! Vi utför uppdrag inom lägenhetsrenovering i hela Stockholm.... Läs mer ›
Bernt-åke J:
3Nor var mycket behjälpliga för mig som inte alls var insatt i renoveringar och vad som behövs. Frågor kunde lätt bollas och tips gavs till ...

Wahlbergsgatan 15, Johanneshov
Välkommen till en byggfirma som arbetar med öppen och tydlig kommunikation genom... Läs mer ›
Laszlo E:
Toppen fint jobb som Stockholm ROT har ut fört! Tack för det!

RENSTIERNAS GATA 23, Stockholm
Kontakta oss gärna för mer info kring hur vi arbetar! Läs mer ›
Tomas B:
Snyggt och noggrant altantanjobb. Tack Max och Dainis.

Läs vad 8 kunder tycker om Dipart Entreprenad AB

• Eva
    Eva skrev om Dipart Entreprenad AB
    Jag fick hjälp av Dipart via mitt försäkringsbolag när olyckan varit framme. Är jättenöjd med allt från projektledning till hantverkare och slutresultat! Hade hela tiden god kontakt med härliga Håkan som hjälpte mig förstå förloppet och höll mig uppdaterad! Väldigt proffsigt!
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Dipart Entreprenad AB
    Dipart hjälpte oss återställa vårt kök efter att vår diskmaskin läckt vatten och orsakat en fuktskada. Vi passade på att beställa lite tilläggsarbeten när hantverkarna ändå var på plats och vi är supernöjda med resultatet! Arbetet har gått förhållandevis snabbt och vi har blivit trevligt bemötta rakt igenom.
  • Elina .
    Elina . skrev om Dipart Entreprenad AB
    Vår första vattenskada inträffade i badrummet och den efterföljande reparationen, hanterad av ett annat bolag än Dipart, tog många månader och var dåligt genomfört. Med den erfarenheten tvingades vi in i ett nytt återställningsprojekt nu under sommaren.

Hela kundupplevelsen med Dipart skiljer sig på samtliga punkter från den jag hade med entreprenören under min första skada. De är enkla att arbete med, snabba att respondera, uppträder lösningsfokuserat med ett optimistiskt synsätt, ”det där fixar vi” och håller vad de lovar. Återkopplar hur arbetet går och vad som kommer att ske de närmaste dagarna. De underentreprenörer Dipart har känns dessutom kvalitets-säkrade och agerar på ett likartat sätt som de själva gör.

Sist men inte minst, har Dipart förstått att deras arbetsplats är mitt hem.

Vi rekommenderar dem starkt!
  • Negat A
    Negat A skrev om Dipart Entreprenad AB
    Nonchalanta chefer, bra arbetsledare dock åtgärdade han inte klagomålen på ett ordentligt sätt. Man tycker att dagens byggproffs ska använda sig av vattenpass , laser och ordentligt utrustning. Här arbetar man som på stenåldern . Jag köpte lgh en månad innan dem började byta fönstren då var den ny renoverad efter deras arbete ser det inte bra ut. Har påpekat felen men inte fått det åtgärdat. Har under senaste åren anställt hantverkare som gjort mkt bättre arbete. Dipart helt enkelt ursla på detaljer och slut finish! De är säkert bra på grund jobbet men slut resultatet är inte tillfredställande för ögat.
  • johan e
    johan e skrev om Dipart Entreprenad AB
    Hantverkarna i sig är duktiga, men projekteringen är _katastrofal_. Det som ursprungligen uppskattades till 4 v har nu pågått i 9, och är inte nära klart. Detta är nästan uteslutande på grund av att det väntas på att plattsättare, målare och elektriker skall bli tillgängliga. Och när dessa blir tillgängliga har de alltid flera andra projekt parallellt, vilket innebär att det utförs väldigt lite arbete.

Projektledaren är omöjlig att få tag på, återkopplar aldrig, och levererar inte det han lovar.

Det generella intrycket är att det är väldigt oprofessionellt hanterat.
    2015-06-03 Representant för Dipart Entrepre svarar johan e
    Hej Johan
    Min erfarenhet från våra Nöjd Kundenkäter är också att våra hantverkare är mycket skickliga och gör bra jobb.

En problematik när det gäller försäkringsärenden med vattenskador är att torktiden kan variera och dra ut på tiden. så ibland tar färdigställandet lång tid.

Problematiken du upplevt gällande att vi har många jobb igång samtidigt stämmer väl med verkligheten. Det är ett absolut måste att vi har det så då varje jobb i regel är litet, det krävs att man kan arbeta på flera projekt under samma dag. Beläggningen varierar också enormt över tid vilket gör det svårt att planera. Ett skyfall och vi har plötsligt 40 nya jobb som alla ska tas om hand omedelbart.

Vi arbetar hårt på att bli bättre på bland annat kommunikationen med de drygt 1000 kunderna vi har varje år. Mängden mail med frågor, telefonsamtal etc är högt och det är en utmaning för oss att kunna vara tillgängliga när det passar våra kunder. Ditt intryck stämmer med min bedömning, vi behöver bli bättre där, styra processen helt enkelt.

Vore toppen om du hör av dig till mig så kan jag titta närmare just på ditt ärende och se vad vi omedelbart kan göra för att förenkla för dig.

Jag kan nås på 08-716 90 50

Allt det bästa

Jens Hoffmann, VD
  • Per R
    Per R skrev om Dipart Entreprenad AB
    Välj någon annan än detta företag.
    Fruktansvärd nonchalant VD.
    Skapar mer oreda än ett fullgott arbete.
    Undvik dessa skojare.
    Negat A gillar detta
  • Henry D
    Henry D skrev om Dipart Entreprenad AB
    Har inte koll på sina underleverantörer. Lovar för mycket. Mycket strul. Skitade ner i vår bostad efter fönsterbyte. Dipart vägrade att sanera efter sig. Vi hade stora problem med att få gehör för våra bekymmer. Ganska nonchalanta. Välj någon annan är min rekommendation.
  • mikael p
    mikael p skrev om Dipart Entreprenad AB
    jävla skit firma, borde stoppas omedelbart vd är galen varning för denna firma.

Vikdalsvägen 50, 131 52 Nacka strand