Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Etab Relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 55 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.
Samtliga av våra fordon är utrustade med GPS sändare vilket innebär att vi kan följa dem i realtid dygnet runt, ert bohag är i trygg förvar genom hela flyttuppdraget.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs i enlighet med Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!

Läs vad 269 kunder tycker om Etab Relocation AB 2

2021-08-23
    Flyttade från villa till 3 rums lägenhet.
    Fick rekommendationen via Bjurfors.
    Jättebra och jättenöjda. Enkel offert, bra service, flytten gick galant.
    Jättebra killar/gubbar som slet som
    som bara den.
    Skitbra!
    2021-08-09
    Fantastiska flyttkillar som utan missöden flyttade min etta i Stockholm till en tvåa i Lund, både utflytt och inflytt gick rekordsnabbt. Jag hade packat själv, och packmaterial kom gratis när de lovat. Jag var orolig för min stora soffa, men det var heller inga problem. Den enda kritiken jag har är att man lade på 2000 kr på ursprungsfakturan för att jag påpekade att soffan var klumpig, men inte justerade neråt när det visade sig att den inte var något problem. Det blev en tämligen dyr flytt för så lite saker, men jag skulle använda Stab igen för den fantastiska flyttpersonalen!
  • 2021-07-22
    Familjen bestämde sig i början av året för att flytta från Stockholm ner till västkusten. Flytten skulle lastas och köras ner till västkusten på en torsdag och lossas nere på västkusten på fredagen. Flyttstädningen skulle utföras samma fredag som lossningen. Vårt enda krav var att nyckel och passerbricka till lägenheten, som städteamet använt, skulle levereras till vår mäklare. Vi betalade extra för detta.

Kommunikationen fram till flyttdatumet var okej, varken bra eller dålig. Vi angav adress och kontaktpersoner hos mäklaren där nyckel och passerbricka skulle lämnas samt meddelade att vi inte kommer vara på plats i Stockholm efter flytten.

På flyttdagen (torsdagen) kom det fyra personer som snabbt och effektivt bar ner samtliga saker till en väntande lastbil. Vi gav nyckel, passerbricka samt en lapp med adress och kontaktpersoner till vår mäklare till en av personerna som bar ner grejer, denne skulle lämna dessa vidare till städteamet.

Dagen därpå (fredag) lossas våra grejer snabbt och effektivt in i vår nya lägenhet. Vi hör ingenting från Etab kring städningen, vilket vi tar som att städningen och lämning av nyckel och passerbricka hos mäklaren har gått enligt plan.

Under måndagen, samma dag som överlåtelsen av lägenheten vid 13.00, hör vi ingenting från Etab. Vi bestämmer oss för att inte chansa och kontaktar Etab vid omkring 08.00. Enligt Etab har allt gått enligt plan. Vi tar kontakt med vår mäklare för att verifiera att de har tagit emot nyckel och passerbricka vid ca 08.30. Vi får svar en stund senare att nyckel och passerbricka INTE har lämnats in.

Vi ringer direkt till Etab och förklarar att nyckel och passerbricka inte har lämnats in till vår mäklare. De ber om att få återkomma. Efter ungefär en timme får vi ett SMS med info att nycklarna visst har "lämnats i fredags till en tjej i receptionen". Vi ringer tillbaka till mäklaren som nekar att de har tagit emot dessa. Vi återkopplar till Etab som ber om att få återkomma. Omkring 30 minuter senare får vi ett SMS att sakerna lämnats till fel mäklarbyrå och att någon är på väg att hämta upp dem och lämna in dem till vår mäklare. Vi är nu stressade och har fått avbryta vår dagsutflykt för att lösa detta - det är knappt två timmar till överlåtelsen av lägenheten.

Vi hör inget från Etab på över en timme och frågar därför om status. Vi ombedes efter en stund att prata med personen som är ansvarig för städningen hos Etab. Det är nu drygt 20 minuter till överlåtelsen. Städansvarig hos Etab meddelar att nyckel och passerbricka lämnats i brevlådan som tillhör lägenheten, inte hos mäklare som vi har kommit överens om.

Vi avslutar samtalen med Etab och pratar med istället med vår mäklare och löser det utan Etabs hjälp.

Så här i efterhand kan vi skratta åt hur otroligt dåligt detta sköttes, men mitt uppe i det var det väldigt stressigt och påfrestande. Vi fick sitta i flera timmar och medla mellan Etab och vår mäklare. Vi fick hela tiden be om återkoppling och den info vi fick var hela tiden fel. Vi meddelande Etab att vi var oerhört besvikna och att vi förväntade oss ett avdrag på faktura, enligt oss räckte det inte med att dra av avgiften för att lämna nyckel och passerbricka. Det ska tilläggas att vi blev felaktigt fakurerade för balkongstädning, trots att vi inte beställt det.

Vi fick faktura - Ingen kompensation. Etab drog bort avgiften för nyckellämning samt balkongstädning (den som vi inte beställt). Vi har inte ens fått en ursäkt.

Vi har aldrig varit med om att ett såpass rekommenerat företag har en sådan usel kommunikation med en kund som Etab hade under detta uppdrag. Om vi inte hade kontaktat Etab och vår mäklare under måndagen hade vi suttit där vid överlåtelsen och undrat vart den sista nyckeln och passerbrickan tagit vägen. Pinsamt!
    2021-06-28
    Jättetrevlig personal som genomförde vår flytt på ett otroligt effektivt sätt. Glada, snabba och strukturerade!
    Trevlig kontakt även med bokningen och när jag ringde och ville få hämtning av flyttkartonger kom dom direkt!
    Vi kan verkligen rekommendera Etab som flyttfirma!
  • 2021-06-01
    Funkade hur smidigt som helst ! Punktliga och sen super effektiva. De var noga med att emballera eller använda filtar för säker transport. Kan inte klaga på någonting ! Super !
    2021-05-26
    Dom lämnar efter sig en äcklig lägenhet.

Avföring på toalett-golvet!

Därefter arrogant bemötande
  • Eva
    2021-05-15
    Snabba, effektiva och vänligt kompetent bemötande samt utförande
    2021-05-14
    Vibeställde flytt från Sthlm till Torekov.Allt fungerade perfekt snabb och trevlig personal.Ingenting att klaga på
    2021-05-13
    Vi har köpt transport av villabohag, långtidsmagasinering och utlandsflytt av Etab Relocation.

Från första förfrågan har Etab skött kommunikation och hantering fläckfritt. Otroligt snabb respons, trevlig ton och bra information i varje kontakt. Prismässigt var det också otroligt mycket värde för pengarna och jag kan verkligen rekomendera detta bolag för all typ av inrikes och utrikes hantering av bohag och magasinering.
    2021-05-12
    Otroligt bra bemötande och tydlig kommunikation.
    Jättetrevlig personal och enkla att samarbeta med.
    Rekommenderar starkt detta företag!
  • Anna F
    2021-05-12
    Jag hade en något rörig logistikkedja vid min flytt från Stockholm till Österlen i maj -21. Magasinering hit och dit och olika tider och adresser. Det har gått som smort och Axel, som dök upp vid fyra tillfällen, har varit en klippa. Kan bara ge mina varmaste rekommendationer.
    2021-03-12
    Transport av ett fåtal möbler + kartonger från Sverige till Nederländerna. Vänligt bemötande och bra planering samt snabb återkoppling under tiden via mejl eller telefon. Trevlig personal som hämtade upp mitt pick och pack och vänliga chaufförer från Danmark som levererade allt i gott skick på slutdestinationen. Mycket nöjd med den service jag fick samt utfört arbete. Jag kan varmt rekommendera Etab Relocation AB.
    2021-02-20
    “Long story but no so short” ... jag är utlandssvensk sedan över 40 år och i pandemi lockdown i Toronto, Kanada. Min bror, släktingar och vänner i Stockholm börjar alla bli äldre med allt vad det innebär och mitt i allt detta måste min lilla mammas lägenhet tömmas på hennes älskade saker. Kusin Lena ringde Etab/Ulrik Nilsson som tidigare organiserat många flyttar/tömningar/städning för släkt och vänner och introducerade mig och mammas flytt. Mitt första samtal med Ulrik började med att ”ni måste tömma och slänga ALLT ... möbler, innehåll i skåp, lådor, bokhyllor, balkong, källarutrymme etc etc förutom vad som ska till mamma på VOB”. Ulrik jobbade med oss och var otroligt flexibel! Han kom själv till lägenheten ett par dagar innan flytten för att se vad som fanns kvar. Brorsan och hans vän Hannah hade då lyckades reducera vad som skulle slängas men vi var tvungen att lägga till en extra adress för flytt. Allt gjordes för att vi skulle känna oss säkra inför flytten ... helt otrolig bemötande av alla vi hade kontakt med och företaget levde mer än väl upp till dom förväntningar vi hade och det pris dom gav var helt otroligt för vad dom gjorde för oss!
  • Lotta T
    2021-02-19
    Otroligt trevliga och tillmötesgående. Jag kände mig trygg med deras upplägg när jag skulle flytta.
    Noga när de hanterade möblerna, de plastade in dem och var aktsamma med våra fina glas som de packade försiktigt. Artiga killar som var snabba och effektiva. Kan varmt rekommendera Etab!
    /Otto Thoresen
    2021-02-19
    Vi behövde hjälp med vårt flyttlass från Stockholm till föråd i Ystad, ca 200 kartonger och lite möbler.
    Allt fungerade jättebra. Väldigt trevligt gäng killar lastade. En lika trevlig chaufför körde ner lasset. Två gemytliga skåningar mötte upp och vi hjäpltes alla åt att lossa.
    Allt gick snabbt och smidigt.
    Vi är så lättade och nöjda!
  • Jerry H
    2021-02-19
    Kort och gott kan man säga att flytten gick väldigt smidigt och proffsig bemötande rakt igenom.
    MYCKET NÖJDA med Etab.
    Vi köpte flytt från Värmdö till Österen/Skåne
    2021-02-18
    Väldigt bra kommunikation, enkla att ha att göra med. Christopher var väldigt trevlig och hela upplägget verkar väldigt smidigt.
    2021-02-10
    Flytt av akvarium, mycket hög service nivå på gubbarna som utförde flytten, och framför allt professionella på det dom utförde!

Detta företag kommer jag garanterat använda mig mer av!

/ Mycket nöjd kund:)
    2021-02-10
    Jag känner mig svindlad av företaget. Läs recensioner de inte begärt in.
    Det började med att flyttpersonalen dök upp en timme innan utsatt tid. Tar såklart betalt från det att de lämnar företaget. Angav dessutom att det tog dem 1 timme att åka resvägen som tog mig 20 min samma väg, samma tid. Detta upptäcktes inte förrän jag begärt ut tidsloggen och ifrågasatte den, en högt uppsatt person inom företaget bemötte detta med ett: jaha, ja ok vi ser att bilen stått stilla en stund där. Flytten skedde sedan relativt smärtfritt men inte utan att lyssna på en av personalens klagan över att kartongerna var packade mer än maxvikten på 30 kg, vilket de inte var. När sedan den bokade städningen skulle ske, två personer 8 timmar på 52 kvadrat som beställt, blev resultatet katastrofalt. Bajs i toaletten (inte där när vi lämnade lägenheten två dagar tidigare), hårstrån överallt och även ett draperi av rinnande grönt medel på insidan av dörrar och skåp. När jag sedan klagade på detta fick jag som svar av städpersonalen att de hade städat. Av den högt uppsatta personen inom bolaget fick jag som svar att han var på landet och inte kunde prata mer. Kvar stod jag med en överlämnad lägenhet till ny ägare som inte ville flytta in på grund av det dåliga skicket. Städningen gjordes sedan om två gånger och till slut fick jag anlita en annan firma att utföra jobbet på egen bekostnad från mig. Det kan säkert gå bättre för andra att anlita bolaget men gör det på egen risk, ta inte städningen och begär ut tidsloggen och granska den mot de tider du vet att flytten sker. Oseriöst och värdelöst bemötande från företaget.
  • 2021-02-01
    Vi använde Etab för flytthjälp från lägenhet till radhus. Flyttkillarna var i tid och gjorde ett fantastiskt bra jobb. De var trevliga och bjöd på många skratt. Jag kan utan problem rekommendera Etab. Vi använde oss även av deras flytthjälp och även den var mycket bra.
    2021-01-20
    Supersnabb och effektiv flytt av bohag från malmö till sommarställe på Lisö, Nynäshamn. Inkluderade också transport av personbil. Väldigt vänligt och proffisgt bemötande och uppfyllde alla förväntningar.
    Kan rekommenderas
    Med vänlig hälsning,
    Rolf
    2021-01-01
    Inledningsvis handlade de tjänster vi önskade om förvaring av ett helt bohag. Det blev i slutänden förvaring av en skinnsoffa. I första kontakterna blev det ett visst bollade med mail innan det blev klarlagt vad vi önskade och vilken kostnaden blev. Den kontakten kunde ha varit lite mer uppstyrd från etabs sida. När vi väl bestämt oss för att förvara soffan har allt funkat bra. Från beställningen till hämtningen och som vi förmodar, förvaringen.
  • Ulf
    2020-12-30
    Vi har bara positiva omdömen att ge. Vi har ett 450 kg tungt självspelande piano som var en utmaning för er. Först gick den inte in i vår evakueringslägenhet hos SVPH i Nockeby. Då paketerade ni in vårt kära arvegods väl och sände det till Hemmesta. Där vi fick titta till det också. Och nu med ett par ynka cm marginal gick pianot in i lägenheten i Nockebyhem. Efter att ni utan vidare snack hängde av ytterdörren först. Finfint jobbat!
    För övrigt utmärkt genomförd flytt med trevliga och hjälpsamma människor. Det vet jag många grannar tycker också.
    Ulf Svidén
    Flytt och lagring.
    Proffsigt bemötande av alla.
    Levde upp till alla mina förväntningar på ett proffsigt sätt
    2020-12-30
    As an international company we are used to working with different styles and ways of working. Each time we have worked with Etab they were reactive, efficient and extremely hard working.
    We highly recommend them and it was a pleasure to work with them.
    Kirsty STOKES
    Director of Facilities, EMEA @ Intrado
    2020-11-12
    Bohagsflytt, Tyresö - Funäsdalen. Professionella, hjälpsamma, pålitliga och trevliga.
    2020-10-22
    Köpte flytt från Stockholm till Malmö. Uppdraget utfördes till full belåtenhet. Kan rekommendera företaget då både tider och avtal hölls.
    2020-10-22
    Vi skulle flytta från Skåne till Stockholm och fick väldigt bra hjälp av Etab. Professionellt och trevligt bemötande från början till slut. Vi fick snabb återkoppling när det vid ett tillfälle blev en liten försening. Effektiva flyttkillar som också var väldigt trevliga och hjälpsamma. Rekommenderar dem varmt vid flytt!
    Verifierad kundrelation
    Jag köpte en flytt med magasinering och sedan utkörning till ny adress. Jag blev mycket bra bemött av alla inblandade och alla mina förväntningar infriades.
    2020-10-21
    Snabb och utmärk service! Väldigt nöjda!
    2020-10-21
    Flyttgubbarna har konstig musiksmak annars ett riktigt toppengäng. Vi flyttade från Stockholm till Österlen med massa, massa grejer.
    2020-10-03
    Inga sura miner!
    Flytthjälp har fungerat utmärkt med Etab! Duktig, trevlig, yrkeskunnig och varsam personal som inte visade några sura miner trots att vår stora flytt tog en heldag!
    Vi hade packat mycket men fick hjälp med kök och ömtåligt. Tydliga instruktioner och god logistik underlättade allt! Rekommenderas varmt!
  • Stefan D
    2020-10-03
    Flytt från Sthlm till Lund - superproffsigt och schysst service hela vägen Rekommenderas
    2020-09-21
    Vi gjorde en flytt till fritidshus som innebar en omlastning till båt och sen bära 80m på land. Dessutom fick vi på grund av vädret skjuta på allt två dagar före. Men det fixade de utan problem. Allt gick sen hur smidigt som helst och de tre i teamet från Etab var trevliga, proffsiga och klara en timme snabbare än vad vi trodde. Mycket nöjd!
    2020-09-17
    Vi köpte flytt av möbler till vår nya fastighet.

Vi blev genom hela processen bemötta på ett professionellt och kundvänligt sätt.

Vi förväntade oss ett enkelt och smidigt och professionellt förfarande. Det fick vi också.

Leverans enligt förväntan, helt enkel perfekt!
  • Emile P
    2020-09-10
    Flyttade från Stockholm till Malmö

+ Snabb kontakt
    + Bra packning
    + Snabbt och smidigt
    + Problemfritt

Minus
    Inget alls! Bara bra hela vägen från hem till hem!

100% rekommenderar
    2020-07-22
    Bra företag, man pressade in oss i schemat trots väl liten framförhållning och flytten gick över förväntan. Bilen kom på exakt rätt tid, flyttkarlarna var snabba, trevliga och effektiva, lyhörda och flexibla. Inga skador på bohaget, allt väldigt proffsigt.
    2020-07-04
    Packning och flytt mellan Sollentuna och Torekov.
    Snabba och tydliga svar. Punktlighet och noggrannhet.
    Allting gick över förväntan och vi kunde "släppa" hela flyttstressen.
    ETAB svarade för ett utmärkt jobb och bidrog till att vi snabbt kom i ordning i vårt nya hus.
    2020-06-24
    Vi flyttade från Stockholm till Jämtland. Punktliga, ordentliga, och trevliga killar. Väldigt effektiva och snabba! Rekommenderas varmt!
    2020-06-16
    Punktlig, mycket trevliga killar som jobbar på, grymt nöjda
    Kent
    La Lorraine
    2020-06-14
    Bostadsflytt från Möja till Värmdö. Mycket bra bemötande . Jag var lite orolig hur det skulle gå med bil och färja mm. Jag blev mycket nöjd med hur företaget bemötte mig och klarade av uppdraget. En fantastiskt bra upplevelse före, under och efter klarad uppgift. Toppen nöjd.
  • Lennart
    2020-05-25
    Stort tack för ett väl utfört arbete med vår flytt från Solna till Ystad.
    Lastningen gick fantastiskt bra och både möbler, lampor, tavlor och annat ni packade kom oskadat fram I tid till Ystad tillsammans med våra egenhändigt packade lådor.
    Även lossningen gick smidigt och lätt.
    Stort tack till samtliga för ett trevligt och effektivt bemötande.
    2020-05-18
    Flytt av möbler och kontorsmaterial.
    Trevligt bemötande, checkade av vad som skulle utföras innan arbetet på börjades och snabbhantering.
    Vilket gjorde att det fungera lätt och smidigt.
    2020-05-15
    Köpt flytt och magasinering av Etab. Jag är mycket nöjd med bemötandet före och under flytten. Mycket trevliga och proffsiga flyttgubbar. Tack för hjälpen!
    2020-05-15
    En flytt från Stockholm till långt ut i landsbygden. Lätta att boka, de kom i tid, jobbade snabbt, och levererade exakt i utsatt tid.
    2020-05-15
    Vi är supernöjda med servicen vid våra 2 flyttar och magasineringen. Supertrevligt bemötande från alla i flyttgänget. Glada, starka, proffsiga, snabba. Våra varmaste rekommendationer!
    Anna & Johan
    2020-05-13
    Jag fick ett paket som var perfekt anpassat efter våra behov och det fullföljdes i detalj. Kl 8 stod flyttbilen utanför vårt nya hem 60 mil söderut.
    2020-05-13
    Under viss Corona-stress skulle vi styra upp en flytt från Nacka till Göteborg. Bråttom var det. Fick snabbt en offert, trevligt bemötande i mail och telefon, och flytten genomfördes några dagar senare, snabbt och effektivt. Personalen infann sig exakt på klockslag både vid utflytt och inflytt. Vi blev helt igenom nöjda.
    2020-05-13
    Flytt från Oslo och magasinering i Stockholm.

Fantastisk service och vänliga. Hjälp med allt som jag frågade om.
    2020-05-13
    Flytt från Skåne till Stockholm gick smidigt och bra på alla sätt.