El-Ljus

El-Ljus

Vi på El-ljus i Uppsala vill att du ska ha en personlig kontakt med din elektriker och försöker alltid se till att en och samma elektriker gör hela jobbet åt dig. Främst utför vi service och installation vid nyproduktioner av villor och lägenhetshus, men inga jobb är för små!

Att ha säker el hemma är otroligt viktigt och vi utför eltester enligt Elektriska Installatörsorganisationens standards för att ni ska känna er trygga. Vi installerar också allt som behövs för att skapa ett smart hem så att du kan styra och kontrollera elen även på distans.

Vi utför dessutom installationer inom data, tele och larm och våra arbeten är berättigade för ROT-avdrag för dig som äger din bostad.

Läs vad 82 kunder tycker om El-Ljus 2

• 2022-11-18 Insamlad av företaget
    Alltid bra service. Kommer när de säger att de skall komma. Mycket bra arbeten. Rekommenderas
  • 2022-10-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande
    Bra dialog inför jobbet
    Köpte ny bänkbelysning i köket.
    Arbetet utfördes till full belåtenhet!
  • 2022-10-12 Insamlad av företaget
    Fick snabb hjälp med brådskande ärende vilket var huvudskälet att välja El-ljus.
  • 2022-06-07 Insamlad av företaget
    *Ett mycket trevligt bemötande.
    *El-ljus personal kom på avtalad tid och mina önskemål infriades.
    *Två kunniga montörer installerade en laddbox.
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Företagets elektrikern utförde installationen av laddstationen effektivt. Företaget också reagerade snabbt när ett fel upptäcktes .
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och leverans enligt min förväntan. En duktig installatör.
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Mycket snabb och bra service. Vi fick hjälp att byta eluttag till spis/häll inom bara några dagar efter första kontakten. Trevligt bemötande både via mail och i det direkta mötet. Noggrann elektriker och fint städat efteråt.
  • 2022-03-22 Insamlad av företaget
    Grym hjälp och jättetrevliga installatörer. Nathalie hjälpte oss att installera armaturer på fasad och dra nya eluttag inne. Riktigt snygga dragningar. Superproffsigt!
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    Bra jobb och trevligt bemötande. Snabb och dynamisk hantering av ett serviceärende efter installation.
  • 2022-03-17 Insamlad av företaget
    Lätt och smidigt både vid första kontakt och installation
  • 2022-03-17 Insamlad av företaget
    Efter installation av min laddbox, har jag flera gånger försökt komma i kontakt med företaget utan att lyckas.
    Installationen utfördes inte som jag önskade, trots att jag var på plats och framförde mina önskemål gällande hur kabeldragning skedde.
  • 2022-03-17 Insamlad av företaget
    Bra service. Kunnig personal och trevligt bemötande. Laddbox till elbil installerad och klar.
  • 2022-03-16 Insamlad av företaget
    Mycket duktig och ansvarsfull personal.
    Visar ett kunnande.
    Blev mycket bra bemött och tillmötesgående av all personal.
    El installationer, problemen löstes och fick bra tips.
    Vi har anlitat företaget x antal ggr och vi har alltid varit nöjda och även rekommenderat företaget till flera.
  • 2022-03-15 Insamlad av företaget
    Bra och snabbt jobb. Kunnig elektriker som installerade en laddstation.
  • 2022-03-13 Insamlad av företaget
    Gick smidigt att montera laddbox, trevligt bemötande.
  • 2022-03-13 Insamlad av företaget
    Trevlig och lösningsorienterad kundtjänst. Trevlig och kunnig elektriker som skötte utbyte av säkringssockel och golvvärmetermostat på en bråkdel av tiden vi tänkt att det skulle ta och som dessutom tog sig tid att snabbt kika på och ge råd om en del andra funderingar som vi hade.
    Helnöjda!
  • 2022-03-11 Insamlad av företaget
    På ett mkt. hjälpsamt, trevligt sätt m. bra förklaring på åtgärd. Bättre än vad jag förväntat mej. Hjälp m. bättre belysning i kök och badrum m. ny armatur och byte till blipper. Gjort av en fantastisk elektriker=Helnöjd
  • 2022-03-11 Insamlad av företaget
    Otroligt service-minded! Ger dem en 10-poängare i alla avseenden! Alla jag hittills träffat/pratat/SMS-at med är100% proffs!
    Det senaste besöket gällde reparation av badrumsbelysning (byte av transformator) vilket montören redan räknat ut och följaktligen hade med sig en ny!
  • 2022-03-11 Insamlad av företaget
    Smidigt, snabbt och lätta att ha med att göra
  • 2021-11-21 Insamlad av företaget
    Duktiga elektrikerna, fixade allt till 100% bra.
  • 2021-11-19 Insamlad av företaget
    Trevligt och informativt bemötande. Är mycket nöjd och kommer säkert anlita dem igen.
  • 2021-06-13 Insamlad av företaget
    Mkt trevligt och proffsigt bemötande. Jättebra helt enkelt!
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    El-ljus bytte ut proppskåpet i min nyinköpta äldre lägenhet, jordade kontakter, drog nya kontakter och installerade ljus i köket. Allt sköttes på ett trevligt och ytterst professionellt sätt. Särskilt nöjd är jag med det gedigna sätt på vilket arbetet utfördes, deras omsorg och noggrannhet med detaljer och att de tog ett helhetsgrepp om hela lägenhetens skick vad gäller elen. Därför kan jag varmt rekommendera El-ljus för liknande arbeten.
  • 2021-03-18 Insamlad av företaget
    Installation av extra eluttag samt en kontroll av egen installation
    Ett vänligt bemötande vid bokning och snabb respons på beställningen
    En bra tekniker som var trevlig och som gjorde ett bra jobb i stort sett
    Vid reklamation för ett fel på arbetet fick jag bra respons
    De levde helt upp till mina förväntningar
  • 2021-03-18 Insamlad av företaget
    Jag hade ett el fel I min lägenhet, och jag ringde UpplandsBoservice flera gånger och bad de om hjälp pga vår Brf har serviceavtal med de, tyvärr så fick jag inte något svar och hjälp.
    Jag ringde till El ljus och redan morgonen efter kom de och åtgärdat felet. Detta kalar jag för effektivitet och servicemainad.
  • 2021-03-18 Insamlad av företaget
    Bra snabb kontakt. Håller vad de lovar.
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc. Otroligt kompetent personal med Åsa & Henrik i spetsen. Ingenting är omöjligt och går med en rasande fart. Har haft med många hantverkare att göra men EL-Ljus slår allt och då är jag en mycket krävande och ibland väldigt besvärlig kund.
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Serviceminded och bra att ha att göra med.
    De hjälpte till att föreslå armatur och handla upp densamma.
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    El-Ljus har kopplat in tvättmaskin, satt ditt elutag och satt upp en strålkastar rigg åt oss. Trevlig, diskret och punktlig personal. Utför jobbet snabbt och smidigt!
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat El-Ljus rätt många gånger sen minst 10 år för olika nyinstallationer (mest) samt några reparationer, här på vår f d lantgård drygt 2 mil utanför Uppsala, vars elsystem till stor del är rätt föråldrat och inte alls lättöverskådligt.
    Vi har erfarenhet av två installatörer, först Daniel, sedan och fortfarande Åsa. Märkligt nog (?) har vi ungefär samma erfarenheter av båda:
    * Profesionella (såvitt vi amatörer kan bedöma).
    * Ansvarstagande, ser till att lämna oss med ett snyggt och säkert resultat. (Städar rentav upp efteråt, vilka hantverkare o dyl gör det?)
    * Att lita helt på, kommer alltid som uppgjort, håller också koll på saker som "petats under mattan".
    * Mycket trevligt bemötande, alltid god stämning inför och under jobben här.
    Sammanfattningsvis, El-Ljus' insatser hos oss har kostat en slant under åren, men vi är mycket nöjda kunder och skulle absolut inte tveka att rekommendera dem.
  • 2020-12-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra erfarenhet av El-Ljus. Kompetenta och serviceinriktade.
    Dem gjorde ett fantastik Job,
    Stor Tack.
  • 2020-08-03 Spontant omdöme
    Hade fått ett elfel på en dosa till ugnen. Fick väldigt snabbt hjälp av Åsa fastän det är semestertider. Tog knappt en dag från att jag kontaktade dem tills att de var ute på plats och fixade felet. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Har aldrig använt El-ljus tidigare, men kan varmt rekommendera detta bolag. Har dock ännu inte fått fakturan :)
  • 2019-10-20 Spontant omdöme
    Kontakt tre gånger per telefon och två gånger via mail under en månads tid. Väntade hemma en dag då besök skulle ske men ingen kom och ingen hörde av sig.
  • 2019-05-22 Insamlad av företaget
    Byte av armaturer, en termostat och strömbrytare. Utförandet gjordes snabbt efter första kontakt. Utförarna trevliga kanske inte så proffsiga ex. upp och nervända strömbrytare . Fördyringar uppstod pga tveksamhet om var felet låg, i armatur eller strömbrytare.
    Fakturering blev en chock, oskäliga priser på strömbrytare 3 gånger mer än i handeln och dubbla priser på termostat. Överdrivna tidsangivelser där det hänvisas till företagets gps avläsningar.
    Jag känner mig lurad då jag inte fick några prisuppgifter på produkter.
    Mycket otrevligt bemötande från från ”kontoret”.
  • 2019-05-16 Insamlad av företaget
    Supertrevliga och kompetenta! Letar du efter en elfirma kan jag verkligen rekommendera El-ljus. 5/5!
  • 2019-05-15 Insamlad av företaget
    El-Ljus skickade mig en elektriker som bytte ut min diskbänksbelysning. Bra och effektivt, även om jag blev lite överraskad över priset på lamporna han installerade. Säkert inte orimligt, men det hade varit bra att höra ett ungefärligt pris innan installationen.
  • 2019-05-14 Insamlad av företaget
    Monterade utelampa på vägg. Allt fungerade som det skall.
  • 2019-02-07 Insamlad av företaget
    Offertleverans inom rimlig tid. Åsa kom precis på utsatt tid, var snabb, trevlig och tillmötesgående! Vi bytte bara två dimmers till fasta kontakter, så det var inget stort arbete, men utfördes bra! Allt supersmidigt!
  • 2019-02-07 Insamlad av företaget
    rep av lysrör och vägguttag
    perfekt
    Kunskap & kompetens
    Professionella
    Håller vad man lovar
  • 2018-07-10 Insamlad av företaget
    Lagning vägguttag, uppsättning av badrumsarmatur och badrumsskåp. mycket bra bemötande, effektivt och proffsigt arbete av Åsa som jag gärna anlitar igen.
  • 2018-07-09 Insamlad av företaget
    Renovering och underhåll av el-installtioner
    Lyhördhet och snabba svar på frågor.
    Uppfyllde förväntningar och arbeten till fullbelåten.
  • 2018-06-04 Insamlad av företaget
    Väl utfört jobb. Företaget håller vad de lovar. Lätt att ha och göra med.
  • 2018-06-01 Insamlad av företaget
    El-ljus har hjälpt oss med att dra el vid inredning av vår ovanvåning, dra el i ett uterum och diverse mindre arbeten så som inkoppling av spabad och trädgårdsbelysning. De har alltid varit snabba med att få arbetet utfört och lyssnat på oss som kund. Är det något som vi velat att de ska justera så har det skett utan diskussion. Topp betyg! Kan varmt rekommendera El-ljus till andra kunder.
  • 2018-05-30 Insamlad av företaget
    Installation av el i samband med köksrenovering.

Snabb återkoppling vid beställning.

Våra förväntningar var att få ett proffsigt utförande av beställt arbete. Våra förväntningar infriades till 100%.

Vi har tidigare anlitat El-Ljus med bra resultat varför det kändes
    naturligt att nu senast på nytt anlita företaget.
    Kan med gott samvete rekommenderas.
  • 2018-05-30 Insamlad av företaget
    Hjälp med el i tvättstuga i samband med installation av ny tvättmaskin.

Bra och kompetent utfört.
  • 2018-03-20 Insamlad av företaget
    Snabbt svar, snabbt jobbat, snyggt jobbat. Helnöjd
  • 2018-01-24 Insamlad av företaget
    Lätt att boka
    Snabbt svar
    Kommer i tid
    Arbetar effektivt
    Fakturerar korrekt
    Boka
  • 2018-01-22 Insamlad av företaget
    Montering och el dragning av utebelysning, uttag spis och fläkt och installation av element i badrum. Noggrant och väl utfört arbete!