Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om ETB Värme
-
skrev om ETB Värme
Var i kontakt med flera support-tjänster för bergvärmepumpar under smällkalla dagar och rusningstid. Ingen av dessa lyckades klura ut vad som gjorde att motorskyddssäkringen gång på gång löstes ut; tills jag talade med värmepumpsexpert på ETB. Helt överlägsen sakkunskap och grundlig teknisk/praktisk genomgång för att hjälpa mig få tillbaka värme i huset. Exceptionellt proffsigt.
-
skrev om ETB Värme
Hej, hade en liknande upplevelse. Min värmepump havererade, jag kontaktade ETB värme, de skickade en tekniker som bytte fläkten. Efter 2-3 dagar kom samma larm igen. De kom ut och bytte en säkring. Lämnade några säkringar Utifall det skulle hända igen. Vilket det gjorde inom nån dag. Jag bytte säkring själv. Den gick direkt. Jag kontaktade dem igen. För tredje gången hade de med sig en elektriker. Det visade ju sig vara ett annat fel. Men fläkten och alla utryckningar har jag blivit debiterad för, ca 8000:- plus elektrikerns jobb på 1600:- (som var det egentliga felet)
Tråkiga pengar att betala i onödan.
Jag kommer inte anlita dem igen. -
skrev om ETB Värme
Vår frånluftsvärmepumps kompressor gav upp tre år efter vi flyttat in i vår villa så vi kontaktade ETB Värme. De var förbi och rekommenderade att köpa en helt ny frånluftsvärmepump eller skaffa bergvärme. Vi valde att skaffa en NIBE 730, för 86000:- inklusive installation.
Installationen skötte ETB Värme jättebra men efter några dagar så märke vi att vid flera tillfällen under ett dygn så kommer det "dunkande" ljud från värmerören i huset. Efter att jag påpekat detta för ETB Värme så bokade de in en tid då en servicetekniker skulle komma förbi och titta på det. Teknikern konstaterade att den nya frånluftsvärmepumpen producerar varmare vatten än vad vår gamla frånsluftsvärmepump gjorde, och att det är anledningen till varför det blev oljud. Han visste dock inte hur man skulle lösa det och sa att de skulle återkomma med en lösning.
Efter en vecka så kom en faktura på felsökningen på 2200:-. Jag klagade till ETB Värme och tyckte det här borde väl vara ett garantiärende men de menade att det var vårt hus som var felet, inte nya frånsluftsvärmepumpen. Att det fungerade utan oljud med den gamla spelade ingen roll.
Lösningen på att få bort oljudet förslog de att installera en UKV-tank. Den inklusive installation kostade 9000:-.
Nu är UKV-tanken installerad men oljuden kommer ändå. Det är möjligt att de är lite svagare än förut men de är fortfarande där och väldigt irriterande!
Jag lägger inte ett öre mer på ETB Värme och det kommer väl betyda att de då är helt ointresserade av mig.
Jag skulle starkt avråda från ETB Värme just för att de verkade inte det minsta intresserade av att du ska bli nöjd som kund, bara att du ska betala. -
skrev om ETB Värme
En rätt igenom usel upplevelse som startade med vibrationsljud från min frånluftsvärmepump till att behöva byta ut värmecentral och betala för svindyra reservdelar som inte informerats om i förväg. Exempelvis "Filter" för 155:- som alltså är enklast möjliga stycke med storlek 20 x 40 cm som knappast kan kosta mer än ca 1 kr i inköp. Gummiplopp för 370:- som är ett prismässigt skämt.
Sen att jag åker på att betala för något som jag "inte kan bevisa att de är anledningen till" är också jäkligt upprörande. Hur tänker de sig att jag ska kunna bevisa något jag inte kan nått om? Innan de var här fungerade centralen utmärkt, efter att de varit här inte... att då också få förklarat för sig att "det inte är så mycket pengar att bråka om". Hur kan det i så fall komma sig att de ska ha betalt för det??
Att sen be om ROT-avdrag och inte få det. Sista beviset för att firman osar av inkompetens och självgodhet.
Mitt råd är dra bort klisterlappen de satt på er apparatur och söka sig till ett seriöst alternativ.
Hade uppskattat att få ETB:s syn på min recension ovan. Men eftersom de inte återkopplar vare sig på mail eller telefon så är det väl för mycket begärt. Jag som kund är i alla fall drygt 7 000:- fattigare för ett problem som från början bara var ett struntproblem.