Flyttkalle AB

Flyttkalle AB

www.flyttfirmaistockholm.nu
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Flyttkalle! Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt. Tjänster Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning...

581 omdömen om Flyttkalle AB

Sedan starten hos Reco 2020

Jean G

Snabbt och smidigt. Trevliga personalen också. 🌟🌟🌟🌟🌟

Albert S
Skrev om Flyttkalle AB

Jag är väldigt nöjd med Flyttkalle! De gav utmärkt service från början till slut. Personalen var professionell, vänlig och mycket effektiv. De tog hand om mina ägodelar med stor omsorg och ingenting gick sönder under flytten. Jag skulle definitivt rekommendera Flyttkalle till alla som behöver hjälp med sin flytt. Tack så mycket för en fantastisk upplevelse!

Genua P
Skrev om Flyttkalle AB

Flyttkalle var enastående! De var punktliga, snabba och mycket försiktiga med våra möbler och ägodelar under flytten. Personalen var vänlig och professionell, och de gjorde verkligen ett fantastiskt jobb. Jag är väldigt nöjd med Flyttkalles service och rekommenderar dem varmt till alla som behöver hjälp med en smidig och problemfri flytt. Tack så mycket, Flyttkalle!

Johannes K
Skrev om Flyttkalle AB

++ Mycket trevlig personal som jobbar hårt, och alla våra prylar kom över till nya stället oskadda. ++ Vi ringde ganska kort inpå för att boka tid, och det var inga problem. - Att låna flyttkartonger skulle kunna vara smidigare. Vi hade mera prylar än förväntat i första uppskattningen, men Flyttkalle var mycket flexibla med när de kunde köra ett till lass åt oss.

Elliot E
Skrev om Flyttkalle AB

Dom som flyttade mina möbler får 10/10 för deras noggrannhet och försiktighet. Men att man får offert med ett pris, sen får man 2x högre pris muntligt över telefon är helt makalöst för mig. Får sedan tala med Dimitrij som säger att dom inte hade angivit att det var tillägg för röd dag i offerten samt tillägg för plast emballering. Något ALLA andra flyttfirmor gör! Med dryg ton säger han "det stod i emailet att det är tillägg för röd dag" men som både jag och min pappa anser borde stått med på offerten från start. ...

Svar från Flyttkalle AB

Det stämmer inte att du fick x 2 högre pris. Din helg/röddag tillägg för 4 timmar uppgick till 4x119kr=476kr. Men den tänker du inte betala eftersom du jobbar som säljare och är expert inom juridik och svensk lag sa du i telefon och tycker att texten om tillägg bör vara placerad någon annanstans. Pris för emballage är 120 kr för bubbelplast och 70 kr för sträckfilm får vi inte lägga till heller då du ser inget mer i offerten förutom priset. Någon gubbe sätts in i samtalet på högtalare och börjar skrika och förolämpa mig...

Felix M
Skrev om Flyttkalle AB

Såg ingenting i offerten att de börjar att räkna pa tiden från tiden man åker från deras garage(20minuter ifrån mitt i Stockholm) och de räknar också resan tillbaka

Svar från Flyttkalle AB

Hej Felix. Den information har du i din offert, avtal, och på vår hemsida. Kanske är dags att skaffa glasögon🧐🙌

Camilla S
Skrev om Flyttkalle AB

Punktliga och trevliga, från offert till flytt. Väldigt prisvärda.

Tommy M
Skrev om Flyttkalle AB

Snabbt och effektivt. Väldigt bra pris. Kan verkligen rekommendera.

Eva E
Skrev om Flyttkalle AB

Som vanligt bra på alla sätt och vis! Snabb och pålitlig!

Marinette S
Skrev om Flyttkalle AB

Punktliga och proffsiga. Offerten kom snabbt och bokningen kunde göras på kort varsel. Killarna som utförde flytten var punktliga och effektiva.

Malin Ö
Skrev om Flyttkalle AB

Ingen firma jag rekommenderar! De kom 2 timmar innan avtalad tid. När vi påpekade det fick vi till svar, att de hade glömt att meddela detta. De var tvungna att komma tidigare för att hinna med nästa kund. Välj en annan flyttfirma!

Svar från Flyttkalle AB

Vi vill bara tillägga att flytten gick snabbt och utan skador, personalen var professionellt och serviceminden. Det skriver kund i mejlet men orkar inte skriva i omdömen. Kunden också glömt tilläga att vi erbjöd 1000 kronor som kompensation "för att flyttbilen kom kl.08.00 istället för kl.10.00) Men drog den tillbaka efter den giftig omdöme och kundens respektlös beteende mot vår personal.

Anna G

Snabba, noggranna och trevliga

Dennis Van Hung L
Skrev om Flyttkalle AB

Hög service, kommunikation och trevliga på plats. Mycket hjälpsamma och flexibla!

Ulf Å
Skrev om Flyttkalle AB

Snabb och bra kommunikation. Proffsig och vänlig flyttpersonal.

Carl P
Skrev om Flyttkalle AB

Läs avtalet noga. Priset är rörligt, och offerten gällde inte i slutändan. Min slutfaktura ökade med 30% utifrån överenskommet pris. Men som sagt, priset ÄR rörligt enligt avtalet. I övrigt är jag nöjd. Det fungerade smidigt och inget strul.

Svar från Flyttkalle AB

Hej Gustav, du verkar ha glömt att du inkom med ändringar på din beställning och bad uppdatera din offert vilket blev från 10k till 11k i uppskattat pris. Slutfaktura blev 12.9k det är en höjning på ca 18% och inte 30% som du skriver. Vill även tillägga att vi det gäller en långdistans flytt på över 100 mil som utfördes mitt i snökaos och du ringde minst 5 gånger och vi pratade med dig flera gånger om att priset kan komma att ändras, så förstår inte riktigt varför du klagar på avtalet när vi har pratat om det på telefon. Kul att du är nöjd i övrigt!

Rolf L
Skrev om Flyttkalle AB

Helt kort toppenbra på alla punkter

Matas D
Skrev om Flyttkalle AB

Nöjd med utförd tjänst! Kom i tid, smidigt och bra. Faktura blev lite fel, tyckte jag, men man kanske räknar olika.

Ursula K
Skrev om Flyttkalle AB

Snabbt svar på min flyttförfrågan. Bra återkoppling. Länken till flyttbeställningen något ”otymplig” när behovet av flyttsaker inte motsvarar mallen. Högsta betyget till ”flyttkillarna”, som var supertrevliga, snabba, hjälpsamma, punktliga!!! Vår flytt förlöpte på allra bästa sätt! 😀👍🙏

First-Name L
Skrev om Flyttkalle AB

Trevliga killar min i övrigt ett dåligt intryck. Killarna var inte effektiva, en gick med sin mobil hela tiden. Jag har tidigare haft ett annat flyttföretag som flyttade exakt samma möbler och den här gången tog det så mycket längre tid. När jag skulle betala hade de adderat en extra timme på fakturan och hade jag inte räknat noga så hade jag fått betala för mycket. Jag skulle tyvärr inte använda Flyttkalle igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller.

Svar från Flyttkalle AB

Hej Hanna, vi har haft en förare som var på prov och han gillade inte jobbet och är inte kvar. Vi håller med dig att det tog för långt tid. Du kan höra av dig till oss och vi återbetalar dig 1 timme då vi tycker att rimligt tid för din flytt är 3,5 timmar och ej 4,5 som du blev fakturerat för. // Team Flyttkalle

Sofia B
Skrev om Flyttkalle AB

Allt fungerade mkt bra! Trevlig personal.

Johanna H
Skrev om Flyttkalle AB

Smidigt! Punktliga, bra kommunikation. Proffsigt bemötande! Rekommenderar!

Nina H
Skrev om Flyttkalle AB

Använde Flyttkalle två gånger under en månad. Supertrevliga, snabb kontakt, kom i god tid och var försiktiga med mina flyttlådor. Kan varmt rekommendera.

Ewa L
Skrev om Flyttkalle AB

Bra killar som kom och hjälpte oss att flytta

John J
Skrev om Flyttkalle AB

Tyvär var min upplevelse av Flyttkalle inte särskilt positiv. Jag upplever inte dom som ett serlöst företag. Under flytten var det svårt att komunicera eftersom det varken talades svenska eller engelska bortsätt från några enstaka ord. Tyvär luktade det rök och röktes under flytten, jag har astma och allergi och jag upplevde att alla mina flyttlådor luktade rök efter flytten. Det drogs över 10 minuter på dom tre timmar offerten var på (kl: 08-11:00) och debiterade för 60 extra minuter trots att deras regler säger att...

Svar från Flyttkalle AB

Du kan inte köpa tjänster i kredit (faktura) utan att ha pengar och inkomst. Man behöver betala direkt om man är inte godkänt efter kreditprövning. Din berättelse om att socialen kommer betala din räkning räcker inte, du behöver intyg. Vi erbjöd dig att betala med SWISH, kort, direkt men du hade inga pengar. Efter kort samtal kunde du uppvisa mejl korrespondens med din handläggare och du lämnade inget val att acceptera att faktura ska betalas via socialen. Innan dess har du redan hunnit berätta i telefon att det saknades...

Dafni G
Skrev om Flyttkalle AB

They are always professional and do excellent work, fast, with care, and with very good prices. Highly recommended!

Lena E
Skrev om Flyttkalle AB

Väldigt väl bemött i samband med vår flytt. Allt förlöpte väl trots viss svårframkomlighet.

Sara H
Skrev om Flyttkalle AB

Effektiv och trevlig flytthjälp!

Linnéa M
Skrev om Flyttkalle AB

Mycket bra hantering av mina möbler. Snabbt och smidigt arbete.

Stella E
Skrev om Flyttkalle AB

Kom enligt utsatt tid. Snöfallet gjorde det lite besvärligt men med varsin pirra hade det gått bättre. Transportbrädan rullade inte så bra ute. Flytten gick bra men helhetsintrycket dras ner av lite arrogant attityd till granne som bad dem att inte ställa upp dörren. Förvånad av att de inte hade något mjukt på pirran. Fick själv bistå med matta/handduk. Tog betalt för bil som inte användes. De sa att bilen behövdes för deras material men såg att de kom gående utan bil. Flyttfirman valdes för att de finns i närområdet.

Svar från Flyttkalle AB

Din granne och du förstår inte hur svårt är det att öppna dörren när man själv står utanför med pirran. För din info så finns inga mjuka pirror, man använder emballage på sakerna som flyttas ej på pirran. ”Tog betalt för bilen ” Hur kom rullbrädor och pirror hem till dig? Bilen parkerades på rätt plats.

Hong Y
Skrev om Flyttkalle AB

Trevlig och punktlig personal! Varmt rekommenderas!

Zandramaria K
Skrev om Flyttkalle AB

Smidigt flytt på alla sätt. Lösningsorienterad kring tider för flytt osv. Bra flyttkillar som gjorde det lilla extra.

Nils N
Skrev om Flyttkalle AB

Väldigt oseriös firma, dom kontaktar mig kvällen innan flytt och meddelar att jag inte längre kan få faktura tyvärr så hinner jag inte se detta mitt i flyttpacket På flyttdagen ringer dom 1 timma efter dom skulle vart på plats och säger att dom har ett gäng som sitter redo, jag behöver bara swisha in ett belopp som är 3 gånger högre än överenskommet Som sagt väldigt oseriöst, slutade med att jag vände mig till en annan firma istället

Svar från Flyttkalle AB

Vi godkänner tyvärr inga faktura betalningar från kunder som har massa skulder i kronofogden. Vi skickade en förskott faktura till dig och ville hjälpa dig men du hade inga pengar att betala. Väldigt oseriöst att anlita någon när du i förväg vet att du kommer inte kunna betala. Det heter bedrägeri. Tråkig att vi få underbetyg för att du missköter din ekonomi själv.

Gunilla S
Skrev om Flyttkalle AB

En kompetent och bra flyttfirma dom jag kan rekommendera. Dom kunde tillgodo se alla våra behov

Adel A
Skrev om Flyttkalle AB

Professionella, mycket nöjd av dem

Marie L
Skrev om Flyttkalle AB

Dmitrij, som tog emot bokningen, är trevlig och konkret att ha att göra med. På flyttdagen var det lite osäkert exakt när flyttkillarna skulle komma. När de kom hit var de effektiva, omsorgsfulla och duktiga. Två ömtåliga möbler plastades in av dem, vilket var bra. En av killarna är en mästare på att packa! Detsamma märktes när vi hade flyttat sakerna till Shurgard. Bra jobbat! Vi anlitar gärna Flyttkalle AB igen. :-)

Elin A
Skrev om Flyttkalle AB

Jättebra flyttfirma. Grym service och grym kommunikation! Rekommenderar Flyttkalle starkt!

Bengt B
Skrev om Flyttkalle AB

Smidig och snabb flytt och trevligt bemötande

Kaj H

Snabbt och effektivt. Trevligt bemötandet

Alexandra  A
Skrev om Flyttkalle AB

Flytten gick bra med dem anställda: MEN försökt kontakta företaget flera gånger utan svar. De har lagt påslag på mina timmar, och får ingen hjälp för att lösa det. Försökt kontakta dem i 4dagar utan respons..

Svar från Flyttkalle AB

Tack för din skrivelse. Det stämmer tyvärr inte att du har försökt kontakta oss flera ggr utan att få svar. Du fick svar i fredas ( din flyttdag) att vi kommer undersöka flyttförlopp utifrån loggarna från elektroniskt körjournal och skulle återkomma nästa vecka. Du ringer på måndag och frågar hur det gick med ditt ärende, då får du svar att det är inte klart än. Vi har undersökt närmare det du påstår att "din kille tycker att det lastning inkl. paketering av dina möbler skulle ta 30 min". Enligt loggarna så tog det 1 timme...

Susanne M
Skrev om Flyttkalle AB

Flytten gick smidigt och effektivt. Flyttkarlarna var trevliga och kunde packa sakerna försiktigt och noga så att allt fick gott om plats.

Anita A
Skrev om Flyttkalle AB

Fantastiskt väl utfört arbete. Ingen skada. Trevlig personal. Gjorde mer än överenskommelse utan problem. Kan varmt rekommendera företaget. Ger högsta betyg, 5 stjärnor av 5 möjliga. ✨️✨️✨️✨️✨️

John T
Skrev om Flyttkalle AB

Snabba att tömma lgh på 118 kvm. (Ca 2 h). Svårt med spårket bara så man,fick försöka med kroppspråk meddela olika saker.

Ivana M
Skrev om Flyttkalle AB

Jag är jätte nöjd hit det gick med flytten .

Ing-Britt F
Skrev om Flyttkalle AB

Det dök upp kostnader vi inte alls räknat med. Som betalning av lådor o sen betalar vi igen för att ni hämtar lådor…..flera tusen kr mer än det ni gav offert för. Det suger. Sen beställer man ju proffesionell packning för att undvika skador. Men ni hade sönder tre dyrbara kristallglas för Ing-Britt….

Svar från Flyttkalle AB

Hej Jenny, Är det du som är inte nöjd eller ing britt Marie? Du skickar en förfrågan åt hennes namn och meddelar att hon behöver inga flyttkartonger. Hon ringer och meddelar också att hon har egna flyttkartonger. Dagen förre flytten ringer hon och meddelar att hennes kartonger räcker inte till och hon behöver boka hemkörning av flyttkartonger. Du själv väljer bort kostnader för hemkörning och leverans av flyttkartonger när du bokar flytt se hit https://capture.dropbox.com/j44kk4NfvozcIcuN och sedan skyller på oss...

Anna-Lena N
Skrev om Flyttkalle AB

Trevligt bemötande från första stund, bra och proffsig återkoppling och avstämning innan flytten. Städ o flytt gick väldigt bra och smidigt.

Britta L
Skrev om Flyttkalle AB

Från allra första kontakten till dess att uppdraget, som gällde bärhjälp i samband med flytt, flöt allt på perfekt. Alla har haft ett mycket fint bemötande.

Veronika S
Skrev om Flyttkalle AB

Jag är så imponerad av den professionella och effektiva service jag fick från början till slut från det fantastiska flyttföretag jag anlitade nyligen! Flyttkillarna var otroligt vänliga, hjälpsamma och noggranna med att hantera mina ägodelar. De visade upp en imponerande kunskap och erfarenhet när de packade och bar mina möbler och lådor. Det kändes verkligen tryggt. Det som verkligen imponerade mig var hur snabbt de genomförde flytten. Jag var verkligen förvånad över hur smidigt och effektivt allt gick. Jag vill också...

Dmitrij S gillar detta
Massimo C
Skrev om Flyttkalle AB

Great service, very professional. Second moving with them, very satisfied. Fast and carefull, the whole moving was very smooth. They had to disassemble and assemble back the bed frame which didn't fit in the elevator of the new apartment, but also this was done with no problem!

Fredrik O
Skrev om Flyttkalle AB

Bra erfarenhet. Grabbarna på plats vid utsatt tidpunkt. Hanterade våra möbler på ett bra sätt

Julia P
Skrev om Flyttkalle AB

En bra och prisvärd flyttfirma