Fönstex AB

Västberga Allé 1, 126 30 Hägersten — Visa karta

Välkommen till Fönstex AB – experter på standard och måttanpassade fönster och dörrar.

Varför Fönstex?
- Riktigt snabba leveranstider (14 dagar i snitt)
- Arbetar med BRF, byggbolag och privatpersoner. Inget projekt är för litet eller för stort,
- Högt kvalitet till överkomligt pris
- Standard och måttanpassade produkter
- Brett urval av tillvalsmöjligheter

Vi erbjuder en helhetslösningar där vi mäter upp, tillverkar, levererar och installerar standard- och specialanpassade fönster och dörrar. De material vi jobbar med är Trä, Trä med aluminium och PVC.

Våra energieffektiva fönster och dörrar håller högsta kvalité och garanterar lång och bekymmersfri livslängd.

Går ni i tankarna om att byta fönster eller beställa nya till produktion hör av er till oss.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 6 kunder tycker om Fönstex AB

• Anna E
    Anna E skrev om Fönstex AB
    Vi bestämde oss för att välja Fönstex som fönsterleverantör till vår nybyggd villa. Kvaliteten och leveranstiden blev vi riktigt nöjda med. Vi rekommenderar Fönstex om ni behöver en mångsidig och snabb fönsterleverantör. Hälsningar Alexandra Läs mer
  • Marie
    Marie skrev om Fönstex AB
    Jag vill tacka för ett produktivt samarbete och ett trevligt bemötande som jag fick, jag som inte har så bra koll på fönster och dörrar har fått svar på alla mina oändliga frågor som jag hade under fönsterbyteprocessen. Fönstex representant Arthur har hittat exakt det jag behövde, vettiga lösningar till ett överkomligt pris. Pris kontra kvalitet sätter en stjärna i guldkanten till er! Läs mer
    2018-05-08 Arthur D svarar Marie
    Hej Marie,

Tack för ett trevligt samarbete och gott omdöme. Vi är glada över att du blev nöjd med fönsterbytet.

• Jimmy
    Jimmy skrev om Fönstex AB
    Vi har bytt fönster och dörrar i en tvåplansvilla söder om Stockholm och beställde fönster och dörrar med arbete från Fönstex. En trevlig och kunnig projektledare vid namn Arthur hjälpte oss att välja rätt fönster och skötte sedan hela processen från uppmätning tills fönster satt fastmonterade i hela huset. Vi är mer än nöjda med slutresultatet och kvaliteten på fönster och dörrar. Vi kan varmt rekommendera denna dörr- och fönsterleverantör. Läs mer
    2018-04-02 Arthur D svarar Jimmy
    Hej Jimmy,

Tack för din feedback och ett trevligt samarbete.

• Anders C
    Anders C skrev om Fönstex AB
    Kunniga, flexibla och leveranssäkra. Vi valde träfönster med allmogeprofil, inklusive ytterdörrar och dubbelglasdörrar och blev väldigt nöjda med utförandet. Väl på plats kunde vi konstatera att de var målade i fel kulör, men det löste sig med att två målare kom och åtgärdade färgmissen.
    Överlag enkla att ha att göra med, och deras ansvarige, Arthur, återkopplade alltid inom några timmar. Läs mer
    2018-04-02 Arthur D svarar Anders C
    Hej Anders,

Tack för din feedback och ett trevligt samarbete.

• Filip V
    Filip V skrev om Fönstex AB
    Väldigt kunnig och behjälplig personal. Allt gick smidigt vid val av fönster och leveransen skedde prickfritt.
    Rekomenderar starkt! Läs mer
    2018-04-02 Arthur D svarar Filip V
    Hej Filip,

Tack för din feedback och ett produktivt samarbete.

• Kapital Bygg Sverige
    Kapital Bygg Sverige skrev om Fönstex AB
    Vi brukar köpa in fönster och dörrar från denna leverantör till våra byggprojekt. Vi värdesätter deras snabba leveranstider, brett urval av standard- och specialbeställningar, professionalism och prisvärdhet. Läs mer

Västberga Allé 1, 126 30 Hägersten