Gigarent

Norra Källgatan 26, 722 11 Västerås — Visa karta

Medarbetarna på GigaRent är ambitiösa personer med hög ansvarskänsla och vår erfarenhet inom flytt och städ är stor.

Vi tror att det är ansvarsfull personal med öga för detaljer som ger bäst kvalitet, inte höga priser. Därför håller vi alltid våra priser på en nivå som balanserar mellan kundens budget och våra egna omkostnader.

Vi är verkligen måna om att du som kund får det resultat du förväntat dig och vi lyssnar gärna om det finns specifika önskemål eller behov. Hos oss på GigaRent får du noggrant arbete utfört, till förmånligt pris.

Läs vad 189 kunder tycker om Gigarent

• ERIK T skrev om Gigarent
    De borde heta gigasmuts istället, gör allt annat än rent efter sig vid flyttstäd. Slutade med att vi fick städa själva för att kunna lämna över huset till nya ägare, trots att de varit hos oss två gånger och åtgärdat. Veronica är trevlig men bollar tyvärr över till sin chef som är otroligt otrevlig och helt omöjlig att ha att göra med. Chefen är inte alls tillmötesgående trots att de tog sönder vår köksblandare vid städ. Nu vill de inte betala och har skickat faktura trots att allting inte är löst. De debiterar även för fler timmar än vad själva flytten varat. Dessutom slängde de massor med eget skräp på vårt släp som stod på tomten. En riktig buffel och båg firma som inte vet alls vad de håller på med, städa kan de då inte!! AKTA ER FÖR DEM!! är något fel får man endast ha kontakt med chefen Maen som är otroligt otrevlig och helt omöjlig att diskutera med då de inte alls vill ta på sig kritik om urusel städning och att de tagit sönder blandaren som de inte vill betala för. SKULLE ALDRIG NÅGONSIN REKOMMENDERA DETTA FÖRETAG TILL NÅGON! Läs mer
  • Päivi T
    Päivi T skrev om Gigarent
    Anlita aldrig Detta företag. Riktig lurendrejeri företag. De var hos oss två ggr för flyttstäd Och det såg fortfarande inte rent ut. De använder flottig trasa till hela huset, tog sönder blandaren i köket och vägrar ersätta den. Vid flytt röker de i bilen och fimpar på tomten. De debiterar även för tiden de är på lunch utan att jobba och när de står och röker då och då. Riktigt otrevlig och hotfull chef och vd. Akta er för dem!! Läs mer
  • Mika F
    Mika F skrev om Gigarent
    Giganrent hade sönder karmen på vårt fönster efter fönstertvätt vid flyttstädning och nekat till vållande, vill ej betala för snickaren och har försökt kohandlat med mindre om pris för laga alternativt att vi ska utnyttja vår hemförsäkring pga er egen är på 9000kr. Det går inte att göra säger IF när Gigarent har vållat skadan. Chefen håller sig på avstånd via medarbetare och nås endast efter kl 17:00?!!! I skrivande stund återstår att se ifall ni tar ert ansvar och står för reparationen nu när vi har fått hitta snickare åt er som erbjuder sig laga fönstret som min fru har hållt på käbblat med er om. Ps Veronica på kontoret ör dock väldigt tillmötesgående, trevlig skall sägas men det är hennes chef som har befogenheterna... Läs mer
    2018-10-05 Veronika E svarar Mika F
    Hej Mika. Ja det vart en mycket tråkig historia detta, och din fru har jag haft kontakt med. Det sista vi bestämde var att hon skulle ge oss kontakt uppgifter till snickaren så vi kunde ta över detta , då din fru skulle resa bort. Men det har vi inte fått. Vi får ordna detta på annat vis då.
    Tack för att ni mitt i allt krångel tycker att ni fått bra bemötande av mig. Tack!
    2018-10-06 Mika F svarar Veronika E
    Hej Veronica, ja igår fredag var det en snickare från er som var på plats men han hade sagt att fönstret är gammalt vilket är korrekt eftersom alla fönster är orginal fönster, men de var fortfarande intakta. Han skulle titta på få fram reservdelar på måndag ifall jag fått info korrekt från nya ägaren som ringde mig och berättade? Ägaren sa till mig att någon hos er sagt att tre gångjärns skruvar var lossade och det är inte ni som har gjort detta men det var faktiskt er egen personal som lossade på skruvarna när ni inspekterade i veckan för att kunna putta tillbaka fönstret, nya ägaren såg det med egna ögon.....Ja vi/nya ägaren vill inte höra mer om att ni inte har gjort något tack....Hör jag ingenting så utgår vi från att er snickare löser detta nästa vecka. Fönster ställningen som vi ordnat till er blir kvar tills snickaren är klar och vi hämtar tillbaka den när ägaren är nöjd med reparationen. Mvh Mika
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Veronica O skrev om Gigarent
    Skulle aldrig rekommendera detta företag. Anlitade dom för flyttstädning o flytt. Ställde till stora problem för mej pga uselt städ. Skulle kalla detta företag för ren bluff!! Varning. Köparna av min bostad ville inte ens ha tbx dom i bostaden för ytterligare städ. Dom säljer sig bra med text o ord men utföra ett gott arbete tror jag knappast. Riktigt Oseriöst!😱 Läs mer
    2018-09-26 Veronika E svarar Veronica O
    Hej Veronica.
    Det var ju tråkigt att du tycker det. Vet ej vad som kunnat göra er så missnöjd? Vi har ju många återkommande kunder och vi har ju våran städgaranti som gäller 5 dgr från städdagen. Och det låter inte som att den utnyttjades, och det var ju synd.
  • Hilevi A skrev om Gigarent
    Bokat flytthjälp, vi var två familjer som använde Gigarent vid ett lägenhetsbyte.
    Veronika var mycket flexibel och hjälpsam. Det var rätt rörigt med två familjer som delade på samma flyttfirma och kanske inget som vi gör om - men Gigarent jobbade på hela dagen och gjorde även en extra avstickare för att hämta möbler åt mig. Mycket hjälpsamma och sjyssta. Läs mer
    2018-09-04 Veronika E svarar Hilevi A
    Hej Hillevi. Tack så mycket. Det flöt på bra ändå tyckte personalen, och vi tackar för att du bokade oss. Du är välkommen att återkomma till oss om du behöver vår hjälp igen.
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Gigarent
    Jag är make till Scarlet som skrev och är inte nöjd med servicen från Gigarent. Dåligt utförd städning och jag fick ringa dem när de hade lovat att återkomma till mig. När hon äntligen kom tillbaka till mig (idag), efter att jag hade skickat ett sms, då med ”erbjudandet” om renoveringsstädning som vi skulle betala 2750:- för och dem skulle också åtgärda sakerna som inte var gjorda första gången. Det låter skumt och vi tänkte det var bäst att varna folk här istället. Vi ska ta in nån annan som får fixa vad dem har redan fått betalt för. Vi har inte gjort nånting fel överhuvudtaget.
    Mvh Patrik, inte Peter! Läs mer
  • Scarlet J
    Scarlet J skrev om Gigarent
    Gigarent was hired for flyttstädning of the house we bought. There were cobwebs left in the corners, a dead fly in the bathroom on the floor, dust in the vents, cabinet fronts dirty as well as door knobs and even more. We called to have the guarantee honored but wanted them to come the week after as we started renovations. They offerred to do our renovation cleaning with only a 750:- rebate after we had to call them twice. I refuse to let these people clean our house. They are cheap for a reason because their service is terrible. Stay far away!!! Not happy ... Läs mer
    2018-08-16 Veronika E svarar Scarlet J
    Hello, today, we have been in contact with your partner / husband Peter and submitted a proposal for building cleaning, then we wanted to clean up what was missing under the warranty. But found that it might be better that we cleaned up after the renovation. It was actually Peter's idea. But instead of telling us that it was not acceptable with the discounted price, you would write here instead. You are really disappointed. Why did not you contact us and disrupted this? Sad that you did it to us.
    // Veronika , GigaRent
  • Mia V
    Mia V skrev om Gigarent
    Jag är supernöjd! På 6 timmar flyttade de allt i vårt radhus och förråd och lastade inte det perfekt i både hus och nytt förråd.
    Inget gick sönder.
    De var trevliga och var mycket noga med att det blev som vi ville ha det. Läs mer
  • Jens N
    Jens N skrev om Gigarent
    Fick precis det jag blivit lovad och dessutom snabbare utfört än vad som sas från början 👍🏼 Läs mer
  • Fredrik E skrev om Gigarent
    Fönsterputs.
    ............................................................ Läs mer
  • Annika E skrev om Gigarent
    Vi var väldigt nöjda av både flyttstädning och flytthjälp.👌🏽 Läs mer
  • Ella T
    Ella T skrev om Gigarent
    Kom i god tid, utförde arbetet noggrant. Trevlig attityd hos personalen och fantastisk service på kontoret! Använde både flytt och städhjälp och är väldigt nöjd med Gigarents tjänster. Läs mer
  • Henrik P skrev om Gigarent
    Bra service, bra pris. Gillar att de var flexibla. Läs mer
  • Sarah J skrev om Gigarent
    Otroligt missnöjd med Gigarents flyttstäd. Företaget anlitades av säljaren till vår lägenhet som vi köpt. Tyvärr har garantitiden löpt ut och ingen åtgärd kommer att tas. Den städning som utförts i lägenheten är inte en flyttstädning. Fläckar på väggarna, smuts och fläckar på kakel och golv i badrummet. Det är mycket smuts och damm på listerna. Kladdiga handtag, smuts på frysens nederkant. Befintlig lampa i köket är riktigt flottig av stekos och smuts hänger ned. Anlita inte dessa om du vill att det ska bli rent. Att få komma till sitt nya hem och behöva se detta, det är minst sagt otrevligt. Det är riktigt äckligt. Läs mer
    2018-04-26 Veronika E svarar Sarah J
    Hej Sarah.
    Enligt dem som lämnad ifrån sig bostaden/sålde den till dig hade informerat ang 5 dagars garantin. Det är upp till dig som kund att höra av dig till oss inom de 5 dagarna. Du hörde av dig efter längre tid. Därav att vi inte kom tillbaka och åtgärdade.
    Vi tar alltid vårt ansvar att återkomma. Men i detta fall kan vi inte veta om det är vi som ej städat rent ordentligt eller att det uppkommit efteråt då garanti tiden löpt ut. 5 dagar är ändå mkt generöst då många har 1-2 dagar bara.
    MVH Veronika , GigaRent
  • Johan H
    Johan H skrev om Gigarent
    Vi anlitade Gigarent för flyttstädning, vi vart väldigt nöjda med denna städning, vi kommer använda Gigarent igen om vi någon gång flyttar igen.
    Rekommenderar verkligen Gigarent till er andra som letar efter bra företag. Läs mer
    2018-03-12 Veronika E svarar Johan H
    Hej Johan.
    Jättekul att du blev så nöjd. :-D
    Du är så välkommen att kontakta oss igen.

• Daniel I
    Daniel I skrev om Gigarent
    Bokning och betalning var mycket smidigt. Flyttstäd och flytthjälp var väldigt bra, klart över förväntan.
    Trevlig personal både på städet och på flytthjälp.
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2018-03-07 Veronika E svarar Daniel I
    Hej Daniel.
    Vad roligt att du blev nöjd med både jobbet och personalen.
    Välkommen till oss igen om du behöver vår hjälp.

// Veronika , GigaRent
  • Nathalie skrev om Gigarent
    Fick hjälp med flyttstädning av George på Gigarent och är väldigt nöjd! Lägenheten blev skinande ren - den såg nästan nyrenoverad ut när han var klar. Mycket ordentligt gjort och jag kommer att beställa städning från Gigarent igen nästa gång jag flyttar. Kommer även att rekommendera dem till vänner och familj. :-) Läs mer
    2018-02-26 Veronika E svarar Nathalie
    Hej Nathalie.
    Tack så mycket.
    Jätte roligt att du blev så nöjd.
    Vi ser fram emot att få hjälpa dig, dina vänner och bekanta i framtiden.

• Birgitta H skrev om Gigarent
    Hej, Vi hade flyttstädning igår av vårt tre våningars hus i Huddinge av medarbetare från Gigarent. Huset var välstädat och doftade rent . Känns bra att lämna över ett välstädat hus till våra nya ägare. Kan varmt rekommendera Gigarent.

Mvh Birgitta/Rickard Hübinette Läs mer
  • Martin T
    Martin T skrev om Gigarent
    Mycket bra team som hjälpte oss att flytta - punktliga och organiserade. Läs mer
    2017-12-18 Veronika E svarar Martin T
    Hej Martin.
    Vad roligt att du blev så nöjd.
    Välkommen åter om du eller dina vänner/släkt behöver vår hjälp.

// Veronika, GigaRent
  • Carolina L skrev om Gigarent
    Anlitade Gigarent för min flyttstädning och har ingenting att anmärka på. Supergulliga killar som gjorde ett bra jobb. Mycket nöjd! Läs mer
  • Mia D skrev om Gigarent
    Ett jättebra bemötande och otroligt bra städat, bekräftat av våra köpare som var mycket nöjda. Personalen var positiva och tillmötesgående och från kontakt till slut jättebra. Tydlig och bra information och genomgång av avtalet och offerten. Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Mia D
    Hej Mia!
    Vad fint att du fick en sån fin helhetsupplevelse av mig i bokningen och mina medarbetare som städar m.m.
    Välkommen åter.
  • Malin L
    Malin L skrev om Gigarent
    Mkt bra! Har verkligen inget att klaga på. 5+ Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Malin L
    Hej Malin.
    Jättekul att höra att du blev nöjd med vår tjänst.
    Välkommen åter om du eller dina vänner behöver flytt eller städhjälp?
  • Lotta L skrev om Gigarent
    Väldigt bra och billigt var företaget! Läs mer
    2017-01-30 Veronika E svarar Lotta L
    Hej Lotta,
    Vad härligt att du blev nöjd med vår insats.
    Välkommen åter till oss om du behöver våra tjänster.
  • Hanna S skrev om Gigarent
    Har använt Gigarent vid två tillfällen, flyttstädningar båda gångerna. Toppenresultat båda gångerna. Noggranna, bra hemsida och bra priser. Läs mer
    2017-01-27 Veronika E svarar Hanna S
    Hej Hanna.
    Vad kul att du är nöjd med oss.
    Välkommen igen när du behöver vår hjälp :-)
  • Ann-louise B skrev om Gigarent
    Uppfyllde inte våra förväntningar överhuvudtaget. Vi få hoppas att det var just den specifik städare som inte kan städa, annars är det riktigt sorgligt. Läs mer
    2017-01-26 Veronika E svarar Ann-louise B
    Hej Ann-Louise!
    Det var ju tråkigt att du inte tyckte att vi fullgjorde vårt uppdrag till din belåtenhet. =(
    Undrar om vi haft kontakt och rätt ut som blev fel? Vi har ju en 5 dagars garanti som jag verkligen hoppas att du nyttjade? Men det verkar inte så då du inte blev nöjd.
  • Johan F
    Johan F skrev om Gigarent
    Jag använde Gigarent både för flytthjälp och för flyttstädning och det fungerade suveränt bra och till ett förmånligt pris! Killarna som hjälpte till att flytta var snabba, proffsiga och samtidigt försiktiga med våra möbler och lyckades få in hela flyttlasset i en omgång med flyttbilen. Killarna som städade var väldigt duktiga och noggranna så jag kan verkligen rekommendera Gigarent. Läs mer
    2016-12-27 Veronika E svarar Johan F
    Hej Johan!
    Det var ju fint att du blev nöjd med våra tjänster.
    Välkommen åter om du behöver vår hjälp.
  • Göran Å
    Göran Å skrev om Gigarent
    Jättebra bemötta och väldigt bra flyttstädat. Värt varje krona som iofs inte var något överpris.
    Rekommenderas. Läs mer
    2016-12-20 Veronika E svarar Göran Å
    Hej Göran.
    Vad roligt att du blev nöjd med vår tjänst.
    Välkommen igen om du behöver vår hjälp.
  • Erik Ä skrev om Gigarent
    Bra flyttstädning - lätt att boka, bra kvalitet i städningen Läs mer
    2016-12-09 Veronika E svarar Erik Ä
    Hej Erik!
    Trevligt att du blev nöjd.
    Du vet vart vi finns om du behöver vår hjälp igen.
  • Eva W skrev om Gigarent
    Jag är mycket nöjd med Gigarent. De har gjort ett utmärkt arbete. Läs mer
    2016-12-07 Veronika E svarar Eva W
    Hej Eva!
    Det var ju jätteroligt att du tyckte om vår insats.
    Välkommen att höra av dig igen om du behöver nåt av våra tjänster.
  • Arvid E
    Arvid E skrev om Gigarent
    Jag vill varmt rekommendera Gigarent. Först och främst fick jag ett mycket gott bemötande från dess representant när jag utformade min beställning. Flyttstädningen höll en mycket bra kvalitet- helt utan anmärkningar, personalen gjorde ett noggrant och effektivt jobb. Flytthjälpen var även den mycket bra, effektiv och trevlig personal! Läs mer
    2016-12-07 Veronika E svarar Arvid E
    Hej Arvid!
    Det var mycket glädjande att du blev så nöjd med vår insats på flyttningen och även flyttstädningen.
    Du är så välkommen igen om du behöver vår hjälp.
  • Erika H skrev om Gigarent
    bra städning
    men att få ett samtal för "städarna tycker det är skitigt" när det är en flyttstädning. Oproffesionellt? Hela grejen med flyttstäd är ju att man inte städar själv långt innan flytten... Läs mer
    2016-12-05 Veronika E svarar Erika H
    Hej Erika!
    Ibland är det så att det är lite mer att göra än brukligt när vi kommer fram till platsen. Vi är ju en flyttstädfirma, och våra killar städar varje dag och vet när det är lite för mycket att städa än vad det brukar vara. Så om jag får ett samtal från dem så är det oftast av en orsak. ( som kan variera mycket vad saken gäller). Det är för att vi ska ha med oss rätt material och antal personal så de är ombedda att höra av sig om det är nåt som vi måste åtgärda med att ringa in mer folk att städa eller annat. I detta fall kan jag inte veta vad det var, men vi är glada att du blev nöjd över städningen, då det är huvudsaken.
    Och ber om ursäkt för att personalen eller vem det var uttryckt sig stötande mot dig ang statusen innan de började städa.
  • Carola H skrev om Gigarent
    Ostrukturerat, fick köra deras personal till bussen, ung Inga lampor och pallar hade dom med vid en flyttstädning... Läs mer
    2016-12-05 Veronika E svarar Carola H
    Hej Carola!
    Vi är en firma som är kvalificerade som ett miljöföretag, och det innebär att personalen åker kommunalt i de flesta fall. Och de har med sig allt i en vagn de har med sig, förlängningsbara skaft, hink, mopp, trasor etc. Och behövs stege eller annan utrustning så ringer dem till mig så ordnar jag med det. Det var ju oerhört snällt av dig att skjutsa dem till bussen. Tack!
    Och beträffande städningen så hoppas jag att du blev nöjd, det är ju huvudsaken.
  • Eliza C skrev om Gigarent
    Flytt+flyttstädning. Från början gav de sken av att vara mycket trevliga och tillmötesgående. När flyttdagen kom blev det ett helvete. Oprofesionella (började med att de otrevligt krävde att jag skulle fixa någonstans att perkera åt dem), endast en person talade liiite svenska, de klagade gång på gång att vi hade för mycket saker, deras kontaktperson på kontoret skällde (!) ut mig för det!!! Flytten tog två dygn i stället för en dag och vi fick hjälpa till och bära in saker. Vi fick betala mer än avtalat . Tur att man fortfarande kunde nyttja RUT/ROT-avdraget annars hade det blivit åt helvete dyrt! Dessutom glömde de våra cyklar vilket jag fick tjata om, böna och be och påminna gång på gång!!! En av de värsta upplevelser jag haft. Flytt är en känslosam historia i sig, men detta oprofesionella och verkligen superotrevliga och superobahagliga bemötandet har gjort det till en ångestdag jag vill radera från mitt minne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    2016-11-30 Veronika E svarar Eliza C
    Hej Eliza!
    Det låter verkligen inte särskilt trevligt det du skriver. Ledsamt verkligen. Vet ej när detta kunnat vara men känns som längesen. Vi har för några månader sen bytt utan vårat flytt team till helt nya arbetare. Och de sköter sig utan några anmärkningar.
    Och jag som jobbar i bokningen hade kanske inte fått all info ang vad som skulle flyttas eller hur mycket det var. Kan blivit nån missuppfattning mellan dig och mig kanske? Ber om ursäkt så här i efterhand om det var så otroligt obehagligt som du beskriver för så vill vi inte att ni kunder skall känna förstås.
    Flytta skall ju kännas tryggt och glädjefyllt då man vänder blad i sitt liv då vi vet att flytta är en stor omställning i livet.
  • Bertil H skrev om Gigarent
    Beställde flyttstädning. Fick instruktioner vad jag behövde göra för att underlätta städningen, tex dra ut kyl och frys. Gjorde allt detta och förklarade också detaljerat hur man kommer åt utsidan av fönstren. Trots detta hade man inte gjort rent under duschkabinen. Inte heller hade man tvättat utsidan av fönsrten. Var tvungen att handleda på plats för att få jobbet gjort. Personalen var rätt sura för mina anmärkningar på arbetet. Läs mer
    2016-11-30 Veronika E svarar Bertil H
    Hej Bertil.
    Det var ju tråkigt att det vart så dålig upplevelse av bemötandet av personalen. Jag vet ej när detta var och vilka som jobbade, men ska ta upp det med personalen. Den senaste tiden har vi bara fått goda vitsord från kunder.
    Vi hoppas att det blev rent till slut och om det uppstår problem så sitter jag bara ett telefonsamtal bort.
  • Andrea S skrev om Gigarent
    Gigarent anlitades för flyttstädning av vårt hus våren 2015. Deras städning var under all kritik. Vi fick börja med att städa in oss i huset.
    Exempelvis fanns det spindelväv kvar uppe i hörnen i taket. Spisluckan var inte rengjord utan såg gräslig ut. Då förra ägarna hade en hund var samtliga dörrar, dörrposter och element gråa av smuts vilket inte torkats. Väggarna vid diskhon i köket var smutsiga av stänk från diskmaskinen etc.
    Jag tog kort på detta och kontaktade Gigarent. Jag fick prata med en riktigt otrevlig kvinna som bara talade om att de inte tänker ta ansvar för detta eftersom antalet dagar för reklamation gått ut (vi flyttade inte in förrän ca 1 vecka efter att städningen gjorts och upptäckte det därför inte.
    Det var först när jag blev förbannad och talade om för henne att de som företag för sin egen skull borde vara intresserade av att veta vilket extremt dåligt jobb deras städare gör, oavsett om de tänker åtgärda det eller inte, som hon till slut i alla fall lyssnade på vad jag hade att säga. Jag fick dock knappt en ursäkt hällande detta. Skulle inte rekommendera någon att anlita detta företag för ni kommer ändå att få städa på egen hand. Jag har anlitat andra städfirmor både innan och efter detta och varit supernöjd, så kommer aldrig mer att anlita Gigarent. Läs mer
    2016-11-28 Veronika E svarar Andrea S
    Hej Andrea!
    Det var ju hemskt tråkigt att det blev en sån dålig upplevelse av vårt uppdrag. Vi har en generös "nöjd kund garanti" som sträcker sig 5 dgr från städtillfället. Och det är ju upp till er kunder att försöka hålla er till den. Och den som bott där innan borde ha informerat er. Dessutom så besiktar alltid den som betalar/beställer tjänsten direkt efter medan personal är kvar på plats. Och han/hon borde ha påpekat att det ej var rent om det var så du uppfattade det. Men visst, kunde ha hanterat det bättre säkert. Och så klart tar vi emot kritik på ett bra sätt då vi vill bara ha nöjda kunder. Och vi har mycket nöjda kunder, och tråkigt att du inte blev en av dem.
  • Katarina P skrev om Gigarent
    Vi har använt Gigarent flera gånger och har alltid blivit otroligt nöjda!
    Bra kontakt, snabbt svar på offertförfrågan, och de
    är väldigt noggranna med sin städning!
    Det finns ingenting att klaga på! Läs mer
    2016-11-28 Veronika E svarar Katarina P
    Hej Katarina!
    Jätteskoj att du alltid blir lika nöjd med oss.
    Du är så välkommen att höra av dig igen när du behöver oss igen.
  • Johanna N skrev om Gigarent
    Rekommenderas!! Kom i tid och gjorde ett jättebra jobb!! Läs mer
    2016-11-24 Veronika E svarar Johanna N
    Hej Johanna!
    Vad kul att du vart nöjd med oss.
    Ser fram emot att förhoppningsvis få hjälpa dig eller dina vänner i framtiden. ;-)
  • Ann-catrin L skrev om Gigarent
    Fantastiskt bra. Jättefin service. Läs mer
    2016-11-23 Veronika E svarar Ann-catrin L
    Hej Ann-Catrin.
    Tack för att du anlitade oss och glad att du blev nöjd.
    Välkommen åter om du behöver våra tjänster.
  • Erik B skrev om Gigarent
    Vi var fullt nöjda med Gigarent på en skala 1-10 blir de 10. Läs mer
    2016-11-21 Veronika E svarar Erik B
    Hej Erik!
    Det var mycket roligt att du blev nöjd med vår tjänst.
    Välkommen att kontakta oss igen om det skulle vara så att du behöver oss.
    Vi fixar inte bara flyttar o flyttstädar. ;-)
  • Yvonne R skrev om Gigarent
    Det var andra gången jag anlitade Gigarent för en städning. För 1,5 år sen var det flyttstädning, och nu bad vi de att tvätta fönster i trapphuset på vår bostadsrättsförening.
    Jobbet var båda gånger perfekt gjort. Sen är det alltid ett väldigt trevligt och professionellt bemötande. Jag är supernöjd och kan rekommendera dem! Läs mer
    2016-11-21 Veronika E svarar Yvonne R
    Hej Yvonne!
    Tack så mycket för att du anlitar oss till olika uppdrag. Vi ser fram emot att få hjälpa dig igen.
  • Riaz S skrev om Gigarent
    100% Nöjd
    Riaz Silvan
    2016 11 17 Läs mer
    2016-11-17 Veronika E svarar Riaz S
    Tack så mycket Riaz. Kul att du blev nöjd med vår insats. Du är välkommen igen om du behöver våra tjänster.
    Vänligen Veronika, GigaRent
  • Helena F skrev om Gigarent
    De kom i tid, dock var det svårt att kommunicera då de ej pratade svenska. Hade några saker att ta upp. De började inte städa ditekt fast jag försökte visa dem. Väntade nästan en timme. Vår frys skulle tömmas när vi åkte för vi hade en hel dag att vänta så bad dem att ta den sist men vägrade... Stod å väntade på frysen. Försökte kommunicera att de kunde börja städa på de andra143 kvm, men icke, de städade inte för än frysen var avstängd. Inte så bra. Detta hade jag sagt innan de kom. Läs mer
    2016-08-29 Veronika E svarar Helena F
    Hej Helena!
    Det var ju inte så bra att de inte gjorde som du bad dem. Om frysen inte är avfrostad så tar det ju tid, men som sagt de hade ju kunnat vänta om det är som du säger ett heldagsjobb att städa. De hade kunnat avvaktat utan att krångla. Du skulle har ringt mig här i bokningen så hade jag kommunicerat med dem.
    Hoppas för övrigt att du blev nöjd med resultatet.
    MVH Veronika, GigaRent
  • Margot H skrev om Gigarent
    Helt ok. Höll tiden och det var rent.
    Helt ok. Höll tiden och det var rent.
    Helt ok. Höll tiden och det var rent. Läs mer
    2016-06-17 Veronika E svarar Margot H
    Hej Margot!
    Fint att du blev nöjd.

Välkommen åter till oss.

// vänligen Veronika
  • Staffan N skrev om Gigarent
    Tre fantastiskt duktiga killar städade vårt hus inför överlämnandet till de nya ägarna, så noggrant och ordentligt hade jag inte väntat mig - i minsta detalj. De nya ägarna var imponerade!
    Varmt rekommenderat! Läs mer
    2016-06-14 Veronika E svarar Staffan N
    Hej Staffan!
    Jättekul att ni bägge var så nöjda.
    Välkommen igen till oss om ni behöver hjälp med några av våra tjänster.

Vänligen Veronika , GigaRent
  • Heli L skrev om Gigarent
    Snabbt och proffsigt bemötande.
    Jag anlitade Gigarent för flyttstädning, de gjorde ett jättebra jobb. Kan verkligen rekommendera Läs mer
    2016-05-23 Veronika E svarar Heli L
    Hej Heli!
    Vad bra att du blev nöjd med städningen.
    Vi hjälper dig gärna igen om du behöver någon av våra olika tjänster inom flytt o städ.
  • m skrev om Gigarent
    Städningen bra men, anlitade dem även för flytthjälp och de hade inte med några lådor eller förpackningsmaterial. Vi fick åka och handla lådor åt dem och låna ut kläder och filtar till packningen. Men det värsta är att våra fina, gamla champagneglas i kristall "försvann" i flytten. Läs mer
    2016-05-09 Veronika E svarar m
    Hej Maria!
    Fint att städningen var bra. Men ang kartongerna så skulle kund stå för dem själv. Därav att vi inte hade några med oss av vad jag kan läsa mig till i bokningen så här långt efteråt. Om det skulle ha önskats kartonger så skulle kund ha fått hyra dem av oss. Och filtar finns alltid i bilen, men det var mycket fint att ni som kund kunde bistå med skydd över möbler då de filtar vi har ej räckte. ( vi emballerar inte möbler om inte kund bokar det. Tex bubbelplast etc . Men vi har alltid filtar för att skydda och täcka så gott det går).
    Champange glasen är en mycket mycket tråkig historia som vi ej vet hur detta gått till. Vi har ju fört dialog om dem med dig Maria och det som vi kom fram till var att du skulle kontakta försäkringsbolaget. Vad vi förstår så är de ej försäkrade och det är ju inte bra med tanke på att de tydligen var värda mycket. Vi har kontaktat en jurist och för rådfrågan och de menade på att om en kund har mycket värdefulla möbler, glas etc så måste detta meddelas oss vid offert, så kan vi se om vi som flyttfirma vill ta jobbet, då det innebär en risk för oss att ev stå för skadan om en olycka sker. Men det hade inte heller gjorts. Vi beklagar verkligen att glasen är borta, men tyvärr så finns inga bevis på att du ägt dem, och det är det helt tokiga i denna historia. Och det är ett nederlag för oss att du som kund inte blev helt nöjd med oss. Då vi strävar efter nöjda kunder och detta tog iallafall hårt på mig, jag som sitter i bokningen, önskade att glasen kom fram men det verkar ej som de gjort det då du tar upp det här så långt efteråt.
  • Tom S skrev om Gigarent
    Snabbt, enkelt, bra pris och väl utfört jobb. Läs mer
    2016-05-04 Veronika E svarar Tom S
    Hej Tom!
    Det var kul att allt funkade bra och att du blev nöjd.
    Hör av dig igen om du behöver ngn av alla våra andra tjänster, du är välkommen!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Gigarent
    Snabbt svar på frågor, städade ok men fick göra om ett par saker som köparen inte var nöjd med. Bra pris och kontakt i övrigt. Läs mer
    2016-05-04 Veronika E svarar Henrik L
    Hej Henrik!
    Kul att du blev nöjd, men jag blir frågande till att du inte utnyttjade vår nöjd kund garanti?
    Inte ska du behöva stå och städa efter oss, vi kommer inom 5 dgr fr att du hört av dig/eller den nya ägaren om det är nåt som ej är tillfredställande rent, Men det ska inte ha gått mer än 5 dgr från städtillfället. Ville bara informera dig ifall du missade det. Vi vill bara ha nöjda kunder.
    Hoppas att vi hörs igen om du behöver vår hjälp.
  • Kenneth K
    Kenneth K skrev om Gigarent
    Helt ok... .... .. . . ................... Läs mer
  • Richard L skrev om Gigarent
    Smidigt och trevligt bemötande vid beställning. Utmärkt leverans av städ och flytthjälp. Fastighetsägaren genomförde flyttbesiktning och förklarade sig mycket nöjd. Läs mer
    2016-05-03 Veronika E svarar Richard L
    Hej Richard!
    Alltid lika kul att få respons på att vi utför ett bra jobb, jag som bokar och våra anställda ute på fältet.
    Ser fram emot att få hjälpa dig ev i framtiden, eller dina vänner.

Norra Källgatan 26, 722 11 Västerås