Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Huddinge Mälardalens Fönsterrenovering AB

Mälardalens Fönsterrenovering AB

Glimmervägen 6, 141 34 Huddinge — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Mälardalens Fönsterrenovering AB

• Thomas B
    Thomas B skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB
    Thomas, ordf och huvudansvarig för renovering av brf-föreningens alla fönster/balkongutsidor, storlek 143 lgh och 4,6 mkr inkl moms, troligen samma som nämns nedan. Jag har aldrig fått så mycket positiv feedback efter ett projekt som detta med Mälardalens Fönsterrenovering. Firman var professionell, öppen och mycket bra på både avtalsdelen utifrån beställarperspektiv och utförandet överlag. Vi fick dessutom ett extremt bra pris på energiglaset som tillkom i slutet av upphandlingen som option. De höll tidplanen klockrent, var inne bara fem arbetsdagar i varje lägenhet, försiktigt med mattor på alla golv för att inte skada golvet. Har skött reklamationer och extra beställningar mkt bra. Är du beställare så kan du absolut känna stor trygghet att beställa från Mälardalens! Som fastighetsägare vet du också att det finns en och en annan tyckare som vet allting, men som aldrig har gjort en egen upphandling, särskilt inte en stor som denna där 1000 saker kan gå fel. Firman har haft löpande dialog, feedback och inhämtar godkännande där det behövts löpande. Visst kan enskilda enstaka fall, även beroende på dagshumöret både hos hantverkaren och den enskilde medlemmen spela en viss roll, men att gå på de enstaka inläggen nedan följer den generella praxisen: Det är nästan alltid bara de som gnäller som hörs mest - mitt inlägg här utgör ett av undantagen. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB
    Undermålig kvalitet. Jag rekommenderar starkt att ni använder riktiga proffs i stället. Läs mer
  • Eskil M
    Eskil M skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB
    Klåpare. De målade direkt på gamla färgen och tog inte bort maskeringstejpen efteråt, så färgflagor följde med när vi senare gjorde det själva. Fult och kommer säkert inte hålla så länge som det borde.

Föreningen la hundratusentals kronor på att låta MF byta till energiglas men man bytte samtidigt gummilisterna till nya som var alldeles för små. Det forsade in kalluft på sidorna av fönstren, vilket jag påpekade men det var inget som åtgärdades utan man sa bara att "Äh, de formar sig efter ett tag efter fönstren, så det kommer snart lösa sig själv". Vilket var ren lögn. Nu har vi säkert betydligt sämre värmeekonomi i fönstren än tidigare, energiglasen till trots. Läs mer
  • Palle
    Palle skrev om Mälardalens Fönsterrenovering AB
    Undermåligt underarbete, kladdig målning, repade glas. Listan kan göras lång. Riskera inte det och anlita inte Mälardalens Fönsterrenovering.
    Arbetet utförs av polacker som saknar målarutbildning. Säkerställ vilken kvalitetsnivå ni kan förvänta er. Enligt egen utsago, efter påbörjat arbete, lär det finnas tre. Helt oklart vilken nivå man betalar för. Läs mer

Bästa byggföretagen i Huddinge:

Per S Per S tycker: