Effektiv Nu

Klarabergsviadukten 70, 111 64 Stockholm — Visa karta

Effektivitetsverket eller med konceptnamnet Effektiv Nu startades 2013 och sedan dess har vi vuxit stadigt tack vare våra kvalitativa leveranser och det förtroende samt stöd vi har fått från våra kunder. Vi erbjuder utbildningar, seminarier och coachning inom Personlig effektivitet (Arbeta Smartare), Effektiva Möten, Aktivitetsbaserade kontor, Effektiv Mobilhantering, Interna Trafikregler, Mentaltförhållningsätt/Mindfulness samt Effektivt Ledarskap.

Våra utbildningar handlar om att ta kontroll över tiden, verktygen och informationsmängden samt att lära sig att skapa en hållbar struktur.Vi ser till att medarbetarna får insikt och inspiration till förbättring, men också verktygen att hantera HUR man som medarbetare eller chef skall genomföra dessa förändringar!

Vi har ett kontor i centrala Stockholm och det senaste året har vi utbildat närmare 1500 personer inom ökad effektivitet, produktivitet samt minskad stress. Vi arbetar med kunder över hela Skandinavien. Vi får oftast eloge för att vi särskiljer oss från andra utbildningar då vi har gjort det lätt att ta till sig innehållet samt att vi lämnar aldrig en deltagare i sin utveckling, utan vi är med så länge det behövs.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 27 kunder tycker om Effektiv Nu

• Paola K
    Paola K skrev om Effektiv Nu
    Bra konkreta tips som har skapat kontroll i min vardag! Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Paola K
    Tack för din fina återkoppling Paola! Behöver du stöd och hjälp med någonting ska du veta att du alltid kan nå oss på info@effektivnu.se. Effektiv Nu Teamet
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Effektiv Nu
    Jag gick en effektivitetsutbildning.
    Det var en anpassad kurs för Telenor. Jag tyckte det var en bra kurs, med framför allt lite handfasta råd om hur man skulle organisera sin vardag och använda sina verktyg.
    Och eftersom jag fortfarande följer de råd vi fick, så ger ju det ett högt betyg till kursen. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Ulf J
    Tack för din fina återkoppling Ulf! Önskar du få fler handfasta råd och tips kan du alltid följa Effektiv Nu på sociala medier (LinkedIn och Facebook) där finner du nya tips varje vecka inom något ämne och om du skulle stöta på utmaningar som du tror vi kan hjälpa dig med är du mer än välkommen att kontakta oss! Effektiv Nu Teamet
  • Susann H
    Susann H skrev om Effektiv Nu
    Det var ett bra bemötande, , jag har inte köpt några tjänster ( förutom kursen som min arbetsgivare betalade. Jag har haft nytta av detta i mitt daglga arbete. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Susann H
    Tack för din återkoppling Susann! Tveka inte att kontakta oss ifall det är någonting vi kan hjälpa dig i din fortsatta utveckling. Effektiv Nu Teamet
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Effektiv Nu
    Utbildning I Personlig Effektivitet som var väldigt bra med handfasta tips för att få en mer strukturerad arbetsdag, hjälp med konfiguration av program (Outlook, OneNote) och smartphone för att kunna jobba smartare med mindre störningsmoment under en arbetsdag. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Henrik S
    Henrik, tack för din fina återkoppling! Hoppas din personliga utveckling går framåt. Skulle behovet uppstå där du behöver bolla någonting med oss kan du alltid kontakta oss genom vår hemsida www.effektivnu.se alt maila din fråga till info@effektivnu.se. Önskar du få fler handfasta tips framöver har du möjligheten att följa oss på våra sociala medier LinkedIn och Facebook. Effektiv Nu Teamet
  • Lars K
    Lars K skrev om Effektiv Nu
    OK jag har inte helt koll på vårat samarbete så ja kan inte säga så mycket Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Lars K
    Hej Lars, Tack för din återkoppling. Jag kan passa på att informera dig om att vi har ett fortsätt samarbete med er och vi håller på att utbilda kollegor till dig runt om i landet.
  • Oskar C
    Oskar C skrev om Effektiv Nu
    Bra tips, lagom balans mellan information, demonstration och praktisk tillämpning med övningar. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Oskar C
    Tack Oskar för din återkoppling! Önskar du få fortsatt tips från oss går det bra att följa oss på våra sociala medier som LinkedIn eller Facebook sök efter Effektiv Nu under företag. Vi lägger upp tips och lösningar varje vecka. Kan vara ett bra sätt för våra deltagare i deras fortsatta utveckling tänker vi. Tveka inte att kontakta oss ifall vi kan stötta dig på något sätt! Effektiv Nu Teamet
  • Hans E
    Hans E skrev om Effektiv Nu
    Det var bara bra. Proffsigt och trevligt bemötande. Haft nytta av mycket jag lärde mig. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Hans E
    Tack Hans för din återkoppling! Skulle behovet uppstå där du behöver "bolla" någonting med oss skall du veta att vi kommer att stötta dig. Tveka inte att kontakta oss med dina frågor! Effektiv Nu Teamet
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Effektiv Nu
    Bra att bryta sig loss från vardagen och hitta effektivare sätt att hantera "every day business" på. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Jenny B
    Tack för din fina återkoppling Jenny! Hoppas du fortsätter din utveckling med att hitta effektivare sätt att hantera det dagliga arbetet. Vi finns fortsatt i "periferin" för våra deltagare och kommer stötta er vidare er utveckling när väl behovet dyker upp! Tveka inte att kontakta oss på någon utav våra kontaktytor exempelvis: info@effektivnu.se. Effektiv Nu Teamet
  • Lillemor L
    Lillemor L skrev om Effektiv Nu
    Bra bemötande! Trevlig i e-postkontakter och även per telefon. Har fått utlovade utskick i samband med utbildning.

Utbildningen (Öppen utbildning Personlig effektivitet) uppfyllde mina förväntningar. Nu handlar det bara om att jag ska komma in i mina nya rutiner. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Lillemor L
    Lillemor tack för din återkoppling! Utbildningsledaren har säkerligen nämnt det under utbildningen men det kan vara värt att nämna en gång till att vi finns här (www.effektivnu.se alt info@effektivnu.se) för att hjälpa er vidare med de frågor som dyker upp som du tror att vi kan hjälpa dig med. Tveka inte att kontakta oss när behovet av att ställa en fråga dyker upp! Effektiv Nu Teamet
  • David A
    David A skrev om Effektiv Nu
    Jag är nöjd med utbildningen, men jag hade inte använt det särskilt mycket innan utbildningen. Därför kan det vara svårt att samtidigt som man lär sig, försöka illustrera för sig själv de användningsområden som specifika funktioner kan komma till nytta inom. Exempel är Effektiv 1. Har jobbat i Outlook i tre år på kontor och när jag gick den besvarades väldigt många frågor som jag ställt under tiden jag använt programmet. Därav föreslår jag för de som är novisa gällande ett program, tilldelas kanske 10 effektiva uppgifter ut en vecka innan som ska utföras för att sedan på utbildningen ha bottnat i vad de viktigaste funktionerna skulle kunna användas till och därmed få en djupare förståelse under utbildningen. I och med att kursen säkert inte är gratis så tror jag det finns en bra motivering i "det" för att få människor som anmäler sig att göra uppgifter. Varje funktion skulle även ha en kort beskrivning samt ett exempel på användningsområde för uppgifterna. Hur som helst en väl genomförd utbildning, men jag själv fick mer ut av Effektiv 1 då jag var så familjär med programmet: Outlook. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar David A
    Tack David för din återkoppling! Våra deltagares återkopplingar och tips till oss är värdefulla för oss och för vår fortsatta utveckling av våra utbildningar. Tveka inte att kontakta oss ifall det är några frågor eller funderingar vi kan hjälpa dig med framöver! Effektiv Nu Teamet
  • Anna L
    Anna L skrev om Effektiv Nu
    Jag har gått utbildningen personlig effektivitet och hade inga särskilda förväntningar innan. Det vore fel att säga att utbildningen passar alla rakt av. Jag kan rekommendera utbildningen till de som har behov. Det är viktigt att en kursdeltagares behov är tydliga först och att det är personlig effektivitet en person eller en grupp behöver samlas kring - då blir det störst effekt. Läs mer
    2017-11-14 Manne K svarar Anna L
    Tack Anna för din återkoppling! Det är värdefullt för oss att få våra deltagares återkopplingar. Vi brukar så klart göra anpassningar utifrån kundens behov, kan vara så att vi har fått beställning på behovet utifrån majoritetens önskemål och du kan ha hamnat bland majoriteten som önskade sig personlig effektivitet. Tveka inte att kontakta oss ifall det är några frågor eller funderingar vi kan hjälpa dig med framöver. Effektiv Nu Teamet
  • Gisela B
    Gisela B skrev om Effektiv Nu
    Mycket bra bemötande, information och service utifrån att vi varit en komplex grupp (fler ftg) med svårighet att finna gemensamma tider. Utbildningen levde upp till mina förväntningar. Hade dock gärna sett att vi hunnit komma in på OneNote dag 1, vilket jag fick information om initialt.
    Men sammanfattade upplevelsen är mycket bra! Läs mer
    2017-11-02 Manne K svarar Gisela B
    Tack Gisela för din fina återkoppling! Tveka inte att kontakta oss ifall du/ni har frågor eller funderingar vi kan hjälpa dig med!
  • Kenny L
    Kenny L skrev om Effektiv Nu
    Det var en väldigt intressant kurs men dock så tyckte jag att det var lite väl mycket på en gång då jag inte haft så mycket erfaenhet av programmet. Läs mer
    2017-11-02 Manne K svarar Kenny L
    Tack för din återkoppling Kenny! Jag hoppas att del 2 har gjort det klarare för dig ta till dig verktygen. Tveka inte att kontakta oss med dina frågor. Effektiv Nu Teamet
  • Erik K
    Erik K skrev om Effektiv Nu
    Professionella, tydliga och hjälpsamma. Läs mer
    2017-11-02 Manne K svarar Erik K
    Tack för din återkoppling Erik! Vi finns fortfarande i periferin för våra deltagare och kommer fortsätta att stötta våra deltagare i deras fortsatta utveckling. Just därför, tveka inte att kontakta oss ifall det dyker upp frågor eller funderingar. Effektiv Nu Teamet
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Effektiv Nu
    Fick mycket bra intryck av konsulten som utbildade oss. Vi fick tips och tricks hur man skall hantera sin tid och sina mail mm. för att inte lägga onödig tid på detta och därigenom bli mer effektiv i sitt dagliga arbete Läs mer
    2017-11-02 Manne K svarar Ulf A
    Tack för din väldigt fina återkoppling Ulf! Om det skulle dyka upp frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss så att vi kan hjälpa dig vidare med din fortsatta utveckling. Effektiv Nu Teamet
  • Pia J
    Pia J skrev om Effektiv Nu
    Jag tycker det var en bra utbildning med en kunnig handledare.
    Tyvärr kanske vi inte inom vår organisation kan använda vår nya kunskap då många av oss är låsta vid telefonen 100% hela dagar. Läs mer
    2017-10-20 Manne K svarar Pia J
    Hej Pia, Tack för din återkoppling! Hör av dig ifall du tror att det är något vi kan göra för dig utifrån din situation nu. Du når oss på www.effektivnu.se

• Mattias T
    Mattias T skrev om Effektiv Nu
    Jag tycker att utbildning var bra! Läs mer
    2017-10-20 Manne K svarar Mattias T
    Tack för din återkoppling Mattias! Vi finns på www.effektivnu.se ifall du skulle behöva stöd eller hjälp med någonting.
  • Janne H
    Janne H skrev om Effektiv Nu
    Fruktansvärt duktiga utbildare, har hjälp mig mycket i min vardag för att jobba effektivare, framför allt med att använda Outlook på ett bättre sätt. Har kommit igång lite med OneNote också. Läs mer
    2017-10-13 Manne K svarar Janne H
    Tack Janne för din fina återkoppling! Om du har frågor eller funderingar kring exempelvis OneNote vet du att du alltid kan kontakta oss för att få svar på dina frågor. Vi finns i periferin så länge ni deltagare behöver stöd och support! Info@effektivnu.se alt din utbildningsledare kan svara på frågor. Effektiv Nu Teamet
  • Helene T
    Helene T skrev om Effektiv Nu
    mycket professionellt och vänligt. två kurstillfällen för grupper och ett special tillfälle där vi var två som kom till effektivs kontor.
    min uppfattning av Danijela är mycket positiv. hon är mycket bra på att förmedla kursens innehåll och vinsterna med att använda verktygen. vi som har gått kursen är "helt sålda" Läs mer
    2017-10-13 Manne K svarar Helene T
    Tack Helene för din fina återkoppling! Gläder oss att läsa det du har skrivit. Glöm inte att vi finns tillgängliga för er deltagare för att svara på frågor och stötta er i er vidareutveckling. Effektiv Nu Teamet
  • Anders B
    Anders B skrev om Effektiv Nu
    Bra bemötande. Tiden borde ha disponerats bättre. När vi kom till att lära oss programmen var det kort om tid. Läs mer
    2017-10-13 Manne K svarar Anders B
    Tack för din återkoppling Anders. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra processer. Tveka inte att kontakta oss på info@effektivnu.se ifall det är någonting vi kan hjälpa dig med. Effektiv Nu Teamet.
  • Sofia O
    Sofia O skrev om Effektiv Nu
    Det var ett tag sedan jag gick utbildningen och den kanske hade varit bättre för mig om jag hade rensat min inbox bättre innan.
    Men utbildaren var väldigt bra.
    Har svårt att göra task..och att ta tid för reflektion MEN de finns i min kalender och påminner mig om att jag bör ta mig tid.
    Och jag jobbar mkt med att rensa min inbox. Kanske hade varit bra med uppföljning nu när vi kört ett tag Läs mer
    2017-10-11 Manne K svarar Sofia O
    Sofia tack för din återkoppling! Kontakta oss genom info@effektivnu.se alt din utbildningsledare så hjälper vi dig/er med en uppföljning.
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Effektiv Nu
    Tycker att utbildningen var bra. Fick mig att ändra vissa delar i mitt upplägg. Hade en bra koll innan också men jag har skärpt upp detta mer. Det svåra att att hålla fast vid nya rutiner, men jag gör så gott jag kan Läs mer
    2017-10-11 Manne K svarar Cecilia E
    Cecilia tack för din återkoppling. Du ska veta att ifall du behöver stöd eller fråga oss någonting kan du alltid nå oss genom info@effektivnu.se alternativt hör av dig till din utbildningsledare så hjälper vi dig att hålla fast vid de nya rutinerna.
  • Nina F
    Nina F skrev om Effektiv Nu
    Utbildningen vara väldigt bra, men tyvärr kan jag inte jobba efter dom tips som vi fick där. Kursledaren var väldigt pedagogisk och det var lätt att hänga med. Läs mer
    2017-10-10 Manne K svarar Nina F
    Tack för din fina återkoppling Nina! Jag blir självklart nyfiken på ifall det är något vi kan göra för att hjälpa dig så att det fungerar för dig? Du får gärna kontakta mig på manne@effektivnu.se.
  • Berit M
    Berit M skrev om Effektiv Nu
    En inspirerande handledare i att hantera Outlook mer effektivt Läs mer
    2017-10-10 Manne K svarar Berit M
    Tack för din fina återkoppling Berit! Tveka inte att kontakta oss på info@effektivnu.se alternativt din utbildningsledare ifall det är något vi kan hjälpa och stötta dig med.
  • Catharina H
    Catharina H skrev om Effektiv Nu
    Mycket bra och intressanta kursdagar, kunnig och trevlig föreläsare. Dagarna levde upp till mina förväntningar.
    Detta gällde kurs i effektivitet Läs mer
    2017-10-10 Manne K svarar Catharina H
    Tack för ditt positiva återkoppling! Tveka inte att kontakta oss på info@effektivnu.se alternativ utbildningsledaren som du hade ifall det dyker upp några frågor eller funderingar framöver.
  • Pia H
    Pia H skrev om Effektiv Nu
    Mycket nöjd, väldigt bra tips och kanontjej som var ute och utbildade oss. (Dessvärre kan/får vi inte arbeta enligt sättet Effektiv nu instruerar då vår arbetsgivare valt att vår arbetssituation ska fungera på annat sätt.) Läs mer
    2017-10-10 Manne K svarar Pia H
    Tack för din fina återkoppling Pia. Ta gärna kontakt med mig på manne@effektivnu.se så skall vi hitta ett sätt som fungerar för dig/er utifrån de nya förutsättningarna. Jag är övertygad om att det finns ett effektivt och smart sätt att göra det på.
    Effektiv Nu Teamet.
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Effektiv Nu
    Jag tyckte mycket om utbildningsdagarna i sig och har tagit med mig i princip allt jag lärde mig och använder det dagligen. Har aldrig haft en sådan bra struktur i mitt arbete som jag har idag. Mitt arbetsliv (och privatliv) hade varit mycket mer rörigt, stökigt och stressigt om jag inte hade fått lära mig använda de verktyg jag haft framför mig så länge. Läs mer
    2017-10-10 Manne K svarar Kajsa L
    Tack för din fina återkoppling Kajsa! Tveka inte att kontakta oss ifall du har några frågor eller funderingar framöver. Ta väl hand om dig, Effektiv Nu Teamet.

Klarabergsviadukten 70, 111 64 Stockholm