Klimio AB

Klimio AB

www.klimio.se
  • BadgeTwoYears
4.4

Klimio är den snabbast växande leverantören av värmepumpar i mellersta och södra Sverige. Vi erbjuder totalentreprenad för nyinstallation och utbyte av bergvärme, luft/vatten- och frånluftsvärmepumpar, inklusive frikyla. Det innebär att vi finns med genom hela processen — från lösningsdesign och tillståndsansökningar, till...

76 omdömen om Klimio AB

Lech-Sebastian N

Absolut proffsig bemötande från start. KLIMIO Har alltig haft en fokus på Kundens individueller behov. Offertphasen med videosamtal, Planering, Tidsättningen, Individ. anpassning, På plats besök, extra.önskemål med rörmåkaren, leverans på.prick, borrning och installation av Bosch Bergvärmepump blev gjord precis som önskat. Blev warm direkt utan fel utan krångel. Vad vill man mer? Jag kan rekommendera Klimio AB.

Mattias C
Skrev om Klimio AB

Totalproffsigt från start till mål. Trevliga interaktioner, lättillgängliga. Vi har haft pumpen nu i ca 1,5 månad och den fungerar perfekt. Utgår från lika gott och proffsigt bemötande om nu pumpen mot förmodan skulle krångla framöver. Kan verkligen rekommendera Klimio!

Svar från Klimio AB

Tack för dina fina ord, Mattias! Kul att höra att du är så nöjd. Och som du skriver så finns vi alltid här om det skulle vara något någon gång. Varma hälsningar, teamet på Klimio

Anna B
Skrev om Klimio AB

Kunniga och serviceminded i den kontakt som ägt rum men väldigt många turer som inte ledde någon vart. Vi hade 14 grader i huset i flera månader innan jag fick kontakt med en människa. Bra portal men jobbigt som kund att det inte var möjligt att få dokumentation på andra sätt då portalen fungerade dåligt för mig att skriva i (jag kunde bara se en textrad och det var inte möjligt att backa). Jag har inte lyckats få till Wi-Fi uppkopplingen och när jag ber om hjälp får jag bara långa dokument skickade i portalen. Jag skulle önska mer personlig support efter en så stor affär.

Pär K

Snabb installation efter beställning

Svar från Klimio AB

Hej Pär! Tack för din fina recension. Det är bara att höra av dig om det skulle vara nåt. Varma hälsningar, teamet på Klimio

Kurt-inge L
Skrev om Klimio AB

Fick bra information från början men dålig återkoppling. Fick själv påminna om mitt köp. Leveransen gick sen fort! Snabb montering.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina betyg Kurt-Inge! Vad glada vi blir över att du och Annette är nöjda med er nya Nibe och att installationen kunde ske så snabbt efter er beställning. Vi beklagar att du upplevt att det blev dålig återkoppling mellan beställning och installation. Det kan möjligen ha varit eftersom det var din fru som fanns i vårt system och fick meddelanden i kundportalen, där vi återkopplade om installationsdatum redan samma dag som beställningen. Tveka nu inte att höra av er om det skulle vara något ni undrar över med pumpen! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

TOMMY O
Skrev om Klimio AB

Mycket bra dialog med energikonsult efter köp och då snabb support. Men då Klimio bara verkar jobba med underentreprenörer så slutade deras UE som kunde Daikin luft/vatten värmepumpar. Konsekvensen blev att dom skickade en bra röris som installerade VP med kunde inte Daikin värmepump och därav bestod driftsättning av att bara i min värd slå på och övriga frågor hänvisa till Klimio. Har haft massa problem med att driftsättningen inte utförts på rätt sätt. Klandrar inte deras UE då han varit tydlig. Vid kontakt med Klimio...

Svar från Klimio AB

Hej Tommy, tack för att du tagit dig tid att skriva. Vi beklagar verkligen att din installation inte blivit som förväntat och tar på oss fullt ansvar för det. Tack för det tålamod du visat. Det var en komplex installation med flera befintliga komponenter och tankar som skulle behållas och kopplas samman på ett ovanligt sätt. I sådana fall är installatörer nästan alltid beroende av teknisk support från tillverkaren. Där har vi dock inte fått det stöd vi behöver och kan förvänta oss av Daikin, vilket tyvärr drabbat dig i...

Niklas L
Skrev om Klimio AB

Köpte värmepump av Klimio för snart två år sedan och har haft några driftproblem, men jag har fått fantastisk support från Klimio via videosamtal. Senast idag på långfredagen stannade pumpen pga en trycksensor (som inte behövs i Sverige) och blev guidad till att inaktivera sensorn. Support i världsklass!

Svar från Klimio AB

Tack för ditt omdöme Niklas! Härligt att höra att du är så nöjd med vår support! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Peter F
Skrev om Klimio AB

Har bytt ut min drygt 20 år gamla frånluftsvärmepumt till en ny från ComfortZone. Hade en mycket bra dialog med energikonsulten innan och inför köpet. Själva installationen var klar på drygt två timmar vilket imponerade på mig. Vidare kontakt med Klimio efter själva installationen har också varit väldigt proffsig och trevlig. Jag är väldigt nöjd med hela bemötandet och kan varmt rekommendera Klimio.

Svar från Klimio AB

Tack för de fina orden, Peter! Vi är jätteglada att nu är så nöjd med hela processen. Hoppas du är nöjd med din nya ComfortZone. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Samir T
Skrev om Klimio AB

Det är svårt att överdriva hur positiv min erfarenhet var med Klimio. Från första stund visade de enastående professionalitet och expertis inom sitt område. De var otroligt hjälpsamma och tillmötesgående, vilket gjorde hela processen både smidig och effektiv. Jag kände mig verkligen väl omhändertagen genom hela samarbetet. Jag kan med fullt hjärta rekommendera detta företag till alla som söker en högkvalitativ service och en positiv kundupplevelse. Stort tack till det fantastiska teamet bakom!

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fantastiska omdöme, Samir! Det gör oss jätteglada att du är så nöjd. Hoppas du får många varma år med din nya Nibe bergvärmepump och glöm inte att vi finns här om det skulle vara nåt. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Lisa G
Skrev om Klimio AB

Super proffsigt från steg 1-10. Smidig installation rent o snyggt. Framför allt bra och tydlig och snabb kommunikation. Rekomenderas!!!

Svar från Klimio AB

Wow, tack för det fantastiska omdömet Lisa. Vad glada vi blir att du är nöjd! Hoppas att du blir minst lika nöjd med din nya Bosch luft/vatten. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Kenneth B
Skrev om Klimio AB

Bra kommunikation och utmärkt installationsarbete kryddat med suverän support är min upplevelse.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme Kenneth! Vi hoppas att du är riktigt nöjd med din nya Bosch. Tveka inte att höra av dig om du undrar över något. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Bo P
Skrev om Klimio AB

Jag hade inga förväntningar, därför har jag inte något negativt omdöme om klimio, jag har bara positiva omdömen om dem!de var snabba och skickliga! Professionella helt enkelt!

Svar från Klimio AB

Hej Bosse! Stort tack för ditt fina omdöme. Vi är glada att vi kunde ge dig en bra upplevelse och hoppas att du varit nöjd så här långt med din nya luft-vattenpump. Tveka inte att höra av dig om det skulle vara minsta lilla. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Darek H
Skrev om Klimio AB

Väldigt bra! De besvarade min förfrågan inom en dag. De kom på besök, tre dagar senare var pumpen installerad. Hantverkarna kom kl 8 och var klara halv tre, allt var snyggt gjort, den gamla pumpen borttagen den nya satt i!

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme Darek! Snabbt och bra, det är så det ska va :) Hoppas att du är riktigt nöjd med din nya Nibe bergvärme. Om det skulle vara något du undrar över finns vi här för dig. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Claes G
Skrev om Klimio AB

Bra från start till mål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar från Klimio AB

Härligt att höra Claes! Stort tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Om det skulle vara något du undrar över din nya ComfortZone så vet du var vi finns! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Fred T
Skrev om Klimio AB

Grymt smidigt! Tydlig kommunikation, riktigt snabb leverans och installation. Även konkurrenskraftigt pris. Rekommenderas!

Svar från Klimio AB

Tack Fred! Vi blir väldigt glada över att vi kunde ge er en bra upplevelse. Tveka inte att höra av er om det är något ni undrar över med er nya Nibe bergvärme! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Andres T
Skrev om Klimio AB

Det var strul efter installation av värmepump, men fick väldigt bra och relativt snabb hjälp utan extra avgifter.Jag kan rekommendera!

Svar från Klimio AB

Tack Andres för ditt omdöme och din rekommendation! Hoppas du får njuta av värmen från din nya ComfortZone frånluftsvärmepump. Varma hälsningar från oss på Klimio.

Karl-Ossian F
Skrev om Klimio AB

Överlag nöjd med processen och resultatet.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme, Karl-Ossian! Tveka inte att höra av dig om du skulle ha några frågor. Varma hälsningar från oss på Klimio.

Annika B
Skrev om Klimio AB

Trevligt bemötande och kunnig personal

Svar från Klimio AB

Tack för de fina orden, Annika! Hoppas du är nöjd med din Bosch. Varma hälsningar från oss på Klimio.

Anders A
Skrev om Klimio AB

Bra service och vi är nöjda. Borrningen fungerade bra. Det var viss brist på kommunikation mellan grävning ute / rör in till huset och inne, men det löste sig. Lite fel på fakturan också men det rättades efter påpekande.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt omdöme Anders! Härligt att ni är nöjda med bergvärmen så här långt. Vi beklagar att det blev lite rörigt (no pun intended) vid genomföringen och sedan även ett fakturafel. Vi är glada att vi kunde lösa det till belåtelse! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Stefan H
Skrev om Klimio AB

Mycket bra trevliga installatörer .Smidigt trotts knepig installation😃

Svar från Klimio AB

Stort tack för ditt fina omdöme Stefan! Vi hoppas att din nya Nibe är till belåtelse så här långt :) Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Jesper H
Skrev om Klimio AB

Trevligt bemötande, noggranna och engagerade från första stund. Allt fungerade perfekt.

Svar från Klimio AB

Tack för det fina omdömet Jesper! Vi hoppas att du är nöjd med installationen så här långt. Tveka inte att höra av dig om det skulle vara något! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Jonas N

Problemet är löst, Klimio levererar värde 👍🏽

Svar från Klimio AB

Tack för för att du tog dig tid att skriva Jonas! Vi blir alltid glada över att kunna hjälpa till snabbt när det kniper. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Anders S
Skrev om Klimio AB

Allt gick som smort. Bra rådgivning för att komma fram till beslut .

Svar från Klimio AB

Tusen tack för ditt fina omdöme! Vi hoppas att du trivs med din nya frånluftsvärmepump. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Raili B
Skrev om Klimio AB

Bergvärmen på plats inom två månader från vår beställning. Klimio skötte allt och höll oss informerade hela tiden om planen. Vi är mycket nöjda både med Klimio och bergvärmen.

Svar från Klimio AB

Tack Raili för dina fina ord! Vad glada vi blir över att ni är så nöjda med allt. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Lars B
Skrev om Klimio AB

Trevligt kundmottagande. Martin tog sig tid att lyssna på vårta önskemål och var angelägen om att hitta en passande lösning för vårt uppvärmningsbehov. Det landade i att vi slutligen bestämde oss för en Comfort Zone RX 50, som passade husstorlek och värmebehov perfekt. Installation skulle ske ca 3 veckor efter godkänd offert, men tidigarelades en vecka då montören fått ett återbud. Installationen gick planenligt, men vid uppstart upptäckes ett fabrikationsfel som gjorde att cirkulationspumpen inte fungerade. Det visade sig...

Svar från Klimio AB

Tack Lars för ditt gedigna omdöme! Vi uppskattar att du tog dig tiden. Fabrikationsfel är sällsynta men händer ibland och det är alltid lika tråkigt. Vi är glada att vi kunde lösa det så snabbt och att energibesparingen lever upp till förväntningarna! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Karl B
Skrev om Klimio AB

Vi blev väl bemötta, bytte handläggare flera gånger , vilket gjorde att vissa frågor tog lite lång tid att få svar på. Annars gick allt som förväntat fram till det var monteringsdax. Varken montören eller någon från Klimio var på plats när pumpen levererades. Montören var duktig, men fick plötsligt väldigt bråttom iväg. Jag fick en väldigt kort introduktion och uplink var inte installerad/aktiverad. Rumsgivaren var inte aktiverad. De som försökte hjälpa till från Klimio och Nibe de kommande dagarna fick inte till det....

Svar från Klimio AB

Tack Karl för ditt omdöme! Vi beklagar att din upplevelse inte blev den vi hoppas kunna ge alla kunder. Du ska aldrig behöva känna dig övergiven med Klimio. Här tycks det dock tyvärr som att kommunikationen kring installationen har brustit och det är vi ledsna för. Tveka inte att höra av dig om du har minsta fundering! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Carl-Fredrik R

Mycket bra och seriösa! Levererade en mycket bra lösning på tid.

Svar från Klimio AB

Stort tack för ditt dina omdöme Carl-Fredrik. Vi hoppas att den nya bergvärmepumpen levererar! Varma hälsningar, Klimio

Andréas B
Skrev om Klimio AB

Snabb och proffsigt bemötande och leverans. Både av säljare och installatörer.

Svar från Klimio AB

Tack för dina fina ord Andréas! Vi hoppas att du är fortsatt nöjd med din nya bergvärmepump. Varma hälsningar, Johan

Jimmy N
Skrev om Klimio AB

Snabbt svar, och fantastiskt service när vår bergvärme är tvunget att bytas.. Kunniga råd och snabb agens

Svar från Klimio AB

Stort tack Jimmy! Vi hoppas att du är fortsatt nöjd med din nya Nibe! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Rahel O
Skrev om Klimio AB

Jag faktiskt starkt rekommendera den här företaget väldigt bra personal dem gör som dem lovar trevliga.vi har käpt berg värme pump den är super bra .

Svar från Klimio AB

Tack för det fina omdömet! Det gör oss glada att höra att du och Lasse är så nöjda. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Heidi H
Skrev om Klimio AB

Vänlig, snabb och professionell service. Är jättenöjd och skulle rekommendera Klimio till vänner & familj.

Svar från Klimio AB

Tack snälla Heidi för de fina orden om installationen av din nya frånluftsvärmepump. Rekommendation till vänner och familj är det bästa betyg vi kan få :) Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Olle P
Skrev om Klimio AB

Över förväntan bemötande och professionell och snabb hantering från första genomgång till installation. Även återkoppling efter installation har från Klimio varit tillfredsställande. Negativt har varit den obefintliga återkopplingen från den lokala installatören på synpunkter och frågor som uppstått efter installationen. Jag köpte total installation av luft/vatten-värmepump.

Svar från Klimio AB

Hej Olle, tack för ditt omdöme! Här tycks det som att vi inte varit tydliga nog det alltid är vi på Klimio som ansvarar för synpunkter och frågor efter installationen. Du kan skriva på portalen, maila support@klimio.com eller ringa 010-300 17 70. Vi lovar att ta hand om alla dina frågor och finns med här som stöd och support. Vi kommer att ringa dig för att följa upp om det är några punkter som kvarstår. Som du själv skriver, det är en total installation av luft/vatten som utförts. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Oscar E
Skrev om Klimio AB

Snabbt och enkelt i diskussioner innan installation. Slarvig installation, ffa av utedel. Ej ej installation som håller förväntat livstid på pumpen.

Svar från Klimio AB

Hej Oscar, tack för att du tog dig tid att skriva. I det här fallet hade installatören tagit in en ny installatör som hjälp. Det är uppenbart att hans isolering av rören från utedelen inte når upp till vår kvalitetsstandard och det ska vi självklart se till åtgärdas så att installationen både håller och är snygg. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Tommy J
Skrev om Klimio AB

Jag har bara bra upplevelse. Vi köpte en bergvärmepump

Svar från Klimio AB

Tack för ditt omdöme Tommy! Det gläder oss att höra att du hade en bra upplevelse! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Joakim N
Skrev om Klimio AB

Väldigt professionell, tillmötesgående kontakt och hjälp. Hög kvalitet på såväl rekommenderad bergvärmeutrustning som installation.

Svar från Klimio AB

Tack för de fina orden Joakim! Det värmer att höra! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Peter K
Skrev om Klimio AB

Köpte ny vatten/luft värmepump genom Klimio. Samtliga kontakter med företaget fungerade bra så jag kan rekommendera dom om man ska köpa ny värmepump.

Svar från Klimio AB

Tack för att du tog dig tid att skriva Peter! Vi hoppas att du blir nöjd med din nya Bosch! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Petra B
Skrev om Klimio AB

Frånluftvärmepumpen dog och Klimo kunde hjälpa till rätt omgående med en ny. Fick inte igång värmen riktigt, men det kom de och fixade till omgående. Tack Klimo!

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme Petra! Vid ett byte kan det behövas lite injustering efter installation och vi hoppas att allt fortfarande fungerar bra! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Shamal M
Skrev om Klimio AB

Instalation ske inte i tid som lovade.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt omdöme Shamal! Vi beklagar att det blev ett par veckors försening och det gläder oss att du i övrigt är nöjd! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Patrik B
Skrev om Klimio AB

Generellt bra bemötande och kunnande. Hade några mindre anmärkningar på hur isoleringen var utförd samt att ett par skärringskopplingar droppade. Allt åtgärdades direkt. Utbyte av bergvärmepump. Bra prisbild. Videomöte inför offertarbetet fungerade bra.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt omdöme Patrik! Det kan bli lite efterjustering av kopplingar ibland men isoleringen ska självklart var fint gjord från början. Vad bra att vi kunde åtgärda det direkt! Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Johan Magnus O

Smidigt och proffsigt genom hela processen

Svar från Klimio AB

Härligt att höra Johan, tack! Det är så ett värmepumpsbyte ska vara :) Du vet var du kan nå oss om det skulle vara några frågor. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Kenneth N
Skrev om Klimio AB

Mycket bra från början till slut Mycket bra och trevliga rörmokare Kenneth Norstedt

Svar från Klimio AB

Tusen tack Kenneth, det gläder oss att höra! Tveka inte att höra av dig om det skulle vara något. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Abraham E
Skrev om Klimio AB

Extrem proffsiga, ärliga och tydliga. dom är dessutom grymt snabba på att återkoppla och är så hjälpsamma. 100% Nöjd och vart rekommenderar detta Företag.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme Abraham! Vi finns här för dig även framåt om och när det dyker upp frågor. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Anton M
Skrev om Klimio AB

Positivt: - De utförde ett utmärkt jobb. - Inga prisändringar efter man har fått en offert. - Smidigt med online besiktning - Bra kommunikation Negativt: - Det tog lite mer tid än det var planerat från början.

Svar från Klimio AB

Hej Anton, tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att du är nöjd och beklagar att det tog lite längre tid till installation än planerat. Tyvärr händer det ibland vid beställningar under sommaren, där det först är semestrar och sedan fullt i schemat så fort montörerna är tillbaka. Planeringen blir väldigt känslig då för t.ex. sjukdom. Varma hälsningar, Teamet på Klimio

Henrik A
Skrev om Klimio AB

Proffsigt bemötande och bra digital plattform för kommunikation mellan Klimio och mig som kund. Jag kände mig trygg med den kompetens som jag upplevde fanns i bolaget och att jag fick rätt produkt utefter mina behov. Själva installationen (utbyte av bergvärmepump) som utfördes av en partner till Klimio gick supersmidigt. Stötte på några inställningsproblem men fick snabb support och löste därefter dessa på egen hand.

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme Henrik! Vi är glada över att du haft en så bra upplevelse med ditt byte av bergvärmepump och ser fram emot att finnas till hands för dig framåt. Varma hälsningar från Teamet på Klimio

Ingegärd E
Skrev om Klimio AB

Proffsigt bemötande, ordentlig undersökning med foto innan bergvärmepump byte! Samtal efter genomförd åtgärd allt gjort på en dag! utmärkt!

Svar från Klimio AB

Tack för ditt fina omdöme och underbart att höra att du och sonen är nöjda! Vi finns till hands för er om det skulle vara något. Varma hälsningar från Teamet på Klimio

Tobias B

Mycket bra snabbt och enkelt. Snabb leverans. Poerfekt

Svar från Klimio AB

Vad glada vi blir att höra att du är så nöjd med ditt bergvärmeutbyte! Tveka inte att höra av dig framåt om du skulle ha några frågor. Vi finns till hands för dig! Varma hälsningar från Teamet på Klimio

Marie H
Skrev om Klimio AB

Klimio bytte min gamla frånluftsvärmepump snabbt, proffsigt och problemfritt. Mycket trevligt och proffsigt bemötande från början till slut

Svar från Klimio AB

Underbart att höra att du är så nöjd! Hoppas du får många härliga år med din frånluftsvärmepump. O glöm inte att du alltid kan höra av dig på kundportalen.

Niklas L
Skrev om Klimio AB

Seriösa och bra. Dock blev det lite missförstånd (förmodligen orsakad på grund av semestrar) kring när pumpen skulle levereras och det från början var tänkt att jag skulle ta emot och förvara den själv. Men efter lite diskussioner så löste de allt själva och gjorde ett jättebra jobb. Vi har även kunnat ringa dem i efterhand för att få hjälp med hur vi ska göra för att hantera pannan på bästa sätt.

Svar från Klimio AB

Tack för att du tog dig tid att skriva Niklas! Beklagar att det uppstod ett missförstånd kring leverans av värmepumpen. Skönt att höra att det ordnade sig och att du är nöjd med installation och support! Tveka inte att höra av dig igen om du har några frågor om bergvärmepumpen. /teamet på Klimio

Patrik O
Skrev om Klimio AB

Installerade bergvärme, 210 meter borrhål. Otroligt smidigt och mycket professionellt. Har inte en enda negativ synpunkt, invändning eller frågetecken mot hanteringen. Dessutom bästa priset bland flertalet offerter.

Svar från Klimio AB

Tack för det fina omdömet Patrik! Vad glada vi blir att du är så nöjd! Tveka inte att höra av dig om det dyker upp några funderingar. /teamet på Klimio

Henrik S
Skrev om Klimio AB

Tycker allting rullade på bra, nöjd med bemötandet och priset och det som vi kom överens om hölls. Det ända jag tycker var något jag kan se som negativt var att det blev en del missar i kommunikationen. Men det kan lika väl vara misstag från min sida som från någon annan.

Svar från Klimio AB

Tack Henrik för din recension, och tack för din tydliga feedback - den tar vi till oss av i vårt utvecklingsarbete!