First Move AB

First Move AB

Välkommen till First Move AB!

Vi tar hand om din flytt! Du kan antingen välja på att utföra flytten själv genom att låna flyttbil hos oss eller så får du hyra så många personer som du behöver hos oss för att utföra din flytt.

Har du en massa överblivet material och skräp? Gamla möbler och bråte efter en renovering. Då kan du låta oss hämta och slänga det.

Vi erbjuder dig skåpbilar, hyrbilar och personbilar till bra priser och flexibla bokningstider. Orkar du inte komma och hämta bilen eller av annan anledning inte kan så kommer vi med bilen till dig. Varmt välkommen att höra av dig för att få en kostnadsfri offert!

Läs vad 24 kunder tycker om First Move AB 2

2021-05-07
    Allt uppfylldes till min förväntan
  • RONNY H
    2021-04-29
    Bortforsling av en massa skräp och tegelpannor.
    Väldigt bra. Perfekt. Jag var i knipa inför försäljning av huset. Tomten måste tömmas. Att de skulle få bort allt. Ja. Det gick jättesmidigt.

Jag fick en väldigt bra upplevelse av företaget.
    2021-04-24
    Som flyttfirma är First Move bra. Men som städfirma kan jag inte rekommendera dom. Undermålig städning av en nyligen renoverad lägenhet. Det låg kvar damm på dörrspeglar och även på vissa överskåp. Fick dock kompensation ska tilläggas
  • Hans J
    1. För liten bil
    2. För få personal/Bärare
    3. Saker gick sönder
    2021-04-23
    Bara bäst adligt några problem o finns det sådana så löses det
    Med ackuratess
    2021-04-23
    Allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra, allt var jättebra.
  • Lars P
    2021-04-06
    Jätte nöjda med Servicen och snabbheten när vi anlitade First Move AB när vi behövde hjälp med att slänga saker som vi behövde få bort!

Duktiga och organiserade killar som utförde arbetet!
    2021-03-22
    Flytt o bortforsling av möbler. Völdigt bra utfört till ett bra pris!
    Tack Maria. Vi strävar efter att göra vårt bästa. First Move AB
    2021-03-22
    Kom i utsatt tid och gjorde ett bra jobb.
    2021-03-19
    Snabb och smidig bortforsling av möbler. Bra bemötande
    2021-03-18
    Tömning av förråd. Snabbt och smidigt och bra och trevligt bemötande
    Tack Sören Vi gör allt vi kan för våra kunder. First Move AB
    2021-02-22
    Snabb kom samma dag jag beställt och bra pris
  • Teddy E
    2021-02-22
    Flytt av piano. Artigt bemötande. Professionellt utförande. Betalning via faktura enligt offert. Allt utmärkt.
    2021-02-08
    Inga problem alls, snabbt och smidigt.
    2021-01-21
    Bortforsling av grovsopor. Städning.
    Bra bemötande och väl utfört arbete.
    2021-01-21
    Kom i tid, väldigt snabba och proviktionella.
    Rekommenderar starkt.
    De stannade 1 timme extra utan att ta betalat för det.
    2021-01-21
    Anlitade First Move för att flytta ett bohag den 21 December 2020. Det var lite rörigt innan då det var, p.g.a. Covid-19, svårt hitta 2 chaufförer då två det skulle användas 2 st 3,5 t lastbilar. Amir var väldigt noga med att höra av sig och uppdatera kring läget. Detta är kundvård på bra nivå. Söndagen innan ringer Amir och berättar att han inte lyckats hitta 2 chaufförer så det fick bli 2 vändor med den enda lastbilen.
    Jag hade upprättat en ritning över lägenheten och numrerat varje rum. Alla flyttkartonger, möbler och klädkartonger var uppmärkta med ett nummer så flyttkillarna skulle veta var sakerna skulle ställas. Denna ritning fick aldrig flyttkillarna av någon anledning. De skulle börja kl. 9, men av någon anledning kom de först kl. 11. Amir uppdaterade dock mig hela tiden så jag slapp sitta och undra. Själva flytten gick på drygt 8 timmar. Med 2 bilar hade det kanske gått på 5-6 timmar. Flyttkillarna paketerade in TV-apparater, golvlampor m.m på ett bra sätt.
    Kan rekommendera First Move när det gäller flytt.

Anlitade även First Move för att städa ett hus den 19 december och ett hus i mellandagarna.
    Lägenheten är på 133 m2 och skåp och garderober var redan städade. Dock var det fortfarande en hel del damm kvar på dörrspeglar samt fläckar på vissa dörrfoder och socklar efter städningen. Mailade en bild till Amir som efter ett par timmar ringde mig och erbjöd att skicka dit en person att åtgärda det. Men det tackade jag nej till eftersom det pågick kraftig spridning av Covid-19. Amir erbjöd då ett avdrag på 2 timmar på fakturan vilket jag tackade nej till.

Vidare städade First Move ett hus där nya ägare skulle flytta in i början av januari. Jag kan ha missförstått vad som ingick, men det hade inte städats bakom kyl och frys. Kanske det stod i villkoren att dessa skulle skulle dragit fram för att städning ska ske.

Jag kan dessvärre inte rekommendera First Move när det gäller flyttstädning/städning.

Dock vill jag påpeka att Amir är ytterst kundorienterad och flexibel vilket han ska ha en stor eloge för.
    2021-01-21
    Bra och lättgående killar som ställer upp
    2021-01-19
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    2021-01-19
    Har bara gott att säga om bolaget.
    De är oerhört flexibla och lösningsorienterade
    2021-01-19
    Flytt från lägenhet till förråd. Bra bemötande. Förväntningarna uppfylldes nästan helt. Det som drar ner är vissa svårigheter att kommunicera. Bra om personerna som utför arbetet kan flera svenska ord, branschord
    Fick snabbt hjälp och Bra pris
    2021-01-19
    Rekommenderar denna flyttfirma. Gick smidigt och bra bemötande
  • RONNY H
    2021-01-12
    Välj den här firman om du inte vet vilka du ska anlita. När det var bråttom att få bort det jag inte lyckats köra till återvinningen innan de nya ägarna skulle tillträda kom de som räddande änglar. De slet och slet och körde bort 20 Big Bags med ved, rishögar, 200 takpannor och grävde upp och tog bort en stenhård komposthög. Mycket effektiva och dessutom trevliga.
    2020-09-18
    Fick jättebra service av Amir och hans medarbetare. Vi anlitade First Move för flytthjälp. Amir visste verkligen vad han gjorde. Vi fick med alla våra möbler och lösa grejer i en körning. Något gjorde jag trodde var omöjligt. Flyttjobbet tog därför mindre tid än väntat. Vi är så nöjda med den hjälp vi fick av First Move!