Gigarent

Trallbanevägen 16, 134 43 Gustavsberg — Visa karta

Medarbetarna på GigaRent är ambitiösa personer med hög ansvarskänsla och vår erfarenhet inom flytt och städ är stor.

Vi tror att det är ansvarsfull personal med öga för detaljer som ger bäst kvalitet, inte höga priser. Därför håller vi alltid våra priser på en nivå som balanserar mellan kundens budget och våra egna omkostnader.

Vi är verkligen måna om att du som kund får det resultat du förväntat dig och vi lyssnar gärna om det finns specifika önskemål eller behov. Hos oss på GigaRent får du noggrant arbete utfört, till förmånligt pris.

Läs vad 205 kunder tycker om Gigarent

• 2019-05-15

Jakob K skrev om Gigarent
    - Flytthjälp och flyttstädning
    - Mycket bra bemötande
    - Jag hade höga förväntningar som ni levde upp till Läs mer
    2019-05-16 Veronika E svarar Jakob K
    Hej Jakob.
    Trevligt att du tyckte att du fick den service som du hade tänkt dig.
    Alltid välkommen att höra av dig om det är så att du behöver hjälp igen.
    Vi har fler tjänster än flytt och städ.
  • 2019-05-13

Camilla M skrev om Gigarent
    Punktliga, mycket noggranna. Prisvärt! Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Camilla M
    Hej Camilla.
    Vad roligt att höra att du blev nöjd.
    Välkommen att höra av dig igen om du behöver någon av våra andra tjänster.
  • 2019-05-12

Lasse A skrev om Gigarent
    Mycket bra flyttstädning till ett konkurrenskraftigt pris. Fanns inget att klaga på utan allt var ordentligt rent. Kommer absolut anlita Gigarent igen. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Lasse A
    Hej Lasse.
    Roligt att höra att ni blev så nöjda.
    Ni är alltid välkomna att kontakta oss igen.

• 2019-05-12

Joakim S skrev om Gigarent
    Nyttjat Gigarents Flyttstädning utan någon som helt anmärkning. Köparna (av lägenheten) var nöjda vilket vi också var. Betydligt mer prisvärt än många andra offerter vi tog in. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Joakim S
    Hej Joakim.
    Det var roligt att höra att ni tyckte att vi gjorde ett bra jobb.
    Välkommen att kontakta oss igen om ni vill ha hjälp med nåt annat. Vi har fler tjänster än flytt och städ.
  • Wasim F

2019-05-12

Wasim F skrev om Gigarent
    Trevliga personal, respekt företag Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Wasim F
    Hej Wasim.
    Kul att höra att ni tyckte det.
    Vi är ett härligt gäng som ser till kundens bästa.
    Välkommen att kontakta oss igen då vi har fler tjänster än flytt och städ.

Erik L skrev om Gigarent
    Flyttstäd och flytt. Sköttes bra, både städning och flytt. Lite missförstånd först när städaren dök upp innan flyttkillarna men vi löste det taktiskt. Bra bemötande av samtliga och god jobbinsats. Snabba flyttkillar och duktig städare, inga anmärkningar på någotdera. Förväntar mig proffsighet och tyckte att det sköttes proffsigt efter första missförståndet som sagt. Nöjd med leveransen kort och gott. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Erik L
    Hej Erik.
    Beklagar att det vart så att städpersonalen kom före flyttpersonalen. Har tyvärr ingen förklaring till detta. Men det verkar ju ha löst sig ändå. Vad bra! Men resultatet blev ju tillfredställande och det var ju skönt att det var så.

Astrid M skrev om Gigarent
    Flyttstädning. Bra hantering utan oklarheter. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Astrid M
    Hej Astrid.
    Trevligt att du känner att vi utförde ett bra jobb som flöt på bra.
    Du är alltid lika välkommen att höra av dig om du behöver vårt hjälp igen. Vi har ju fler tjänster än flytt och städ.

Eileen F skrev om Gigarent
    Vi köpte flytt & städtjänst. Vi har blivit bra bemötta och fått det vi betalade för: dvs bohag flyttades från en plats till en annan & städningen utfördes utan problem. Samtliga anställda var trevliga och gjorde ett bra jobb -särskilt städteamet.
    Vi blev dock förvånade över hur oproffessionellt det hela såg ut när det istället för en buss/bil med diverse städmaterial "dammsugare, stege, etc" kom 3 män efter vägen dragande på en carryonväska och i privata kläder. De var från Ghana, talade inte ett ord svenska, bara bristfällig engelska. Vi lämnade vår privata dammsugare till dem för att underlätta och man kan bara imponeras av vilket fantastiskt arbete de utförde trots bristen på redskap och material. En eloge till dessa män, men ett frågetecken till deras arbetsgivare då man känner att de utnyttjas och arbetar under förhållanden som inga svenskar skulle acceptera.
    Mvh. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Eileen F
    Hej Eileen.
    Det var ju fint att du blev nöjd med tjänsten.
    Och att de hade sina privata kläder är ej bra, de ska ha sina arbetskläder så detta måste vi kolla upp.
    Beträffande att de kommer med materialet med en vagn är att många av vår personal inte har körkort ännu, men om nåt saknas så ringer dem bara efter hjälp så kommer det tex en stege, dammsugare om det behövs.
    Vi värnar dessutom om miljön så att de åker kommunalt är en del i det hela.
    Och personalen får avtalsenliga löner och är försäkrade.
    Ni är välkomna att höra av er till oss om ni behöver vår hjälp igen.

Lars W skrev om Gigarent
    Bemötandet i telefon var bra men dom som kom och städade gjorde inget bra jobb.fick komma åter och göra om vissa delar städning gällde ett radhus som jag sålde Läs mer
    2019-05-10 Veronika E svarar Lars W
    Hej, det var ju inte meningen att du skulle städa själv. Vi ringer alltid 30 min innan vi är klara så att säljaren och personalen går igenom städningen innan de lämnar objektet.Och vi har en städgaranti , den hade du kunnat utnyttjat. Synd att du inte gjorde det. ( allt detta står informerat i bekräftelsen vi sänder till din mejl när du bokar oss).
    Eller så kunde du ha ringt mig i bokningen. Jag finns ju bara ett samtal bort.
    Vänligen Veronika, bokningen.

Anette G skrev om Gigarent
    Utiftån vad jag kunde se uppfylldes samtliga kriterier med väl fungerande kommunikation. Läs mer
    2019-05-10 Veronika E svarar Anette G
    Hej Anette. Men det var ju skönt att höra att det var så. Att ni blev nöjda.
    Alltid välkomna att återkomma då vi har många olika tjänster inom flytt, städning.

• Lars N

2019-05-10

Lars N skrev om Gigarent
    Jätte bra flytt dom tog hand om all möbler varsamt samt städningen blev bra 👍 Hälsningar Lars Läs mer
    2019-05-10 Veronika E svarar Lars N
    Hej Lars.
    Ett nöje att få flytta ditt bohag och städa din bostad. Fint att du blev så nöjd.
    Alltid välkommen att återkomma till oss. Vi har fler tjänster än flytt och städ.

Eva H skrev om Gigarent
    Flyttstäd .Väldigt duktiga killar som kom. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Eva H
    Hej Eva.
    Så roligt att höra att du blev så nöjd med oss, vår personal och det arbete de utförde.
    Välkommen att kontakta oss igen om du behöver hjälp med nåt annat. Vi har många olika tjänster.
  • SOFIA Z

2019-04-25

SOFIA Z skrev om Gigarent
    Hittade Gigarent för vår flyttstädning efter ett reklamutskick och jag ångrar inte att jag nappade på det. Prisvärt och smärtfritt. Snabb kommunikation per mail och alla mina önskemål uppfylldes. Jag själv godkände städningen och då jag inget hört från köparna så tar jag för givet att även de var nöjda. Då vi flyttade in i ett annat hus så har jag dessutom något att jämföra med och även om där såg rent ut på ytan så såg man en massa mindre "fel" som jag inte kunde hitta med gigarent utan där var det verkligen RENT. Ska jag flytta igen (gud förbjude) så återkommer jag garanterat! Läs mer
    2019-04-26 Veronika E svarar SOFIA Z
    Hej Sofia.
    Tack så mycket för att du anlitade oss. Och vad roligt att du blev så nöjd :D
    Välkommen att höra av dig igen om det är så att du behöver någon av våra tjänster. ( vi har mer än bara flytt o städ).
  • Monika S

2019-02-21

Monika S skrev om Gigarent
    Mycket nöjd med både flytt & städ tjänsten. Kan varmt rekommendera! Läs mer
    2019-02-21 Veronika E svarar Monika S
    Hej Monika.

Det var ett rent nöje att få hjälpa dig.
    Vi hoppas att du återkommer om du behöver hjälp igen. Och vi har många andra tjänster än flytt och städ. ;-)
    Vänligen Veronika i bokningen.
  • 2019-01-31

Felipe R skrev om Gigarent
    Ja, vart ska man börja.
    Gigarent skickade ett erbjudande om flyttstädning när jag hade sålt min lägenhet. Stressad som jag var så valde jag att nappa eftersom reklamen såg väldigt proffesionell ut, samt att jag gillade deras miljöinriktning. När man befinner sig mitt i försäljning och köp av bostäder, så vill man försöka hitta den smidigaste sättet att spara tid.
    Det var inte vad vi fick genom att anlita Gigarent.

Städningen hade lite brister, inget jättestort, men droppen var att städaren hade sönder lådan där man har plåtar osv till spisen. Detta var något jag upptäckte av en olyckshändelse då jag ville vara säker på att alla tillbehör till spisen låg kvar där jag lagt dem kvällen innan. Med andra ord rikserade Gigarent att jag kunde hamna i en tvist med den nya ägaren.

Jag reklamerade direkt och fick kontakt med Veronika, som är precis så trevlig som andra beskriver nedan. Dock så var det först insinuationer om att de inte kunde vara säkra på att lådan inte redan var trasig, vilket indirekt innebar att jag ljuger.
    Efter att hon pratat med städaren så föreslår de att städaren ska försöka laga lådan, och därigenom bevisar det att städaren hade full koll på vad som skett. Jag förklarar att det är ganska svårt att laga den, då lådan behöver nitas fast igen, och man måste ha rätt typ av verktyg. Mot bättre vetande ger jag dem chansen att lösa det, men "lagningen" bestod av att smeta silikon längs med botten på lådan, samt använda silvertejp och papptejp. Lådan gick inte ens att skjuta in hela vägen efter "lagningen", och efter detta så bestämde jag mig för att lösa det på egen hand via en plåtslagare.

Efter att lådan var lagad och den nya bostadsägaren var nöjd, så kontaktade jag Gigarent för att få reda på hur de tänkte kompensera för allt strul. Detta var 18/1, och jag skrev en påminnelse 28/1 där jag var tydlig med att om jag inte fått besked senast 30/1, så skulle jag anta att ärendet är avslutat. Troligen blir det ett svar på detta omdöme, men too little too late.

Så kontentan är, vill du ha det billigt men med en massa problem på köpet så ska du anlita Gigarent, men om du bara vill få det ordentligt städat, så bör du leta upp nån annan.

Edit 2019-03-04
    Efter vidare kontakt med företaget så har de nu kompenserat mig för besväret. Det visar att de är beredda att ta ansvar när det går fel.
    Det är bra, och jag hoppas att min erfarenhet är en engångsföreteelse. Tack var det så höjer jag betyget ett snäpp. Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Felipe R
    Hej Felipe.
    Jag gick in och tittade att jag inte svarat här på den kommentar som du lagt in. Och den är befogad. Inget är överdrivet utan det gick verkligen till på detta vis. Och jag beklagar det besvär detta åsamkat dig. Men du är en bra person, tålmodig och förstående. Du löste det med lådan, tack!

• 2019-01-19

Mona skrev om Gigarent
    Flytthjälp
    Så nöjd med grabbarna som flyttade åt oss, snabba trevliga och hjälpsamma.
    Varmt rekommenderat flyttfirma.
    Tack//Mona Läs mer
    2019-05-13 Veronika E svarar Mona
    Hej, det var verkligen kul att läsa att du var nöjd.
    Ursäkta att jag inte besvarat förrän nu. Men som man säger, bättre sent än aldrig.
    Välkommen åter om du önskar våra tjänster.

• 2018-10-17

ERIK T skrev om Gigarent
    De borde heta gigasmuts istället, gör allt annat än rent efter sig vid flyttstäd. Slutade med att vi fick städa själva för att kunna lämna över huset till nya ägare, trots att de varit hos oss två gånger och åtgärdat. Veronica är trevlig men bollar tyvärr över till sin chef som är otroligt otrevlig och helt omöjlig att ha att göra med. Chefen är inte alls tillmötesgående trots att de tog sönder vår köksblandare vid städ. Nu vill de inte betala och har skickat faktura trots att allting inte är löst. De debiterar även för fler timmar än vad själva flytten varat. Dessutom slängde de massor med eget skräp på vårt släp som stod på tomten. En riktig buffel och båg firma som inte vet alls vad de håller på med, städa kan de då inte!! AKTA ER FÖR DEM!! är något fel får man endast ha kontakt med chefen Maen som är otroligt otrevlig och helt omöjlig att diskutera med då de inte alls vill ta på sig kritik om urusel städning och att de tagit sönder blandaren som de inte vill betala för. SKULLE ALDRIG NÅGONSIN REKOMMENDERA DETTA FÖRETAG TILL NÅGON! Läs mer
  • Päivi T

2018-10-17

Päivi T skrev om Gigarent
    Anlita aldrig Detta företag. Riktig lurendrejeri företag. De var hos oss två ggr för flyttstäd Och det såg fortfarande inte rent ut. De använder flottig trasa till hela huset, tog sönder blandaren i köket och vägrar ersätta den. Vid flytt röker de i bilen och fimpar på tomten. De debiterar även för tiden de är på lunch utan att jobba och när de står och röker då och då. Riktigt otrevlig och hotfull chef och vd. Akta er för dem!! Läs mer
  • Mika F

2018-10-05

Mika F skrev om Gigarent
    Giganrent hade sönder karmen på vårt fönster efter fönstertvätt vid flyttstädning och nekat till vållande, vill ej betala för snickaren och har försökt kohandlat med mindre om pris för laga alternativt att vi ska utnyttja vår hemförsäkring pga er egen är på 9000kr. Det går inte att göra säger IF när Gigarent har vållat skadan. Chefen håller sig på avstånd via medarbetare och nås endast efter kl 17:00?!!! I skrivande stund återstår att se ifall ni tar ert ansvar och står för reparationen nu när vi har fått hitta snickare åt er som erbjuder sig laga fönstret som min fru har hållt på käbblat med er om. Ps Veronica på kontoret ör dock väldigt tillmötesgående, trevlig skall sägas men det är hennes chef som har befogenheterna... Läs mer
    2018-10-05 Veronika E svarar Mika F
    Hej Mika. Ja det vart en mycket tråkig historia detta, och din fru har jag haft kontakt med. Det sista vi bestämde var att hon skulle ge oss kontakt uppgifter till snickaren så vi kunde ta över detta , då din fru skulle resa bort. Men det har vi inte fått. Vi får ordna detta på annat vis då.
    Tack för att ni mitt i allt krångel tycker att ni fått bra bemötande av mig. Tack!
    2018-10-06 Mika F svarar Veronika E
    Hej Veronica, ja igår fredag var det en snickare från er som var på plats men han hade sagt att fönstret är gammalt vilket är korrekt eftersom alla fönster är orginal fönster, men de var fortfarande intakta. Han skulle titta på få fram reservdelar på måndag ifall jag fått info korrekt från nya ägaren som ringde mig och berättade? Ägaren sa till mig att någon hos er sagt att tre gångjärns skruvar var lossade och det är inte ni som har gjort detta men det var faktiskt er egen personal som lossade på skruvarna när ni inspekterade i veckan för att kunna putta tillbaka fönstret, nya ägaren såg det med egna ögon.....Ja vi/nya ägaren vill inte höra mer om att ni inte har gjort något tack....Hör jag ingenting så utgår vi från att er snickare löser detta nästa vecka. Fönster ställningen som vi ordnat till er blir kvar tills snickaren är klar och vi hämtar tillbaka den när ägaren är nöjd med reparationen. Mvh Mika
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-09-26

Veronica O skrev om Gigarent
    Skulle aldrig rekommendera detta företag. Anlitade dom för flyttstädning o flytt. Ställde till stora problem för mej pga uselt städ. Skulle kalla detta företag för ren bluff!! Varning. Köparna av min bostad ville inte ens ha tbx dom i bostaden för ytterligare städ. Dom säljer sig bra med text o ord men utföra ett gott arbete tror jag knappast. Riktigt Oseriöst!😱 Läs mer
    2018-09-26 Veronika E svarar Veronica O
    Hej Veronica.
    Det var ju tråkigt att du tycker det. Vet ej vad som kunnat göra er så missnöjd? Vi har ju många återkommande kunder och vi har ju våran städgaranti som gäller 5 dgr från städdagen. Och det låter inte som att den utnyttjades, och det var ju synd.
  • 2018-09-04

Hilevi A skrev om Gigarent
    Bokat flytthjälp, vi var två familjer som använde Gigarent vid ett lägenhetsbyte.
    Veronika var mycket flexibel och hjälpsam. Det var rätt rörigt med två familjer som delade på samma flyttfirma och kanske inget som vi gör om - men Gigarent jobbade på hela dagen och gjorde även en extra avstickare för att hämta möbler åt mig. Mycket hjälpsamma och sjyssta. Läs mer
    2018-09-04 Veronika E svarar Hilevi A
    Hej Hillevi. Tack så mycket. Det flöt på bra ändå tyckte personalen, och vi tackar för att du bokade oss. Du är välkommen att återkomma till oss om du behöver vår hjälp igen.
  • Patrik J

2018-08-16

Patrik J skrev om Gigarent
    Jag är make till Scarlet som skrev och är inte nöjd med servicen från Gigarent. Dåligt utförd städning och jag fick ringa dem när de hade lovat att återkomma till mig. När hon äntligen kom tillbaka till mig (idag), efter att jag hade skickat ett sms, då med ”erbjudandet” om renoveringsstädning som vi skulle betala 2750:- för och dem skulle också åtgärda sakerna som inte var gjorda första gången. Det låter skumt och vi tänkte det var bäst att varna folk här istället. Vi ska ta in nån annan som får fixa vad dem har redan fått betalt för. Vi har inte gjort nånting fel överhuvudtaget.
    Mvh Patrik, inte Peter! Läs mer
  • Scarlet J

2018-08-16

Scarlet J skrev om Gigarent
    Gigarent was hired for flyttstädning of the house we bought. There were cobwebs left in the corners, a dead fly in the bathroom on the floor, dust in the vents, cabinet fronts dirty as well as door knobs and even more. We called to have the guarantee honored but wanted them to come the week after as we started renovations. They offerred to do our renovation cleaning with only a 750:- rebate after we had to call them twice. I refuse to let these people clean our house. They are cheap for a reason because their service is terrible. Stay far away!!! Not happy ... Läs mer
    2018-08-16 Veronika E svarar Scarlet J
    Hello, today, we have been in contact with your partner / husband Peter and submitted a proposal for building cleaning, then we wanted to clean up what was missing under the warranty. But found that it might be better that we cleaned up after the renovation. It was actually Peter's idea. But instead of telling us that it was not acceptable with the discounted price, you would write here instead. You are really disappointed. Why did not you contact us and disrupted this? Sad that you did it to us.
    // Veronika , GigaRent
  • Mia V

2018-07-13

Mia V skrev om Gigarent
    Jag är supernöjd! På 6 timmar flyttade de allt i vårt radhus och förråd och lastade inte det perfekt i både hus och nytt förråd.
    Inget gick sönder.
    De var trevliga och var mycket noga med att det blev som vi ville ha det. Läs mer
  • Jens N

2018-07-10

Jens N skrev om Gigarent
    Fick precis det jag blivit lovad och dessutom snabbare utfört än vad som sas från början 👍🏼 Läs mer

Fredrik E skrev om Gigarent
    Fönsterputs.
    ............................................................ Läs mer

Annika E skrev om Gigarent
    Vi var väldigt nöjda av både flyttstädning och flytthjälp.👌🏽 Läs mer
  • Ella T

2018-07-10

Ella T skrev om Gigarent
    Kom i god tid, utförde arbetet noggrant. Trevlig attityd hos personalen och fantastisk service på kontoret! Använde både flytt och städhjälp och är väldigt nöjd med Gigarents tjänster. Läs mer

Henrik P skrev om Gigarent
    Bra service, bra pris. Gillar att de var flexibla. Läs mer
  • 2018-04-26

Sarah J skrev om Gigarent
    Otroligt missnöjd med Gigarents flyttstäd. Företaget anlitades av säljaren till vår lägenhet som vi köpt. Tyvärr har garantitiden löpt ut och ingen åtgärd kommer att tas. Den städning som utförts i lägenheten är inte en flyttstädning. Fläckar på väggarna, smuts och fläckar på kakel och golv i badrummet. Det är mycket smuts och damm på listerna. Kladdiga handtag, smuts på frysens nederkant. Befintlig lampa i köket är riktigt flottig av stekos och smuts hänger ned. Anlita inte dessa om du vill att det ska bli rent. Att få komma till sitt nya hem och behöva se detta, det är minst sagt otrevligt. Det är riktigt äckligt. Läs mer
    2018-04-26 Veronika E svarar Sarah J
    Hej Sarah.
    Enligt dem som lämnad ifrån sig bostaden/sålde den till dig hade informerat ang 5 dagars garantin. Det är upp till dig som kund att höra av dig till oss inom de 5 dagarna. Du hörde av dig efter längre tid. Därav att vi inte kom tillbaka och åtgärdade.
    Vi tar alltid vårt ansvar att återkomma. Men i detta fall kan vi inte veta om det är vi som ej städat rent ordentligt eller att det uppkommit efteråt då garanti tiden löpt ut. 5 dagar är ändå mkt generöst då många har 1-2 dagar bara.
    MVH Veronika , GigaRent
  • Johan H

2018-03-09

Johan H skrev om Gigarent
    Vi anlitade Gigarent för flyttstädning, vi vart väldigt nöjda med denna städning, vi kommer använda Gigarent igen om vi någon gång flyttar igen.
    Rekommenderar verkligen Gigarent till er andra som letar efter bra företag. Läs mer
    2018-03-12 Veronika E svarar Johan H
    Hej Johan.
    Jättekul att du blev så nöjd. :-D
    Du är så välkommen att kontakta oss igen.

• Daniel I

2018-03-07

Daniel I skrev om Gigarent
    Bokning och betalning var mycket smidigt. Flyttstäd och flytthjälp var väldigt bra, klart över förväntan.
    Trevlig personal både på städet och på flytthjälp.
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2018-03-07 Veronika E svarar Daniel I
    Hej Daniel.
    Vad roligt att du blev nöjd med både jobbet och personalen.
    Välkommen till oss igen om du behöver vår hjälp.

// Veronika , GigaRent
  • 2018-02-26

Nathalie skrev om Gigarent
    Fick hjälp med flyttstädning av George på Gigarent och är väldigt nöjd! Lägenheten blev skinande ren - den såg nästan nyrenoverad ut när han var klar. Mycket ordentligt gjort och jag kommer att beställa städning från Gigarent igen nästa gång jag flyttar. Kommer även att rekommendera dem till vänner och familj. :-) Läs mer
    2018-02-26 Veronika E svarar Nathalie
    Hej Nathalie.
    Tack så mycket.
    Jätte roligt att du blev så nöjd.
    Vi ser fram emot att få hjälpa dig, dina vänner och bekanta i framtiden.

• 2018-02-24

Birgitta H skrev om Gigarent
    Hej, Vi hade flyttstädning igår av vårt tre våningars hus i Huddinge av medarbetare från Gigarent. Huset var välstädat och doftade rent . Känns bra att lämna över ett välstädat hus till våra nya ägare. Kan varmt rekommendera Gigarent.

Mvh Birgitta/Rickard Hübinette Läs mer
  • Martin T

2017-12-18

Martin T skrev om Gigarent
    Mycket bra team som hjälpte oss att flytta - punktliga och organiserade. Läs mer
    2017-12-18 Veronika E svarar Martin T
    Hej Martin.
    Vad roligt att du blev så nöjd.
    Välkommen åter om du eller dina vänner/släkt behöver vår hjälp.

// Veronika, GigaRent
  • 2017-08-07

Carolina L skrev om Gigarent
    Anlitade Gigarent för min flyttstädning och har ingenting att anmärka på. Supergulliga killar som gjorde ett bra jobb. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2017-01-30

Mia D skrev om Gigarent
    Ett jättebra bemötande och otroligt bra städat, bekräftat av våra köpare som var mycket nöjda. Personalen var positiva och tillmötesgående och från kontakt till slut jättebra. Tydlig och bra information och genomgång av avtalet och offerten. Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Mia D
    Hej Mia!
    Vad fint att du fick en sån fin helhetsupplevelse av mig i bokningen och mina medarbetare som städar m.m.
    Välkommen åter.
  • Malin L

2017-01-28

Malin L skrev om Gigarent
    Mkt bra! Har verkligen inget att klaga på. 5+ Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Malin L
    Hej Malin.
    Jättekul att höra att du blev nöjd med vår tjänst.
    Välkommen åter om du eller dina vänner behöver flytt eller städhjälp?
  • 2017-01-28

Lotta L skrev om Gigarent
    Väldigt bra och billigt var företaget! Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Lotta L
    Hej Lotta,
    Vad härligt att du blev nöjd med vår insats.
    Välkommen åter till oss om du behöver våra tjänster.
  • 2017-01-26

Hanna S skrev om Gigarent
    Har använt Gigarent vid två tillfällen, flyttstädningar båda gångerna. Toppenresultat båda gångerna. Noggranna, bra hemsida och bra priser. Läs mer
    2017-01-27 Veronika E svarar Hanna S
    Hej Hanna.
    Vad kul att du är nöjd med oss.
    Välkommen igen när du behöver vår hjälp :-)
  • 2017-01-26

Ann-louise B skrev om Gigarent
    Uppfyllde inte våra förväntningar överhuvudtaget. Vi få hoppas att det var just den specifik städare som inte kan städa, annars är det riktigt sorgligt. Läs mer
    2017-01-26 Veronika E svarar Ann-louise B
    Hej Ann-Louise!
    Det var ju tråkigt att du inte tyckte att vi fullgjorde vårt uppdrag till din belåtenhet. =(
    Undrar om vi haft kontakt och rätt ut som blev fel? Vi har ju en 5 dagars garanti som jag verkligen hoppas att du nyttjade? Men det verkar inte så då du inte blev nöjd.
  • Johan F

2016-12-25

Johan F skrev om Gigarent
    Jag använde Gigarent både för flytthjälp och för flyttstädning och det fungerade suveränt bra och till ett förmånligt pris! Killarna som hjälpte till att flytta var snabba, proffsiga och samtidigt försiktiga med våra möbler och lyckades få in hela flyttlasset i en omgång med flyttbilen. Killarna som städade var väldigt duktiga och noggranna så jag kan verkligen rekommendera Gigarent. Läs mer
    2016-12-27 Veronika E svarar Johan F
    Hej Johan!
    Det var ju fint att du blev nöjd med våra tjänster.
    Välkommen åter om du behöver vår hjälp.
  • Göran Å

2016-12-19

Göran Å skrev om Gigarent
    Jättebra bemötta och väldigt bra flyttstädat. Värt varje krona som iofs inte var något överpris.
    Rekommenderas. Läs mer
    2016-12-20 Veronika E svarar Göran Å
    Hej Göran.
    Vad roligt att du blev nöjd med vår tjänst.
    Välkommen igen om du behöver vår hjälp.
  • 2016-12-08

Erik Ä skrev om Gigarent
    Bra flyttstädning - lätt att boka, bra kvalitet i städningen Läs mer
    2016-12-09 Veronika E svarar Erik Ä
    Hej Erik!
    Trevligt att du blev nöjd.
    Du vet vart vi finns om du behöver vår hjälp igen.
  • 2016-12-07

Eva W skrev om Gigarent
    Jag är mycket nöjd med Gigarent. De har gjort ett utmärkt arbete. Läs mer
    2016-12-07 Veronika E svarar Eva W
    Hej Eva!
    Det var ju jätteroligt att du tyckte om vår insats.
    Välkommen att höra av dig igen om du behöver nåt av våra tjänster.
  • Arvid E

2016-12-06

Arvid E skrev om Gigarent
    Jag vill varmt rekommendera Gigarent. Först och främst fick jag ett mycket gott bemötande från dess representant när jag utformade min beställning. Flyttstädningen höll en mycket bra kvalitet- helt utan anmärkningar, personalen gjorde ett noggrant och effektivt jobb. Flytthjälpen var även den mycket bra, effektiv och trevlig personal! Läs mer
    2016-12-07 Veronika E svarar Arvid E
    Hej Arvid!
    Det var mycket glädjande att du blev så nöjd med vår insats på flyttningen och även flyttstädningen.
    Du är så välkommen igen om du behöver vår hjälp.
  • 2016-12-05

Erika H skrev om Gigarent
    bra städning
    men att få ett samtal för "städarna tycker det är skitigt" när det är en flyttstädning. Oproffesionellt? Hela grejen med flyttstäd är ju att man inte städar själv långt innan flytten... Läs mer
    2016-12-05 Veronika E svarar Erika H
    Hej Erika!
    Ibland är det så att det är lite mer att göra än brukligt när vi kommer fram till platsen. Vi är ju en flyttstädfirma, och våra killar städar varje dag och vet när det är lite för mycket att städa än vad det brukar vara. Så om jag får ett samtal från dem så är det oftast av en orsak. ( som kan variera mycket vad saken gäller). Det är för att vi ska ha med oss rätt material och antal personal så de är ombedda att höra av sig om det är nåt som vi måste åtgärda med att ringa in mer folk att städa eller annat. I detta fall kan jag inte veta vad det var, men vi är glada att du blev nöjd över städningen, då det är huvudsaken.
    Och ber om ursäkt för att personalen eller vem det var uttryckt sig stötande mot dig ang statusen innan de började städa.
  • 2016-12-05

Carola H skrev om Gigarent
    Ostrukturerat, fick köra deras personal till bussen, ung Inga lampor och pallar hade dom med vid en flyttstädning... Läs mer
    2016-12-05 Veronika E svarar Carola H
    Hej Carola!
    Vi är en firma som är kvalificerade som ett miljöföretag, och det innebär att personalen åker kommunalt i de flesta fall. Och de har med sig allt i en vagn de har med sig, förlängningsbara skaft, hink, mopp, trasor etc. Och behövs stege eller annan utrustning så ringer dem till mig så ordnar jag med det. Det var ju oerhört snällt av dig att skjutsa dem till bussen. Tack!
    Och beträffande städningen så hoppas jag att du blev nöjd, det är ju huvudsaken.
    Vänligen Veronika
  • 2016-11-30

Eliza C skrev om Gigarent
    Flytt+flyttstädning. Från början gav de sken av att vara mycket trevliga och tillmötesgående. När flyttdagen kom blev det ett helvete. Oprofesionella (började med att de otrevligt krävde att jag skulle fixa någonstans att perkera åt dem), endast en person talade liiite svenska, de klagade gång på gång att vi hade för mycket saker, deras kontaktperson på kontoret skällde (!) ut mig för det!!! Flytten tog två dygn i stället för en dag och vi fick hjälpa till och bära in saker. Vi fick betala mer än avtalat . Tur att man fortfarande kunde nyttja RUT/ROT-avdraget annars hade det blivit åt helvete dyrt! Dessutom glömde de våra cyklar vilket jag fick tjata om, böna och be och påminna gång på gång!!! En av de värsta upplevelser jag haft. Flytt är en känslosam historia i sig, men detta oprofesionella och verkligen superotrevliga och superobahagliga bemötandet har gjort det till en ångestdag jag vill radera från mitt minne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    2016-11-30 Veronika E svarar Eliza C
    Hej Eliza!
    Det låter verkligen inte särskilt trevligt det du skriver. Ledsamt verkligen. Vet ej när detta kunnat vara men känns som längesen. Vi har för några månader sen bytt utan vårat flytt team till helt nya arbetare. Och de sköter sig utan några anmärkningar.
    Och jag som jobbar i bokningen hade kanske inte fått all info ang vad som skulle flyttas eller hur mycket det var. Kan blivit nån missuppfattning mellan dig och mig kanske? Ber om ursäkt så här i efterhand om det var så otroligt obehagligt som du beskriver för så vill vi inte att ni kunder skall känna förstås.
    Flytta skall ju kännas tryggt och glädjefyllt då man vänder blad i sitt liv då vi vet att flytta är en stor omställning i livet.
  • 2016-11-29

Bertil H skrev om Gigarent
    Beställde flyttstädning. Fick instruktioner vad jag behövde göra för att underlätta städningen, tex dra ut kyl och frys. Gjorde allt detta och förklarade också detaljerat hur man kommer åt utsidan av fönstren. Trots detta hade man inte gjort rent under duschkabinen. Inte heller hade man tvättat utsidan av fönsrten. Var tvungen att handleda på plats för att få jobbet gjort. Personalen var rätt sura för mina anmärkningar på arbetet. Läs mer
    2016-11-30 Veronika E svarar Bertil H
    Hej Bertil.
    Det var ju tråkigt att det vart så dålig upplevelse av bemötandet av personalen. Jag vet ej när detta var och vilka som jobbade, men ska ta upp det med personalen. Den senaste tiden har vi bara fått goda vitsord från kunder.
    Vi hoppas att det blev rent till slut och om det uppstår problem så sitter jag bara ett telefonsamtal bort.

Trallbanevägen 16, 134 43 Gustavsberg