Välkommen till Freska!

Vi erbjuder hemstädning, storstädning, fönsterputs, flyttstädning och visningsstädning.

Vi finns här för att hjälpa till att underlätta vardagen så att du kan fokusera på annat! Du kan välja att ha regelbunden städning eller endast vid behov. Du kan även välja mellan en rad olika extratjänster som till exempel rengöring av ugn, strykning av kläder och mycket mer.

Alla våra professionella städare omfattas av kollektivavtal, och vi jobbar ständigt med att hålla en hög kvalitét på städningen. Vi har 100% nöjd-kund-garanti där du som kund alltid får möjlighet att betygsätta varje städning.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår fantastiska kundtjänst, vi hjälper gärna till!

Läs vad 1448 kunder tycker om Freska - Stockholm 2

• 2021-10-15
    Krångligt och slarvigt. Skulle starta ett städabonnemang och var tydlig med att jag vill träffa den som skulle städa hos mig i samband med första städningen. Vid första städningen dök en reserv upp utan att Freska meddelat mig innan. Jag bad då om att få reserven som ordinarie städare. Vid andra städtillfället skickade de en annan reserv och även denna gång utan att meddela mig innan. Det känns väldigt otryggt att personer man inte träffat har nyckel och tillgång till ens hem. Städningen var dessutom under all kritik. Freska hade två timmar på sig att städa 40 kvm och ändå var det fläckar på skåp, inte avtorkat, damm i hörnen och framförallt en ofräsch lukt (sur disktrasa) som försvann först efter ett dygns vädring.

Sammanfattningsvis ett slarvigt och oprofessionellt städföretag som lovar en massa och sedan helt struntar i vad de lovat. Det tog två veckor att få tillbaka in extranyckel efter avslutad tjänst.
  • 2021-10-07
    Bokade via dörrknackning. Skulle få provsändning 5 timmar från 13-18. Städaren kom en dryg timme för tidigt och fick vänta ute till nån kom hem och kunde släppa in. Hon ”städade” i 3 timmar och 45 minuter. Under soffan var det varken dammsuget eller moppat. Ej heller under sängar. Damm kvar på hyllor då hon bara dammade helt tomma ytor… i hörn var det inte dammsuget eller moppat. Vi städade färdigt resten av huset under kvällen själva. Vi tackade nej till fortsatt städande av freska. Vi gör ett bättre jobb själva.
    Hej Anki!

Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför har vi en 100% nöjd-kund-garanti som innebär att vi alltid kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med om du kontaktar vår kundservice inom 48 h från avslutad städning.

Önskar dig en fin dag!
    Nora på Freska
    2021-10-06
    Jag fick ingen skriftlig bekräftelse på erbjudandet jag fick av dörrförsäljaren.
    Man behöver kontakta kundtjänst för att ändra intervallet av städningen.
    Kan jag vara säker på att städaren är ärlig. Vilken ersättning får jag om något går sönder?
    2021-10-06
    Trevliga, tillmötesgående och snabba!
    Gillar feedback och det är lätt att återkoppla till såväl städare som kundservice via appen. Snabb kompensation om något skulle bli fel.
    2021-10-04
    Trevlig service både i telefon och av städerskan som kom och utförde beställd tjänst. Startat ett abonnemang med hemstäd varannan vecka.
    Smidig bokning i telefon, flexibelt system med möjlighet att ändra och önska i appen.
    2021-10-04
    Proffsigt och pålitligt bemötande!
    2021-09-24
    Min städare är jättebra! Noggrann, trevlig och punktlig.
    2021-09-24
    Professionellt och tryggt. Trevlig personal. Det är så trevligt att komma hem när de har varit här. Alltid så fräscht och fint efter varje städning ! Vi har abonnemang med städning varannan vecka, vilket passar oss perfekt. Vi får mer tid över till barnen och behöver inte känna oss stressade ifall vi har haft dåligt med sömn eller haft mycket att göra.
    2021-09-24
    Bra första kontakt och mkt nöjd med första städningen.
  • Ronja L
    skrev om Freska - Stockholm
    2021-09-22
    Bokade pga ett erbjudande men är än så länge supernöjd med både Freskas kundservice och städerskan så kommer absolut fortsätta anlita dem.
    2021-09-22
    Alltid snabba och trevliga svar. Känner stor flexibilitet och trygghet från företaget. Alltid nöjd med resultatet.
  • Gunnar L
    skrev om Freska - Stockholm
    2021-09-12
    Alltid ledigt trevliga talbara representanter. Arbetar flitigt men har tid för trevliga samhällena förväntningar är ordning och reda tidspassning trevliga bemötande och bra resultat var annan vecka. Har fungerat mycket bra.
    2021-09-12
    Hemstädning. Första tillfället levde inte upp till mina, utlovade, förväntningar. Ringde till freska som gav mig reducerat pris på ett ytterligare tillfälle. Blev supernöjd och önskade få ha kvar samma tjej att städa varje gång. Detta var inte planen men jag fick ”som jag ville”. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera freska till andra. Både i kvalitet på städning men också vad det gäller det trevliga bemötandet från kundtjänst!
    2021-09-12
    Har samma städerska varje gång och hon är fantastiskt duktig! Huset blir skinande rent och hon bidrar alltid med det lilla extra...bädda sängen, arrangerar filtar osv.
    2021-09-10
    Vi har en fantastisk städerska som kommer varannan vecka. Det är som att bo på hotell när hon är klar, och vi märker knappt av henne trots att hon är på plats mer än en halv dag. Trevlig, noggrann och väldigt mån om att vi ska vara nöjda. Bäst helt enkelt!
    2021-08-27
    Dåligt bemötande blev lovad ett städtillllfälle men blev trots flera samtal ändå inbokad på flera. Hon skulle städa 4,5 tim vet ej hur hon fördrev flera tim utan att göra det ordentligt. En liten sak gick sönder i badrummet o hon sa det men inte att en färgbit lossnat på en hylla då. En liten men iögonfallande skada som är svår att fixa. Vi vill inte ha mer med dem att göra.
    2021-08-27
    Kändes som ett skämt att vara i kontakt med detta företag. Jag vart bara runtkastad bland olika personer som gav mig olika info. Efter mycket tid blev det inget av det jag önskade iaf. Välj ett annat städbolag!
    2021-08-25
    Väldigt bra bemötande och tillmötesgående. Lyhörda för kunden.
    2021-08-20
    Förstörde toaletten i vår nyproduktion - och hävdade dessutom att den var trasig redan innan de kom på besök för att städa lägenheten när vi upptäckte detta.. Otroligt oprofessionella - välj ett mer seriöst städbolag. Kundbemötandet är dessutom under all kritik. Vi kommer att behöva gå vidare både juridiskt samt med hjälp av media, tyvärr. Tråkigt när vi bokade detta för att få hjälp med städning - och inte tvärtom.
    Hej Andreas! Vi är jätteledsna över att ni inte är nöjda med vårt kundbemötande. Vi har gjort detta till ett ärende hos vårt försäkringsbolag, som du är införstådd med i vår pågående diskussion, och kommer göra allt vi kan för att kompensera er för detta med deras hjälp.

Med vänlig hälsningar
    Jennifer på Freska
    2021-08-20
    Otroligt hemskt företag! Deras städare hade sönder två saker hemma hos mig som företaget vägrade erkännas vid. Trots bilder. Dessutom hade städaren inte städat ordentligt vilket jag skickade bilder på. De kommenterade inte det heller. De ignorerar Mail om man inte mallar och ringer flera gånger.

Städaren var dessutom två timmar sen och inte ens företaget kunde få tag på sina anställda.

Haha! Ni kan ju läsa flera recensioner där andra skrivit hur städningen inte varit utfört korrekt o hur deras möbler är skadade. Deras svar till dessa kunder är att det ligger ärende hos dem och att de ”självklart” skall bli kompenserade. Jag kan därför intyga att det jag fick till svar är att de inte kommer ersätta skadan för städaren säger att hen inte gjort något. Så tro inte på svaren - dessa är endast för offentligheten. De ersätter inget. Så håll er borta!

För er egen skull - anlita ett annat företag!
    Hej Sonia! Vi bemöter alla ärenden och går igenom varje händelse internt för att kunna kompensera våra kunder om det skulle hända att någonting mot förmodan går sönder, vilket självklart kan göra när det kommer till människor. Vi har också enorm tillit till våra professionella städare och diskuterar alltid med dem precis som med våra kunder om någonting händer. I fallen där någonting har gått sönder ersätter vi självklart kunden med hjälp av vårt försäkringsbolag som alltid är med och bedömer skador. Vad jag kan se i just detta fall är att vi har haft en diskussion gällande din kaffebryggare som nu är avslutad.

De övriga ärenden som du skriver om har vi i dagsläget ingen information om från dig och ber dig skicka in det om det är någonting som du vill att vi ska gå vidare med.

Med vänlig hälsningar
    Jennifer på Freska
    2021-08-20
    Jag är väldigt nöjd med min städning, som kommer 1 ggr i månaden.
    2021-08-19
    Riktigt bra och snabb hjälp! Var ute i sista sekund inför barnkalaset men fick snabbt en städning och fönsterputs ordnat. Och det blev SÅ fint! Hade aldrig hunnit städa så fint själv. Otroligt nöjda!
    2021-08-18
    Vi är väldigt nöjda med det arbete Freska utför hos oss. Personalen är tillmötesgående, punktliga och noggranna. Man har samma personal som återkommer vilket ger bra kontinuitet. Man får besked om det av en händelse kommer någon annan personal.
    Vi har bara positivt att säga om företaget och deras personal. Kan starkt rekommendera dem.
    2021-08-04
    Freska knackade på dörren och frågade om jag ville testa på hemstädning
    Jag var nyfiken och ville testa. Hade höga förväntningar och blev jättenöjd. Trevlig städerska som gör rent och snyggt.
    Jag har köpt/bokat städning varannan vecka.
  • 2021-08-02
    Vi blir alltid jättenöjda med städningen!
    2021-07-22
    Bra kontakt direkt, fick snabba svar.
    Förväntade ett rent hem och det blev det.
    Vann tjänsten via tävling på Instagram.
    2021-07-22
    Bra städning av ny städerska.Noggrann. Snabb.
    2021-07-13
    Bra personal mycket trevligt bemötande förväntan var hög från min sida men freska har gjort det ***** städning .
    2021-07-13
    Fantastiskt noggrann städning med sympatiskt touch🥰
    2021-07-13
    Fått jättebra hjälp av er support när jag beställde månadsvis städning. Varje städning har varit toppen och jag är supernöjd.
    2021-07-13
    Första städaren städade väldigt hårt, slog i väggar och möbler. Andra städaren städar mjukare. Hör inte att det slår i hårt när hon använder dammsugare eller mopp.
    Var väldigt skeptisk mot hemstädning men tycker det är skönt med mer kontinuerlig städning än vad jag gjorde själv.
    2021-07-13
    Har en väldigt duktig och trevlig städerska
    2021-07-12
    Städningen var riktigt bra!
    Men kundservicen efter är katastrof. Glömmer att dra rut och tvingar oss att betala fullt pris.
  • 2021-07-12
    Tar betalt för ej utfört arbete!!!! Unvik dem. Person va hemma men ingen ringde på! Så besviken!!! Kommer aldrig anlita dem igen. Akta er. Om man vill ha kvar kunder va ej giriga. Skitföretag!
    Hej Maria! Vi är ledsen att du har haft en dålig upplevelse med oss. Jag kan se i våra loggar att vår städpersonal stod utanför dig och ringde på i ca 30 min, samtidigt som vi ringde och smsade dig om att vi var på plats. Vi kan tyvärr inte göra mycket mer än så, och vi har fakturerat dig 50% av kostaden för den uteblivna städningen. Vänligen kontakta oss om du har några fler frågor.
    /Jennifer på Freska
    2021-06-29
    Jag är jättenöjd efter den första städningen! Proffsigt och bra på alla sätt!!!
    Topp klass flyttstäd
    flitiga & profesionella killar
    Snabb service av Fresca
    vid bokning Nöjd kund 👌
    2021-06-29
    Mycket trevlig säljare knackade på och vi hakade på och testade, vi blev positivt överraskade över städningen. Allt kändes väldigt säkert och bra.

Det som drar ned betyget är att vi fick en felaktig faktura via klarna och vi ringde kundtjänst som sa. Ja det löser sig säkert. Hör av er annars.

Städningen 5 plus!
    Kundtjänsten 1 plus!
    Mycket bra städservice och kundservice! Varmt rekommenderar Freska
    2021-06-08
    Mycket nöjd. Väldigt trevliga och kunniga städare. Väldigt lätta att få tag via telefon och mejl. Flexibla och försöker alltid lösa ändring av tider m.m. snabbt och smidigt.
    2021-06-07
    Städningen har varit bra, Freska är lyhörda och enkla att ha att göra med. Dom mötte mina förväntningar.
    2021-06-07
    Trevlig städare och lägenheten blev skinande ren
    2021-06-07
    Vi har ingenting att påpeka på då vi är jättenöjda.
    2021-06-07
    Bra städat, lyhörd för önskemål. Trevlig person, kom i tid och klar som planerat.
    2021-05-24
    Vi har alltid blivit nöjda med städningen även om de tvingas byta städare, vilket har skett mer än en gång.
    2021-05-17
    Gjorde ett bra jobb första gångerna. Sedan bytte de städerska och den nya lämnade stora fläckar på mitt golv. Försökte ta bort de själv först men det gick inte så jag hörde av mig till Freska som först ville ge mig tips på hur jag skulle få bort fläckarna. Jag tyckte att det inte var något som jag skulle göra eftersom jag har betalat för att de ska sköta det. Det slutade med att de skulle höra av sig med någon som skulle komma och fixa men efter ca 6 veckor har fortfarande ingen kommit.
    Hej Parham! Efter att vi varit i kontakt med dig angående detta, skickades ärendet över till en snickare som skulle åtgärda och återkoppla till dig enligt vår överenskommelse. Vi ber om ursäkt för att detta inte följts upp helt från vår sida. Vi har kontaktat snickaren idag igen, och de återkommer till dig idag igen för att lösa detta. Självklart är det något vi står för och åtgärdar. Freska - Stockholm
    2021-05-12
    Det är alltid en perfekt städning när Thelma är hos oss.
    2021-05-10
    Välgjord fönsterputs. Trevlig personal och fint kundbemötande på kundtjänst. Genomgående en bra upplevelse!
    2021-04-29
    Glada trevliga.Utför sitt jobb med glans.Nogranna.
    2021-04-08
    Allmän städning. Fint bemötande! Bra resultat!
    2021-04-06
    Alltid glatt och trevligt bemötande, både av de som städar samt arbetsledare. Allt blir gjort enligt vår instruktion och ev tillägg löses enkelt eller byte av dag