Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg — Visa karta

Etab relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 51 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs efter Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 116 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Åsa K
    Åsa K skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mer än nöjda med möbelflyttningen Helsingborg - Stockholm;
    Första mailet med förfrågan kom i princip omgående. Prisuppgift och dag för transport bokades enl önskemål.
    Hämtning skedde med trevligt bemötande och hjälpsamhet.
    Leverans på utsatt tid även där med trevlig personal.
    In i minsta detalj har arrendet skötts med yrkesstolthet och bemötande utöver det vanliga -
    vi bugar och tackar och kommer att nyttja/rekommendera er vidare.
  • Joakim Y
    Joakim Y skrev om Etab Relocation AB
    Vi har anlitat Etab för transporter dagligen i Stockholm sedan 2016, snabba glada och ordningsamma.
    + extra plus på snabba svar och lösningar när framförhållning inte funnits från oss
  • Johan T
    Johan T skrev om Etab Relocation AB
    120kvm från Åkersberga - Vaxholm.
    Flyttat många gånger under åren och ingen har presterat lika professionellt, både flyttligan & kontoret.
    Ordning och reda från besiktning -> flyttstädningen.

Rekommenderas starkt!
  • Filip K
    Filip K skrev om Etab Relocation AB
    Etab flyttade ett antal möbler från Malmö till Stockholm för min räkning, med bärhjälp på båda platserna. Hela processen var enkel och smidig, men snabba svar på frågor och funderingar, och sedan punktlig och trevligt jobb under själva flytten.
    Rekommenderas!!
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Etab Relocation AB
    Snabbt, proffsigt, enkelt och tryggt! Flyttat från Stockholm till Malmö och tillbaka till Stockholm igen. Använt Etab båda gångerna och allt har klaffat perfekt! Alla tider har hålllits och jag har känt mig helt trygg med både packningen, bärningen och transporten. De håller löpande kontakt med avstämningar och statusrapporter från tecknat avtal till det att sista kartong är på plats!
  • Helena S
    Helena S skrev om Etab Relocation AB
    Flytt Stockholm - Falsterbo
    Mycket servicefokuserade och problem lösande företag.

vi hade vårt hem fördelat på 3 olika adresser, vi byte datum och ändrade oss men Etab levererade professionella svar och ändringar trots att det var i sista sekund.

rekommenderas varmt
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Etab Relocation AB
    Mycket seriöst företag, killarna jobbade snabbt och effektivt, inte en skada trots stor flytt från 140kvm, kan tillägga att det regnade ute vid flytten och de la ut tjocka entremattor innan för dörren, knappt spår efter dem :)

Ska ni flytta så gör det med Etab
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Etab Relocation AB
    Flyttade mellan Stockholm och Malmö.
    Packningen var mycket noggrann och tavlor emballerades nog bättre än när vi köpte dem.
    Flytten av 63kbm gick galant, 5 tr utan hiss i Malmö men de gjorde det med ett leende.

Flyttstädning helt klanderfritt.

Rekommenderas Starkt!
  • Malin B
    Malin B skrev om Etab Relocation AB
    Vi är nöjda med utfört uppdarg! Trevligt bemötande och god servise!
  • Johan E
    Johan E skrev om Etab Relocation AB
    Suveränt! Bra bemötande från början till slut. Proffsig hantering. Snabb leverans!
  • Pia G
    Pia G skrev om Etab Relocation AB
    Grymt positiva och hjälpsamma från första kontakt. Vi hade mycket ändringar från första bokningen till att allt var klart men detta tog Etab imot utan något problem och gjorde snabba ändringar.
    Städningen sköttes bra och då vi hade glömt kvar nga saker ringde dom och frågade vart dom skulle ställa det.
    Kan varmt rekommendera Etab
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Etab Relocation AB
    Mycket nöjd och rekommenderas starkt!
    Trevligt bemötande och allt gick kanon =)
  • Helena T
    Helena T skrev om Etab Relocation AB
    En trevlig och noggrann lastade mina sköra och värdefulla föremål, mitt arvegods, i Lund och nästa dag levererades det till mitt hem i Tyresö. Jag kan varmt rekommendera Etab Relocation.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Etab Relocation AB
    ETAB gjorde ett mkt bra jobb - rekommenderas!
  • M3 Storage M
    M3 Storage M skrev om Etab Relocation AB
    Proffsiga med utmärkt service och support.
  • Kim N
    Kim N skrev om Etab Relocation AB
    Det är andra gången vi använder oss av Etab. Att flytta 60mil med oklart datum för tillträde kan vara stressande i sig, men med Etab och Christopher så löser sig allt. Flexibilitet, personlig service och kvalitet kännetecknar företaget. Tack igen Christopher Tottie!

/Kim
  • Elisabet J
    Elisabet J skrev om Etab Relocation AB
    Helt igenom proffsigt, trevligt och lösningsorienterat bemötande från bokning, utflytt och inflytt.
  • Johan J
    Johan J skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt bemötande bra offert jättetrevliga flyttkillar som fjorde allt med ett leende
    Mycket nöjd och rekommenderas med glädje
    Johan Järnefelt
  • Anna L
    Anna L skrev om Etab Relocation AB
    Mycket proffessionella, Tog väl hand om det som flyttades. Var effektiva och höll tider bra
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Etab Relocation AB
    All eloge till Christoffer Tottie!!
  • Berit D
    Berit D skrev om Etab Relocation AB
    Hej,
    Minn upplevelse var toppen från början till slut. Jag var verkligen ute i sista minuten men fick ändå ett superproffsigt bemötande där man såg till ordna fram hjälp trots hög belastning. Skulle varmt rekomendera Etab relication till mina vänner och kommmer att anlita dem igen vid nästa flytt.
  • Ann B
    Ann B skrev om Etab Relocation AB
    Flytt och flyttstädning.
    Hela paketet fungerade utan anmärkning.
    Mycket nöjd med personalen och hur de utförde uppdragen.
  • Anders K
    Anders K skrev om Etab Relocation AB
    Enkelt and snabbt ocg bra bemötande. Helt perfekt även för vår ganska långväga flytt från Stockholm till Skåne
  • Sven-Otto L
    Sven-Otto L skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra från början till slut. Snabba, leveranssäkra, trevliga att ha att göra med.
  • Christian J
    Christian J skrev om Etab Relocation AB
    Anlitade Etab för att flytta Stockholm -> Sundsvall. Dom gjorde ett kanon jobb och allt flöt på. Försiktiga med packningen och allmänt ordning och reda. Det var väldigt glädjande att Etab var proffsiga hela vägen. Rekommenderas starkt.
  • Michael S
    Michael S skrev om Etab Relocation AB
    Arbetar inom Mäklar branschen och har skickat kunder till ETAB i cirka 6-7 år och är fantastiskt nöjd med den kvalitén dom levererar. Kan varmt rekommendera dom.
  • Ann-Charlotte J
    Ann-Charlotte J skrev om Etab Relocation AB
    Flyttat 3 gånger tidigare med andra företag och inget har varit i närheten av ETAB.
    Mycket rutinerade killar, allt emballerades bra, inga skador, bra kommunikation.
    Etab packade även allt vårt ömtåliga gods och allt var helt och mycket bra emballerat!
    Etab hanterade även RUT avdraget utan att vi behövde göra något.
    Många tack till en enastående flytt - Rekommenderas !!
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation är utan tvekan det bästa flyttföretaget, har under mina 66 år flyttat många gånger. Helt problemfritt från start till slut. Mycket yrkesstolthet och erfarenhet
  • Peter L
    Peter L skrev om Etab Relocation AB
    Malmö - Stockholm 63kbm från villa på 230kvm.
    Allt utfördes på mycket professionellt sätt, snabb kommunikation, fasta prisvärda priser, inte billigast men mycket bra och säkert.
    Dessutom har de så stora bilar att allt fick plats i en lastbil!
    Rekommenderat dem till flera av våra bekanta och kollegor.
  • Mats E
    Mats E skrev om Etab Relocation AB
    Flytt inom Stockholm 130kvm, väldigt bra bemötande, väldigt bra omhändertagande av våra möbler och tillhörigheter.
    Emballering av alla möbler ingick med filtar och plast innan de bar ut dem till lastbilen, de påpekade även befintliga skador

Snabba tydliga svar både via mail och telefon.

REKOMMENDERAS VARMT!
  • Lovisa F
    Lovisa F skrev om Etab Relocation AB
    Flytten gick smidigt och flyttkillarna var väldigt trevliga! Snabb respons på mail.
  • Camilla D
    Camilla D skrev om Etab Relocation AB
    Har anlitat Etab vid ett antal tillfällen och är hur nöjd som helst. Trevligt bemötande vid beställning och glada och tillmötesgående flyttkillar. Kändes hur bra som helst.
  • Christopher
    Christopher skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirma i Stockholm, ett par vänner rekommenderade dem efter att de blivit sjukt imponerande av dem så jag testade och måste säga att jag också blev sjukt imponerad.
    Rut avdraget fungerade toppen och jag behövde inte göra ett dugg :) etab löste allt

Flytta själv?
    Aldrig mer - Etab Relocation och inget annat :)
  • Anna P
    Anna P skrev om Etab Relocation AB
    Snabb respons över telefon och mail ( inom par minuter)
    Alla var urtrevliga och serviceminded genom hela resan.

Flyttat vid tidigare tillfällen och aldrig varit så nöjd som med etab.
    ( 130kvm bostad )
  • Josefin H
    Josefin H skrev om Etab Relocation AB
    Jätte imponerad av deras insats, flytt från 160kvm östermalm - danderyd
    Vi har massor av saker och det tog dem endast 7 tim från början till slut.
    Mycket lätta att kommunicera med, väldigt förstående och lyhörda till mina önskemål!

Kommer aldrig använda annat företag än ETAB !!
  • Arne G
    Arne G skrev om Etab Relocation AB
    Helt fantastiskt företag från början till slut.
    Trots snökaos utförde de packning flytt och städ av bostad på 195kvm med bravur.

Rekommenderas starkt! ( alla pratar svenska)
  • Maria S
    Maria S skrev om Etab Relocation AB
    Supernöjd från första kontakt och genom hela processen. Trevligt bemötande, snabb service och uppföljning. Kan verkligen rekommenderas.
  • Sabina S
    Sabina S skrev om Etab Relocation AB
    Har anlitade Etab vid mina två senaste flyttar och har båda gångerna blivit fantastiskt nöjd. Fick ett gäng glada och effektiva killar som löste allt på bara några timmar!
  • Sophie S
    Sophie S skrev om Etab Relocation AB
    Pianoflytt var vårt uppdrag till Etab Relocation och de fixade det galant. Kändes tryggt och säkert hela vägen från första samtalet till utfört arbete. Mycket trevlig personal!
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Etab Relocation AB
    Superbra hjälp, kommer aldrig att använda en annan flyttfirma, rekommenderas varmt!
  • Karin B
    Karin B skrev om Etab Relocation AB
    Vi fick hjälp att flytta bohaget från vår etta i Malmö till Stockholm. Det gick snabbt och smidigt att få svar via mail, och arbetet utfördes precis som vi kommit överens om. Även mycket trevlig personal. Kan rekommendera!
  • Pär P
    Pär P skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt kundbemötande och professionella i sitt utförande. Ingav högt förtroende med bra service genom hela flyttprocessen.
  • Lena A
    Lena A skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra!
    Fick hjälp med att flytta lite möbler och kartonger från Stockholm till Skåne.
    Lena
  • K-g S
    K-g S skrev om Etab Relocation AB
    Hej
    Det var ett roligt och arbetsamt gäng som jag mötte
  • Olga W
    Olga W skrev om Etab Relocation AB
    Tredje gången vi använder ETAB, lika nöjda varje gång. Service minded och mkt flexibla.
  • Emma K
    Emma K skrev om Etab Relocation AB
    Snabb service, trevlig & varsam personal!
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga killar som alltid gör ett bra jobb :)
  • Andree H
    Andree H skrev om Etab Relocation AB
    Bemötandet från företaget är extremt gott. Alltid trevliga och professionella svar och dessutom mycket snabbt. Jag fick snabbt en personlig kontakt och jag uppfattade att Etab relocation förstod min situation och kunde agera utefter det efter önskemål.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Etab Relocation AB
    Lite dyrare men mycket bättre =) ETAB flyttade bohaget från vårt hus på Lidingö 215kvm till Vasastan härliga trappor ( fanns ingen hiss och vi flyttade in på våning 5 ) i November 2017
    Rekommenderat ETAB till flera av våra bekanta som jag vet även bokade dem, så det är inget att tveka på. Värt varenda krona =)
  • Maria W
    Maria W skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra firma, bra bemötande, proffsig personal.

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg