El-Ljus

El-Ljus

Vi på El-ljus i Uppsala vill att du ska ha en personlig kontakt med din elektriker och försöker alltid se till att en och samma elektriker gör hela jobbet åt dig. Främst utför vi service och installation vid nyproduktioner av villor och lägenhetshus, men inga jobb är för små!

Att ha säker el hemma är otroligt viktigt och vi utför eltester enligt Elektriska Installatörsorganisationens standards för att ni ska känna er trygga. Vi installerar också allt som behövs för att skapa ett smart hem så att du kan styra och kontrollera elen även på distans.

Vi utför dessutom installationer inom data, tele och larm och våra arbeten är berättigade för ROT-avdrag för dig som äger din bostad.

Läs vad 59 kunder tycker om El-Ljus 2

• 2021-03-18
    Installation av extra eluttag samt en kontroll av egen installation
    Ett vänligt bemötande vid bokning och snabb respons på beställningen
    En bra tekniker som var trevlig och som gjorde ett bra jobb i stort sett
    Vid reklamation för ett fel på arbetet fick jag bra respons
    De levde helt upp till mina förväntningar
  • 2021-03-18
    Jag hade ett el fel I min lägenhet, och jag ringde UpplandsBoservice flera gånger och bad de om hjälp pga vår Brf har serviceavtal med de, tyvärr så fick jag inte något svar och hjälp.
    Jag ringde till El ljus och redan morgonen efter kom de och åtgärdat felet. Detta kalar jag för effektivitet och servicemainad.
  • 2021-03-18
    Bra snabb kontakt. Håller vad de lovar.
  • 2020-12-16
    Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc. Otroligt kompetent personal med Åsa & Henrik i spetsen. Ingenting är omöjligt och går med en rasande fart. Har haft med många hantverkare att göra men EL-Ljus slår allt och då är jag en mycket krävande och ibland väldigt besvärlig kund.
  • 2020-12-16
    Serviceminded och bra att ha att göra med.
    De hjälpte till att föreslå armatur och handla upp densamma.
  • 2020-12-16
    El-Ljus har kopplat in tvättmaskin, satt ditt elutag och satt upp en strålkastar rigg åt oss. Trevlig, diskret och punktlig personal. Utför jobbet snabbt och smidigt!
  • 2020-12-16
    Vi har anlitat El-Ljus rätt många gånger sen minst 10 år för olika nyinstallationer (mest) samt några reparationer, här på vår f d lantgård drygt 2 mil utanför Uppsala, vars elsystem till stor del är rätt föråldrat och inte alls lättöverskådligt.
    Vi har erfarenhet av två installatörer, först Daniel, sedan och fortfarande Åsa. Märkligt nog (?) har vi ungefär samma erfarenheter av båda:
    * Profesionella (såvitt vi amatörer kan bedöma).
    * Ansvarstagande, ser till att lämna oss med ett snyggt och säkert resultat. (Städar rentav upp efteråt, vilka hantverkare o dyl gör det?)
    * Att lita helt på, kommer alltid som uppgjort, håller också koll på saker som "petats under mattan".
    * Mycket trevligt bemötande, alltid god stämning inför och under jobben här.
    Sammanfattningsvis, El-Ljus' insatser hos oss har kostat en slant under åren, men vi är mycket nöjda kunder och skulle absolut inte tveka att rekommendera dem.
  • 2020-12-16
    Mycket bra erfarenhet av El-Ljus. Kompetenta och serviceinriktade.
    Dem gjorde ett fantastik Job,
    Stor Tack.
  • 2020-08-03
    Hade fått ett elfel på en dosa till ugnen. Fick väldigt snabbt hjälp av Åsa fastän det är semestertider. Tog knappt en dag från att jag kontaktade dem tills att de var ute på plats och fixade felet. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Har aldrig använt El-ljus tidigare, men kan varmt rekommendera detta bolag. Har dock ännu inte fått fakturan :)
  • 2019-10-20
    Kontakt tre gånger per telefon och två gånger via mail under en månads tid. Väntade hemma en dag då besök skulle ske men ingen kom och ingen hörde av sig.
  • 2019-05-22
    Byte av armaturer, en termostat och strömbrytare. Utförandet gjordes snabbt efter första kontakt. Utförarna trevliga kanske inte så proffsiga ex. upp och nervända strömbrytare . Fördyringar uppstod pga tveksamhet om var felet låg, i armatur eller strömbrytare.
    Fakturering blev en chock, oskäliga priser på strömbrytare 3 gånger mer än i handeln och dubbla priser på termostat. Överdrivna tidsangivelser där det hänvisas till företagets gps avläsningar.
    Jag känner mig lurad då jag inte fick några prisuppgifter på produkter.
    Mycket otrevligt bemötande från från ”kontoret”.
  • 2019-05-16
    Supertrevliga och kompetenta! Letar du efter en elfirma kan jag verkligen rekommendera El-ljus. 5/5!
  • 2019-05-15
    El-Ljus skickade mig en elektriker som bytte ut min diskbänksbelysning. Bra och effektivt, även om jag blev lite överraskad över priset på lamporna han installerade. Säkert inte orimligt, men det hade varit bra att höra ett ungefärligt pris innan installationen.
  • 2019-05-14
    Monterade utelampa på vägg. Allt fungerade som det skall.
  • 2019-02-07
    Offertleverans inom rimlig tid. Åsa kom precis på utsatt tid, var snabb, trevlig och tillmötesgående! Vi bytte bara två dimmers till fasta kontakter, så det var inget stort arbete, men utfördes bra! Allt supersmidigt!
  • 2019-02-07
    rep av lysrör och vägguttag
    perfekt
    Kunskap & kompetens
    Professionella
    Håller vad man lovar
  • 2018-07-10
    Lagning vägguttag, uppsättning av badrumsarmatur och badrumsskåp. mycket bra bemötande, effektivt och proffsigt arbete av Åsa som jag gärna anlitar igen.
  • 2018-07-09
    Renovering och underhåll av el-installtioner
    Lyhördhet och snabba svar på frågor.
    Uppfyllde förväntningar och arbeten till fullbelåten.
  • 2018-06-04
    Väl utfört jobb. Företaget håller vad de lovar. Lätt att ha och göra med.
  • 2018-06-01
    El-ljus har hjälpt oss med att dra el vid inredning av vår ovanvåning, dra el i ett uterum och diverse mindre arbeten så som inkoppling av spabad och trädgårdsbelysning. De har alltid varit snabba med att få arbetet utfört och lyssnat på oss som kund. Är det något som vi velat att de ska justera så har det skett utan diskussion. Topp betyg! Kan varmt rekommendera El-ljus till andra kunder.
  • 2018-05-30
    Installation av el i samband med köksrenovering.

Snabb återkoppling vid beställning.

Våra förväntningar var att få ett proffsigt utförande av beställt arbete. Våra förväntningar infriades till 100%.

Vi har tidigare anlitat El-Ljus med bra resultat varför det kändes
    naturligt att nu senast på nytt anlita företaget.
    Kan med gott samvete rekommenderas.
  • 2018-05-30
    Hjälp med el i tvättstuga i samband med installation av ny tvättmaskin.

Bra och kompetent utfört.
  • 2018-03-20
    Snabbt svar, snabbt jobbat, snyggt jobbat. Helnöjd
  • 2018-01-24
    Lätt att boka
    Snabbt svar
    Kommer i tid
    Arbetar effektivt
    Fakturerar korrekt
    Boka
  • 2018-01-22
    Montering och el dragning av utebelysning, uttag spis och fläkt och installation av element i badrum. Noggrant och väl utfört arbete!
  • 2018-01-21
    Elinstallationer i ett uterum. Har funkat bra hela tiden. Bra utfört jobb. Trevliga installatörer.
  • 2018-01-19
    Anlitat för byte av element och supernöjda med allt från kontakt till utförande.
  • 2018-01-18
    Det tog ett tag innan jag fick svar på mina frågor men sedan gick allt utmärkt. Punktligt job till bra pris.
  • 2018-01-18
    Installation av el-radiatorer och värmestyrsystem samt LED-belysning i utbyggnad på ett fritidshus. Niklas föreslog att vi behåller de gamla elementen och endast köpa in till den nya delen av huset: vilket ju gjorde att vi sparade pengar! Han jobbade snabbt och effektivt, kom med egna förslag för förbättringar och hade ett trevligt bemötande. Vi fick vänta en tid innan El-Ljus kunde åta sig jobbet, men sen gick det mycket bra. Företaget kan med värme rekommenderas.
    Roger och Stina
  • 2018-01-18
    Allt toppen! Bra bemötande och väl utfört arbete på vårt hus.
  • 2018-01-17
    Jag beskrev vad jag behövde hjälp med i min sons lägenhet: installera en helt ny belysning över en bardisk, göra om ett takuttag från fast installation till vanlig samt fyra nya vägguttag. En mycket kompetent elektriker kunde komma inom en vecka. Hon fattade snabbt och löste självständigt problem som uppstod. Arbetet blev perfekt och vi var mycket nöjda.
  • 2017-08-01
    Vi har fått hjälp att installera eluttag för frysskåp+extra uttag i kök. Professionellt utfört av Åsa som dessutom gett goda råd i andra frågor vi haft.
  • 2017-07-21
    Snabb kontakt. Trevlig bemötande. Bra utfört arbete. Har dock inte sett fakturan.
  • 2017-03-08
    Lite trassel med tidsbokningen, men det ordnade sig. Utebelysningen kom upp precis som jag ville ha den. Jag har anlitat El-Ljus tidigare och alltid varit nöjd.
  • 2017-02-23
    Anlände den tid vi kommit överens om. Snabbt fixat och snyggt. Som det skall vara helt enkelt.
  • 2016-10-31
    Utmärkt kommunikation via tel.eller mail, trevliga, håller tider, duktiga, snabba. Hjälpsama. Jag ska definitivt anlita de i framtiden.
  • 2016-08-31
    Är mkt. Nöjd med eran utförande, tillmötesgående, snabb hjälp, noggrannhet.
  • 2016-08-29
    Jättebra! De gjorde allt enligt plan och effektivt arbete. Fakturan var väldetaljerad. Elektrikern David var duktig på att lösa våra kluriga problem.

Jag hoppas att jag inte kommer behöva anlita en elektriker igen, men om jag gör det så blir det definitivt El-Ljus!
  • 2016-08-26
    Trevligt och samarbetsvilligt bemötande. Beställda varor monterades snabbt och bra. Elektrikern åtog sig till och med arbete som inte var avtalat från början. Mycket gott slutintryck!
  • 2016-08-26
    Fick ett väldigt bra första intryck och ett bra montage.
  • 2016-08-25
    Trevligt bemötande o proffsigt jobb. Kom i tid (på minuten)!
  • 2016-07-26
    Proffsigt utfört arbete och ett trevligt bemötande.
  • 2016-07-25
    Hej, jag är mycket nöjd med båda montörerna från El-ljus som varit inblandade i min lägenhetsrenovering. De var båda punktliga, noggranna och kunniga. De brydde sig om det där "lilla extra" och jag är mycket nöjd.
    Jag kommer rekommendera El-ljus till alla jag känner.
    Mvh, Lena
  • 2016-07-21
    Väldigt nöjd - snabb och trevlig elektriker!
  • 2016-07-21
    Alltid väldigt nöjd med Åsa! Kommunikation flöt på bra, flexibla och professionella!
  • 2016-06-30
    Bokning: bra snabb service
    Arbete: bra utfört men tog många fler timmar än förväntat. Ovan personal? Detta drar ner betyget som annars hade varit en 4:a
  • 2016-06-28
    Proffsiga, noggranna, snabba och lätta att ha att göra med.
  • 2016-06-07
    I stort bra! De har satt upp två lampor och flyttat en. Den flyttade hmande inte exakt där den skulle men jag har låtit det vara så - kanske för otydlig instruktion??
    Månterade två dimmers också - OK!