Välkommen till Flyttkalle!

Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt.

Tjänster
Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning med mera.

När du väljer oss vid en flytt kan du känna dig trygg. Vi har alla de trafiktillstånd och försäkringar som krävs för att kalla oss en riktig flyttfirma. Vi är en komplett leverantör av flyttjänster helt enkelt. Låt oss fokusera på din flytt så kan du fokusera på annat.

Läs vad 265 kunder tycker om Flyttkalle AB 2

• 2021-09-20
    Proffsiga, trevliga, punktliga, prisvärda, omhändertagande av möbler. Rekommenderas varmt!
    2021-09-20
    Superbra flytt! I tid och väldigt snabba!
    2021-09-18
    Jättebra flytthjälp allt jag smidigt och bra!
    2021-09-15
    Jag gjorde en längre flytt och tycker det fungerade bra. Vänligt bemötande, de kom i tid och jobbade snabbt.
  • Catharina J
    2021-09-13
    Bra kontakt , fick snabbt svar och allt fungerade bra.
    2021-09-13
    Ordning och reda, kommer på utsatt tid, trevlig o lätta att ha att göra med.
    2021-09-12
    Snabbt, smidigt och behjälplig personal. Samt riktigt bra pris, jag gav typ 2k för min flytt. Bra pris för typ två timmar flytt!
    2021-09-09
    Jobbade riktigt snabbt och effektivt. Blev betydligt billigare med dessa än med andra här som fått höga betyg och tog lägre timtaxa men som i slutändan var mer ineffektiva och därför dyrare per flyttad möbel.
    Noggranna och försiktiga var de också.
    2021-08-25
    I was happy with the packing and the transportation. However the offer I received initially was quite off compared with the actual invoice which was an unpleasant surprise.
    Tack för omdöme. Vi har sagt från början i offerten att emballage ingår ej i priset och tillkommer separat vid packhjälp så det är inga konstigheter alls. Våra offerter ej utformade för engelsktalande så vi kommer att ta hänsyn till det. Kul att du är nöjd med flytten. Flyttkalle AB
    2021-08-24
    Utmärkt bemötande och mycket hög servicenivå. De genomförde flytt av diverse saker från och till diverse platser snabbt och smidigt. Jag kommer att använda Flyttkalle nästa gång jag behöver hjälp och jag kan lämna de bästa rekommendationer.
    2021-08-24
    Jag skulle flytta en stor säng från en adress till en annan. Dom va flexibla med tiden, trevliga och duktiga. Skyddade mina madrasser ordentligt också. Erbjöd sig att hjälpa till med mer om jag behövde även fast jag bara beställt flytten av säng. Men
    2021-08-23
    Dom kunde komma med kort varsel. Trevlig och tillmötesgående personal.
    2021-08-23
    Nöjd med Bra och enkel lösning , smidig flytt och bra bemötande
    2021-08-22
    Snabb återkoppling trots att jag var sent ute med att boka flytthjälp. Noggranna men snabba medarbetare med tät återkoppling i form av bilder under hela flyttdagen. Priset stämde precis med offerten. Rekommenderas!!
    2021-08-22
    Bästa service
    Bästa telefon samtal
    Alla de andra företag är sämsta
    😂 det var kul Andeas! Tack för det 💙 Flyttkalle AB
    2021-08-21
    Uppdaterad:
    Beställde flyttfirma, två man och en lastbil.

Kunde inte få veta vilken tid de skulle komma förrän en halvtimme i förväg, förutom mellan 12-14, vilket gjorde det svårt att planera.

Bra hantering av föremål men långsamt flyttande.

Firman gav en offert där de räknade ut kostnader, efter mängd föremål och hur lång flytten var. Fakturan blev nästan dubbelt så dyr som offerten pga att de fakturera 7,5 h istället för planerade 4 h. De bör ha kunnat räkna ut längden och gett mig en realistisk offert. Detta gör att jag känner mig lurad.

Nytt: Efter detta hörde firman av sig till mig och beskrev att de gjort ett misstag med offerten. De hade räknat med mindre tid pga att de råkat kolla på fel adress. Dessutom gav de tillbaka mig en bra del av priset. Det var ett väldigt sjyst och bra agerande efter att ha gjort en miss.
    Hej Linus,
    Vi ber om ursäkt att vi har blandat ihop Norrköping med Nyköping när vi skickade offert. Vi tog det på oss och har nu återbetalat 3,5 timmar skillnaden till ditt konto. Vi hopppas att du är nöjd med återbetalning och din flytt i helheten.
    2021-08-21
    Väldigt proffsiga, håller vad de lovar. Hjälpte mig ordna all strul med flytt och städ. Jätte tacksam, varmt rekommenderar!
  • Caroline B
    2021-08-15
    Väldigt snabba svar vid offertförfrågan och andra frågor. De gjorde i praktiken ett bra jobb. Trevliga och snabba flyttkillar.
    Dock fick jag en stor repa på golvet som de nekar att det var de som orsakade.
    Mitt tips till er som ska anlita dem är att vara med överallt där det är tunga möbler och verkligen dokumentera på en gång om någon skada uppstår.
    Bortsett från att de inte vill kännas vid repan på golvet var de faktiskt bra.
    Jag skulle kunna anlita dem igen, men verkligen dokumentera och övervaka dem nästa gång.
    Hej Caroline,

Det är inte vi som orsakade. Skadas riktning är från vägen och inte mot, vilket innebär att man luftade säng och drog från vägen. Förmodligen när förra ägaren flyttade ut eller ni själva när ni packade upp sängar från plastfolie. Mycket konstigt att du vill överlägga det på oss när det är 3 parter som var inblandade. Dessutom så ber vi alla våra kunder som är rädda om golvet att använda sk ”mjölkpapp” för att skydda golvet vilket du inte gjorde och inte bad oss att lägga den överhuvudtaget. Men kul att du är nöjd i övrigt. Vi ska förbättra våra rutiner gällande inspektionen av bostäder förre och efter flytten.
    2021-08-09
    Anlitade Flyttkalle för packning av bohag samt flytt och är inte imponerad. De använde ingen specialutrustning vid packningen. Tex la de alla kläder som hängde på galgar rakt ner i flyttlådor. Skjortor, kostymer etc låg alltså ihoptryckta och skrynkliga i flyttlådor. De använde inga särskilda flyttlådor för glas etc. Allt packades istället in i silkespapper. Även minsta lilla kökspryttel låg i silkespapper. Det innebar att det tog lång tid både för dem att packa och för oss att packa upp. Vissa (minde) målningar emballerade de inte alls utan lät ligga löst under flytten. De använda inga selar eller annan särskild utrustning när de bar tunga möbler (spelar inte så stor roll för mig som kund men dock för personalens ryggar).
    De hade inte någon utrustning för att hålla i sär olika saker i flyttlådorna, utan allt från tex olika lådor tömdes rakt ner i flyttlådor vilket gjorde att det blev ett stort jobb att sortera upp allt sen igen. Att separera småsaker med tex påsar hade underlättat något enormt vid uppackning.

Några saker gick sönder i flytten men det får man kanske räkna med…

De tar betalt för vartenda moment/sak så slutnotan blir ganska dyr, tex 900 kr för att de ska lämna och hämta flyttlådor.

På webben står det att man får behålla flyttlådorna 4 veckor men jag blev efter flytten upplyst om att någonannan stans står det att det är max 2 veckor före flytt och max två veckor efter flytt som gäller. Fick förhandla om att få behålla flyttlådorna några extra dagar utöver de två efter flytten för att hinna packa upp innan lådorna skulle tillbaka.

Personalen var dock trevlig.
    Hej Maria, Tack för omdömen. Vi beklagar att flytten inte levde upp dina förväntningar.
    Vi håller dock inte med dig om det mesta du skrivit.

Vi har flyttgarderober om man önskar. Så det är bara att läsa avtal att de finns att köpa.
    Vi har långt erfarenhet om hur man paketerar köksgrejer och det är ingen fel på massa silkespapper. Förpackning för glas är inget som kan hanteras med pirran så skulle vi packa all glas i glaskartong så tog det ännu längre tid att flytta. Bärsele använder man för riktigt tunga saker vilka du inte hade, en Ikea soffa är ingen tung föremål som kräver bärsele för 2 starka män. Dessutom 450:- för leverans och 450:- för avhämtning av flyttkartonger är mycket förmånligt pris med tanke på att endast trängselskatt kan ligga på 90 kronor, men inget som du tänker på som kund och dessutom så tar det ca 2 timmar för oss att göra det. Vill man inte betala för leverans eller avhämtning så kommer man själv till vårt kontor och hämtar /lämnar kostnadsfritt. Flyttkartonger har man 15 dagar före flytten och de ska tillbaka 15 dagar efter flytten vilket blir mer än 4 veckor och allt det här står också i avtalet som vi mejlade dig. Du får mer än gärna återkoppla till oss angående trasiga saker då vi har aldrig fått någon reklamation från dig så tittar vi på det. Lycka till i den nya bostaden!
    2021-08-08
    Gick snabbt att boka, priset varr rimligt. Killarna var trevliga och pålitliga ,
    Tack, vad roligt att du blev nöjd. Lycka till med nya bostaden! Flyttkalle AB
    2021-08-08
    Flyttkalle var noggranna, informativa, dök upp på utsatt tid och jag kan inget annat än att varmt rekommendera dem för både små och stora flyttar!
    Tack för ditt fina omdöme, välkommen åter! Flyttkalle AB
    2021-08-07
    Tillgängliga per telefon samt mycket snabba på att tillhandahålla och utföra tjänster med hög kvalitet. Dessutom trevliga.
    Tack, stort lycka till med din nya bostad! Flyttkalle AB
    2021-08-07
    Superduktiga flyttkillar, kommer definitivt att anlita dom igen.
    2021-08-06
    Lätt att komma i kontakt med, snabba.
    Tack för din feedback och vad roligt att du är nöjd med oss. Flyttkalle AB
    2021-08-04
    Vi anlitade Flyttkalle för en flytt Haninge -> Strängnäs.
    Trevlig personal som var på plats avtalad tid och gjorde ett riktigt bra jobb.

Offerten höll, förutom lite packmaterial som vi själva bestämde att vi ville ha.

Första gången jag anlitade en flyttfirma så det var lite nervöst, men om jag behöver en igen så kommer jag absolut använda dom igen.
    Tack för din feedback, varmt välkomna åter. Flyttkalle AB
  • Daniel Ö
    2021-08-03
    Superbra kundtjänst, jättetrevliga flyttkillar och så klart försiktiga med möbler och så.

Flytten från en 47kvm gick på lite mindre än 4 timmar mellan Väsby och Märsta.

Kan inget annat än att rekommendera Flyttkalle till andra som ska flytta!
    Vad roligt att vi kunde vara med och bidra till en bra flyttupplevelse, varmt välkommen åter och lycka till med nya bostaden! Flyttkalle AB
    2021-08-03
    Jätte bra flytthjälp, vi är nöjda.
    Vad kul Vera att du är nöjd med oss, lycka till med nya bostaden! Flyttkalle AB
  • FELICIA O
    2021-07-26
    Jättefina flyttkillar som skötte min lilla flytt upperligt smidigt!!
    Tack för omdömet Felicia och vad roligt att du är nöjd. Lycka till med din nya bostad! Flyttkalle AB
    2021-07-24
    Supenöjd med allt med flytten, levde upp till alla förväntningar!
    Härligt Johanna, stort lycka till med nya bostaden. Flyttkalle AB
    2021-07-19
    Very professional and excellent moving service.
    Thank you for your feedback, welcome back and good luck with your new home. Flyttkalle AB
  • Johanna M
    2021-07-19
    Det är andra gången jag har tagit hjälp av flyttkalle... Och har tillomed rekommenderat dom till andra som har varit super nöjda med dom. Bra bemötande,snabba och trevliga. Tack så mycket återigen flyttkalle mvh Johanna Bäckström
    Hej Johanna, vad roligt att du valt och flytta med oss en andra gång. Tack själv och lycka till med din nya bostad! Flyttkalle AB
    2021-07-19
    Snabbt och effektivt och de var trevliga också :)
    Toppen kul Karin att du är nöjd, stort lycka till från oss på Flyttkalle. Flyttkalle AB
    2021-07-14
    Snabba och trevliga! De körde bilen försiktigt!
    Kul att du är nöjd med oss Frida, varmt välkommen åter. Flyttkalle AB
    2021-07-10
    Trevliga, proffsiga och supereffektiva! Rekommenderar Flyttkalle!
    Tack för omdömet, stort lycka till med din nya bostad! Flyttkalle AB
    2021-07-10
    Flitiga, punktliga, Bra pris.
    Vad kul Ulf att du är nöjd med flytten, vi önskar dig stort lycka till med din nya bostad. Flyttkalle AB
    2021-07-10
    I was super pleased with the service, the movers were polite and very professional very careful with the items. They didn't have an easy job as they could not park close to my building nor at the destination, but they carried on with good attitute and quickly. I would definitely recommend the company.
    Thank you Jarmila for your feedback, good luck with your new home and welcome back! Flyttkalle AB
    2021-07-06
    Trots att de hade fullt upp så lyckades de hitta en lucka för att flytta vårt kontor samma dag som vi ringde. Trevliga killar som packade bra och flyttade snabbt. Mycket nöjda och tacksamma!!
    Vad kul att du är nöjd med oss, varmt välkommen åter. Flyttkalle AB
    2021-07-04
    Snabbt och bra bemötande av företaget. Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar. Kom exakt i tid och mycket trevlig personal. Flytten gick smidigt, allt som behövts monteras isär i och med flytten monterade killarna tillbaka igen. Mycket mycket nöjd och kommer garanterat rekommendera detta företag till andra
    Vad roligt att vi levde upp till dina förväntningar. Stort lycka till med din nya bostad! Flyttkalle AB
    2021-07-03
    Bra flyttbolag, där killarna gör sitt jobb på allra bästa sätt. Effektiva och trevliga:)
    Vad kul Anna att du är nöjd! Varmt välkommen åter. Flyttkalle AB
    2021-07-03
    Kan rekommenderas, flytten gick smidigt och bra!
    Tack för ditt omdöme och lycka till med din nya bostad. Flyttkalle AB
    2021-06-30
    Enormt trevliga och duktiga!
    Rekommenderas starkt!
    Tack Claes för omdömet, kul att du rekommenderar oss! Flyttkalle AB
    2021-06-29
    Bra och professionell hjälp vid vår flytt. Erbjöd emballering av möbler till en mindre kostnad vilket vi uppskattade för att skydda dem vid flytten.
    Tack Erik, vad roligt att du är nöjd med oss. Välkommen åter! Flyttkalle AB
    2021-06-29
    Snabb offert vid förfrågan.
    Bra bemötande och service
    Tack för ditt omdöme, kul att du är nöjd med vår service. Stort lycka till med den nya bostaden. Flyttkalle AB
    2021-06-29
    Flytten gick snabbare än förväntat och allt gick smidigt till!
    Kul att du är nöjd, varmt välkommen åter! Flyttkalle AB
  • Sara K
    2021-06-29
    Supersnabba och effektiva och det hela tog mindre tid än räknat med. Kan verkligen rekommendera!
    Vad roligt att du kan rekommendera oss. Välkommen åter! Flyttkalle AB
    1. Bra.
    2.. Bra.
    3.. Jag köpte en flytthjälp, och dom
    Var bra.
    Tack för ditt omdöme, stort lycka till med din nya bostad. Flyttkalle AB
    2021-06-27
    Flyttkalle hjälpte oss att flytta till en ny lägenhet. Hela upplevelse var jätteproffsig och det började med att låna flyttkartonger från dem. Själva flytten gick hur smidigt som helst! Det var 2 killar som kom och jobbade snabbt, strukturerat och noggrant! Det gick till och med snabbare än vad det var uppskattat i offerten!

Vi skulle inte kunna vara mer nöjda med Flyttkalle och vi varmt rekommenderar dem till alla som vill flytta!
    Vad kul att du är nöjd över vårt jobb, välkommen åter. Flyttkalle AB
    2021-06-27
    Jag blev lite missnöjd på timmarna, då det var 8 timmars resa och lägenheten tömdes på 1,5 h och bilen lika så, vilket blir 11 timmar i min bok, men dom krävde 14 timmar, känns som att personalen jobbar på provision och tar för sig när tillfälle ges och eftersom nästan alla är engångskunder, så försvinner ödmjukheten.
    Hej Ulf, vi skickade dig en offert och erbjöd dig rörligt pris där du betalar för faktiska timmarna. Sedan mejlar du och begär fast pris. Vi har spikat in fast pris på 14 timmar. Ingen krävde från dig fast pris och det var bar din egen initiativ att köra fast pris. Kontakta vår kundtjänst så drar vi av 3 timmar från faktura om du inte håller det vi har avtalat om. Skulle vi ha jobbat 2 timmar mer så tror att du påpekade direkt att du har fast pris. Flyttkalle AB
    2021-06-27
    Bokade flytt. Killarna va punktliga och väldigt effektiva.
    Tack Thomas för din feedback, kul att du är nöjd med vårt arbete. Välkommen åter! Flyttkalle AB
    2021-06-27
    Kommunikationen har vart bra. Frågade efter offert från 5 flyttföretag i Stockholm. Flyttkalle var de enda som visste vad en offert var. De andra skickade bara sin prislista som redan finns på hemsidan....

Hade en del frågor innan flytten och kommunikationen funkade jättebra. Visar sig att flyttkalle har en partner som sköter städningen. Vid första anblick verkar det som att de har allt "in house". Men det kommer två separata fakturor.

Enligt överenskommelse skulle de komma mellan 12-14. Tyvärr var de försenade och dök inte upp förrän kl 16. Efter det gick allt väldigt smidigt.

Vid inspektion av städningen upptäckte jag att två dörrhängda krokar från Ikea saknades. De hängde där när vi lämnade lägenheten. Flyttfirman var där i ca 30 minuter efter vi lämnat och städaren säkert i 1h. Nån av dem måste av nån anledning fått med sig krokarna. Har inte orkat bråka om detta då jag har fullt upp med renovering och i iordningställande av min nya lägenhet. Därav ett litet avdrag.