Etab Relocation AB

Mjölnarvägen 1, 131 31 Nacka — Visa karta

Etab Relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 54 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.
Samtliga av våra fordon är utrustade med GPS sändare vilket innebär att vi kan följa dem i realtid dygnet runt, ert bohag är i trygg förvar genom hela flyttuppdraget.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs i enlighet med Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 228 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Lennart

2020-05-25

Lennart skrev om Etab Relocation AB
    Stort tack för ett väl utfört arbete med vår flytt från Solna till Ystad.
    Lastningen gick fantastiskt bra och både möbler, lampor, tavlor och annat ni packade kom oskadat fram I tid till Ystad tillsammans med våra egenhändigt packade lådor.
    Även lossningen gick smidigt och lätt.
    Stort tack till samtliga för ett trevligt och effektivt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-18

Cecilia M skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av möbler och kontorsmaterial.
    Trevligt bemötande, checkade av vad som skulle utföras innan arbetet på börjades och snabbhantering.
    Vilket gjorde att det fungera lätt och smidigt. Läs mer

Johan skrev om Etab Relocation AB
    Köpt flytt och magasinering av Etab. Jag är mycket nöjd med bemötandet före och under flytten. Mycket trevliga och proffsiga flyttgubbar. Tack för hjälpen! Läs mer

Nils Å skrev om Etab Relocation AB
    En flytt från Stockholm till långt ut i landsbygden. Lätta att boka, de kom i tid, jobbade snabbt, och levererade exakt i utsatt tid. Läs mer

Anna skrev om Etab Relocation AB
    Vi är supernöjda med servicen vid våra 2 flyttar och magasineringen. Supertrevligt bemötande från alla i flyttgänget. Glada, starka, proffsiga, snabba. Våra varmaste rekommendationer!
    Anna & Johan Läs mer

Barbara M skrev om Etab Relocation AB
    Jag fick ett paket som var perfekt anpassat efter våra behov och det fullföljdes i detalj. Kl 8 stod flyttbilen utanför vårt nya hem 60 mil söderut. Läs mer

Lena skrev om Etab Relocation AB
    Under viss Corona-stress skulle vi styra upp en flytt från Nacka till Göteborg. Bråttom var det. Fick snabbt en offert, trevligt bemötande i mail och telefon, och flytten genomfördes några dagar senare, snabbt och effektivt. Personalen infann sig exakt på klockslag både vid utflytt och inflytt. Vi blev helt igenom nöjda. Läs mer

Einar G skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Oslo och magasinering i Stockholm.

Fantastisk service och vänliga. Hjälp med allt som jag frågade om. Läs mer

Christina A skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Skåne till Stockholm gick smidigt och bra på alla sätt. Läs mer

Nicklas H skrev om Etab Relocation AB
    Lagring under byggnation.
    Funkade klockrent dom hämta saker lagrade och packade in allt och sedan tillbaka med allt. Läs mer

Ziad skrev om Etab Relocation AB
    Jag har anlitat ETAB flera gånger, dem är jätte bra och har en utmärkt service.

All personal är underbara och hjälpsamma.

Är super nöjd kund Läs mer
  • PATRIK L

2020-04-27

PATRIK L skrev om Etab Relocation AB
    Etablera relocation AB städtjänst förstörde våra vitlaserade trägolv och ville sedan ha fullt betalt för detta. Ingen ursäkt eller tillmötesgående alls. Jag hade skämts att arbeta på ett sådant företag. Läs mer
  • MIREILLE MIMMI S

2020-04-22

MIREILLE MIMMI S skrev om Etab Relocation AB
    Deras flyttstäd är under all kritik och riktigt uselt. Dem har ingen koll på vilka medel man har mot vilka material vilket bara skapar större skada. Dem dammsög och moppade inte heller, i köket var det gamla matrester och smulor över hela golvet. Det värsta är att dem vill ha fullt betalt för "städningen" och att jag var tvungen att jaga dem för att göra om städningen. I detta ska det tilläggas att dem inte är tillmötesgående, utan endast nonchalanta och otrevliga. Och såklart ska dem fortfarande, efter all skada, ha 100% betalt. Läs mer
  • 2020-03-11

Nea K skrev om Etab Relocation AB
    Superbekväm flytt med dessa bra killar! Läs mer
  • 2020-02-20

Daniel S skrev om Etab Relocation AB
    Anlitat etab för flytt och magasinering. Snabba och effektiva till bra pris. Läs mer
  • 2020-02-16

Max B skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp och flyttstädning: 5/5!

Otroligt imponerad av företagets kommunikation och utförande. Läs mer
  • 2020-02-11

Thomas J skrev om Etab Relocation AB
    För sju år sedan flyttade jag från Nacka till Lund. Jag tog då kontakt med Etab, vilka utförde sitt uppdrag på ett utmärkt sätt.
    Då jag nu skulle flytta från Lund till Täby, var det naturligt att kontakta Etab. De skötte uppdraget på ett lika perfekt som vid det tidigare tillfället.
    Mina bästa rekommendationer till detta företag, som både är bra på service och mycket trevliga att ha att göra med.

Thomas Jeppsson Läs mer
  • 2020-02-09

Nanette F skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp: Super proffsiga från början till slut!! snabba och effektiva, dessutom väldigt trevliga killar som hjälpte till med saker som INTE var meningen från början! Läs mer
  • 2020-01-23

Pia skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av Ett kontorsrum till annan adress samt magasinering av all kontorsutrustning under 2 månader.
    Mycket positivt bemötande både från administration samt flygpersonal. Läs mer
  • 2020-01-21

Georg M skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Stockholm till Värmland !
    Mycket bra o trevligt bemötande.
    Rekommenderas varmt!!! Läs mer
  • 2020-01-16

Jeanette L skrev om Etab Relocation AB
    Otroligt gott bemötande från första kontakt, stort tack!
    Vi behövde hjälp med att få leverans av lite diverse möbler och kläder från Skåne till Stockholm.
    Särskilt tack till Christopher som alltid gjorde en snabb återkoppling på mina frågor, även chaufförerna som meddelade
    innan de kom med flytten.
    Kan varmt rekommendera Etab AB.
    /Jeanette & Caroline Läs mer

Daniel L skrev om Etab Relocation AB
    Grym personal, noga packat och suveränt uppmärkta lådor! Läs mer

Jamal E skrev om Etab Relocation AB
    Snabb återkoppling och service i världsklass

Jag flyttade från malmö till Stockholm. Hela flytten och magasineringen alla alla möbler gick smidigt. Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer

Christoffer N skrev om Etab Relocation AB
    Har flyttat två gånger med Etab (Stockholm - Helsingborg och tillbaka) och vid båda tillfällena har det fungerat utmärkt! Rekommenderas startar! Läs mer

Cecilia R skrev om Etab Relocation AB
    En otroligt proffsig smidig och kostnadseffektiv flytt!

Supernöjd.

Tack!
    Cecilia Läs mer

Mary skrev om Etab Relocation AB
    Allt fungerar som det skulle. Läs mer

Kenny H skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga, snabba och noggranna!! Stort tack! Läs mer

Babis skrev om Etab Relocation AB
    Leveransen av mitt piano sköttes professionellt och med trevligt bemötande - jag är mer än nöjd. Läs mer

Robert skrev om Etab Relocation AB
    Snabba, flexibla och duktiga. Kanon gäng!
    Kan starkt rekommendera Etab. Läs mer
  • 2019-12-05

Lisa Martina S skrev om Etab Relocation AB
    Kan varmt rekommendera Etab! De hanterade min flytt från Stockholm till Göteborg och har vart proffsiga och trevliga längs hela vägen 😊 Läs mer

Jan W skrev om Etab Relocation AB
    Vi tömde en våning i Stocholm som skulle till förvaring i Troentorp mellan Båstad och Torekov. Etab genomförde en snabb och proffsig packning på 3-4 timmar och och skötte sedan transport och urlastning utan vårt deltagande. Personalen var trevlig och jobbade effektivt. Kan starkt rekommendera Etab till andra kunder. Läs mer

HAZME A skrev om Etab Relocation AB
    Hej, kan varmt rekommendera Etab Relocation. Flyttade från Stockholm till Lund och det gick mycket smidigt. De dök upp när de skulle, lossade som planerat och hanterade mina möbler varsamt. Mycket proffsigt! Läs mer

Stig J skrev om Etab Relocation AB
    Kan rekommendera ETAB efter transport av en soffa från Helsingborg till Stockholm. Rimligt pris och suverän service av personalen. /Stig Läs mer

Björn T skrev om Etab Relocation AB
    Superproffsiga och trevlig personal. Läs mer
  • Per-Erik Lennart Ö

2019-11-20

Per-Erik Lennart Ö skrev om Etab Relocation AB
    Flyttat från villa i Stockholm till Malmö. Fantastiskt väl genomförd flytt! 7 man dök upp i perfekt tid - supertrevliga - tömde huset på några timmar! De var skickliga och noggranna och allt skedde i en väldigt fin arbetsatmosfär. Och kontakterna med ansvarige på företaget har varit snabba och effektiva och bra - han inspekterade bohaget i förväg och lämnade detaljerad offert och har svarat snabb och tydligt på alla frågor under processens gång! Vi är mycket nöjda och skulle utan tvekan anlita dem igen!!! Läs mer
  • Johan Erik F

2019-11-04

Johan Erik F skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt nöjda! Snabbt svar vid bokning och proffsigt. I tid vid flyttdag och väldigt trevliga, proffsiga och snabba! Kan varmt rekommendera detta flyttföretag! 100%! Läs mer
  • Peter Harry N

2019-11-04

Peter Harry N skrev om Etab Relocation AB
    Vi behövde akut flytthjälp för att flytta en två:a inom Sollentuna. Etab svarade blixtsnabbt på vår förfrågan. Väl vid flytten, punktliga, trevliga, kunniga samt mycket lätta att samarbeta med. Flexibla med ett leende på läpparna. Uppstår flytt behov igen - så kommer Etab få första tjing. Stort Tack Läs mer
  • Martin B

2019-11-01

Martin B skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga, tillmötesgående, otroligt snabba med feedback. Andra gg jag har använt dom vid hämtning och lämning av möbler i olika delar av landet.
    Om jag får avgöra så kommer vi fortsätta använda dom. Gör det du med!
    3 ledord
    - snabbt
    - trevliga
    - smidigt Läs mer
  • Bo

2019-10-28

Bo skrev om Etab Relocation AB
    Vi bruger ETAB fast som partner i Stockholm, da de altid levere den aftalte service, til den rigtige pris og til det aftalt tidspunkt. Läs mer
  • 2019-10-24

Ulla F skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirman, proffsiga, snabba, trevliga, starka🙂. Vi har flyttat många gånger men aldrig haft en så bra flyttfirma som Etab! Läs mer
  • 2019-10-23

Kati Maarit H skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda med tjänsten och kan verkligen rekommendera Etab Relocation AB för dig som behöver hjälp med att flytta. Läs mer
  • Egle

2019-10-22

Egle skrev om Etab Relocation AB
    The company was recommended by a friend that has already used the services of moving and storing for several times.
    One of the things I loved the most was efficient and friendly communication.
    Everything was perfectly on time. My items were uploaded very quickly, and, very importantly, people doing the job were friendly and worked in relaxed atmosphere - which is a great help, too, because moving for me is a horribly stressful experience. Läs mer
  • 2019-10-17

Tanja skrev om Etab Relocation AB
    Använt mig av deras magasineringtjänster.
    Snabba svar, snabb hantering, superbra service och supertrevlig personal!
    De levererade från början till slut. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-15

Jan skrev om Etab Relocation AB
    Vi bokade en flytt.
    Fick hembesök inom några dagar och fick en offert väldigt kvickt.
    Då vi anlitat företaget tidigare och var mycke nöjda så ville vi även denna gång utnyttja deras tjänster.
    Vi fick låna kartonger som även dom kom fort på plats.
    Mycket bra företag med trevligt personal och snabba.

Kan varmt rekomendera detta företag.

Janne Läs mer
  • 2019-10-15

Anders skrev om Etab Relocation AB
    Jag har nyttjat ETAB under 5 års tid med allt ifrån flytt till lager, där jag kan konstatera att de gör ett utmärkt arbete till rimlig kostnad. Läs mer
  • 2019-10-14

Håkan H skrev om Etab Relocation AB
    Otroligt effektiva. Trevliga, snabba och passar tiderna på sekunden. Tusen tack för en smidig flytt Stockholm - Limhamn. Så himla tacksam för detta företag som levererar riktigt bra och proffsigt. Läs mer
  • 2019-10-14

Carima R skrev om Etab Relocation AB
    Vår flytt från Stockholm till Malmo gick supersmidigt. Snabbt, effektivt och mycket hjalpsam personal från start till slut.. En flytt kan vara jobbig på manga satt men det har funkade så smidigt. Läs mer
  • 2019-10-10

maria b skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från hus, magasinering och flytt till lägenhet gick smidigt och snabbt av mycket trevliga flyttherrar😊 Läs mer
  • 2019-10-10

Tobias P skrev om Etab Relocation AB
    Beställde packning, flytt och städ av en 4:a från Stockholm till Skåne. Etab var snabba i kommunikation och skötte hela flytten utan anmärkning. Läs mer
  • 2019-10-05

Hans S skrev om Etab Relocation AB
    Hämtning o förvaring möbler.
    Positivt och trevligt bemötande Läs mer

Mjölnarvägen 1, 131 31 Nacka