Anders Merenius
Registrerad mäklare sedan 1988-07-08
Aktiv på Reco.se sedan 2017-01-09
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är alla trevliga möten med människorna jag får chansen att träffa.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag är kunnig och har lång erfarenhet, samt att du kan känna dig trygg.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Lugn, hjälpsam, tekniskt kunnig, social.

Vad gör du helst på fritiden?
Cyklar, paddlar havskajak och åker alpint på vintern. Läs mer

Läs vad 36 Läs vad Anders Merenius

• Elsa Maria H sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-05-25

Härryda
    Sålt villa på landet. Tycker kontakten har varit lite för dålig, hade gärna haft tätare kontakt samt att få veta nästa steg i tid. Helt OK men som sagt var inte 100 Läs mer
    2020-05-25 Anders M svarar Elsa Maria H
    Hej.
    Det var tråkigt att ni tyckte kontakten varit dålig. Vad jag kan se i min logg har jag varit i kontakt med Jonas ca 35 gånger utöver missade samtal sedan i slutet av februari vilket är mer än vanligt. Jag kan förstå om ni velat att jag skulle ringt er båda.
  • Gunnel Birgitta B sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-04-23

Mölnlycke
    Trevligt och professionellt hanterande av säljprocessen. Lyhörd för synpunkter från säljaren. Mycket god känsla för rätt prisnivå och öppenhet angående husets fördelar och brister i kommunikationen med potentiella köpare. Mycket hög kvalitet på broschyrmaterial och presentation på nätet. Läs mer
  • Björn Åke L sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-04-11

Landvetter
    Vi har både köpt och sålt villor via Anders. Anders ger ett väldigt fint och tryggt bemötande hos både säljare och köpare. Läs mer
  • Andrew Warren G köpte en tomt med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-01-25

Landvetter
    Vi köpte en tomt med Anders och det gick väldigt bra och smidigt. Han hjälpte till med förhandlingar och det kändes säkert och trygg hela vägen genom processen. Läs mer
  • Inger W sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-01-24

Mölnlycke - Pixbo
    Anders sålde mitt hus på Krikonvägen 7 i Pixbo.Han är en erfaren säljare och med hans trevliga framtoning var det lätt att samarbeta med honom.
    Kan verkligen rekommendera honom ! Läs mer
  • Cecilia T sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-01-16

Landvetter
    Vi fick utmärkt hjälp av Anders med att sälja vårt hus! Proffsigt och lugnt lotsade han oss igenom försäljningen. Läs mer
  • Jens T sålde sitt hus med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2020-01-16

Landvetter
    Vi sålde vårt hus på Uppegårdsvägen 17 i Landvetter genom Anders Merenius.
    Han var mycket hjälpsam, tydlig och ärlig hela vägen igenom processen. Oavsett tid på dygnet eller om det var helg svarade han alltid (även om vi inte räknat med det).
    Mycket trevligt och förtroendeingivande bemötande som känns viktigt i denna typ av affärer.

Vi är mycket nöjda och tacksamma över Anders medverkan i detta. Läs mer
  • Johan Peter S sålde en tomt med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2019-10-16

Landvetter
    Seriös, känner att han jobbade för oss vid denna försäljning, vilket är precis vad man vill känna! Läs mer
  • Hans Christian S sålde en tomt med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2019-10-14

Tomt

Väl bemött

Mäklaren levde upp till våra förväntningar

Min upplevelse är att Anders lyssnade på oss och rådslog tydligt med oss om ändringar och förutsättningar under processens gång. Lugn och trevlig och ger kunder förtroende. Varma rekommendationer från oss! Läs mer
  • Katarina S
    Katarina S köpte en tomt med hjälp av Anders Merenius en del av Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

2019-09-17

5:a
    Köpt tomt.

Känner oss bemötta med respekt, vänlig attityd och en tydlig kompetens. Känner inte att någon fråga är dum. Tycker att mäklare allmänt kan ha en lite för stolt attityd där de anser av någon anledning att jag som säljare/köpare ska vara riktigt kompenent på ämnet, när det är dom som är den som har yrket. Tack till Anders, som inte är sån!

Tycker att allt gått smidigt och bra! Vi har fått snabba och direkta svar på mejl/telefon. Enkel att kommunicera med. Läs mer
    2019-09-17 Anders M svarar Katarina S
    Tack Katarina! Det värmer när man får så fin feedback på det man kämpar för att ge er kunder.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Mölnlycke Härryda

Christian Svanberg