Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Mjölnarvägen 10, 131 31 Nacka — Visa karta

Etab Relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 53 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs i enlighet med Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 177 kunder tycker om Etab Relocation AB

• 2019-07-12

Lisa S skrev om Etab Relocation AB
    Bra kommunikation, allt gick snabbt o smidigt. Trevliga! Läs mer
  • 2019-07-09

Clara E skrev om Etab Relocation AB
    Allt var jättebra när jag fick hjälp att flytta från Stockholm till Ystad. Lätt att få kontakt med ansvarig och få svar på mina frågor. Trevligt bemötande och proffsiga personer som hjälpte till vid lastning och lossning. Läs mer
  • 2019-06-10

Sambuddha C skrev om Etab Relocation AB
    Excellent. Exceeded my expectations Läs mer
  • 2019-06-07

Håkan skrev om Etab Relocation AB
    Professionellt bemötande & utförande! Läs mer
  • 2019-05-17

Lasse & Anne-Maj T skrev om Etab Relocation AB
    Flytt, via rekommendationer ringde till Etab- mycket bra bemött. Alla förväntningar till fullo uppfyllda.

Mycket nöjd Läs mer
  • Andrea D

2019-04-17

Andrea D skrev om Etab Relocation AB
    Vi köpte en flyttjänst från Skåne till Adelsö. Vi packade själva. Allt kom fram helt och i bästa skick. Vi fick bästa tänkbara bemötande hela vägen. Även flyttkillarna var mycket artiga och duktiga på att bära in allting utan att det blev några skador på dörrkarmar eller dyl. Mycket nöjda! Läs mer
  • Sören O Anita A

2019-04-01

Sören O Anita A skrev om Etab Relocation AB
    Flyttning till Skåne från Täby, samt flyttstädning.

Perfekt service och fantastik personal i alla led.

Vi är mycket nöjda. Tack Läs mer
  • 2019-03-28

Ümit K skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt proffsiga och välorganiserad företag .
    Är jätte med både flytten och servicen under flygtiden
    Rekommendera starkt . Läs mer

Alltid i tid
    Korrekt fakturering Läs mer
  • 2019-02-20

Lisa N skrev om Etab Relocation AB
    Alltid snabba och trevliga. Lan hjälpa till med allt! Läs mer
  • Viktor W

2019-02-08

Viktor W skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation AB flyttade ett piano och en tyngre skänk, från Stockholm till Malmö. Punktligt på utlovade tider för hämtning och lämning. Trevligt bemötande både i mejlväxling och på plats.

Pianot och skänken levererades i prima skick, till en vettig kostnad.

Tack Christopher och övriga på Etab Relocation AB! Läs mer
  • Anna L

2019-02-07

Anna L skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från Stockholm till Skåne och det fungerade perfekt. Samtliga anställda på Etab gjorde fantastiskt arbete, från kontakt person Christofer, chafören, städerskor och alla andra som bar vår bohag. Ingenting gick sönder, punktligheten var exemplariskt. Rekommenderas varmt !!!!!!! Läs mer
  • 2019-02-07

Björn R skrev om Etab Relocation AB
    Tydlig och bra leverans och kommunikation från början till slut. Lösningsorienterade och positiva!
    Prisvärt! Läs mer
  • 2019-02-07

Melinda S skrev om Etab Relocation AB
    Stort tack för hjälpen Christopher! Snabb återkoppling och service över förväntan. Läs mer
  • Mikael S

2019-02-07

Mikael S skrev om Etab Relocation AB
    Etab överträffade förväntningarna. Killarna var extremt noga med inpaketeringen, det fanns inte en repa på våra möbler. Det var ett stort flyttgäng, så flytten gick snabbt. Dessutom var alla trevliga att snacka med. Vi flyttade för tre år sedan med en annan flyttfirma som också var bra, men ETAB var ett strå vassare. Läs mer
  • 2019-02-06

Verifierad kundrelation
    Jennie G skrev om Etab Relocation AB
    Jag flyttade in i ett hus som etab hade städat. Städningen kom inte som planerat, vilket gjorde att de skulle hämta hem en dag på tre personer. De hade inte med sig lampor så de städade vissa rum i mörker. Det va bristande städning i varje rum. De tog inte fönster för det va kallt, de gjorde ugn/vitvaror dåligt, de dammsög inga filter/bakom element och de flyttade inte på någon vitvara. Första reklamationen innehöll 45 punkter och vi skickade över 20 tal bilder på dålig städning på ett radhus på 108kvm.
    De kom en vecka senare för att åtgärda och då kom en enda person, som inte hann med alla åtgärdspunkter och vi fick hjälpa hen flytta fram maskiner. När dagen va slut så va inte ens hälften gjorda och vissa saker va sämre än tidigare. (Nya bilder togs) Vi kontaktade ansvarig för att fråga hur vi går vidare, han i sin tur ringer städerska som står på vår övervåning, som i sin tur kommet ner och fräser åt oss att alla samtal kunde tas direkt med henne. Otrevligt! Vi bad dem att inte komma åter!
    De krävde 75% betalning av säljarna som fick en ökad kostnad då vi anlitade annan firma. Vår firma instämde i att städet va katastrof! Allt fick göras om! Så jag rekommenderar inte dem som städfirma eller utifrån bemötandet jag fick! Deras flytt kan jag inget säga om, tror säljarna va nöjda med den biten. Läs mer
  • Thord D

2019-01-22

Thord D skrev om Etab Relocation AB
    Vi fick hjälp att flytta från huset på Österlen, till Stockholm. Smidigt och flexibelt, med tydlig information och inga oklarheter. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-12-03

Maria J skrev om Etab Relocation AB
    Anlitade Etab för min flytt. Punktliga, trevliga, snabba och försiktiga med både möbler, kartonger, golv och väggar. Rekommenderar. /Maria Läs mer
  • 2018-11-01

Leonard H skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande & professionellt utförande - flytt av gammal Carl-Johansoffa från Stockholm / Birkastaden ner till Skåne / Förslöv. Läs mer

Uffe skrev om Etab Relocation AB
    Helhetslösning med pack, flytt, städ från stockhlm -> skåne.
    6 av 5 möjliga reko bollar! Läs mer

Fredrik E skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av 114kvm inom Stockholm, mycket grejer som killarna flyttade utan minsta problem, flyttstädningen var perfekt. Läs mer

Annette J skrev om Etab Relocation AB
    Flyttade från Haninge till Örkelljunga, punktliga o snabba! Läs mer
  • 2018-10-10

Elisabet W skrev om Etab Relocation AB
    Flytten av bl a ett piano från mitt föräldrahem gick suveränt bra. Mycket kompetent och erfaren personal, bra utrustning och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2018-08-31

Mia W skrev om Etab Relocation AB
    Vi är fantastiskt nöjda med Etab samt alla tjänster som dom erbjöd samt utförde. Vi flyttade från en vindsvåning på Södermalm 130 kvm till en villa på Värmdö.
    Etab packade hela bohaget, flyttade samt skötte flyttstädningen.
    Kan varmt rekommendera Etab för dessa tjänter. Läs mer
  • 2018-08-31

My skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande, snabb service. Prisvärt! Läs mer
  • Robert S

2018-08-31

Robert S skrev om Etab Relocation AB
    Ingenting var bra faktiskt. Nedpackningen hade ingen logik det var huller om buller. Skador på möbler, vi hade uppackning men dom packar inte upp 20 kartonger av 46. Sängen fick dom inte ihop och det skulle komma en ”expert” dagen efter men när halva dagen gått ringer jag och dom lovar komma dagen efter, det gjorde han men 14.30. Läs mer
  • 2018-08-30

Niclas H skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av bohag från Stockholm till Jämtland med lastning och lossning, samt hyra av förråd i samband med flytt. ETAB har bemött oss utmärkt hela vägen från upphandling till slutförande av flyttuppdrag. De har visat oss mycket god förståelse och hjälpsamhet kring de besvär en flytt som denna innebär för oss som familj. Kort sagt har de levererat mer än vad vi förväntade oss vid upphandling.
    Vi kan varmt rekommendera ETAB med personal! Läs mer
  • 2018-07-16

Magnus C skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga och snabba på att svara vid frågor.

Flyttade från Stockholm till Malmö och det var mycket trevlig och hjälpsam personal på båda orterna.

Kan starkt rekommenderas. Läs mer
  • 2018-07-15

Judit C skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av träningsmaskiner.
    Jag blev bemött professionellt, artigt, fått en utmärkt kontakt, samarbete, snabbt svar och en smidig transport med de exakt överenskomna tidpunkterna på hämtning/leverans.
    Alla förväntningar är uppfyllda!
    Min upplevelse: glad och nöjd att jag hittade det rätta förtaget, med ett utomordentligt proffsigt utförande av uppdraget.
    Judit Cederstrand Läs mer
  • Thomas Ö

2018-07-13

Thomas Ö skrev om Etab Relocation AB
    Mycket prisvärt. Anlitade fem för att hämta gods hos vår kund och lämna på DHL för att uppfylla vår kunds önskemål om hämtning på exakt tidpunkt. ETAB imponerade och även vår kund återkopplade till oss och framförde beröm.

WWW.MAKULERA.SE Läs mer
  • 2018-07-13

Erik F skrev om Etab Relocation AB
    Bra pris, inget strul vid flytt. Tog lite tid att lyckas få till en bokning bara. Läs mer
  • Johanna B

Korrekt kommunikation
    Höll vad dom lovade
    Upphämtning på utsatt tid
    Leverans på utsatt tid
    Till marknadens bästa pris. Läs mer
  • 2018-07-12

Stahre S skrev om Etab Relocation AB
    Supernöjd med jobbet de gjorde. Punktliga, snabbt och effektivt jobb. Flexibla när det behövdes. Rekommenderar dem starkt!! Läs mer

Karin B skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp Stockholm-Gotland 3 rok 74kvm. Snabb och flexibel service till bra pris. Vi ändrade datum, adresser och mängd och inget var några problem. Arbetet utfördes snabbt och smidigt, de var välbemannade och trevliga. Kan starkt rekommenderas! Läs mer
  • Jasmine S

2018-07-11

Jasmine S skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Lund - Sthlm som gick alldeles utmärkt och till ett bra pris!
    Flyttkillarna var väldigt proffsiga och det syntes att de hade lång erfarenhet. De var starka, jobbade snabbt men samtidigt försiktiga i hantering av möbler, tavlor och kartonger.
    Man får får snabbt svar från kontoret om man har frågor och blir alltid trevligt bemött.
    Rekommenderar starkt Etab! Läs mer

Martin L skrev om Etab Relocation AB
    Du hjälpte oss med flytt av både företag och hem. Mycket proffsiga o kunniga! Läs mer

Christian D skrev om Etab Relocation AB
    Packning, Flytt samt Lossning väl i nya lägenheten. Flyttade från Stockholm till Malmö, kunde inte gått bättre! Trevligt bemötande uppe i stockholm så som när dom väl anlänt. Lossning gjordes på plats i nya på ungefär 1 1/2h. Lite jobbigt dem har fasta tider på morgonen (08;00) pga tillträdet i nya var inte förräns vid 10 så var tvungen och betala en avgift för dem skulle vänta. Men toppenbetyg rakt igenom! Läs mer
  • Julia C

2018-07-10

Julia C skrev om Etab Relocation AB
    Trevlig och snabb hjälp med flytten. Dock tillkom framkörnings- och hemkörningsavgift på fakturan, något som inte framkommit på offerten. Läs mer
  • Bengt O

2018-05-23

Bengt O skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av bohag från Nyköping till Brantevik. Lastning , transport, urlastning. Ett 50tal flyttkartonger, en 300kg tung metallsvarv, några möbler, cyklar, och litet annat löst. Projektet beställdes drygt två veckor före genomförande.
    På flyttdagen anlände först en liten transportbil med två personer i vilket gjorde mig konfunderad - någon har missuppfattat omfattningen av flytten? Pojkarna såg min förvånade min och skyndade sig att säga - "den större bilen kommer strax". Stämningen höjdes rejält.
    Sedan kom den största lastbil man kan tänka sig med ytterliggare två personer. Större bil och fler flyttkarlar än väntat!! kanon.
    På litet drygt en timma hade man lastat inte bara allt jag specat utan erbjöd att ta med allt vi ytterliggare skulle ta med till skåne - bilen rymmer ju hur mycket som helst.
    Jag kan säga att jag hade inte lyckats tömma huset till köparens inflyttningsdag om jag inte fått denna möjlighet att ta med ytterliggare grejor med fllyttbilen.

"Flyttgubbarna" var helt otroligt vänliga, effektiva, omtänksamma, försiktiga med vissa möbler som de förstod att vi var rädda om.

I Brantevik dök tre "gubbar" upp från Kivks flytt och strax därpå den stora lastbilen med den kunnige och genomtrevliga engelsktalande gossen.
    Lika trevliga och kunniga och omtänksamma och skojiga som "stockholmarna. Är alla flyttkarlar så här trevliga? Knappast.
    På tre kvart var allt på plats i huset, min fru var "dirigent".
    Svarven levererades till Varvet vid södra hamnen i Brantevik och vi var litet oroliga över hur vi skulle få ned svarven på kajen - men då visade chauffören sin kreativitet - han hade fått syn på en stor lastmaskin med lastgafflar vid ett bygge en bit bort - "can you ask him if he can help us with the download?" jag frågade och jovisst men vi har bara 5 minuter på oss innan jag skall till nästa jobb.

Han var en mästare på att hantera maskinen och svarven stod efter fem minuter på lastpallen - på millimetern centrrerad för att ge jämn fördelning av tyngden.

Jag var litet orolig inför flytten - det är ju mycket som kan gå snett.
    Men det visade sig att dessa proffsiga karlar visste exakt hur det hela skulle skötas och de utförde jobbet med en entusiasm och glädje som vi sent skall glömma.

Idag när allt är över tror vi knappt att detta är sant - men det är det.

Tack Flyttar.se - det kostade men var värt varje krona - dessutom en fröjd att få träffa dessa gentlemen.

Bengt o Christina Ottosson Läs mer
  • 2018-05-09

Catrin B skrev om Etab Relocation AB
    Jag flyttade från Stockholm till Visby, så det var en bit. Mycket att ta med i beräkningen. Jag fick ett prisförslag på hela paketet o det lät rimligt. När jag hade frågor, så fick jag alltid svar. Jag tyckte att de levde upp till mina förväntningar o mer därtill. Väldigt trevliga o bra service. Kan absolut rekommendera dem till andra. Tack!!! Läs mer
  • Gun J

2018-04-19

Gun J skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från en fyrarummare på Södermalm i Stockholm ner till Helsingborg i Skåne. På exakt tid kom ett gäng härliga killar, starka, vänliga och proffsiga. De packade en dag och bar in i en stor flyttbil nästa dag. Allt blev klart på några timmar. Extra stjärna till chauffören Mario som fixade nerfarten och till dem som flyttstädade dagen efter. Etab Relocation utförde en proffsigt jobb. Vi är mycket nöjda. Calle och Gun. Läs mer
  • 2018-04-18

Maths L skrev om Etab Relocation AB
    Bra rakt igenom! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxcxxxxxxxxxxxxccccxxxx Läs mer
  • Monica S

2018-04-18

Monica S skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra flytt! Bra bemötande, snabbt och professionellt packat och inlyft i nya lägenheten. Flytten var från jobbiga tre spiraltrappor upp men det hindrade inte deras glada humör och snabbhet.
    Jag har flyttat flera gånger med olika flyttfirmor. Etab var den bästa flytt jag varit med om. Kul! Läs mer
  • 2018-04-13

Ingrid M skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda! Vänlig, professionell personal som förtjänar högsta betyg. Läs mer
  • Anta H

2018-04-12

Anta H skrev om Etab Relocation AB
    Jag har haft packhjälp, bortforsling av grovsopor, flytthjälp från en stor lägenhet till 3 olika adresser samt en källarröjning.
    Otroligt hjälpsamma, proffsiga, snabba och ingenting var omöjligt!!
    Världens bästa grabbar! Läs mer
  • Anna G

2018-04-10

Anna G skrev om Etab Relocation AB
    Jag anlitade etab för att utföra följande tjänster gällande flytt:

- packning
    - flytt
    - monering
    - städ

Utöver detta har etab inte bara hjälpt mig med upppackning utan även i stort sett allt jag önskat inför och efter min flytt.

Service, professionalitet, pålitlighet, noggrannhet effektivitet och värme sammanfattar min upplevelse av Etab. HJÄLTAR!

Tack! Varma kramar en supernöjd nyinflyttad! Läs mer
  • 2018-04-10

Sofia S skrev om Etab Relocation AB
    Kontakten med Etab var trevlig, tydlig och korrekt från första stund. Vi beställde flytthjälp inklusive leverans och hämtning av kartonger, samt flyttstäd, och allt funkade helt smärtfritt. "Flyttgubbarna" var försiktiga och trevliga, och måna om att göra allt så smidigt som möjligt för oss. Städpersonalen gjorde också ett helt fenomenalt jobb. Jag kan inte annat än rekommendera Etab! Läs mer
  • 2018-04-06

Åsa J skrev om Etab Relocation AB
    Bra och vänligt bemötande. Utförde flytten på ett bra sätt. Hjälpsam och trevlig flyttpersonal. Läs mer
  • Carl-henrik B

2018-04-06

Carl-henrik B skrev om Etab Relocation AB
    Tömning av fullt Dubbelgarage. Sortering av vad som skulle sparas i kartonger - respektive köras till Tippen.

Trevligt bemötande. Effektiva medarbetare.

Rekommenderas! Läs mer

Mjölnarvägen 10, 131 31 Nacka