Tells Optik

2 241
Snittbetyg
4.7

Om företaget

Välkommen till Tells Optik! På Österväg 1 precis utanför österport i Visby hittar du Tells Optik som är ett företag som har full fokus på kundens välmående, oavsett om det gäller glasögon, linser eller ögats välbefinnande. 2019 blev vi utsedda till Bästa Butik på Nordic Optic Awards, något vi är väldigt stolta över. Hos oss...

2241 omdömen om Tells Optik

Sedan starten hos Reco 2019

Visar 2241 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Stina G
Skrev om Tells Optik

All personal på Tells var väldigt trevliga & serviceinriktade, dessutom på ett avslappnat sätt som direkt gav en känsla av trivsel, omtanke & trygghet. Av optikern förväntade jag mig en proffsigt utförd undersökning & en känsla av stor kunnighet, samt intresse & förståelse för just mina behov - vilket jag verkligen fick! Hela besöket kändes otroligt bra & långt över förväntan på alla sätt. Väldigt viktigt för mig, som tyvärr inte haft den bästa erfarenheten av att gå till optiker & därav dragit mig för att försöka få hjälp...

Bernt-Ove H
Skrev om Tells Optik

Proffsig. Trevlig personal. Blev. Köpte glasögon.

Barbro P
Skrev om Tells Optik

Alltid vänligt bemött man får ett så proffsigt o ett lugnt bemötande så man blir lugn man känner sig trygg.All personal är underbar .Jag köpte glasögon o solglasögon o beställt linser. Jag säger bara ett stort tack att ni finns för oss så vi kan få proffsig hjälp.

Åsa J
Skrev om Tells Optik

Lugn trevlig, kunnig optiker som utförde syntestet. övrig personal är sakliga, behjälpliga, glada och trevliga. Oerhört snabbt från beställning till färdig leverans av glasögon.

Svar från Tells Optik

Tack snälla Åsa för din otroligt fina feedback ❤ det värmer gott

Maria K
Skrev om Tells Optik

Synundersökning hos Tells: Mycket proffsigt utan stress-helt perfekt! Kommer vara trogen kund!

Maj C
Skrev om Tells Optik

Vänligt bemötande och bra service!

Liv H
Skrev om Tells Optik

Trevlig kunnig personal Bra optiker Trivsamma lokaler Bra utbud på glasögon Mycket nöjd med både progressiva glasögon och solglasögon

Svar från Tells Optik

Tack Liv för din härliga feedback både till vår personal o butik. Kul att våra kunder också gillar vårt utbud. 😀

Margareta J
Skrev om Tells Optik

Stor kompetens och trevligt bemötande. Kände mig omhändertagande.

Svar från Tells Optik

Tack för din feedback Margareta, härligt att höra att du var nöjd 😃

Amanda R
Skrev om Tells Optik

Trevligt och professionellt bemötande.

Tack Amanda för din fina feedback 😊

Anna F
Skrev om Tells Optik

Väldigt trevliga och tillmötesgående samt professionella

Härligt att läsa din feedback Anna, tack 😃

Bengt-Åke F
Skrev om Tells Optik

Vänligt bemötande av trevlig och kunnig personal

Svar från Tells Optik

Det tackar vi för Bengt-Åke, toppen

Göran S
Skrev om Tells Optik

Alltid proffsigt och bra service

Tack Göran, det värmer 😊

Maryam S
Skrev om Tells Optik

I butiken hittade jag mina snygga/ tuffa glasögon, Fick även ett super trevlig bemötande av super kunniga personal

Svar från Tells Optik

Tack Maryam för dina fina ord, o du blev verkligen tuff i dina bågar 😃

Christine Ö
Skrev om Tells Optik

Engagerat och proffsigt bemötande. Snabb leverans.

Svar från Tells Optik

Glada vi blir av att läsa dina fina ord 😃

Elis Å
Skrev om Tells Optik

Riktigt bra. Otroligt trevlig och professionella anställda. Köpte mina första glasögon där jag fick mycket bra hjälp och tips för vad som passade mig.

Svar från Tells Optik

Tack snälla Elisa för dina fina ord, vi blir så glada ❤

Sven S
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande och jobb, proffsigt

Tack Sven för din feedback 😃

Jenny L
Skrev om Tells Optik

Fint och proffsigt bemötande vid alla tillfällen. Nya glasögon och solglasögon och är väldigt nöjd 👌

Svar från Tells Optik

Så glada vi blir att du är så nöjd Jenny 😃

Kerstin D
Skrev om Tells Optik

Mycket bra mottagande! Man gjorde ALLT för att jag skulle hitta rätt bågar. Det fick ta tid, jag kände mig sedd! Optikern var suverän, mycket noggrann och professionell, inkännande och trevlig! Jag är så oerhört nöjd!! Jag vet att de är bra, har varit där förut, men denna gång bästa, bästa!

Svar från Tells Optik

Tack Kerstin för dina fina ord, vi njuter av dina ord 😊

Kent F
Skrev om Tells Optik

Nya fina maskiner noggrann och bra undersökning

Tack Kent för din feedback 😃

Anna-Britta A
Skrev om Tells Optik

Bra bemötande. Lätta fina glasögon. Har ibland lite svårt att läsa på nära håll. Är nog en träningssak.

Svar från Tells Optik

Tack för ditt omdöme Anna-Britta, hör av dig om du efter ett tag fortfarande upplever problem med att läsa.

Inger K
Skrev om Tells Optik

Både progressiva och läsglasögon Allt var toppen förutom damen som gjorde första undersökningen. Hon hostade och snörvlade och gav mig två veckor med en hemsk förkylning Optikern var vänlig, proffsig och mycket kunnig. Damens som hjälpte mig att prova ut bågar hade god blick för vad som passade mig. Även god hjälp när jag hämtade ut glasögonen

Tack Inger för din feedback 😃

Thomas K
Skrev om Tells Optik

Fantastisk bra personligt bemötande engagemang och kunskap.

Tack snälla Thomas för din feedback, det värmer 😍

Örjan H
Skrev om Tells Optik

Trevlig personal och bra service.

Tack Örjan för fina ord

Eva V
Skrev om Tells Optik

En man bra, en kvinna dåligt en kvinna mittemellan. . Oartigt nonchalant. En dam slängde ett glas över bordet trots att jag skulle använda dem ca 1 år till en operation. De kritiserade mig för att jag inte bytte glasögon tillräckligt ofta trots att de inte kallat mig.

Svar från Tells Optik

Hej Eva tack för fin feedback, vi hoppas vi ses efter operationen

Mona-Lena A
Skrev om Tells Optik

Ni är mycket duktiga och vänliga, hjälpsamma tack

Tack Mona-Lena för din fina feedback 😃

Pia H
Skrev om Tells Optik

Professionellt bemötande, alltigenom nöjd med min upplevelse

Tack snälla Pia för dina ord, det värmer 😍

Gull-Britt L
Skrev om Tells Optik

Kände mig riktigt välkommen. Jag hade höga förväntningar och dom upofylldes med råge. Kände mig betydelsefull och jag köpte synundersökning, progresskva glasögln och solglasögon

Svar från Tells Optik

Härligt att höra Gull-Britt, så glada vi blir av din feedback 😊

Inger G
Skrev om Tells Optik

Hjälp av glasögon leverantör att välja båge, kändes bra. Bra med refraktioneringen, ville inte bli fotograferad och tryckmätt med luftpump, vilket optikern ville. Det är en frivillig undersökning. Snabb leverans av glasögonen. Trevligt i butiken.

Tack Inger för din feedback till oss 😃

Stephanie G
Skrev om Tells Optik

Trevlig bemötande och fin hjälp med att välja bågar. Fick information om varje steg under hela processen.

Svar från Tells Optik

Härligt att höra att du är nöjd med oss 😊

Leif L
Skrev om Tells Optik

Som förväntat. Jag köpte läsglasögonen och tv- glasögon

Tack Leif för din feedback 😃

Linda S
Skrev om Tells Optik

Proffsigt och med väldigt bra service

Tack Linda för fin feedback 😃

Anna O
Skrev om Tells Optik

Bra! Synundersökning visade att jag kunde använda gamla glas för nya bågar.

Svar från Tells Optik

Tack, skönt att man kan återanvända sina bågar 😊

Eva H

Professionellt bemötande och kunnande

Tack Eva för fin feedback 😃

Pernilla S
Skrev om Tells Optik

Proffsig och snabb service. Trevlig personal!

Tack Pernilla för fina ord 😊

Ylva A
Skrev om Tells Optik

Blev akut omhändertagen på bästa sätt! Mycket nöjd

Svar från Tells Optik

Härligt att vi kunde hjälpa dig akut 😃

Britt-Mari J
Skrev om Tells Optik

En gedigen undersökning och upptäckt av skelning med remiss till ögonmottagningen på lasarettet. Väldigt positivt om jag nu kan få ett par glasögon som fungerar. Har tid hos ögon på fredag så fortsättning följer.

Svar från Tells Optik

Skönt att höra Britt-Mari då håller vi tummarna för dig och att vi hörs efter ditt besök på ögon 😊

Christina P
Skrev om Tells Optik

Ett mycket trevligt bemötande. Köpte ett par progressiva glasögon som jag är jättenöjd över. Fick otroligt mycket smakråd och ni förstod vad jag ville ha. Sedan fick jag ett par solglasögon på köpet. Dessa bågar var fina men när det kom in mörka glas i dem så blev uttrycket ett helt annat. Fick komma in och byta till ett par som var jättehäftiga. Visserligen fick jag lägga till en slant men det var det värt. Har varit kund hos Klarsynt i över 20 år så jag kommer inte byta fast ni är lite dyrare. Tack till all trevlig personal ❣️

Svar från Tells Optik

Men så glada vi blir av att läsa din otroligt fina feedback, tack snälla 🙌

Tommy B
Skrev om Tells Optik

Trevligt och personligt bemötande av kunnig och professionell personal. Och dessutom det fräckaste sortimentet av bågar i visby

Svar från Tells Optik

Tack Tommy för fin feedback, visst är det härligt med olika bågar 😃

Margareta L
Skrev om Tells Optik

Jag blev väldigt trevligt bemött En mycket noggrann undersökning Lyhörda efter mina önskemål Har bara gott att säga om den fina service jag fick

Tack Margareta för fin feedback, det värmer 😍

Linda K
Skrev om Tells Optik

Utprovning av kontaktlinser, är nygammal linsbärare. Proffsig, adekvat och inte ”överpratig” optiker.. Mycket nöjd!

Svar från Tells Optik

Tack Linda för dina ord och feedback till din optiker

Gunilla B
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande. Smidig undersökning i rätt tid. Personalen kunnig.

Tack Gunilla för din feedback till personalen 😃

Maud H
Skrev om Tells Optik

Mycket bra. Remiss är sänd till ögonläkare väntar på svar därifrån kan dröja sa Tells. Kan återkomma när jag vet mer.

Svar från Tells Optik

Tack Maud för din feedback, vi håller tummarna för att remissen går fort

Kaj B
Skrev om Tells Optik

Proffsigt i alla led, synundersökning inpassning av bågar samt allmänt bemötande mkt bra.

Härligt att höra Kaj, tack för din feedback 😍

Anita S
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande kändes som de verkligen kunde sin sak och jag kände mig väl omhändertagen Väntar nu på att de hör av sig om när jag kan hämta glasögonen.

Svar från Tells Optik

Tack snälla du Anita för ditt omdöme, blir så glada för det 😃

Eva L
Skrev om Tells Optik

Jag blir alltid bra bemött av alla som arbetar Optikern förklarade på ett bra sätt mina behov och alternativ. Säljarna är duktiga på att hitta bågar som passar och om de inte finns beställer de hem.

Svar från Tells Optik

Tack så mycket Eva! Härligt att höra att du är nöjd med oss. Vi är glada att få hjälpa dig.

Fredrik N
Skrev om Tells Optik

Gott bemötande. Kunnig och engagerad personal.

Svar från Tells Optik

Tack snälla Fredrik! Vi blir så glada.

Anders G
Skrev om Tells Optik

Trevligt bemötande kunnig personal och bra service. Det går inte att göra så mycket bättre

Svar från Tells Optik

Tack Anders så glada vi blir att vi nått upp till dina förväntningar 😍

Leo S
Skrev om Tells Optik

Kunnig personal med ett väldigt fint bemötande. Vill starkt rekommendera Tells Optik.

Sten L
Skrev om Tells Optik

Riktigt trevliga och väldigt bra bemötande

Härligt att höra Sten, vi blir så glada 😃

Anita K
Skrev om Tells Optik

Trevligt och professionellt bemötande utan stress.

Svar från Tells Optik

Vi blir så glada av din fina feedback till oss, tack 😊

Filtrera omdömen