Il Tempo

Högbergsgatan 40, 118 26 Stockholm — Visa karta

Heidenstamsgatan 75, 75427, UPPSALA

Restauranger nära Il Tempo:

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Daniel:
Tack för en ypperlig service och kunnande när ni hjälpte oss med serveringstillstånden. Behövde gå igenom provet 5 ggr endast

Åsögatan 92, STOCKHOLM
Välkommen till Tre Indier på Södermalm! Vi har levererat indisk matglädje i 20 å... Läs mer ›
Andrea G:
Trevlig personal och mycket god mat.

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Välkommen till Timmermans 1857! Vackert belägen på Södermalm hittar du vår resta... Läs mer ›
Marianne S:
Vid 4 olika besök har vi serverats mycket god mat av positiv trevlig personal

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig persona... Läs mer ›
Christoffer S:
God mat, trevlig service och bra rekommendationer! Kan varmt rekommendera den vegetariska avsmakningsmenyn!

Läs vad 9 kunder tycker om Il Tempo

• ida
    ida skrev om Il Tempo
    Riktigt god italiensk mat i häftig atmosfär! Ett besök rekommenderas! Hovmästartjejen borde dock gå en charmkurs. Alltid sur som en citron med vassa repliker. Bara det som drar ner betyget från en 4a till en 3a.
  • Cajsa J
    Cajsa J skrev om Il Tempo
    Utsökt mat och dryck, vällagad och en lysande service. Trots att det var fullbokat gick det att föra ett samtal med sällskapet utan att behöva skrika och överröstas av sorl och porslinskrammel.
    Jakob J gillar detta
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Il Tempo
    Återknöt härom dagen kontakten med Il Tempo tillsammans med en kamrat. Bägge vaknade med kraftiga magsmärtor och kräkningar på natten. Jo vi åt samma förrätt. Liten råbiff...
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Il Tempo
    Mysig lokal! Förrätten var sådär, varmrätten var god (havsaborre). Personalen var hjälpsam och trevlig. Vår servitör generades över att de inte hade någon espresso. Prismässigt var det okej. Det ville inte riktigt lyfta till en fyra, jag har dock svårt att säga vad exakt det var som saknades. Kan tänka mig att äta här en gång till och kanske blir det en fyra då, potentialen finns helt klart!
  • Göran A
    Göran A skrev om Il Tempo
    God mat i härlig miljö. Serverad av gamla stammens servispersonal. Fin lågmäld service. Stort plus för Zebramönstrad tapet inhandlad i New York. Här är det lätt att trivas!
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Il Tempo
    Rätt sjyst italienare med bra mat. Har ätit här flertalet gånger och aldrig blivit besviken. Dom har även en bardel som inbjuder till häng.
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Il Tempo
    Blev väldigt besviken på denna restaurang som jag hade hört mycket gott om.
    Vår servitör, en äldre man, var otrevlig och kändes "överlägsen". När vi frågade vad en maträtt vad för något, blängde han på oss som om "är ni dumma eller?".

Jag åt canneloni (pastarör) med köttfärs - rekommenderas INTE! Kändes som barnmatsfyllning, inga goda smaker heller.
    Dyrt också.

Enda positiva med Il Tempo var själva stället som kändes mysigt.
  • Annika T
    Annika T skrev om Il Tempo
    Åhh, denna underbara restaurang... Var här med ett sällskap och åt en fantastisk italiensk middag... Tog en 3 rätters middag här som var fantastisk med bra vin. Härligt att det är lite "mörrigare" känsla på inredningen och man sitter med tändaljus. Kolla in deras sköna hemsida som känns lite mafioso ála 50-tal i NY!! (Kolla in den) Det som var minus var att jag och mitt sällskap fick sitta nära köket, som jag ogillar som tyvärr drar ned det till en 4:a istället för en ren 5:a. Har man läst boken med Anothony Bourdaine så vet ni vad jag menar!! Gå dit man blir aldrig missnöjd här!
  • Malou G
    Malou G skrev om Il Tempo
    Den här mysiga kvarterskrogen mitt på söder kan jag varmt rekommendera. Med god, vällagad mat och trevlig personal blir man gärna stammis här. Personlig, mysig prägel på restaurangen och mysiga lokaler. Sitt gärna i baren och drick ditt kaffe efter maten, eller ta ett glas vin innan du äter. Promenadavstånd till tunnelbana och den livfulla Götgatan.

Högbergsgatan 40, 118 26 Stockholm