Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden

Bobergsgatan 57, 115 47 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Fastighetsbyrån i Norra Djurgårdsstaden & Hjorthagen

Vi är mäklaren med mest erfarenhet av försäljningar i Norra Djurgårdsstaden och Hjorthagen. Vi har varit verksamma i området sedan byggstart och är marknadsledande både på nyproduktion och på andrahandsmarknaden och vi hjälper dig gärna både med att hitta din nya drömbostad och med försäljning.

Vi arbetar med ett mycket högt personligt engagemang, gediget spekulantregister och en strävan att alltid göra det mesta möjliga av fastighetsaffären. Vi tror på att framgång är helt beroende av extremt nöjda kunder och hoppas att du ger oss chansen att överträffa dina förväntningar och leverera marknadens bästa mäklartjänst!

Du är alltid välkommen in på vårt kontor på Bobergsgatan 57 där du även kan få hjälp med: Bostadsbevakning, Värdering av bostad, styling & renoveringstips, bra bankkontakt, jurister, försäkring och allt annat som rör bostadsaffären.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 294 kunder tycker om Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden

• 2020-02-24

Johanna V skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket proffsig och trevlig. Svarar alltid snabbt på mail/sms. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-23

Lennart W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde en femma. Christoffer var väldigt duktig och lyckades sälja den underhand på ca en vecka. Läs mer
  • 2020-02-19

Johanna Ö skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Bemötande: saklig och kunnig. Uppvisade kunnighet och erfarenhet gällande området och föreningen. Integritet. Trevlig, vänlig och gladlynt. Läs mer
  • 2020-02-09

Michael P skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Har sålt i Broparken, en 3a.
    Bra bemött, inget konstigt där, hon är duktig och gör ett jättebra jobb.
    Allt var bra. Läs mer
  • 2020-02-08

Anna T skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sarah är en fantastisk mäklare. Resultatet överträffade mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-02-04

Henrik Frans Joakim L skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpt en tvårumslägenhet om 47 kvm på Gärdet. Fick ett mycket gott intryck av Christoffer i samband med visningen. Gav ett trevligt och professionellt intryck. Christoffer var tillgänglig och återkom snabbt under köpprocessen och arbetade hårt för att få affären "i hamn". Christoffer överträffade mina förväntningar som mäklare och jag kan rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-02-03

Torbjörn W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Snabb och effektiv försäljning. Läs mer
  • 2020-01-26

Emelie A skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag har sålt via Christoffer. Det var en väldig smidig process och så bra engagemang. Läs mer
  • 2020-01-14

Tuva S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Det har varit väldigt lätt och smidigt att kommunicera med Christoffer, både före och innan försäljning av min bostad. Snabb och smidig återkoppling och om jag har haft synpunkter på något så har det åtgärdats. Dessutom såldes lägenheten för mitt målpris så jag är väldigt nöjd med Christoffer som mäklare! Läs mer
  • Freja B

2019-12-26

Freja B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer har varit en ovärderlig stödperson för oss i försäljning och köp av lägenhet! Förutom att han gjorde ett väldigt bra jobb med försäljningen av vår lägenhet på Gärdet (både försäljningsmässigt, bollplank och tillgänglighet) så är han väldigt påläst på Norra Djurgårdsstaden (området och föreningar), genuint hjälpsam och gjort mer än förväntat av en mäklare. Rekommenderar verkligen Christoffer för alla som ska köpa/sälja i Norra Djurgårdsstaden eller Gärdet! God jul! :) Läs mer
  • 2019-12-22

Peter E skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik är engagerad, dedikerad, kompetent och dessutom trevlig. Läs mer
  • 2019-12-15

Britt Bogren E skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag har köpt en 3ai Norra Djurgårdsstaden och allt fungerade som det skulle. Christopher Perenkranz behandlade allt på ett utmärkt sätt. Full pott Läs mer
  • 2019-12-14

Ingrid W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Enkelt och smidigt, både köpt och sålt via Christoffer! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-05

Mats R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpt Brf Norra Djurgårdsstaden. Tydlig, transparent process med snabb återkoppling och väl dokumenterat. Professionell. Läs mer
  • 2019-12-02

Filip R skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sarah Sjödin är väldigt kunnig och man kan väl sammanfatta det bäst som att hon fick rätt både vad gäller intresse för lägenheten och rätt prisbild för lägenheten. Dessutom väldigt serviceminded och tillgänglig på alla sätt. Vi har både köpt av och sålt via Sarah Sjödin. Därför kan vige våra varmaste rekommendationer att anlita Sarah Sjödin! Läs mer
    2019-12-02 Sarah S svarar Filip R
    Tusen tack Filip, Det var ett nöje och kul att det gick så bra! Vi ses och hörs vidare! MVH Sarah
  • 2019-12-02

Linda 1 R skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi sålde vår femma i Norra Djurgårdsstaden genom Fastighetsbyrån och Sarah Sjödin. Vi fick ett vänligt och proffsigt bemötande och snabb återkoppling. Försäljningen gick snabbt och smidigt och slutade på en nivå som vi var mycket nöjda med! Läs mer
    2019-12-02 Sarah S svarar Linda 1 R
    Tack Linda, kul att få hjälpa er! Vi ses på tillträdet och hörs innan om det är något ni klurar på. // Sarah
  • 2019-12-01

Hans K skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpte en tvåa i norra Stockholm och fick gott bemötande från första visningen och hela vägen igenom processen. Kompetent och lugn så att man kände sig säker igenom affären. Inga klagomål. Läs mer
  • 2019-11-25

Henrik S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpare. Påläst om området, trevlig och bra bemötande Läs mer
  • 2019-11-23

Bengt B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer sålde våran lägenhet.
    Mkt trevlig mäklare och bra Läs mer
  • 2019-11-22

Hannah-Therese B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mkt bra, Christoffer Perenkrantz sänkte min stress oerhört mkt. På ett proffsigt lättsamt vis sålde han min lgh utan öppen visning. Han kommer fortsätta hjälpa mig med att hitta ett nytt hem.// Hannah Beidor Läs mer
  • 2019-11-21

Christina S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpt en bostadsrätt. Väldigt positivt o trevligt bemötande av Christoffer. Ja han levde upp till mina förväntningar o kan varmt rekommendera honom för andra. Läs mer
  • 2019-11-17

Andreas F skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer har sålt min 2:a i Norra Djurgårdsstaden. Christoffer är lyhörd, ambitiös och rak i kommunikationen. Lägenheten såldes dagen efter en förhandsvisning och till ett väldigt bra pris. Tack för ett smidigt och väl utfört arbete. Jag kan varm rekommendera Christoffer. Läs mer
  • 2019-11-16

Erik A skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt i norra Djurgårdsstaden. Bra bemötande och snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-11-10

Fabian B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi sålde vår 4a i Norra Djurgårdsstaden via Erik Andersson. Erik är mycket driven, trevlig och kunnig om området och vi är överlag mycket nöjda med den smidiga processen och resultatet! Läs mer
  • 2019-11-10

Magnus S skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Trevlig och bra kontakt med bra kontaktnät Läs mer
  • 2019-11-07

Martin A skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik Andersson hjälpte mig att sälja min 4rok i Norra Djurgårdsstaden. Erik hjälpte mig för många år sedan med värdering och vi har sedan dess hållit kontakten. Erik ger ett trevligt, lugnt förtroendeingivande intryck vilket till slut också ledde till en mycket god affär för mig. Kan varmt rekommendera Erik för framtida uppdragsgivare. Läs mer
  • 2019-11-04

Ludvig L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt 2:a i Norra Djurgårdsstaden

Erik är engagerad, påläst och väldigt lättillgänglig. Rekommenderar honom starkt!

Ludvig Läs mer
  • 2019-11-02

Ingela R skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpte en lägenhet, initialt mycket snabb i återkoppling per telefon trots obekväm arbetstid, så bra med direktkontakt. Profsigt bemötande. Läs mer
    2019-11-04 Christoffer P svarar Ingela R
    Tack för feedback! :) Hoppas ni ska trivas i lägenheten! :)
  • 2019-10-24

Lisa E skrev om Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Bra första bemötande, men dåligt i förhandlingen kring arvode, kändes som mäklaren försökte lura oss. Vi hade heller inte bråttom och kände oss väldigt stressade av mäklaren. Inte lyhörd kring våra önskemål. Läs mer
  • 2019-10-24

Hanna G skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer fullföljde sitt uppdrag med att sälja vår bostad på både ett effektivt och engagerande vis. Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2019-10-24 Christoffer P svarar Hanna G
    Det har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningen Hanna :) Stort lycka till nu med husletandet! :)
  • 2019-10-13

Jonna W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer sålde min lgh till ett fantastiskt pris, mycket på grund av hans strävsamma och professionell arbetssätt. Christoffer har ett naturligt sätt och möter människor med respekt och positiv energi vilket skapar förtroende mellan mäklare-säljare-köpare. Läs mer
    2019-10-14 Christoffer P svarar Jonna W
    Tusen tack för ett bra samarbete Jonna! :)
  • 2019-10-13

Martina Maria Cecilia Z skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Erik. Han kan området väldigt bra och är påläst på allt som händer i omgivningen. Han är trevlig och bra på att ta människor och vi är mycket nöjda med hand insats och det försäljningspris vi fick. Läs mer
  • 2019-10-10

Erik L skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket bra och proffsig. Lyckades få så högt pris som det gick att få och han var tydlig med vad vi kunde förvänta oss. Lätt att kontakta och visade stor hängivenhet till uppdraget. Läs mer
  • Fabian B

2019-10-09

Erik skötte affären väl och gör ett proffsigt intryck! Dessutom trevlig och hade god lokalkännedom. Vi fick ett bra pris och alla parter var nöjda! Läs mer
  • 2019-10-06

Jessica J skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Köpt
    Ointresserad o oärlig
    Kommer inte anlita själv vid ev försäljning. Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Jessica J
    Tack för din feedback! Jag är verkligen besviken över hur du upplevt processen. Då fasadrenoveringen inte var känd för mig vid försäljningstillfället är det svårt för mig att föreställa mig hur jag bör agerat istället. Jag kan bara beklaga och hoppas ändå att du ska trivas här i Norra Djurgårdsstaden.
  • 2019-10-06

Frida K skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Vi hade två uppdrag till Christoffer, sälj vår lägenhet snabbt & till ett bra pris.
    Christoffer lyckades med båda! Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Frida K
    Tack Frida! :) Så kul att fått hjälpa er med försäljningen! Stort lycka till nu!
  • 2019-10-06

Urban S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Svår att få tag på
    Felskrivning i kontraktet Läs mer
    2019-10-07 Christoffer P svarar Urban S
    Hej Urban!

Vad tråkigt att er upplevelse inte varit den bästa! Jag kan bara ta till mig av kritiken och försöka analysera på vilket sätt jag kan lära mig av detta.

Hoppas ni trivs i nya lägenheten!
  • 2019-10-05

Leena M skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Trevligt bemötande + utmärkt utfört arbete, därtill alla goda råd före och efter försäljningen.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Jan L

2019-10-04

Jan L skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik gjorde ett mycket bra intryck och har tagit sitt ansvar för en del saker som inte var som utlovat, jag skulle helt klart kunna vända mej till Erik igen, Läs mer
  • Elisabetta R

2019-09-25

Elisabetta R skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag sålde min ettan nära Karlaplan, jag fick Erik's kontakt från en annan mäklare som varmt rekommenderade honom för han känner området väldigt bra, då var mina förväntningar höga.

Erik har varit extra proffsigt, väldigt trevligt och extremt snabb med att svara under hela processen, och jag fick en väldigt bra pris för min lägenhet!

Jag har nu köpt/sålt 4 lägenheter och denna har varit definitivt den smidigaste processen jag har bemött tills nu.
    Skulle varmt rekommendera Erik som mäklare för att sälja er lägenhet/hus! Läs mer
  • 2019-09-23

Shiva H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    He sold out our apartment less tan a week with a price much above our expectation Läs mer
  • Filip B

2019-09-17

Filip B skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Fantastisk relationsbyggare och ett bra stöd för oss när vi sålde vår 2:a på Gärdet. Jag kan varmt rekommendera Christoffer om ni vill ha någon som är lyhörd och satsar på kvalitet i samtal med köpare och säljare snarare än att bara kränga för krängandet skull. Läs mer
  • 2019-09-11

Kristina W skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Christoffer lyckades sälja vår lägenhet innan visning för det pris vi ville ha.Hela försäljningsprocessen gick mycket smidigt. Christoffer var tillgänglig hela tiden vilket vi uppskattade. Vi är väldigt nöjda med vårt val av mäklare! Läs mer
  • 2019-09-10

Emelie Å skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålt etagelägenhet i Norra Djurgårdsstaden. Läs mer
  • 2019-08-28

Gustav B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Erik Andersson är en mycket duktig mäklare och gör det där lilla extra som är avgörande för att få in fler intressenter. Läs mer
  • Bernt J

2019-08-26

Bernt J skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Kunnig, trovärdig och social. Hjälpsam och lyssnande. Läs mer
  • 2019-08-21

Pandora H skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Mycket tråkigt att trots mitt påpekande inte ta ansvar för att säljaren städade lägenheten grundligt Läs mer
  • Henrik B

2019-08-20

Henrik B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Jag är mycket nöjd med Erik Anderssons insats som mäklare vid försäljningen av min bostad i Hjorthagen. På kort tid lyckades Erik slutföra affären. Erik har haft en mycket hög tillgänglighet. Hans ödmjuka stil vinner förtroende hos både säljare och köpare. Jag kan å det varmaste rekommendera Erik som mäklare. /Henrik Läs mer
  • 2019-08-19

Emma S skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde min bostad i hjorthagen med hjälp av Christoffer. Mycket nöjd med service och bemötande. Professionellt och trevligt från första stund. Kan varmt rekommendera Christoffer! Läs mer
  • 2019-08-18

Kornelia E skrev om Christoffer Perenkranz en del av Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden
    Sålde min tvåa med hjälp av Christoffer. Väldigt engagerad mäklare och kunnig kring området. Läs mer

Bobergsgatan 57, 115 47 Stockholm