Jens Pelland

Jens Pelland

Jens Pelland är mäklare på Fastighetsbyrån Falkenberg

Jens Pelland har varit registrerad mäklare sedan 2005-12. Jens Pelland har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-02 och har fått 69 omdömen med ett betyg på 4.5. Jens Pelland har haft 32 försäljningar sen 2020-08 och har tillfrågat 77% av sina kunder efter omdömen.

Att få chansen att hjälpa en kund bli nöjd med en av livets viktigaste affärer är enormt stimulerande. Jag ser varje kunds behov och förutsättningar eftersom varje person och bostadsaffär är unik. Med bakgrund i byggbranschen kan jag det här med byggteknik och hus och även på fritiden arbetar jag med hus: jag renoverar just nu en hallandslänga utanför Falkenberg! Ta gärna kontakt med mig om du har frågor eller funderingar kring din fastighet!

Försäljningar 2020-08 - 2021-07

Läs vad 69 Läs vad Jens Pelland

• sålde sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Tröingeberg
    2021-07-26
    Har ett förtroendeingivande sätt. Väl insatt i försäljning av fastigheter.
    • Ätran
    2021-06-28
    Bra bemötande och mycket hjälpsam i vårt köp med banken.
  • sålde en tomt med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Skogstorp
    2021-05-29
    Jens hjälpte mig att förmedla en tomt. Enkelt och smidigt. Då jag själv är mäklare vet jag hur mycket arbete det är bakom kulisserna och Jens skötte det galant.
    • Glommen
    2021-05-11
    Köpt fritidshus i Glommen utanför Falkenberg.
    Väldigt trevligt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor. Kunnig. Fick tips på förbättringar av fastigheten vilket uppskattades. Smidigt tillträde.
    Förväntan var mest att få möjlighet att köpa objektet.
    Mäklaren överträffade förväntningarna då allt gick smidigare än jag trodde, kunnig på att ge tips om förbättringar vilket jag inte förväntade mig.

Väldigt smidig husaffär med en kunnig, trevlig mäklare med snabb återkoppling på frågor som gjorde det enkelt för oss som köpare med tydlig information att fatta beslut.
    • Glommen
    2021-05-11
    Vi köpte en väldigt trevlig liten sommarvilla som så småningom kommer att bli ett permanentboende.
    Bemötande var kanon och han var kunnig på alla sätt och vis. Gav även tips om vissa renoveringar man kunde göra som skulle höja värdet.
    En sammanfattning av Jens är att vi är fantastiskt nöjda med hur han skötte det.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Vessigebro
    2021-04-14
    ALLT till belåtenhet. Vi är väldigt nöjda med honom som mäklare.
    Rekommenderar honom gärna.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Arvidstorp
    2021-03-26
    Vi köpte en lägenhet som Jens förmedlade. Genom hela affären upplevde vi Jens som mycket lyhörd, kunnig och seriös. Vi upplevde även Jens som mycket sympatisk och hjälpsam. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Jens!
  • S
    köpte sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Ätran
    2020-11-21
    Felaktiga och vilseledande information om husets skick och befintliga fel. Fick information att det har uppstått läckage från skorstenen, det visade sig att läckaget kom från sprucken expansionskärl till värmepanna som har läkt i många år det kan man ut döma från skadorna som har uppstått, bärande balkar var röttna, en mycket omfattande skada, min försäkringsbolag hänvisade till föregående ägarens försäkring, det visar sig att han inte hade något försäkring och mäklaren vill inte heller ta ansvar. Lita aldrig på säljare och mäklare gör en utförlig besiktning innan ni köper hus.
    • Arvidstorp
    2020-11-05
    Köpt bostad centralt i Falkenberg. Jag tyckte att Jens var rörig och hade lite dålig koll på fastigheten. Dagen för överlämnandet var inte bra. Han hastade genom kontraktsskrivningen, kastade till oss en bukett blommor och slängde ut oss för rummet var bokat. Det fanns ingen tid för frågor eller reflektion och det hade varit lite skönt. Har precis sålt ett hus så jag vet hur det kan gå till.
    • Okome
    2020-10-09
    Vi köpte villa med Jens som mäklare. Vi är mycket nöjda med vårt husköp och Jens som mäklare.