Läs vad 807 kunder tycker om Tells Optik 2

• 2021-01-26
    Var inte rädd för någon ovanlig uppgift ,lätt att kommunisera med.Tack för ett bra utfört arbete !
  • 2021-01-23
    Trevlig personal! Snabb service
  • 2021-01-22
    Nya glasögon med synundersökning.
    Fick mycket bra bemötande och mycket bra hjälp att välja bågar.
  • 2021-01-22
    Jag köpte ett par glasögon och gjorde i samband med det en synundersökning.toppenservice rakt igenom.
  • 2021-01-21
    Alltid fint bemötande när man är i butiken!
  • 2021-01-15
    Proffsiga men väl dyra och det tog lite längre tid än utlovat då optikern förstörda första glaset och fick beställa nya
  • 2021-01-14
    Jag gjorde syntest och blev proffsigt bemött.
    Jag hade en bra upplevelse
  • 2021-01-09
    God service hela vägen vid undersökning, val av bågar och vid hämtning. Proffsiga och alla i butiken vill verkligen kundens bästa.
  • 2021-01-09
    Superservice, proffsigt och snabbfotat bemötande som räddade min julhelg!
  • 2021-01-09
    Jag gjorde synundersökning och köpte nya bågar och glas.
    Jag kände mig väl omhändertagen och fick
    mycket stöd vid val av bågar!
  • 2021-01-08
    Ett fint mottagande med en engagerad personal
    Fått tips och information
    Glada och välkomnande
  • 2021-01-07
    Bokade tid för en synundersökning till förlängning av körkortsbehörighet. Gick snabbt och smidigt. Resultatet inne nästan direkt hos transportstyrelsen. Inget att anmärka på.
  • 2021-01-07
    Synundersökning. Trevlig och kompetent personal. Tydlig och noggrann. Kunden i fokus.
  • 2021-01-07
    Vänligt och proffsigt bemötande, nu kan man se skarpt igen. Mvh
  • 2021-01-06
    Jättebra bemötande och proffsigt arbete!
  • 2021-01-06
    Gjorde ett syn-test. Blev bra bemött. Alla var trevliga och hjälpsamma
  • 2021-01-05
    Jag är nöjd med servicen trevlig personal o glad
  • 2021-01-05
    Bra bemötande köpte glasögon fick låna hembågar att prov tycker ja är ett måste
    Evor P
  • 2021-01-04
    Fick hjälp med att kontrollera mina ögon som inte blev lyckade efter en ögonoperation för några år sedan. Fick tid snabbt och de kontaktade Globen med resultaten. Vilket resulterade i att jag fick en snabb tid hos Globen för vidare undersökning.
    Tackar för bra hjälp o proffsigt bemötande.
  • 2021-01-03
    Köpte glasögon och blir alltid så väl bemött och sedd. Håller deras stil och kunskap mycket högt. Aldrig besviken
  • 2021-01-01
    Jag gjorde en synundersökning och köpte nya glasögon. Jag blev trevligt bemött i butiken av personalen vid båda tillfällena. Jag hade inga förväntningar mer än att hitta ett par nya glasögon och det gjorde jag.
  • 2021-01-01
    Är otroligt nöjd med servicen. De hade t.o.m. tänkt ta emot mig på Nyårsafton fast affären var stängd!! Då skulle en anställd komma och öppna när jag kom med båten. Nu fick jag plats på båten dagen innan så det gick bra.
    Är för ögonblicket inte nöjd med glasögonen men skall åka in igen, så de får hjälpa mig med mina progressiva.
  • 2021-01-01
    Kunnig personal och ett utmärkt bemötande.
  • 2020-12-31
    Jag är mycket nöjd med bemötande och syelkontrollen och glasögonen passar bra _ Bosse Ekman
  • 2020-12-30
    Bra bemötande och professionell service. Gjorde synundersökning som jag var nöjd med.
  • 2020-12-30
    Antu (min son) var på synundersökning hos er, allt var utmärkt. Trevligt bemötande och det kändes kvalitativt. Enda minuset är priset eftersom jag har låg inkomst, men vi valde specifikt att gå till er istället för en av dom billigare kedjorna.
  • 2020-12-26
    Ögonundersökning för linser, trevligt bemötande som vanligt
  • 2020-12-26
    Vänlig och kunnig personal. Är nöjd med mina nya bågar!
  • 2020-12-23
    Blev bemött på ett väldigt trevligt sätt av kunnig personal. Har varit kund väldigt länge och kommer att fortsätta med det.
  • 2020-12-23
    Proffsigt och trevligt bemötande
  • 2020-12-22
    Professionella, trevliga och hjälpsamma!
  • 2020-12-22
    Nya glasögon, med progressivt glas, vilka inte alls kom att fungera! Det vanliga seendet var till belåtenhet, men läsglasen var sämre än i mina gamla glasögon, de hade inte heller hörsammat att jag ville ha solglas !
    Ringde då för att få hjälp med detta!
    De erbjöd mej då ett par läsglasögon, vilka jag testade, men det fungerar inte, att ha två par, som ska bytas så fort man ska tex. läsa recept eller gå i affären!
    De erbjöd mej också ett par solglasögon, ja, då skall jag ju byta mellan 3 par!!! Solglasögonen skulle jag dessutom få betala 1000kr för!
    De säger nu till mej , att det inte går att få bra glas för både långtseende och läsning, den informationen skulle de ha gett mej innan!
    Känner mej inte nöjd, och Tells har väl garanti, för att ge kunden det hen önskar?!?!?
  • 2020-12-20
    Jag var väldigt pirrig och nervös. Men hon var väldigt snäll och bra. Nu behöver jag inte ha glasögon men kanske längre fram.

Hälsningar Judit 🥰
  • 2020-12-20
    Glasögon med glas i bästa kvalité.
    Trevligt o bra bemötande o god service.
  • 2020-12-19
    Full service på allt från val av nya bågar till undersökning. Trevlig personal och alla är mycket kunniga och besvarar mina frågor.
    Rekommenderar dem till alla!!!
  • 2020-12-19
    Bra o snabb service ————————————————————///——-
  • 2020-12-18
    Köpte nya glasögon. Alltid trevligt bemötande och bra service!
  • 2020-12-18
    Köpte precis nya glasögon & både service och mottagande var precis som alltid 10/10.
    Värt ett besök både för den fantastiskt fina butiken, men också för den glada & professionella personalen skull. Toppklass!
  • 2020-12-18
    Nya läsglasögon, gjorde syntest, fick sedan hem ett antal bågar. Jättenöjd med bemötandet och slutförandet.😀
  • 2020-12-17
    Jag köpte progressiva glasögon för 8800 kr! Jag var tidigare kund hos Specsawers
    och har varit nöjd med deras glasögon som kostade 2000 kr år 2016 och kan inte se var merkostnaden ligger.
    När jag provade ut glasögonen i butiken fick jag hjälp av 4 olika personer hade förväntat mig att en person skulle räcka i dessa Coronatider med hänsyn till min ålder
  • 2020-12-17
    Bra service, trevligt bemötande, kändes som hon kunde sin sak.
    Bra,trevligt,lätttttttttt,kul,hjälpsamt
  • 2020-12-16
    Alltid trevliga, sätter kunden främst.
  • 2020-12-15
    Köp av glasögon samt synundersökning. Jag är mycket nöjd med servicen och bemötandet. Bågarna beställdes från Italien för att få de jag ville ha och det tog ingen längre tid att få hem dem. Noggrann synundersökning som kändes trygg och inga problem att få hjälp med att ställa in de nya glasögonen. Efter flera besök i detta ärende är jag mycket nöjd med mina nya glasögon.
  • 2020-12-14
    Bra bemötande proffesionellt och aktivt duktiga på artar personen som ska använda glasögon. MGV i betyg💞👍
  • 2020-12-14
    Trivs jättebra mrd mins nya glasögon. Service var utmärkt och jag ser framemot nya läsglas i mina gamla bågar. Helt nöjd!
  • 2020-12-09
    Synundersökning mm alltid trevlig personal trevlig stämning
  • 2020-12-09
    Läsglasögon. Smidigt att pröva synen och tillmötesgående att eftersökta modeller. Har handlat här förr och hade goda erfarenheter. Vänliga men inte konstlade.
  • 2020-12-09
    Proffsigt bemötande när jag köpte nya glasögon.
    Jessica J
  • 2020-12-08
    Trevligt glasögonköp med proffsig service!