Petronella Tell

Petronella Tell

Petronella Tell är mäklare på Fastighetsbyrån Värmdö

Petronella Tell har varit registrerad mäklare sedan 2001-09. Petronella Tell har varit aktiv på Reco.se sedan 2014-05 och har fått 156 omdömen med ett betyg på 4.7. Petronella Tell har haft 31 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har sålt över 800 bostäder här på Värmdö under mina 18 år som mäklare och samlat en otrolig mängd erfarenheter. Mina kunder återkommer gång på gång och många hus här på Värmdö har jag sålt både tre och fyra gånger genom åren. Det måste vara det bästa betyget en mäklare kan få!

Vad gör du helst på fritiden?
Då umgås jag med min familj! Gärna ute i skärgården med vår segelbåt, eller i Italien där skidåkning och god mat är favoriten.

Hur ser din drömbostad ut?
Ett örnnäste på en klippa i Stockholms skärgård med panoramautsikt över havet.

156 omdömen om Petronella Tell

Sedan starten hos Reco 2014
Sami S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
Gustavsberg Centrum

Petronella varit fantastisk! Vi fått mycket bra genomgång för alla detaljer och försäljning varit mycket lätt för oss. Varmt rekommenderas!

Gilbert D
Köpte sin lägenhet med hjälp av Petronella Tell en del av Fastighetsbyrån Värmdö
Gustavsberg

helt OK, engagerad, kunnig, tillmötelsegående, trovärdig,

Elias S
Gustavsberg Ösbydalen

Hon är grym. Tydlig och rak. Inga krusiduller

Elin B
Gustavsberg Porslinskvarteren

Petronella hjälpte mig med en snabb försäljning samt ett smidigt köp. Allt gick så fort. Supertrevlig och duktig mäklare. Återkommer om jag ska sälja i framtiden.

Fredrik H
Gustavsberg

Hon är mycket professionell. Snabb, trevlig och effektiv. Rekommenderas.

Anette C
Djurö

Lite synd att hon sa att det inte fanns fiber . Jag la ner massor av tid och samtal för att få det bästa mobila bredbandet.. när det sedan visade sig att det fanns fiber

Paulo W
Djurö

Mycket professionellt och trevligt bemötande! Vi kommer att rekommendera Petronella i framtiden! Mvh Paulo Wiklund

Kersti Kiro Margareta F
Farsta Slottsvik

Proffsig och engagerad med en oslagbar positiv energi. Rekommenderas varmt!

Lennart A
Gustavsberg Höjdhagen

Tell sålde in sig bra för att få uppdraget. Tell lyckades sälja radhuset efter mer än tio visningar. Ytterst trög marknad just. Det blev ett skambud som lades vilket Tell inte tyckte om. Det är köparens marknad just nu. Tell driver sin egen linje och lyssnade inte tillräckligt på kundens vilja. Vi hade ett möte med Tell och förklarade att det är vi som betalar henne och då måste hon lyssna på oss. Vi kan summera och säga att dialogen inte har varit den bästa.

Jouni R
Farsta Slottsvik

Petronella är bästa mäklaren. Vänlig och lättsam, men samtigt supererfaren och kompetent. Vi kunde inte ha fått någon bättre mäklare :)