Litabygg.se/Eriell AB

Litabygg.se/Eriell AB

Vi på Litabygg.se/Eriell AB (tidigare byggföreningen "LH&B nätverket i Sverige ek.för.") kan närmare beskrivas som ett internt nätverk som består av flera byggföretag som samarbetar med varandra när vi erbjuder våra tjänster till våra kunder i Stockholm. Några av våra byggföretag som ingår i nätverket är registrerade bara i Baltikum samt även i andra EU länder, andra är registrerade i Sverige, men alla kan då anses som underentreprenörer åt Litabygg.se/Eriell AB.

På det sättet kan vi erbjuda flexibilitet när det gäller anpassning till ekonomiska förutsättningar för våra kunders projekt. Alla företag som ingår i vårt interna nätverk i Sverige representeras utåt av ett enda företag, nämligen av Eriell AB 556975-6439. När vi grundades, och för mer administrativ info om oss, kolla oss gärna på Allabolag.se.

För att veta hur bra vi är, fråga gärna våra tidigare kunder! Dem kan ni fråga allt som ni själva vill veta om oss. Efter första platsbesöket kan vi lämna ut vår referenslista med personliga uppgifter till våra tidigare kunder. Denna lista innehåller minst 40 referensgivare och fylls på kontinuerligt!

Läs vad 78 kunder tycker om Litabygg.se/Eriell AB 2

2021-04-22
    Vi anlitade Lita för att bygga en altan på våran carport. Bra och snabbt utfört arbete och framförallt en smidig och smärtfri kontakt med arbetsledarna av arbetet.
    2020-11-23
    Vi anlitade Litabygg för att bygga en altan med staket och byta virke vid farstukvist och blev väldigt nöjda. De var kunniga, tillmötesgående och gav ett säkert intryck. Det blev precis som vi önskade oss.
    2020-11-17
    Vi anlitade Lita Bygg för att gjuta en stödmur, lägga om en uteplats med skiffersten samt bygga ett staket i vår villaträdgård i Spånga. Resultatet blev bra, budgeten hölls och vi är nöjda. Dock tog arbetet längre tid än beräknat. Det gick bra att kommunicera med arbetsledarna under arbetets gång.
    2020-11-12
    Vi anlitade företaget för första gången för 10 år sedan och har anlitat dem flera gånger sedan dess. Jag kan varmt rekommendera dem pga god service och fint utfört arbete. De är lösningsinriktade och lyssnar på kundens önskemål.
    2020-11-10
    Verifierad kundrelation
    Inte alls nöjd! Killarna som byggde muren hemma oss var verkligen inte noggranna. Det är murbruk på stenarna långt utanför fogarna, riktigt slarvigt!. Dom kunde inte heller Svenska eller Engelska så det var svårt att prata med dem. Dessutom tog dom ett eget beslut när dom stötte på problem och gjorde en ful lösning som vi själva fick riva sen själva innan det brunnit färdigt och sen visa dem själva hur dom kunde göra det snyggt. Tanken var att vi skulle anlita dem för mer arbeten men vi tog en annan firma istället som gjorde ett SÅ mycket bättre jobb till samma eller tom bättre pris och dom kunde dessutom både lite svenska och engelska. Jag borde lyssnat på min magkänsla och inte valt det här företaget.
    OBS Recos ledning! Jag misstänker att det är ett försök till förtal/hat från ett falskt konto! V.g. utreda! Hej Henric W och alla andra som tänker att göra på samma sätt! För det första, ifall Henric W verkligen existerar, så tror jag att hen möjligtvis skrivit här om en fel firma. Vi har inte jobbat hos någon som heter Henric/Henrik, iallafall inte under de senaste månaderna - detta eftersom jag inte hittar några avtalspapper på någon kund med namnet Henric eller Henrik. För det andra, när vi jobbar hos någon så för vi en kontinuerlig dialog med kunden - detta minimerar risker att någon blir missnöjd med vårt jobb. För det tredje, om man trots allt bli missnöjd, t.ex. om vi råkar göra något fel (ingen är felfri i denna värld) - oavsett när felet upptäcks (varje konsument som privatperson är skyddat genom Konsumenttjänstlagen i Sverige) så tycker jag att det normala vore att utreda och försöka reglera felet/missnöjet internt, innan man går ut med smutskastning så här publikt. Vi har också haft missnöjda kunder under våra år i branschen men i de allra flesta fall (i 99,9%) lyckas vi reglera missnöjet internt - och detta p.g.a. att båda parter normalt sett är intresserade av det (kunden vill ha felet avhjälpt, vi vill inte ha onödig negativ exponering). När man klagar på något så är vår ledning framme på nolltid och löser ev. problem. Går det inte att lösa något vi råkade göra mycket fel så kompenserar vi alltid kunden! Med andra ord lämnar vi aldrig någon kund missnöjd - så länge en kund är ärlig med oss och säger att hen är missnöjd. Det enda som vi är dåliga på är att läsa andras tankar - det kan jag erkänna. Utifrån det som jag anfört ovan har jag en gissning gällande det hela är att Henric W inte är ett konto som verkligen tillhör vår kund utan någon som är ute efter att skada vårt goda rykte och dra ner på vårt betyg på Reco. Därför vill jag be Reco att utreda det hela. Mvh, Janis Smilga Styrelseledamot Litabygg.se/Eriell AB
    2020-07-24
    Blev väldig nöjd med terrassen
    2020-07-21
    Vi har använt Litabygg för två projekt, stenläggning av uteplats samt gruslägga uppfart. De är proffesionella och snabba, både i kontakt och utförande. Kan varmt rekommendera Max och hans kollegor.
  • Patrik K
    2020-06-20
    Jag anlitade litabygg för att bygga en altan intill vårt hus. Max kommunicerar väldigt väl och jag fick alltid snabba och tydliga svar. Arbetet gjordes på väldigt kort varsel och till överenskommet pris. Jag kan varmt rekommendera dom.
    2019-12-22
    Litabygg byggde en ramp med staket till vår förskola. Smidig kommunikation och väl utfört arbete!
  • Lisa-Maria C
    2019-11-14
    Effektiva arbetsmyror som är väldigt flexibla i hur mycket man som beställare själv vill hjälpa till och fixa. Vi valde exempelvis att beställa delar av materialet själva för att spara in lite på kostnader. Det finns inge känsla av att de försöker pracka på en mer än vad man behöver utan har siktet inställt på snabbt, bra och kostnadseffektivt.
    2019-09-05
    Har anlitat Litabygg vid ett flertal tillfällen till lite olika projekt och är extremt nöjd med resultatet. Max är klockren med kommunikation och mkt professionell. Även min far samt bröder har anlitat Litabygg med samma goda resultat.
    Jag kan varmt rekommendera Litabygg!
    2019-08-28
    Har anlitat Lita för andra gången, denna gång för en lägenhetsrenovering. Som vanligt bra, tät och vänlig kommunikation, jobbet klart på halva utsatta tiden(!) Och vid slutinspektionen snodde de den enda lilla skavanken rätt under näsan på oss och åtgärdade direkt utan att vi ens hann upptäcka den - vi fick inte ens chans att gnälla på något för sakens skull, för det fanns inget kvar.
    2019-08-28
    Vi anlitade Litabygg för målning, tapetsering och nybyggnation av ett rum i vår lgh. Vi fick ett snabbt och väldigt proffsigt och trevligt bemötande, och kände stort förtroende för dem. Renoveringen kom igång omgående och vi är otroligt nöjda. Alla hantverkare var pålitliga, punktliga och trevliga och vi hade också kontinuerlig kontakt med projektledaren som vi verkligen tyckte var kunnig och seriös. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med Litabygg och rekommenderar dem varmt.
    2019-08-22
    De har hjälp oss med mycket olika projekt hemma. Det går att anlita dem till nästan allt! Bra kontakt, de jobbar bra, resultatet blir bra och vi skulle anlita dem igen till framtida projekt.
    2019-07-31
    Altanbygge. Färdigt på 1v från byggstart. Snickaren stämde av allt under hand och gjorde ordentligt. Snickaren från Litauen var snäll och noggrann och det märktes att det inte var första altanen han snickrade! Han pratade inte så mycket svenska men mycket duktig och noggrann och duktig på engelska. Han gjorde bara vårt projekt och åkte inte runt på andra projekt så att det drog ut på tiden, utan allt gick mycket snabbt. Skulle gärna anlita igen.
    2019-07-30
    Vi ville ha en altan. Processen gick smidigt och resultatet blev utmärkt.
    2019-05-17
    Har för tredje gången anlitat Lita Bygg. Denna gång för reparation och sättning av klinker på min entretrapp samt ommålning av räcket på trappen. De satte också upp hyllplan i på-plats-liknande hylla samt en del andra jobb. Tidigare har de målat om inomhus och lagt sten på min uppfart.

Alltid lika proffsigt och ambitiöst och till en rimlig kostnad. Bra kontakt med företaget och måna om att göra ett bra jobb. Rekommenderar varmt.
  • Tobias E
    2018-12-28
    Renoverade fasad (tjärat trä samt nedtagning av gammal puts och uppsättning av ny). Bra bemötande, har gjort allt som förväntats på ett väldigt bra sätt. Vi är mkt nöjda!
  • Marie K
    2018-09-09
    Den här gången hjälpte LitaBygg oss med en fasadrenovering. Byte av panel och ommålning inkl fönsterfoder. Samt stenläggning av en gång och granitblocks trappa.
    LitaBygg har gjort ett utmärkt jobb. Väldigt noggrant arbete och ett proffsigt bemötande både innan och under hela projektet.
    2018-07-20
    Vi anlitade LitaBygg för en relativt omfattande ombyggnad och renovering av vår innerstadslägenhet. Arbetet bestod av bl.a. rivning och flytt av väggar, inläggning av plankgolv, målning och tapetsering, platsbyggd garderob. Vi valde LitaBygg eftersom de var noggranna inför sin offert som sedan var detaljerad. Höga betyg och goda omdömen bidrog. De var flexibla under arbetet och i några avseenden utfördes extraåtgärder utan extra debitering. Material, förutom ytskikt, skedde mot löpande som redovisades noggrant mot kvitton. Kommunikationen med hantverkarna och deras samordnare var mycket god och den sistnämnda var mycket tillgänglig när det behövdes. Vi upplevde det som att hantverksteamet inte hade andra jobb parallellt vilket uppskattades. Vi är mkt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dem till andra. Det som drar ner betyget något är att tidsplanen inte riktigt hölls. En mycket problemfri renovering tack vare duktiga hantverkare under bra samordning.
    2018-07-11
    Efter tidigare goda erfarenheter från plattsättning så anlitade vi Litabygg för att uppföra några murar i vår trädgård. De har varit mycket noggranna och gjort ett mycket bra jobb. De har under hela jobbet varit lyhörda för våra önskemål. Speciellt vill vi tacka Saulius och hans team för ett mycket väl utfört arbete. Vi rekommenderar varmt Litabygg.
  • Cecilia A
    2018-07-05
    LitaBygg bytte samtliga golv till plankgolv, slog ut två väggar, byggde en vägg, målade och tapetserade. Allt flöt på mycket bra. Vänligt och professionellt bemötande. Lätta att kommunicera med. Vi är mycket nöjda med slutresultatet även om arbetet drog ut på tiden med några veckor. Jag kan verkligen rekommendera Lita Bygg, tryggt och professionellt hantverk.
  • Mats W
    2018-06-18
    Vi anlitade Litabygg för en avväxling i taket då vi ville riva bärande väggar.
    Vi fick besked om att arbetet var möjligt att genomföra. Då vi ville ha en öppen planlösning blev vi glada över beskedet.
    Arbetet gick fort och blev proffsigt utfört.
    Killarna som utförde arbetet var otroligt noggranna och snabba som sagt. Trodde det skulle ta längre tid.
    Vi är jättenöjda med Lita och tänker anlta dem igen.
    Mats Wegmann Örby
    Stort tack för dina goda ord, Mats! Du är alltid välkommen till oss i fortsättningen, kom ihåg - vi är bra inte bara på inomhusuppdrag utan även på utomhusuppdrag. Speciellt nu på sommaren är vi extra kända för byggnation av stödmurar, stensättningar, dräneringar och övriga markarbeten; men även alla snickeriarbeten såsom altanbyggnationer, om- och tillbyggnationer, etc är vi mycket bra på. Med andra ord - välkommen tillbaka oavsett uppdrag och årstid :) Litabygg.se/Eriell AB
    2018-05-16
    Resultatet av deras arbete blev mycket bra ! Rekommenderar varmt detta företag!
    2018-05-14
    Diverse markarbeten

Är mycket nöjd med Litabygg. Trevliga, punktliga, bra prismässigt men framför allt ett välgjort arbete. Vill särskilt uppmärksamma Saulius och hans professionella team.
  • Frank V
    2018-04-03
    Great service as usual. Have been using their services over the course of 5 years. From smaller to bigger projects, estimating, local assessments and formal agreements are made simple and sorted out over half a day.

Delivery has always been to specification, would recommend them anytime!
    2018-03-21
    Proffsiga och flexibla, höll tiden exakt, bra på att kommunicera, lösningsorienterade. Varma rekommendationer!!!!
    2018-01-08
    Litabygg var mycket trevliga och hjälpsamma! Snabbt och oklanderligt utfört arbete, rent och snyggt! Tack!
  • Åsa K
    2017-11-20
    Väldigt proffsigt och bra bemötande! Väldigt trevliga och duktiga och noggranna hantverkare som arbetade väldigt bra och passade tider. Vill anlita dessa hantverkare flera gånger kan rekommenderas!
    2017-11-16
    Vi anlitade Litabygg i samband med vår köksrenovering, Trevligt och roligt bemötande och efter första offert bokades ett byggmöte/startmöte in på Litabyggs initiativ, seriöst!

Själva genomförandet sköttes klanderfritt, lätta att ha dialog med och de står för vad de lovar, inga konstigheter. Flexibla i planeringen också! Inga ockerpriser.

Rekommenderas varmt!
    2017-11-12
    Jag är mycket nöjd med det arbete som Litabygg utförde! De var punktliga och kommunikativa hela vägen. Om jag behöver renovera något mer i min lägenhet kommer jag höra av mig till dem igen!
  • Andreas B
    2017-11-07
    Vi är mycket nöjda med Litabygg. Dom gjorde ett bra jobb i vårat badrum. Rekommenderas starkt.
    2017-11-01
    Anlitade litabygg för att ordna med finplanering på hustomten. De levererade enligt plan och mycket proffsigt utfört
    2017-09-18
    Viss renovering av kök. Väldigt lyhörda för mina önskningar. Snabbt och bra jobbat. Snyggt resultat. Höll beräknad tid trots vissa oförutsedda problem som uppkom längst vägen. Bra bemötande!
  • Tomas B
    2017-08-08
    Snyggt och noggrant altantanjobb. Tack Max och Dainis.
    2017-07-26
    Bra offert, bra jobb och bra information rakt igenom! Rekommenderas!
  • Malkiel B
    2017-07-24
    Jag är så nöjd med renoveringen av min lägenhet! Max, Alex och teamet är proffsiga, snabba och kommunikationen var enkel och effektiv. Jag planerar även att renovera mitt badrum i framtiden och kommer säkert att anlita dom igen. Stort Tack!
  • Axel N
    2017-07-07
    Kan tyvärr inte rekommendera firman. Gjorde ett dåligt jobb och höll inte tidschemat.
  • Ingmar R
    2017-06-19
  • Ola W
    2017-05-23
    Litabygg håller vad de lovar, är mycket professionella och har kreativa lösningar på uppkomna hinder. Deras noggrannhet i detaljerna och sättet att hålla arbetsplatsen snygg imponerar.
  • Eleni A
    2016-12-08
    Ett välutfört arbete! Mycket nöjd med vårt samarbete gällande en lgh renovering; punktliga, kompetent och ett fint omhändertaganden och engagemang. Jag ger tummen upp!
  • Tommy G
    2016-10-13
    Litabygg har gjort en stenläggning för trädgårdsmöbler och grillplats vid vår kolonistuga. Arbetet var mycket bra gjort, mycket proffsigt och vi kan verkligen rekommendera Litabygg. De som utförde arbetet var tillmötesgående och vänliga. Vi är mycket nöjda!
    2016-10-09
    Vi är mycket nöjda med Våran trapp som litabylagg har byggt. Ett gediget hantverk och resultatet överträffade vår förväntan med råge.

Det hela sköttes mycket proffsigt med både arbetsledare och utförare på plats för måttning och offert. Även bra närvaro och avstämning under själva bygget ifrån arbets ledning. Vi var även mycket imponerade av den höga arbetsmoral och punktlighet som snickarna hade.

Jag skulle därför vilja rekommendera dessa duktiga hantverkare för flera uppdrag.

//Peter
    2016-10-07
    Omdränering av ca 50% av fastigheten gjordes på ett utmärkt sätt och man höll både tidsram och uppgjort kostnad.
    2016-10-07
    Grymma snubbar funkat bra smidigt och enkelt att anlita kör på grabbar ;)
    2016-09-28
    Litabygg hjälpte oss med renovering av vår mur. Det gjorde ett utmärkt jobb och var färdiga inom angiven tidsram. Jag kan rekommendera Litabygg.
  • Daniel O
    2016-09-28
    Mycket nöjd, snabbt jobb med smidig planering och bra slutresultat. Rekommenderar absolut!
  • Daniel O
    2016-09-26
    Effektivt och professionellt bemötande vid bygge av altan/uteplats. Snabbt genomfört arbete med mycket gott resultat. Kan absolut rekommenderas.
    2016-09-16
    Min upplevelse med Lita bygg var bra och trevlig. Dom gjorde det vi kom överens om samt kom när dom skulle osv. Dessutom blev själva jobbet väl utfört till min belåtenhet.

MVH / Anders
    2016-09-12
    Väldigt snyggt blev det på vår infart efter att Artur och hans grabbar lagt sten istället för den hemska asfalten vi hade innan. Mycket tydlig och bra offert från Max,där vi valde att själva ordna med material och bortforsling av schaktmassor etc till självkostnadspris. Vi är mycket nöjda!
    Bengt och Lene