Alla kategorier Restaurang Uppsala Knivsta Grekens Taverna & Bar HB

Centralvägen 8, 741 40 Knivsta — Visa karta

Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM
Nytorget 6
Mattias T:
Bra mat och trevlig stämning, men personalens servicegrad skulle kunna snäppas upp så att man som kund känner sig mer sedd och uppskattad.

Läs vad 6 kunder tycker om Grekens Taverna & Bar HB

• Andreas X
    Andreas X skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    Bra kött.
    Dåligt tillagad potatis, ofta halvrå.
    Lång väntetid: 45-90min.
    Stressad och ofta otrevlig personal, ser ofta sura ut.
  • terese t
    terese t skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    bästa grekmaten !!!
    bästa priserna !!!

men .... jag saknar den grekiska musiken
    och mera tända ljus !!

Annars superbra !
  • Annonym A
    Annonym A skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    Bra bemötande, bra service, underbar mat. Verkligen prisvärda produkter.
  • Joel K
    Joel K skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    Med exceptionellt bra bemötande och utsökt mat så får Grekens Taverna högsta betyg. Interiören är snäppet över ordinär när det gäller grekisk-inspirerade restauranger men det är just det man vill ha.

Mys-faktorn är mellan okey och mycket bra. Skillnaden mellan betygen är beroende på hur många som dinerar samtidigt och samt hur pratglada dem är.

Menyn är kort och gott klockren. Men det stora minuset för restaurangen är läget tyvärr, för alla som inte är Knivsta-boende så kanske man åker till en Uppsala-förort bara för att äta grekiskmat och blicka ut på något som ska föreställa en tågstation och en förfallen lada.

Men i det stora hela är det faktiskt värt den där lilla extra bilturen även om man inte bor i Knivsta med omnejd, i alla fall om du gillar grekiskt annars kan du gå till "mojjen" 200m. bort.

-----------------------------------------------

Senaste gången jag var där, var i januari 09. Då fick jag inte alls bra bemötande, vi hade bokat bord och fick vänta überlänge på maten. Maten var god det måste påpekas så för den saken skull så får den betyget 2. Dock -3 i betyg. Pga att de hade inställningen "ska ni inte gå snart så vi kan få in mer folk?". Varför fick jag den känslan? Jo de kom till oss och frågade "ska ni gå snart?" pratandes i telefon, uppenbarligen med någon som ville boka bord snart. Det var högst otrevligt måste jag säga. Då hade vi knappt suttit där i 20 min med maten. Sen att de hade räknat med att vi inte suttit så länge som vi gjorde är just deras fel eftersom det tog ja sisådär en timme innan vi fick vår mat!

Så snart de "tvingat" fram ett "ja vi ska nog gå snart" så lade de en bokningslapp på bordet där det stod namnet på de som skulle komma. Högst otrevligt måste jag medge.

Men det går ju beställa mat och man kan gå dit där det inte är för mkt folk för då är det riktigt bra måste jag medge, även om man uppenbarligen inte kan hantera när det blir för mkt.

Så betyget:
    Maten ++++
    Bemötandet +
    Stämningen ++
    Miljön ++
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    Underbara pizzor, personalen trevlig.
  • Catharina E
    Catharina E skrev om Grekens Taverna & Bar HB
    Att första intrycket är det som avgör bör man sätta åt sidan just här.
    Vad som utifrån är en vanlig röd villa med vita knutar är inuti en grym grekisk bifteki i princip.
    Restaurangen i sig är inte mycket att hänga i gran, med stora mörkbrunbetsade balkar i tak och på väggar, lite kultiga grekiska souvenirer sporatiskt utplacerade och upphängda, blåvitrutiga dukar, levande ljus och lite lagom trångt.

Menyerna har många val, och kan man inte bestämma sig finns ihopplock av flera rätter.

Att äta på Grekens är lite i smakupplevelsen som att sitta på ett grekiskt turisthak. Köttet har den där sköna kolgrillssmaken och portionerna är väl tilltagna.

Personalen är väl lite sisådär, men har man tur kikar man in på en av ägarens bra dagar och man kan råka få en aperitif på huset.
    Simon, Simon, Andreas, Andreas gillar detta

Centralvägen 8, 741 40 Knivsta