Gigarent

Gigarent

Ring 076-558 84 30 www.gigarent.se
3.8

Medarbetarna på GigaRent är ambitiösa personer med hög ansvarskänsla och vår erfarenhet inom flytt och städ är stor. Vi tror att det är ansvarsfull personal med öga för detaljer som ger bäst kvalitet, inte höga priser. Därför håller vi alltid våra priser på en nivå som balanserar mellan kundens budget och våra egna omkostnader....

248 omdömen om Gigarent

Johanna Kristina S S

Vi blev jättenöjda med vår flyttstädning. Superservice, enkla och väldigt hjälpsamma. Allt fungerade toppen.

CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
4.7/5 i betyg av 1230 omdömen 4.7 av 1230 omdömen

Eva J
Skrev om Gigarent

Effektiva och noggranna, kom i tid

Marie A
Skrev om Gigarent

Vi blev väldigt nöjda med flyttstädningen

Pribaltika
4.9/5 i betyg av 189 omdömen 4.9 av 189 omdömen

Jonatan W Jonatan W
Maen E

Tack GigaRent för fantastiskt jobb. Jag rekommenderar de vidare

Therése U
Skrev om Gigarent

Säljaren hade anlitat Gigarent för att utföra flyttstäd och till vår (köparnas) stora besvikelse så kändes huset långt ifrån städat. Vi pratar spindelnät i taken, smutsigt i kök, badrum. Möjligt att det kanske hade dammsugits på sin höjd (var åtminstone känslan). Vi kontaktar Gigarent som bokar en tid de ska komma tillbaka och göra om och göra rätt (rent). Då vi ännu inte då vid tillfället bodde på adressen så åkte vi dit och väntade. Inga städare dykare upp. Efter 45 min får jag tag på samordnare (?) som var enligt hennes...

Svar från Gigarent

Jag håller med att det blev ngt missförstånd med att de skulle ringa dig när de var klara. De uppfattade att de skulle ringa bara när de var kom på morgonen. ( märkligt då vi alltid ringer kund efter jobbet om inget annat sagts). Det stämmer att en städare dök upp då vi kom tillbaka en andra gång, fast jag varit tydlig med att det behövdes 2 pers, så är det arbetsledaren som felade även där. Men vi ville ju komma tillbaka då den personal som var där ensam andra ggn ej vart klar. Men ni avsade er att vi skulle komma. Jag...

Flyttfirma Arbetspartner AB
4.9/5 i betyg av 152 omdömen 4.9 av 152 omdömen

Vi har anlitat Flyttfirma Arbetspartner de senaste tre eller om de är fyra flyttarna och de är alltid super professionella och samkörda. Kva

FREDRIK J FREDRIK J
Carolina B
Skrev om Gigarent

Fruktansvärt! Förstört golv och vägrar att ta ansvar. Vi använde tyvärr dom för både flytt och städ. När de skulle åtgärda städ så kom en man med 2 st trasor som han använde överallt, efter att han använt dessa på toaletten. VARNING! Jag gissar att alla bra omdömen är "bekanta" med bolaget

Henrik Paul Fred A

Snabb respons ochväldigt noggrann städning, Rekommenderas varmt.

Hej Henrik. Tack så mycket, fint att du blev nöjd med vår insats. // Veronika

Uppsala Stadsbud
4.8/5 i betyg av 1022 omdömen 4.8 av 1022 omdömen

Med beröm godkänt! Mycket mera kan man väl inte säga, smidigt enkelt - värt varende krona!

Inga-Lill C
Skrev om Gigarent

Gigarent utförde flyttstädningen på ett utmärkt sätt. Personalen var vänliga och tillmötesgående

Svar från Gigarent

Tack vad roligt att höra att det vart till belåtenhet. Vänligen // Veronika, GigaRent

Ann N
Skrev om Gigarent

Jättebra service och personlig kontakt med arbetsledare

Tack så jättemycket! // Veronika

Service Lösningar Stockholm
4.7/5 i betyg av 1128 omdömen 4.7 av 1128 omdömen

Lars Kristian P Lars Kristian P
Julian K
Skrev om Gigarent

really good price and very professionally arranged and done :)

Thank you so much. // Veronika

Annika L
Skrev om Gigarent

Allt var bra, snabba svar vid frågor

Svar från Gigarent

Vad kul att allt blev bra. Och att jag gav snabb återkoppling var ju kul att höra. Tack! // Veronika

Charlotte S
Skrev om Gigarent

Gänget kom redan klockan 9 på morgonen. Trevliga killar som verkligen tog sitt jobb på allvar. Så rent och fint överallt. Tack

Vad roligt att ni vart nöjda. Mvh Veronika, GigaRent

Johanna S
Skrev om Gigarent

Trevligt, snyggt, snabbt och proffsigt !

Hej Johanna. Vad kul att du blev nöjd. // Veronika GigaRent

Torkel Ö
Skrev om Gigarent

Vid bokning av städningen påstod Gigarent att det inte skulle innebära några problem att dom var där samtidigt som flyttfirman höll höll på med själva flytten. Dom skulle kunna samsas. Det visade sig att flyttfirman och städfirmans anställda sprang om varandra och dom kunde inte heller prata med varandra eftersom städarna inte kunde svenska. Efter sen lunch för vår del hos en granne, och detta visste städarna om, hade de försvunnit när vi kom tillbaka. Fönsterputsen på altanen var mycket dåligt utförd, så det fick vi själva...

Svar från Gigarent

Hej Torkel och Anita. Hade kontakt med Anita och hon hade vissa synpunkter. Det stämmer. Det var synd att ni inte utnyttjade vår 5 dagars flyttstädgaranti, istället för att städa själva. Och i och med att ni och den nya ägaren kan ta del av den så betalas ingen ersättning ut. Det blev ett missförstånd, då jag vet att personalen inte väntade in er för kontroll direkt efteråt, vilket de alltid skall göra. Mycket tråkigt det blev så. // Veronika, GigaRent

Lars-Göran L

Dåligt bemött i alla avseenden. Kommer aldrig att anlita dom igen. Inte heller att rekommendera till någon annan. Flyttstädning

Svar från Gigarent

Hej, det var tråkigt att du tycker det. Vet ej vad som du uppfattade på detta vis. Var det från personal i bokningen eller när vi var ute på plats? Jag vet ej om du har ringt och vi försökt lösa detta? // Veronika, GigaRent

Lars Georg B

Uppfyllde förväntningarna. Lite för snabbt golvtorkande med för mycket tvättmedel.

Svar från Gigarent

Hej Lars. Fint att du blev nöjd. Det var inte bra att de använde för mycket såpa. Bra du skrev det så ska jag tala med personalen så det ej upprepar sig. //Vänligen Veronika

Ann-Louise L

Jag skulle inte anlita Gigarent. Deras städning var väldigt slarvig, dom hade sönder våran Mikrovågsugn vid städning, hade flyttat på dörr och ej satt tillbaka. Dom lovade att betala ut en ersättning som jag nu jagat på i över en månad Både vi och köpare till radhuset som vi sålde klagade på städningen.

Svar från Gigarent

Hej Ann-Louise. Det var en tråkig historia att stängningen på micron gick sönder. Dörren däremot hade inte vi tagit av, det var en man som kom och behövde haka av den som flyttade ut något ur bostaden samtidigt. Beträffande utbetalningen informerade vi att fakturan skulle betalas först. Därmed dröjde ersättningen för micron. // Veronika, GigaRent

SONIA R
Skrev om Gigarent

Vill man ha rent som en vanlig städ, inte som en flyttstäd så kan man ta den, påpekade det men kom inte åter och rättade till det! Utöver fick jag hål i sin nyslipade golv och städföretaget nekade att det var de!

LINN S
Skrev om Gigarent

Vi använde Giga rent för nyss flytthjälp och flyttstäd. Flytthjälpen var toppen, mycket trevliga och effektiva killar. Städet var riktigt dåligt! hår kvar i lådor i badrummet, allt rengöringsmedel var kvar i ugnen plus att de dragit sönder en skena i ugnen och hävdade att det inte var de. seg återkoppling om åtgärd när vi ringde och reklamerade, och de ville absolut inte kompromissa med priset heller trots att städet var riktigt dåligt. Slutade med en oerhört missnöjd kund.

JENNIE J
Skrev om Gigarent

Enkelt att boka, mycket duktiga killar som städade. Supernöjd! Jag kan varmt rekommendera företaget

Maria Katarina G

Enkelt att boka, trevligt och effektivt bemötande av Veronika. Personalen (två lågmälda engelsktalande killar) kom i tid till städningen och gjorde ett fantastiskt jobb med vår lägenhet. Smidig process överlag, och vi är väldigt nöjda. Rekommenderar Gigarent för flyttstädning!

LISBETH G
Skrev om Gigarent

Mycket duktiga och det rent och fräscht när vi kollade idag allt var tipp topp. Jag kan varmt rekommendera Gigarent, trevliga, punktliga och mycket lätta att ha att göra med:

ANNA J
Skrev om Gigarent

Anlitade Gigarent för flyttstäd av vårt hus. Bra service, inget krångel och städarna kom på utsatt tid. De var mycket noggranna och hade städat allt som stod med i checklistan plus lite till, skinande blankt. Verkligen inget att anmärka på. Kan varmt rekommenderas!

MARIA Å
Skrev om Gigarent

Städet var bra, men kundkontakten usel, tyvärr. Noll intresse av merförsäljning samt hånande av kund.

Sophie C S
Skrev om Gigarent

Använde Gigarent vid en flyttstädning av en stor lägenhet. De gjorde allt fantastiskt rent. Köket och i badrum som är extra viktigt önskade jag nu efteråt att jag hade använt dem varje år för att göra rent.

Nils Gunnar Tomas L

Jag fick hjälp av Gigarent med min flyttstädning på 2 rum o kök i Viggbyholm. Jag är sjukt nöjd. Jag renoverade lägenheten 2014 och Gigarent gjorde så alla vitvaror och utskick såg ut som nytt. Jag kan vekligen rekomendera Gigarent!!

DANIELA B
Skrev om Gigarent

Är sååå nöjd med mitt val av flytt-och städfirma. Veronica i receptionen var himla trevlig, tydlig och lätt att ha att göra med, kände mig trygg med bokningen. Det märktes att hon hade mkt att göra, telefonen ringde hit och dit, men hon var både saklig och trevlig. Riktigt bra bemötande med andra ord. När flyttdagen kom så var flyttkillarna både trevliga och snabba, blev imponerad av att de hittade på kreativa lösningar till mitt soffproblem 😊 Min soffa fick inte plats genom trapphuset, så de fick in den via fönster....

DAVID M
Skrev om Gigarent

Vill tacka killarna för ett jättebra jobb, är mycket nöjd med flytt och med städ teamen. Alla var service minded - trevliga och noga med vad de gjorde!!

OLA B
Skrev om Gigarent

Var lite skeptisk med tanke på omdömena här, men jag pratade med chefen och ville ge domen chans, killarna som kom gjorde ett kanonjobb, både jag och köparna var nöjda.

MARGITA D
Skrev om Gigarent

Varning! Den absolut sämsta städfirma jag varit med om. Vet inte ens vad dom gjort i fyra timmar. Flyttstädning där saker låg kvar under och i skåp. Trasa blev svart när vi städade om. Ugnen svart med lite rengöringsmedel som satt kvar. Dom ville komma och städa om efter att vi påtalat det dåliga resultatet. Men vi ville inte ha in dom två männen igen då dom var helt okunniga. Inga pengar tillbaka. Skandal.

Maria N
Skrev om Gigarent

Sämre städföretag får man nog leta efter. Första städningen var katastrof. De hade glömt en hel garderob, vred och knappar på spis var inte rengjorda, smulor och skräp under spiskanten, fogar i dusch och vissa delar i kök har de bara struntat i. Fettansamlingar på spisfläkt kvar. De fick komma tillbaka och göra om - ingen direkt skillnad alls. Luktar inte ens gott. De verkar använda gamla trasor och skurmoppar. Jag skulle aldrig rekommendera denna firma. Nu får jag städa dessa delar själv istället.

Jan I
Skrev om Gigarent

Använde Gigarent för flyttstädning Killarna ringde före ankomst och ringde när det var klart. Städningen helt suverän och det fanns inget att klaga på. Rent och fint överallt! 5+++++ Gigarent rekommenderas varmt. 2a gången dom användes, 2021-02-23 Snabb hjälp, utmärkt kommunikation med kundtjänsten. Mycket trevliga och duktiga flyttare som jobbade och bar utan att klaga. Även städpersonalen var utmärkt. Har absolut INGET att klaga på.

Victoria W
Skrev om Gigarent

Vill varna alla för detta företag! Otroligt oseriösa och riktigt dåligt bemötande. Vill du ha ett hem som är mer trasigt och smutsigt än innan så anlita dessa, men vill du undvika de, snälla anlita ett ordentligt seriöst företag med bra omdöme! De skura med riktigt starkt medel på vårt badrumsgolv med målad plastmatta, att färg och matta försvann!! Det var helt fläckigt i hela badrummet! Svarta handavtryck på vita väggar, döda flugor låg kvar i fönstren och de lämnade smutsiga trasor osv på vår varandra. Städaren...

Peter N
Skrev om Gigarent

Vi anlitade Gigarent för flyttstädning av villa i Vallentuna på 148kvm samt tillhörande uterum på 16kvm, vi möttes av trevlig personal som utförde ett riktigt bra jobb huset blev som nytt, vi kan absolut rekommendera dem. 😊

Lotten F
Skrev om Gigarent

HEMSKT! ANLITA INTE! Vi anlitade Gigarent för flyttstädning av vår lägenhet efter ett reklamblad i vår brevlåda. Insåg i efterhand att jag borde läst recensionerna här. två män städade vår lägenhet i 6 timmar, det såg ut som att dom inte gjort NÅGONTING i lägenheten. Det var damm överallt, spindelnät i hörnen bakom gardinerna, fläckar över hela golven. Eftersom nya ägarna skulle flytta in dagen efter spenderade jag & min man 5 timmar tillsammans för att städa lägenheten i "dugligt" försäljningsskick. Man hade dessutom...

Monica Cecilia R

Tyvärr otroligt missnöjd med Gigarent. När de städade ringde de mig 10 minuter innan de behövde åka därifrån och kunde inte vänta in mig eller hon som skulle kolla till lägenheten, dock intygade städarna att de städat så fint! Kommer dit och då har de glömt basic saker så som att städa lister, lampknappar, och list till duschenkabin. Jag använde mig av städgarantin och de kom tillbaka. Dock var städarna inte insatta i att jag betalat för att de skulle göra vattenlåset och dessutom sa de att de inte visste hur man gjorde!...

Zahra T
Skrev om Gigarent

Jag är super nöjd med den underbara arbeten dem utförde. Dem är fantastiska, jag rekommenderar dem hjärtligt!

Andy Y
Skrev om Gigarent

We had Gigarent to help us with flyttstädning, Veronica is nice and very easy to communicate with, they offer a reasonable price, the cleaning team is professional, they did a good job, I am very happy to recommend Gigarent to my friends!

Svar från Gigarent

Dear Andy. Thank you so much, It was a plessure to help you. Thanks that you recommended us to friends. Sincerly Veronika

Nils Oskar Patrik W

Beställde flyttstädning och va bra kontakt med städaren och fint utfört arbete!

Svar från Gigarent

Hej, tack så mycket. Vi är mycket glada över att du blev nöjd. Alltid lika välkommen att höra av dig igen om du behöver vår hjälp. Vi har många olika tjänster. // Veronika

Karin B
Skrev om Gigarent

Proffsigt!Väl utfört flyttstädning!Mycket nöjd kund!

Svar från Gigarent

Hej Karin. Det var roligt att du blev så nöjd med oss. Välkommen igen om du behöver någon av våra övrig tjänster. // Veronika

Mona S
Skrev om Gigarent

Storstädning f.f.g. i mitt liv. Hade alltså inget att jmf med utan såg fram mot en rejäl städning och det fick jag. Min lgh har aldrig varit så ren som efter denna städning! Alla kranar var som nya, så även ugnarna. Ff. efter 2 veckor behövs ingen dammsugning. Det finns inget synligt damm på golvet! Fönstren som torkades ute o inne "saknar" de ränder som jag själv alltid lämnar efter mig. Badkaret skiner som vore det nylackerat! Badrummet känns ö.h.t. mycket blankt o rent. Har inte fler ord som kan beskriva hur nöjd jag...

Svar från Gigarent

Hej Mona. Vad fint att du blev såååå nöjd med vår insats. Det värmer verkligen att läsa. Ska hälsa personalen det. Och du är alltid välkommen att kontakta oss igen, då vi har mer tjänster att erbjuda. // Veronika

Radha M
Skrev om Gigarent

Beställde en flyttsstädning. Tyvärr mycket dåligt städat. Smuts och damm kvar på lister. Kontaktuttagen var inte ordentligt rengjorda. Ringde arbetsledare och informerade henne om detta. Hon sa att nästa ägare hade två dagar på sig att klaga på städningen. Vet inte om dom gjorde det

Svar från Gigarent

Hej Radha. Det var tråkigt att du inte blev nöjd. Vi ringer alltid dig som kund ca 30 min innan vi är klara med städningen så att du tillsammans med dem kontrollerar att det ser bra ut innan vi lämnar objektet. Vet ej om du var på plats innan personal lämnade? Och vi har ju en 5 dagars garanti som gäller 5 dgr från städdagen. Och den gäller för både er som flyttar ut och de som flyttar in. Vi får hoppas att de som flyttade in använde sig av den. Vänligen Veronika

Kristina W
Skrev om Gigarent

Flytt från hus till lägenhet. Två raska starka trevliga unga män genomförde flytten på 3.5 tim. Var aktsamma om våra saker och angelägna om att ställa som vi ville ha det. Våra bästa rekommendationer till företaget och Osman och Brahid som gjorde jobbet!

Svar från Gigarent

Hej Kristina. Vad kul att du tyckte att vår personal var aktsamma och snabba. Du är alltid välkommen att boka oss igen om du behöver vår hjälp. Och vi har inte bara flytt och städ. Kontakta oss gärna så berättar vi mer. // Veronika

Jakob K
Skrev om Gigarent

- Flytthjälp och flyttstädning - Mycket bra bemötande - Jag hade höga förväntningar som ni levde upp till

Svar från Gigarent

Hej Jakob. Trevligt att du tyckte att du fick den service som du hade tänkt dig. Alltid välkommen att höra av dig om det är så att du behöver hjälp igen. Vi har fler tjänster än flytt och städ. // Veronika

CAMILLA M
Skrev om Gigarent

Punktliga, mycket noggranna. Prisvärt!

Svar från Gigarent

Hej Camilla. Vad roligt att höra att du blev nöjd. Välkommen att höra av dig igen om du behöver någon av våra andra tjänster. // Veronika

Lasse A
Skrev om Gigarent

Mycket bra flyttstädning till ett konkurrenskraftigt pris. Fanns inget att klaga på utan allt var ordentligt rent. Kommer absolut anlita Gigarent igen.

Svar från Gigarent

Hej Lasse. Roligt att höra att ni blev så nöjda. Ni är alltid välkomna att kontakta oss igen. // Veronika

Joakim S
Skrev om Gigarent

Nyttjat Gigarents Flyttstädning utan någon som helt anmärkning. Köparna (av lägenheten) var nöjda vilket vi också var. Betydligt mer prisvärt än många andra offerter vi tog in.

Svar från Gigarent

Hej Joakim. Det var roligt att höra att ni tyckte att vi gjorde ett bra jobb. Välkommen att kontakta oss igen om ni vill ha hjälp med nåt annat. Vi har fler tjänster än flytt och städ. // Veronika

Wasim F

Trevliga personal, respekt företag

Svar från Gigarent

Hej Wasim. Kul att höra att ni tyckte det. Vi är ett härligt gäng som ser till kundens bästa. Välkommen att kontakta oss igen då vi har fler tjänster än flytt och städ. // Veronika

Erik L
Skrev om Gigarent

Flyttstäd och flytt. Sköttes bra, både städning och flytt. Lite missförstånd först när städaren dök upp innan flyttkillarna men vi löste det taktiskt. Bra bemötande av samtliga och god jobbinsats. Snabba flyttkillar och duktig städare, inga anmärkningar på någotdera. Förväntar mig proffsighet och tyckte att det sköttes proffsigt efter första missförståndet som sagt. Nöjd med leveransen kort och gott.

Svar från Gigarent

Hej Erik. Beklagar att det vart så att städpersonalen kom före flyttpersonalen. Har tyvärr ingen förklaring till detta. Men det verkar ju ha löst sig ändå. Vad bra! Men resultatet blev ju tillfredställande och det var ju skönt att det var så. // Veronika

Astrid M
Skrev om Gigarent

Flyttstädning. Bra hantering utan oklarheter.

Svar från Gigarent

Hej Astrid. Trevligt att du känner att vi utförde ett bra jobb som flöt på bra. Du är alltid lika välkommen att höra av dig om du behöver vårt hjälp igen. Vi har ju fler tjänster än flytt och städ. // Veronika