Mariart School Of Makeup And Hair

Olof Palmes gata 18, 111 36 Stockholm — Visa karta

Läs vad 21 kunder tycker om Mariart School Of Makeup And Hair

• 2020-09-04

MOA E skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag utbildade mig hos Mariart våren 2020 och är mycket nöjd med min upplevelse. Skolan erbjuder många roliga och lärorika praktiker både under utbildningen och efter. Lärarna är mycket professionella och engagerade i eleverna. Läs mer
    2020-09-21 Mariart School Of Makeup And Hair svarar MOA E
    Tack Moa, det glädjer oss att du känner dig nöjd med din utbildning. Lycka till med ditt nuvarande filmjobb och framtida uppdrag.
    Mariart School Of Makeup And Hair gillar detta
  • 2020-08-12

ROSE MARIE I skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag gick min utbildningen år 2015, enormt nöjd över Make up artist & hårstylings utbildningen. Det kunde inte bli bättre! Lärarna var professionella och proffsiga.

Mycket praktik som var lärorik 😍
    Jag är mer än nöjd! Läs mer
    2020-09-21 Mariart School Of Makeup And Hair svarar ROSE MARIE I
    Tack Rose-marie, vad roligt att du är nöjd med din utbildning. Det var ett tag sedan du utbildade dig hos oss. Men oavsett är du alltid välkommen tillbaka för uppdatering. Hoppas vi syns snart och att allt går bra med din salong.
  • ELLEN MARIA L

2020-03-25

ELLEN MARIA L skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Finns bättre utbildning än denna. Inte lätt hitta folk att sminka plus rörigt kursinnehåll det fattades bl a håruppsättningar som de marknadsförde om och detta fick vi inget för mer än att de raderade bort dom från deras hemsida. Kostar mer än vad det är värt. Sök till en utbildning som satsar på kvalité än någon ytlig kurs som är mer mån om sitt rykte. Så deras sätt att se på omdömet jag ger är genom att försöka radera det så fort som möjligt eftersom det endast ska stå 4 eller 5 stjärnor överallt.
    Fick intyg på geisha make up som vi aldrig fick göra ens. Samt de passade inte lektions tiderna så vi tappade flera ggr 30 min lektionstid som blev totalt flera timmar och detta har vi betalat för. Samt en del lärare kallade utbildningen för trams som inte ger något mer än ett gratis ströjobb här och där.
    Fick ingen professionell hjälp som de påstår att de har till ett modellfoto med make up, jag frågade om det såg bra ut om foundationen var för ljus men det såg bra ut enligt läraren, sedan när kortet kom var det för ljus foundation och blev tyvärr missnöjd över att den hjälpen inte gav mig något. Samma med slutprovet. Frågade dagen före en lärare om min kompis om den foundation jag valt på henne var bra och fick kommentaren det var det. Sedan när provet kom så var det fel foundation.
    Tyvärr bryr de sig inte om alla sina elever utan tänker bara på att det ska se bra ut på ytan och ber sina gamla elever att lägga omdömen med 5 stjärnor för att rädda sitt eget företag när de inte kan hantera sina kunder. Läs mer
  • Maria S

2020-02-23

Maria S skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Proffsig utbildning, bra produkter och duktiga inspirerande lärare. Läs mer
  • Sandra Maria M

2020-02-21

Sandra Maria M skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Allt du kan önska dig till en makeup artist utbildning. Så fina lokaler , underbar stämning. Fantastiska veganska produkter och framförallt duktiga välutbildade lärare . Du lär dig allt inom yrket och branschen och kommer stå på starka ben när du lämnar skolan. Självklart så finns skolan där för dig efter din utbildning och hjälper till med jobb och praktik möjligheter eller med andra tips och råd.

Att plugga på Mariart är de bästa valet jag har gjort i mitt liv. Läs mer
  • ANNICA J

2020-02-20

ANNICA J skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag har varit på två helgutbildningar som jag bara älskade. Lärarna var toppen, lärde mig massor på kort tid, lokalerna fina och stämningen i klasserna var superhärlig.
    Även suttit modell till andra klasser och träffat flera undebara människor via skolan.
    Sminket vi använde EMITE blev snabbt mitt favoritsmink, så shoppar ofta i butiken där jag alltid möts av kunnig och hjälpsam personal.
    Kan varmt rekomendera både skolan och sminket.
    Tips är att gå på deras event som är lite då och då, bra priser och lyyxig känsla. LOVE IT Läs mer
  • 2020-02-20

JULIA N skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag gick min utbildning för ett år sedan, och är jättenöjd med hela utbildningen. Upplägget var bra och lärarna var underbara. Älskade produkterna vi jobbade med. Vi fick åka på mycket roliga praktikuppdrag. Jag har fått möjlighet till jobb efter utbildning tack vare mariarts egna agentur och breda kontaktnät. :) lokalerna är dessutom otroligt lyxiga och mysiga. Läs mer
    ANNICA J gillar detta
  • MONTHIRA W

2020-02-20

MONTHIRA W skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Världens bästa skola. Man kan inte önska sig bättre innehåll och ledning under hela utbildningen. Fick fantastiska kontakter och jobben rullade in. Rekommenderas helhjärtat! Läs mer
  • Magdalena G

2020-02-19

Magdalena G skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    När jag skulle utbilda mig till makeupartist för ca. 10 år sedan så researchade jag ett par olika skolor och fastnade direkt för Mariart! Efter jag besökt skolan och träffade rektorn Mia Nyström så kändes det ännu mer rätt. Jag hade fantastiska lärare och bra praktik möjligheter! Kontakter jag knöt då arbetar jag fortfarande med än idag och kan stolt dela med mig av till nya och nuvarande elever på skolan.

Jag har även under mina år som frilans alltid känt mig välkommen tillbaka för både rådgivning och stöd från Mia som är ovärderlig i en ofta väldigt ensam bransch.

När jag idag själv kan ta emot elever på praktik på diverse produktioner så vänder jag mig alltid till Mariart först. Jag känner mig extremt trygg med kvalitén på utbildningen och eleverna som kommer från skolan.

Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-19

MALIN S skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    En jättebra skola! Med en ledning som kan sin sak, jag kunde inte ha önskat mig en bättre utbildning och start inom yrket. Läs mer
  • KANI OMAR A

KANI OMAR A skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag har utbildat mig till Makeup stylist på Mariart och kan starkt rekommendera denna skola. Lärarna har varit fantastiska, dom har stöttat både under utbildningen men även efter att jag gick klart utbildningen med rådgivning kring tex prissättning av mitt arbete osv.
    Rekommenderar starkt till att kreativa själar som söker efter en ordentlig, grundlig och extremt rolig utbildning! Läs mer
  • Josefine Natalie V

Josefine Natalie V skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Jag studerade till makeupartist och hårstylist hos Mariart. Jag känner mig väldigt nöjd då man får prova det mesta så att man är redo för arbetslivet. Otroligt fin, lyxig skola. Jag fick bra möjlighet till att göra värdefull praktik så man kan knyta kontakter i branschen. Det enda jag kände att jag saknade var att vi inte fick prova att hantera olika hårtyper, tex väldigt lockigt eller verktyg till afro textur. Inte så mycket övning på olika hudtoner heller. Annars jättebra✨ Jag gick min utbildning 2016 så det kan ha förändrats! Läs mer
  • Petra H

Petra H skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    När jag bestämde mig för att bli makeupartist för 15 år sedan så läste jag på ordentligt om alla skolorna som fanns och Mariart stod ut redan då. Jag fick en gedigen utbildning i sminkkonsten med allt det innebär, både tekniskt och erfarenhetsmässigt. Praktiken var rolig och varierande och gav många kontakter för fortsatta samarbeten. Jag kände mig direkt redo att hoppa in i arbetslivet som sminkös och rekommenderar Mariart utan tvekan om du har drömmar om att lära dig yrket. Läs mer
  • LOUISE N

LOUISE N skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Det var ett självklart val att välja Mariart som skola efter min gymnasieutbildning.
    En exceptionell hög kvalité på utbildningen samt god kontakt efter utbildning. Jag rekommenderar varmt Mariart till framtid make up artister och hårstylister om du vill ha kvalité i utbildningen, ett brett kontaktnät för framtida arbeten och framförallt du kommer gå ut med ett certifikat som du stolt kan presentera på vår hårda marknad. Lycka till och välkommen därefter in i en värld där endast du sätter dina gränser för hur långt du kan gå❤️ Läs mer
  • Sofia L

Sofia L skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Gick på Mariart 2012. Väl investerade pengar. Duktiga , kompetenta och engagerade lärare. Många roliga och lärorika praktikplatser. Definitivt förberedande för yrkeslivet vilken väg man än väljer att gå, det finns många. Jobbar idag som Hudterapeut och Makeupartist , toppenkombo! Läs mer
  • Ida Ginger S

Ida Ginger S skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Gick på Mariart 2008 och har sedan dess kunnat frilansa som makeupartist och hårstylist. Gick därifrån med en bred kunskap och kände mig direkt trygg i att börja arbeta i yrket. Skolan hade precis lanserat deras egna produkter som senare blev Emite med ett brett sortiment där många tillhör mina absoluta favoritprodukter idag. Kan varmt rekommendera denna skola. Läs mer
    ANNICA J gillar detta
  • REBECKA M

REBECKA M skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Fantastisk makeup skola!
    Jag gick mina två utbildningar där, makeup artist och hårstylist! Bästa valet jag någonsin gjort. Förutom att skolan lär ut de bästa teknikerna så finns dom alltid med en efter avslutad utbildning. De hjälper en ut i arbetslivet och det finns så många möjligheter efter! Läs mer
  • Helene B

2008-12-03

Helene B skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    På en släktnings vägnar ger jag de allra bästa rekommendationer till denna proffsiga skola. Deras upplägg med ett personligt avtal är riktigt bra tänkt. Detta har varit en investering i en karriär och skolan har ur den aspekten varit extremt prisvärd. Man får allt man behöver och mer därtill. Allt det som tagits upp av de övriga som gett högsta betyg stämmer på pricken. Läs mer
  • 2008-11-21

Jenny O skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Mariart är en skola med hög kvalite. Makeupartistutbildningen är bred och man får lära sig allt som man måste kunna som makeupartist. Lärarna är proffsiga och kunniga Läs mer
  • 2008-11-18

Sofia A skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    Mariart är en oerhört bra makeupskola. Dom jobbar med alla större artister och företag i sverige. Jag fick göra massor av praktik under min makeup kurs 2006. Jag fick sminka till
    skivomslag, vara med på två filminspelningar och modevisning. Skolan och lärarna är jätte bra och kunniga! Deras bra kontakter har hjälpt mig jätte mycket efter kursen. Läs mer
  • 2008-11-18

Hija H skrev om Mariart School Of Makeup And Hair
    För er som vill bli makeup artist eller hårstylist kan jag verkligen rekommendera denna skola. Seriös och nogrann Läs mer

Olof Palmes gata 18, 111 36 Stockholm