Freska Sweden AB

www.freska.se
  • BadgeElevenYears
1 818
4.3

Välkommen till Freska! Vi erbjuder hemstädning, storstädning, fönsterputs, flyttstädning och visningsstädning. Vi finns här för att hjälpa till att underlätta vardagen så att du kan fokusera på annat! Du kan välja att ha regelbunden städning eller endast vid behov. Du kan även välja mellan en rad olika extratjänster som till...

1818 omdömen om Freska Sweden AB

Sedan starten hos Reco 2019

Helen K
Skrev om Freska Sweden AB

Jag har haft hemstädning två tillfällen av Freska. Det har varit ett ok resultat, men inte lika bra som ett annat städföretag jag har haft innan. Det har varit lite rörigt med vem som skulle komma och när det skulle ske. Jg hade inte några förväntningar annat än att det skulle bli rent hemma.

Magnus R
Skrev om Freska Sweden AB

Det tog tid att få en offert och jag fick den först efter upprepade påtryckningar. Jag informerade Fredka om att det behövs speciel utrustning för putsning av inglasad balkong. Städteamet putsade inte balkongen, missade stora smutsfläckar på garderobsdörren och använde fel rengöringsmedel i kök vilket gjorde att skåpsluckorna blev flammig. Vid påpekande om bristerna skickades en ny städpatrull ut som inte heller hade rätt utrustning med sig

Sofies A
Skrev om Freska Sweden AB

Bra och proffsigt bemötande. Noggranna och alltid nöjd.

Ingela M
Skrev om Freska Sweden AB

Är mycket nöjd med Freska. Städaren kommer när hon ska och utför ett bra arbete. Får alltid information i god tid om det blir några förändringar.

Susanna W
Skrev om Freska Sweden AB

Alltid vänliga vid kontakt. Utför servicetjänsten till stor belåtenhet.

Carl G
Skrev om Freska Sweden AB

Professionellt bemötande och Siba, som vi har, är en skicklig yrkesutövare.

Berit L
Skrev om Freska Sweden AB

Hemstädning var fjärde vecka. Precis i starten lite olika bra. Sedan har allt blivit utmärkt. Bra service från Freskas sida.

Harriet H
Skrev om Freska Sweden AB

Jag har aldrig haft anledning att klaga på städningen.Den har varit bra. Däremot är jag emot att jag måste avsluta och sedan påbörja vid sommar uppehållet då jag befinner mig på vårt sommarställe och inte behöver någon städning. Jag har varit kund hos er i många år och det har fungerat med sommaruppehållet förut,men det här med avslutning och påbörja är något nytt som jag inte tycker är bra.

Nils J

Bra bra minimum length: 30 12345678

Theres L
Skrev om Freska Sweden AB

jag är mycket nöjd med ordinarie städerska.mindre medvikarie.

John H
Skrev om Freska Sweden AB

Jag har en trerummare i Kista, var kund hos Rent Hemma innan. Ni är snabba och effektiva, båda när det gäller administrationen och städaren/städerskan. Speciellt gillar jag att ni tackar mig när jag betalar. John

Maria H
Skrev om Freska Sweden AB

Hej, Jag har länge varit kund hos er. När ni tog över Rent hemma var det förstås lite adminstrationsproblem och det har tagit till nu att få den nya appen att funka. Vi är hyfsat nöjda med själva städningen. Just nu är jag lite sur på er - då jag med vändande post meddelande mitt önskemål att få ta del av ert erbjudande om vårtstädning + gratis fönsterputs, som jag anmält mig till. Enligt kundtjänst - skulle någon kontakta mig - men så har inte skett..

Erica J
Skrev om Freska Sweden AB

Bra återkoppling på Mail Rent och snyggt efter flyttstäd. Supernöjd!!

Gun-Britt A
Skrev om Freska Sweden AB

Har alltid blivit trevligt bemött vid telefonkontakter och av era duktiga städare. Vi är klart nöjda med den utförda städningen vi har var fjortonde dag, Gun-Britt Andersson

Lena M
Skrev om Freska Sweden AB

Jag har mycket bra erfarenheter av Freska. Prishöjningen blev litet för stor med tiden. Förståeligt mht inflationen Jag har endast köpt städning och mot slutet byttes den fasta städaren ut så fort den blivit fast. Också förståeligt med hänsyn till att Freska vill vara en dörr till arbetsmarknaden.

Gert B
Skrev om Freska Sweden AB

Bra städning. Trevlig städare. kommer att fortsätta med denna tjänst.

Anna B
Skrev om Freska Sweden AB

Otroligt smidigt och tidsbesparande. Städarna är alltid uppdaterade, enkelt att använda appen. Trevliga och duktiga.

Anders B
Skrev om Freska Sweden AB

Har haft hemstädning från Freska varannan vecka i flera år och överlag varit mycket nöjd. Efter att vår förra städare slutade för ett par månader sedan så ändrades vår städning till en tid som inte funkade för oss pga hemarbete. Det har inneburit ett väldigt dribblande med tider och ersättare inför varenda städtillfälle, och Freska har inte lyckats hitta en ordinarie städare på en tid som funkar för oss. Jag upplever att Freska har blivit mycket inflexibla och administrationen verkar tyvärr inte funka lika bra som tidigare.

Anita Sandström A
Skrev om Freska Sweden AB

Jag är 89 år och har varit kund hos er i många år även tidigare när ni hette HemMiljö. Sista åren har jag märkt en stor förbättring av städerska och Kundtjänst. Jag är mycket nöjd och väldigt glad över min städerska Malgorzatar. Hon är jämt så glad och trevlig, jag kan inte vara nöjdare. Ni på Kundtjänst är alltid väldigt tillmötesgående och hjälpsamma. Mycket kan lösas genom chatten som funkar bra. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och hoppas det fortsätter så. Med vänlig hälsning Anita Sandström

46elks A
Skrev om Freska Sweden AB

Har frågat runt bland personalen och eftersom ingen har något att anmärka på, så tolkar jag det som att vi är nöjda med deras service!

Agneta S
Skrev om Freska Sweden AB

Hej! Vill gärna ha en återkommande person som lär känna mig och vet hur jag. vill ha det. Samma sak när ni städar hos mitt barnbarn en gång per månad. på Igeldammsgatan 38 Stockholm. Med vänlig hälsning, Agneta Stake

Britt-Louise A
Skrev om Freska Sweden AB

Alltid vänligt och förstående bemötande. Man får alltid en påminnelse i god tid före avtalad tjänst. Det känns tryggt att vara kund hos Freska.

Wrede A
Skrev om Freska Sweden AB

Lite stökig administration och otydligt om de får förhinder

Johan N
Skrev om Freska Sweden AB

Bra städning. Bra bemött hos kundservice när jag ändrade intervall.

Fia F
Skrev om Freska Sweden AB

Mycket nöjd med vår städare, men väldigt missnöjd med att de inte kan samla städtillfällena på en faktura (betala en gång i månaden), utan skickar en faktura efter varje städtillfälle.

Mats L
Skrev om Freska Sweden AB

Har använt Freska städtjänster i 2-3 år och allt har fungerat bra. Allt sköts väldigt proffsigt från själva städningen till bemötandet vid kontakt med backoffice.

Christina D
Skrev om Freska Sweden AB

Jag har samma person som städer. Hon är noggrann och kommer i tid Känns mycket tryggt. Välstädat.

Karin E
Skrev om Freska Sweden AB

Vi använder oss av städtjänster. Överlag är jag väldigt nöjd, men jag gillar inte att man bara kan chatta med er. Ni kan ringa mig hur ni vill, men jag kan inte ringa er! Är man sjuk får man vänta tills den tjänsten går igång. Eftersom ni inte ens har en telefonsvarare. Mycket opersonligt!!

Mattias O
Skrev om Freska Sweden AB

För det mesta mkt duktiga och städar mkt fint. Lätta att ha kontakt med enkel bokning. Har några gånger ställt in med mkt kort varsel, vilket skapar planeringsutmaningar.

Anne S
Skrev om Freska Sweden AB

Jag blev bra bemött. Mina förväntningar blev ungefär som jag hade tänkt mig men det jag vill är att de skulle kunna prata och förstå svenska språket. Jag är nöjd med er och har städning var 28 dag.

Runa Marie S
Skrev om Freska Sweden AB

Detta gäller för Freska Göteborg. Skulle helst ge 0 poäng bl a pga deras oerhört inkompetenta administration där ingen har koll på något. De tog sig friheten att boka om mina bokningar utan att säga till. De utlovade städare som inte kom. De utlovade rabatter som plåster på såren, men av den syntes inget på fakturan. Och när en städning blev jättedåligt gjord (klibbiga golv) o jag klagade blev svaret, vi ska tänka på det till nästa gång. Jag fick själv tvätta om samtliga av mina golv. Och deras app, helt värdelös. Dessutom...

Karin Denise Elvi L
Skrev om Freska Sweden AB

Bytt städare fler gånger men haft en fantastisk sista året. Synd att ledningen är värdelös o tar sig friheten o ändrar tider. Rekomenderar städaren men ej ledning

Anja K
Skrev om Freska Sweden AB

Tycker att det fungerar bra - dock fått byta städare flera gånger vilket har varit lite jobbigt.

Liz-Marie A
Skrev om Freska Sweden AB

Enkla att ha och göra med de möter de behov vi har på våra kontor!

Liz E
Skrev om Freska Sweden AB

Har varannanvecka städning med Glory som är fantastisk och ärligt hade jag inte stannar kvar hos Freska om det inte var för henne. Så 5 stjärnor för själva städningen. Tycker hemsidan är värdelös. Man borde kunna se sina fakturor där. För fakturering är problemet, systemet ni har funkar inte. När man pratar med er är ni jättetrevliga och försöker lösa ens problem men det är alltid massa turer vilket visar att systemet inte funkar för er heller. Man kan kan inte lita på er, därav stt jsg inte betror er med Autogiro och...

Gunnel J
Skrev om Freska Sweden AB

Jag köpte en veckostädning och det var Joanna från Polen som kom och 0ch hon får högsta poäng. Mycket noggrann, glad och trevlig. Jag tycker att bedömningen av den tid som åtgår är litet högt räknad. Dessutom skullle jag vilja betala i efterhand. I somras hade man beräknat 1,5 timmar för mycket och flickan som var här skul.le meddela er det. Trots det fick jag tjata många gånger för att få återbetalning. Det kanske delvis berodde på semestertid? Jag tycker dock om hela idén med Freska.

Per L
Skrev om Freska Sweden AB

Städning ok när städaren dyker upp. Det som är uselt är det flertalet gånger som tjänsten ställs in sista minuten, när de skickar en annan städare senare som inte heller dyker upp och deras värdelösa kommunikation före och efter att de bara inte dykt upp för inbokad städning.. Det man vill är att det funkar. Det gör inte det.

Eva Å
Skrev om Freska Sweden AB

Har varit kund hos Freska flera år och är nöjd med städning. Saknar svensktalande personal. Att all kommunikation flyttas till Appen i mobilen blir inte bra för oss äldre.

Pääro U
Skrev om Freska Sweden AB

Reagerar alltid snabbt på mina förfrågningar om städning. Tillmötesgående.

Jenny T
Skrev om Freska Sweden AB

Alltid vänliga och professionella. Känner mig trygg med att jag alltid får den service och hjälp jag behöver och att jobbet blir väl utfört.

Maria B
Skrev om Freska Sweden AB

De har en del oseriös personal anställd vilket gör att man inte känner sig trygg med inbokad städhjälp- dyker de upp eller inte? Två av tre gånger har städningen uteblivit. När jag tog kontakt med Freska så löste de situationen och en av städarna var superduktig. Så vi har blivit nöjda i slutändan, även om man fått jobba för det. Ytterligare en jobbig sak är att Freska följer upp varenda kontakt, mejl, samtal etc. Detta gör att jag undrar hur personalen har det, jag skulle själv aldrig vilja bli uppföljd på det sättet....

Cecilia Maria H
Skrev om Freska Sweden AB

Alltid nöjd med både städning och kundtjänst. Rekommenderar!

Vivianne A
Skrev om Freska Sweden AB

Städerskan kommer alltid på utsatt tid men går innan den debiterade tiden är slut. Tycker inte om att Freska debiterar faktureringsavgift på sina e-fakturor.

First-Name L
Skrev om Freska Sweden AB

Sist jag beställt en städning dök ni inte upp men skickade en räkning för storstädning. Jag kommer inte att anlita er fler gånger och inte heller rekommendera er för mina vänner. Hälsar Karin

Sven Daniel I
Skrev om Freska Sweden AB

Som med all städning så är det slutligen vem som städar som avgör om det blir bra eller inte. Vi är supernöjda med städning, kundservice och deras app. Det är när det inträffar något oväntat eller tråkigt som man på riktigt får möjlighet att utvärdera ett företag och det har tyvärr hänt oss. Det skedde tyvärr en olycka och vi fick skador i hemmet som behövde ordnas med. Allt gick så himla smidigt! Kundservice skötte allt snabbt, trevligt och på ett klart bättre sätt än vad vi förväntade oss. Freska kan man verkligen lita på.

Patrik T
Skrev om Freska Sweden AB

Det var Sylwia som städade min lägenhet. En trevlig och glad tjej. Absolut inget att klaga på hennes jobb.

Milda M
Skrev om Freska Sweden AB

Smidigt företag. Duktiga städare, smidig app och flexibel och trevlig kundtjänst! Jag är glad jag hittat hit!

Mari L
Skrev om Freska Sweden AB

Enkelt och tryggt att använda. Bra med appen.

Sven S
Skrev om Freska Sweden AB

Lite si och så med städet ibland bättre och ibland sämre. Får ta itu med det i början av nästa år!

Terese N
Skrev om Freska Sweden AB

Ställer ofta in städningar samma dag. Nya städare hela tiden.