Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB
Rekommenderat företag 2016 - Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg — Visa karta

Etab relocation har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne åp 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 50 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs efter Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 47 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Mathilda ^
    Mathilda ^ skrev om Etab Relocation AB
    Jag beställde en privatflytt och valde Etab pga deras ansträngningar för schyssta arbetsvillkor mm. Kontakterna var professionella och strukturerade med en tilldelad kontaktperson som alltid var tillgänglig.
    Själva flytten genomfördes effektivt och professionellt men även med skratt, snöstorm till trots.
  • Therese F
    Therese F skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande genom hela processen. Köpte flytttjänst från Stockholm till Lund inkl städning och lån av kartonger. Allt flöt på bra.
  • Hasse G
    Hasse G skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda med bemötande och den goda servicen vi fick vid vår flytt! Bara en positiv upplevelse från första stund!
  • Anna Lena E
    Anna Lena E skrev om Etab Relocation AB
    Vi vill verkligen rekommendera Etab! Vår flytt skedde precis efter det stora snöovädret och när de kom fram till vår nya adress visade det sig att det inte var snöröjt och att flyktbilen därför inte kunde komma upp till vårt hus. Etab gjort allt och lite till för att lösa situationen och deras fantastiska personal höll humöret uppe. Till slut löste det sig och allt vårt bohag kom snabbt på plats.
  • Karin G
    Karin G skrev om Etab Relocation AB
    Glad, trevlig och hjälpsam personal och ett bra pris. Vill varmt rekommendera Etab till alla som letar efter en flyttfirma.
  • gunnar s
    gunnar s skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt hjälpsamma och kom med konstruktiva ideer för att lösa mina speciella behov.
    Det har handlat både om hjälp med flytt och med säsongsförvaring av utemöbler under ett antal vintrar.
    Christopher T gillar detta
  • Elin A
    Elin A skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation AB var en av många flyttfirmor vi kontaktade när hela vårt bohag skulle flyttas från Stockholm till Halmstad. För att kunna ge en korrekt offert och genomföra flytten problemfritt, ville Etab komma hem och själva bilda sig en uppfattning om flyttens storlek och utmaning. Efter en trevlig och snabb kontakt fick vi offerten och den var varken billigast och inte dyrast, men kontaktpersonen upplevdes som seriös och erfaren så vi gick på magkänslan. När sedan flytten genomfördes fick vi det bekräftat att vi valt rätt. Otroligt trevliga och proffsiga medarbetare gjorde ett kanonjobb åt oss. Vi rekommenderar varmt Etab Relocation.
  • Farago Publishing
    Farago Publishing skrev om Etab Relocation AB
    Super duktiga, trevliga och snabba. Löser alla problem som ev kan dyka upp. Bara bäst
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Etab Relocation AB
    Problemfritt och smidigt fullt nöjd med resultatet.
  • Anders A
    Anders A skrev om Etab Relocation AB
    Har varit nöjd med min relation till bolaget från dag ett. Korrekt - håller vad de lovar, återkommer när de ska. Toppklass rakt igenom. All kommunikation med alla de jag kommit i kontakt med har varit vänlig, lösningsorienterad och enkel.
  • Marianne R
    Marianne R skrev om Etab Relocation AB
    Jag har anlitat ETAB sen 2005, både med flyttar och magasinering, och därför haft tät kontakt med alla som jobbar där. De ställer alltid upp och hjälper till, ingenting är för besvärligt för dem!
    De har nästan blivit som en del av min familj =)
    Christopher T gillar detta
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp av tunggods från olika delar i Sverige.
  • Maria L
    Maria L skrev om Etab Relocation AB
    Nu var det väldigt länge sen jag använde mig av Etab, men de var proffsiga och punktliga och det finns egentligen ingenting att klaga på. Jag tycker även att de erbjöd mig ett bra fast pris.
  • Sara N
    Sara N skrev om Etab Relocation AB
    Vi var mycket nöjda med flytthjälpen. Bra service och trevlig och tillmötesgående personal.
  • Anna S
    Anna S skrev om Etab Relocation AB
    Bra bemötande gällande flytt. Däremot katastrof flytt städ
  • Ida I
    Ida I skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande samt bra återkoppling, kommer att använda Etab Relocation igen vid behov
  • Christer B
    Christer B skrev om Etab Relocation AB
    Nöjd med deras bemötande från offert till slutförande
    Köpt flytthjälp från Stockholm till nässjö
    Allt sköttes proffsigt och enl tidtabell
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Tumba till Kalmar, samt flyttstädning.
    Bra tidigt bemötande och hjälpsamt under hela tiden.
    Upplevde dem som seriösa och professionella.
  • John S
    John S skrev om Etab Relocation AB
    Helt perfekt utfört från första kontakt till utförd packning, flytt och flyttstäd med punktlig och trevlig personal. Rekommenderas.

//JS
  • Håkan Ö
    Håkan Ö skrev om Etab Relocation AB
    Snabb flyttning . Men det gick sönder en takkronas glas annars funkade det.
  • Sophia R
    Sophia R skrev om Etab Relocation AB
    Bad om hjälp i samband med flytt. Skulle bara flytta lite längre upp på samma gata och ville ha bärhjälp och flyttstädning. Gick snabbt och smidigt!
  • Anne Z
    Anne Z skrev om Etab Relocation AB
    Bra totalupplevelse. Snabba, duktiga killar! Bra med offert innan och inga överraskningar!
  • Anna A
    Anna A skrev om Etab Relocation AB
    Tlytt av föräldrahem. Trevlig personal med ett extra hjärta, även om deras uppskattning av flyttgodset var lite väl optimistisk.
  • Jenny D
    Jenny D skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirman jag har haft. Bra och noggranna killar. Rekommenderar dem!
  • Pernilla M
    Pernilla M skrev om Etab Relocation AB
    Flytt Solna -Tranås, inkl flyttstädning. Tydliga besked och väl genomfört. Inga oklarheter och mkt god kommunikation.
  • Emma L
    Emma L skrev om Etab Relocation AB
    helt ok, kändes proffsigt och att de hade kompetens inom området. Svårjobbat ärende dock, men de hade inte kunnat göra mera
  • Rikard E
    Rikard E skrev om Etab Relocation AB
    Enkelt, korrekt och professionellt, duktiga medarbetare.
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Etab Relocation AB
    Bra snabb service och serviceminded personal.
  • Johan L
    Johan L skrev om Etab Relocation AB
    Det var bra vad gäller flytten, men städningen var inte bra. Köparna av vårt hus hörde av sig ett par gånger med klagomål på hur det var städat, t.ex. inte bakom element och uppe på köksskåpen. När jag mejlade om klagomålen fick jag inget svar. Betyget för flytten var 4 och för städningen 2.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Etab Relocation AB
    Bra bemötande och väl utförd flytt från Stockholm till Ulricehamn. Trevlig personal och jag är väldigt nöjd med deras arbete.
  • Åsa M
    Åsa M skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Stockholm till Malmö, inkl packning och magasinering. Kan inte tänka mig en bättre leverantör, allt från bemötande till att hålla pris och tider.
  • Lena K
    Lena K skrev om Etab Relocation AB
    Duktiga, snabba och problemklösnings orienterade
  • Anna P
    Anna P skrev om Etab Relocation AB
    Har bara gott att säga om det här företaget. Snabb återkoppling och trevliga killar som skötte flytten!
  • Börje S
    Börje S skrev om Etab Relocation AB
    Första kontakten, nedpackningen, transporten, urpackning fungerade på ett utmärkt sätt
  • Anne V
    Anne V skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande flexibla vid bokningen, bra pris på förvaring
  • Anne-marie W
    Anne-marie W skrev om Etab Relocation AB
    Vi fick från första början förtroende för bolaget och dess representant. Christopher kom hem och gjorde en bedömning över vad som skulle flyttas. hur många flyttlådor som skulle krävas och hur det såg ut på på utflyttningsstället. Vi fick sedan en offert som verkade rimlig. Hade vi frågor var det bara att ringa och det var lätt att få kontakt. Flyttlådor gick att låna. På flyttdagen
    gick allt smidigt. Flyttkillarna jobbade snabbt och effektivt. Vi har bara gott att säga om Etab Relocation.
  • Owe S
    Owe S skrev om Etab Relocation AB
    Flytten från Skåne till Stockholm gick bra i sin helhet. -14 gjorde att alla blommor dog, kartonger hamnade på fel plats då de hade lite tidsbrist i slutet. Trots detta så bra och trevliga killar.
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Etab Relocation AB
    Snabba, noggranna och effektiva! Vi är mycket nöjda med flytthjälpen!
  • Eric Z
    Eric Z skrev om Etab Relocation AB
    Korrekta, vänliga och tillmötesgående och effektiva och professionella. Etab flyttade hela vårt bohag (150kvm) och packade in det snabbt och snyggt. Kan varmt rekommenderas.
  • Fabian S
    Fabian S skrev om Etab Relocation AB
    Ett trevlig gäng killar som jobbade fort och säker. Vi var mycket nöjda.
  • Lars-johan S
    Lars-johan S skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt och trevligt bemötande av kunnig och effektiv personal. Allt levererat på tid och våra saker och möbler var hela och välbevarade.
  • Anna H
    Anna H skrev om Etab Relocation AB
    Allt fungerade bra! Jättebra och trevliga flyttkillar!
  • Per L
    Per L skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra! Flexibelt, enkelt och trevligt!
  • Ann N
    Ann N skrev om Etab Relocation AB
    Snabba, effektiva och trevliga! Blev billigare än väntat
  • Åke A
    Åke A skrev om Etab Relocation AB
    Bostadsflytt ej packning från Helsingborg tll Stockholm: Magasinering i 3 månader sedan flytt tillägenhet i Sthlm
    Snabba på att svar på förfrågan; okförberedelser; fick för lite kartonger; bra flytt kom i tid; magasinering OK Flytt i Sthlm bra; lite trögt med att reglera småskador gjord att slutbetyget kunde varit högre.
  • Eric W
    Eric W skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande från första stund, trevlig ödmjuk och inkännande chaufför! Allt löste sig mycket smidigt! Mycket nöjda med hjälpen!
  • Anna E
    Anna E skrev om Etab Relocation AB
    Etab relocation var väldigt bra att ha att göra med, snabba, trevliga, noggranna, de hjälpte mig flytta från S-Boo till NAcka i december 2015

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg