Euroflorist
1.0 i betyg av av
8 omdömen
Skicka en bukett med blommor! Det tar bara ett par minuter. EuroFlorist är Europas största nätverk med professionella florister och blomsterbutiker!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Euroflorist
-
skrev om Euroflorist Sverige AB
Jag beställde blommor till min pappa som fyllde år. Han skulle ha fått dem på sin födelsedag. De levererades aldrig. Inte heller nästa dag. Tre dagar ser det ut som att de ligger och vissnar på en fraktterminal någonstans. Euroflorist skyller på transportfirman och avser inte att göra något åt saken. Jag har försökt reklamera den uteblivna leveransen men det vill man inte veta av. Jag kan tyvärr inte rekommendera Euroflorist. Det finns andra leverantörer av blommor -- välj gärna dem istället.
-
skrev om Euroflorist Sverige AB
Beställde en växt och godis i förra veckan och skrev specifikt att mottagaren måste kontaktas för lämplig leveranstidpunkt och att det inte fick kännas utanför dörren pga stöldrisken. Trots detta lämnade ni utanför dörren utan att ha kontaktat mottagaren och leveransen stals.
Jag har försökt komma i kontakt med er tre gånger men bara fått autosvar.
Usel service. 😞 -
skrev om Euroflorist Sverige AB
Utebliven leverans - Blåst på pengarna
Beställt blommor och betalat med Swish, men inga blommor har levererats. Det är nu åtta dagar efter utlovat leveransdatum. Jag har lämnat flera meddelanden via Euroflorists kontaktsida, men ingen svarar. Ingen har heller kontaktat mig eller mottagaren av blommorna via de telefonnummer jag skrivit in i beställningen. Har Euroflorist kanske gått i konkurs? -
skrev om Euroflorist Sverige AB
Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt.
Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek.
Den som levererades var av "Liten" Storlek.
Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida.
Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan.
Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del.
Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st.
Detta är i mina ögon, helt klart, falsk marknadsföring.
Jag har kontaktat Euroflorists support och de hävdar att levererad blombukett är av det värde jag betalat för men detta är också felaktigt.
Efter att ha besökt florister i området kan jag konstatera att jag skulle kunna ha fått ungefär dubbelt så många blommor för samma pris.
Uruselt företag, beställer aldrig mer av dem och hoppas ni inte gör det heller! -
skrev om Euroflorist Sverige AB
Varning för Euroflorist!
Beställde blommogram på torsdagen till en släkting som fyllde år kommande lördag. Valde Euroflorist för de var de enda som kunde leverera den dagen enligt uppgift på hemsidan.
Kl 14:11 på lördagen kom ett e-postmeddelande att de ändå inte kunde leverera den dagen. Men att jag skulle svara på e-postmeddelandet snarast om jag ville att blommorna skulle levereras på måndagen i stället. (Fanns inget telefonnummer att ringa).
Jag svarar kl 14:21 att jag då inte har så mycket val eftersom det är för sent att hitta en annan lösning utan ber dem leverera blommorna på måndagen i stället.
På måndagen kl 16:55 kommer ett nytt e-post meddelande (inte heller här med något telefonnummer att ringa) där de säger att de tyvärr inte hunnit läsa mitt svar från lördagen och frågar om jag ändå vill att blommorna skall levereras fast en annan dag?
Man tror inte det är sant. Hur kan ett företag missköta en kund på det sättet!!??
Jag kommer aldrig någonsin att använda Euroflorist igen och jag hoppas verkligen att du som läser detta inte gör det heller! -
skrev om Euroflorist Sverige AB
Hade beställt blomsterbud via Euroflorist till morsdag men min mor fick inte alls den bukett jag betalat för utan en mindre med billigare blommor. Dessutom levererades buketten inte förrän nio på kvällen! Visst kan det bli fel ibland och det brukar ju gå att rätta till men även bemötandet från Euroflorists kundtjänst var i detta fall under all kritik. Fy skäms Euroflorist! Pinsamt dålig hantering av mig som kund! Kommer aldrig mer anlita er.
-
skrev om Euroflorist Sverige AB
Euroflorist har missat min leverans vid 2 av 2 tillfällen senaste veckorna. Vid första tillfället var det "tekniskt strul" och lev blev en dag sen. Vid andra tillfället hade jag beställt blommor till min mammas födelsedag. Ingen leverans och ingen notis till mig. De skyller på floristen som i sin tur hävdar att han ringt. Vi kollade min mammas mobil, och inga missade samtal. Euroflorist kundtjänst lovade mig att betala tillbaka pengarna. När jag senare påtalade att jag inte fått några pengar frågade de vem jag pratat med. Jag hade naturligtvis inte skrivit ner det. Då tog de tillbaka löftet och erbjöd mig ett presentkort på en femtedel av värdet. Otroligt dålig kundservice.
-
skrev om Euroflorist Sverige AB
Beställde en bukett till mors dag och när den levererades var blommorna torra, en del vissna, kronblad ramlade av och buketten bestod helt enkelt av blommor som aldrig hade gått att sälja i butik. En stor besvikelse. Dessutom kan man inte reklamera till Euroflorist, som helt hänvisar till den aktuella floristen. Dit får man då be mottagaren som skulle få den fina bukett man tänkt sig, att gå för att reklamera - den ligger ju på orten där buketten skulle levereras och dit man själv inte alltid kan ta sig (det var ju därför jag valde blombud från första början!). Känns uselt att behöva be mottagaren ha besväret med att reklamera!