Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Mjölnarvägen 10, 131 31 Nacka — Visa karta

Etab Relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 52 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs efter Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 158 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Uffe skrev om Etab Relocation AB
    Helhetslösning med pack, flytt, städ från stockhlm -> skåne.
    6 av 5 möjliga reko bollar! Läs mer
  • Fredrik E skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av 114kvm inom Stockholm, mycket grejer som killarna flyttade utan minsta problem, flyttstädningen var perfekt. Läs mer
  • Annette J skrev om Etab Relocation AB
    Flyttade från Haninge till Örkelljunga, punktliga o snabba! Läs mer
  • Elisabet W skrev om Etab Relocation AB
    Flytten av bl a ett piano från mitt föräldrahem gick suveränt bra. Mycket kompetent och erfaren personal, bra utrustning och trevligt bemötande! Läs mer
  • Mia W skrev om Etab Relocation AB
    Vi är fantastiskt nöjda med Etab samt alla tjänster som dom erbjöd samt utförde. Vi flyttade från en vindsvåning på Södermalm 130 kvm till en villa på Värmdö.
    Etab packade hela bohaget, flyttade samt skötte flyttstädningen.
    Kan varmt rekommendera Etab för dessa tjänter. Läs mer
  • My skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande, snabb service. Prisvärt! Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Etab Relocation AB
    Ingenting var bra faktiskt. Nedpackningen hade ingen logik det var huller om buller. Skador på möbler, vi hade uppackning men dom packar inte upp 20 kartonger av 46. Sängen fick dom inte ihop och det skulle komma en ”expert” dagen efter men när halva dagen gått ringer jag och dom lovar komma dagen efter, det gjorde han men 14.30. Läs mer
  • Niclas H skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av bohag från Stockholm till Jämtland med lastning och lossning, samt hyra av förråd i samband med flytt. ETAB har bemött oss utmärkt hela vägen från upphandling till slutförande av flyttuppdrag. De har visat oss mycket god förståelse och hjälpsamhet kring de besvär en flytt som denna innebär för oss som familj. Kort sagt har de levererat mer än vad vi förväntade oss vid upphandling.
    Vi kan varmt rekommendera ETAB med personal! Läs mer
  • Magnus C skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga och snabba på att svara vid frågor.

Flyttade från Stockholm till Malmö och det var mycket trevlig och hjälpsam personal på båda orterna.

Kan starkt rekommenderas. Läs mer
  • Judit C skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av träningsmaskiner.
    Jag blev bemött professionellt, artigt, fått en utmärkt kontakt, samarbete, snabbt svar och en smidig transport med de exakt överenskomna tidpunkterna på hämtning/leverans.
    Alla förväntningar är uppfyllda!
    Min upplevelse: glad och nöjd att jag hittade det rätta förtaget, med ett utomordentligt proffsigt utförande av uppdraget.
    Judit Cederstrand Läs mer
  • Thomas Ö
    Thomas Ö skrev om Etab Relocation AB
    Mycket prisvärt. Anlitade fem för att hämta gods hos vår kund och lämna på DHL för att uppfylla vår kunds önskemål om hämtning på exakt tidpunkt. ETAB imponerade och även vår kund återkopplade till oss och framförde beröm.

WWW.MAKULERA.SE Läs mer
  • Erik F skrev om Etab Relocation AB
    Bra pris, inget strul vid flytt. Tog lite tid att lyckas få till en bokning bara. Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Etab Relocation AB
    Bra bemötande. Pålitliga, dom kom med lasten enligt tidplan. Jättebra! Läs mer
  • Peter B skrev om Etab Relocation AB
    Korrekt kommunikation
    Höll vad dom lovade
    Upphämtning på utsatt tid
    Leverans på utsatt tid
    Till marknadens bästa pris. Läs mer
  • Stahre S skrev om Etab Relocation AB
    Supernöjd med jobbet de gjorde. Punktliga, snabbt och effektivt jobb. Flexibla när det behövdes. Rekommenderar dem starkt!! Läs mer
  • Karin B skrev om Etab Relocation AB
    Flytthjälp Stockholm-Gotland 3 rok 74kvm. Snabb och flexibel service till bra pris. Vi ändrade datum, adresser och mängd och inget var några problem. Arbetet utfördes snabbt och smidigt, de var välbemannade och trevliga. Kan starkt rekommenderas! Läs mer
  • Jasmine S
    Jasmine S skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från Lund - Sthlm som gick alldeles utmärkt och till ett bra pris!
    Flyttkillarna var väldigt proffsiga och det syntes att de hade lång erfarenhet. De var starka, jobbade snabbt men samtidigt försiktiga i hantering av möbler, tavlor och kartonger.
    Man får får snabbt svar från kontoret om man har frågor och blir alltid trevligt bemött.
    Rekommenderar starkt Etab! Läs mer
  • Martin L skrev om Etab Relocation AB
    Du hjälpte oss med flytt av både företag och hem. Mycket proffsiga o kunniga! Läs mer
  • Christian D skrev om Etab Relocation AB
    Packning, Flytt samt Lossning väl i nya lägenheten. Flyttade från Stockholm till Malmö, kunde inte gått bättre! Trevligt bemötande uppe i stockholm så som när dom väl anlänt. Lossning gjordes på plats i nya på ungefär 1 1/2h. Lite jobbigt dem har fasta tider på morgonen (08;00) pga tillträdet i nya var inte förräns vid 10 så var tvungen och betala en avgift för dem skulle vänta. Men toppenbetyg rakt igenom! Läs mer
  • Julia C
    Julia C skrev om Etab Relocation AB
    Trevlig och snabb hjälp med flytten. Dock tillkom framkörnings- och hemkörningsavgift på fakturan, något som inte framkommit på offerten. Läs mer
  • Bengt O
    Bengt O skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av bohag från Nyköping till Brantevik. Lastning , transport, urlastning. Ett 50tal flyttkartonger, en 300kg tung metallsvarv, några möbler, cyklar, och litet annat löst. Projektet beställdes drygt två veckor före genomförande.
    På flyttdagen anlände först en liten transportbil med två personer i vilket gjorde mig konfunderad - någon har missuppfattat omfattningen av flytten? Pojkarna såg min förvånade min och skyndade sig att säga - "den större bilen kommer strax". Stämningen höjdes rejält.
    Sedan kom den största lastbil man kan tänka sig med ytterliggare två personer. Större bil och fler flyttkarlar än väntat!! kanon.
    På litet drygt en timma hade man lastat inte bara allt jag specat utan erbjöd att ta med allt vi ytterliggare skulle ta med till skåne - bilen rymmer ju hur mycket som helst.
    Jag kan säga att jag hade inte lyckats tömma huset till köparens inflyttningsdag om jag inte fått denna möjlighet att ta med ytterliggare grejor med fllyttbilen.

"Flyttgubbarna" var helt otroligt vänliga, effektiva, omtänksamma, försiktiga med vissa möbler som de förstod att vi var rädda om.

I Brantevik dök tre "gubbar" upp från Kivks flytt och strax därpå den stora lastbilen med den kunnige och genomtrevliga engelsktalande gossen.
    Lika trevliga och kunniga och omtänksamma och skojiga som "stockholmarna. Är alla flyttkarlar så här trevliga? Knappast.
    På tre kvart var allt på plats i huset, min fru var "dirigent".
    Svarven levererades till Varvet vid södra hamnen i Brantevik och vi var litet oroliga över hur vi skulle få ned svarven på kajen - men då visade chauffören sin kreativitet - han hade fått syn på en stor lastmaskin med lastgafflar vid ett bygge en bit bort - "can you ask him if he can help us with the download?" jag frågade och jovisst men vi har bara 5 minuter på oss innan jag skall till nästa jobb.

Han var en mästare på att hantera maskinen och svarven stod efter fem minuter på lastpallen - på millimetern centrrerad för att ge jämn fördelning av tyngden.

Jag var litet orolig inför flytten - det är ju mycket som kan gå snett.
    Men det visade sig att dessa proffsiga karlar visste exakt hur det hela skulle skötas och de utförde jobbet med en entusiasm och glädje som vi sent skall glömma.

Idag när allt är över tror vi knappt att detta är sant - men det är det.

Tack Flyttar.se - det kostade men var värt varje krona - dessutom en fröjd att få träffa dessa gentlemen.

Bengt o Christina Ottosson Läs mer
  • Catrin B skrev om Etab Relocation AB
    Jag flyttade från Stockholm till Visby, så det var en bit. Mycket att ta med i beräkningen. Jag fick ett prisförslag på hela paketet o det lät rimligt. När jag hade frågor, så fick jag alltid svar. Jag tyckte att de levde upp till mina förväntningar o mer därtill. Väldigt trevliga o bra service. Kan absolut rekommendera dem till andra. Tack!!! Läs mer
  • Gun J
    Gun J skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från en fyrarummare på Södermalm i Stockholm ner till Helsingborg i Skåne. På exakt tid kom ett gäng härliga killar, starka, vänliga och proffsiga. De packade en dag och bar in i en stor flyttbil nästa dag. Allt blev klart på några timmar. Extra stjärna till chauffören Mario som fixade nerfarten och till dem som flyttstädade dagen efter. Etab Relocation utförde en proffsigt jobb. Vi är mycket nöjda. Calle och Gun. Läs mer
  • Maths L skrev om Etab Relocation AB
    Bra rakt igenom! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxcxxxxxxxxxxxxccccxxxx Läs mer
  • Monica S
    Monica S skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra flytt! Bra bemötande, snabbt och professionellt packat och inlyft i nya lägenheten. Flytten var från jobbiga tre spiraltrappor upp men det hindrade inte deras glada humör och snabbhet.
    Jag har flyttat flera gånger med olika flyttfirmor. Etab var den bästa flytt jag varit med om. Kul! Läs mer
  • Ingrid M skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda! Vänlig, professionell personal som förtjänar högsta betyg. Läs mer
  • Anta H
    Anta H skrev om Etab Relocation AB
    Jag har haft packhjälp, bortforsling av grovsopor, flytthjälp från en stor lägenhet till 3 olika adresser samt en källarröjning.
    Otroligt hjälpsamma, proffsiga, snabba och ingenting var omöjligt!!
    Världens bästa grabbar! Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Etab Relocation AB
    Jag anlitade etab för att utföra följande tjänster gällande flytt:

- packning
    - flytt
    - monering
    - städ

Utöver detta har etab inte bara hjälpt mig med upppackning utan även i stort sett allt jag önskat inför och efter min flytt.

Service, professionalitet, pålitlighet, noggrannhet effektivitet och värme sammanfattar min upplevelse av Etab. HJÄLTAR!

Tack! Varma kramar en supernöjd nyinflyttad! Läs mer
  • Sofia S skrev om Etab Relocation AB
    Kontakten med Etab var trevlig, tydlig och korrekt från första stund. Vi beställde flytthjälp inklusive leverans och hämtning av kartonger, samt flyttstäd, och allt funkade helt smärtfritt. "Flyttgubbarna" var försiktiga och trevliga, och måna om att göra allt så smidigt som möjligt för oss. Städpersonalen gjorde också ett helt fenomenalt jobb. Jag kan inte annat än rekommendera Etab! Läs mer
  • Åsa J skrev om Etab Relocation AB
    Bra och vänligt bemötande. Utförde flytten på ett bra sätt. Hjälpsam och trevlig flyttpersonal. Läs mer
  • Carl-henrik B
    Carl-henrik B skrev om Etab Relocation AB
    Tömning av fullt Dubbelgarage. Sortering av vad som skulle sparas i kartonger - respektive köras till Tippen.

Trevligt bemötande. Effektiva medarbetare.

Rekommenderas! Läs mer
  • Torbjörn S
    Torbjörn S skrev om Etab Relocation AB
    Vi är jättenöjda med Etab. Bemötandet från första mailkontakt, första personliga möte, packning, lastning och urlastning var alldeles utmärkt. Vi flyttade från Stockholm till Skåne och allt har fungerat helt perfekt, till och med över förväntan. Som så ofta går något sönder och även där har Etab varit vänliga och hjälpsamma.

Vi kan definitivt rekommendera dem för bohagsflytt. Läs mer
  • John R skrev om Etab Relocation AB
    Jag har anlitat Etab 2 gånger för att flytta möbler från Stockholm till Skåne. Jag har fått vänligt och hjälpsamt bemötande. Etab har i princip löst mina behov som jag har velat, även med kort varsel. Läs mer
  • Kjell-Åke E skrev om Etab Relocation AB
    Mycket professionella från första kontakt till att sista flyttlådan var på plats
    Informationen tydlig och bra. trevliga, glada o starka flyttkarlar. Avtalade tidpunkter stämde
    Kan varmt rekommenderas till liknande uppdrag
    Vi flyttade från Helsingborg till Stockholmsområdet.
    Kjell o Kerstin Läs mer
  • Ewa W skrev om Etab Relocation AB
    Bra information. Vänligt och hjälpsamt bemötande! Läs mer
  • Camilla D skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation AB har tagit hand om vår flytt på 900kvm kontor uppdelat på två våningar.
    Från första mötet så har man som kund fått all support man behöver. Bäst av allt, till rimliga priser!
    Det har varit ett fantastiskt smidigt samarbete,
    Etab är:
    - Väldigt flexibla för de oplanerade ändringar som uppstått.
    - Seriösa och ansvarsfulla, med hög aktsamhet över våra inventarier och lokaler, både på plats och på magasineringen.
    - Professionell personal och ledning med tydlig kommunikation.
    - Då det var viktigt att snabbt komma på plats var vi extra tacksamma att Etab arbetade i högt tempo.

Skulle verkligen rekommendera denna firma, både för företag och privatperson! Läs mer
    Christopher T gillar detta
  • Anja J skrev om Etab Relocation AB
    skulle flytta en varukyl en trappa upp utan hiss.
    Bra bemötande, från början till slut. Snabba och försiktiga!
    Jättenöjd! Läs mer
  • herbert f skrev om Etab Relocation AB
    Hej. Flytt av lådor med inredning från Staffanstorp till Tumba. Bra kommunikation från början till slut. Trevligt bemötande och trygg hantering. Läs mer
  • Oscar L
    Oscar L skrev om Etab Relocation AB
    Ruggigt bra, från beställning till fakturering.
    Oerhört trevlig personal och snabbt jobbat.

Full pott från oss! Läs mer
  • Hannes M skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt bra från början till slut.
    Bra pris, mkt bra mottagande, kanonteam som flyttade, flexibla som 17. Stor rekommendation. Läs mer
  • Johan M skrev om Etab Relocation AB
    Bra service, snabba tydliga svar på alla frågor. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • Per J skrev om Etab Relocation AB
    Storage av kartonger och div garagegrejor
    före flytt för att kunna sälja lägenhet.

Bärande allt samt transport.
    Flytt av bohag till annan stad.

Jag fick den hjälpen jag behövde. Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mer än nöjda med möbelflyttningen Helsingborg - Stockholm;
    Första mailet med förfrågan kom i princip omgående. Prisuppgift och dag för transport bokades enl önskemål.
    Hämtning skedde med trevligt bemötande och hjälpsamhet.
    Leverans på utsatt tid även där med trevlig personal.
    In i minsta detalj har arrendet skötts med yrkesstolthet och bemötande utöver det vanliga -
    vi bugar och tackar och kommer att nyttja/rekommendera er vidare. Läs mer
  • Joakim Y
    Joakim Y skrev om Etab Relocation AB
    Vi har anlitat Etab för transporter dagligen i Stockholm sedan 2016, snabba glada och ordningsamma.
    + extra plus på snabba svar och lösningar när framförhållning inte funnits från oss Läs mer
  • Johan T skrev om Etab Relocation AB
    120kvm från Åkersberga - Vaxholm.
    Flyttat många gånger under åren och ingen har presterat lika professionellt, både flyttligan & kontoret.
    Ordning och reda från besiktning -> flyttstädningen.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Filip K skrev om Etab Relocation AB
    Etab flyttade ett antal möbler från Malmö till Stockholm för min räkning, med bärhjälp på båda platserna. Hela processen var enkel och smidig, men snabba svar på frågor och funderingar, och sedan punktlig och trevligt jobb under själva flytten.
    Rekommenderas!! Läs mer
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Etab Relocation AB
    Snabbt, proffsigt, enkelt och tryggt! Flyttat från Stockholm till Malmö och tillbaka till Stockholm igen. Använt Etab båda gångerna och allt har klaffat perfekt! Alla tider har hålllits och jag har känt mig helt trygg med både packningen, bärningen och transporten. De håller löpande kontakt med avstämningar och statusrapporter från tecknat avtal till det att sista kartong är på plats! Läs mer
  • Helena S skrev om Etab Relocation AB
    Flytt Stockholm - Falsterbo
    Mycket servicefokuserade och problem lösande företag.

vi hade vårt hem fördelat på 3 olika adresser, vi byte datum och ändrade oss men Etab levererade professionella svar och ändringar trots att det var i sista sekund.

rekommenderas varmt Läs mer
  • Jessica J skrev om Etab Relocation AB
    Mycket seriöst företag, killarna jobbade snabbt och effektivt, inte en skada trots stor flytt från 140kvm, kan tillägga att det regnade ute vid flytten och de la ut tjocka entremattor innan för dörren, knappt spår efter dem :)

Ska ni flytta så gör det med Etab Läs mer
  • Sebastian T skrev om Etab Relocation AB
    Flyttade mellan Stockholm och Malmö.
    Packningen var mycket noggrann och tavlor emballerades nog bättre än när vi köpte dem.
    Flytten av 63kbm gick galant, 5 tr utan hiss i Malmö men de gjorde det med ett leende.

Flyttstädning helt klanderfritt.

Rekommenderas Starkt! Läs mer