Alla kategorier Trafikskola Västmanland Västerås Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlö Trafikskola Västerås

Hässlögatan 20, 721 31 Västerås — Visa karta

Är det dags att ta körkort? I så fall är du varmt välkommen till oss på Hässlö trafikskola i Västerås. Vi erbjuder en heltäckande körkortsutbildning och i den kombinerar vi både praktiska körlektioner och teori. Du kan även få intensivkurser för både personbil och MC med inkluderat boende här på skolan.

Utöver detta har vi egen halkbana samt erbjuder släpvagnsutbildningar till dig som vill. Önskar du hellre ta körkortet i din egen takt finner vi såklart en lösning på det också.

Kontakta oss så berättar vi mer!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-16:45
Fre: 09:30-13:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 267 kunder tycker om Hässlö Trafikskola Västerås

• Viktor skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Körde intensiv MC kurs på stora paketet.

Hade Leif, Elin och Micke som var på som hökar och snabbt gav tips och tricks på vad jag skulle öva mer på.

Klarade uppkörningen och rekommenderar skolan för den som är redo för en riktig intensivkurs, jag var helt slut efter en vecka så var förberedd!

Mvh Viktor Läs mer
  • Daniel C skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mina två veckor på Hässlötrafiksola var väldigt bra. Skolan var väldigt välorganiserad och lärarna var trevliga och väldigt kunniga. Utbildningen kostade mycket pengar och jag var inte särskilt imponerad över priset men efter avslutad utbildning tycker jag att det var värt vartenda öre. Förutom en tuff intensiv utbildning hade jag roligt. Det enda som skulle kunna förbättra skolan vore en bastu och en mini-bar. 9/10 Läs mer
  • Eva E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Intensivkursen vänder sig till nybörjare och ställer inga förkunskapskrav på deltagarna. Jag utgick ifrån att det skulle bli tio intensiva arbetsdagar som ledde till körkort. Det började dock taffligt redan första dagen med flera inställda lektioner och måttligt engagerad lärare. Kursen fortsatte i samma stil med oväntat få lektioner och ideliga håltimmar, antagligen menade för självstudier.

Efter åtta arbetsdagar var det meningen att teorin och uppkörningen skulle ske på torsdagen och fredagen i slutet av andra veckan. I stället flyttade Trafikskolan på eget bevåg fram tiderna för proven flera månader och gjorde sitt bästa för att sälja på mig flera lektioner till fullt (!) pris under tiden fram till uppkörning.
    Helt utan att ta något ansvar för att jag inte lärt mig nog under den s k intensivkursen. Läs mer
    2018-01-25 Hässlö Trafikskola svarar Eva E
    Oj, vad tråkigt att du känner så. Vi vill gärna få kontakt med dig och reda ut detta men jag hittade inte dig i vårt system. Vilken stad gick du i?
    2018-01-25 Eva E svarar Hässlö Trafikskola
    Kontakta vem?
    ,,,,,,,,,,,,,,..........,,,,,,,,,,,,,...........,,,,,,,,,,,,
    2018-01-25 Eva E svarar Hässlö Trafikskola
    Kontakta vem?
    ,,,,,,,,,,,,,,..........,,,,,,,,,,,,,...........,,,,,,,,,,,,
    2018-01-29 Hässlö Trafikskola svarar Eva E
    kontakta dig. Vi vill inte ha missnöjda kunder. Vilken stad gick du i?
    det låter inte som vår skola...här tar vi hand om våra elever och har enbart engagerade lärare:)
    Jag tror inte att du gått hos oss då jag inte hittar någon Eva i vårt system...
    2018-02-15 Eva E svarar Hässlö Trafikskola
    Vårt barn har gått hos er. V v meddela ett förnamn på kontaktperson - och helst direktnummer - så ringer jag givetvis. //Eva
    2018-03-02 Hässlö Trafikskola svarar Eva E
    Hej igen
    Ursäkta att svaret har dröjt. Petra heter jag som sitter i receptionen, telefonnumret är 021-137100
    du får gärna ringa mig på måndag.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Martina S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag hittade Hässlö Trafikskola och deras intensivkurs via nätet när jag hade googlat runt lite. Jag läste mycket bra om dem och valde då deras program. När vi kom dit så var det inte direkt någon personal som mötte oss, utan vi fick hjälp av andra elever vart vi skulle gå osv. Det va tuffa dagar med mycket bilkörning och lektioner inom teori och även riskettan och risktvåan. Men jag hade väldigt kul och jag tyckte jättemycket om de som var där med mig, vi klickade väldigt bra. Jag klarade inte min uppkörning på första försöket, men jag hade jättebra lärare. De jag körde mest med var Dano och Elin. Körde även lite med Leif och Martin. Väldigt duktiga lärare!
    Det blev lite missförstånd och så i bland men allt löste sig och jag skulle rekommendera skolan till andra. Det gäller att ha riktig tur när de kommer till vilka med hamnar med. De som hade varit där innan hade knappt umgåtts med varandra utan bara suttit på sina rum. Så jag är glad över att jag hamnade med ett bra gäng. Vi satt och pluggade tillsammans och hade kul. Jag gick min utbildning i oktober och jag tycker att det var en bra tid att gå för det va lågsäsong så det va inte så mycket andra intensivare där då, så man kunde bo själv i sitt rum och man behövde inte slåss om datorerna. De hade nämligen bara tre datorer, så jag kan tänkte mig att på sommaren så kan det nog bli lite krångligt. Wifi dog ibland och då fanns det inte så mycket vi kunde göra förs personalen kom tillbaka nästa dag.
    Men allt som allt så är jag nöjd och det var en rolig upplevelse och väldigt häftigt sen när man väl hade sitt körkort i handen. Rekommenderas starkt att välja intensivkurs om man behöver en spark i baken. Vi körde mycket och mycket teori och så. Det va tufft men på helgerna hade vi inget så då kunde vi ta det ganska lugnt. Jag tyckte det va bra att det låg ganska enskilt för då kunde man fokusera på plugget och körningen ordentligt. Väldigt bra stad att köra i också, mycket olika typer av vägar osv. Rekommenderas! Läs mer
  • Rei B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Väldigt bra! Lärarna vill verkligen hjälpa en att bli bättre med det man har svårt för. Och boendet på skolan fungerar bra. Fick B-körkort på 2 veckor utan att ha övningskört alls innan! Läs mer
  • Linnea P skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag tycker att jag fick ett mycket bra bemötande, och bra service. Lektionerna var mycket lärorika och lärarna var väldigt trevliga. Läs mer
  • Oscar S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mitt helhetsintryck av Hässlö Trafikskola är mycket positivt. Engagerade lärare bra utbildning och en vilja från skolan sida att man Ska lyckas! Läs mer
  • Maria M skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Väldigt nöjd med all personal, trevligt bemötande och ett fantastiskt tålamod. Kan varmt rekommendera Hässlö Trafikskola Läs mer
  • Markus S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Så jäklar bra! Ses till våren
    Mvh:Skåne markus Läs mer
  • Linda S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Superbra skola! Trevlig personal & kunniga lärare. Fick mitt mc-kort på 2mån från att jag aldrig suttit på en mc tidigare eller kört moped. Vilken upplevelse & resa! Intensivt men väldigt skoj!

Rekommendera verkligen deras intensivkurs gör mc! Läs mer
  • Therese W
    Therese W skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Utan Leffe och dom andra på skolan skulle jag aldrig sitta med ett mc kort i handen efter 8 dagar😊👍👍👍 Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Personalen är supertrevlig, uppkörningen gick toppen, 5/5 Läs mer
  • Patrik H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag är mycket nöjd. Skicklig lärare, bra boende. Prisvärt. Läs mer
  • Johan H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Utbildningen och körningen var precis lika bra som jag hade hört att den var. Jag hade blivit rekommenderad att ta körkort hos Hässlö körskola av en bekant. Läs mer
  • Tomas B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Toppen och perfekt, precis vad jag förväntade mig, mycket professionella på allt dom gjorde samt att motorcyklarna och utrustning var i väldigt bra skick. Läs mer
  • Anders O skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Bra instruktörer, trevlig administration, familjestämning p g a intensivutbildningens kvarboende.
    Bra träningsområden/teknikträning
    Mycket nöjd att lära mig så mycket på så kort tid, nu kommer tiden att jobba på erfarenheten.
    Jag kan rekommendera Hässlö för mina vänner. Läs mer
  • Johan S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Grymt trevlig och kunnig personal. Bra boende på skolan. Riktigt nöjd! Läs mer
  • Robert J skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Rakt igenom helnöjd med Hässlö Trafikskola. Riktigt trevlig, pedagogisk & kunnig personal, som gjorde sitt yttersta för att lära oss köra. Stor eloge till Petra på kontoret & Leif / Micke som gjorde vistelsen på Hässlö såväl givande som minnesvärd. Skulle varmt rekommendera detta gänget till alla mina vänner & andra människor som funderar på intensivkurs för MC-kort. Läs mer
  • Simon E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Micke gjorde min intensovkurs skitkul och han är den bästa läraren jag haft.
    Trevlig personal och nice lokaler Läs mer
  • Nicole K skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    MC körkort:

Lärarna är väldigt inriktade i att lära ut och hur man ska utvecklas. Man känner att man får ett stöd.
    Det lite mer negativa var att jag tycker att när man kom dit för bara ett par få lektioner (inte intensivveckor) så blir det så många elever och några gånger kändes det som att man inte kan få den hjälp riktigt som man behöver. Men så bra som dem var så försökte dem alltid få ihop allt så att de skulle fungera! Läs mer
  • Simone G skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag gjorde en intensivkurs för mc under sommaren. Jag fick ett fantastiskt bra bemötande från lärarna. De har bra tålamod och är väldigt professionella. Jag fick ett väldigt bra bemötande från allihop. Läs mer
  • Alice B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    I was apparently the first English intensive course student, and the team did NOT let me down. Both of my teachers were GREAT- Annica and Elin, and both took extra attention to me during lessons and outside- it is not just out of the teaching book- but they structured the way they taught around me- emotionally, practically etc.... if I could, I would do the WHOLE course again- but unfortunately I PASSED on the first try! Thanks again, from the mad English bird woman xox Läs mer
  • Martin W skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Per är en fantastisk lärare och hela skolan är mycket bra. Rekommenderas. Läs mer
  • Michael J skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Lättsamt och mycket roligt. Personalen kan verkligen sitt jobb och man längtade efter varje lektion. Läs mer
  • Anders K skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Hög kvalitet! Lämnar lite att önska. Läs mer
  • Morgan B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Grymt bra körskola med mkt kompetent och väldigt trevlig personal. Bra boende å fräscha fordon. Kan varmt rekomenderas. Läs mer
  • Hanna E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag är supernöjd! Både med upplägget av kursen och hur väl lärarna lärde ut. Rekommenderar alla att ta sitt körkort på Hässlö trafikskola :) Läs mer
  • Anton G skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra kurs med bra lärare. Läs mer
  • Jonas M skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra engagerad och flexibel personal avkopplad inställning som ledde till bra personligt resultat Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Klockren vecka, kom dit på söndagen (kvällen) lastade in matvaror. Gick upp klockan 06:30 dagen efter och hade sedan min första lektion 07:20. Blev för det mesta 4 timmar körlektioner per dag och läste teorin på plats resterande tid. Hade inte pluggat något eller ens öppnat böckerna innan.

Chillade och lagade mat på kvällen givetvis, och snackade skit med rumskompisen samt diskuterade livets mening (att åka hoj givetvis).

På torsdag skrev jag teoriprovet på morgonen och körde på e.m. ut i trafiken som sista lektion.

Hade då avklarat riskutbildningarna, teori och allt annat. Kvar vara bara uppkörning som jag gjorde i Örebro.

Sitter nu nöjd med mitt MC-kort på en Yamaha XSR900 och njuter av de ca 15000 kr som jag investerade på utbildningen dagligen. Det var det värt!

Tack för all hjälp Leif och Axel!

Mvh Robin Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Riktigt bra trafikskola !! Grymma lärare och bra priser Läs mer
  • Evgeniia P
    Evgeniia P skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Det var helt fantastisk upplevelse att bo i skolan 2 veckor och sen få ett körkort.
    Lärarna var jätte trevliga och väldigt pedagogoska. Läs mer
  • Therese E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jag gick på intensivkursen för MC en vecka. Bra bemötande och bra lärare. Jag hade aldrig kört motorcykel innan, så jag lärde mig alla grunder på Hässlö Trafikskola. Kastades verkligen in i hojåkningen på en gång vilket jag tror var bra. Inget daltande liksom. Jag fick lov att börja tro på mig själv. Lärarna va lätt att tycka om. Dom blandade humor med allvar vilket gjorde att stämningen var på topp och inlärningen gick galant. Var det något man behövde extra hjälp med så tog dom sig tid.

Det enda jag hade kvar att önska var nog att lärarna hade följt upp lite bättre i slutet av kursen. Guidat mej lite och tydliggjort hur jag borde gå vidare när jag kommit hem. Om dom tyckte jag skulle ta fler körlektioner eller boka uppkörning direkt. Alltså kände det lite som att man "släpptes" hem, något vilsen.. Typ nån slags summering av min vecka och vad nästa steg borde vara för mig..
    Annars är jag grymt nöjd med veckan. Tog några lektioner till hemma, sen körde jag upp och klarade det:)) Så nu har jag äntligen mitt A-kort! Hässlö trafikskola gav mig en otroligt bra och stabil grund! Tusen Tack!😃👍
    Mvh Therese Eklund Läs mer
  • Amanda B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Bra upplägg, trevliga och kompetenta lärare. Läs mer
  • Lotta G skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    bemötandet var väldigt vänligt och personalen där var väldigt trevliga. Denna trafik skola levde upp och över mina förväntningar. Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Jättebra och kunniga trafiklärare som lärde mig att få mitt mc kort. Köpte lilla mc paketet och hårdtränade i tre dagar. Det var en kanonupplevelse och dom fick mig att köra mc på rätt sätt. Jag kan med varm hand rekommendera Hässlö trafikskola till alla som vill ta mc kort. Läs mer
  • Lukas H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Ett skönt gäng som hjälpte mig med MC-lappen på bara 1 vecka. Passar bra för den som kört en del innan och ska finslipa innan uppkörning. Läs mer
  • Jonathan B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Riktigt bra intensivkurs för MC! Gick en veckas intensivkurs (stora paketet), tog 2 timmars lektion innan uppkörningen och satte sedan denna på första försöket. Perfekt att alla körmoment som kommer på uppkörningen finns på området, det gjorde allt mycket lättare och stärkte självförtroendet inför uppkörningen.

Rekommenderas om du snabbt vill ha ett MC-kort! Läs mer
  • Astrid E skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Trafiklärarna var pedagogiska och hur härliga som helst att köra med. Elin, Martin och Annika var de jag körde mest med. De var alla så peppande och positiva. Det var en bra elevcentral vi hade tillgång till. Bra upplägg med att lärarna kunde se hur lång man har kommit med teorin. Halkbanan var jättekul. Hade kunnat tänka mig lite mer strukturerade teorilektioner. Bra stämning i huset vi bodde i, trafiklärarna bidrog verkligen till bra stämning också. Det hade behövts mer än en nyckel till grinden dock. Är så nöjd med vistelsen. Läs mer
  • Mattias J skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Från väldigt lite erfarenhet till klar för uppkörning på en vecka.
    Bra "tekniklektioner" på flygfältet. Lite för få timmar i trafiken kanske.

Tack för hjälpen! Läs mer
  • Oscar S skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Körde intensivkurs MC och den var super! Man fick hjälp med allt. Var man osäker på något moment fick man omgående hjälp/tips för att klara det. Bra förklaringar, lagom tempo och man var delaktig i sin utbildningsplanering! Allt i allt 5/5a Läs mer
  • Petra Z
    Petra Z skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket trevlig personal. Kuniga lärare som va pedagogiska och tålmodiga. Kände mig hemma där. Läs mer
  • Ia H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Är supernöjd.

Bra dialog och feedback, positivt stöd och flexibilitet med tider:-) Läs mer
  • Simon I skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Köpte intensivkurs i mc. Bra bemötande. Lite besviken på att det var så lite trafikkörning. Samt att man inte fick åka själv med en lärare. Annars så var hela kursen väldigt bra Läs mer
  • Micke B
    Micke B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Enkelt att anmäla sig till kurs Mc Kort Intensiv.
    Trevlig och tillmötesgående personal som tog sig tid att svara på alla 100 frågor jag hade inför kursen.
    Under själva kursen togs jag omhand av mycket proffsiga lugna personer som tog mig steg för steg i min individuell takt igenom Risk 1:an, Risk 2:an Provskrivning och Uppkörning.
    Allt skedde på en vecka!!!!
    Hässlö Trafikskola har guidat mig till en ny väld på två hjul.
    Tack! Läs mer
  • Jimmy H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Första kontakten jag hade var ett telefonsamtal, blev vänligt bemött och fick hjälp med att boka en intensivvecka samt uppkörningstid.
    Väl under veckan möttes jag av riktigt bra pedagogiska och engagerade trafiklärare.
    Som helhet landar Hässlö Trafikskola högt över de förväntningar jag hade, lärorik och rolig vecka som resulterade i en godkänd uppkörning!
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Peter B skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Det var toppen, trevliga utbildare och man blev omhändertagen på ett bra sätt Läs mer
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Tyckte att jag hade en givande vecka med duktiga instruktörer. Personalen tog väl hand om mig och gav mig all förutsättning för att lyckas med körkortet. Rekommenderar starkt Hässlö Trafikskola. Läs mer
  • Rickard H skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Bra, trevliga och kunniga lärare. Lärarna såg varje enskild elev och tog sig tid för dem. Läs mer
  • Ylva J skrev om Hässlö Trafikskola Västerås
    Mycket bra, ett gott bemötande och super trevliga lärare en stor eloge till alla! Dessutom hade de en god pedagogik i sitt lärande som helt enkelt gjorde att jag lyckades ta mitt efterlängtade körkort. Jag kan varmt rekommendera Hässlö trafikskola! Läs mer

Bästa trafikskolorna i Västerås:

Elin B Elin B tycker: