Tells Optik

Tells Optik

En del av Klarsynt www.tells.nu
  • BadgeSixYears
2 201

Välkommen till Tells Optik! På Österväg 1 precis utanför österport i Visby hittar du Tells Optik som är ett företag som har full fokus på kundens välmående, oavsett om det gäller glasögon, linser eller ögats välbefinnande. 2019 blev vi utsedda till Bästa Butik på Nordic Optic Awards, något vi är väldigt stolta över. Hos oss...

2201 omdömen om Tells Optik

Sedan starten hos Reco 2019

Gunilla B
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande. Smidig undersökning i rätt tid. Personalen kunnig.

Maud H
Skrev om Tells Optik

Mycket bra. Remiss är sänd till ögonläkare väntar på svar därifrån kan dröja sa Tells. Kan återkomma när jag vet mer.

Kaj B
Skrev om Tells Optik

Proffsigt i alla led, synundersökning inpassning av bågar samt allmänt bemötande mkt bra.

Härligt att höra Kaj, tack för din feedback 😍

Anita S
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande kändes som de verkligen kunde sin sak och jag kände mig väl omhändertagen Väntar nu på att de hör av sig om när jag kan hämta glasögonen.

Svar från Tells Optik

Tack snälla du Anita för ditt omdöme, blir så glada för det 😃

Eva L
Skrev om Tells Optik

Jag blir alltid bra bemött av alla som arbetar Optikern förklarade på ett bra sätt mina behov och alternativ. Säljarna är duktiga på att hitta bågar som passar och om de inte finns beställer de hem.

Svar från Tells Optik

Tack så mycket Eva! Härligt att höra att du är nöjd med oss. Vi är glada att få hjälpa dig.

Fredrik N
Skrev om Tells Optik

Gott bemötande. Kunnig och engagerad personal.

Svar från Tells Optik

Tack snälla Fredrik! Vi blir så glada.

Anders G
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande kunnig personal och bra service. Det går inte att göra så mycket bättre

Svar från Tells Optik

Tack Anders så glada vi blir att vi nått upp till dina förväntningar 😍

Leo S
Skrev om Tells Optik

Kunnig personal med ett väldigt fint bemötande. Vill starkt rekommendera Tells Optik.

Sten L
Skrev om Tells Optik

Riktigt trevliga och väldigt bra bemötande

Härligt att höra Sten, vi blir så glada 😃

Anita K
Skrev om Tells Optik

Trevligt och professionellt bemötande utan stress.

Svar från Tells Optik

Vi blir så glada av din fina feedback till oss, tack 😊

Gun J

Trevligt, snabbt och proffsigt

Härligt att höra Gun 😃

Richard L
Skrev om Tells Optik

Stort engagemang å villig att föreslå en hel del olika modeller som jag själv aldrig skulle kunna tänka mig. Proffsigt å trevligt.

Tack snälla Richard för ditt fina omdöme 😊 alltid roligt att få utmana 😍

Cornelia P
Skrev om Tells Optik

Alltid trevligt och proffsigt bemötande

Tack för ditt omdöme Cornelia, så glada vi blir 😊

Janina R
Skrev om Tells Optik

Så bra bemötande och vilken otroligt noggrann undersökning,den Västskandinaviska haft på 30 år. Hög kvalitet på bågar och stöd vid val av dessa

Svar från Tells Optik

Så glada vi blir att läsa din feedback Janina, värmer hos oss alla 😃❤

Robert S

Noggranna, trevliga och intressarade

Svar från Tells Optik

Tack snälla för din fina feedback 😎

Eva W
Skrev om Tells Optik

Mycket serviceinriktade, ser och möter mej som kund! Professionella vid undersökning o resultat av densamma! Uppskattar att de säger vad de tycker när jag väljer bågar, får god vägledning!

Svar från Tells Optik

Tack snälla Eva, va glada vi blir av din fina feedback till oss. Önskar dig en glad påsk !

Jenny H

Perfekt! Väl omhändertagen och proffsigt

Svar från Tells Optik

Vi tackar för din fina feedback 😊

Karin H
Skrev om Tells Optik

Alltid vänligt ö trevligt bemött. Får svar på frågor som man har. Förklarar när man är orolig över problem över ögonen. Dem är alla tiders. Synundersökning ö mätning av trycket i ögonen. Skall bli kallad igen om ett halvår. Hälsningar Karin.

Svar från Tells Optik

Men så glada vi blir, värmer i hjärtat. Glad påsk på dig Karin!

Suzanne L
Skrev om Tells Optik

Emilia är riktigt kunnig, duktig och hjälpsam. Övrig av personal mycket trevliga o hjälpsamma. Som kund känner jag mig trygg.

Svar från Tells Optik

Tack Suzanne för din otroligt fina feedback, det värmer hos oss alla 😍

Anette A
Skrev om Tells Optik

Mycket trevligt å brabemötande. Gott om tid å tålamod.

Svar från Tells Optik

Tack Anette för ditt svar! Vad roligt att vi fick hjälpa dig och att du är nöjd med oss

Clas B
Skrev om Tells Optik

Jättebra och proffesionellt. Trevligt bemötande.

Värmer i hjärtat av din feedback, tack ! 😃

Arvid B
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande och känns modernt. Inget att klaga på.

Svar från Tells Optik

Tack Arvid för ditt svar! Vad roligt att vi fick hjälpa dig och att du är nöjd med oss.

Mattias S
Skrev om Tells Optik

Väldigt kunnig och trevlig personal

Tack Mattias för din fina feedback 😃

Ulf Mikael J
Skrev om Tells Optik

Trevligt och proffsigt bemötande. Mina nya glasögon är fantastiskt bra

Svar från Tells Optik

Stort tack för din feedback, skönt att höra att glasögonen är bra 😊

Bill E
Skrev om Tells Optik

En bra upplevelse och trevligt bemötande

Svar från Tells Optik

Tack Bill för din feedback om din upplevelse !

Tobias A
Skrev om Tells Optik

Trevlig personal , i synnerhet optiker Jenny som har en utomordentlig servicekänsla trots att jag känner hur besvärlig jag varit som kund.

Svar från Tells Optik

Tack Tobias! Vad glada vi blir att du är nöjd med oss och framför allt din optiker Jenny 😃

Yvette M
Skrev om Tells Optik

Blev väldigt trevligt bemött från första stund. Optikern var grundlig vid undersökningen och lyssnade på mig. Fick också god hjälp att plocka fram bågar. Mina glasögon har fungerat utmärkt från första stund. Mina förväntningar infriades med råge.

Svar från Tells Optik

Vad glada vi blir att få ta del av din feedback, stort tack 😃

Lars C
Skrev om Tells Optik

Blev, blir, väldigt bra bemött av trevlig och kunnig personal. Håller på och provar ut lämpliga linser.

Svar från Tells Optik

Tack Lars för din feedback, vi hoppas du ska bli nöjd med dina linser 😊

Maria S
Skrev om Tells Optik

Trevliga, hjälpsamma och noggranna!

Svar från Tells Optik

Härligt Maria! Kul att vi kunde hjälpa dig och att du är nöjd.

Theresia R
Skrev om Tells Optik

Fick god service och bra bemötande av personal som jag fick hjälp av vid alla de tillfällen jag var i butiken.

Svar från Tells Optik

Tack Theresia för ditt svar! Vad roligt att vi fick hjälpa dig och att du är nöjd med oss.

Monica L
Skrev om Tells Optik

Grundlig undersökning med pedagogisk förklaring om hur och varför .

Tack Monica för din feedback 😊

Pernilla T
Skrev om Tells Optik

Service i världsklass och en lyxig känsla trots att det inte kostade mer än hos en annan optiker. Jag är glad att jag bytte till Tells.

Svar från Tells Optik

Tack snälla Pernilla, vad glada vi blir av dina ord ❤

Gunilla L
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande Synundersökningen kändes bra Mycket bra hjälp med val av. bågar Samt mycket arr välja på

Svar från Tells Optik

Tack Gunilla för dina ord, härligt att du som oss gillar att det finns många fina bågar att välja mellan 😃

Åsa H

Bra kundbemötande proffsig personal

Tack Åsa för dina fin feedback 😊

Elina B
Skrev om Tells Optik

Årlig linskontroll, Vänligt och hjärtligt bemötande redan vid anmälningsdisken.. Synkontrollen mycket proffsigt utförd samtidigt som jag kände mig trygg och informerad om vad som gjordes under hela processen. Alltid lika trevligt att besöka er!

Svar från Tells Optik

Vad glada vi alla blev när vi läste dina fina omdömen om oss Elina. Allt sådant här värmer och gör att vi älskar vårt arbete på ett sådant sätt att vi vill göra allt för våra kunder

Anna O
Skrev om Tells Optik

Proffsig, trevlig och tillmötesgående personal. Progressiva glasögon, ska bli spännande att se om jag äntligen kan bli vän med dem. Har bra syn på långt håll, haft progressiva glasögon i flera år från andra ställen/optiker men inte lyckats bli vän med dem så de sitter främst i pannan.

Svar från Tells Optik

Tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med oss Anna. Vi hoppas verkligen att det ska fungera bättre för dig denna gång med progressvia glasögon. Du är såklart väkommen in om du har några frågor eller funderingar!

Lars Håkan L
Skrev om Tells Optik

Vänligt och proffsigt bemötande. Snabb leverans. Men varför är glasögon så dyra? Detta gäller framför allt bågarna!!!!

Svar från Tells Optik

Tack för din feedback och att du var nöjd med vårt bemötande o leverans. Vi har ett stort utbud av bågar med olika prisklasser. Ett högre pris på bågen handlar främst om ett bättre material och/eller att de är handgjorda. Vi hoppas du är nöjd med dina glasögon 😊

Kristina P
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande och trevlig personal.

Tack snälla Kristina för din feedback 😊

Annica R
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande! Nöjd med all hjälp i butiken.

Härligt att höra Annica 😎

Trevligt. Bra råd. . Dyrt. Snabbt bra personal

Tack för din feedback

Didrik P
Skrev om Tells Optik

Jätte bra optiker! Söt och rar, gjorde kontroll av linser och styrka, noggrant utfört

Svar från Tells Optik

Tack Didrik! Va glada vi blir att du var nöjd !

Tina A
Skrev om Tells Optik

Supertrevlig och proffsig personal. Stort urval av bågar.

Svar från Tells Optik

Tack Tina för dina ord, vi älskar ju bågar och försöker att ha ett brett utbud till våra kunder ❤

Hasan A
Skrev om Tells Optik

Min upplevelse var otroligt bra tack så mycket

Svar från Tells Optik

Tack Hasan för din feedback, härligt att få möjlighet att ge någon en bra upplevelse !

Anna E
Skrev om Tells Optik

Trevlig, kunnig och mötesgående personal

Svar från Tells Optik

Stort tack för dina fina ord !

Bill A
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande och väldigt duktiga. Köpte glasögon

Tack för din feedback Bill

Lisa S
Skrev om Tells Optik

Omsorgsfullt arbete och gott bemötande.

Svar från Tells Optik

Tack Lisa det värmer att höra din feedback!

Carolina A

Tillmötesgående och proffsigt bemötande. Jag ”ser bra ut nu” ! 👏😃

Härligt Carolina att du nu kan se bra 😍

Uno G
Skrev om Tells Optik

Vänligt och effektivt bemötande som ledde till bland annat eventuella läkarkontakter.

Svar från Tells Optik

Tack Uno, det värmer att höra din respons

Jan S
Skrev om Tells Optik

Trevlig och kunnig personal samt ett brett sortiment !

Svar från Tells Optik

Härligt att höra Jan, vi försöker att ha ett brett utbud till våra kunder !