Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Värmdö Etab Relocation AB

Etab Relocation AB

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg — Visa karta

Etab relocation AB har en gedigen erfarenhet inom flyttbranschen, idag inne på 3:e generationen då delar av Etab startade 1966 - Vilket innebär att vi firar 51 år i år.

Vi utför dagligen flertalet uppdrag inom flytt, flyttstäd och magasinering på flera orter i Stockholm och angränsande län, varje vecka är våra inrikes lastbilar på vägarna runt omkring i Sverige.

Etab har specialiserats på bohagsflytt, företagsflytt och magasinering. För att säkerställa att våra uppdrag sker enligt våra normer och håller den höga kvalitativa service vi jobbar emot äger vi våra lageranläggningar, transportfordon samt att alla våra medarbetare arbetar för oss mot kollektivavtal och talar svenska.
Etab håller interna kurser och uppdaterar våra medarbetare med nya smarta sätt att arbeta på, oavsett om det gäller packning inför en flytt eller under ett flyttuppdrag. Det är viktigt för oss att alltid blicka framåt, se nya lösningar och inte stanna i tiden.

Allt för att garantera hög kvalitativa tjänster ut till våra kunder.

När du bokar ett uppdrag hos oss, får du en kontaktperson genom hela uppdraget som ser till att alla viktiga delmål handläggs i god ordning. Vi har nya miljöanpassade lastbilar med den senaste flytt utrustningen, allt för att göra ert bostadsbyte snabbt och med perfektion. Samtliga utav våra flyttuppdrag utförs efter Bohag 2010.

Vi arbetar även för att erbjuda helhetslösningar inför ert kommande bostadsbyte

- Besiktning.
- Material leverans.
- Packning.
- Bohagstransport.
- Flyttstäd med inflyttnings garanti.
- Hämtning av flyttmaterial
- Transport till återvinning.

Samliga utav Etab's lageranläggningar har högsta säkerhet, klimatanpassade, larmade och video övervakade.

Vi är ett flyttföretag men skillnaden är att – ”Vi gör det andra gör – Bättre” och lämnar inget åt slumpen.

Som medlemmar i X2 Movers ett internationellt nätverk av flyttföretag med höga inträdeskrav kan vi erbjuda transporter
lokalt eller över hela världen, med enstaka gods, bohag eller hela företag med en och samma kontaktperson hela resan!

Vi tror på kvalitet!

På www.flyttar.se hittar du allt för din flytt.
Här kan du även chatta direkt med våra handläggare om du inte har tid att sitta i telefonen.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 92 kunder tycker om Etab Relocation AB

• Christian J
    Christian J skrev om Etab Relocation AB
    Anlitade Etab för att flytta Stockholm -> Sundsvall. Dom gjorde ett kanon jobb och allt flöt på. Försiktiga med packningen och allmänt ordning och reda. Det var väldigt glädjande att Etab var proffsiga hela vägen. Rekommenderas starkt.
  • Michael S
    Michael S skrev om Etab Relocation AB
    Arbetar inom Mäklar branschen och har skickat kunder till ETAB i cirka 6-7 år och är fantastiskt nöjd med den kvalitén dom levererar. Kan varmt rekommendera dom.
  • Ann-Charlotte J
    Ann-Charlotte J skrev om Etab Relocation AB
    Flyttat 3 gånger tidigare med andra företag och inget har varit i närheten av ETAB.
    Mycket rutinerade killar, allt emballerades bra, inga skador, bra kommunikation.
    Etab packade även allt vårt ömtåliga gods och allt var helt och mycket bra emballerat!
    Etab hanterade även RUT avdraget utan att vi behövde göra något.
    Många tack till en enastående flytt - Rekommenderas !!
  • Thomas K
    Thomas K skrev om Etab Relocation AB
    Etab Relocation är utan tvekan det bästa flyttföretaget, har under mina 66 år flyttat många gånger. Helt problemfritt från start till slut. Mycket yrkesstolthet och erfarenhet
  • Peter L
    Peter L skrev om Etab Relocation AB
    Malmö - Stockholm 63kbm från villa på 230kvm.
    Allt utfördes på mycket professionellt sätt, snabb kommunikation, fasta prisvärda priser, inte billigast men mycket bra och säkert.
    Dessutom har de så stora bilar att allt fick plats i en lastbil!
    Rekommenderat dem till flera av våra bekanta och kollegor.
  • Mats E
    Mats E skrev om Etab Relocation AB
    Flytt inom Stockholm 130kvm, väldigt bra bemötande, väldigt bra omhändertagande av våra möbler och tillhörigheter.
    Emballering av alla möbler ingick med filtar och plast innan de bar ut dem till lastbilen, de påpekade även befintliga skador

Snabba tydliga svar både via mail och telefon.

REKOMMENDERAS VARMT!
  • Lovisa F
    Lovisa F skrev om Etab Relocation AB
    Flytten gick smidigt och flyttkillarna var väldigt trevliga! Snabb respons på mail.
  • Camilla D
    Camilla D skrev om Etab Relocation AB
    Har anlitat Etab vid ett antal tillfällen och är hur nöjd som helst. Trevligt bemötande vid beställning och glada och tillmötesgående flyttkillar. Kändes hur bra som helst.
  • Christopher
    Christopher skrev om Etab Relocation AB
    Bästa flyttfirma i Stockholm, ett par vänner rekommenderade dem efter att de blivit sjukt imponerande av dem så jag testade och måste säga att jag också blev sjukt imponerad.
    Rut avdraget fungerade toppen och jag behövde inte göra ett dugg :) etab löste allt

Flytta själv?
    Aldrig mer - Etab Relocation och inget annat :)
  • Anna P
    Anna P skrev om Etab Relocation AB
    Snabb respons över telefon och mail ( inom par minuter)
    Alla var urtrevliga och serviceminded genom hela resan.

Flyttat vid tidigare tillfällen och aldrig varit så nöjd som med etab.
    ( 130kvm bostad )
  • Josefin H
    Josefin H skrev om Etab Relocation AB
    Jätte imponerad av deras insats, flytt från 160kvm östermalm - danderyd
    Vi har massor av saker och det tog dem endast 7 tim från början till slut.
    Mycket lätta att kommunicera med, väldigt förstående och lyhörda till mina önskemål!

Kommer aldrig använda annat företag än ETAB !!
  • Arne G
    Arne G skrev om Etab Relocation AB
    Helt fantastiskt företag från början till slut.
    Trots snökaos utförde de packning flytt och städ av bostad på 195kvm med bravur.

Rekommenderas starkt! ( alla pratar svenska)
  • Maria S
    Maria S skrev om Etab Relocation AB
    Supernöjd från första kontakt och genom hela processen. Trevligt bemötande, snabb service och uppföljning. Kan verkligen rekommenderas.
  • Sabina S
    Sabina S skrev om Etab Relocation AB
    Har anlitade Etab vid mina två senaste flyttar och har båda gångerna blivit fantastiskt nöjd. Fick ett gäng glada och effektiva killar som löste allt på bara några timmar!
  • Sophie S
    Sophie S skrev om Etab Relocation AB
    Pianoflytt var vårt uppdrag till Etab Relocation och de fixade det galant. Kändes tryggt och säkert hela vägen från första samtalet till utfört arbete. Mycket trevlig personal!
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Etab Relocation AB
    Superbra hjälp, kommer aldrig att använda en annan flyttfirma, rekommenderas varmt!
  • Karin B
    Karin B skrev om Etab Relocation AB
    Vi fick hjälp att flytta bohaget från vår etta i Malmö till Stockholm. Det gick snabbt och smidigt att få svar via mail, och arbetet utfördes precis som vi kommit överens om. Även mycket trevlig personal. Kan rekommendera!
  • Pär P
    Pär P skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt kundbemötande och professionella i sitt utförande. Ingav högt förtroende med bra service genom hela flyttprocessen.
  • Lena A
    Lena A skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra!
    Fick hjälp med att flytta lite möbler och kartonger från Stockholm till Skåne.
    Lena
  • K-g S
    K-g S skrev om Etab Relocation AB
    Hej
    Det var ett roligt och arbetsamt gäng som jag mötte
  • Olga W
    Olga W skrev om Etab Relocation AB
    Tredje gången vi använder ETAB, lika nöjda varje gång. Service minded och mkt flexibla.
  • Emma K
    Emma K skrev om Etab Relocation AB
    Snabb service, trevlig & varsam personal!
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Etab Relocation AB
    Trevliga killar som alltid gör ett bra jobb :)
  • Andree H
    Andree H skrev om Etab Relocation AB
    Bemötandet från företaget är extremt gott. Alltid trevliga och professionella svar och dessutom mycket snabbt. Jag fick snabbt en personlig kontakt och jag uppfattade att Etab relocation förstod min situation och kunde agera utefter det efter önskemål.
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Etab Relocation AB
    Lite dyrare men mycket bättre =) ETAB flyttade bohaget från vårt hus på Lidingö 215kvm till Vasastan härliga trappor ( fanns ingen hiss och vi flyttade in på våning 5 ) i November 2017
    Rekommenderat ETAB till flera av våra bekanta som jag vet även bokade dem, så det är inget att tveka på. Värt varenda krona =)
  • Maria W
    Maria W skrev om Etab Relocation AB
    Jättebra firma, bra bemötande, proffsig personal.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Etab Relocation AB
    Toppen företag! Flyttat många gånger och använd många olika företag under mina 58 år - Finns bara positivt att säga :)

155kvm Malmö - Värmdö, Stockholm med packning och flytt. Allt gick precis enligt tidsplan. Mycket imponerad

Stort tack / Sandra med familj :)
  • Torbjörn Å
    Torbjörn Å skrev om Etab Relocation AB
    Vi anlitade Etab för en helhetslösning.
    Packning, flytt och städ allt gick mycket väl.
    Inga anmärkningar.

Alla var väldigt trevliga, serviceminded och bra att ha att göra med.

Vår familj på 4 rekommenderar Etab Relocation, de ombesörjde Rut avdraget helt problemfritt, vi fick bara en bekräftelse från SV.

De får mycket väl godkänt!!
    (Vi flyttade från 290kvm med ett relativt övermöblerat hus)
  • Per S
    Per S skrev om Etab Relocation AB
    Vi flyttade från 110kvm 5tr utan hiss till 120kvm 3 tr utan hiss plus vindsförråd.
    Killarna jobbade på mycket väl och bara glada miner, inga problem alls, svensk talande och mycket tillmötesgående.

Om vi flyttar ingen så är det ingen tvekan om att vi kommer använda oss utav ETAB igen.

Rekommenderat etab till fler av våra bekanta!
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Etab Relocation AB
    Vi är på det hela nöjda med Etab relocation AB. De var punktliga och effektiva.
    Vi rekommenderar Etab relocation!
  • Åke S
    Åke S skrev om Etab Relocation AB
    Mycket bra bemötande från första kontakt med Kristian till flyttkillarna.
  • Anna S
    Anna S skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt bemötande, serviceminded. Väldigt nöjd med både bemötande och transporten.
  • Martina L
    Martina L skrev om Etab Relocation AB
    Snabb och smidig koll. De kom dock för tidigt även fast jag ringt och önskat en specifik tid, så jag fick öppna i morgonrocken.
  • Rolf D
    Rolf D skrev om Etab Relocation AB
    Trevligt och proffessionellt bemötande från början till slut.
    Tjänsten som avses är bohagsflytt från Stockholm till Karlskoga.
    Fantastisk personal som genomförde flytten. Helt inom den planerade tidsramen, utan att göra avkall på kvaliteten.
    Kan varmt rekommendera företaget till den som har behov av flyttjänster.
  • Linnea R
    Linnea R skrev om Etab Relocation AB
    Jättetrevliga killar, starka som je ne sais quoi och dessutom glada. Inga problem med flytt till tre trappor upp utan hiss, smidigt och professionellt packande i flyttbilen. Trevligt bemötande på mailen kring alla frågor och bokning.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Etab Relocation AB
    jag hade ett givande samarbete med företaget 2001 fram till ca: 2008 i samband med att vi Rotade ett antal av våra flerbostads hus, Etab Relocation ombesörjde alla våra evakueringar och förvaringar av hyresgästernas tillhörigheter under tiden som renoveringarna pågick och utförde alla återflyttningar på ett föredömligt sätt. Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpsam, kan med fördel rekommenderas.
  • Therese H
    Therese H skrev om Etab Relocation AB
    Smidigt och proffsigt bemötande. Klara besked om vad det kostar utifrån verklighet. Trevlig personal.
  • Alexandra C
    Alexandra C skrev om Etab Relocation AB
    Har fått hjälp med flytt samt flyttstäd från Stockholm till Kvidinge. Bemötandet har varit suverän från början till slut. Har fått snabbt svar på mina frågor samt packningen gick jätte bra och inget va trasig. Rekommenderas varmt!!!
  • Christoffer N
    Christoffer N skrev om Etab Relocation AB
    Flyttkillar av högsta kvalité, snabb och smidig kontakt med ledningen hos Etab. Vi valde en högre prisklass på offerterna vi fick efter att tidigare använt oss av lågpris flyttfirmor och det inte är att rekommendera!!

Etab är ett riktigt flyttföretag, ordning och reda, snyggt prydliga och ordningsamma.
    Flytten från Göteborg till Stockholm gick som glass en solig sommardag ( vi åt faktiskt glass och beundrade killarna, som givetvis också fick glass)

Ska du flytta - Gör det med Etab, värt varenda krona!
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Etab Relocation AB
    Bra och smidiga. Vi hade ursprungligen tre containerns med flyttgods från sålt landställe. Har nu reducerat till bara en efter några år. Bra priser och service.
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Etab Relocation AB
    Vi har tidigare flyttat 5 gånger under loppet av 10 år, mellan olika städer i Sverige.
    Nu var det dags igen - Malmö Stockholm denna gång.
    Lägenheten i Malmö på 130kvm + vindsförråd 5 tr upp och världens minst hiss till villa belägen högt uppe på ett berg i Stockholm.

Vi skickade in en offertförfrågan och fick en hel drös med offerter från olika företag.
    Priserna skiljde förväntas värt mycket, som mest skiljde det nästan 22.000:- mellan de olika företagen - efter ett par veckor av granskande och diverse kontroller av tillstånd försäkringar och givetvis en närmare kontakt med företaget stod det klart - Etab Relocation AB får äran att packa hela vår bostad, lasta, transportera och lossa vårt bohag 600km senare.

Alla möbler sågs över och poängterade visa små skador och dyligt innan de emballerades, varenda möbel bars försiktigt ut och ned för 5 tr och sedan upp i vår nya villa, avemballering och slut besiktning av möblerna. Kartongerna snyggt staplade i respektive rum.
    De rullade även ut entre mattor vid ingången till huset som sträckte sig ett par 3 meter. Ett gäng expressarbetare tog hand om logistiken invändigt medans andra skötte det utvändiga arbetet.

Etab låg i den övre prisklassen, har varit snål vid tidigare (billigare offerter) flyttar och blev sjukt missnöjd.

Summan av kardemumman:
    Kan starkt rekommendera detta företag, allt planerades mycket väl, väldigt erfaren personal som har fullkoll på branschen's knep, de bar till och med 3 kartonger åt gången! Inga skador alls trots 63kbm bohag - 600km senare.
    Svenska killar som tog hand om allt med ett leende.
    Betalning skedde givetvis mot faktura och de ombesörjde hela RUT avdrags hanteringen.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Etab Relocation AB
    Vi köpte hjälp med flytt, packning ömtåligt och flyttstädning.
    Mycket engagerade, snabb kontakt och uppgifter om priser mm
    Kontakt fungerade hela vägen, trevligt bemötande.
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Etab Relocation AB
    Vi har nu anlitat Etab ett tag med alldeles utmärkta resultat. Precis som vi så håller dom vad dom lovar även i verkligheten. Dom kör ofta värdefullt gods som kräver " snälla men starka händer" i trånga trapphus. Personligen så rekommenderade jag dom till en mycket bestämd kvinnlig bekant vid deras flytt. Hon blev supernöjd !
    sammanfattningsvis: Mycket bra att ha att göra med !
    Uffe Kungsholmens Budbilar
  • Veronica B
    Veronica B skrev om Etab Relocation AB
    Hjälpsamma, tydliga enkla att ha att göra med.
    BRA!
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Etab Relocation AB
    Rekommenderas varmt.

Inte bara är företagets representanter kommunikativa och skickliga yrkesmän, deras offert var trots ett utmärkt utfört arbete prissatt i den nedre halvan av de offerter vi begärde. Flyttarna arbetade effektivt, var noggranna och försiktiga med allt de lastade och lossade. De poängterade även vissa skönhetsfel vid lastningen vi inte ens kände till.

ETAB var för mig en helt ny bekantskap på alla sätt och då jag var rädd att bli lurad pga min okunskap av flytt (säkert generellt sett obefogad) var min glädje desto större när allt gick bättre och enklare än väntat.

Välj gärna dessa skickliga och samvetsgranna svenska yrkesmän.
  • Mathilda ^
    Mathilda ^ skrev om Etab Relocation AB
    Jag beställde en privatflytt och valde Etab pga deras ansträngningar för schyssta arbetsvillkor mm. Kontakterna var professionella och strukturerade med en tilldelad kontaktperson som alltid var tillgänglig.
    Själva flytten genomfördes effektivt och professionellt men även med skratt, snöstorm till trots.
  • Therese F
    Therese F skrev om Etab Relocation AB
    Vänligt bemötande genom hela processen. Köpte flytttjänst från Stockholm till Lund inkl städning och lån av kartonger. Allt flöt på bra.
  • Hasse G
    Hasse G skrev om Etab Relocation AB
    Vi är mycket nöjda med bemötande och den goda servicen vi fick vid vår flytt! Bara en positiv upplevelse från första stund!
  • Anna Lena E
    Anna Lena E skrev om Etab Relocation AB
    Vi vill verkligen rekommendera Etab! Vår flytt skedde precis efter det stora snöovädret och när de kom fram till vår nya adress visade det sig att det inte var snöröjt och att flyktbilen därför inte kunde komma upp till vårt hus. Etab gjort allt och lite till för att lösa situationen och deras fantastiska personal höll humöret uppe. Till slut löste det sig och allt vårt bohag kom snabbt på plats.
  • Karin G
    Karin G skrev om Etab Relocation AB
    Glad, trevlig och hjälpsam personal och ett bra pris. Vill varmt rekommendera Etab till alla som letar efter en flyttfirma.

Skogsbovägen 19, 134 30 Gustavsberg