Fastighetsbyrån Falkenberg

Fastighetsbyrån Falkenberg

Falkenberg - Hitta det här!

Ja precis, här i Falkenberg kan du hitta ditt nästa boende vid kusten eller i inlandet i vacker miljö och på smidigt pendlingsavstånd till Göteborg. Här finns bostadsrätter, radhus, villor, gårdar...vilken typ av boende du än söker kan du hitta det här, just som kommunens slogan säger.

Falkenberg lever upp på sommaren med många badande och glada turister, men kommunen växer och fler och fler bor också permanent. Vi på Fastighetsbyrån vet att varje fastighetsaffär är unik och vi strävar alltid efter att visa personligt engagemang samt att alla parter ska känna sig nöjda med affären.

Vi har funnits i Falkenberg sedan 1966 och genom åren har vi byggt upp både nätverk och lokalkännedom. Därför hoppas vi att du ger oss förtroendet att svara på dina bostadsfrågor och hjälpa dig till en lyckad bostadsaffär!

Läs vad 522 kunder tycker om Fastighetsbyrån Falkenberg 2

• köpte sitt hus med hjälp av Amanda Fåglum en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-09-16
    Bra bemötande, positiv, kunnig
    Bra och snabb service
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Diana Kristensen en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-09-15
    Full fart från första början.
    Driven, fokuserad, rutinerad och idérik. Dessutom väldigt trevlig att samarbeta med.
    Diana var en perfekt partner för oss!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Martin Nyroos en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-09-13
    Blev bra bemött, min upplevelse av köpet var bra
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-09-01
    Trevlig, kunnig och lätt att prata med.
    Försäljningen gick snabbt, vilket uppskattas.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-09-01
    Bra bemötande. Informativ. Snabb hantering. Bra kontakt!
    2021-08-27
    Fantastiskt genuin och trevlig person. Anna känns personlig och vi har alltid känt att hon har tagit sig tid för att hjälpa oss. Med hennes lugna och trygga personlighet upplever vi att hon verkligen vill att allt ska bli så bra som möjligt.
  • köpte en tomt med hjälp av Anna Herder en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-08-23
    Det gick smidigt inga konstigheter.
  • sålde en tomt med hjälp av Anna Herder en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-08-21
    Anna har varit bra. Informativ och alltid svarat snabbt på frågor.
    • Källsjö
    2021-08-14
    Helt okej, utom spelet på slutet, ett par dagar efter jag vann budgivningen, säljaren var nöjd med priset, då kom Anna med förslag att jag ska höja min bud, för stt det finns 3 st som vill ha huset. Hon erbjöd dem en extra visning. Jag kom dit också, men inte nån som var där. Inte ens Anna!
    Vet inte om det fanns nån eller det var hennes fulspel, men kändes inte helt ok.
  • sålde sitt hus med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Stensjö
    2021-08-04
    Gott bemötande både mot säljare och köpare.
    Lugn, saklig och lätt att samarbeta med inför och under försäljning.
    Uppfattade viss osäkerhet gällande aktuellt prisläge för fritidshus.
    • Ullared
    2021-07-27
    Jag tyckte Anna var mkt professionell! Trodde hon jobbat i många år som fastighetsmäklare men hon hade bara jobbat 6 månader! Mycket vänlig och hjälpsam på alla sätt och vis! En riktig klippa! 🥰
  • sålde sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-07-26
    Har ett förtroendeingivande sätt. Väl insatt i försäljning av fastigheter.
  • sålde sitt hus med hjälp av Diana Kristensen en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Vessigebro
    2021-07-23
    Diana har skött sitt åtagande på ett utmärkt sätt. Trevlig, kunnig och väldigt lätt att prata med.
    Mvh Lars-Göran & Sofie
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Fåglum en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Herting
    2021-07-21
    Är väldigt nöjd med Amanda. Trevligt bemötande och hjälpsam.
    • Ullared
    2021-07-21
    Fantastiskt fint bemötande, jag hade förväntningen att Ola skulle fixa färsäljningen åt mig och Ola gjorde det med sitt kunnande.
    Ola Bengtsson är en fantastiskt trevlig, kunnig, empatisk och sympatisk person. Fastighetsbyrån ska vara stolt över att ha en sån person i ert team.
    Jag önskar Ola alla lycka i framtiden.
    Med varm hand kommer jag att rekommendera honom om någon
    ska sälja sitt hus.
    Mvh/Birgit Alander
    2021-07-16
    Detta är andra gången vi anlitar Diana för en försäljning. Diana är enormt kompetent och ett fantastiskt bollplank i hela processen.
    2021-07-09
    Bra bemötande. Hon har hållit tider för avtalade möten och har känts ärlig. Hon har svarat på våra frågor och har hon varit tveksam så har hon tagit reda på svaret.
  • sålde sitt hus med hjälp av Olle Ljungström en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Vessigebro
    2021-07-09
    Saklig, kunnig, trevlig och fullständigt professionell.
  • köpte sitt hus med hjälp av Martin Nyroos en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Näset
    2021-07-08
    Äkta
    Tydlig
    Trevlig
    Rak
    Noggrann
    Saklig
    Ärlig, uppriktig och proffesionell mot köpar och säljar.
    Finns INGET att klaga på.
    • Långasand
    2021-07-07
    Amanda var bra påläst om objektet och kunde vid visningen informera om huset och trädgården. Bra återkoppling när vi sökt henne för ev frågor under och efter budgivningen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Olle Ljungström en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-07-06
    Olle har på ett bra och positivt sätt lotsat oss igenom allt vad försäljningen inneburit. Allt har känts tryggt och behövde vi hjälp var han tillgänglig i princip dygnet runt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Fåglum en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-07-06
    Trevligt bemötande. Professionell hantering av ärendet.
    2021-07-06
    Alltid trevlig, tålamodig och saklig!
  • köpte sitt hus med hjälp av Diana Kristensen en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-07-03
    Vi har blivit mkt. bra och trevligt bemötta. Hon har varit otroligt tillgänglig. Svarat snabbt på mail och sms. Alltid ringt upp snabbt när vi sökt henne. Mkt. informativ och hjälpsam.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Olle Ljungström en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-07-03
    Olle var positiv men inte fjäskig. Korrekt information gavs. Olle var lösningsfokuserad och tillmötesgående.
    2021-07-01
    Kompent och mycket trevligt bemötande.
    Lätt att få återkoppling och snabba svar.
    Förtroende ingivande.
    Mycket smidigt
    Kunde inte varit bättre
  • köpte sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Ätran
    2021-06-28
    Bra bemötande och mycket hjälpsam i vårt köp med banken.
    • Olofsbo
    2021-06-24
    Mycket bra Anna motsvarar alla förväntningar vid köpet var allt bra
    2021-06-23
    Bra bemötande och hantering under försäljningen.
    2021-06-23
    Diana har ett varmt och personligt bemötande. Är påläst om bostaden och service/skola/barnomsorg mm i närmiljön.
    Vi känner oss trygga med att ha köpt bostad som Diana förmedlat.
    2021-06-20
    Mycket trevligt bemötande. Pålitlig.
    2021-06-18
    Jag tycker hon är väldigt trevlig. Och lyssnar på vad jag säger. Och förverkliga mina önskemål.
  • Per Ä
    sålde sitt hus med hjälp av Martin Nyroos en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-06-16
    Har bara positiva omdömen. Lätt att ha att göra med och ambitiös. Slutade med en bra husförsäljning.
    2021-06-14
    Vi har under hela förs.perioden blivit väldigt väl bemötta av Anna och hon har gjort sitt allra bästa vid varje tillfälle.
    Vi är mycket nöjda med henne och hon får bästa betyg av oss.
    Hälsningar Stig Johansson
    Ombud/broder till Ingvar Johansson
  • sålde en tomt med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Sjönevad
    2021-06-13
    Ola Bengtsson har på alle måder været en god mægler ifm salg af tomt og projekt. Ola yder en god rådgivning og vejledning, er realistisk, tålmodig, følger op vedholdende og sørgede for at salgsprocesen lykkedes. Min bedste anbefaling af Ola Bengtsson. Mvh Ruben Andersen
  • Kari B Lohne K
    köpte sitt hus med hjälp av Amanda Fåglum en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-06-11
    1) Jeg fant prosjektet på nettet og tok kontakt via lenken. Amanda svarte rask på min henvendelse og var veldig hyggelig. Hun hadde alle de opplysningene jeg trengte og var meget positiv og forståelsesfull for at vi trengte mer hjelp en vanlig pga at vi er norske og dermed ikke så kjent med lover og regler for kjøp av eiendom i Sverige.
    2) Forventninger: Jeg har selv jobbet som eiendomsmegler og har dermed litt erfaring på området. Jeg ble overrasket over at det ER en ganske stor forskjell mellom Norge og Sverige på dette området . Dette har imidlertid ikke vært noe problem fordi Amanda har veldig god kontroll og har gitt oss masse hjelp og har hatt en god praktisk tilnærming til vårt kjøp.
    3) Jeg/ vi er veldig imponert over den hjelpen vi har fått og fortsatt får av Amanda og den service innstillingen hun viser. Det har aldri vært noe problem med kommunikasjon og jeg har alltid følt at det er greit å spørre også gang nr 2 og 3. Lurer jeg på noe vil jeg ikke ha noe problem med å ta kontakt med Amanda.
    Stå på Amanda!!!
    2021-06-11
    Proffsigt mött med bra hantering på distans.
  • Mathilda J
    köpte sitt hus med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-06-11
    Hela upplevelsen var bekymmersfri. Varje steg var välplanerat och med ett fantastiskt stöd från Ola hela vägen. Alla våra frågor som förstagångsköpare av hus besvarades på ett mycket bra sätt och man kände hela tiden att man kunde luta sig mot Olas erfarenhet. Ola har ett professionellt och omhändertagande bemötande som gör det väldigt lätt att samarbeta med honom. Fick uppfattningen av att han har både säljaren och köparen i åtanke genom hela resan och ser till att allting är tydligt och att man är helt överens om vad som ska ske i varje steg.

Kan varmt rekommendera Ola som mäklare.
    2021-06-10
    Hej,

Bra bemött och precis som man tänkt sig för ett bostadsköp som detta. Snabbt o smidigt. Lite stressad kanske men de kanske alla mäklare är : ) social och trevlig vid möten.
    • Gamla stan
    2021-06-10
    Vi fick ett bra bemötande som kändes tryggt och professionellt vid vårat första bostadsköp!
    • Hjortsberg
    2021-06-07
    Det började med att jag skickade sms en sen fredag om hur jag skulle höra för att buda. Ola ringde mig samma fredag och info att en köpare hade hoppat av samma dag. Ola ordnade att jag fick se lgh samma helg. Ngr dagar senare skrev vi på avtalet så Ola har jag träffat 2ggr och det har känts bra
    • Fajans
    2021-06-07
    Köpt bostad, väldigt bra, tidligt och professionell mäklare
  • köpte sitt hus med hjälp av Ola Bengtsson en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    2021-06-04
    Ola var mäklare då jag köpte ett hus som jag och min familj ska använda som fritidshus. Vi bor inte i Falkenberg så jag hade tänkt att köpet skulle innebära många långa resor för oss för att få igenom köpet. Men det har med hjälp av att jag gett fullmakt till familj i Falkenberg samt Olas stöd gått över förväntan smidigt.

Ola har ett trevligt sätt och varit snabb på att svara på frågor och ordna fram information som vi behövt. Jag kan verkligen rekommendera honom.
    • Västra Gärdet
    2021-06-04
    Köpte bostad genom Ola och han var otroligt hjälpsam genom hela processen!
    2021-06-04
    Jag har bara gott att säga , vänligt bemötande och bra kontakt
    med ordning och reda. En snabb och smidig försäljning av min stuga.
    • Källsjö
    2021-06-03
    Detta är första gången jag köper ett hus och Anna Herder har tålmodigt besvarat alla mina frågor, alltid lika vänligt, tillmötesgående och professionellt. Hon har hela tiden varit tillgänglig och ett stöd i processen. Jag kunde inte vara mer nöjd!
    2021-06-03
    Ola har varit mycket tillmötesgående genom hela vårt husköp.
  • sålde en tomt med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Skogstorp
    2021-05-29
    Jens hjälpte mig att förmedla en tomt. Enkelt och smidigt. Då jag själv är mäklare vet jag hur mycket arbete det är bakom kulisserna och Jens skötte det galant.
    • Skogstorp
    2021-05-25
    Jag har sålt min villa. Anna har varit fantastiskt bra. noggrann, engagerad och kunnig. Lätt att få tag på.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jens Pelland en del av Fastighetsbyrån Falkenberg
    • Glommen
    2021-05-11
    Köpt fritidshus i Glommen utanför Falkenberg.
    Väldigt trevligt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor. Kunnig. Fick tips på förbättringar av fastigheten vilket uppskattades. Smidigt tillträde.
    Förväntan var mest att få möjlighet att köpa objektet.
    Mäklaren överträffade förväntningarna då allt gick smidigare än jag trodde, kunnig på att ge tips om förbättringar vilket jag inte förväntade mig.

Väldigt smidig husaffär med en kunnig, trevlig mäklare med snabb återkoppling på frågor som gjorde det enkelt för oss som köpare med tydlig information att fatta beslut.