Petronella Tell

Petronella Tell

Petronella Tell är mäklare på Fastighetsbyrån Värmdö

Petronella Tell har varit registrerad mäklare sedan 2001-09. Petronella Tell har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-05 och har fått 103 omdömen med ett betyg på 4.6. Petronella Tell har haft 43 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 99% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har sålt över 800 bostäder här på Värmdö under mina 18 år som mäklare och samlat en otrolig mängd erfarenheter. Mina kunder återkommer gång på gång och många hus här på Värmdö har jag sålt både tre och fyra gånger genom åren. Det måste vara det bästa betyget en mäklare kan få!

Vad gör du helst på fritiden?
Då umgås jag med min familj! Gärna ute i skärgården med vår segelbåt, eller i Italien där skidåkning och god mat är favoriten.

Hur ser din drömbostad ut?
Ett örnnäste på en klippa i Stockholms skärgård med panoramautsikt över havet.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 103 Läs vad Petronella Tell

• köpte en tomt med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
    • Kolvik
    2021-07-20
    Vår upplevelse är att Petronella är ett fullblodsproffs som jobbar effektivt, återkopplar snabbt, är en fena på avtalsskrivning samt har riktigt bra koll på sin marknad.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
    • Farsta Slottsvik
    2021-06-21
    Petronella har varit rådgivande och bemött oss utmärkt genom hela processen. Vi är väldigt nöjda och kommer att rekommendera henne för vänner.
    2021-06-17
    En bra mäklare som skapade trygghet och förtroende under köpet.
    • Farsta Slottsvik
    2021-06-12
    Toppenbra! Tydlig och närvarande genom hela processen
    2021-06-10
    Trevligt bemötande! Kunnig om området, kändes tryggt.
    • Torshäll
    2021-06-10
    Superproffsig och tydlig, kunde inte bli bättre!
    • Älvsala
    2021-06-04
    We bought a house in Värmdö. And Petronella was the agent responsible for that property. She has a warm and approachable personality. We are very pleased with how everything was done. She organized the viewing and signing very well. She showed us around the house at the time of viewing and answered to our questions.
  • sålde sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
    2021-05-24
    Jag är otroligt tacksam över att vi hittade Petronella och att hon var med oss hela vägen trots vårt velande när vi kände att det var dags att sälja vårt hus i en BRF. Med stort tålamod och gehör, proffsighet samt att hon under hela säljperioden hållit oss uppdaterade kontinuerligt vill jag ge henne mina starkaste rekommendationer! Vilken klippa!
    2021-05-24
    Jag har köpt ett litet hus i Mörtnäs och har en jättbra erfarenhet av den kontakt jag haft med Petronella under hela visnings- och slutligen köpförfarandet. Petronella har alltid varit kontaktbar och snabb att återkoppla med information och ställa upp på extra visningstillfälle. Professionell och väldigt trevlig!
  • sålde sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
    • Gustavsberg Kvarndammsringen