Leksand Optik AB

Leksand Optik AB

Välkommen till Leksand Optik AB!

På Torget 6 i Leksand hittar du Leksand Optik AB. Här jobbar Helena, Idah och Pia de gör sitt yttersta för att matcha din stil med din ögonhälsa. Här finner du det mesta inom optik såsom glasögon, linser, speciallinser och bågar.

Har du svårt att hitta rätt bågar. Lugn, våra experter hjälper dig att hitta bågarna som passar dig bäst. Du hittar även en rad olika kända märken. Bland annat Vasuma, Hackett, J.Lindeberg, Peak Performance, Jaguar, Skaga, Face a face, Ray Ban, Armani och många fler. Varmt välkommen in till oss om du behöver råd och tips angående din ögonhälsa eller boka tid via telefon.

Läs vad 696 kunder tycker om Leksand Optik AB 2

2021-07-30
    Bra service och kunnig personal
    2021-07-30
    Snabb hjälp och fast jag tagit fel på dag så fick jag hjälp med synundersökning direkt
    2021-07-29
    Kunniga och mycket trevligt bemötande!
    2021-07-29
    Idah var lugn, saklig och trevlig. Snabb och smidig undersökning både för glasögon och linser. Fick jättebra hjälp att välja bågar enligt mina önskemål kombinerat med inputs från Idah. Älskar mina nya glasögon 🤓❤️
    2021-07-29
    Gjorde synundersökning och fick remiss till ögon Falun. Helena är duktig och alla i butiken mycket trevliga och hjälpsamma.
    2021-07-28
    Mina glasögon är inte klara ännu, men är mycket nöjd med bemötande, service mm. Mycket positiv till all hjälp jag fått än så länge.
    2021-07-28
    Bra och snabb service. Helnöjd med mina nya glasögon.
    2021-07-27
    Otroligt bra bemötande och hög servicenivå.
    Toppklass.
    Köpte nya progressiva glasögon och slipade solglasögon.
    2021-07-25
    Trevligt bemötande och utmärkt service.
    2021-07-22
    Trevlig och professionell personal!
    2021-07-22
    Helena är kanoners, hennes medarbetare har dock stora förbättringsmöjligheter genom att möta kunder med ett leende.
    2021-07-22
    Trevlig , kunnig och lättsam ersonal.
    2021-07-22
    Mycket bra proffsigt och personligt bemötande när jag provade ut och köpte glasögon.
    2021-07-22
    Blev otroligt bra bemött av Ida som hjälpte mig!
    Hon var kunning, mån om kunden och jag är jätte nöjd med synundersökningen överlag.
    2021-07-20
    Jag är mycket nöjd . Synundersökning samt köp av glasögon
    2021-07-18
    Bemöttes så bra av Helena.Var på koll efter starroperation 20 maj vänster öga och väntar på tid för operation av höger öga. Därefter kommer jag att köpa glasögon hos Helena i Leksand.
    Känner stort förtroende för henne med bl a val av bågar mm.
    2021-07-15
    Utmärkt service, bra råd med val av glasögon. Tips o råd
    2021-07-15
    Otroligt trevlig och lättsam personal
    2021-07-14
    Trevliga men har för litet utbud
    Hej Sahra! Tack för ditt omdöme och roligt att du tycker vi är trevliga. Däremot är det tråkigt att du tycker vi har för litet utbud, vi har en ganska liten butik och får då kämpa lite med att få plats med mycket bågar. Vi har därför lådor under där man kan hitta fler bågar som inte får plats på väggen. Vi gör våra stora inköp 2 ggr/år och nu närmast ska vi på mässa i början av september för att göra nya inköp. Jag vet inte när du var här och tittade men var det nyligen kan det nog vara så att det är lite skralt just för att vi snart ska göra större inköp. Är det något speciellt du eftersöker kollar vi gärna upp det åt dig och vi kan ofta ta hem andra färger eller specifika bågar som inte finns i butiken just för tillfället. Strax över 500 bågar är det vi maximalt får plats med, vi hoppas att du ska kunna hitta en båge du gillar i framtiden och som sagt, säg gärna till om vi kan hjälpa dig! Önskar dig en fin sommar! Mvh Idah, Leksand Optik Leksand Optik AB
    2021-07-11
    Fick ett fantastiskt bemötande.
    Köpte progresiva glasögon för användning dagligen. Fick precis det jag frågat efter och blivit lovad.
    Mycket nöjd så här långt.
    2021-07-11
    Bra bemötande.
    Jag fick det jag hade beställt och är nöjd.
    Jag fick en synundersökning och en remiss, allt på ett bra sätt. Ingen förändring på synen efter 3 år.
    2021-07-09
    Köpte nya glasögon och fick bästa tänkbara hjälp och service.🙏🏻
    2021-07-09
    Jag hade inga förväntningar alls. Blev mycket trevligt bemött och fick goda råd som bl.a ledde till besök hos privat ögonläkare. Gjorde inga inköp men vet vart jag ska vända mig när det är dags föt nya glasögon.
    2021-07-09
    Jättebra bemötande och kunnig personal! Grundlig undersökning och stort utbud på bågar.
    2021-07-08
    Mycket positivt bemötande och god service. Fick snabbt en tid då jag fick skriva upp mig på en återbudslista. Besvär med försämrad syn. Noggrann synundersökning. Remiss inskickades för gråstarr besvär. Snabb återkoppling att remissen inkommit.
    Inköpte solglasögon. Fick mycket god hjälp att välja.
    2021-07-07
    Bra bemötande. Lugnt och sakligt.
    2021-07-03
    Snabbt, smidigt, kompetent. Återkommer igen!
    2021-07-02
    Som mångårig kund kan jag bara lovorda personalen och deras skicklighet och positiva bemötande. Mina nya glasögon är precis vad jag tänkte mig - de fungerar bästens!
    När det blir dags att byta kommer jag tillbaka!
    2021-07-01
    Positivt besök med engagerad personal. Synundersökning.
    2021-07-01
    Jag upplevde att jag blev mycket väl bemött.
    Jag blev som vid tidigare besök mycket väl bemött.Jag fick en omsorgsfull synundersökning där Ida Stenback kunde konstatera att jag behövde uppsöka en ortoptist, pga skelning/ astigmatism på höger öga.När jag gick därifrån fick jag en remiss till Sofiahemmet och en ortoptist.Jag kommer efter det besöket uppsöka samma optiker för att få nya lämpliga läsglasögon.Vid besöket hos optikern köpte jag förutom synundersökningen även solglasögon.
    2021-06-30
    Mycket bra och kompetent mottagande. Hög service nivå, jag kan verkligen rekommendera Leksands optik!
    2021-06-26
    Trevligt bemötande.
    Noggrann undersökning.
    Snabb hantering .
    Ger känsla av trygghet och inte något till slumpen.
    2021-06-25
    Alltid trevligt att komma dit och bli om ompysslad av personalen. ,👍💞
  • Pia I
    skrev om Leksand Optik AB
    2021-06-24
    Jag är mycket nöjd med Leksands Optik! Alltid trevligt bemötande, duktiga och proffsiga i sitt arbete och tillmötesgående.
    Jag köpte nya bågar och glas samt solglasögon med min styrka. Rekommenderar dem starkt! 👍
    2021-06-22
    Synundersökning, noggrann, propsade inte på att köpa nya glasögon
    Mycket gott och bra!
    Bra jobbat och mycket bra bemötande!
    2021-06-22
    Bra och snabb hjälp när jag gjorde en synundersökning!
    2021-06-20
    Trevlig bemötande och proffsig service
    2021-06-15
    Jag är jättenöjd med hur jag blev bemött och omhändertagen.
    Fick hjälp att hitta ett par glasögon som jag är supernöjd med.
    Fick även tips och hjälp med linser som jag kunde ha under pollen säsongen 👍🏻
    2021-06-09
    Blev bra bemött av trevlig personal och fick hjälp med att prova ut läsglasögon som var mitt ärende. Nöjd och tacksam!
    2021-06-05
    Nya terminalglasögon
    Riktigt bra kundbemötande
    Höga förväntningar och de infriades
    Kan verkligen rekommenderas
    2021-06-02
    Besöket gällde en synundersökning. Jag fick en mycket kompetent synundersökning och ett väldigt trevligt bemötande av den kvinnliga person
    som genomförde undersökningen.
    2021-06-01
    Bra bemötande bra ordning perfekt synkontroll bra utprovning av bågarna
    2021-06-01
    Fantastiskt bemötande av Ida. Hjälpsam!
    2021-06-01
    Sakliga, snabba och bra service. Och de hade många fina färgglada bågar.
    2021-05-31
    Träffade Ida för synundersökning. Mycket proffsigt genomförd! Fick med mig provbågar hem i lugn och ro. Bra upplägg för betalning, fantastisk service. Jag är mycket nöjd och kommer besöka dem när det är dags igen!
    2021-05-31
    Utprovning av kontaktlinser. Proffsigt och ödmjukt bemötande. Även byte av trasig glasögon del där vi kompenserades fantastiskt bra efter lång leveranstid.
    Vi återkommer!
    2021-05-31
    Jag gjorde en synundersökning och tyckte jag blev bra bemött. Det funka bra
    2021-05-28
    Testade syn, inklusive trycket i ögat vilket var orsaken till besöket. Blev väl bemött och det konstaterades att jag behövde nya terminalglasögon. Allt var mycket positivt, från beställning av tid tills jag fick glasögonen.
    2021-05-28
    Alltid topp service 👍👍👍👍👍