Ho's

Ho's

Ring 08-84 44 20 hoskina.se
4.3

Restaurang HO´s på Södermalm, Hornstull är ett populärt tillhåll för matentusiaster sedan 1988. En personlig restaurang som nu drivs av andra generationen i familjen. En restaurang med genuint kinesiskt kök. Vill du avnjuta asiatiskt mat tillagad med värme och hjärta på söder i Stockholm är du välkommen till oss, vi har fullständiga...

38 omdömen om Ho's

Michael K

Kina restaurang med god mat och trevlig personal , är värd att besöka flera gånger .

Meatballs for the people
4.2/5 i betyg av 1035 omdömen 4.2 av 1035 omdömen

The vibe was super nice! Loved the music that was being played. The meatball feast option is amazing to share, especially for tourists like

mats j

Bra mat, trevlig atmosfär, enkel inredning med fokus på maten och gemytet.

Christina B

Ho's är ett mycket trevligt ställemed atmosfär och god mat! Bra service! Tror att maten var ännu godare vid tidigare besök, men det kan också bero på valet av rätter...

Emily C

Inte gott! Fisljummen mat på ngn slags "hålla maten varm-ställ" med värmeljus under....? Svindyrt. Det står nu tydligt klart för mig att trängseln där inne beror på att detta blivit ett inneställe och ingenting annat. Kanske haft bra mat en gång i tiden? Nu blä! Jättegullig personal med rolig slogan på sina t-shirts var väl det enda plusset.

johan e

Ho's är en klassiker, alltid värt ett besök. Stimmigt, trångt och fantastiskt gott och trevligt.

Jimmy W

Trevligt litet ställe vid hornstull som rekommenderas om man vill ha asiatisk mat. Det var inget superspeciellt med maten och inredningen skulle behöva fräschas upp. Men har du vägarna förbi där så tycker jag nog att det är värt att testa.

Evelina A

Gott, prisvärt, bra läge på restaurangen. Att inredningen inte är någon höjdare har man verkligen överseende med - återkommer mer än gärna hit!

Ellis G

Tack ska ni ha för en trevlig smakupplevelse. Det ska absolut bli ett återbesök någongång hoppas jag. Tack!

Ludde L

Klockrena lunchdumplings! ..och frågar man så kan man få den dippsås man vill ha:)

Sara S

Stockholms bästa kines! Familjen som driver restaurangen viger sitt liv åt detta ställe. Avslappnad och bra service kombinerat med hur kinesisk mat ska smaka. Ni måste prova deras kantonesiska revbensspjäll.

jo n
Skrev om Ho's

Bästa kinesen jag besökt i sverige. I london finns dock bättre. Skulle gärna åka till Kina...

Christian B

Mårten S

De bästa kina ställe i hela Stockholm - trevlig personal, riktigt schyst mat och det är väldigt prisvärt. Det är oftast mycket folk, så se till att boka bord. Rekommenderar deras friterade revbenspjäll med pekingsås.

Roger T

Mycket bra kinarestaurang men den är inte den bästa. Maten är mycket bra men finessen saknas lite. Tyvärr. Borden är också lite för nära så stämningen blir (tyvärr inte intim) utan påträngande. Världens snällaste ägare är det också till Ho's. Men, tyvärr, inte bäst i sta'n...däremot är den bäst på söder.

Anders L

Bästa kinesen i stan - fantastiskt god och prisvärd mat. Kyckling med Cashewnötter kan ju kännas lite utjatat och trist på andra ställen. På HOs är det dock något helt annat. Stämningen är familjär och även servicen är bra. Gå hit och prova om du inte varit här!

Göran A

Fantastiskt ställe med god mat. Alltid samma höga kvalitet.

Lina K

Bästa kinesiska restaurangen i Stockholm. Jag önskar ofta att jag bodde närmare Hornstull bara för att kunna slinka in på HOs lite oftare. Har inte ätit lika god kinesisk mat någon annan stans förutom i just Kina.

K
Skrev om Ho's

Fantastiskt bra service, trevlig personal, och god mat. Menyn idelad så att man enkelt ser vad som är mer autentiskt kinesiskt, med en god andel sichuan-rätter. Fantastiska kryddningar, generösa portioner, och ovanligt autentisk mat. Tycker att lokalen är trevlig, den känns också mer autentiskt kinesisk än många andra, och det är kul att de har sparat inreningsdetaljer från det fik från 1950-talet som låg där innan. Tummarna upp!

Martina A

Bästa kinakrogen i stan! Fantastiskt god mat, inga fyra-små-rätter här inte! Väldigt trevlig och personlig personal. Har du inte ätit här så har du missat något viktigt!

Marie-Anne T

Jag har ätit där sedan nuvarande ägare var unga, sedan tog de över och har fortsatt på samma trevliga sätt med god mat och en trvlig atmosfär. Marie-Anne T

Lisa N

Grymt trevlig personal som ser till att alla i familjen känner sig välkomna. Mycket god och genuin mat. Här slipper man fyra små rätter och sötsur sås som smakat saft. Man bör verkligen prova deras friterade tofu i svart bönsås och deras dumplings.

Edit T

Mysig kinakrog med trevlig personal. Maten är thai-inspirerad och mycket god, dessutom rikliga portioner och inte så dyrt.

Alexandra N

Riktigt god och vällagad kina-mat som man aldrig vill ska ta slut! Ett minus till lokalen som inte är särskilt mysig.

Hedvig T

Härligt kryddstark kinamat utan tendens till att vara "sladdrig" i konsistensen. Lokalen är visserligen liten och det krävs bokning i förväg eftersom restauranten har ett gott rykte. Ingen blir dock besviken!

Johan Fredrik L

Bra mat & annorlunda kinesisk mat, känns mer "äkta kinesisk smak" och bra service från personalen men fruktansvärt liten lokal och svårt att få bord...därav det lägre betyget...

Camilla B

Helt fantastiskt god mat och trevlig personal. Lär få ett gäng nya rätter på menyn när som helst...

Pelle W

Bästa kinesen i stan! Hårt arbetande och trevlig personal. Hornstull borde bli Stockholm chinatown btw.

Jay E
Skrev om Ho's

För fem år sen var jag ofta på Ho´s och åt.Blev nog en stammis med tiden. Efter att ha bott på annan ort, och sedan flyttat tillbaka till stan igen, såg jag fram emot att få äta på Ho´s igen. En vän hade flaggat för att de tappat i klass, men jag ville själv ta reda på om så var fallet. Tillsammans med mitt sällskap besökte vi krogen, och blev grymt besvikna. Servicen var fortfarande oklanderlig, men maten hade verkligen tappat klass. Vi smakade på varandras mat och jag kunde konstatera att man tummat på både råvaror och...

Tobias H gillar detta
Anders E

Det var ett tag sedan jag var där sist, men då var det bra. Väldigt bra jämfört med andra kineser (ni vet de där som gör sötsur sås genom att blanda ketchup med spadet från ananaskonserver...). Och ska du välja en rätt: välj alltid något med "black bean" i titeln. Hur gott som helst.

Robert N

Bästa kinesiska restaurangen enligt mig. Så nära äkta kinesisk mat man kan komma, och dessutom otroligt bra för vegetarianer.

Fredrik E

Ho's är bra men inte fantastiskt bra. Det skulle behövas lite mer nyanserad mat med lite mindre salt i vissa rätter för att få betyget 5. Men servicen är bra och när jag beställde för avhämtning från ordinarie menyn så sade de i telefonen "hmm det går egentligen inte men vi ordnar det ändå".

Björn W gillar detta
gustav s

Ho´s är helt klart Stockholms bästa kinarestaurang! Fantastiskt god mat till humana priser och otroligt trevlig personal. Kan verkligen rekommendera deras friterade tofu-rätter. Helt klart värt ett besök!

Jenny R

Upptäckte Ho's när NK hade Kinesiska veckor, då Ho's sålde mat utanför. Lite senare besökte jag deras restaurang vid Hornstull. Maten var suvurän men lokalen är som att äta i mormors vardagsrum (då detta skulle vara en förolämpning åt min mormor). Men som sagt maten är den bästa kinesmaten i stan. Det är helt klart maten som räddar detta ställe. En mysig lokal och en sommaruteservering skulle höja omsättningen markant

Catherine

Stället att gå till för att få de riktigt goda rätterna och smakerna från Kina! Vet vad jag pratar om eftersom jag själv är halvkines och halvt uppvuxen i Hong Kong :) Supergod mat, supertrevlig personal. Superbra restaurang helt enkelt!!

Emma K gillar detta
Annika T

En bra kinesisk restaurang med ÄKTA kinesisk mat... Här blir det inge friterade räkor m söt sur sås.. Personalen är verkligen personliga och väldigt trevliga...

Ronny M gillar detta
Per-Michael S

Kan bara säga this is the place!!! Den gastronomiska upplevelsen förändrade mit liv.. Jo så e det facktiskt. Fet bra service med go glad presonal sammt FETT god mat. Bor tyvär i Jönköping så det går ju inte att luncha där men vet vart man ska styra klacken när man är där kungen bor. Lev & Njut: PELLE ;)

Nicolas E

Var på Ho's och som vanligt var det vänligt och (för sverige ovanligt) proffsigt bemötande. Jag bara VILL rekommendera Ho's. Maten är outstanding. Priset helt osannolikt lågt i förhållande till vad man får. Vi hade barnvagn och massa väskor. MEn det var inga problem, bara leende och "nu ska ni få äta gott". Solklar 5:a.

Jennifer H och Malou G gillar detta
Martin A