Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB
Rekommenderat företag 2016 - Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg — Visa karta

Etab relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 51 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs efter Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Olga W
    Olga W skrev om Etab Relocation AB
    Tredje gången vi använder ETAB, lika nöjda varje gång. Service minded och mkt flexibla.
  • Emma K
    Emma K skrev om Etab Relocation AB
    Snabb service, trevlig & varsam personal!
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga killar som alltid gör ett bra jobb :)
  • Andree H
    Andree H skrev om Etab Relocation AB
    Bemötandet från företaget är extremt gott. Alltid trevliga och professionella svar och dessutom mycket snabbt. Jag fick snabbt en personlig kontakt och jag uppfattade att Etab relocation förstod min situation och kunde agera utefter det efter önskemål.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Etab Relocation AB
    Lite dyrare men mycket bättre =) ETAB flyttade bohaget från vårt hus på Lidingö 215kvm till Vasastan härliga trappor ( fanns ingen hiss och vi flyttade in på våning 5 ) i November 2017
    Rekommenderat ETAB till flera av våra bekanta som jag vet även bokade dem, så det är inget att tveka på. Värt varenda krona =)
  • Maria W
    Maria W skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra firma, bra bemötande, proffsig personal.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Etab Relocation AB
    Toppen företag! Flyttat många gånger och använd många olika företag under mina 58 år - Finns bara positivt att säga :)

155kvm Malmö - Värmdö, Stockholm med packning och flytt. Allt gick precis enligt tidsplan. Mycket imponerad

Stort tack / Sandra med familj :)
  • Torbjörn Å
    Torbjörn Å skrev om Etab Relocation AB
    Vi anlitade Etab för en helhetslösning.
    Packning, flytt och städ allt gick mycket väl.
    Inga anmärkningar.

Alla var väldigt trevliga, serviceminded och bra att ha att göra med.

Vår familj på 4 rekommenderar Etab Relocation, de ombesörjde Rut avdraget helt problemfritt, vi fick bara en bekräftelse från SV.

De får mycket väl godkänt!!
    (Vi flyttade från 290kvm med ett relativt övermöblerat hus)
  • Per S
    Per S skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från 110kvm 5tr utan hiss till 120kvm 3 tr utan hiss plus vindsförråd.
    Killarna jobbade på mycket väl och bara glada miner, inga problem alls, svensk talande och mycket tillmötesgående.

Om vi flyttar ingen så är det ingen tvekan om att vi kommer använda oss utav ETAB igen.

Rekommenderat etab till fler av våra bekanta!
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Etab Relocation AB
    Vi är på det hela nöjda med Etab relocation AB. De var punktliga och effektiva.
    Vi rekommenderar Etab relocation!
  • Åke S
    Åke S skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande från första kontakt med Kristian till flyttkillarna.
  • Anna S
    Anna S skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt bemötande, serviceminded. Väldigt nöjd med både bemötande och transporten.
  • Martina L
    Martina L skrev om Etab Relocation AB
    Snabb och smidig koll. De kom dock för tidigt även fast jag ringt och önskat en specifik tid, så jag fick öppna i morgonrocken.
  • Rolf D
    Rolf D skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt och proffessionellt bemötande från början till slut.
    Tjänsten som avses är bohagsflytt från Stockholm till Karlskoga.
    Fantastisk personal som genomförde flytten. Helt inom den planerade tidsramen, utan att göra avkall på kvaliteten.
    Kan varmt rekommendera företaget till den som har behov av flyttjänster.
  • Linnea R
    Linnea R skrev om Etab Relocation AB
    Jättetrevliga killar, starka som je ne sais quoi och dessutom glada. Inga problem med flytt till tre trappor upp utan hiss, smidigt och professionellt packande i flyttbilen. Trevligt bemötande på mailen kring alla frågor och bokning.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Etab Relocation AB
    jag hade ett givande samarbete med företaget 2001 fram till ca: 2008 i samband med att vi Rotade ett antal av våra flerbostads hus, Etab Relocation ombesörjde alla våra evakueringar och förvaringar av hyresgästernas tillhörigheter under tiden som renoveringarna pågick och utförde alla återflyttningar på ett föredömligt sätt. Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsam, kan med fördel rekommenderas.
  • Therese H
    Therese H skrev om Etab Relocation AB
    Smidigt och proffsigt bemötande. Klara besked om vad det kostar utifrån verklighet. Trevlig personal.
  • Alexandra C
    Alexandra C skrev om Etab Relocation AB
    Har fått hjälp med flytt samt flyttstäd från Stockholm till Kvidinge. Bemötandet har varit suverän från början till slut. Har fått snabbt svar på mina frågor samt packningen gick jätte bra och inget va trasig. Rekommenderas varmt!!!
  • Christoffer N
    Christoffer N skrev om Etab Relocation AB
    Flyttkillar av högsta kvalité, snabb och smidig kontakt med ledningen hos Etab. Vi valde en högre prisklass på offerterna vi fick efter att tidigare använt oss av lågpris flyttfirmor och det inte är att rekommendera!!

Etab är ett riktigt flyttföretag, ordning och reda, snyggt prydliga och ordningsamma.
    Flytten från Göteborg till Stockholm gick som glass en solig sommardag ( vi åt faktiskt glass och beundrade killarna, som givetvis också fick glass)

Ska du flytta - Gör det med Etab, värt varenda krona!
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Etab Relocation AB
    Bra och smidiga. Vi hade ursprungligen tre containerns med flyttgods från sålt landställe. Har nu reducerat till bara en efter några år. Bra priser och service.
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Etab Relocation AB
    Vi har tidigare flyttat 5 gånger under loppet av 10 år, mellan olika städer i Sverige.
    Nu var det dags igen - Malmö Stockholm denna gång.
    Lägenheten i Malmö på 130kvm + vindsförråd 5 tr upp och världens minst hiss till villa belägen högt uppe på ett berg i Stockholm.

Vi skickade in en offertförfrågan och fick en hel drös med offerter från olika företag.
    Priserna skiljde förväntas värt mycket, som mest skiljde det nästan 22.000:- mellan de olika företagen - efter ett par veckor av granskande och diverse kontroller av tillstånd försäkringar och givetvis en närmare kontakt med företaget stod det klart - Etab Relocation AB får äran att packa hela vår bostad, lasta, transportera och lossa vårt bohag 600km senare.

Alla möbler sågs över och poängterade visa små skador och dyligt innan de emballerades, varenda möbel bars försiktigt ut och ned för 5 tr och sedan upp i vår nya villa, avemballering och slut besiktning av möblerna. Kartongerna snyggt staplade i respektive rum.
    De rullade även ut entre mattor vid ingången till huset som sträckte sig ett par 3 meter. Ett gäng expressarbetare tog hand om logistiken invändigt medans andra skötte det utvändiga arbetet.

Etab låg i den övre prisklassen, har varit snål vid tidigare (billigare offerter) flyttar och blev sjukt missnöjd.

Summan av kardemumman:
    Kan starkt rekommendera detta företag, allt planerades mycket väl, väldigt erfaren personal som har fullkoll på branschen's knep, de bar till och med 3 kartonger åt gången! Inga skador alls trots 63kbm bohag - 600km senare.
    Svenska killar som tog hand om allt med ett leende.
    Betalning skedde givetvis mot faktura och de ombesörjde hela RUT avdrags hanteringen.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Etab Relocation AB
    Vi köpte hjälp med flytt, packning ömtåligt och flyttstädning.
    Mycket engagerade, snabb kontakt och uppgifter om priser mm
    Kontakt fungerade hela vägen, trevligt bemötande.
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Etab Relocation AB
    Vi har nu anlitat Etab ett tag med alldeles utmärkta resultat. Precis som vi så håller dom vad dom lovar även i verkligheten. Dom kör ofta värdefullt gods som kräver " snälla men starka händer" i trånga trapphus. Personligen så rekommenderade jag dom till en mycket bestämd kvinnlig bekant vid deras flytt. Hon blev supernöjd !
    sammanfattningsvis: Mycket bra att ha att göra med !
    Uffe Kungsholmens Budbilar
  • Veronica B
    Veronica B skrev om Etab Relocation AB
    Hjälpsamma, tydliga enkla att ha att göra med.
    BRA!
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Etab Relocation AB
    Rekommenderas varmt.

Inte bara är företagets representanter kommunikativa och skickliga yrkesmän, deras offert var trots ett utmärkt utfört arbete prissatt i den nedre halvan av de offerter vi begärde. Flyttarna arbetade effektivt, var noggranna och försiktiga med allt de lastade och lossade. De poängterade även vissa skönhetsfel vid lastningen vi inte ens kände till.

ETAB var för mig en helt ny bekantskap på alla sätt och då jag var rädd att bli lurad pga min okunskap av flytt (säkert generellt sett obefogad) var min glädje desto större när allt gick bättre och enklare än väntat.

Välj gärna dessa skickliga och samvetsgranna svenska yrkesmän.
  • Mathilda ^
    Mathilda ^ skrev om Etab Relocation AB
    Jag beställde en privatflytt och valde Etab pga deras ansträngningar för schyssta arbetsvillkor mm. Kontakterna var professionella och strukturerade med en tilldelad kontaktperson som alltid var tillgänglig.
    Själva flytten genomfördes effektivt och professionellt men även med skratt, snöstorm till trots.
  • Therese F
    Therese F skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande genom hela processen. Köpte flytttjänst från Stockholm till Lund inkl städning och lån av kartonger. Allt flöt på bra.
  • Hasse G
    Hasse G skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda med bemötande och den goda servicen vi fick vid vår flytt! Bara en positiv upplevelse från första stund!
  • Anna Lena E
    Anna Lena E skrev om Etab Relocation AB
    Vi vill verkligen rekommendera Etab! Vår flytt skedde precis efter det stora snöovädret och när de kom fram till vår nya adress visade det sig att det inte var snöröjt och att flyktbilen därför inte kunde komma upp till vårt hus. Etab gjort allt och lite till för att lösa situationen och deras fantastiska personal höll humöret uppe. Till slut löste det sig och allt vårt bohag kom snabbt på plats.
  • Karin G
    Karin G skrev om Etab Relocation AB
    Glad, trevlig och hjälpsam personal och ett bra pris. Vill varmt rekommendera Etab till alla som letar efter en flyttfirma.
  • gunnar s
    gunnar s skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt hjälpsamma och kom med konstruktiva ideer för att lösa mina speciella behov.
    Det har handlat både om hjälp med flytt och med säsongsförvaring av utemöbler under ett antal vintrar.
    Christopher T gillar detta
  • Elin A
    Elin A skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation AB var en av många flyttfirmor vi kontaktade när hela vårt bohag skulle flyttas från Stockholm till Halmstad. För att kunna ge en korrekt offert och genomföra flytten problemfritt, ville Etab komma hem och själva bilda sig en uppfattning om flyttens storlek och utmaning. Efter en trevlig och snabb kontakt fick vi offerten och den var varken billigast och inte dyrast, men kontaktpersonen upplevdes som seriös och erfaren så vi gick på magkänslan. När sedan flytten genomfördes fick vi det bekräftat att vi valt rätt. Otroligt trevliga och proffsiga medarbetare gjorde ett kanonjobb åt oss. Vi rekommenderar varmt Etab Relocation.
  • Farago Publishing
    Farago Publishing skrev om Etab Relocation AB
    Super duktiga, trevliga och snabba. Löser alla problem som ev kan dyka upp. Bara bäst
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Etab Relocation AB
    Problemfritt och smidigt fullt nöjd med resultatet.
  • Anders A
    Anders A skrev om Etab Relocation AB
    Har varit nöjd med min relation till bolaget från dag ett. Korrekt - håller vad de lovar, återkommer när de ska. Toppklass rakt igenom. All kommunikation med alla de jag kommit i kontakt med har varit vänlig, lösningsorienterad och enkel.
  • Marianne R
    Marianne R skrev om Etab Relocation AB
    Jag har anlitat ETAB sen 2005, både med flyttar och magasinering, och därför haft tät kontakt med alla som jobbar där. De ställer alltid upp och hjälper till, ingenting är för besvärligt för dem!
    De har nästan blivit som en del av min familj =)
    Christopher T gillar detta
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp av tunggods från olika delar i Sverige.
  • Maria L
    Maria L skrev om Etab Relocation AB
    Nu var det väldigt länge sen jag använde mig av Etab, men de var proffsiga och punktliga och det finns egentligen ingenting att klaga på. Jag tycker även att de erbjöd mig ett bra fast pris.
  • Sara N
    Sara N skrev om Etab Relocation AB
    Vi var mycket nöjda med flytthjälpen. Bra service och trevlig och tillmötesgående personal.
  • Anna S
    Anna S skrev om Etab Relocation AB
    Bra bemötande gällande flytt. Däremot katastrof flytt städ
  • Ida I
    Ida I skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande samt bra återkoppling, kommer att använda Etab Relocation igen vid behov
  • Christer B
    Christer B skrev om Etab Relocation AB
    Nöjd med deras bemötande från offert till slutförande
    Köpt flytthjälp från Stockholm till nässjö
    Allt sköttes proffsigt och enl tidtabell
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Tumba till Kalmar, samt flyttstädning.
    Bra tidigt bemötande och hjälpsamt under hela tiden.
    Upplevde dem som seriösa och professionella.
  • John S
    John S skrev om Etab Relocation AB
    Helt perfekt utfört från första kontakt till utförd packning, flytt och flyttstäd med punktlig och trevlig personal. Rekommenderas.

//JS
  • Håkan Ö
    Håkan Ö skrev om Etab Relocation AB
    Snabb flyttning . Men det gick sönder en takkronas glas annars funkade det.
  • Sophia R
    Sophia R skrev om Etab Relocation AB
    Bad om hjälp i samband med flytt. Skulle bara flytta lite längre upp på samma gata och ville ha bärhjälp och flyttstädning. Gick snabbt och smidigt!
  • Anne Z
    Anne Z skrev om Etab Relocation AB
    Bra totalupplevelse. Snabba, duktiga killar! Bra med offert innan och inga överraskningar!
  • Anna A
    Anna A skrev om Etab Relocation AB
    Tlytt av föräldrahem. Trevlig personal med ett extra hjärta, även om deras uppskattning av flyttgodset var lite väl optimistisk.
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirman jag har haft. Bra och noggranna killar. Rekommenderar dem!
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Etab Relocation AB
    Flytt Solna -Tranås, inkl flyttstädning. Tydliga besked och väl genomfört. Inga oklarheter och mkt god kommunikation.

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg