Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden

Bobergsgatan 57, 115 47 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Norra Djurgårdsstaden & Hjorthagen

Vi är mäklaren med mest erfarenhet av försäljningar i Norra Djurgårdsstaden och Hjorthagen. Vi har varit verksamma i området sedan byggstart och är marknadsledande både på nyproduktion och på andrahandsmarknaden och vi hjälper dig gärna både med att hitta din nya drömbostad och med försäljning.

Vi arbetar med ett mycket högt personligt engagemang, gediget spekulantregister och en strävan att alltid göra det mesta möjliga av fastighetsaffären. Vi tror på att framgång är helt beroende av extremt nöjda kunder och hoppas att du ger oss chansen att överträffa dina förväntningar och leverera marknadens bästa mäklartjänst!

Du är alltid välkommen in på vårt kontor på Bobergsgatan 57 där du även kan få hjälp med: Bostadsbevakning, Värdering av bostad, styling & renoveringstips, bra bankkontakt, jurister, försäkring och allt annat som rör bostadsaffären.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 264 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden

• 2019-10-13

Jonna W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer sålde min lgh till ett fantastiskt pris, mycket på grund av hans strävsamma och professionell arbetssätt. Christoffer har ett naturligt sätt och möter människor med respekt och positiv energi vilket skapar förtroende mellan mäklare-säljare-köpare. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer P svarar Jonna W
    Tusen tack för ett bra samarbete Jonna! :)
  • 2019-10-13

Martina Maria Cecilia Z skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Erik. Han kan området väldigt bra och är påläst på allt som händer i omgivningen. Han är trevlig och bra på att ta människor och vi är mycket nöjda med hand insats och det försäljningspris vi fick. Läs mer
  • 2019-10-10

Erik L skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket bra och proffsig. Lyckades få så högt pris som det gick att få och han var tydlig med vad vi kunde förvänta oss. Lätt att kontakta och visade stor hängivenhet till uppdraget. Läs mer
  • FABIAN B

2019-10-09

FABIAN B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik skötte affären väl och gör ett proffsigt intryck! Dessutom trevlig och hade god lokalkännedom. Vi fick ett bra pris och alla parter var nöjda! Läs mer
  • 2019-10-06

Jessica J skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpt
    Ointresserad o oärlig
    Kommer inte anlita själv vid ev försäljning. Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Jessica J
    Tack för din feedback! Jag är verkligen besviken över hur du upplevt processen. Då fasadrenoveringen inte var känd för mig vid försäljningstillfället är det svårt för mig att föreställa mig hur jag bör agerat istället. Jag kan bara beklaga och hoppas ändå att du ska trivas här i Norra Djurgårdsstaden.
  • 2019-10-06

Frida K skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi hade två uppdrag till Christoffer, sälj vår lägenhet snabbt & till ett bra pris.
    Christoffer lyckades med båda! Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Frida K
    Tack Frida! :) Så kul att fått hjälpa er med försäljningen! Stort lycka till nu!
  • 2019-10-06

Urban S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Svår att få tag på
    Felskrivning i kontraktet Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Urban S
    Hej Urban!

Vad tråkigt att er upplevelse inte varit den bästa! Jag kan bara ta till mig av kritiken och försöka analysera på vilket sätt jag kan lära mig av detta.

Hoppas ni trivs i nya lägenheten!
  • 2019-10-05

Leena M skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Trevligt bemötande + utmärkt utfört arbete, därtill alla goda råd före och efter försäljningen.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Jan L

2019-10-04

Jan L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik gjorde ett mycket bra intryck och har tagit sitt ansvar för en del saker som inte var som utlovat, jag skulle helt klart kunna vända mej till Erik igen, Läs mer
  • Elisabetta R

2019-09-25

Elisabetta R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag sålde min ettan nära Karlaplan, jag fick Erik's kontakt från en annan mäklare som varmt rekommenderade honom för han känner området väldigt bra, då var mina förväntningar höga.

Erik har varit extra proffsigt, väldigt trevligt och extremt snabb med att svara under hela processen, och jag fick en väldigt bra pris för min lägenhet!

Jag har nu köpt/sålt 4 lägenheter och denna har varit definitivt den smidigaste processen jag har bemött tills nu.
    Skulle varmt rekommendera Erik som mäklare för att sälja er lägenhet/hus! Läs mer
  • 2019-09-23

Shiva H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    He sold out our apartment less tan a week with a price much above our expectation Läs mer
  • Filip B

2019-09-17

Filip B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Fantastisk relationsbyggare och ett bra stöd för oss när vi sålde vår 2:a på Gärdet. Jag kan varmt rekommendera Christoffer om ni vill ha någon som är lyhörd och satsar på kvalitet i samtal med köpare och säljare snarare än att bara kränga för krängandet skull. Läs mer
  • 2019-09-11

Kristina W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer lyckades sälja vår lägenhet innan visning för det pris vi ville ha.Hela försäljningsprocessen gick mycket smidigt. Christoffer var tillgänglig hela tiden vilket vi uppskattade. Vi är väldigt nöjda med vårt val av mäklare! Läs mer
  • 2019-09-10

Emelie Å skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt etagelägenhet i Norra Djurgårdsstaden. Läs mer
  • 2019-08-28

Gustav B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik Andersson är en mycket duktig mäklare och gör det där lilla extra som är avgörande för att få in fler intressenter. Läs mer
  • Bernt J

2019-08-26

Bernt J skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Kunnig, trovärdig och social. Hjälpsam och lyssnande. Läs mer
  • 2019-08-21

Pandora H skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket tråkigt att trots mitt påpekande inte ta ansvar för att säljaren städade lägenheten grundligt Läs mer
  • HENRIK B

2019-08-20

HENRIK B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag är mycket nöjd med Erik Anderssons insats som mäklare vid försäljningen av min bostad i Hjorthagen. På kort tid lyckades Erik slutföra affären. Erik har haft en mycket hög tillgänglighet. Hans ödmjuka stil vinner förtroende hos både säljare och köpare. Jag kan å det varmaste rekommendera Erik som mäklare. /Henrik Läs mer
  • 2019-08-19

Emma S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde min bostad i hjorthagen med hjälp av Christoffer. Mycket nöjd med service och bemötande. Professionellt och trevligt från första stund. Kan varmt rekommendera Christoffer! Läs mer
  • 2019-08-18

Kornelia E skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde min tvåa med hjälp av Christoffer. Väldigt engagerad mäklare och kunnig kring området. Läs mer
  • 2019-08-16

Maria M skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde en 3.a i Norra Djurgårdsstaden.
    Christoffer har en positiv utstrålning på ett naturligt sätt samt är lyhörd.
    Är mycket kunnig på bostadsområdet Norra Djurgårdsstaden. Läs mer
  • Edwin A

2019-08-12

Edwin A skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag o min sambo köpte vår första bostadsrätt med Erik som mäklare. Erik bemötte oss trevligt och professionellt från första visningen till tillträdet. Supernöjda, vi kan rekommendera Erik Andersson som mäklare. Läs mer
  • ANDRÉ W

2019-08-12

ANDRÉ W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Utmärkt och proffsigt utfört arbete. 5/5! Läs mer
  • 2019-07-11

Katarina G skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer lyssnar och anpassar sig efter ditt behov. Man känner sig trygg och är grymt nöjd med slutpriset, Christoffer och även Erik med fastighetsbyråns teamwork :)! Tack för en lyckad försäljning! Läs mer
  • Rachel H

2019-06-29

Rachel H skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Lägenheten som jag köpte på Drevergatan 3 blev en supersnabb affär. Jag lämnade den högsta möjliga bud jag hade råd med, och fick lägenheten direkt! Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-06-27

Adam G skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik är väldigt serviceinriktad och behjälplig genom hela processen. Läs mer
  • 2019-06-27

Arvid K skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Hade förväntat mig mer coaching och support till mig som säljares fördel. Fanns en tydlig stress att få till ett avslut istället för att få bra betalt Läs mer
    2019-06-27 Erik A svarar Arvid K
    Hej Arvid , tråkigt att ni känner så, vi fick trots allt en otroligt bra nivå då lägenheten ligger på markplan, visa markplanslägenhetet säljs inte då de är många som inte vill ha de.
  • 2019-06-26

Richard S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt 3 rummare norra djurgårdsstaden.

Mycket professionell och noggrann person med stort tålamod. Väldigt bra bemötande. Han satte upp rimliga mål som vi sedan nådde.

Tack för ett bra utfört arbete! Läs mer
  • 2019-06-26

Lisa Å skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    En lyhörd mäklare med stenkoll på marknaden. Christoffer är snabb på att svara på frågor, alltid tillgänglig samt har kloka idéer. Han lyckades med att få både oss som säljare och vår köpare nöjda. Jag skulle verkligen rekommendera Christoffer! Läs mer
    2019-06-26 Christoffer P svarar Lisa Å
    Tack för varma ord Lisa! :) Jag hoppas ni kommer trivas i huset i Tyresö, annars får ni höra av er så får vi hitta en lägenhet i Djurgårdsstaden åt er :)
  • 2019-06-21

Charlotta M skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag köpte en lägenhet som Christoffer mäklade. Han har kvick, proffsig och alltid mycket trevlig. Han hjälpte mig att göra bostadsköpet till en smidig upplevelse. Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer
    2019-06-26 Christoffer P svarar Charlotta M
    Tusen tack för fina ord Charlotta! Jag hoppas du ska trivas i lägenheten på Sandhamnsgatan :)
  • 2019-06-19

Wannapa M skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Han var bästa av alla vi har träffat!!! 👍🏻 Läs mer
    2019-06-26 Christoffer P svarar Wannapa M
    Så roligt att vi fick ihop allt!
  • 2019-06-08

Michaela B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi är supernöjda med Erik som vår mäklare. Lyhörd, trevlig och kunnig.

Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2019-06-07

Mikael A skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket bra. Bra bemötande och kommunikation under processen Läs mer
  • 2019-06-07

Erik B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Pålitlig, proffsig och rätt inställning. 5/5 Läs mer
  • Tove B

2019-05-25

Tove B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Gärdet. Hela processen var supersmidig och proffsig med information när man vill ha den, alltid snabbt svar när man undrade något och känsla av att han verkligen har koll! Hade inte kunnat tänka mig en bättre mäklare så kan verkligen varmt rekommendera Christoffer för den som ska sälja! Läs mer
    2019-05-27 Christoffer P svarar Tove B
    Tusen tack för era ord Tove! :) Så kul att det gick så snabbt och smidigt! Vi ses på tillträdet, hör av er om ni funderar på något :)
  • 2019-05-20

Cathrin O skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer Perenkranz är ett superproffs! Läs mer
    2019-05-27 Christoffer P svarar Cathrin O
    Det har varit ett nöje Cathrin! :)
  • Johanna L

2019-05-11

Johanna L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag köpte en 2:a i Hjorthagen med hjälp av Erik. Han var genom hela affären väldigt snabb att svara, trevlig i kontakten, alltid hjälpsam. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-04-23

Håkan S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer har sålt vår lägenhet på Sandhamnsgatan 42A.
    Vi kan bara sammanfatta hans insats från början till slut som helt
    " outstanding " och då har vi avverkat ett antal fastighetsmäklare
    genom åren.
    Bättre kan det inte bli.
    Tack Christoffer. Läs mer
    2019-05-20 Christoffer P svarar Håkan S
    Wow vilka fina ord Håkan :) Tusen tack! Vi ses på tillträdet!
  • 2019-04-22

Ronny P skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer är påläst, företagsam, tillmötesgående och drivande. Tycker han har tagit väl om hand om våra intressen som säljare och hjälpt oss driva en försäljning i hamn. Att han är trevlig är så klarar också ett stort plus. Kan helt klart rekommendera Christoffer. Läs mer
    2019-04-23 Christoffer P svarar Ronny P
    Tack för de varma orden Ronny! Hoppas ni ska trivas i er nya lägenhet :) Ses på tillträdet!
  • 2019-04-11

Linnea Emilia W skrev om Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik har hjälpt oss både med bostadsköp och två bostadsförsäljningar i Norra Djurgårdsstaden.
    Det är ingen slump att vi valt att anlita just Erik då vi snabbt kände förtroende för honom. Han är professionell, har stenkoll på området och jobbar med ett kundregister som vi upplever att ingen annan mäklare i området har.
    Det stora kundregistret har lett till rekordmånga spekulanter på våra visningar och Erik har lyckats med snabba försäljningar i ett riktigt tufft marknadsläge.

Vid en bostadsförsäljning är man som säljare alltid nervös och nyfiken och då har det varit otroligt uppskattat att Erik alltid är närvarande och tillgänglig, återkopplar alltid så fort det sker någon form uppdatering.

Vi har rekommenderat Erik till flera bekanta och kommer garanterat göra det igen! Läs mer
  • 2019-04-04

MAGNUS R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik hjälpte oss med försäljningen av en 4a i Norra Djurgårdsstaden. Tack vare bra koll på intressenter i området kunde Erik leverera en bra affär innan annonsering på Hemnet där lägenheten endast annonserades som "Kommande" på deras hemsida.
    Smidig och snabb process där vi fick ett bra pris.
    Rekommenderas Läs mer
    2019-04-07 Erik A svarar MAGNUS R
    Tack Magnus för de fina orden, kul att de gick snabbt och smidigt ja
  • Mats Uno Wilhelm M

2019-04-04

Mats Uno Wilhelm M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik fick till en snabb försäljning i ett tufft marknadsläge. Hade hoppats få ut lite mer med tanke på vad värdebevakaren hade indikerat. Känns som den inte hängt med verkligheten fullt ut eller också var värderingen lite för hög från början.
    Annars nöjd hur affären genomfördes. Läs mer
    2019-04-07 Erik A svarar Mats Uno Wilhelm M
    Tack för fint samarbete och var kul att få hjälpa dig med försäljningen
  • JOHAN W

2019-04-01

JOHAN W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi tog hjälp av Erik för att sälja vår 3:a i Norra Djurgårdsstaden i februari 2019. Innan försäljningen hade vi först ett möte med en av Fastighetsbyråns största konkurrenter i stadsdelen och sedan hade vi ett möte med Erik. Efter mötet hann Erik knappt stänga dörren till vår lägenhet innan min fru och jag sa i kör till varandra att "honom tar vi." Varför? Flera anledningar. Han var ingen s.k. bull shiter utan var väldigt rak och ärlig vad gällde marknaden och väntat slutpris. Han var därtill mycket påläst, rutinerad och lösningsorienterad. En av de kanske största anledningarna var att Erik var hungrig och visade genuint intresse vilket ska jämföras med vissa andra mäklare som vi uppfattade kunde vara väl självsäkra på att få affären. Hans rent personliga drag som jag hit intill beskrivit matchades bra med det faktum att han lotsade oss fram till begärt slutpris på kortare tid än någon av oss räknat med. Under budgivningsprocessen var han än en gång lösningsorienterad och var ett stort stöd för oss i egenskap av nervösa säljare. Nu ska vi nog inte flytta på ett tag men när vi ska sälja vår kommande lägenhet i framtiden kommer vi vilja anlita Erik igen. Läs mer
    2019-04-02 Erik A svarar JOHAN W
    Tusen tack för de fina orden, de var jätte kul att samarbeta med er och att processen gick snabbt och smidigt.
  • 2019-03-27

Kristoffer Daniel B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi sålde vår 2:a i Hjorthagen och köpte en 3:a i Norra Djurgårdstaden. Allt har gått väldigt smidigt och klaffat perfekt med hjälp av Christoffer, som är väldigt engagerad, tillmötesgående, flexibel och har en bra kännedom och kundkrets i området. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-04-03 Christoffer P svarar Kristoffer Daniel B
    Tack så hemskt mycket Kristoffer! Vi ses på tillträdet :)
  • 2019-03-25

Nils B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi sålde och köpte lägenheter i Hjorthagen med Christoffer. Han var väldigt snabb, proffsig och mån om att vi gjorde en bra affär. Vi kände oss väldigt trygga genom hela processen. Fem av fem! Läs mer
    2019-04-03 Christoffer P svarar Nils B
    Tusen tack för er feedback Nils! :) Ska bli kul att se hur ni får till det i nya lägenheten :)
  • 2019-03-13

Henrik S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Bostadsaffären gick supersmidigt. Det var inga problem. Läs mer
    2019-03-13 Christoffer P svarar Henrik S
    Tack Henrik! Det var en snabb och smidig affär!
  • 2019-03-12

Henrik A skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer hjälpte oss att både sälja och köpa lägenhet. Han är proffsig, engagerad och ärlig. Han höll oss välinformerade genom båda processerna, vilket kändes tryggt. Vi fick alltid snabba svar på frågor och snabb hjälp.
    Rekommenderar verkligen Christoffer! Läs mer
    2019-03-13 Christoffer P svarar Henrik A
    Tack Henrik för varma ord! Känns så kul att fått hjälpa er med både köp och försäljning. Jag är övertygad om att ni kommer stormtrivas i nya boendet. Vi ses på tillträdet :)
  • 2019-03-12

Fabian Maurits C skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Väldigt bra och tydlig rakt igenom. Mycket sympatisk. Läs mer
    2019-03-13 Christoffer P svarar Fabian Maurits C
    Tack för feedback! Ser fram emot att ses efter du kommit tillrätta i bostaden :)
  • 2019-03-11

Eva C skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Seriös, duktig och förklarande samtidigt som Christoffer var väldigt sympatisk. Läs mer
  • Annika G

2019-02-21

Annika G skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt och köpt nyproduktion inom Norra Djurgårdsstaden.
    Sarah höll regelbunden kontakt och uppdateringar och hade ett trevligt bemötande.
    Önskat utgångspris sänktes dock ganska snabbt på inrådan av mäklare. Eftersom det var i januari månad tyckte vi nog som säljare att vi kunde avvaktat lite till.
    En bildmiss av Fastighetsbyrån kompenserades på ett bra sätt.
    Med tanke på att försäljningen skedde när marknaden sviktade och att det blev en mer utdragen process tidsmässigt, höll Sarah moder uppe och i slutändan blev vi nöjda med affären! Läs mer
    2019-03-04 Sarah S svarar Annika G
    Tack snälla Annika! Det tog lite tid men blev mycket bra till slut. Vi ses och hörs snart!

Bobergsgatan 57, 115 47 Stockholm