Alla kategorier Trafikskola Västmanland Västerås Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, 721 31 Västerås — Visa karta

Boka tid Vi bekräftar snarast via SMS
Be om offert
Är det dags att ta körkort? I så fall är du varmt välkommen till oss på Hässlö trafikskola i Västerås. Vi erbjuder en heltäckande körkortsutbildning och i den kombinerar vi både praktiska körlektioner och teori. Du kan även få intensivkurser för både personbil och MC med inkluderat boende här på skolan.

Utöver detta har vi egen halkbana samt erbjuder släpvagnsutbildningar till dig som vill. Önskar du hellre ta körkortet i din egen takt finner vi såklart en lösning på det också.

Kontakta oss så berättar vi mer!
Mån-Tor: 07:00-16:45
Fre: 09:30-13:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 245 kunder tycker om Hässlö Trafikskola Västerås

• Martin W
    Martin W skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Per är en fantastisk lärare och hela skolan är mycket bra. Rekommenderas.
  • Michael J
    Michael J skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Lättsamt och mycket roligt. Personalen kan verkligen sitt jobb och man längtade efter varje lektion.
  • Anders K
    Anders K skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Hög kvalitet! Lämnar lite att önska.
  • Morgan B
    Morgan B skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Grymt bra körskola med mkt kompetent och väldigt trevlig personal. Bra boende å fräscha fordon. Kan varmt rekomenderas.
  • Hanna E
    Hanna E skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag är supernöjd! Både med upplägget av kursen och hur väl lärarna lärde ut. Rekommenderar alla att ta sitt körkort på Hässlö trafikskola :)
  • Anton G
    Anton G skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra kurs med bra lärare.
  • Jonas M
    Jonas M skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra engagerad och flexibel personal avkopplad inställning som ledde till bra personligt resultat
  • Robin B
    Robin B skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Klockren vecka, kom dit på söndagen (kvällen) lastade in matvaror. Gick upp klockan 06:30 dagen efter och hade sedan min första lektion 07:20. Blev för det mesta 4 timmar körlektioner per dag och läste teorin på plats resterande tid. Hade inte pluggat något eller ens öppnat böckerna innan.

Chillade och lagade mat på kvällen givetvis, och snackade skit med rumskompisen samt diskuterade livets mening (att åka hoj givetvis).

På torsdag skrev jag teoriprovet på morgonen och körde på e.m. ut i trafiken som sista lektion.

Hade då avklarat riskutbildningarna, teori och allt annat. Kvar vara bara uppkörning som jag gjorde i Örebro.

Sitter nu nöjd med mitt MC-kort på en Yamaha XSR900 och njuter av de ca 15000 kr som jag investerade på utbildningen dagligen. Det var det värt!

Tack för all hjälp Leif och Axel!

Mvh Robin
  • Daniel L
    Daniel L skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Riktigt bra trafikskola !! Grymma lärare och bra priser
  • Evgeniia P
    Evgeniia P skrev om B-körkort en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Det var helt fantastisk upplevelse att bo i skolan 2 veckor och sen få ett körkort.
    Lärarna var jätte trevliga och väldigt pedagogoska.
  • Therese E
    Therese E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag gick på intensivkursen för MC en vecka. Bra bemötande och bra lärare. Jag hade aldrig kört motorcykel innan, så jag lärde mig alla grunder på Hässlö Trafikskola. Kastades verkligen in i hojåkningen på en gång vilket jag tror var bra. Inget daltande liksom. Jag fick lov att börja tro på mig själv. Lärarna va lätt att tycka om. Dom blandade humor med allvar vilket gjorde att stämningen var på topp och inlärningen gick galant. Var det något man behövde extra hjälp med så tog dom sig tid.

Det enda jag hade kvar att önska var nog att lärarna hade följt upp lite bättre i slutet av kursen. Guidat mej lite och tydliggjort hur jag borde gå vidare när jag kommit hem. Om dom tyckte jag skulle ta fler körlektioner eller boka uppkörning direkt. Alltså kände det lite som att man "släpptes" hem, något vilsen.. Typ nån slags summering av min vecka och vad nästa steg borde vara för mig..
    Annars är jag grymt nöjd med veckan. Tog några lektioner till hemma, sen körde jag upp och klarade det:)) Så nu har jag äntligen mitt A-kort! Hässlö trafikskola gav mig en otroligt bra och stabil grund! Tusen Tack!😃👍
    Mvh Therese Eklund
  • Amanda B
    Amanda B skrev om B-körkort en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Bra upplägg, trevliga och kompetenta lärare.
  • Lotta G
    Lotta G skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    bemötandet var väldigt vänligt och personalen där var väldigt trevliga. Denna trafik skola levde upp och över mina förväntningar.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jättebra och kunniga trafiklärare som lärde mig att få mitt mc kort. Köpte lilla mc paketet och hårdtränade i tre dagar. Det var en kanonupplevelse och dom fick mig att köra mc på rätt sätt. Jag kan med varm hand rekommendera Hässlö trafikskola till alla som vill ta mc kort.
  • Lukas H
    Lukas H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Ett skönt gäng som hjälpte mig med MC-lappen på bara 1 vecka. Passar bra för den som kört en del innan och ska finslipa innan uppkörning.
  • Jonathan B
    Jonathan B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Riktigt bra intensivkurs för MC! Gick en veckas intensivkurs (stora paketet), tog 2 timmars lektion innan uppkörningen och satte sedan denna på första försöket. Perfekt att alla körmoment som kommer på uppkörningen finns på området, det gjorde allt mycket lättare och stärkte självförtroendet inför uppkörningen.

Rekommenderas om du snabbt vill ha ett MC-kort!
  • Astrid E
    Astrid E skrev om B-körkort en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Trafiklärarna var pedagogiska och hur härliga som helst att köra med. Elin, Martin och Annika var de jag körde mest med. De var alla så peppande och positiva. Det var en bra elevcentral vi hade tillgång till. Bra upplägg med att lärarna kunde se hur lång man har kommit med teorin. Halkbanan var jättekul. Hade kunnat tänka mig lite mer strukturerade teorilektioner. Bra stämning i huset vi bodde i, trafiklärarna bidrog verkligen till bra stämning också. Det hade behövts mer än en nyckel till grinden dock. Är så nöjd med vistelsen.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Från väldigt lite erfarenhet till klar för uppkörning på en vecka.
    Bra "tekniklektioner" på flygfältet. Lite för få timmar i trafiken kanske.

Tack för hjälpen!
  • Oscar S
    Oscar S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Körde intensivkurs MC och den var super! Man fick hjälp med allt. Var man osäker på något moment fick man omgående hjälp/tips för att klara det. Bra förklaringar, lagom tempo och man var delaktig i sin utbildningsplanering! Allt i allt 5/5a
  • Petra Z
    Petra Z skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket trevlig personal. Kuniga lärare som va pedagogiska och tålmodiga. Kände mig hemma där.
  • Ia H
    Ia H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Är supernöjd.

Bra dialog och feedback, positivt stöd och flexibilitet med tider:-)
  • Simon I
    Simon I skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Köpte intensivkurs i mc. Bra bemötande. Lite besviken på att det var så lite trafikkörning. Samt att man inte fick åka själv med en lärare. Annars så var hela kursen väldigt bra
  • Micke B
    Micke B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Enkelt att anmäla sig till kurs Mc Kort Intensiv.
    Trevlig och tillmötesgående personal som tog sig tid att svara på alla 100 frågor jag hade inför kursen.
    Under själva kursen togs jag omhand av mycket proffsiga lugna personer som tog mig steg för steg i min individuell takt igenom Risk 1:an, Risk 2:an Provskrivning och Uppkörning.
    Allt skedde på en vecka!!!!
    Hässlö Trafikskola har guidat mig till en ny väld på två hjul.
    Tack!
  • Jimmy H
    Jimmy H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Första kontakten jag hade var ett telefonsamtal, blev vänligt bemött och fick hjälp med att boka en intensivvecka samt uppkörningstid.
    Väl under veckan möttes jag av riktigt bra pedagogiska och engagerade trafiklärare.
    Som helhet landar Hässlö Trafikskola högt över de förväntningar jag hade, lärorik och rolig vecka som resulterade i en godkänd uppkörning!
    Rekommenderas starkt.
  • Peter B
    Peter B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Det var toppen, trevliga utbildare och man blev omhändertagen på ett bra sätt
  • Mattias P
    Mattias P skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Tyckte att jag hade en givande vecka med duktiga instruktörer. Personalen tog väl hand om mig och gav mig all förutsättning för att lyckas med körkortet. Rekommenderar starkt Hässlö Trafikskola.
  • Rickard H
    Rickard H skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Bra, trevliga och kunniga lärare. Lärarna såg varje enskild elev och tog sig tid för dem.
  • Ylva J
    Ylva J skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra, ett gott bemötande och super trevliga lärare en stor eloge till alla! Dessutom hade de en god pedagogik i sitt lärande som helt enkelt gjorde att jag lyckades ta mitt efterlängtade körkort. Jag kan varmt rekommendera Hässlö trafikskola!
  • Viktor E
    Viktor E skrev om B-körkort en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Kanon! Alla lärare är superduktiga och trevliga. De vill verkligen att man ska klara av körkortet! Boendet var lite bättre än förväntat. Fräscha rum och modernt kök. Vattenberedaren till duscharna kan ses över då vattnet antingen är kokhett eller iskallt. Överlag en toppenupplevelse som resulterade i körkort!
  • Petri N
    Petri N skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Mkt bra anläggning och kunniga/trevliga instruktörer och övrig personal.

Kan varmt rekommenderas!
  • Patrik N
    Patrik N skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Supertrevlig personal som ger sitt yttersta för att man ska lära sig. Man känner sig inte bara som "en i mängden".
    Rekommenderas starkt!
  • Jimmy F
    Jimmy F skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Vart rekomenderad Hässlö av familj som gått där och var nöjda. Bemötandet redan under bokningstiden över mailen var otroligt trevlig, hjälpsam och gav det lilla extra. På plats bemöts man av väldigt trevlig, kunnig och lättsamma människor. Handledarna är suveräna, hojarna nya, lättkörda och väl skötta. Stor fokus på lågfart och högfartsbanorna som verkligen behövs för att göra en uppkörning.
    Väldigt nöjd med upplevelsen och rekomenderar starkt hässlö som traffikskola för MC iaf.
    / Mycket nöjd kund
  • Karl L
    Karl L skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Grymma körskollärare, alla 3!!! Fungerade hur bra som helst, rätt personer på rätt arbetsplats!!
  • Joel B
    Joel B skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Bestämde mig för att ta mc-kort efter att ha provkört en kompis motorcykel i april. Bokade in en intensivvecka på hässlö i slutet av maj, skrev teorin på fredagen den veckan och körde upp två veckor senare :) Gick helt otroligt smidigt. Bra lärare, bra upplägg och trevlig miljö.
  • Hampus S
    Hampus S skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Klarade uppkörningen utan anmärkning första gången och hade superkul under intensivkursen. Kunde inte blivit bättre.
    Ses under avrostningen i vår.
  • Sandra F
    Sandra F skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Trevlig och kunnig personal!
    Fått hur mycket hjälp som helst och det är alltid glada miner o peppande kommentarer trotts att man bara vill ge upp ibland!
    Rekommenderar hässlö till alla jag känner som tar mc kort, trotts att jag bor 20 mil därifrån. Men den vägen och övernattningarna va sååå värt det!
  • Ronny H
    Ronny H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Trevligt bemötande och effektiv utbildning
  • Helena B
    Helena B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    snabb med svar vid första kontakt. struligt med inloggningsuppgifter. bra bemötande när jag kom dit. fick den hjälp jag behövde för att fortsätta öva hemma . har nu klarat mitt körkort på 1:a försöket
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mkt bra bemötande från start till mål
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Hej!

Jag har bara beröm att ge, trafiklärarna samt admin är suveräna. Jag kan varmt rekommendera Hässlö trafikskola där jag gick en veckas intensivkurs i somras.

Med vänlig hälsning Micke
  • Filip L
    Filip L skrev om B-körkort en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Hässlö trafikskola var väldigt bra! Lärarna är helt grymma och väldigt pedagogiska! Klarade körkortet galant.
  • Maximilian S
    Maximilian S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Bokningen och bemödandet var bra men små kaotiskt. jag hade bokat rum men det fanns ingen ledig till en början. fick inga böcker som jag hade betalat för. Personalen var trevlig men oorganiserad och förvirrande.
  • Leif S
    Leif S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    För mig var Hässlös intensiv utb för mc det enda allternativ som fungerade för mig, mitt jobb och min vardag. Jag är mycke nöjd med det jag fick från utbildningen . Då jag kommer från norra sverige var det avgörande för mig att kunna bo på utb stället. Att helt få focusera på endast en sak passade mig även bra.
  • Johan H
    Johan H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Bara bra från början till slut,Tack
  • Sirpa K
    Sirpa K skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Hej
    Från alldra första stund fick jag en känsla av att det var en seriös trafikskola. Kontaktade några olika på nätet men fick direkt efter samtalet med Petra en trygg känsla.
    Jag hade testat 2 lektioner på en annan skola, som då inte kändes seriöst.
    Jag kom till Hässötrafikskola som helt nybörjare. Fick förtroende till samtliga 3 Leif, Axel och Micke (trafiklärare)som jag hade under min intensivvecka . Här handlade inte om att pumpa mig på pengar, utan helt enkelt lära mig att köra säkert. Jag tycker om och bestämma, ☺️det fick jag. Behövde inte ta nästa steg i undervisningen, innan jag kände migg trygg i samtliga moment. Behövde inte åka ut i trafiken, innan jag kände mig trygg med MC, ingen press bara uppmuntran.
    Allt detta ledde till att jag tog mitt kort på första försöket.
    Nu när jag kör själv, sitter "tjatet" i ryggmärgen, ha koll bakåt, växla mjukt, se långt fram, sitt bekvämt, Jag är bara så tacksam för all den hjälpen jag fick. Känner mig trygg i sadeln😀
  • Robert G
    Robert G skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Riktigt bra o sakliga. trevliga lokaler o grymma lärare.
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag är så otroligt nöjd!
    Alla är välkomnande, trevliga!
    Jag har svårt att lära mig saker och koncentrera mig, men de var alltid sjyssta och förklarade om och om igen.
    Uppstod något bekymmer med hojarna så kollade de alltid att man ändå var nöjd med lektionen. Det enda jag upplevde som en irritation var sommarvikarien (?) i receptionen, hon förstod inte enkla förklaringar och båda de två lektioner jag försökte boka genom henne fick jag ringa och boka om. Möjligtvis något slags upplägg/schema över lektioner och hur det kommer gå till (framförallt uppskattat av oss Npf:are).

Jag kommer att rekommendera Hässlö trafikskola för alla som vill ta körkort. Pedagogisk, tålmodig, rolig och fantastisk personal.
    Högsta betyg, alltid!
  • Mattias Ö
    Mattias Ö skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Tog mc intensiv kurs, riktigt bra lärare! Rekommenderas:)
  • Max T
    Max T skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    När jag kommunicerade med Hässlö så var de hjälpsamma och villiga att anpassa de erbjudna paketen till min situation. De var inte alltid lättnådda, men väldigt tillmötesgående när en var i kontakt med dem! Väl på plats kunde de ofta lösa eventuella ändringar i ens planering på studs.

Själva anläggningen var trevligt, köket var över förväntan, och motorcyklarna kändes uniforma sinsemellan, och därmed lättare att lära sig på om en behövde byta mot den man var van vid. Lärarna var skarpögda och pedagogiska och även om man var en del i grupp kunde de se vilken nivå en var på och vad för individuella övningar som var lämpliga.
  • Matias F
    Matias F skrev om MC en del av Hässlö Trafikskola Västerås
    Bästa skolan med dom bästa lärarna !!!

Hässlögatan 20, 721 31 Västerås