Flyttkalle

Stallgatan 23, 174 66 Sundbyberg — Visa karta

Välkommen till Flyttkalle!

Vi är den lilla flyttfirma med det stora hjärtat. Vi kan hjälpa dig med flytten i hela Sverige men har vår bas i Stockholm. Vårt mål är att ditt nästa steg i livet ska bli så friktionsfritt som möjligt.

Tjänster
Flytthjälp, magasinering, kontorsflytt, evakuering, flyttstädning, flyttlådor, packning med mera.

När du väljer oss vid en flytt kan du känna dig trygg. Vi har alla de trafiktillstånd och försäkringar som krävs för att kalla oss en riktig flyttfirma. Vi är en komplett leverantör av flyttjänster helt enkelt. Låt oss fokusera på din flytt så kan du fokusera på annat.

Läs vad 34 kunder tycker om Flyttkalle

• 2020-05-21

Lena D skrev om Flyttkalle
    Jag beställde flyttbil + 2 man. Gick hur smidigt som helst. Trevliga killar som jobbade effektivt. Dessutom uppskattade jag att den som körde bilen körde så lugnt och säkert. Läs mer
  • 2020-05-21

Tomas B skrev om Flyttkalle
    Snabbt och effektivt arbete. Jättesnälla flyttare som tog sitt jobb på allvar. De packade bra och tog väl hand om alla saker. Det kändes väldigt säkert. Läs mer
  • LISA L

2020-05-19

LISA L skrev om Flyttkalle
    Allting planerades väl, ingenting var för svårt eller jobbigt, alla var supertrevliga och jättelugna från dag 1 då vi blev kontaktade av Flyttkalle för mer detaljerad information. Det gick snabbt, smidigt och mycket, mycket bra och till ett bra pris. Jag är så väldigt tacksam. Jag rekommenderar Flyttkalle varmt till alla! Läs mer
    2020-05-21 Flyttkalle svarar LISA L
    Tack så mycket Lisa att du hittade tid att lämna ett omdöme om din flyttupplevelse! Du är varmt välkommen åter! :)
  • Agnes A

2020-05-19

Agnes A skrev om Flyttkalle
    En bättre flyttfirma får man leta efter💙
    Vi är så nöjda med flytten och flyttstädningen, allt hände under en och samma dag. Besiktningen av villan gjordes direkt efter avslutad städning av köparna och godkännes vilket var en lättnad för alla oss som flyttade därifrån och kunde fortsätta sätta fokuset på vårt nya hem!
    Vi är verkligen så glada att vi hade valt er!!!
    Lätta att göra med 👍🏼 Och så klart utöver den proffsiga flytten och städningen stämde även priset överens med offerten! Läs mer
    2020-05-21 Flyttkalle svarar Agnes A
    Tack så mycket Agnes att du hittade tid att lämna omdöme, vi var väldigt glada av att vi kunde hjälpa dig! Du är välkommen åter :)
  • 2020-05-19

Mats M skrev om Flyttkalle
    Duktiga, snabba och noggranna👍 Läs mer
    2020-05-21 Flyttkalle svarar Mats M
    Tack så mycket Mats! Varmt välkommen åter :)
  • 2020-05-15

Gregory H skrev om Flyttkalle
    Proffsiga, smidiga och snabba. Flytten fungerade helt utan problem. Killarna var väldigt noga och skyddade alla möbler med bubbelplast och filtar. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-05-21 Flyttkalle svarar Gregory H
    Tack så mycket Gregory att du hittade tid att att lämna ett omdöme om din flytt! Du är varmt välkommen åter! :)
  • 2020-05-13

Agneta S skrev om Flyttkalle
    Inte första gången jag får riktigt bra service när jag beställer flytt med Flyttkalle! Super effektiva killar som jobbar och väldigt seriös företag som verkligen bryr sig om sina kinder och har väldigt lätta att göra med. Jag kommer definitivt fortsätta använda mig av era tjänster framöver. Läs mer
    2020-05-21 Flyttkalle svarar Agneta S
    Tack så mycket Agneta att du hittade tid att återkoppla om din flytt! Välkommen åter :)
  • ALBERT B

2020-05-11

ALBERT B skrev om Flyttkalle
    Flytten gick bra. Offerten stämde ganska exakt. Nöjd. Rekommenderas! Läs mer
    2020-05-13 Flyttkalle svarar ALBERT B
    Kul att höra! Du är välkommen åter Albert!
  • 2020-05-09

Pernilla M skrev om Flyttkalle
    Väldigt snabbt och smidigt samt ett trevligt bemötande. Prisvärt! Läs mer
    2020-05-13 Flyttkalle svarar Pernilla M
    Tack för omdömet Pernilla! Du är varmt välkommen åter :)
  • 2020-05-05

Johanna E skrev om Flyttkalle
    Flytt. Bra dialog med flyttbidraget. Vi fick hjälp med de tunga möblerna och allt gick utan problem. Läs mer
    2020-05-06 Flyttkalle svarar Johanna E
    Tack så mycket Johanna! Du är varmt välkommen åter!
  • 2020-05-04

Marica N skrev om Flyttkalle
    Bra kommunikation och det enda företaget som faktiskt uppskattade realistisk tid på flytten som tog 2,5 timme. Andra företag kalkylerade på 4 timmar.
    Så otroligt snabba och proffsiga. Läs mer
    2020-05-04 Flyttkalle svarar Marica N
    Det var riktigt kul att hjälpa dig Marica och tack för att du hittade tid att lämna ett omdöme! Får se om vi blir ännu snabbare nästa gång ;)
    Varmt välkommen åter!
  • 2020-05-03

Pia S skrev om Flyttkalle
    Så proffsigt och vänliga killar, tog väl hand om mitt bohag, skyddade allt ömtåligt som soffa och säng med plast.
    Jag rekommenderar varm FlyttKalle.

Pia Silins Läs mer
    2020-05-04 Flyttkalle svarar Pia S
    Tack så mycket för ditt omdöme Pia! Självklart är vi extra försiktiga när det gäller kundens bohag så att allting kommer helt och rent :)
    Varmt välkommen tillbaka!
  • 2020-04-28

Petra J skrev om Flyttkalle
    Flytt samt bortforsling av möbler och grovsopor till tippen. Bra pris. Smidigt och vänligt bemötande. Läs mer
    2020-05-04 Flyttkalle svarar Petra J
    Tack Petra, du är varmt välkommen tillbaka! :)

Lida P skrev om Flyttkalle
    Supertrevliga killar som hjälpte mig med flytten till Kalmar. Dessa jobbade strategiskt och operativt. Fanns inga problem eller konstigheter som dök upp under flytten. Det som jag själv inte kunde packa och behövde hjälp med gjorde dessa underbara killar proffsigt och hållbart så det höll hela vägen till Kalmar. Det lilla extra var att de hjälpte mig dessutom att ta bort all plast från möblerna och tog med sig så jag slapp gå runt blad ton av plast i mitt nya hem. Tack så mycket och jag kommer att rekommendera er till mina vänner som är kvar i Stockholm! Läs mer
    2020-04-24 Flyttkalle svarar Lida P
    Vi var väldigt glada att hjälpa dig Lida! Varmt välkommen tillbaka ! :)

Sebastian S skrev om Flyttkalle
    Jag är väldigt nöjd med allt. Det jag uppskattade särskilt var att man var så omsorgsfull med möbler och säkringen av godset trots att det bara skulle flyttas 3 kilometer. Lätta att diskutera med. Kanonbra! Läs mer
    2020-04-24 Flyttkalle svarar Sebastian S
    Tack så mycket Sebastian! Välkommen åter!
  • Barbara K

2020-04-24

Barbara K skrev om Flyttkalle
    Mycket nöjd med flytt och flyttstäd!
    Snabbt och prisvärt Läs mer
    2020-04-24 Flyttkalle svarar Barbara K
    Tack så mycket Barbara! Välkommen åter!

Ulla H skrev om Flyttkalle
    Blev mycket bra bemött trevligt och enkeltMen ville ha garderober och hänga in mina kläder men istället blev det lagt i plastpåsar trodde att det fanns pappersgarderober men vi kanske missförstod varandra annars överlag var jag mycket nöjd Läs mer
    2020-04-24 Flyttkalle svarar Ulla H
    Tack så mycket Margareta för omdömet! Du är varmt välkommen åter!
  • 2020-04-13

Anneli L skrev om Flyttkalle
    Killarna gjorde ett riktigt bra jobb med vår flytt från villa till lägenheten. Snabba om omsorgsfullt inplastade de alla möblerna innan flytt. Rekommenderas. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Anneli L
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ditt omdöme, Anneli! Du är hjärtligt välkommen tillbaka! :)
  • 2020-04-07

Claudia S skrev om Flyttkalle
    Jag beställde packning, flytthjälp och flyttstädning.
    Allt kändes personligt från första samtalet vilket självklart påverkade mitt val av flyttfirma.

Jag var väldigt orolig inför flyttdagen, det var väldigt många tankar som svävade runt.
    Men nu i efterhand förstår jag inte riktigt varför jag var så orolig. Flyttkillarna som kom och flyttade var mycket kunniga och försiktiga om möblerna. Nu när vi hade packat upp allting kan vi klart säga att det var också väldigt bra packat.

Flyttstädningen under flyttdagen flöt också på bra och de hade ett bra samarbete med flyttkillarna i början av dagen då flytten och flyttstädningen började samtidigt.
    Det visade sig dock att enstaka kartonger inte gick in i lastbilen som det var räknat men det löstes med en extrakörning senare under dagen, trots att de hade väldigt mycket den dagen. Superuppskattat!

Allt var klart efter 9 timmar då lägenheten var tömd, ren och alla saker var inne i den nya lägenheten.
    Mycket smidigt och bra bemötande från alla berörda.
    Jag rekommenderar varmt Flyttkalle! Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Claudia S
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett så utförligt och fint omdöme, Claudia! Du är hjärtligt välkommen tillbaka! :)
  • 2020-04-03

ELIN S skrev om Flyttkalle
    Fick tyvärr en riktigt dålig upplevelse då min faktura var över 200% högre mot vad min offert var. När jag ifrågasatte detta hade jag enligt dom "mer kartonger än normalt för storlek på lägenhet" vilket vem som helst kan säga till sin fördel då jag har precis lika mycket/lite som en normal person som bor själv.
    Blev dessutom debiterad fler timmar än vad som de faktiskt var och när jag ifrågasatte det så var det jag som hittade på. Efter många om och men så visade det sig att jag hade rätt och dom korrigerade fakturan. Väl på plats har båda benen på mitt matbord gått av, vilket dom sen skruvar på i efterhand snett och ena metallbenet vikt sig helt. Detta vart tydligen mitt fel också då konstruktionen hantverkare har gjort inte var som han själv hade gjort det.
    En svindyr lampa gick även sönder helt som var inlindad i en hel rulle bubbelplast, men det var tydligen mitt fel också. Dom hade kunnat köra över alla mina kartonger och det hade vart mitt fel iallafall. SJUKT dåligt bemötande, noll kundvänliga och vägrar hjälpa till.
    Anmält detta företag och skulle aldrig rekommendera till någon.

Med tanke på tidigare negativ kommentar och vad ägaren svarat på denna antar jag att en minst lika oseriös kommentar om att kunderna ljuger kommer även här samt att ägaren och de som jobbar på företaget kommer gå in och ge tummen ner. Läs mer
    2020-05-19 Flyttkalle svarar ELIN S
    Hej Elin, Tack för din omdöme.Tråkig att du är inte nöjd med vår insats. För att vara tydliga så var din offert på 3 timmar för 45 kvm men tog 6 timmar (vilket är mycket ovanligt) pga det var ganska mycket saker + att det var 50 meter att gå till lgh från parkeringen. Vi beklagar så klart att din lampa gick sönder men den har vi inte sett överhuvudtaget eftersom du packade allt själv i lådorna samt lampan var fel paketerat och den bubbelplast som du använt var otillräckligt för att skydda den. Enligt de lag som finns i Sverige och Bohag 2010 så har vi ingen ansvar för det kunden packar själv, eftersom det saknas oftast kunskap om hur man gör det rätt, precis som just i detta fall. Vi tycker att "dålig kundbemötande" handlar endast om att vi ersätter ej som vi ej skyldiga att ersätta enligt de lag som finns. Länk till hur lampan var packat och paketerat finns här: https://www.dropbox.com/s/bim6fg4mq4cmq29/IMG_3509.png?dl=0

Beslut från ARN:

Bolaget har inte offererat ett fast pris. I stället har bolaget offererat ett rörligt pris samt bilkostnad och faktureringsavgift. Arbetet utfördes på löpande räkning. Bolaget uppskattade att arbetet skulle kosta cirka **** kr men det tog 6 timmar eftersom hon hade mycket mer flyttgods än vad som är normalt för en 40 kvm bostad. Snarare var volymen flyttgods motsvarande en 65 kvm bostad. Bordet är egentligen inget bord utan en lös skiva från IKEA och ben från ett annat bord som skruvats fast i skivan. Man kan inte hantera ett sådant bord utan att skruvarna lossnar. Varken skivan eller benen är skadade. Bolaget skruvade fast skruvarna igen. Lampan gick sönder på grund av att den var oskyddat packad i kartongen. Det var Elin S. själv som packade den i kartongen.

Motiveringen till nämndens beslut
    Nämnden har tagit del av i ärendet ingivna handlingar och fotografier och gör därefter följande bedömning.
    Vad först gäller offerten konstaterar nämnden att denna inte innehåller ett fast pris eller ens ett ungefärligt pris. Tvärtom framgår uttryckligen att det är fråga om timdebitering. I ärendet är inte visat att fler timmar debiterats av bolaget än vad som faktiskt gått åt för flytten. Inte heller i övrigt har det i ärendet visats att flyttjänsten skulle vara behäftad med något fel som berättigar till ett prsavdrag. Anmälarens krav i den delen ska därför avslås.
    Nämnden konstaterar att det är Elin S. som ska bevisa att det finns kvarstående skador på flyttgodset som bolaget bär ansvaret för. Vad först gäller bordet finner nämnden att Elin Sederholm mot bolagets bestridande inte bevisat att det finns någon kvarstående skada på bordet. Hennes krav avseende bordet ska därför avslås.

När det gäller lampan finner nämnden det övervägande sannolikt att skadan orsakats av att den inte varit packad i kartongen på ett lämpligt sätt. Det är i ärendet klarlagt att det varit Elin S. som ansvarat för packningen av lampan. Det har i ärendet inte bevisats att bolaget varit vållande till att lampan förstörts. Elin S. krav ska därför även i den delen avslås.
  • 2020-03-31

Håkan L skrev om Flyttkalle
    Det är tredje gången jag anlitar Flyttkalle och jag blev lika nöjd den här gången. Effektiva och trevliga! Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Håkan L
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Håkan! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-30

Jennifer B skrev om Flyttkalle
    Beställde flytthjälp. Supersmidigt och trevligt bemötande. Allt gick bättre än förväntat! Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Jennifer B
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Jennifer! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-30

Alexandra S skrev om Flyttkalle
    Flyttfirman kom i god tid innan flytten skulle börja. De packade effektivt och var mycket hjälpsamma om man frågade om hjälp. Ingenting gick sönder eller fick märken på sig. Flyttfirman beräknade att flytten skulle ta ca 5 timmar och det stämde. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Alexandra S
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Alexandra! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-26

Robert K skrev om Flyttkalle
    Flytt och städtjänst för två lägenheter.

Prisvärt. Tjänstvillig, snabb och duktig personal.

Alla pratade inte svenska vilket försvarade kommunikation en aning.

De var försiktiga och paketerade in möblerna i skyddsemballage.

Vi kan varmt rekommendera Flyttkalle. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Robert K
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Robert! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • Johanna Matilda M

2020-03-23

Johanna Matilda M skrev om Flyttkalle
    Ruggit bra flyttfirma, solklart att anlita om man ska flytta.
    Det går fort, saker och ting sköts med respekt och dem är snälla och vänliga att ha att göra med! Högsta betyg! Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Johanna Matilda M
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett så fint omdöme, Johanna! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-22

Andrea O skrev om Flyttkalle
    Moving and cleaning.
    Everythung went súper fast Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Andrea O
    Thank you so much Andrea for finding time to leave a review! You are welcome back!
  • 2020-03-22

Shoan E skrev om Flyttkalle
    Punktliga och ”serviceminded”.
    Kan varmt rekommendera. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Shoan E
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Shoan! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-21

Hugo H skrev om Flyttkalle
    Effektivt och prisvärt. Allt hanterades på ett säkert sätt och man planerade tiderna för att undvika att fastna i trafiken. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Hugo H
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Hugo! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-20

Runar A skrev om Flyttkalle
    Flyt
    Duktiga och trevliga killar. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Runar A
    Tack så mycket för att du hittade tid att lämna ett omdöme, Runar! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!
  • 2020-03-20

Nathalie G skrev om Flyttkalle
    Vi är nöjda med allt från service och bemötande till resultat. Läs mer
    2020-04-13 Flyttkalle svarar Nathalie G
    Tack så mycket Nathalie för ditt omdöme! Du är hjärtligt välkommen tillbaka!

Gleb skrev om Flyttkalle
    Flyttkalle hjälpte mig med flytten. Jag är mycket glad över att jag valde det här företaget. Det var mycket enkelt att göra en beställning och de transporterade allt snabbt och professionellt 👌 Läs mer
    2020-03-19 Flyttkalle svarar Gleb
    Tack Gleb, Välkommen åter! Hoppas att se dig som kund igen!

Felix S skrev om Flyttkalle
    Alla tre killar som hjälpte mig med min flytt av stora och tunga möbler var super trevliga och proffsiga. Allt gick super smidigt. Superfint! Läs mer

Daria T skrev om Flyttkalle
    Gör ett bra jobb! Ordentliga och prisvärda. Läs mer
  • Cecilia G

2020-03-15

Cecilia G skrev om Flyttkalle
    Kan varmt rekommendera denna flyttfirma! Fick låna alla flyttkartonger utan kostnad. Dagen innan flytten, packade dem ner mitt kök! Emballerade alla möbler! Allt dagen innan för att förbereda en smidigare flytt.
    En flytt på bara 6 timmar och dem emballerade av allt och tog med sig allt skräp, innan alla åkte vidare. Och att själva frågan kom efter att det var klart ”vill ni ha hjälp att packa upp något?”. WOW- vilken service! Jag ger 5/5 och en extra stjärna för detta företag. Läs mer
    2020-03-16 Flyttkalle svarar Cecilia G
    Hej Cecilia, stor tack för den fina omdömen! Vi hoppas att se dig som kund igen! // Kundtjänst på Flyttkalle AB

Stallgatan 23, 174 66 Sundbyberg