Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Hemverket AB

Hemverket AB

Magasinsgatan 10, 411 18 Göteborg — Visa karta

Mäklare nära Hemverket AB:

Kungsgatan 4, GÖTEBORG
Kom förbi på en kopp kaffe så tar vi reda på hur vi kan bistå dig i din nästa bo... Läs mer ›
Sven-Erik A:
Hej Försa intrycket av mäklaren gjorde att vi tyckte att vi skulle fortsätta och genomföra försäljningen av huset.Sedan har det gått bra. In...

Berzeliigatan 14, GÖTEBORG
Cecilia P:
Väldigt bra bemötande från första stund. Snabb respons på mail och frågor. La ner god tid på både oss som kunder och vårt objekt som vi såld...

Vasagatan 26, GÖTEBORG
En heltäckande och professionell mäklartjänst med stort personligt engagemang! V... Läs mer ›
Anja S:
Gunilla Jansson , Göteborgs bästa mäklare !!! Så proffsig , snabb i vändningarna ser alla möjligheter och är dessutom alltid positiv och gl...

Polhemsplatsen 5, GÖTEBORG
Varmt välkomna till Erik Olsson Fastighetsförmedling i Göteborg! Läs mer ›
Martin N:
Min säljmäklare hjälpte till vid mitt nya köp, jag fick gott om tips och råd och stöd när det uppstod problem. Det är synd att man inte kan ...

Läs vad 21 kunder tycker om Hemverket AB

• T. I
    T. I skrev om Hemverket AB
    Jag har sett att en del av Hemverkets kunder väntat sig mera. Men det finns naturligtvis anledningar till att de kan hålla ett så lågt arvode:
    - Allt utom fotograferingen sköts på distans med epost/telefon
    - Det kan ta tid att få tag i någon på kontoret som vet nå't ...

Jag var beredd på att göra hela försäljningsjobbet själv, så de 10000 såg jag som det man får betala för att komma med på Hemnet (Blocket och Boolia) som ju mäklarna har monopol på. Därför är jag inte besviken, för att visa lägenheten själv var bara angenämt: Jag fick träffa trevliga människor, och jag tror att de uppskattade att ha att göra med någon som kunde allt om lägenheten!

Resultatet var ett rekordpris för mammas lägenhet tack vare Hemverket. Andra mäklare är på semester och efterfrågan är fortsatt stor. (Jag fick 30 % mer än vad mäklarna i stadsdelen sa' att jag skulle kräva! Förklaringen: De bespetsade sig på 10 % bonus på prisökningen, vilket skulle varit ytterligare 44000 ...)

Dessutom tror jag att det var en trygghet för köparen att det var en mäklare som gjorde upp kontraktet. Att det inte var en "riktig" mäklare upptäckte de också, p.g.a. en liten miss som gjordes ...
  • Pernilla F
    Pernilla F skrev om Hemverket AB
    De som anlitar Hemverket som mäklare gör det troligen för det låga arvodets skull, men det är också det enda som är positivt. Då jag och min exman skulle sälja vårt hus valde Hemverket att endast ha kontakt med honom, trots att jag påtalade att den information han fick inte gick vidare till mig. Det låga arvodet räckte tydligen inte till för att skicka samma mail till två adresser. Instället skapades en inloggning som jag som hälftenägare i huset inte hade tillgång till. Min exman hade kontakt med spekulanter och hade husvisning utan att jag fick veta det.

Kontraktsskrivningen med köparna är rena skämtet; vi behövde inte befinna oss på samma plats utan alla skrev på och kontraktet skickades till Hemverket. Handpenningen sattes in på ett konto som mailades in och som Hemverket omöjligt kunde veta om vi bägge säljare hade tillgång till. (Nu var det jag som mailade det så det var mitt och exets gemensamma konto, men om han mailat sitt lönekonto hade jag varit blåst på dom pengarna)

Papper på att vi som säljare mottagit slutlikviden skulle skrivas under och skickas in en vecka innan vi mottog pengarna. Då jag ifrågasatte detta med Hemverket fick jag till svar "Det är så vi arbetar". Nu var våra köpare seriösa, men om de backat ur på dagen för övertagandet så hade inte Hemverket haft något ansvar för det.

Jag har tidigare både köpt och sålt hus privat och med hjälp av en riktig mäklare. Bägge de alternativen är att föredra framför att anlita Hemverket. Utöver att de i princip inte gör någonting mer än att annonsera på Hemnet, känner jag att jag blivit totalt överkörd och förbigången då de valde att endast kommunicera med min exman. De gånger jag hörde av mig med frågor och synpunkter blev jag snorkigt och nonchalant bemött.

Jag kommer aldrig någonsin att rekommendera Hemverket till någon som ska sälja sitt hus.
  • Miss S
    Miss S skrev om Hemverket AB
    Anlitade hemverket men drog mig sedan ur. Gillar att det finns bolag som utmanar mäklar prisena, men i slutändan känndes det för oproffsigt. Speciellt att ej ha en kunnig mäklare närvarande vi påskrivningen utan att man kan ringa den på telefon istället. Jag utgick från hur jag hade gjort som köpare, och jag hade inte skrivit på om så var fallet.
    Men är man beredd på att arbeta för pengarna och kompromissa, så är det alltid ett alternativ!

Det positiva:
    Priset
    Trevliga mäklare
    De sköter allt papper arbete

Hur de får ner priset?
    -du håller i visning
    -du printar ut prospekten själv
    -du uppmanas ringa till köparna för att få upp priset (om du ej gör detta sköts allt av datorer bara)
    -du skriver ut kontrakten som skickas till mail
    -du håller i kontrakt påskrivningen i din egen bostad
    -du överlämnar nycklarna och håller i slutprocessen i egen bostad.
    -frågor från köpare och säljare besvaras av växeln och ej utbildade inom mäklararbetet.
  • Kennet B
    Kennet B skrev om Hemverket AB
    2016-01-23

Anlitade Hemverket när vi skulle sälja vår lägenhet i Tyresö. Hemverket passade oss perfekt, eftersom det inte var något problem ta hand om visningen själv. . Hemverket tog hand om allt praktiskt, värdering, fotografering,, annonsering, rådgivning och slutligen kontraktskrivning. Vi är mycket nöjda med Hemverkets handhavande och rekommendera dem varmt. Vi kommer att anlita dom igen.Dessutom till det överkomliga priset av, 10 000 kr. Varför betala mer när man inte behöver.
  • Leif H
    Leif H skrev om Hemverket AB
    Anlitade Hemverket när vi skulle sälja vårt hus på Tjörn. Hemverket passade oss perfekt, eftersom vi själva ville ta hand om visningen. Vi har ett hus på en fastighet bredvid, som vi ska använda som sommarställe. På detta sätt kunde vi själva välja vilka framtida grannar vi ville ha. Hemverket tog hand om allt praktiskt, fotografering, värdering, annonsering, rådgivning och slutligen kontraktskrivning. Vi är mycket nöjda med Hemverkets handhavande och rekommendera dem varmt. Dessutom till det överkomliga priset av, 10 000 kr.
    Tack för hjälpen!
    Ellen & Leif
  • Fredrik P
    Fredrik P skrev om Hemverket AB
    Sålde en 2:a i centrala Malmö hösten 2015 innan planerad visning. Affären blev mycket lyckad. Jag är väldigt stolt och nöjd med resultatet. De 5 intressenterna fick separata tillfällen att se våningen. På så sätt blev det väldigt trevligt, personligt och det fanns gott om tid för alla frågor. Frågor som ibland krävde lite tid och en extra titt i bokslut etc. Totalt runt 5-6 h på 2-3 dagar. Tror att alla inblandade kände sig trygga med mig som mäklarassistent. Rekommenderar hemverket till alla som känner att dom kan göra ett lika bra, eller bättre, jobb som en mäklare. Jag kommer garanterat göra det igen! Det var riktigt kul!
  • Charlotte J
    Charlotte J skrev om Hemverket AB
    Ska du sälja din bostad enkelt, smidigt och till bästa, fasta pris så kan jag varmt rekommendera Hemverket. Det krävs att du kan ta fram alla fakta om din bostad, men vem vet detta bättre än den som bor där? Du ska också ha tid till att visa den, men man måste ju ändå städa och fixa om en mäklare ska visa den, så varför då inte göra det själv?
    Blir du osäker på spekulanters frågor eller det juridiska så har du din mäklare på Hemverket att vända dig till. De är snabba och serviceminded. Jag sålde min centrala BR i Helsingborg på bara några månader när det var ganska trögt på marknaden, smidigt och till lägsta pris tack vare Hemverket. Tack!
  • Alex R
    Alex R skrev om Hemverket AB
    Vi skulle sälja vår bostadsrätt i Göteborg och hade 4 mäklare som värderade lägenheten och gav offert på förmedlingen. Priset de ville ha varierade mellan 75000 och 90000 kronor. Jag var kanske lite skeptisk i början men vi tyckte absolut att det var värt att ge Hemverket ett försök. Och det fina är ju att om lägenheten inte skulle bli såld så hade försöket bara kostat 5000kr. Men det blev raka motsatsen! En onsdag var Hemverkets fotograf hos oss och fotade lägenheten. Hon kom med bra tips på vad vi skulle plocka undan inför fotograferingen och vi hade skrivit en bostadsannons som Hemverket också hjälpte oss att titta på och kom med tips. Dagen efter fotograferingen kom annonsen ut på bland annat Hemnet. Cirka två timmar senare ringde första intressenten. Eftersom lägenheten var städad inför fotograferingen kunde de komma på visning redan samma kväll. Nästa dag skrev vi på kontraktet och var jättenöjda med slutpriset. Vi hade till och med lyckats få till en budgivning med köparna så vi fick mer än vad vi räknat med. Och allt till en kostnad av totalt 10000kr. Hela försäljningen gick jättesmidigt och vi slapp ju ha officiella visningar. Det bästa med Hemverket är att köparna kan ringa oss säljare direkt så man kan bestämma tid för visning när det passar en. Man känner att man har mer kontroll som säljare. Eller så väntar man och låter alla komma samtidigt på förannonserad visning. Hemverket var billigt, effektivt och smidigt helt enkelt. Jag skulle absolut anlita dem igen och rekommendera Hemverket för andra.
  • Alex R
    Alex R skrev om Hemverket AB
  • Nadja B
    Nadja B skrev om Hemverket AB
    Vi anlitade Hemverket för försäljning av vår bostads rätt och tur var väl det! Dessförinnan hade vi några andra förmedlingar som värderade lägenheten. Dom vill ha mellan 70-85000 kr i arvode och alla tyckte att vår begärda pris var orimligt. Då var valet enkel. Vi fick samma publicering på alla sajter som hos andra förmedlingar och fantastiska bilder som Hemverket tog, hade professionell uppbackning och tillgänglighet precis hela tiden från Hemverket och lägenheten såldes inom en vecka för mer än vi begärde! Och hör och häpna för bara 10000 kr i arvode. Hemverket tog allt ansvar utom att vi visade bostaden och vem kan göra det bättre än vi själva! Så vi skulle aldrig i framtiden komma på tanken att anlita någon annan mäklarbyrå än Hemverket. En del negativa bloggar som vi läste innan förstod vi snabbt att det var skrivna av avundsjuka konkurrenter! Hoppas ni blir ännu större och kommer att finnas alltid i framtiden. Vi rekommenderar er på det allra bästa och stort tack för all er hjälp!!!
  • Erik S
    Erik S skrev om Hemverket AB
    Det är lätt att lockas av priset på Hemverkets tjänst men man ska också ha klart för sig att det är ganska mycket som man får ordna med själv. Mäklaren från Hemverket hade ingen lokalkännedom utan satte bara ett utgångspris utifrån statistik. Fotograferingen var helt okej och annonsen kom snabbt ut. Man har dock ingen mer kontakt med den mäklare som sköter fotograferingen och annonsen under resten av försäljningsprocessen. Det finns alltså ingen att rådfråga om man hamnar i ett osäkert läge, t ex om man ska acceptera ett bud eller vänta in fler budgivare. Personalen på ”huvudkontoret” (dit man hänvisas) är vänliga och hjälpsamma. Man kan dock räkna med att sitta i telefonkö ett bra tag innan man kommer fram för att därefter få till svar att det inte finns någon tillgänglig mäklare för tillfället och att man kommer att bli uppringd, vilket kan ta ett par timmar. Att ha all kontakt med eventuella köpare själv, där man förväntas svara på frågor om lägenheten och föreningen och samtidigt ”sälja in” bostaden är inte helt enkelt. Jag kommer att anlita en traditionell mäklare vid framtida försäljningar, trots prisskillnaden.
  • Kersti Z
    Kersti Z skrev om Hemverket AB
    Lätt att kontakta. Mäklaren som kom till oss var jättetrevlig och hjälpsam! För en liten peng fick vi all den hjälp och det stöd som vi behövde.
    Toppen!!
  • D
    D skrev om Hemverket AB
    En ganska opersonlig nätmäklare som inte är tillgänglig via mejl och telefon. När de kom för att ta foto och skriva på kontraktet var de urtrevliga. Efter det hörde vi inte ett knyst ifrån dem. De var även dåliga på att uppdatera annonsen och gjorde inte det vi bad dem om. Fick bara ett fåtal spekulanter på lägenheten vilket ledde till att vi valde att anlita en riktig mäklare istället.
  • Jan F
    Jan F skrev om Hemverket AB
    Att sälja via Hemverket är riktigt struligt. De är väldigt sega på att ta kontakt, att fotografera, att få ut annonsen tar månader. Vem har tid med det? På telefon när man framför kritiken bemöts den med att "Vi garanterar ingen tid", sannolikt hade jag högre förväntningar än va de levererar. Egentligen tillför de inget förutom att få ut annonsen på Hemnet vilket det finns fler som gör för en liten peng. Mitt tips till säljare är: Fixa allt själv att fylla i de dokument som behövs är hur enkelt som helst.

Som köpare är det däremot inga problem att köpa via Hemverket. Men om man vill ha en snabb smidig affär som säljare så är de riktigt kassa.

Sälj fastigheten privat!
  • Björn B
    Björn B skrev om Hemverket AB
    Sålde min BR genom Hemverket och kan inte ge annat än högsta betyg. Har alltså bara erfarenhet av en BR-försäljning genom dem, men maken till mer prisvärd mäklartjänst får man leta efter. Jag har rekommenderat tjänsten för flera vänner som är lika nöjda.
  • Jasminka
    Jasminka skrev om Hemverket AB
    Kanon bra! Anlitade Hemverket när jag skulle sälja min lägenhet. Trevliga och seriösa. Sålde lägenheten på ett knyck och till ett bra pris! Hade aldrig fått ut den vinsten med en "vanlig" mäklartjänst som förövrigt är helt överskattade!
  • viktoria ö
    viktoria ö skrev om Hemverket AB
    Rekommenderar inte! Struliga och tar en evighet att få ut lägenheten på hemsidan och hemnet. Otrevliga och dålig service. Ringde deras kundtjänst klockan 10.30 en vardag utan att få svar.
  • Max S
    Max S skrev om Hemverket AB
    En mäklartjänst som ligger helt rätt i tiden. Skillnaden mot en traditionell mäklare är att du själv har direkt kontakt med spekulanterna, något som vi (säljare i detta fall) och våra köpare uppskattat då vi sluppit den mellanhand som en traditionell mäklare innebär. Man kan som säljare vid telefonkontakt med spekulanterna själv avgöra vilka som känns seriösa och välja de man vill visa sin bostad för. Skapandet av prospekt görs enkelt via hemverkets applikation på hemsidan, är man osäker på något finns de som stöd på telefon eller mail. Marknadsföringen av bostaden via Hemnet,Bovison samt Hemverkets egen webbplats har haft större genomslagskraft än vi förväntat oss. Att istället för 5% lägga 5000:- för mäklartjänsten och det lilla merjobb som det innebär är det lätt värt tycker vi. Ett personligt och kostnadseffektivt sätt att sälja sin bostad på. Skulle inte tveka att använda deras tjänster på nytt.
  • Niclas
    Niclas skrev om Hemverket AB
    Att samarbeta med Hemverket var en bra lösning när jag måste sälja min bostadsrätt i Västra Götaland för ett år sedan. Man måste sköta en del grejer själv, men priset är suveränt. Om jag får discount skulle jag anlita dem igen utan tvekan :)
  • Nils P
    Nils P skrev om Hemverket AB
    Har testat, gick över till en vanlig mäklare eftersom det inte gav rätt personer till visningen.
  • Anna A
    Anna A skrev om Hemverket AB
    Toppen med en ny typ av mäklartjänst där man själv kan välja vad som skall ingå så man kan komma ner i pris om man vill göra mer själv!

Magasinsgatan 10, 411 18 Göteborg