Läs vad 150 kunder tycker om Flyttkalle AB 2

• 2021-01-20
    Väldigt bra flytterfarenhet för oss. Killarna i team Smith packade in allt på ett bra sätt och flyttade allt effektivt. Priset brev i nivå med offert och inte en massa smygavgifter.

Rekommenderar varmt!

/J
  • 2021-01-14
    Skötte flytten av mina grejer väldigt bra.
  • 2021-01-14
    Flytt inom Stockholm. Lätt att samarbeta. Bra koordinering innan och under flytt. Rekommenderar!
  • 2021-01-12
    Duktiga flyttkillar!
    Punktlig och noga .
    Hade varit bra att få information om extra kostnad för material, wellpapp och plast. Blev mycket dyrare än offert som jag fick.
  • 2021-01-11
    - Flytthjälp
    - Trevlig personal som gjorde jobbet bra. Frågade om vi ville ha ömtålig packning emballerad. Packade in i våra förråd perfekt

Inga problem alls!
  • 2021-01-11
    Snabba, effektiva och trevliga. Rekommenderas starkt!
  • 2021-01-10
    Punktliga, varsamma, proffesionella och serviceminded!
  • 2021-01-07
    Riktig dålig chef men väldigt bra flyttgubbar. Efter flyttgubbarna kommit tog det en halvtimme innan chefen ringde och sa att flytten skulle ställas in om inte vi betalande DIREKT.
    Firman hade inte kollat upp min sambos kredit innan och iom en gammal skuld och hen är sjukskriven så skulle kommunen betala åt henne. Faktura till kommunen var dealen men det påstod chefen Dimitri att han aldrig hört om.
    Dimitri var tydlig - betala Nu - arbetet slutar Nu och påbörjas inte igen förens pengarna sitter på kontot.
    Sen ville han även att vi skulle betala beloppet utan RUT då han inte ”trodde” att vi skulle få avdrag.
    Mycket oproffsig och otrevlig attityd med maffiatendenser.

När vi hade betalat (då vi hade inget val) så sa Dimitri att det var en kontorstjej som inte hunnit kolla upp innan så nu fick det bli så här. Deras fel men vi fick problemen.
    Vi har aldrig varit med om liknande.

Det enda som vägde upp flyttdagen var flyttgubbarna. Trots knackig svenska så var dem mycket trevliga och tillmötesgående.
    skrev om Flyttkalle AB
    Väldigt bra flyttgubbar men dåligt chef. När det kommer till betalningen så meddelar ni att ni har inga pengar att betala och ber skicka räkning till kommunen. Kommunen? Vi har aldrig fick den information tidigare att det är kommunen som ombesörjer er flytt och och det saknas någon intyg att kommunen skulle göra det och meddelar vad lagen säger kring RUT-avdrag för sociala fall: Köparen kan inte få rot- eller rutavdrag för arbete som företag utfört om bidrag eller annat ekonomiskt stöd lämnats från stat, kommun eller landsting och om de sedan vill få stöd från kommunen så måste de betala hela beloppet utan att blanda in RUT-avdrag och Skatteverket. Vi meddelade att jobbet måste betalas direkt då kunden är både nolltaxerat och har betalningsanmärkningar. Inga konstigheter alls att vi krävde betalning direkt efter då vi är inga ”Piff och Puff” som utför gratis flyttningar. Jobbet levererades utan några prickar och exakt samma estimerat tid och ända ”problem” ni fick är att ni betalade för vårt arbete.

• 2021-01-07
    Killarna som kom var snabba och duktiga. Anlitar er igen den dagen jag får för mig att flytta.
    Bra samarbetspartner. Rekommenderas.
  • 2021-01-06
    Möbelflytt dom var trevliga jag är nöjd det var över för väntan allt var bra killarna var trevliga
    Lena H
  • 2020-12-28
    Snabb flytt med effektiv personal och tydlig återkoppling.
  • 2020-12-22
    Jag beställde en flytt på kort varsel från ett äldreboende till ett annat i Stockholm. Allt fungerade perfekt trots svårigheter under corona restriktioner. Jag uppskattade att de var punktliga och höll mig underrättad.
  • 2020-12-22
    Helt OK. Enkelt, inte speciellt dyrt.
  • 2020-12-22
    Was excellent! Fast, friendly and responsive.
  • 2020-12-20
    Beställde flytthjälp av flyttkalle. Punktliga (frågade om de kunde komma tidigare och börja), jobbade otroligt bra, jag själv är en hardworking person och båda som kom var det, behandlade alla prylar jättebra, plastade in allt ömtåligt, effektiva, trevliga. Jättenöjd och kan verkligen rekommendera Flyttkalle.
  • 2020-12-20
    Flytt av lådor och möbler. Blev bra bemött. De kunde inte så bra svenska. Körde lite fel när vi åkte med grejerna till nya adressen. Det var svårt att förstå om jag fick vara med och hjälpa till eller inte, kändes inte som att jag fick det. Jag fattade inte varför de tog kort på grejerna innan de bar ner dem.
    skrev om Flyttkalle AB
    Hej Frida, Vi kör hela tiden efter GPS. Man får inte hjälpa till och vi dokumenterar våra arbetsprocesser hela tiden med video och kort.

• 2020-12-18
    Smidig flytt. Flyttarna dök upp i rätt tid, jobbade snabbt och hade ett vänligt bemötande. Helt nöjd.
  • 2020-12-18
    Köpte tjänsten flytthjälp i Stockholm. Fungerade bra, kom i tid och inget gick sönder. Tidsmässigt höll de sig inom offererad tid. Skulle kunna köpa tjänsten igen.
  • 2020-12-18
    Omsorgsfulla och snabba! Ingen överdebitering. Jag är nöjd.
  • 2020-12-14
    Flytt.
    Bra bemötande men snabba förändringar från ledningen som gjorde det mycket svårt med planeringen, jag hade ingen chans.
    Flyttkillarna gjorde ett fantastiskt jobb, all eloge till dem.
    Jag ville bara ha en flytt med god planering.
    Fantastiska flyttkillar som gjorde ett fint jobb men svårplanerad chef.
  • 2020-12-13
    Allt utfördes helt enligt överenskommelse och på ett proffsigt sätt.
  • 2020-12-11
    Trevliga killar och flytten gick snabbare än förväntat!
  • 2020-12-07
    Hej, Jag fick en positiv kontakt med flyttkalle på nätet och kände förtroende. Även veckor innan flytten hade vi bra kontakt.

På själva flyttdagen kom killarna 3 st ca 45 min försent. Det hade varit köer. Saken var den att vi hade ett fullspäckat schema för denna flytt och jag skulle även hinna göra flyttstädningen under tiden. Detta var vidtalat med flyttkalle
    Men då vi blev sena i starten och jag skulle lämna in nycklar samtidigt som allt inte fick plats i lastbilen som jag var lovad, en 28 kubik lastbil, men den lastbil vi hade var endast 22 kubik.

Ni började också diskutera att jag hade missat saker som skulle vara med i flytten, vet inte vad det kan ha varit. Konstigt att det skulle komma upp nu mitt i all stress, då jag fick kostnaden för flytten INNAN jag skrev om vad jag hade som skulle flyttas.
    Jag var superstressad, som tur var kunde vi få tillträde till nya lägenheten tidigare så ni kunde tömma det som var i lastbilen och åka och hämta resten så vi kunde slut städa.

Killarna som hjälpte mig, var toppen! var orolig att de skulle tuppa av. Kändes inge vidare att det inte hann äta något, och sedan skulle direkt till nästa flytt. Bättre planering för arbetet så killarna kunde ätit och fått en paus.

Sedan upptäckte jag även ett rejält märke på en möbel som jag tog kort på.
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack för ditt omdöme! Vi beklagar att vi kom försent. Ibland händer det och inget vi kan påverka. Du har fått en offert på 6 timmar med 28 kubiks bil + 3 man och du fick fakturan på 6 timmar och 28 kubiks bil där flyttiden stämde ganska exakt trots att du hade 30-40% mer saker än du har skickat bilderna på men vi klarade det ändå under estimerat tid. Bra om du tilläger precis som du sagt via telefon att det var endast dina gissningar och inte någon fakta som stämmer med verkligheten. Lycka till i din nya bostad.

• 2020-12-07
    Rekommenderar Flyttkalle AB starkt.
    De kom i tid och utförde jobbet enligt överenskommelse och allt gick snabbare och smidigare än planerat. Jag kommer att anlita Flyttkalle AB även för nästa flytt.
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack Karl! Varmt välkommen tillbaka!

• 2020-12-04
    Super smidig flytt. Snabbt, effektiv och trevlig flytthjälp. Allt gick jättebra och vi är väldigt nöjda. Kan varmt rekommendera att boka Flyttkalle.
    Flytthjälpen fungerade utmärkt
  • 2020-12-02
    Absolut bästa och snabbast flyttfirman jag använt mig av. Enda flyttfirman jag kommer anlita framöver!
  • 2020-12-02
    Snabba, noggranna och korrekta.
  • 2020-12-02
    Fick flytthjälp! Världens bästa service, aldrig varit med om snabbare och smidigare flytt. Inte nog med att de är så billiga och kan ställa upp med kort varsel, de flyttade alla mina saker på 1 timme och täckte varenda centimeter av möblerna. Kommer rekommendera er till alla!
  • 2020-12-01
    Trevliga och snabba! Kunde ställa upp med kort varsel och till bra pris.
  • 2020-11-30
    Booked a moving service at the last minute, they agreed and managed to came earlier than schedule. They were very professional, they took great care of the cartons/furniture and did not even let us help them. They were kind and thoughtful, on top of being fast and efficient. I highly recommend Flyttkalle AB and will definitely call back for future moves.
  • 2020-11-27
    Bra pris, trevligt bemötande, håller tiderna.
  • 2020-11-25
    Mkt trevliga och tillmötesgående grabbar,jobbade
    stenhårt
    Lisbeth A
  • 2020-11-21
    Vi anlitade Flyttkalle för flytthjälp av en trea inkl två fullpackade förråd. Trots många tunga lyft, små hissar, extra trappor samt svårtillgängliga utrymmen så utförde de arbetet snabbt, effektivt och proffsigt. Dessutom var de trevliga och tillmötesgående i allt. Vi är så tacksamma för att de klarade av den tillsynes övermäktiga uppgiften. Vi kommer att rekommendera Flyttkalle till alla.
  • 2020-11-17
    Effektiv, snabb och prisvärd flytt! Mycket proffsigt bemötande samt varsamt hanterande av allt som behövde flyttas.
    Rekommenderas starkt!
  • 2020-11-16
    Bra hjälp och effektiva kom i tid och gjorde ett ordentligt jobb
  • 2020-11-09
    Enkla, proffsiga och trevliga. Rekommenderar!
  • 2020-11-09
    Flytthjälp. Snabbt och effektivt. Personalen var hjälpsamma och hanterade möblerna varsamt. Var lite orolig för mina tavlor men de hanterades med stor omsorg. Slog in soffa, säng osv med plast som skydd.
  • 2020-11-06
    Flytt av mindre bohag. Trevliga och snabba killar. Dock var flytten två timmar försenad. De ringde och lovade en ny tid men den höll inte heller.Bra kontakt vid bokningen, snabba att svara.
    skrev om Flyttkalle AB
    Hej Anneli, tack för omdömen) Vi måste tillägga att du fick bekräftelse med ungefärligt tid och vi informerade dig om att start tid hos dig beror helt på morgons uppdrag. Om morgons kund helt plötsligt ber oss att montera upp barnsängar eftersom de kan inte sova, så kan vi inte tacka nej. Vi höll dig informerad hela tiden och visste om att din flytt var bara några små saker och kommer ta 2 timmar. Vi på Flyttkalle önskar dig en trevlig helg🙏🏼

• 2020-10-19
    Flyttkillarna var riktigt duktiga och effektiva. (såg lite "tunna" ut men var galet starka och rutinerade)
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack för ditt omdöme Olof! De "tunna" är inte alltid de svagaste :D Vi står redo att hjälpa dig i framtiden och hoppas på att se dig som kund igen💙

• 2020-10-18
    Snabba, effektiva, trevliga, försiktiga och strukturerade. Blir alltid nöjd med Flyttkalle!
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack så mycket Johan! Det är alltid kul att få hjälpa dig :) Du är varmt välkommen åter!💙

• 2020-10-14
    They did a really great job with our relocation process!
    Thank you Ivan! You are warmly welcome again 💙

• 2020-10-07
    Bemötandet vad väldigt bra! Killarna arbetade lugnt metodiskt i tysthet. Packade in allt noggrant.
    Jag kommer rekomendera dem!
    Tack så mycket för omdömet Sarah! Varmt välkommen åter 💙

• 2020-10-05
    Jättebra bemötande och väldigt proffsiga!
    Tack så mycket Markus! Varmt välkommen åter 💙

• 2020-10-05
    Lite för snabba på att svara det ordnar sig och det fixar vi utan att egentligen lyssna på vad saken gällde.
    Tror bara en av två var särskilt van vid bohagsflytt men det kom till rätt adress, dock 3 timmar senare än ägarens beräkning.
    Men mycket vänliga och hjälpsamma på plats.
    Nu hade jag en besvärlig flytt långväga så viss försening var ok.
    Inga skador på möbler vid ankomst.
    Bra fast pris. Fungerade med Swish! Samarbete med städ fungerade också till belåtenhet.
    Birgitta C
    skrev om Flyttkalle AB
    Hej Birgitta. Tack för din omdöme. Vi har besvarat minst 5 ggr att vi har fått informationen om att soffan ska bärras ner via trappan. Behövde vi svara den 6:e gången för att förstå vad saken gällde för att du ska vara nöjd?😁

• 2020-10-04
    Väldigt duktiga , noggranna och effektiva och trevliga.
    Tack så mycket Diana! Du är varmt välkommen åter💙🙏🏼

• 2020-10-03
    Snabb offert och bokning. Duktiga, punktliga, effektiva och trevliga killar som flyttade!
    Behövde bara betala för tid och resurser som användes. Obs leverans/hämtning av fria lånekartonger debiteras! Slutfakturan var dock enligt förväntningarna.
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack så mycket för omdömet Barbro! Den informationen du uppger angående flyttkartonger är alldeles riktigt! Den informationen finner man även på vår hemsida under "priser". Du är varmt välkommen åter! 💙

• 2020-10-03
    Ett samarbete under flera år med Flyttkalle har alltid varit perfekt! Tack!
    skrev om Flyttkalle AB
    Tack så mycket! Hoppas på att samarbetet fortsätter med er 💙

• 2020-10-03
    Trevligs, snabba och klart prisvärds.
    Tack så mycket! Välkommen åter 💙

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte