Fenix Begravning

Fenix Begravning

Ring 0101-08 00 60 www.fenixbegravning.se

Vi på Fenix Begravning tycker inte att det ska vara för dyrt att anordna en vacker begravning. Istället vill vi flytta fokus till det som är viktigt på riktigt, nämligen att lägga tid på sina nära och kära och få ett vackert avsked tillsammans. Hos oss behöver du aldrig oroa dig över komplicerad samordning och omotiverade kostnader....

525 omdömen om Fenix Begravning

Ann-sofie H
Skrev om Fenix Begravning

Deras fakturering är skrämmande. Att fakturera 50 minuters konsultation för 6000 kr är orimligt. Att dessutom skicka en faktura på begravningstjänster som också inte står i proportion till deras arbete upplever jag som oetiskt och oprofessionellt. Att vidare få en dialog med ansvarig är nästintill omöjlig. Här profiterar man på människor i nöd och skickar ut orimligt höga fakturor i tron att människor inte orkar ifrågasätta faktureringen. Fenix har urholkat dödsboet som skulle tillfalla en 9 årig pojke. Det är skamligt och...

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 50 omdömen 4.7 av 50 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

Urban T
Skrev om Fenix Begravning

Begravningsdelen fungerade utmärkt men juridikdelen med bouppteckning är under all kritik. Först gjorde de fel och sedan hörde de inte av sig på 1,5 månader efter att Skatteverket godkänt den. Rekommenderas icke.

Gwendolyn S
Skrev om Fenix Begravning

Jag har förlorat min mamma i självmord, i augusti. Min mamma begravde sin man en månad innan hon själv tog sitt liv, med Fenix. Fenix Begravningsbyrå trakasserar oss och andra anhöriga gällande en faktura på 2000 kronor, har inte ens förstått att min mamma är död trots att vi meddelat det vid flera tillfällen. Vi blir behandlade som att vi ljuger. Det är det vidrigaste beteende jag har varit med om. Min mamma dog med enbart skulder och inga tillgångar och de vill inte ens vänta på dödsboutredningen. Otroligt att någon kan göra en såhär mörk situation värre, men grattis.

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Ulrika B
Skrev om Fenix Begravning

Min man och jag fick hjälp att upprätta testamenten och vi valde Fenix eftersom vi fått just dem rekommenderade av vänner. Vi blev professionellt och vänligt bemötta och vår jurist gav oss svar på våra frågor. Vår situation är lite mer komplicerad än genomsnittet eftersom vi är olika nationaliteter och dessutom bor utomlands, men vår jurist benade ut vad som gäller för just oss. Eftersom vi fått företaget och juristen rekommenderade så hade vi höga förväntningar och vi tyckte också att de infriades. Det enda som möjligen...

Marie-louise L

Bouppteckning, varmt bemötande

Ellen P
Skrev om Fenix Begravning

Direktkremation utan ceremoni. Funkade utmärkt: smidigt, snabbt, och inte så onödigt dyrt som många av de traditionella begravningsbyråerna. Framför allt uppskattade jag att kistan inte behövde bli så dyr. Den skulle ju eldas upp genast. Allt sköttes via telefon och mail, vilket passade mig utmärkt.

Åsa J
Skrev om Fenix Begravning

Fint och proffesionellt bemötande och stöd genom hela processen fram till begravningen. Med empati och värme.

Lilli-ann G
Skrev om Fenix Begravning

Snabbt och trevligt bemötande. Proffesionell och lyhörd medarbetare ordnade allt kring begravningsakten på bästa sätt. Juridiskt stöd också det på bästa sätt

Marita D
Skrev om Fenix Begravning

All hjälp och stöd med att ordna med en närståendes bortgång, begravning m.m. Mycket fin hjälp som ger stöd i en svår situation.

Inger N
Skrev om Fenix Begravning

Juridisk tjänst. Trevlig kontakt nöjd med min beställning

Marianne L
Skrev om Fenix Begravning

Skrivit testamente. Snabb och smidig handläggning. Inget krångel. Bra bemötande.

Per N
Skrev om Fenix Begravning

Jag tycker att Fenix begravningsbyrå gjorde ett utmärkt arbete och stöttade mig med alla önskemål och detaljer vid min mors begravning. Vi är mycket tacksamma för det bemötande vi fick.

Irene E
Skrev om Fenix Begravning

Vi köpte en begravning med urnsättning på annan ort. Bemötande var mycket vänligt och medkännande, allt beaktades. Jag hade inga förväntningar. Men allt gjordes på ett så bra sätt tack vare ceremoni förrättaren , allt gjordes med stor inlevelse och det blev en varm sista stund. När jag tänker tillbaka så är det med värme, det var musik vi själva hade valt och återigen tack vare vår ceremoni förrättare så blev det inte en stel begravning. Det fanns ingenting som hon inte kunde hjälpa oss med.

Camilla W
Skrev om Fenix Begravning

Fick ett väldigt fint bemötande i samband med planeringen av min mammas begravning.

Jessica S
Skrev om Fenix Begravning

Fick ett lugnt och fint första bemötande när alla känslor var upp o ner. Har under hela processen från planering av begravning till ceremonin känt att vi har blivit lyssnade på och fått hjälp o tips med det vi behövt. Även snabba svar när olika frågor dykt upp. Skönt att ha en o samma kontaktperson.

Anna W
Skrev om Fenix Begravning

Bokade begravning men ändrade till direktkremering. Inga problem. De var trevliga och flexibla. Dock behöver man inse att de vill tjäna pengar så priset rusar lätt iväg.

Maj L
Skrev om Fenix Begravning

Hjälp med testamente. Blev så fint bemött. Helt nöjd med hjälpen jag fick. Kan verkligen rekommendera företaget. Tacksam kund

Lena O
Skrev om Fenix Begravning

Med en bra ömsesidig kommunikation löste vi mitt lilla problem snabbt och smidigt. Vilket gjorde mig otroligt tacksam och lugnade mitt sinne, rejält. Min vilja var att upprätta ett testamente, så fort som möjligt, vilket hörsammades. Jag kan verkligen varmt rekommendera denna byrå. Vänliga hälsningar från Lena.

Hildegun W
Skrev om Fenix Begravning

Vänligt och proffsigt bemötande under hela processen. Jag kunde ringa när som helst om det var något jag undrade. Jag fick mycket bra hjälp då jag aldrig gjort sånt här förut.

Sandra B
Skrev om Fenix Begravning

Fantastiskt bemötande av Jessica som på ett mycket professionellt sätt lät oss vara i våra känslor och deltog i våra, stundtals mycket förvirrade, minnen av vår mamma. Tack.

Sven Anders L
Skrev om Fenix Begravning

köpte en begravning. Covid19 variant. Blev väldigt bra bemött av företaget. Företaget överträffade mina förväntningar. Så jag rekommenderar verkligen Fenix och deras medlemmar. Vänligen/ Svenne

Jan S
Skrev om Fenix Begravning

Leverans av blommor till en begravning.

Anette H
Skrev om Fenix Begravning

Direktbegravning Allt fungerade enligt mallen Företaget levde upp till alla förväntningar Bra bemötande Prisvärt Önskar Fenix fanns här i Västervik också

Ove L
Skrev om Fenix Begravning

In lyssnande på mitt önskemål.

Britt A
Skrev om Fenix Begravning

Fint och lyhört bemötande av Katja i en svår stund. Lätt att prata med God service och värme Vi fick en fin och minnesvärd begravning. Tack

Peter E
Skrev om Fenix Begravning

Är jätte nöjd med bemötande samt arangemang på vår mors begraving

Anders A
Skrev om Fenix Begravning

Beställning av blommor till kyrkan

Jane B
Skrev om Fenix Begravning

Blev väldigt fint bemött. Är så glad att vi valde Fenix och att.Sandra Bergman Bellqvist hjälpte oss med allt jobbigt.

Ingrid R
Skrev om Fenix Begravning

Har inget att jämföra med så det är svårt att ge omdöme. En enda, men viktig kritik: Underleverantör för trycksaker under all kritik!

Annica V
Skrev om Fenix Begravning

Jag fick hjälp med det jag behövde

Jeanette H
Skrev om Fenix Begravning

Snabba, proffsiga och supertrevliga.

Bo Magnus B
Skrev om Fenix Begravning

Allt fungerade bra med planering och genomförande av begravning.

Robert A
Skrev om Fenix Begravning

Finns inga ord med guds namn som förklarar oheder och mistolkande jurediska personer får uppleva ..min anhörig fortfarande inte begravd räkningen på begravningen som ej anhörig ej ska betala vart fulla motsatsen..tackar för min 3 åriga prick hos kronogmfogden. Varför betala 1 jurist i byrån som inte gör ett skit..aldrig mer aldrig mer fenix

Svar från Fenix Begravning

Hej Robert, Vad tråkigt att vi inte hann fånga upp dig innan ärendet gick till kronofogden. Vi tar till oss kritik och arbetar hårt för att hitta grundorsaken till ett missnöje och att säkerställa att det inte upprepas. Eftersom jag inte vet exakt vad som har hänt i ditt fall är det svårt för mig att bemöta i detalj. Det jag kan säga är att vi kommunicerar via mail, brev och sms om vi ser att fakturan inte blir betald för att säkerställa att ett ärende inte går vidare för inkassohantering. Vi har en tydlig process för...

Björn G
Skrev om Fenix Begravning

Kremering urnsättning och dödsannonser Utmärkt service och bemötande

Pernilla S
Skrev om Fenix Begravning

Testamente. Fick mycket bra bemötande och hjälp i mitt ärende.

Nina S
Skrev om Fenix Begravning

Förstående och tydligt och varmt bemötande. Hjälpsamma på alla sätt.

Gunilla P
Skrev om Fenix Begravning

Begravning, bouppteckning, komplettera text på gravsten. Trevligt o personligt bemötande i engagemang.

Oksana L
Skrev om Fenix Begravning

Hej, Mitt ärende har blivit hanterat på ett bra professionalt sätt och en trevlig mänsklig bemötande. Det kändes som att Rebecca var min vän som hjälpte enormt mycket när jag hade en svår period i mitt liv. Stor tack och lycka till!! ☘️ Mvh, Oksana

Eivor C
Skrev om Fenix Begravning

Professionellt bemötande. Snabb återkoppling och tydlig information. Bra hela vägen.

Anna Karin E
Skrev om Fenix Begravning

Smidigt och utan krusiduller. Precis som min pappa ville att hans begravning skulle vara

Stefan J
Skrev om Fenix Begravning

Mycket bra hälp och genomförande

Benny M
Skrev om Fenix Begravning

bra inga krusiduller raka puckar.

Börje E
Skrev om Fenix Begravning

Begravning (Direktkremering) utan cermoni, minneslund. Korrekt artigt Allt enl. överenskommelse, inget annat att tillägga Snabba att utföra avtalade tjänster.

Magnus G
Skrev om Fenix Begravning

Bra och proffsigt bemötande.God hjälp med begravning, gravsten och juridik.

Kerstin S
Skrev om Fenix Begravning

Fick hjälp med både begravning och Bouppteckning. Fint proffesionellt bemötande . Rekommenderar varmt .

Lill T
Skrev om Fenix Begravning

Ett proffsigt bemötande i en svår tid. Slapp känna att någon tvingade på mej ngt jag inte ville ha. Fick alla råd och all hjälp jag behövde utan köp krav. Då vi bara köpte kista och gjorde resten själva.

Georgios T
Skrev om Fenix Begravning

bra. motsvarade förväntningarna. kan rekommendera till andra. prisvärt

Susanne Maria Elisabet L

Vänligt och professionellt bemötande. Kunnig personal och ett bra utbud av tjänster. Vi var mycket nöjda.

Anna O
Skrev om Fenix Begravning

Enormt proffs bemötande , förståelse för min situation . Alla samtal med Olivera S. var " bekväma " och hon kunde förstå min situation. Personalen vid sista ceremoni var också proffs, lätt att samtala, utan stress för att vi var mera en halv timme. Vi är tacksamma att vi hade Fenix och Olivera , tusen TACK

Sofia F
Skrev om Fenix Begravning

Mammas begravning mitt i en pandemi är inte lätt att hantera. Vi fick ett mycket bra intryck redan i telefonen. De hade svar på våra frågor och allt kändes så självklart för dem. De guidade oss rätt från början. Deras livestreaming var mycket bra och det var därför vi valde dem..