Alla kategorier Lokalvårdare Gotland Gotland Flyttstädningsakuten AB

Lör-Sön: Stängt

Läs vad 36 kunder tycker om Flyttstädningsakuten AB

• Tobias T
    Tobias T skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Vi bokade en flyttstäd god tid förväg då vi skulle flytta och skriva papper en torsdag. Fick en bokning till början på veckan, helt ok så långt. Blir veckan innan kontaktade och påtalade att ni inte kunde komma när ni skulle och ville boka om och komma på torsdagen. Detta påtalade vi att det går inte då vi skulle skriva och lämna över nycklar på torsdagsmorgonen och köparna måste ju kunna slutstädsbesikta innan de tar över huset samt att de vill börja flytta in direkt, inte stå med ett hus som inte är städat. Ni lovade då att göra städningen som annonserat.

Tisdagen kom och jag kom till huset vid 18-tiden efter jobbet och upptäcker ett hus som absolut inte är städat. Det är som ngn har sprungit igenom huset. Det enda som är fixat är fönstrena som är putsade, i övrigt är det stora fläckar på golven av smutsvatten, inga trösklar/handräcken/fönsterbrädor etc är städade, utan till och med jag som kille som knappt ser smuts skäms för vad jag ser. I källaren är det inte ens dammsuget samt massor med smuts. Dessutom står duchen på mellanplanet och sprutar varmvatten för fullt vilket det gjort i över 24h..

Jagar rätt på er men får endast till svar att "du har en städgaranti och är du inte nöjd så kommer vi tillbaka". Klart som f-n att jag jag inte är nöjd. Men att komma tillbaka på onsdagen för att göra en ny städning, nej det går inte. Jag påtalar att det måste göras, för på torsdagen ska huset byta ägare och de ska komma och göra slutstädningsbesiktning på onsdag kväll. Fortfarande får jag samma svar, onsdag går inte. Men ni har städgaranti. Frågar om jag tar tag i skiten själv då, tar vi och rabatterar fakturan då. Men icke.

Och är det så att jag städar själv, då är städgarantin förbrukat. Förstå hur frustrerad jag är just då. Det viktigaste är ju att lämna över ett hus som ser ut som det borde så får städa i 5 timmar själv den dagen för att få det så ok det går.
    Just då ser det ok ut men blir uppringd av köparna efter ngra dagar som undrar vilka det är som städat egentligen!? För inga golvbrunnar etc är städade heller.

Så detta har jag betalat ca 5000:- för vilket är helt otroligt.

Jag är ju inte dummare än att jag förstår hur det gått till. Företaget har tagit på sig för många uppdrag/fått in mer lukrativt uppdrag som prioriteras. När vi står på oss angående att det måste göras så har ngn dykt upp, sprungit igenom huset på en halvtimme, lämnat duschen på full sprut och maxvärme och tänkt att vi lutar oss tillbaka på "städgaranti" så har vi ryggen fri.
    Det är sanslöst dålig stil!
    Det som ni skulle gjort är att bita i det sura äpplet att acceptera att vi kommer inte hinna detta och snabbt hyra in ett annat bolag som gjort städningen åt er och tagit den kostnaden. Men nej, ni ville bara tjäna pengar och tänkte att om får hävda städgaranti.

Det jag borde betalat om jag är snäll är kanske 500 för putsade fönster, resterande 4500 är ett fullständigt rån. Jag borde gjort en process av det och bestridigt fakturan men när man är mitt i en flytt orkar man inte.

Vilka som kom var, EPL-städ och när man söker på dessa, tex här på reco visar det sig själv vad de är för skojare och hur ni kan ha dessa som en samarbetsparnet är ett mysterium. Men det är trots allt ni som står som företag man anlitar och även nu i efterhand tycker jag man borde göra rätt för sig. Läs mer
  • Ann-Sofie S
    Ann-Sofie S skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Bokade en flyttstädning av detta företag 11/5. Ingen kom trots flera mail innan samt bekräftelsemail. Jag fick boka annat bolag som kunde rycka ut snabbt då huset ska vara städat idag. Dåligt :( Läs mer
    2018-05-16 Flyttstädningsakuten AB svarar Ann-Sofie S
    Hej Ann-Sofie,

Detta låter givetvis tråkigt att höra, men du har däremot inte gjort en bokning hos oss. Efter bakslag om omfattande betalningsanmärkningar blev du den 8/11 informerad att det endast var möjligt för dig att boka genom att göra en förskottsbetalning. Då både svar, godkännande om detta och betalning från dig uteblev kunde en bokning aldrig påbörjas. Du har heller inte fått ett bekräftelsemail om bokning från oss
  • Marie L
    Marie L skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Fungerade helt perfekt👍 Bokade städning i Oskarshamn var själv 30 mil därifrån, fungerade så bra ! Läs mer
  • Christian C
    Christian C skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Smidig bokning och bra service! Resultatet blev riktigt bra! Läs mer
  • Sara A
    Sara A skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Det gick mycket smidigt att boka flyttstädning, jätte bra service och noggrant utfört arbete! Kan varmt rekommendera vidare!! Läs mer
  • Therese S
    Therese S skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Jag bokade en flyttstädning,
    Det gick väldigt smidigt.

Dom var punktliga, noggranna.

Lätt att få kontakt med städledaren.

Dock omöjligt att få telefonkontakt med flyttstädningsakuten.

Men mail fungerade bra,
    fick svar nästan direkt. Läs mer
  • Linn S
    Linn S skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Kanonbra hjälp med flyttstädning. Lätta att kontakta och bra utfört! Läs mer
  • Micaela K
    Micaela K skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Vi kan varmt rekomendera Flyttstädningsakuten. Snabb och vänlig service innan med anpassning efter våra behov och önskemål. Enkel kommunikation fram till städdagen med avstämning och anpassning av nyckelöverlämning och garantitid.
    Det blev ett resultat som godkänndes direkt av både oss men primärt den nya ägaren som nöjt och glatt kunde flytta in. Läs mer
  • Ove L
    Ove L skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Super bra flyttstäd, stämde av innan om tid o dag samt återkoppling efter utfört uppdrag.
    Mina varmaste rekommendationer 👍 Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Vi anlitade Flyttstädningsakuten för att städa vår 1a på 55kvm. Det funkade även smidigt att lägga till städning av vattenlås någon dag innan, då vi inte skulle hinna med det.
    De utförde ett riktigt bra jobb, inga anmärkningar på städningen. Kan varmt rekommendera dem.

/Lars Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Vi blev otroligt nöjda med vår flyttstädning! Trodde inte att det var möjligt att få lägenheten så skinande ren. Bra pris och trevlig personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Grymma! Proffsigt bemötande och snabbt arbete Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Är så nöjd! Grymt jobbat, stort plus va att städerskan hittade en utav mina klockor bakom ett element som hon gav tillbaka till mig. Rekommenderas stark / Fredrik Läs mer
  • Ida P
    Ida P skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Är jättenöjd med städningen och service innan! Gick igenom besiktningen utan anmärkningen och lägenheten har nog aldrig varit så ren! Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Bra kundservice, städningen gick väldigt fort och fick inga synpunkter vid avflyttning. Läs mer
  • Linnea A
    Linnea A skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Allt gick enkelt och smidigt. Både vi som säljare och nya köparna var mycket nöjda med städningen. Läs mer
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Jag är super nöjd med städningen och bemötande och service. Kan varmt rekommendera . 👍 Läs mer
  • Sven L
    Sven L skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Städningen av en dement mans ostädade bostad utfördes till bästa belåtenhet. Jag är imponerad av städarnas noggrannhet, effektivitet och kunnighet. Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Rose-Marie E
    Rose-Marie E skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Fungerade klockrent, proffsigt bemötande och inget problem vid besiktningen av lägenheten. Läs mer
  • Carina B
    Carina B skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Jag blev riktigt nöjd! Tack så jättemycket Läs mer
  • Viktor M
    Viktor M skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Trevligt bemötande, vi har anlitat dem två gånger. En liten miss vid första städet men det rättade de till direkt och allting gick jättesmidigt. Rekommenderas Läs mer
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Trevligt bemötande, snabbt svar på email och flyttstädning som godkändes av hyresvärden direkt. Läs mer
  • Diana  E
    Diana E skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Med kort varsel och riktigt bra resultat. Besiktningen godkänd. Proffsigt och tryggt. Supernöjda! Läs mer
  • Ida P
    Ida P skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Städningen var jättebra! Blev dock uppringd av kontaktpersonen som ville att jag skulle öppna dörren till sambons lägenhet för stt städkillarna var där redan, när dom egentligen var hemma hos mig fortfarande då jag höll på att besikta lägenheten med dom. Stressa inte en kund när ni inte ens vet var er personal befinner er. Läs mer
  • Julia O
    Julia O skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Mycket bra och seriöst! Nöjd med städningen! Läs mer
  • Amanda A
    Amanda A skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Väldigt bra utförande och gick igenom besiktning. Lätta att få tag på och väldigt flexibla. Rekommenderar! Läs mer
  • Carina N
    Carina N skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Toppenbra städning till bra pris. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Henrietta P
    Henrietta P skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Har använt flyttstäd 2 gånger och rekommenderar det varmt till alla som vill förenkla livet till en mycket rimlig summa. Alltid perfekt städat, i tid och bra kommunikation. Läs mer
  • Ida U
    Ida U skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Städning väl utförd. Besiktningen gick igenom utan någon anmärkning. Lätta att få tag i. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • David H
    David H skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Kommunikationen med Flyttstädningsakuten funkade fint och städningen utfördes väldigt proffsigt. Inga anmärkningar vid besiktningen. Väldigt nöjd kund här! :) Läs mer
  • André K
    André K skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Drar av en stjärna eftersom jag fick vänta dryga 15 minuter på att städerskan skulle komma men förstår att det inte är hennes fel i och med att lägenheten ligger där den ligger men ändå, kändes lite fånigt att hon var sen när det kort därefter kom en bil med städutrustning för henne.

Kort sagt, mycket bra och prisvärt men -1 för att jag fick vänta. Läs mer
  • David I
    David I skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Städningen utfördes väldigt bra. Inga anmärkningar alls vid besiktning av lägenheten. Kan rekommendera tjänsten. Läs mer
  • Sara B
    Sara B skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Noggranna, effektiva och trevliga! Läs mer
  • Rikard S
    Rikard S skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Väldigt nogranna och både vi och dom som flyttade in efter oss var väldigt nöjda. Läs mer
  • Elias L
    Elias L skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Riktigt bra flyttstädning, allt gick som på räls och dom lyssnade även på mina önskemål.
    Snabba och trevliga! Läs mer
  • Amanda
    Amanda skrev om Flyttstädningsakuten AB
    Skulle kunna tänka mig att betala någon annans flyttstädning bara så de ska slippa detta företag och dess såkallade "städtjänster". Bokade via flyttstädningkarlstad.
    Sämsta jag någonsin varit med om!!! Förutom att de var sjukt svårkontaktade och ej kom i tid så hade städledaren Farid med anhang hade rökt i lägenheten, ej städat golv (varken dammsugit eller våttorkat) och haft sönder saker i badrummet som de sen gömt! Förmodligen med förhoppningen att vi inte skulle hitta detta. Å puckot på kundtjänst hade förståelseproblematik och vad man än sa så avslutade han samtalet med "önskar dig en solig dag".. REKOMMENDERAR ALLA ATT UNDVIKA DETTA FÖRETAG!!!!!! Läs mer