Etab Relocation AB

Mjölnarvägen 1, 131 31 Nacka — Visa karta

Etab Relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 53 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs i enlighet med Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 199 kunder tycker om Etab Relocation AB

• 2019-12-05

Lisa Martina S skrev om Etab Relocation AB
    Kan varmt rekommendera Etab! De hanterade min flytt från Stockholm till Göteborg och har vart proffsiga och trevliga längs hela vägen 😊 Läs mer

Jan W skrev om Etab Relocation AB
    Vi tömde en våning i Stocholm som skulle till förvaring i Troentorp mellan Båstad och Torekov. Etab genomförde en snabb och proffsig packning på 3-4 timmar och och skötte sedan transport och urlastning utan vårt deltagande. Personalen var trevlig och jobbade effektivt. Kan starkt rekommendera Etab till andra kunder. Läs mer

HAZME A skrev om Etab Relocation AB
    Hej, kan varmt rekommendera Etab Relocation. Flyttade från Stockholm till Lund och det gick mycket smidigt. De dök upp när de skulle, lossade som planerat och hanterade mina möbler varsamt. Mycket proffsigt! Läs mer

Stig J skrev om Etab Relocation AB
    Kan rekommendera ETAB efter transport av en soffa från Helsingborg till Stockholm. Rimligt pris och suverän service av personalen. /Stig Läs mer

Björn T skrev om Etab Relocation AB
    Superproffsiga och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-11-20

Per-Erik Lennart Ö skrev om Etab Relocation AB
    Flyttat från villa i Stockholm till Malmö. Fantastiskt väl genomförd flytt! 7 man dök upp i perfekt tid - supertrevliga - tömde huset på några timmar! De var skickliga och noggranna och allt skedde i en väldigt fin arbetsatmosfär. Och kontakterna med ansvarige på företaget har varit snabba och effektiva och bra - han inspekterade bohaget i förväg och lämnade detaljerad offert och har svarat snabb och tydligt på alla frågor under processens gång! Vi är mycket nöjda och skulle utan tvekan anlita dem igen!!! Läs mer
  • Johan Erik F

2019-11-04

Johan Erik F skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt nöjda! Snabbt svar vid bokning och proffsigt. I tid vid flyttdag och väldigt trevliga, proffsiga och snabba! Kan varmt rekommendera detta flyttföretag! 100%! Läs mer
  • Peter Harry N

2019-11-04

Peter Harry N skrev om Etab Relocation AB
    Vi behövde akut flytthjälp för att flytta en två:a inom Sollentuna. Etab svarade blixtsnabbt på vår förfrågan. Väl vid flytten, punktliga, trevliga, kunniga samt mycket lätta att samarbeta med. Flexibla med ett leende på läpparna. Uppstår flytt behov igen - så kommer Etab få första tjing. Stort Tack Läs mer
  • Martin B

2019-11-01

Martin B skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga, tillmötesgående, otroligt snabba med feedback. Andra gg jag har använt dom vid hämtning och lämning av möbler i olika delar av landet.
    Om jag får avgöra så kommer vi fortsätta använda dom. Gör det du med!
    3 ledord
    - snabbt
    - trevliga
    - smidigt Läs mer
  • Bo

2019-10-28

Bo skrev om Etab Relocation AB
    Vi bruger ETAB fast som partner i Stockholm, da de altid levere den aftalte service, til den rigtige pris og til det aftalt tidspunkt. Läs mer
  • 2019-10-24

Ulla F skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirman, proffsiga, snabba, trevliga, starka🙂. Vi har flyttat många gånger men aldrig haft en så bra flyttfirma som Etab! Läs mer
  • 2019-10-23

Kati Maarit H skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda med tjänsten och kan verkligen rekommendera Etab Relocation AB för dig som behöver hjälp med att flytta. Läs mer
  • Egle

2019-10-22

Egle skrev om Etab Relocation AB
    The company was recommended by a friend that has already used the services of moving and storing for several times.
    One of the things I loved the most was efficient and friendly communication.
    Everything was perfectly on time. My items were uploaded very quickly, and, very importantly, people doing the job were friendly and worked in relaxed atmosphere - which is a great help, too, because moving for me is a horribly stressful experience. Läs mer
  • 2019-10-17

Tanja skrev om Etab Relocation AB
    Använt mig av deras magasineringtjänster.
    Snabba svar, snabb hantering, superbra service och supertrevlig personal!
    De levererade från början till slut. Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2019-10-15

Jan skrev om Etab Relocation AB
    Vi bokade en flytt.
    Fick hembesök inom några dagar och fick en offert väldigt kvickt.
    Då vi anlitat företaget tidigare och var mycke nöjda så ville vi även denna gång utnyttja deras tjänster.
    Vi fick låna kartonger som även dom kom fort på plats.
    Mycket bra företag med trevligt personal och snabba.

Kan varmt rekomendera detta företag.

Janne Läs mer
  • 2019-10-15

Anders skrev om Etab Relocation AB
    Jag har nyttjat ETAB under 5 års tid med allt ifrån flytt till lager, där jag kan konstatera att de gör ett utmärkt arbete till rimlig kostnad. Läs mer
  • 2019-10-14

Håkan H skrev om Etab Relocation AB
    Otroligt effektiva. Trevliga, snabba och passar tiderna på sekunden. Tusen tack för en smidig flytt Stockholm - Limhamn. Så himla tacksam för detta företag som levererar riktigt bra och proffsigt. Läs mer
  • 2019-10-14

Carima R skrev om Etab Relocation AB
    Vår flytt från Stockholm till Malmo gick supersmidigt. Snabbt, effektivt och mycket hjalpsam personal från start till slut.. En flytt kan vara jobbig på manga satt men det har funkade så smidigt. Läs mer
  • 2019-10-10

maria b skrev om Etab Relocation AB
    Flytt från hus, magasinering och flytt till lägenhet gick smidigt och snabbt av mycket trevliga flyttherrar😊 Läs mer
  • 2019-10-10

Tobias P skrev om Etab Relocation AB
    Beställde packning, flytt och städ av en 4:a från Stockholm till Skåne. Etab var snabba i kommunikation och skötte hela flytten utan anmärkning. Läs mer
  • 2019-10-05

Hans S skrev om Etab Relocation AB
    Hämtning o förvaring möbler.
    Positivt och trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-10-03

Birgitta G skrev om Etab Relocation AB
    Snabba svar på email. Bra snabb service :) Läs mer
  • 2019-07-12

Lisa S skrev om Etab Relocation AB
    Bra kommunikation, allt gick snabbt o smidigt. Trevliga! Läs mer
  • 2019-07-09

Clara E skrev om Etab Relocation AB
    Allt var jättebra när jag fick hjälp att flytta från Stockholm till Ystad. Lätt att få kontakt med ansvarig och få svar på mina frågor. Trevligt bemötande och proffsiga personer som hjälpte till vid lastning och lossning. Läs mer
  • 2019-06-10

Sambuddha C skrev om Etab Relocation AB
    Excellent. Exceeded my expectations Läs mer
  • 2019-06-07

Håkan skrev om Etab Relocation AB
    Professionellt bemötande & utförande! Läs mer
  • 2019-05-17

Lasse & Anne-Maj T skrev om Etab Relocation AB
    Flytt, via rekommendationer ringde till Etab- mycket bra bemött. Alla förväntningar till fullo uppfyllda.

Mycket nöjd Läs mer
  • Andrea D

2019-04-17

Andrea D skrev om Etab Relocation AB
    Vi köpte en flyttjänst från Skåne till Adelsö. Vi packade själva. Allt kom fram helt och i bästa skick. Vi fick bästa tänkbara bemötande hela vägen. Även flyttkillarna var mycket artiga och duktiga på att bära in allting utan att det blev några skador på dörrkarmar eller dyl. Mycket nöjda! Läs mer
  • Sören O Anita A

2019-04-01

Sören O Anita A skrev om Etab Relocation AB
    Flyttning till Skåne från Täby, samt flyttstädning.

Perfekt service och fantastik personal i alla led.

Vi är mycket nöjda. Tack Läs mer
  • 2019-03-28

Ümit K skrev om Etab Relocation AB
    Väldigt proffsiga och välorganiserad företag .
    Är jätte med både flytten och servicen under flygtiden
    Rekommendera starkt . Läs mer

Alltid i tid
    Korrekt fakturering Läs mer
  • 2019-02-20

Lisa N skrev om Etab Relocation AB
    Alltid snabba och trevliga. Lan hjälpa till med allt! Läs mer
  • Viktor W

2019-02-08

Viktor W skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation AB flyttade ett piano och en tyngre skänk, från Stockholm till Malmö. Punktligt på utlovade tider för hämtning och lämning. Trevligt bemötande både i mejlväxling och på plats.

Pianot och skänken levererades i prima skick, till en vettig kostnad.

Tack Christopher och övriga på Etab Relocation AB! Läs mer
  • Anna L

2019-02-07

Anna L skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från Stockholm till Skåne och det fungerade perfekt. Samtliga anställda på Etab gjorde fantastiskt arbete, från kontakt person Christofer, chafören, städerskor och alla andra som bar vår bohag. Ingenting gick sönder, punktligheten var exemplariskt. Rekommenderas varmt !!!!!!! Läs mer
  • 2019-02-07

Björn R skrev om Etab Relocation AB
    Tydlig och bra leverans och kommunikation från början till slut. Lösningsorienterade och positiva!
    Prisvärt! Läs mer
  • 2019-02-07

Melinda S skrev om Etab Relocation AB
    Stort tack för hjälpen Christopher! Snabb återkoppling och service över förväntan. Läs mer
  • Mikael S

2019-02-07

Mikael S skrev om Etab Relocation AB
    Etab överträffade förväntningarna. Killarna var extremt noga med inpaketeringen, det fanns inte en repa på våra möbler. Det var ett stort flyttgäng, så flytten gick snabbt. Dessutom var alla trevliga att snacka med. Vi flyttade för tre år sedan med en annan flyttfirma som också var bra, men ETAB var ett strå vassare. Läs mer
  • 2019-02-06

Verifierad kundrelation
    Jennie G skrev om Etab Relocation AB
    Jag flyttade in i ett hus som etab hade städat. Städningen kom inte som planerat, vilket gjorde att de skulle hämta hem en dag på tre personer. De hade inte med sig lampor så de städade vissa rum i mörker. Det va bristande städning i varje rum. De tog inte fönster för det va kallt, de gjorde ugn/vitvaror dåligt, de dammsög inga filter/bakom element och de flyttade inte på någon vitvara. Första reklamationen innehöll 45 punkter och vi skickade över 20 tal bilder på dålig städning på ett radhus på 108kvm.
    De kom en vecka senare för att åtgärda och då kom en enda person, som inte hann med alla åtgärdspunkter och vi fick hjälpa hen flytta fram maskiner. När dagen va slut så va inte ens hälften gjorda och vissa saker va sämre än tidigare. (Nya bilder togs) Vi kontaktade ansvarig för att fråga hur vi går vidare, han i sin tur ringer städerska som står på vår övervåning, som i sin tur kommet ner och fräser åt oss att alla samtal kunde tas direkt med henne. Otrevligt! Vi bad dem att inte komma åter!
    De krävde 75% betalning av säljarna som fick en ökad kostnad då vi anlitade annan firma. Vår firma instämde i att städet va katastrof! Allt fick göras om! Så jag rekommenderar inte dem som städfirma eller utifrån bemötandet jag fick! Deras flytt kan jag inget säga om, tror säljarna va nöjda med den biten. Läs mer
  • Thord D

2019-01-22

Thord D skrev om Etab Relocation AB
    Vi fick hjälp att flytta från huset på Österlen, till Stockholm. Smidigt och flexibelt, med tydlig information och inga oklarheter. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-12-03

Maria J skrev om Etab Relocation AB
    Anlitade Etab för min flytt. Punktliga, trevliga, snabba och försiktiga med både möbler, kartonger, golv och väggar. Rekommenderar. /Maria Läs mer
  • 2018-11-01

Leonard H skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande & professionellt utförande - flytt av gammal Carl-Johansoffa från Stockholm / Birkastaden ner till Skåne / Förslöv. Läs mer

Uffe skrev om Etab Relocation AB
    Helhetslösning med pack, flytt, städ från stockhlm -> skåne.
    6 av 5 möjliga reko bollar! Läs mer

Fredrik E skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av 114kvm inom Stockholm, mycket grejer som killarna flyttade utan minsta problem, flyttstädningen var perfekt. Läs mer

Annette J skrev om Etab Relocation AB
    Flyttade från Haninge till Örkelljunga, punktliga o snabba! Läs mer
  • 2018-10-10

Elisabet W skrev om Etab Relocation AB
    Flytten av bl a ett piano från mitt föräldrahem gick suveränt bra. Mycket kompetent och erfaren personal, bra utrustning och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2018-08-31

Mia W skrev om Etab Relocation AB
    Vi är fantastiskt nöjda med Etab samt alla tjänster som dom erbjöd samt utförde. Vi flyttade från en vindsvåning på Södermalm 130 kvm till en villa på Värmdö.
    Etab packade hela bohaget, flyttade samt skötte flyttstädningen.
    Kan varmt rekommendera Etab för dessa tjänter. Läs mer
  • 2018-08-31

My skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande, snabb service. Prisvärt! Läs mer
  • Robert S

2018-08-31

Robert S skrev om Etab Relocation AB
    Ingenting var bra faktiskt. Nedpackningen hade ingen logik det var huller om buller. Skador på möbler, vi hade uppackning men dom packar inte upp 20 kartonger av 46. Sängen fick dom inte ihop och det skulle komma en ”expert” dagen efter men när halva dagen gått ringer jag och dom lovar komma dagen efter, det gjorde han men 14.30. Läs mer
  • 2018-08-30

Niclas H skrev om Etab Relocation AB
    Flytt av bohag från Stockholm till Jämtland med lastning och lossning, samt hyra av förråd i samband med flytt. ETAB har bemött oss utmärkt hela vägen från upphandling till slutförande av flyttuppdrag. De har visat oss mycket god förståelse och hjälpsamhet kring de besvär en flytt som denna innebär för oss som familj. Kort sagt har de levererat mer än vad vi förväntade oss vid upphandling.
    Vi kan varmt rekommendera ETAB med personal! Läs mer
  • 2018-07-16

Magnus C skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga och snabba på att svara vid frågor.

Flyttade från Stockholm till Malmö och det var mycket trevlig och hjälpsam personal på båda orterna.

Kan starkt rekommenderas. Läs mer

Mjölnarvägen 1, 131 31 Nacka