First Move AB

First Move AB

Ring 072-038 91 42 www.firstmoveab.se
4.5

Välkommen till First Move AB! Vi tar hand om din flytt! Du kan antingen välja på att utföra flytten själv genom att låna flyttbil hos oss eller så får du hyra så många personer som du behöver hos oss för att utföra din flytt. Har du en massa överblivet material och skräp? Gamla möbler och bråte efter en renovering. Då kan...

42 omdömen om First Move AB

Bengt S
Skrev om First Move AB

Företaget levde helt upp till mina förväntningar.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1231 omdömen 4.7 av 1231 omdömen

Elisabeth T
Skrev om First Move AB

Bortforsling av diverse skräp, gamla möbler och tegelpannor

Jenny G

Toppenbra bemötande och service och överenskommelse. /Björn o Jenny

Mex Flyttfirma AB
4.7/5 i betyg av 3313 omdömen 4.7 av 3313 omdömen

Jag är supernöjd med MeX Flyttfirma. Trevligt bemötande och superduktiga. Sakerna behandlades med stor försiktighet och dom hjälpte mig äv

Hedlund K
Skrev om First Move AB

Trevligt bemötande, lätt att komma överens om tider och snabbt agerande. Flyttstädningen utförd med noggrannhet och på ett professionellt sätt. Vi är mycket nöjda!

Sara M
Skrev om First Move AB

Flytthjälp- Snabba, lyhörda och rutinerade killar! Storstädning- Så nöjd, rekommenderar!

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 152 omdömen 4.9 av 152 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Skrev om First Move AB

Vi hade väl egentligen inga förväntningar men vi har alltid blivit bemötta på ett proffsigt o tillmötesgående sätt

Anna E
Skrev om First Move AB

Jag är nöjd förutom med tidspassningen. En kvart innan de skulle komma hörde de av sig och sa att de skulle bli en och en halv timme sena. Det visade sig att de faktiskt blev hela tre timmar sena. Detta gav förstås mig problem i och med att jag fick jobba fram till elva på kvällen med att iordningsställa lägenheten till de ukrainare som snart skulle flytta in.

Flyttfirma Move-It AB
4.8/5 i betyg av 82 omdömen 4.8 av 82 omdömen
BadgeThreeYears

Har haft flytttjänst , nu ett flertal gånger med Move-It och de är väldigt duktiga och serviceinriktade mot mig som köpare av tjänsten. Dess

Svenska B
Skrev om First Move AB

Inget krångel. Snabbt och enkelt.

Britt A
Skrev om First Move AB

Bra bemötande och bra utfört arbete. Dock tidsoptimist.

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1023 omdömen 4.8 av 1023 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Marielle Ö
Skrev om First Move AB

Mycket bra och snabb flytt utfördes och till bra pris

Shahram A
Skrev om First Move AB

De var bra. Noggrannhet i bärandet. Professionell, expert, Dexter. Huset var helt rent, dörrar, fönster. Glas in- och utvändigt. Badrummet var bra överallt.

Jordgubbsprinsen Flytt och Städservice
4.7/5 i betyg av 2179 omdömen 4.7 av 2179 omdömen

Sarah E
Skrev om First Move AB

Trevliga och var flexibla med tid. Blev förvånad att de hyrde liten lastbil från CircleK istället för att ga en egen.

Katinka C
Skrev om First Move AB

Vänliga, snabba och höll sina löften. Vi tömde en liten lägenhet på Gärdet. Mycket nöjd. Katinka C

Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 116 omdömen 4.5 av 116 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Brf V
Skrev om First Move AB

Snabb, korrekt och billigt. Bortforsling av grovsopor.

Peter K
Skrev om First Move AB

Kom inte på överenskommen tid, hade fått förhinder och valde att inte kontakta mig. Jag fick kontakta själv och få reda på varför de inte valde att komma. Bokade nytid dagen efter då bortforsling skedde. Betyg därefter.

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1129 omdömen 4.7 av 1129 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Karin Ö
Skrev om First Move AB

Trevligt bemötande och snabba. Inga problem finns.

BENYAMIN B
Skrev om First Move AB

Väl trevliga men chefen amir juger mycket oansvariga plus dom uppskattar om vi kunde ge dom pengarna underbordet mycket av mina saker är trasig plus dom kom hem till oss 5 timmar försenat o be oss att hjälpa till med flytten annas dom inte hinner göra klart så vi hjälpte dom. Ändå är dom inte klara så sa dom att dom ska försätta dagen efter men kom aldrig stället skickar dom faktura att vi måste betala. Dom vill inte heller prata telefon. Så ni där ute försiktigt med dom ! Obs jag hade kontaktat med dom men den är falsk dom följare inte den ändå !

Hygienteknikerna i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 448 omdömen 4.6 av 448 omdömen

Ewa O
Skrev om First Move AB

Allt fungerade och de gav löpande info via SMS. Transporten gällde två sängar och en hylla. Vi är helt nöjda!

Marianne O
Skrev om First Move AB

Allt uppfylldes till min förväntan

Svar från First Move AB

Tack Marianne Vi gör allt vi kan för våra kunder.

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
RONNY H
Skrev om First Move AB

Bortforsling av en massa skräp och tegelpannor. Väldigt bra. Perfekt. Jag var i knipa inför försäljning av huset. Tomten måste tömmas. Att de skulle få bort allt. Ja. Det gick jättesmidigt. Jag fick en väldigt bra upplevelse av företaget.

ROLF C
Skrev om First Move AB

Som flyttfirma är First Move bra. Men som städfirma kan jag inte rekommendera dom. Undermålig städning av en nyligen renoverad lägenhet. Det låg kvar damm på dörrspeglar och även på vissa överskåp. Fick dock kompensation ska tilläggas

Flyttfabriken AB
4.8/5 i betyg av 520 omdömen 4.8 av 520 omdömen

Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt

Hans J

1. För liten bil 2. För få personal/Bärare 3. Saker gick sönder

Skrev om First Move AB

Bara bäst adligt några problem o finns det sådana så löses det Med ackuratess

Mats E
Skrev om First Move AB

Allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra.

Lars P
Skrev om First Move AB

Jätte nöjda med Servicen och snabbheten när vi anlitade First Move AB när vi behövde hjälp med att slänga saker som vi behövde få bort! Duktiga och organiserade killar som utförde arbetet!

Maria E
Skrev om First Move AB

Flytt o bortforsling av möbler. Völdigt bra utfört till ett bra pris!

Svar från First Move AB

Tack Maria. Vi strävar efter att göra vårt bästa.

Göte M
Skrev om First Move AB

Kom i utsatt tid och gjorde ett bra jobb.

Namn: L
Skrev om First Move AB

Snabb och smidig bortforsling av möbler. Bra bemötande

Sören H
Skrev om First Move AB

Tömning av förråd. Snabbt och smidigt och bra och trevligt bemötande

Svar från First Move AB

Tack Sören Vi gör allt vi kan för våra kunder.

Namn: C
Skrev om First Move AB

Snabb kom samma dag jag beställt och bra pris

Teddy E
Skrev om First Move AB

Flytt av piano. Artigt bemötande. Professionellt utförande. Betalning via faktura enligt offert. Allt utmärkt.

First Move AB gillar detta
Marianne O
Skrev om First Move AB

Inga problem alls, snabbt och smidigt.

Mats C
Skrev om First Move AB

Bortforsling av grovsopor. Städning. Bra bemötande och väl utfört arbete.

Weam A
Skrev om First Move AB

Kom i tid, väldigt snabba och proviktionella. Rekommenderar starkt. De stannade 1 timme extra utan att ta betalat för det.

ROLF C
Skrev om First Move AB

Anlitade First Move för att flytta ett bohag den 21 December 2020. Det var lite rörigt innan då det var, p.g.a. Covid-19, svårt hitta 2 chaufförer då två det skulle användas 2 st 3,5 t lastbilar. Amir var väldigt noga med att höra av sig och uppdatera kring läget. Detta är kundvård på bra nivå. Söndagen innan ringer Amir och berättar att han inte lyckats hitta 2 chaufförer så det fick bli 2 vändor med den enda lastbilen. Jag hade upprättat en ritning över lägenheten och numrerat varje rum. Alla flyttkartonger, möbler och...

Melan M
Skrev om First Move AB

Bra och lättgående killar som ställer upp

Mats E
Skrev om First Move AB

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skrev om First Move AB

Har bara gott att säga om bolaget. De är oerhört flexibla och lösningsorienterade

Riitta O
Skrev om First Move AB

Flytt från lägenhet till förråd. Bra bemötande. Förväntningarna uppfylldes nästan helt. Det som drar ner är vissa svårigheter att kommunicera. Bra om personerna som utför arbetet kan flera svenska ord, branschord Fick snabbt hjälp och Bra pris

Amal A
Skrev om First Move AB

Rekommenderar denna flyttfirma. Gick smidigt och bra bemötande

RONNY H
Skrev om First Move AB

Välj den här firman om du inte vet vilka du ska anlita. När det var bråttom att få bort det jag inte lyckats köra till återvinningen innan de nya ägarna skulle tillträda kom de som räddande änglar. De slet och slet och körde bort 20 Big Bags med ved, rishögar, 200 takpannor och grävde upp och tog bort en stenhård komposthög. Mycket effektiva och dessutom trevliga.

Peter P
Skrev om First Move AB

Fick jättebra service av Amir och hans medarbetare. Vi anlitade First Move för flytthjälp. Amir visste verkligen vad han gjorde. Vi fick med alla våra möbler och lösa grejer i en körning. Något gjorde jag trodde var omöjligt. Flyttjobbet tog därför mindre tid än väntat. Vi är så nöjda med den hjälp vi fick av First Move!