Freska - Stockholm

Freska - Stockholm

Välkommen till Freska!

Vi erbjuder hemstädning, storstädning, fönsterputs och flyttstädning i Stockholm och Uppsala.
Vi finns här för att hjälpa till att underlätta vardagen så att du kan fokusera på annat! Du kan välja att ha regelbunden städning eller endast vid behov. Du kan även välja mellan en rad olika extratjänster som till exempel rengöring av ugn, strykning av kläder och mycket mer.

Våra städare är våra superstjärnor och vi är extra måna om dem. Därför har de självklart kollektivavtal och är försäkrade. Vi ser även till att du får samma städare varje gång så att hen lär känna ditt hem.

Alla våra professionella städare omfattas av kollektivavtal hos Almega, och vi jobbar ständigt med att hålla en hög kvalitét på städningen. Vi har 100% nöjd kundgaranti där du som kund alltid får möjlighet att betygsätta varje städning.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår fantastiska kundtjänst, vi hjälper gärna till!

Läs vad 1410 kunder tycker om Freska - Stockholm 2

2021-06-08
    Mycket nöjd. Väldigt trevliga och kunniga städare. Väldigt lätta att få tag via telefon och mejl. Flexibla och försöker alltid lösa ändring av tider m.m. snabbt och smidigt.
    2021-06-07
    Städningen har varit bra, Freska är lyhörda och enkla att ha att göra med. Dom mötte mina förväntningar.
    2021-06-07
    Trevlig städare och lägenheten blev skinande ren
    2021-06-07
    Vi har ingenting att påpeka på då vi är jättenöjda.
    2021-06-07
    Bra städat, lyhörd för önskemål. Trevlig person, kom i tid och klar som planerat.
    2021-05-24
    Vi har alltid blivit nöjda med städningen även om de tvingas byta städare, vilket har skett mer än en gång.
    2021-05-17
    Gjorde ett bra jobb första gångerna. Sedan bytte de städerska och den nya lämnade stora fläckar på mitt golv. Försökte ta bort de själv först men det gick inte så jag hörde av mig till Freska som först ville ge mig tips på hur jag skulle få bort fläckarna. Jag tyckte att det inte var något som jag skulle göra eftersom jag har betalat för att de ska sköta det. Det slutade med att de skulle höra av sig med någon som skulle komma och fixa men efter ca 6 veckor har fortfarande ingen kommit.
    Hej Parham! Efter att vi varit i kontakt med dig angående detta, skickades ärendet över till en snickare som skulle åtgärda och återkoppla till dig enligt vår överenskommelse. Vi ber om ursäkt för att detta inte följts upp helt från vår sida. Vi har kontaktat snickaren idag igen, och de återkommer till dig idag igen för att lösa detta. Självklart är det något vi står för och åtgärdar. Freska - Stockholm
    2021-05-12
    Det är alltid en perfekt städning när Thelma är hos oss.
    2021-05-10
    Välgjord fönsterputs. Trevlig personal och fint kundbemötande på kundtjänst. Genomgående en bra upplevelse!
    2021-04-29
    Glada trevliga.Utför sitt jobb med glans.Nogranna.
    2021-04-08
    Allmän städning. Fint bemötande! Bra resultat!
    2021-04-06
    Alltid glatt och trevligt bemötande, både av de som städar samt arbetsledare. Allt blir gjort enligt vår instruktion och ev tillägg löses enkelt eller byte av dag
    2021-04-06
    Fungerar bra. Alltid fint när de lämnar och de som kommer är trevliga och noggranna.
  • 2021-04-02
    Inget kollektivavtal som gynnar de anställda utan bara anslutna via almega vilket enbart är företagarnas fackförbund. de anställda är underbetalda Och inte upplärda på rätt sätt.
    Kundtjänst vägrar svara på mail och lägger på i örat när man ringer och försöker klaga.
    Betalar inte kurser de skickar personalen på innan anställning utan 6 timmar gratisarbete ska utföras innan man blir anställd.
    Ett rent skitföretag med andra ord och hoppas ingen anlitar freska igen.
    Hej Emma, Nu vet inte jag var du får din information från men då ditt påstående innehåller ett flertal saker som inte är korrekta så känner jag att vi måste förtydliga vissa saker. Vi har kollektivavtal via Almega hos Kommunal (servicepersonal) och Ledarna (kontorspersonal). Vi följer reglerna i kollektivavtalet eller har gett våra anställda bättre villkor. I princip alla vår personal i fält har 50-75% kontrakt vi har knappt några på timkontrakt (används enbart för de som bara vill extrajobba). Många har högre kontrakt också. Snittet på kontrakten på vår fältpersonal ligger närmare 75% än 50% och då har vi även väldigt många som bara vill jobba en mindre del då de kanske pluggar eller liknande. Vi har i dagsläget inga "kurser" för ev. nya anställda. Vår rekryteringsprocess ser ut så att vi gör en kort intervju, sen bokas man in på en utbildning samt arbetsprov. Detta rör sig totalt om ca 4h och sker digitalt/telefon samt i vår utbildningslokal. Denna del är obetald, precis som andra rekryteringsprocesser. Därefter sker något av 3 saker; 1) Man klarar arbetsprovet och får då i princip direkt ett jobberbjudande (brukar röra sig om 1-2 veckor innan man startar) 2) Man är nära att klara arbetsprovet men behöver mer erfarenhet. Då erbjuder vi dessa kandidater att följa med några av våra rutinerade städare i fält under några dagar för att sedan antingen göra ett ny arbetsprov alt. så blir man godkänd direkt. (denna tid som är ute hos kund får man betalt för enligt gällande timlön i vårt kollektivavtal) oavsett om man blir godkänd eller inte. 3) Man klarar inte av arbetsprovet och då går man inte vidare, vi ger även kandidaterna feedback på varför så de kan ta med sig vår feedback i framtida processer. Man är även varmt välkommen tillbaka för att söka på nytt längre fram. 3. Vår kundtjänst har idag en kundnöjdhet på 95% senaste 60 dagarna. Självklart inget vi är nöjda med, vi vill alltid bli bättre och vår snitt svarstid på nya ärenden ligger idag på under 10h. Även det är något vi självklart fortsätter förbättra. Det är dock svårt just nu under dessa tider med Covid-19 där vi ser en nästan fördubbling av kontakter in till kundtjänsten. 4. Vi har idag Sveriges om inte bästa så i absoluta toppen mest flexibla avbokningspolicy. Alla kunder kan avboka sin städning helt kostnadsfritt 48h innan sitt nästan städtillfälle och precis innan sin städning vid sjukdom eller misstanke om sjukdom. Detta trots att det kostar oss oerhört mycket pengar då vi fortfarande har lönekostnaderna för vår fältpersonal om en kund gör en sen avbokning. Och trots pandemin så har vi genom att göra kostnadsbesparingar på kontoret, permitteringar av kontorspersonal samt lönesänkningar av ledningsgruppen inte behövt att göra varken varsel eller permittering av våra servicemedarbetare. Tvärtom, vi har de senaste två månaderna anställd över 60 nya personer. Många av dessa är personer som drabbats av den negativa utvecklingen som har skett i branschen pga. pandemin. Jag säger inte att vi är perfekta, vi gör alla fel i bland. Men vi försöker genuint göra det bästa av den situation vi är i dagsläget och bidra på de sätt vi kan. (t.ex. genom att erbjuda alla inom sjukvården städning till förlustpris) och mycket annat. Har du mer synpunkter eller frågor så tveka inte att kontakta mig direkt på daniel (@) freska.se Hälsningar, Daniel VD - Freska Sweden Freska - Stockholm
  • 2021-02-22
    Efter den överenskomna storstädning av dödsboet så har vi dödsbodelägare varit och rättat till en hel del missar som borde ha varit utfört. Helt klar är att det inte är städat i flera hörn av golvet med ingrodd smuts samt flera tydliga fläckar på golv och golvlister. Jag och mina syskon kommer inte att rekommendera er efter detta resultat.
    Hej Ulla! Jättetråkigt att läsa att storstädningen inte levde upp till förväntningar! Vi vill givetvis att ni skall bli nöjda med slutresultatet och i enlighet med vår nöjd-kundgaranti kommer vi gärna tillbaka och rättar till de missar som var på städningen så snart som möjligt. Jag ber en av mina kollegor från kundtjänst att ta kontakt med dig under dagen. Önskar dig en fortsatt trevlig måndag! Vänliga hälsningar, Agnes på Freska Freska - Stockholm
  • 2021-01-26
    Städare som kommer sent, undermålig städning inklusive skador på möbler samt katastrofal kundservice.
    Hej Victor! Jag ser att du har ett pågående ärende hos oss där vi har skrivit att vi självklart kompenserar dig för skador som uppstått i samband med din städning. Vi har garanti på vårt arbete så är man inte nöjd kommer vi och åtgärdat det. Vi beklagar din upplevelse och hoppas att du blir nöjd efter samtalet med oss. Vänligen Nora på HemMiljö Freska - Stockholm
  • 2021-01-23
    Rekommenderar! Trevliga och duktiga städerskor. Alltid fint, fräscht och doftar gott,
    2021-01-22
    Utmärkt städning och skinande rent hem! Kan verkligen rekommendera Freska. Åsa/Tyresö
  • 2021-01-21
    Har inget dåligt att säga om varken Freska eller städaren som kommer till mig regelbundet! Supernöjd med tjänsten!
    2021-01-03
    Mycket nöjd med städningen samt.Ert bemötande!
    2020-12-30
    Jag har städning en gång per månad och är nöjd både med det noggranna arbetet och den trevliga person som kommer. Har nu haft samma städerska i ett par år. Den fasta kontakten på Hemmiljö betyder också mycket.
    2020-12-30
    Ej helt nöjd med städare eller admin. Vår städare kommit för sent förmera gånger.
    2020-12-28
    En bra städfirma men som i så många andra fall när det är någon som ska utföra en service så är den enskilda städaren viktigare än vilket företag det är.
    2020-12-28
    Har haft en hel del olika städare men alla har varit proffsiga och punktliga.
    2020-12-28
    Det är världsklass att komma hem efter att HemMiljö har varit här och städat - det är fräscht och väldigt rent.
    Köpt månadsstädning
    Nöjd med resultatet
    Just nu mycket bra städerska, Diana
    Pålitligt företag
    2020-12-27
    Vi har hemstädning varannan vecka. Vi tycker att städningen fungerar bra,alltid i tid. Däremot tycker vi inte alltid att det är superrent. Det är endast dammat där vi har flyttat på allt och lite synd att ni inte skurar mer i badrummen.
    Hej Charlotte! Så kul att höra att det funkar bra, men självklart ska ni känna er 100% nöjda med städningen. Ring gärna upp oss på 020-10 00 15 så ser vi till att åtgärda detta :) Freska - Stockholm
    2020-12-27
    Städning.

Kommunikationen mellan mig och företaget har alltid fungerat snabbt och smidigt.

Städningen har alltid blivit bra genomförd.
    2020-12-26
    Utmärkt service och alltid trevligt bemötande!
    2020-12-26
    Så nöjd! Hög kvalite på städningen och otroligt trevlig kundservice
    2020-12-26
    Bra städning, smidiga, snabb återkoppling
  • Signe Felicia H
    skrev om Freska - Stockholm
    2020-12-22
    Så besviken. En dörrknackande säljare som sålde in städningen som ”att komma tillbaka till Grand Hotel” känsla.
    Vår Walk in closet var inte städad i över huvud taget.
    Dammråttor och leksaker under sängen som jag specifikt bett om att de skulle vara noggranna med.
    Gav konstruktiv kritik i appen efter städningen men har inte fått någon återkoppling och då har man ändå startat ett abonnemang.
    Hade någon återkopplat till kritiken så hade jag gett de en chans till men nu- nej.
    Dessutom hade fullt pris dragits från mitt konto trots att två första tillfällena skulle vara rabatterade med 30 procent.
    Otroligt att man vid en första städning levererar så dåligt. (Dock var städaren väldigt trevligt!!)
    Tycker inte heller man ska behöva ange i sin ”önskebeskrivning” att handdukar som hänger slarvigt ska vikas och hängas ordentligt för att uppnå en så kallad Grand hotell känsla. Det är väl självklart när man tar in på hotell att handdukarna är vikta !
    Hej Signe! Tack så mycket för att du skriver och uppmärksammar oss om detta. Vi kommer alltid tillbaka och åtgärdar städningen om det skett missar, och ska alltid återkoppla när du skrivit i appen till oss. Här har kommunikationen gått väldigt snett, vilket jag verkligen beklagar! Självklart ska du inte betala fullpris när du har 30% rabatt på städningen. Vänligen återkom till vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt med detta och kompenserar dig för allt besvär! /Jennifer på Freska Freska - Stockholm
    2020-12-16
    Hemstädning. Bra kvalité på städningen och trevligt bemötande.
  • My B
    skrev om Freska - Stockholm
    2020-12-16
    Service över förväntan.
    Städning en gång i månaden av samma person som gör ett fantastiskt jobb.
  • 2020-12-14
    Helt OK flyttstädning, några missar här å var men i det stora hela väl utfört.
    2020-12-14
    Ambitiösa, duktiga, trevliga och noggranna!
  • 2020-12-02
    Bra städat, inget att klaga på.
    2020-12-02
    Städning. Ojämn nivå beroende på vem som städar, två av fyra olika vi haft har varit toppen, där det märks att det inte är en själv som städat, de har gjort att det känns rent och lyxigt, givit det lilla extra. En har städat okej men inte mer och den första vi hade som städade gjorde ett undermåligt jobb som vi klagade på och fick då enbart rabatt på nästa städning och efter lite fix en ny person som städade.
    2020-12-01
    Vi har veckostädning som vi är utmärkt nöjda med. Vår städare gör alltid det lilla extra, som gör att det känns ombonat och trevligt när man kommer hem. Företaget kommunicerar snabbt och effektivt och är tillmötesgående vid önskemål.
  • 2020-12-01
    Jättebra kram och flera av mina vänner tycker detsamma
    2020-12-01
    Punktlig, noggrann, prisvärd!
  • 2020-12-01
    Mycket nöjd! Trevlig och fin kvinna som städade hos oss!
    2020-11-30
    Utmärkt arbete, toppresultat, fint bemötande.
  • 2020-11-05
    VARNING! Anlita EJ Hemmiljö! De har inget i städbranschen att göra! Väldigt OSERIÖST företag. Utifrån egen erfarenhet, då jag själv jobbat inom städ tidigare, kan jag säga att Hemmiljö saknar helt kunskap om hur en korrekt städning går till, vilka redskap som är nödvändiga, hur lång tid exempelvis en flyttstädning tar och hur man lär upp sina medarbetare att städa och bemöta kunder på rätt sätt. Här nedan följer ett axplock av alla fel som gjordes under den "flyttstädning" som utfördes och som jag var tvungen att flytta in i.

1. Stora tydliga repor i toalett-porslin, p.g.a. bristfälligt städverktyg. Kvarlämnade bruna beläggningar i toaletten.

2. Ej rengjorda ventilationsgaller p.g.a. saknaden av rätt verktyg som kan komma åt. Här gjorde Hemmiljö ett försök att rensa/komma åt med samma verktyg som var nere i toaletten och repade. STOR BRIST på hygien-rutiner.

3. Det torkas och städas endast där det är synligt för ögat. Tittar man under exempelvis handfat, i hörnen i duschen eller andra ställen som kan vara svåra att se så finns stor chans att fläckar av diverse smuts är kvarlämnat.

4. Ej noggrant rengjort i duschen kring infästningar av vattenledningar. Gamla hårstrån satt kvar och även beläggningar från tvål och schampo.

5. El-uttag och lampknappar var ej rengjorda.

6. Ej rengjorda fönsterlister och hörn. Smuts på väldigt många ställen. Vattenfläckar på fönsterglaset. Detta gällde alla fönster.

7. Ej rengjorda element. Väldigt mycket smuts och skräp kvarlämnat. Städpersonalen från Hemmiljö stod som frågetecken när jag frågade om de hade verktyg för att göra rent bakom element. Det verkade som att de aldrig gjort det tidigare. Inte konstigt att det blir felstädat när de varken har rätt verktyg, har fått korrekt upplärning eller får tillräckligt med tid för att utföra ett bra arbete. Personalen visade tydligt hur stressade de var och hur de helst ville slippa anstränga sig för att få de saker åtgärdade. Bedrövligt kundbemötande, något jag lägger helt och hållet på ledningen av Hemmiljö som tydligen lär ut på detta sätt. Vid ett tillfälle får jag frågan om jag själv brukade vara så noggrann när jag jobbade inom städ, varpå jag först tittar chockat på dem för att sedan svara att: självklart var jag alltid noggrann och gjorde rent överallt. Utifall en kund skulle fråga om något kunde jag alltid visa att det var rengjort. Om ingen skulle lägga märke till något eller fråga om något särskilt var det fortfarande korrekt rengjort eftersom det ingår i den tjänst man utför som städfirma och att det är så man beter sig professionellt.

8. Ej rengjord ugn! Under all kritik! Fett och smuts kvarlämnat i luftflödeskanalerna i luckan. Ej rengjort glas. Glasskivan hade inte ens tagits loss och rengjorts! Smuts och inbränt fett vid gångjärn. Inbrända fläckar kvar i hela ugnen. Gummilist för luckan var ej rengjord. Ej rengjort under reglagedelen. Ingen ansträngning gjordes för att göra rent ordentligt som det ska vara. Understryker att personalen inte fått korrekt upplärning och de har inte tillgång till rätt städmaterial, vilket ligger till 100% hos ledningen för Hemmiljö att ta ansvar för!

Hemmiljö påstår sig ha en 48h kundnöjdhet efter avslutat städning vilket är en LÖGN! De åtgärdar ingenting och de svarar varken på telefon eller på mail. Precis som med sin städning så sopar de allt under mattan och hoppas på att slippa göra rätt för sig.

Summa summarum: ANLITA ALDRIG HEMMILJÖ!
    Hej Alexander! Det är väldigt olyckligt att så mycket har blivit fel här, vi kan inte annat än att beklaga. Ibland brister saker vilket det helt klart har gjort i ditt fall. Både gällande städningen samt kommunikationen oss emellan. Jag vet att vi nu har löst detta med dig samt makulerat fakturan. Och vi hoppas att vi kan få ditt förtroende vid ett annat tillfälle så att vi kan få visa varför vi har så många nöjda kunder. /Nora på Hemmiljö Freska - Stockholm
    2020-10-28
    Städning av villa. De senaste månaderna har vi haft samma städare som kommit och vi har varit mycket nöjda. Kundservicen är trevliga och man får snabbt svar.
  • 2020-10-26
    Köpte ordinarie städ plus ugn. Jag har rätt mkt saker i lägenheten så var imponerad över hur fort det ändå gick, dock ändå tio minuter mer än beräknat. Trevlig person som städade. Kändes rent och fräscht överallt efteråt. Inget att klaga på!
  • 2020-10-26
    Bra bemötande, trevlig och duktig personal. Bra information inför städningen och trevligt kort av städerskan efteråt.
    2020-10-26
    Vi beställde månadsstädning med tillval ugn och sopskåp. Vi blev mycket nöjda med städningen.
    2020-10-26
    Jag har en tjej som kommer varannan vecka och städar. Hon är toppen, förutom att hon gör det väldigt fint och rent här är hon supergullig och trevlig!
    Det enda negativa jag kan säga om Freska är att de använder sig av extern telefonförsäljning med jobbiga säljare som inte har koll. De ringde mig fastän jag redan är kund. Förutom det är allt tipp topp!
    2020-10-26
    Jag har köpt tjänsten hemstädning.
    Jag blev bemött vänligt och proffsigt.
    Resultatet blev bättre än vad jag förväntat mig. Så härligt att få komma hem till ett SUPER rent hem :)

Jag ser fram emot nästa städtillfälle ;)