Flyttkalle AB

Ursviks Allé 24, 174 66 Sundbyberg — Visa karta

Välkommen till Flyttkalle!

Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt.

Tjänster
Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning med mera.

När du väljer oss vid en flytt kan du känna dig trygg. Vi har alla de trafiktillstånd och försäkringar som krävs för att kalla oss en riktig flyttfirma. Vi är en komplett leverantör av flyttjänster helt enkelt. Låt oss fokusera på din flytt så kan du fokusera på annat.
Lör-Sön: 08:00-14:00

Läs vad 92 kunder tycker om Flyttkalle AB

• Sara N

2020-09-24

Sara N skrev om Flyttkalle AB
    Vi kan varmt rekommendera FlyttKalle! Dimitrij som skötte vår bokning har ett fantastiskt bemötande och är mycket tillmötesgående och tydlig. Flytten gick snabbt och smidigt och personalen var väldigt trevlig. Högsta betyg från två som genomfört många flyttar förut! Läs mer
  • 2020-09-21

Carina S skrev om Flyttkalle AB
    Anlitade flytthjälp samt lån av flyttkartonger.
    Mycket bra service och trevligt bemötande.
    Företaget levde mer än väl upp till mina förväntningar.
    Kort och gott... om jag flyttar igen kommer jag alla gånger anlita Flyttkalle igen och jag rekommenderar dom starkt. Supernöjd. Läs mer
  • Dasha S

2020-09-18

Dasha S skrev om Flyttkalle AB
    Fantastiskt utförande av flytten! Vi är mycket nöjda, 10/10 till alla som utförde jobbet samt smidig planering av flytten med arbetsledaren som var tillgänglig vid frågor hela tiden.👍🏼 Läs mer

Kristoffer S skrev om Flyttkalle AB
    Mycket bra hantering av vår flytt av villan - från packning till flytt. Läs mer

Petra L skrev om Flyttkalle AB
    Trevliga killar, snabb service och på plats i tid. Lyhörd för mina önskemål! Läs mer

Madeleine B skrev om Flyttkalle AB
    Jättetrevliga killar som kom i exakt tid. Flytten gjordes snabbt, smidigt och utan några skador. Kan varmt rekommenderas! Läs mer

Agneta S skrev om Flyttkalle AB
    Lugna och trevliga killar. Bra ordning. Allt flöt på precis som det skulle. Läs mer
  • 2020-09-15

Madeleine B skrev om Flyttkalle AB
    + Jättetrevliga killar som kom i rätt tid och flyttade alla grejer utan minsta skada. Snabbt och smidigt precis som en flytt ska vara :)

- Flytten tog 2,5 timmar längre än uppskattningen på offerten som va 4 timmar så i slutändan blev det mer än 50% dyrare än jag hade räknat med. Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Madeleine B
    Tack så mycket Madeleine att du hittade en minut att lämna omdöme! Vi uppskattar din flytt på ett ungefär och prisändringen kan bero på olika aspekter. Den här gången fungerade tyvärr inte hissen och det var tre trappor upp men vi försökte göra det så effektivt och snabbt som det bara går vilket vi hoppas att det märktes! :) Du är varmt välkommen åter 💙

Mana M skrev om Flyttkalle AB
    I received services for both moving and flyttstäd, all have been done so professionally, the moving part went so smoothly and the apartment was super clean. I would definitely get help from FlyttKalle company in the future. Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Mana M
    Thank you so much Mana for your review! You are warmly welcome again 💙

Marie P skrev om Flyttkalle AB
    Flytt av div möbler etc till förråd ,allt funkade perfekt från förfrågan till flyttbil som kom exakt i tid och gjorde ett väldigt vänligt och bra jobb! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Marie P
    Tack så mycket Marie! Varmt välkommen åter 💙

Natassja B skrev om Flyttkalle AB
    Super nöjd. Starka, snabba, trevliga och tålmodiga! Kommer anlita igen. Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Natassja B
    Tack så mycket Natassja att du hittade en minut att lämna omdöme! Du är varmt välkommen åter 💙

Marianne L skrev om Flyttkalle AB
    Bra punktlig och effektiv flytthjälp Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Marianne L
    Tack så mycket Marianne! Varmt välkommen åter 💙

Karja F skrev om Flyttkalle AB
    Proffsigt bemötande vid bokning av flyttfirma. Personalen var noggranna och effektiva vid flytten, högsta betyg! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Karja F
    Tack så mycket Katja för omdömet! Du är varmt välkommen åter 💙

Andreas S skrev om Flyttkalle AB
    Väl utfört arbete. Smidigt och enkla att ha att göra med och mycket tillgängliga via telefon och mejl.

Flytten gick fortare än vad jag fått offererat vilket alltid är uppskattat. Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Andreas S
    Tack så mycket Andreas! Ser framemot att ha dig som kund igen💙

Maria K skrev om Flyttkalle AB
    Trevliga och pålitliga . Kommer att anlita de igen Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Maria K
    Tack så mycket Maria! Varmt välkommen åter 💙

Kirill N skrev om Flyttkalle AB
    Flyttade med Flyttkalle för andra gången. Precis som förra gången var det trevligt, effektivt, punktligt och billigt. Jag rekommenderar denna flyttfirma! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Kirill N
    Tack så mycket Kirill för att du tog din tid att lämna ditt omdöme! Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-09-02

Johanna S skrev om Flyttkalle AB
    Min flytt gick väldigt smidigt och snabbt tack vare killarna från Flyttkalle Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Johanna S
    Tack så mycket Johanna! Varmt välkommen åter 💙
  • Konstantin

2020-08-25

Konstantin skrev om Flyttkalle AB
    Hjälpte mig att flytta, inkl. 150kg kassaskåp. Killarna var snabba men försiktiga och ganska trevliga. Priset var bättre än förväntat. Bra jobb, jag rekommenderar! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Konstantin
    Tack så mycket Konstantin för omdömet! Varmt välkommen åter 💙
  • 2020-08-24

Bano skrev om Flyttkalle AB
    Vi bokade Flyttkalle i samband med vår flytt från Stockholm- Sollefteå (ca 500km). Redan från start har allt gått snabbt, smidigt och dessutom till ett bra pris. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Bano

2020-09-15 Flyttkalle svarar Isabell L
    Tack så mycket Isabell! Varmt välkommen åter 💙
  • 2020-08-14

Charlotta W skrev om Flyttkalle AB
    Killarna som genomförde flytten var helt ok! Dock var kommunikationen dålig och specifikationer som biltillägg, minimum antal timmar och likande kom inte fram fören jag fick fakturan.
    Var noga med att fråga om alla extra kostnader vid offert, för det är inget som dom säger själva! Läs mer
    2020-08-25 Flyttkalle svarar Charlotta W
    Hej Charlotta, varför säger du att vi har debiterad dig med extra kostnader?
    Du fick direkt en offert på 1500:- och sedan fick en faktura på 1485:- Vilka extra kostnader har du blivit debiterat för som framgick inte i offerten? Det stämmer absolut inte. Angående vår minsta debitering på 2 timmar så det är du som missade den info i avtalet och inte vi som glömde informera om dig.

Följ länken och se bevis att kunden ej debiterats med några dolda/extra kostnader. https://www.dropbox.com/s/jpvzhff5xkop98v/Sk%C3%A4rmavbild%202020-08-14%20kl.%2011.47.57.png?dl=0
  • 2020-08-12

Sebastian V skrev om Flyttkalle AB
    Trevlig bokning. Flytten gick superbra, om än 30 min försenad, men säkert och snabbt. Även flyttstäd bokat, men ännu ej genomfört. Rekommenderar varmt! Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Sebastian V
    Tack så mycket Sebastian och vi är väldigt ledsna att det blev en sådan försening men vi hoppas att det inte påverkar att anlita oss igen i framtiden! Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-08-07

Per G skrev om Flyttkalle AB
    Vi flyttade från en trea på andra våningen utan hiss till en lika stor trea på tredje våningen med hiss.
    Flyttkillarna var punktliga och mycket effektiva och snabba. De tog väl hand om våra saker och möbler och lyckades få in allt i bilen fast man undrade om det var möjligt. Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Per G
    Tack så mycket Per att du hittade en minut att lämna omdöme! Vi är alltid försiktiga med våra kunders bohag som om det vore vårt eget. Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-08-05

Karl-martin W skrev om Flyttkalle AB
    BÄSTA FLYTTFIRMAN I STAN, kommer aldrig välja nån annan igen Läs mer
    2020-09-15 Flyttkalle svarar Karl-martin W
    Tack så mycket Karl-Martin att du hittade en minut att lämna omdöme! Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-08-04

Johnny A skrev om Flyttkalle AB
    Skulle flytta möbler från ett förråd till en lägenhet. Gick mycket snabbt och effektivt. Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2020-08-05 Flyttkalle svarar Johnny A
    Tack så mycket Johnny! Du är varmt välkommen tillbaka 💙
  • ROGER L

2020-08-02

ROGER L skrev om Flyttkalle AB
    Vår familj är så nöjd med flytten så det inte finns! Ruskigt bra! Snabba, effektiva, försiktiga under flytten och prisvärda. Flytt av en lägenhet på 156 kvm. Offert stämde överens med priset, mycket trevlig kundtjänst och personal!!! Läs mer
    2020-08-02 Flyttkalle svarar ROGER L
    Tack så mycket Roger för ett fint omdöme! Vi hoppas på att kunna hjälpa er igen i framtiden 💙
  • 2020-08-01

Rakib S skrev om Flyttkalle AB
    Dyrt!
    Jag tyckte att det var lite långsamt service det är därför blev det dyrt.
    Började jobba 13.10 men tog betalt från 12.30.
    Men trevliga personal. Läs mer
    2020-08-04 Flyttkalle svarar Rakib S
    Hej, Rakib! Det tar tid att komma ut till Haninge för att sedan flytta dig till Hässelby och det är inte gratis förstås.
    Det är tråkigt att du inte läser informationen som vi skickade till dig. I Sverige använder man flyttkartonger när man flyttar så att flyttfirma kan arbeta med pirran och inte massa gamla Ica påsar och sopsäckar som förlänger arbetstid och gör att vi inte kan utföra sitt jobb på ett korrekt sätt. Skulle även tillägga att offerten var på 5 timmar och flytten tog 5.5 timmar så du visste om vad det skulle kosta innan du bokade och vi är långt ifrån dyra! Allt gott!

Elin W skrev om Flyttkalle AB
    Snabba, ordning och reda och i tid. Tack för bra jobb! Läs mer
    2020-07-31 Flyttkalle svarar Elin W
    Tack Elin! Varmt välkommen åter💙

Christina A skrev om Flyttkalle AB
    Punktliga och tillmötesgående. Tyvärr något dyrare än offerten Läs mer
    2020-08-02 Flyttkalle svarar Christina A
    Tack Christina! Vi har offererat 2 timmar men det tog faktiskt 3. Det är helt ok i vår bransch :) 💙

Elisabeth P skrev om Flyttkalle AB
    Komplicerad och stor flytt med massor av böcker och prylar.
    Svårt med kommunikationen då i n g e n av flyttkillarna kunde tala vare sig svenska eller engelska.
    Dessvärre kunde de heller inte räkna och rapporterade betydligt högre antal av företagets använda kartonger till chefen/kontoret än vad som användes.
    Chefen tror på killarna och jag får ”kriga” angående debitering av 49 kartonger till ett värde av 1715 kr plus en rulle silkespapper för 75 kr som jag inte såg skymten av.
    Killarna slet och gjorde nog vad de kunde, men jag kan under ovanstående omständigheter INTE rekommendera denna flyttfirma. Läs mer
    2020-08-06 Flyttkalle svarar Elisabeth P
    Hej Elisabeth, Vi har koll på våra flyttkartonger bättre än du tror. De första grabbarna kom med 80 flyttkartonger och de som kom senare tog med 70 st till. Alla de har du hemma. Men det är svårt att ha koll på saker när det ser ut såhär hemma. https://www.dropbox.com/sh/0uwl992cznpua83/AABZeuP7OV6M7OxQwSeR_Wn6a?dl=0
  • 2020-07-17

Simon E skrev om Flyttkalle AB
    Proffsiga och trevlig men dålig svenska men kommunikationen gick bra ändå 🙂

Tog 1,5 mer än estimat ville drev upp kostnaden men sånt händer Läs mer
    2020-07-31 Flyttkalle svarar Simon E
    Tack så mycket för ditt omdöme Simon! Du har alltid möjligheten att ha videosamtal med kundtjänsten under flytten eller bara slå en signal om du upplever språksvårigheter, men det gick kanon ändå vad vi har förstått det som! :D
    Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-07-16

Barbro L skrev om Flyttkalle AB
    Flytt från söder till Hägersten.

Snabbt svar på offertförfrågan.
    Professionella och trevliga flyttkillar som gjorde ett bra jobb på kort tid. En stor eloge till dom!

Tar bara betalt för utnyttjad tid. Gratis lån av flyttkartonger, men leverans och hämtning kostar. Läs mer
    2020-07-31 Flyttkalle svarar Barbro L
    Tack så mycket för ditt omdöme Barbro! Leverans och hämtning av flyttkartonger tar vi givetvis en avgift för. Det är den tiden som våra flyttkillar som kör flyttkartongerna till dig du betalar för, inga konstigheter! Du är så varmt välkommen åter och vi var väldigt glada att få hjälpa dig 💙
  • 2020-07-15

Roger H skrev om Flyttkalle AB
    Toppen👍 trevligt bemötande. Raskt utfört arbete. Supernöjd. Läs mer
    2020-07-31 Flyttkalle svarar Roger H
    Vi blir så glada att du blev så nöjd! Du är varmt välkommen tillbaka Roger 💙
  • 2020-07-14

Fredrik K skrev om Flyttkalle AB
    Duktiga, snabba, hjälpsamma. Vad mer vill man ha från en flyttfirma? Läs mer
    2020-07-31 Flyttkalle svarar Fredrik K
    Tack så mycket Fredrik, du är varmt välkommen tillbaka 💙
  • Mikael G

2020-07-14

Mikael G skrev om Flyttkalle AB
    Flyttfirma som är mycket vänliga och smidiga. Var inga problem när jag behövde boka om flyttdagen och flyttmännen som kom var väldigt duktiga och professionella.
    Kan varmt rekommendera Flyttkalle. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Mikael G
    Tack Mikael! Hoppas att se dig som kund igen!💙
  • 2020-07-12

Mats C skrev om Flyttkalle AB
    Snabba flyttkillar som gjorde flytten utan några problem. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Mats C
    Tack så mycket Mats! Det var kul att hjälpa dig!💙

Karin H skrev om Flyttkalle AB
    Överlag bra. Alltid snabb respons och lätta att komma i kontakt med. Ett minus var att de inte märkte några kartonger när de packade ner allting så det blev ganska rörigt att packa upp. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Karin H
    Tack Karin för ditt omdöme! 💙 Punkt 4 från våra villkor som du fick bifogad tillsammans med bekräftelse säger följande:
    4. Beställer du till packhjälp och önskar märkning av flyttkartonger vill vi att du informerar oss om detta skriftlig via e-post i förväg.

Kristina Ö skrev om Flyttkalle AB
    Noggranna. Försiktiga. Måna om att inte skada ngt. Snabbt. Effektivt. Vi är jättenöjda. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Kristina Ö
    Tack så mycket Kristina! Välkommen åter!💙
  • Annelie F

2020-07-11

Annelie F skrev om Flyttkalle AB
    Serviceinriktade och hjälpsamma. Höll kontakt under flytt och avstämde att allt gick bra! Snabba och trevliga. Jag är nöjd med min flytt! Kunde inte haft bättre service o hjälp. Bra människor och ett bra företag👍 Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Annelie F
    Stor tack Anneli från oss på kontoret och från Flyttgubbar också! 💙

Fredrik E skrev om Flyttkalle AB
    Dyra och tar betalt för deras egna körtid till och från lägenheten som om det vore flytt-tid. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Fredrik E
    Såklart tar vi betalt för resan till och från kunden. Du informerades om detta i förväg skriftligen.

Det är inte ok att du hotar med "dålig omdöme" om vi inte tar bort restid från faktura.

Från konversationen:

""Jag kan ge mig, men i så fall ska jag ge er dåliga reviews. Tråkigt i så fall när jag i övrigt var nöjd med servicen.""

Med vänlig hälsning,
    Fredrik E.
  • 2020-06-25

Anton E skrev om Flyttkalle AB
    Effektiv och proffsig flytthjälp, inga skador. Killarna kunde ha varit lite mer sociala och trevliga för att ge ett gott första intryck. Läs mer
    2020-07-14 Flyttkalle svarar Anton E
    Hej Anton,
    Tack för din omdöme. Hoppas att grabbarna är på bättre humör till nästkommande måndag:-)💙
  • 2020-06-17

Othilia P skrev om Flyttkalle AB
    Flyttkalle kunde svara på offertförfrågan på ett redigt sätt. Att de sedan packade och flyttade bohaget på ett yppeligt sätt vilket gjorde att de inte uppstod några skador var en positiv effekt att en bra logistik och ledning. Flyttgrabbarna var trevliga och tillmötesgående även fast vi ibland var lite besvärliga. Och de höll vad de lovade om alla tider. Man fick verkligen mycket för pengarna. Rekommenderar Flyttkalle varmt! Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Othilia P
    Stort tack för ditt omdöme Othilia! Det var riktigt kul att hjälpa dig och vi står redo för en nästa gång 💙
  • 2020-06-17

Philip G skrev om Flyttkalle AB
    Fantastiskt service! Det arbetades snabbt, noggrant och med en härlig energi Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Philip G
    Stort tack Philip! Välkommen åter 💙
  • 2020-06-15

Mats H skrev om Flyttkalle AB
    Hur bra som helst. Snabba, effektiva, bra attityd och proffsiga. Helt enkelt superbra! Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Mats H
    Tack så mycket Mats att du hittade tid att lämna omdöme, vi var väldigt glada av att vi kunde hjälpa dig! Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-06-15

Maria S skrev om Flyttkalle AB
    Supersnabbt jobbat, trevliga flyttare + smidig sms kontakt innan. Toppen! Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Maria S
    Tack så mycket för feedbacken Maria! Du är varmt välkommen åter 💙
  • 2020-06-12

Sofia Isabell Matsdotter L skrev om Flyttkalle AB
    Enormt duktiga, proffsiga och trevliga! Rekommenderar verkligen denna Flyttkalle! Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Sofia Isabell Matsdotter L
    Stort tack Sofie för ditt omdöme! Vi ser framemot att få kunna hjälpa dig igen 💙
  • 2020-06-11

Martin F skrev om Flyttkalle AB
    Snabba, trevliga, korrekta och väldigt effektiva.
    Kan gladeligen rekommendera dem!!

//Martin Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Martin F
    Tack så mycket för återkopplingen Martin! Varmt välkommen åter 💙
  • 2020-06-10

Thomas R skrev om Flyttkalle AB
    Flytt av liten lägenhet till liten lägenhet. Allt gick enligt plan, väldigt trevlig o hjälpsam personal, inga skador på ngt och de hjälpte till att ta isär en garderob som inte gick in så vi kunde få in den i delar!
    Stort tack. Kan rekommendera Flytt Kalle verkligen Läs mer
    2020-06-17 Flyttkalle svarar Thomas R
    Stort tack för recensionen Thomas! Välkommen åter 💙
  • 2020-06-08

Christofer J skrev om Flyttkalle AB
    Väldigt snälla och professionella. Inga konstigheter alls från bokning till flytt. Kan varmt rekommendera Flyttkalle AB! / Christoffer Läs mer
    2020-06-09 Flyttkalle svarar Christofer J
    Tack så mycket Christofer för ditt omdöme! Vi hoppas verkligen på att kunna hjälpa dig snart igen! Ha det fint💙
  • 2020-06-08

Ann S skrev om Flyttkalle AB
    Flytt av ca 70 kartonger och tre möbler.
    Trevliga flyttkillar, gick som smort.
    Dom kom i tid och var väldigt aktsamma om grejerna.
    Kan bara rekommendera er vidare till andra.
    Väldigt prisvärt! Läs mer
    2020-06-09 Flyttkalle svarar Ann S
    Tack så mycket Ann för ett fint omdöme! Hoppas verkligen att vi kan hjälpa dig snart igen 💙

Ursviks Allé 24, 174 66 Sundbyberg