Alla kategorier Konferens Stockholms län Stockholm Östermalm Djurgården Fyrskeppet Biskopsudden

Fyrskeppet Biskopsudden

Biskopsvägen 7, 115 21 Stockholm — Visa karta

"Fyrskeppet Biskopsudden – Ett minne för livet”!

Längst ut på piren på Djurgårdens anrika Biskopsuddens Marina ligger Fyrskeppet Biskopsudden, ett marint och modernt inrett Fyrskepp från 1898 med tillhörande arrangemangsponton.

Bröllop, fester, konferenser, event och kreativa möten - Fyrskeppet Biskopsudden står öppet året runt och lämpar sig för grupper upp till 40 personer på Fyrskeppet eller +100 för arrangemang på pontonen, allt beroende på önskemål och upplägg.

Som van serviceleverantör står vi som värd för dig och ditt arrangemang – redo att ge allt för att skapa en unik upplevelse till dig att minnas för livet!

Kontakta oss gärna via e-mejl -- info@fyrskeppet.com -- eller per telefon!

Välkommen!

Läs vad 16 kunder tycker om Fyrskeppet Biskopsudden

• Daniel M
    Daniel M skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi är fantastiskt nöjda med att vi valde att ha vår fest på Fyrskeppet, vart superlyckat. Fin fräsch lokal med bra faciliteter i vacker omgivning. Hjälpsamt bemötande med goda råd.
    Rekommenderas starkt!
  • Lars R
    Lars R skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Så fantastisk lokal, service mm. Läget är kanon och att anlända med båt är perfekt
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi planerade en sommaravslutning för våra anställda och kontaktade Fyrskeppet Biskopsudden. Från start var bemötandet trevligt, professionellt och med en flexibel attityd. Fyrskeppet administrerade catering, medan vi själva tillhandahöll dryck, ett arrangemang som också fungerade toppen. Efter genomförd sommaravslutning är de spontana reaktionerna hos deltagarna väldigt positiva, och jag tror vi kommer komma tillbaka till Fyrskeppet i fler sammanhang.
  • Peder A
    Peder A skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Tio poäng avseende allt! Älskar stället!
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Fyrskeppet är en vacker och spännande lokal. Ligger i en vacker miljö på Djurgården och från skeppet och pontonen har man full utsikt över Stockholms inlopp. Fyrskeppet är fint renoverat men flera vackra salonger, ett välutrustad kök, två sovrum, jacuzzi, bastu samt ett par extra spännande rum i själva fyrtornet. Om vädret tillåter finns det fina uteplatser på båten. Till Fyrskeppet hör också en mycket stor flyttbrygga med partytält som ger många möjligheter för större middagar, evenemang och mingel.

Vi fick mycket personlig hjälp och assistans av uthyraren med möblering och all teknik som fanns på båten. Det är lätt att komma in i lokalen även med rullstol och det går att köra ända fram till båten med bil. Allt fanns på plats och vi behövde egentligen bara ta med oss mat, dricka och ett gott humör.

Det enda man bör tänka på om man planerar för fest i själva Fyrskeppet är att en sittande middag bör nog inte överstiga 40 personer. Kör man middag på flyttbryggan eller bara mingelparty samt om det är sommar och vackert väder så finns det förstås möjlighet att vara flera.
  • Carolina H
    Carolina H skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi ordnade 40-årsfest på Fyrskeppet och kan varmt rekommendera lokalen! Vackert och personligt inredd på en av Stockholms vackraste platser, det kändes mer som ett hem än en lokal. Vi var 25 personer som åt sittande middag och sedan festade loss efteråt. Allt som behövdes för middagen fanns på plats, och ägaren var mycket hjälpsam vid förberedelserna och såg till att vi inte saknade något. Hela festen blev en lyckad, smidig och genomgående positiv upplevelse mycket tack vare den fina lokalen! Rekommenderar varmt!
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi hyrde Fyrskeppet Biskopsudden för vårt bröllop i somras och är otroligt nöjda med hela upplevelsen, platsen och ägaren Urbans vänliga mottagande och flexibla inställning.
    Fyrskeppet ligger absolut bäst till i stan ute på Djurgården och med det vackra inloppet intill. Vi tog bröllopsdrinken vid baren på vån 2. av båten och hade sedan bröllopsmiddagen i tältet på pontonen. Platsen var magisk där vi satt på vattnet i solnedgång. Våra gäster var helt till sig och flera nämnde att de ville gifta sig där. Efter middagen gick vi in i båten där band och dans väntade. Tack igen till Urban som även hjälpte oss preppa inför festen. Något vi inte tror ingick i paketet eller förväntade oss. Win Win everywhere.
  • Mats L
    Mats L skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vår dotters bröllop på Fyrskeppet blev en succe´. Platsen är magisk med Stockholms inlopp i bakgrunden och serviceorganisationen var lättarbetad och mycket flexibel. Hälften av gästerna var amerikaner och var helt tagna av arrangemanget och några av dom svenska ogifta paren ville ha sin bröllopsfest där också.
    Tack Urban för ett perfekt värdskap och din generositet under hela processen.
  • Eric G
    Eric G skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Familjärt, supermysig båt, trevlig och engagerad personal, lyhörda för våra önskemål.
  • Anna K
    Anna K skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Hyrde Fyrskeppet för en julmiddag. Mycket anpassningsbar och serviceinriktad ägare, mån om att skapa ett upplevelse som vi var nöjda med. Snabb återkoppling och proaktivitet, från första kontakt till genomförande. När det på slutet körde ihop sig och blev fler gäster än förväntat gjorde ägaren allt för att lösa det på bästa sätt (med tillkommande platser, porslin etc). Skulle varmt rekommendera Fyrskeppet till alla som vill ha en intimt inramad tillställning i en unik miljö.
  • Martin Ö
    Martin Ö skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Mycket trevligt dag med ledningsgruppen på Fyrskeppet. Miljön är enastående!
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Detta är en mycket speciell plats med en unik produkt centralt i Stockholm.
    Vi hade ett fantastiskt kalas, med fördrink middag och dans.
  • Berit N
    Berit N skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi hade en bra dialog från början. Vi hade ett par möten som var konstruktiva och där jag fick bra feedback. Vi diskuterade om allt det praktiska till små detaljer. Inget kändes orimligt att genomföra utan vi hade en bra diskussion hela vägen. Genomförandet gick strålande och vi var mer än nöjda med hela arrangemanget. Fantastiks miljö vilket också bidrar till den positiva upplevelsen. Kan varmt rekommenderas!
  • Pär L
    Pär L skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Bra läge, unik lokal med många möjligheter
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Mycket bra, trevlig och lättsam miljö. Passar perfekt för styrelsemöte eller ledningsgrupp då man kan vara helt självförsörjande. Att sedan organisatören är hjälpsam och trevlig höjer betyget ytterligare.
  • Pernilla K
    Pernilla K skrev om Fyrskeppet Biskopsudden
    Vi har i två år haft vårt julbord på Fyrskeppet vid Biskopsudden. Då vi startat med en eftermiddagskonferens, glögg ute på däck, sittande julbord och fantastisk god mat - för att sen avsluta med dans. Fyrskeppet är en underbar båt som inte är något annat likt, med en magisk utsikt över Stockholms inlopp. Servicen du får från början till slut är helt perfekt, och du får hjälp med allt du behöver för att få ditt julbord, kalas, konferens, kick off eller annat precis som du önskar. Fyrskeppet gör allt för att du ska få en dag eller kväll du sent ska glömma. Vi kommer att komma tillbaka.

Biskopsvägen 7, 115 21 Stockholm