KB - Konstnärsbaren

KB - Konstnärsbaren

Ring 08-679 60 32 www.konstnarsbaren.se
4.0

KB-Konstnärsbaren är restaurang med dryg 100-årig historia belägen i centrala Stockholm nära Norrmalmstorg.

6 omdömen om KB - Konstnärsbaren

Håkan P
Skrev om KB - Konstnärsbaren

Besöket i fredags på KB var nog en av de saker som gjorde denna kväll helt perfekt. Maten var vällagad. Att äta Isterband som huvudrätt en fredagskväll låter väl kanske inte så fantastiskt, men det var verkligen perfekt. Att de hade ölsorten "landsort" gjorde inte upplevelsen mindre. Personalen var vänlig och riktigt trevlig. Perfekt är det mest sammanfattande jag kom på.

Bosse S
Skrev om KB - Konstnärsbaren

Jättegod klassisk krogmat. Trevliga personer som jobbar där. Fräscht, snyggt. Genuint. Kan varmt rekommenderas.

Morten P
Skrev om KB - Konstnärsbaren

Det här är ett säkert kort om man vill äta stadig och vällagad mat i klassisk krogmiljö med personal som är proffsig med glimten i ögat.

Nikke L gillar detta
Göran N
Skrev om KB - Konstnärsbaren

Riktigt uselt. KB har helt tappat sin stil. Vi åt fiskgryta som innehöll lax och hårda morötter som enda beståndsdelar i en tomatsås med en egendomlig stark currysmak och rikligt med kvarglömda hårda lagerblad. När vi frågade om det inte borde kallas laxgryta istället för fiskgryta fick vi till svar att "Ni får väl ringa köksmästaren i så fall". När vi skulle betala lämnade vi 1000 kr, men fick tillbaks på 800 kr. Ett otrivsamt slut på en usel middag.

M W
Skrev om KB - Konstnärsbaren

mycket bra och jämn nivå på maten, besöket måste inledas med drink i bardelen. Miljön är i orginal från 1930-talet med väggmålningar m.m. Mycket kunnig bartender också vid vårt besök.

Håkan R
Skrev om KB - Konstnärsbaren

KB har fungerat lika bra i de 40 år jag gått dit. Vällagad mat med inslag av husmanskost. Trevlig personal och rimliga priser.