Flyttkalle AB

Flyttkalle AB

www.flyttfirmaistockholm.nu
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Flyttkalle! Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt. Tjänster Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning...

634 omdömen om Flyttkalle AB

Sedan starten hos Reco 2020

Tommy H
Skrev om Flyttkalle AB

Superbra, försiktiga flyttkillar! Bara bra saker att säga om Flyttkalle.

Cecilia H
Skrev om Flyttkalle AB

Jag blev bemött med respekt och ödmjukhet. Jag hade inte stora förväntningar, men blev överraskad på ett positiv sätt. Jag är väldig Tacksam för allt hjälp och mänsklighet och ödmjukhet som killarna har visat. Jag berättar på jobbet om Flyttkalle, min upplevelse, allt positiv. Tack för att ni finns!!

Carl-Julius D
Skrev om Flyttkalle AB

Sakligt och tydligt vid frågor om prissättningar. Flytten som vi haft med dem som innefattat två etapper är inget annat än världsklass i utförande. Dem är noga, trevliga och varsamma med det dem flyttar så inget skall gå sönder. Vid diskussion om fakturor och priser så finns en tydlig dialog och en förståelse för kunden som i det här fallet lite missuppfattat en inledande offert. Som helhet är det här ett mycket bra företag att ha att göra med enligt mig. Kan varmt rekommenderas!

Emelie V
Skrev om Flyttkalle AB

Superfin service, pålitliga och snabba. Kommer absolut använda igen vid nästa flytt.

Carl L
Skrev om Flyttkalle AB

Som vanligt en väldigt bra genomförd flytt. Trevliga, glada och noggranna, allt gick som planerat, tack för hjälpen 👍🏼

Kateryna Z
Skrev om Flyttkalle AB

Första gång när jag har flyttat med ett stort antal möbler och jag hade helt underskattat hur mycket hjälp jag behövde! Flyttkalles killar hade kommit på samma dag som jag ringde dem, och var snabba, trevliga och professionella. Arbete var utfört så snabbt som möjligt, ingenting skadades. Priset var helt rimligt, särskild om man tar hänsyn till att det var extremt kort varsel och arbete hade utförts på lördags kvällen. Mycket trevlig erfarenhet, och kommer att rekommendera till vänner.

Lina J
Skrev om Flyttkalle AB

Jag är mycket besviken på kontakten med den här flyttfirman. De har haft en otrevlig ton i kommunikationen vilket gjorde hela processen stressig och obehaglig. När slutfakturan kom visade det sig dessutom att flera kostnader hade tillkommit, det slutliga priset var ca 2000 kr högre än vad som framgick i den ursprungliga offerten. Jag rekommenderar starkt att du väljer ett annat företag om du vill undvika oväntade avgifter och dålig service.

Svar från Flyttkalle AB

Vi har ditt mejl där du skrev att du var nöjd med flytten. Vad hände med dig sen? Så här skrev du: Hej, Nu har de två männen som tog hand om min flytt lämnat allt i nya boendet. De var super proffsiga och hjälpsamma, 5 stjärnor till dem! För 6.5 timmar bör det vara 4 167 kr, då utgår jag från de pet timpris ni angav i offerten efter RUT. Det jag fick presenterat var på ca 5500 kr. Jag har betalt depositionen för lådor. Tack igen Hälsningar Lina Jönsson

Patrik L
Skrev om Flyttkalle AB

Professionell och noggrant vid flytt, tydligt och snabb kommunikation vid bokning. Rekommenderas!

Geoffrey M
Skrev om Flyttkalle AB

Very nice and efficient crew, it is the second time we use their services, would recommend !

Adriana H
Skrev om Flyttkalle AB

Jag var mycket nöjd med hela tjänsten. Männen kom i tid, packade allt väldigt snabbt, allt gick väldigt smidigt och vi avslutade till och med innan planerad tid. Jag rekommenderar starkt!

Larysa A
Skrev om Flyttkalle AB

Jag är mycket nöjd med företaget och arbetet. De utförde sitt arbete mycket bra och snabbt. Allt var i tid och noggrant utfört. Killarna var väldigt trevliga och tillmötesgående, vi hittade snabbt ett bra samarbete. Mycket vänliga. Jag är väldigt tacksam och kommer att rekommendera er till mina vänner i framtiden. Stort tack för det fantastiska arbetet!

Theresia B
Skrev om Flyttkalle AB

Läste goda rekommendationer på nätet och valde utifrån det. Jag gjorde rätt val! Med Flyttkalle fick jag en flyttfirma som var imponerande effektiva och starka. Allt flöt på perfekt från början till slut. De var försiktiga med möblerna, packade föredömligt i bilen och höll tidplan och kostnad perfekt. Vi hade också bra kommunikation genom hela processen. Jag kommer att anlita dem igen.

Rita M
Skrev om Flyttkalle AB

Professionella, försiktiga, snabba. Väldigt duktiga och jag skulle anlita dem igen!!

Hanna M
Skrev om Flyttkalle AB

Kom vid utsatt tid, flyttade snabbt och var trevliga! De lyfte saker med omtanke och inget har under processen gått sönder. De täckte också de möbler som behövde det med filtar och plast.

Ugur S
Skrev om Flyttkalle AB

Två trevliga och professionella killar som flyttade allting in och ut snabbt, plastade in soffan, 31 flyttkartonger, 8 stora bags, säng, soffa och fåtölj, två skåp samt en hylla + några saker,ingenting gick sönder. Trots det regnade så kämpade de vid första lasten. Absolut inte besviken att jag anlitade Flyttkalle AB. Hörde talas om Föyttkalle och såg de vid ett annat tillfälle. Kontakta Flyttkalle gå igenom det som ska flyttas så specifik som möjligt packa allting klart så ordnar de resten. Bra pris på vardagar.

Kent S

Lite svårt med kommunikation pga språk. Snabb och bra flytt Rätt pris Är nöjd

Eva H
Skrev om Flyttkalle AB

Flytten gick snabbt och smidigt men de kom någon timme sent.

Svar från Flyttkalle AB

Beställningar som utföres på eftermiddag beror helt enkelt när vi är klara med morgons uppdrag. Det har vi informerat dig om. Tyvärr var morgons kund är inte redo för flytt och det tog tid att ska in allting Inna vi kunde flytta. Kul att du är nöjd med flytten och 3 stjärnor lite snål då vi informerade dig om försening som eh beror av oss i förtid

Siv T
Skrev om Flyttkalle AB

Jättebra flytthjälp, fantastiskt bra på att stuva in allt i lastbilen! Flyttade på kortare tid än beräknat, supernöjd!

Lena S
Skrev om Flyttkalle AB

Snabba, professionella och hjälpsamma!

Henrik I
Skrev om Flyttkalle AB

Superbra bemötande både vid bokning och själva flytten. Killarna som kom var både effektiva och varsamma med våra möbler. Rekommenderas verkligen!

Jeanette Z
Skrev om Flyttkalle AB

Fick snabbt svar och en offert. Mycket bra pris och flytthjälpen var perfekt. Fick det som utlovades, kan varmt rekommendera Flyttkalle.

Amanda M
Skrev om Flyttkalle AB

Anlitat två gånger. Seriösa, effektiva, packade och tog instruktioner bra. Jag var supernöjd med flytten!

Evelyn G
Skrev om Flyttkalle AB

Very smooth and efficient service!

Patrik B
Skrev om Flyttkalle AB

Punktliga och lätta att kommunicera med. Uppfyllde våra förväntningar hela vägen.

Emilia A
Skrev om Flyttkalle AB

Noga, rädd om saker, följsamma.

Claes L
Skrev om Flyttkalle AB

Blev förvånad av att Flyttkalle dök upp och ville flytta imorse utan att vi kommit överens om det Vi har ej bestämt flyttdatum än

Svar från Flyttkalle AB

Ja, vår förare har missat frågetecken på din ej bekräftat beställning och råkade komma. Inget som du betalar för och ganska tråkig att du inte orkar bedöma själva flytten som vi utförde senare.

Eva K
Skrev om Flyttkalle AB

Svårt att kommunicera med flyttkillarna p g a språksvårigheter. Vi fick betala mycket mer än offerten vilket i viss mån berodde på oss men även mycket dödtid och dålig planering från deras sida. Vi hade uppgett att vi hade kristallkronor men fick betala extra för att få dem flyttade. Jag skulle inte anlita dem igen.

Svar från Flyttkalle AB

Vi slet med din flytt fram till kl.03.00 på natten. Ingen av våra grabbar orkade åka och ta ner lamporna efter 13,5 timmars jobb pass. Det är omöjligt att förklara för dig att vår personal ville bara lasta ur det sista och gå hem, då de flesta skulle med barn till dagis på morgonen. Men du har riktiga språksvårigheter då du hör bara dig själv. Vi skulle inte heller hjälpa dig nästa gång då du uppvisar noll respekt och var missnöjd innan vi påbörjade arbete.

Nils Oscar Ludvig S
Skrev om Flyttkalle AB

Stockholms bästa flyttfirma, dessa killar var extremt professionella och tillmötesgående! Jag köpte paket med både flytthjälp och packning av ALLT, dessa killar löste biffen direkt och skötte allting väldigt bra och packade ned allting väldigt noggrant. Inget av det jag hade med mig till min nya lägenhet blev skadat och var väldigt lätt att packa upp. Dom hjälpte mig också lägga rätt saker på plats och att få till allting efter flytten var väldigt smidigt. Kan starkt rekommendera detta företag om ni ska flytta i framtiden!

Joel S
Skrev om Flyttkalle AB

Vi flyttade ifrån Ekerö till Solna, allt gick perfekt. Killarna är punktlig samt väldigt försiktiga. Riktiga proffs.

Lars O
Skrev om Flyttkalle AB

Trevliga, flexibla och bra pris. Riktigt smidig upplevelse. Rekommenderar!

Christer L
Skrev om Flyttkalle AB

Proffessionellt och snabbt utfört arbete. Personalen var väldigt hjälpsamma och trevliga i sitt bemötande och jag kan varmt rekommendera firman till andra.

Erik S

Bra och smidigt. Trevliga flyttgubbar

Erik L
Skrev om Flyttkalle AB

Supersnabb och smidig flytt! Flyttgubbarna packade ordentligt och va riktigt snabba. Kan inte annat än rekommendera Flyttkalle!

Karl K
Skrev om Flyttkalle AB

Mycket bra service från beställning till leverans

Sabine R
Skrev om Flyttkalle AB

Hej! Jag upplevde Flyttkalle som väldigt flexibel, de lyssnade av mina behov och skrev en tydlig offert. Flyttkillarna kom i tid och fixade allt i tidsramen vi hade bestämt. Lätt att få kontakt med dem, både innan, under och efter flytten. Kan rekommenderas!

Margit V
Skrev om Flyttkalle AB

Allt mycket proffsigt med hög kvalitet

Ali A
Skrev om Flyttkalle AB

what was better: the people who handled the shifting were very professional, they handled the things very carefully and moved the apartment in a good time. When they unloaded the items, they placed it properly and in a very orderly way, very impressive work. what can be improved: the communication is only done via mail and response on phone is very limited, so then the response to email should be improved as it is the only communication medium

Mia K
Skrev om Flyttkalle AB

Flytten gick väldigt smidigt o utan hinder

Maslah H
Skrev om Flyttkalle AB

Hej, Helt ärligt tycker jag att de är ett av de sämsta flyttbolagen jag någonsin har haft att göra med. Först kom vi överens om att jag skulle betala 2285 kronor. När jag ringde för att dubbelkolla beloppet eftersom det var helg, sa de att på grund av helgavgiften skulle det bli 300 kronor extra, men de tog istället 3450 kronor. Dessutom tejpade de min TV så hårt att skärmen blev svart. Jag kontaktade deras chef, men han vägrade förstå, svarade inte och ljög om att han skulle ringa tillbaka men gjorde aldrig det. Om du...

Svar från Flyttkalle AB

Hej, du packade upp din TV själv tillsammans med din flickvän med hjälp av en vas föremål enligt vår anställd och frågande honom efter kniv. 3 dagar efter flytten ringer du och säger att din TV är pajat. På bilden som du skickade syns en tydligt repa från kniv eller något liknande. Vi erbjöd dig ersättning för din självrisk om du lagar TV via din hemförsäkring för att vara schyssta mot dig men du har valt att hitta på och skriva det som stämmer inte. Vår försäkringsbevis är uppladdat på vår hemsida under FAQ-Försäkring...

Per F
Skrev om Flyttkalle AB

Så sjukt smidigt. Inget att anmärka på

Filipe A
Skrev om Flyttkalle AB

Dom var professionella, trevliga, och tog väl hand om mina grejer under flytten.

Kristina Ö
Skrev om Flyttkalle AB

Allt klaffade bra. De var noggranna. De var effektiva.

Anja B
Skrev om Flyttkalle AB

Otroligt snälla och försiktiga med möblerna. Plastade in allt som dem skulle bära, utan att vi kommit överens om det. Jätte fint gjort.

Lars H

Hej, Snabba, trevliga, duktiga de flyttade min tvättpelare. Mvh Lars

Jenny H
Skrev om Flyttkalle AB

Kom i tid, trevliga och var noga med att plasta in våra möbler. Nöjda!

Sanna B
Skrev om Flyttkalle AB

Otroligt nöjd! Jag var ute i väldigt sen tid men det kunde komma samma dag inom någon timme och flytta. det var väldigt snabba, effektiva och försiktiga med ens grejer. super nöjd!

Caroline T
Skrev om Flyttkalle AB

Effektiva och trevliga. Bra organiserat i triangelbyten. Kunde uppgradera bilen snabbt mot slutet. Prisvärt. De som arbetade kunde dock inte så mycket svenska eller engelska, men det var inte ett problem för mig i kommunikationen.

Gabor R
Skrev om Flyttkalle AB

Mycket kunniga, snabba och skyddade möblerna.

Malin S
Skrev om Flyttkalle AB

Supernöjd med Flyttkalle, rekommenderar! Allt gick smidigt och inga konstigheter.

Jennie W
Skrev om Flyttkalle AB

Så snabba, trevliga och toppenbra!! Alltid lika nöjd.