Petronella Tell
Registrerad mäklare sedan 2001
Aktiv på Reco.se sedan 2014
2018-08 - 2019-02
Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har sålt över 800 bostäder här på Värmdö under mina 18 år som mäklare och samlat en otrolig mängd erfarenheter. Mina kunder återkommer gång på gång och många hus här på Värmdö har jag sålt både tre och fyra gånger genom åren. Det måste vara det bästa betyget en mäklare kan få!

Vad gör du helst på fritiden?
Då umgås jag med min familj! Gärna ute i skärgården med vår segelbåt, eller i Italien där skidåkning och god mat är favoriten.

Hur ser din drömbostad ut?
Ett örnnäste på en klippa i Stockholms skärgård med panoramautsikt över havet. Läs mer

Läs vad 61 Läs vad Petronella Tell

• Denise  Ö
    Denise Ö sålde sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2019-03-04

Värmdö Evlinge
    Petronella har alltid under alla uppdrag hon fått utav mig gjort sitt yttersta och med sin breda kompetens så har hon kunskapen att kunna fullfölja sina uppdrag på ett snyggt och lyckat sätt.

Proffisionell och engagerad mäklare i toppklass som månar till max om sina kunder! Läs mer
  • Hans Peter J köpte sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2019-02-23

Ljung
    Vi var köpare och Petronella gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Karin J
    Karin J köpte sin lägenhet med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2019-02-22

Gustavsberg Farstadal
    Skrev igår men allt försvann ... vet ej om det kom fram. P.T var en jättetrevlig mäklare när vi var på visning. Vi la bud och fick den sedan 1 v senare. Rekordvägen 1.890:- Samma dag vi skulle skriva 2 timmar innan så ringde P.T och medd att hon missat att hon skulle vara på kurs, vi skulle skriva kl 12. Hon skickade en ny mäklare och vi skrev. Var fel namn på mig som har dubbelnamn i efternamn och man lovade fixa det men detta har medfört 4 olika samtal för vi har fått fel namn på port, postfack och dörr. Man går efter det som skrivits och massa samtal om detta. Fick medd att vi skulle anmäla oss som medlemmar på HSB vilket jag bestred eftersom jag visste det var fel men hon sa att det var rätt. Efter vi betalt in alla pengar dit och sedan skulle få tillbaks dom var det ett jättejobb och massa strul som vi själva fick sköta + att vi förlorade pengar. När vi skulle skriva på l.heten 2/1 så fick vi höra att hon hade sänt en ny mäklare för hon skulle inte vara där den dagen. jag har själv påtalat P.T att jag tycker det varit alltför mycket strul och fel vilket inte känns bra. Det handlar om en massa förtroende och tillit och det har svajat rejält tycker vi. Tillgängligheten har inte varit helt acc enligt oss ... och det har gått långa stunder mellan mail och förfrågningar. Så med facit i hand så har vi inte haft någon direkt koppling till Petronella Tell och anser att det inte var så lyckat för oss. Är glada över vår mäklare hon tipsade om som har varit oerhört pålitlig och närvarande och tillgänglig. Så tyvärr har vi inte något direkt bra betyg att sätta om vi ska vara ärliga. Läs mer
  • Emma B köpte sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2019-01-30

Ingarö Återvall
    Köpt hus. Kunnig om området och huset, tar tag i frågor och bra återkoppling. Läs mer
  • Marianne P sålde sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2019-01-30

Gustavsberg Ösby grind
    Vi har sålt vårt hus. Vi har även köpt en lägenhet.
    Vi hade Philip som mäklare först, sedan slutade han mitt i vår husförsäljning . Han sålde även lägenheten till oss.
    Det var tråkigt , eftersom vi kom mkt bra överens med honom.
    Han var mkt personlig, och det kändes som om vi känt honom länge. Vilket kändes enkelt och mkt bra.
    Men vi har inte haft jätte mkt kontakt med Petronella, men det vi har haft har varit bra.. Läs mer
  • Maria S köpte sitt hus med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2018-11-12

Mörtnäs
    Petronella hjälpte oss både med försäljning av vår lägenhet och att hitta ny bostad, en fantastiskt duktig mäklare som är tillgänglig, kunnig och förtroendeingivande! Läs mer
  • Rachel Louise Elisabet G skrev om Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2018-09-19

Petronella har mycket erfarenhet, kunde allt om husen i vårt område och kunde ge köpare förtroende. Hon har ett startkt driv och mycket positiv energi som höll humöret uppe även i en tuffare marknad som det är nu. Läs mer
  • Stig W skrev om Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2018-09-18

Har köpt fritidshus i Stavsnäs. Kontakten med mäklaren var bra. Saknade ingen information och mäklaren hade insikt i vilka vi var och vilka frågor som var viktiga. Läs mer
  • Henrik O skrev om Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2018-09-18

Jättebra bemötande, trevlig och serviceminded! Läs mer
  • Ulf S skrev om Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö

2018-06-15

Köpt nr lägenhet Petronella Trevlig, flexibel i sitt sätt att jobba kan verkligen rekommendera henne Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Värmdö

Petronella Tell