Välkommen till Flyttkalle!

Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt.

Tjänster
Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning med mera.

När du väljer oss vid en flytt kan du känna dig trygg. Vi har alla de trafiktillstånd och försäkringar som krävs för att kalla oss en riktig flyttfirma. Vi är en komplett leverantör av flyttjänster helt enkelt. Låt oss fokusera på din flytt så kan du fokusera på annat.

Läs vad 411 kunder tycker om Flyttkalle AB 2

2022-09-23 Verifierad kund
    Flexibla och samarbetsvilliga vid förändringar från kunds sida.
    Snabba och effektiva flyttkillar. Här drar man inte ut på tiden för att tjäna mer pengar eller liknande.
    Dom avrundar timmarna uppåt och utgår från när dom börjar sin resa, inte när dom kommer fram. Kan vara bra att veta.
    Men utöver det så kämpade dom på bra och var som sagt snabba och försiktiga med sakerna. Kan rekommendera och kommer boka igen.
    2022-09-15 Verifierad kund
    Bra kommunikation, snabba, proffesionella!
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bra kommunikation, snabba och trevliga flyttkillar som också var flexibla gällande önskemål. Dom hade med sig packmaterial och packade in ömtåliga möbler så allt kom fram helt och fint. Rekommenderas varmt!
    2022-09-08 Verifierad kund
    Smidigt och snabbt. Trevligt bemötande.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Super trevligt personal! Kom i tid och tog väl hand om mina möbler. Varmt rekommenderas!
  • Sara S
    skrev om Flyttkalle AB
    2022-09-06 Verifierad kund
    Grymma!!! Otroligt bra och snabb service. Flyttkillarna var väldigt trevliga och duktiga.
    2022-09-04 Verifierad kund
    Duktiga, effektiva och bra bemötande
    2022-08-31 Verifierad kund
    Hej!
    Jag blev trevligt bemött gällande min bohagsflytt, samtidigt som man jobbade varsamt men så snabbt man kan förvänta sig.
    Kan rekommenderas!
    Mvh Tomas
    2022-08-26 Verifierad kund
    Rekommenderar inte Flyttkalle, blev ett helt annat pris, mycket dyrare, än offerten pga att de skickade en liten flyttbil och fick köra 2 gånger, samt de plastade in ALLT, tv speglar tavlor och glas självklart men att plasta in soffa, madrasser och annat mjukt oömtåligt där jag även blev debiterad plasten, känns lite onödigt. Tyvärr plastade de dock inte in mina canvastavlor som blev förstörda men jag fick ingen ersättning trots att jag anmälde det.
    Väldigt dålig attityd dår de bara hänvisade till en m
    Tråkig upplevelse! Du flyttar från 70 kvm men har saker som motsvarar ett hus på 150 kvm. Du blev erbjuden stor bil men tackade nej till det och valde att betala fören en liten bil. Vad är det för fel att plasta in en vit säng madrass? Om du föredrar att den står/ligger på golvet i bilen utan plast och kommer smutsig eller blöt direkt till din säng så går det också bra. Vi informerade dig att du kunde friskriva oss från ansvaret men du var helt tyst och sa inget när vi plastade in sakerna som kunde skadas. ingen av vår personal eller vi på kundtjänst kunde se tavlor som var ej paketerade. Du kanske flyttade de på egen hand? Vi tog bilder på hela bohaget för att dokumentera arbetsmoment och där syns inga tavlor som var utan plast. Enligt vår bevis är ingenting från ditt hem är skadat och bohaget flyttades på 9 timmar istället för 6. Flyttkalle AB
    2022-08-25 Verifierad kund
    Flyttkalle helped us with our last move and we couldn’t have been happier. Polite, very helpful staff that completed the job efficiently and with great care. Definitely recommended!
    2022-08-23 Verifierad kund
    Tillmötesgående och flexibla. Var trevliga och utförde jobbet snabbt. Kan varmt rekommendera dem!
    2022-08-20 Verifierad kund
    Proffsiga med perfekt service!
  • 2022-08-19 Spontant omdöme
    Rekomenderar, jätte nöjd med samarbete.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Snabba och metodiska.
    Lätta att samarbeta med.
    Rekomendar detta företag för flytthjälp.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Tack för superbra hjälp. Det gick väldigt smidigt tack vare er. Hälsa gubbarna det.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Jättebra hjälp! Vi är supernöjda, tack! :D
    2022-08-05 Verifierad kund
    Snabbt, smidigt och noggrant! Allt fungerade perfekt!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Fantastiska! Rekommenderar starkt!
    2022-07-29 Verifierad kund
    Bra bemötande. Killarna jobbade på fort och var trevliga. Billigt och prisvärt
    2022-07-22 Verifierad kund
    Snabba, effektiva, duktiga och serviceminded. Rekommenderas!
    2022-07-20 Verifierad kund
    Punktliga, vänligt bemötande, effektiva och noggranna.
    Kan med fördel rekommendera denna firma.
    2022-07-17 Verifierad kund
    Supernöjd! Bra kontakt från början till slut. Effektiva och snabba, och hjälpsamma med att plasta in och skydda ömtåliga möbler osv.
  • Laila A
    skrev om Flyttkalle AB
    2022-07-10 Verifierad kund
    En mycket bra flyttfirma! Flyttgubbarna kom från Georgien och var mycket tillmötesgående och snabba med flytt av möbler från förråd till lantstället. Två stopp på vägen för upphämtning av ytterligare saker och sen ett stopp på vägen för att plocka upp mat. Tog en halvdag, men aldrig stressade utan bara vänliga och trevliga. Bra pris dessutom!
    2022-07-08 Verifierad kund
    Jobbade snabbt och effektivt utan att stressa. Allt tip topp!
    2022-07-08 Verifierad kund
    Smidigt flytt, allt enligt beställning och i tid, väldigt professionell service.
    2022-07-07 Verifierad kund
    The team was so well organized.
    They were very polite, careful and problem free.
    2022-07-06 Verifierad kund
    Bra bemötande. Snabba och trevliga!
    2022-07-06 Verifierad kund
    Var två timmar sena. Flyttpersonslen var bra och effektiva.
    Vi har avtalat efter kl. 16.00 vilket innebär att vi har aldrig satt någon fast tid. Så vi var inte sena utan att meddelade direkt att vi kommer till dig så fort vi är klara med tiggare uppdrag. Flyttkalle AB
    2022-07-04 Verifierad kund
    Väldigt smidiga och punktliga
    2022-07-03 Verifierad kund
    Toppenbra, positivt och hjälpsamt bemötande. Noggranna och rädda om våra möbler. Rekommenderas verkligen!
    2022-07-03 Verifierad kund
    Jag packade själv men de paketerade saker som behövdes väldigt noga o bra, va rädda om grejorna.
    Dock tog de 4h längre än de beräknat vilket oxå gjorde att priset blev väldigt dyrt jämfört me annan flyttfirma. Men annars en bra firma som jag kan rekommendera.
    Hej Jessica, tack för din omdöme. Du skrev att du bor på 27 kvm, när vi kom till till dig så har det visats att bohaget du hade motsvarar en bostad på 60-70kvm.
    Inte konstigt att det tog längre tid att flytta. En annan flyttfirma har säkert också fått oriktiga uppgifter om flytten. Kul att du är nöjd i övrigt.
    2022-07-02 Verifierad kund
    Grabbarna som skötte flytten var snabba, varsamma och professionella och för det skulle jag absolut anlita Flyttkalle igen för kommande flytt.

Det enda negativa var att jag var kund nr 2 denna dag och den första flytten drog över tiden med flera timmar men jag fick ingen information under dagen som förvarnade om eventuell försening. Rekommendation är att vara kund nr 1 under flyttdagen.
    Hej Niclas, tack för din omdöme.
    Vi är glada att du är nöjd med flytten. När man bokar EM tid så reserverar vi oss direkt för eventuella förseningar som beror på trafikförhållanden, tidigare uppdrag osv. Vi ringer alltid kunden 30 min innan vi är på väg.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Mycket duktig personal, packade omsorgsfullt, Har bara gott att säga och kan rekommendera er till andra om det skulle bli aktuellt.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Jag hade en väldigt bra upplevelse med Flyttkalle. De packade allt väldigt bra och inga skador skedde på våra saker(Flyttade 93 kvm plus förråd). Vi flyttade stad vilket även är värt att nämna. De var väldigt snabba och den totala arbetstiden var mindre än vad den ursprungliga offerten låg på. Lätta att kommunicera med över telefon dessutom.

Kan enkelt rekommendera Flyttkalle AB till er som vill ha en seriös flyttfirma!

Mvh Jonas
    2022-06-14 Verifierad kund
    Min flytt skedde den 5 juni, jag fick hjälp med att flytta endast möbler till min nya lägenhet.

Har endast positiva saker att säga! Ni var punktliga, effektiva och hade ett trevligt bemötande. En av killarna erbjöd till och med att bjuda av sitt kaffe när jag åkte med i flyttbilen (vilket också underlättade rejält att jag slapp ordna egen transport från mitt tidigare boende till mitt nya).

Ni gjorde en potentiellt stressig och svår dag lätt och enkel!

Tack för allt er jobb!

Allt gott,
    Nora
    Tack Nora! Låter mycket trevligt:) Flyttkalle AB
    2022-06-13 Spontant omdöme
    Flyttkillarna som kom var bra. Dom jobbade på hårt och var hängivna arbetet som skulle utföras.

Flyttkalle som företag är däremot rätt grumliga när det kommer till fakturan. Dom tar t.ex. inte betalt för att kunden får låna flyttkartongerna, men dom tar 450 SEK för utkörning och 450 SEK hämtning av flyttkartongerna som flyttkillarna tar med sig från kontoret i samband med själva flytten. Dom lägger även på konstiga småsaker som tejp och wellpapp, och dessutom skriver dom upp tiden som dom har arbetat med över en timme utöver det som vi drog över, vilket i verkligheten var en halvtimme då dom tydligen räknade med tiden som flyttkillarna behövde för att köra tillbaka till kontoret. Allt detta hänvisar dom till senare i allt det finstilta i avtalet, men nämner aldrig i emailkonversationen eller på telefon när vi förhandlar om offerten.

Dom kommer säkert att svara mig här och säga att det var en massa saker som jag inte hade informerat om, men det stämmer inte. Jag var väldigt noggrann med att informera Flyttkalle om hur jag hade packat allt, osv. Jag informerade Flyttkalle att jag tycker att dom hade lagt till saker som vi inte hade kommit överens om i offerten, och att priset skulle sänkas på faktura, varvid Flyttkalle svarade med att skicka ut en ny faktura med ett högre pris där dom "lyckades" lägga på 400:- SEK.

Rekommenderas inte!
    Hej Linus K,

Varför tycker du att vi ska inte ta betalt för att vår anställd åker till kontoret och hämtar kartongerna som ska användas av dig under din flytt? Varför vår anställd måste åka till kontoret efter jobbet för att lämna kartongerna istället för att åka hem? Om emballaget är konstig grej att betala för, som är till att skydda din bohag så vi vet inte riktigt från vilken planet du har kommit och vet inte vad ska vi svara. Likaså körtid till dig (30 min) och från dig (30 min) är ingen påhittad extra timme, utan att avtalat debitering. Vi har inte över fakturerat dig, utan att tog betalt för arbete vi utförde. Du har valt bort leverans och avhämtning för 900:- men bokade sedan via mejl dagen före flytten och du fick prislista med avtal så vi förstår inte vad du klagar på. Kul att du är nöjd med grabbar iaf.
    2022-06-10 Verifierad kund
    Good job
    2022-06-09 Verifierad kund
    Bra och snabba på att svara i telefonen, även snabba med att boka in flytten och vara flexibla
    Bra med varor, rätt försiktiga

Men, dom trixar mycket priset, vad som ingår och vad som inte ingår
    Det känns inte så transparent, för mycket krångel

Kommer in använda dom igen
    Tack Rikard för din omdöme. Förstår inte vad du pratar om vad som ingår och vad som inte ingår. Enligt din faktura så har du köpt endast flytthjälp per timme utan övriga tillägg eller material. Vad som är inte transparent är oklart. Flyttkalle AB
    2022-06-02 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda att ha anlitat Flyttkalle som flytthjälp.

Tydlig offert och information på mejl så att man visste vad som gällde.
    Kartongerna vi lånade var av bra kvalitet (tjock kartong).
    Flyttkillarna ringde och meddelade att de skulle bli 30 min sena, vilket kändes proffsigt.

När de dök upp så jobbade de på i en imponerande takt. De flyttade snabbt och strukturerat och skyddade exempelvis säng och madrass med plastfilm. Bilen packade de otroligt effektivt! Vi trodde att det skulle ta minst två vändor för att få med alla våra saker, men killarna lyckades pussla in allt på en gång, vilket sparade tid och pengar åt oss.
    Dessutom var de försiktiga med våra saker. Ingenting gick sönder.
    Flyttkillarna pratade ingen svenska, och halvknackig engelska, men vi lyckades alltid göra oss förstådda och upplevde ändå inga kommunikationsproblem.

Att flytta är en stressande upplevelse, och Flyttkalle gjorde att själva flyttdagen gick enklare och smidigare än vad vi hade väntat oss. Vi kommer att rekommendera dem till vänner och familj framöver.
    2022-05-31 Verifierad kund
    Väldigt smidigt och bra! Trevliga killar som var noggranna och försiktiga. De hjälpte till med möbler på rätt plats också.
    Supernöjd!
    2022-05-30 Verifierad kund
    Mycket nöjd med min evakuering. Rekommenderar flyttkalle!
    2022-05-29 Verifierad kund
    Helt otrolig service! Mycket trevliga och noggranna

Med vänlig hälsning,
    Andreas
    2022-05-29 Verifierad kund
    Det kom i tid som utlovat. De var ordningsamma och la på plastrulle över känsliga möbler. Kan varmt rekommenderas
    2022-05-28 Verifierad kund
    Punktliga, snabba och trevliga. Kan definitivt tänka mig att anlita Flyttkalle igen om jag måste flytta en gång till.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Vi köpte flytt och det var mycket bra. Proffsiga och snabba.
    2022-05-26 Verifierad kund
    Utmärkt! Flytten gick enligt planering utan ett enda misstag!
    2022-05-26 Verifierad kund
    Snabba och effektiva. Försiktiga om möblerna och lådorna. Vänligt bemötande.
    Flexibla och tillmötesgående.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Duktiga, snabba och trevliga killar som hjälpte mig med flytt.
    Mycket nöjd hela vägen. Rekommenderar Flyttkalle varmt.
    2022-05-17 Verifierad kund
    De levererade perfekt och hjälpte mig litet extra eftersom jag hamnade på sjukhus
    Mycket serviceinriktade
    2022-05-15 Verifierad kund
    Fantastiskt bra! Fick en offert för flytten, blev billigare i slutändan. Väldigt snabba, trevliga och bra. Rekommenderas starkt!